Wow mooi werk, dit wordt een bookmark!
http://www.brinkofmodding...miXture/miXture_08_11.JPG
het ene deel steekt verder uit dan het andere.. is dat de bedoeling of zal dat nog veranderd worden??
het ene deel steekt verder uit dan het andere.. is dat de bedoeling of zal dat nog veranderd worden??
ja, daag.
Iedereen bedankt voor de aardige woorden 
De achterste twee onderdelen worden nog verder vormgegeven, dit is echt de grove vorm.Remmes_NT schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:21:
http://www.brinkofmodding...miXture/miXture_08_11.JPG
Casemod: Cubeleon
Mooooooooi, dat wordt weer een prachtige mod! (leuk hoor die Nexus Beamair, ziet er erg mooi uit in het lexan!
)
met de nexus fan is mooi gedaan, k net hetzelfde gedaan in acryl in mijn build,
was ook wel even prullen om deze mooi te laten aansluiten.
wij willen meer pics en updates
was ook wel even prullen om deze mooi te laten aansluiten.
wij willen meer pics en updates
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Kun je het plexi niet met een een of ander zuur of bijtende lijmachtige substantie weer zo krijgen dat het lijkt alsof het 1 geheel is?
dit idee
http://www.rplastics.com/weldon40.html
dit idee
[ Voor 28% gewijzigd door batsma op 28-03-2011 13:07 ]
Ik denk wel dat hij dat gaat doen aangezien alles gespoten gaat worden.batsma schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:03:
Kun je het plexi niet met een een of ander zuur of bijtende lijmachtige substantie weer zo krijgen dat het lijkt alsof het 1 geheel is?
dit idee
↓ volgende bericht hieronder ↓
Dat gaat niet lukken, aangezien het Lexan isbatsma schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:03:
dit idee
Dat wil ik ook, er wordt aan gewerkt
acryl lassen zoals het noemen, dat moet gaan ja.batsma schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:03:
dit idee
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Update
Aan de bovenkant van de case wil ik twee fillports hebben die naar het reservoir toe lopen, een voor het water en een voor het gelijktijdig ontluchten. Het probleem is alleen dat ik erg weinig ruimte bovenin de kast heb, niet genoeg voor een standaard fillport of een andere rare constructie met fittings. Dus ga ik maar voor een andere oplossing: "When everything else fails, build something out of 20mm acrylic"
Eerst maar even een 1:1 schetsje maken, met dezelfde 42 graden hoek als de grote witte plaat:

Daarna een blok uit de grote plaat zagen (met de hand want de decoupeerzaag laat het steeds smelten), een aantal diepe gaten boren met een 12mm boor (in 1 keer op hoge snelheid, dus ik moest wat voorzorgsmaatregelen trefffen
), waarna ik de gaten kon tappen met G1/4" draad:

Het plan was om de rechte gaten niet geheel door het plexi heen te boren, maar dan konden ze niet goed getapt worden. Gevolg is dat ik nog meer afsluiters erop moet schroeven, zo gaat het eruit zien met alles erop en eraan

En zo moet het ongeveer in de kast gaan komen straks. Ik zal nog een gat gaan zagen bovenin de kast. Straks hoef ik alleen maar de bovenkant van de Cosmos af te schuiven om het systeem bij te kunnen vullen:

Het is een beetje een magere update, maar volgende keer meer
Aan de bovenkant van de case wil ik twee fillports hebben die naar het reservoir toe lopen, een voor het water en een voor het gelijktijdig ontluchten. Het probleem is alleen dat ik erg weinig ruimte bovenin de kast heb, niet genoeg voor een standaard fillport of een andere rare constructie met fittings. Dus ga ik maar voor een andere oplossing: "When everything else fails, build something out of 20mm acrylic"
Eerst maar even een 1:1 schetsje maken, met dezelfde 42 graden hoek als de grote witte plaat:
Daarna een blok uit de grote plaat zagen (met de hand want de decoupeerzaag laat het steeds smelten), een aantal diepe gaten boren met een 12mm boor (in 1 keer op hoge snelheid, dus ik moest wat voorzorgsmaatregelen trefffen
Het plan was om de rechte gaten niet geheel door het plexi heen te boren, maar dan konden ze niet goed getapt worden. Gevolg is dat ik nog meer afsluiters erop moet schroeven, zo gaat het eruit zien met alles erop en eraan
En zo moet het ongeveer in de kast gaan komen straks. Ik zal nog een gat gaan zagen bovenin de kast. Straks hoef ik alleen maar de bovenkant van de Cosmos af te schuiven om het systeem bij te kunnen vullen:
Het is een beetje een magere update, maar volgende keer meer
Wel gaaf hoor!!
Is dat nog een beetje goed te doen, hoekjes "inboren"?
Wel supermooi zeg!
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Met de kolomboor en flink wat klemmen was het goed te doen, met een handboor wens ik je veel succesBlue-Tiger schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:02:
Wel gaaf hoor!!Is dat nog een beetje goed te doen, hoekjes "inboren"?
Iedereen bedankt voor de reacties
M'n complimenten. ik zal het je nooit na doen.. maar blijf dit toch wel ff volgen...
Zekers mooi!!
Vooral dat reservoir vind ik geweldig!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ga je er nog LEDjes in doen?
*Tom zet topic in bookmarks*
Tom.
Vooral dat reservoir vind ik geweldig!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ga je er nog LEDjes in doen?
*Tom zet topic in bookmarks*
Tom.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Mooi, echt netjes
Android developer & dürüm-liefhebber
Update
Wederom bedankt voor alle reacties
Zo meteen ga ik verder met de fillports, eerst even de uitsnedes voor de slangen van de radiator:

Voor de slangen van het reservoir heb ik ook vier gaten geboord van 10mm:

Kijk, daar istie al
De hartafstand van het fillportblok is dezelfde als die van het reservoir, om de slangen recht te laten lopen:

Om de fillports ook te kunnen gebruiken, moet er natuurlijk wel een gat in het dak. En aangezien alles met hex mesh er cool uit ziet, heb ik er een foto van

In de zwarte plaat kan ik natuurlijk ook een groot gat zagen, maar ik kies ervoor om twee minimale gaten te maken:

Geboord, gezaagd en gevijld. Ik heb echt een stappenboor nodig

Het resultaat van de afgelopen dagen, volledige gemonteerd

Eens bedenken waar ik nu mee bezig ga, ik denk de pomp
Ik zal een dezer dagen ook een moederbord uit moeten zoeken, zodat ik verder kan met de CPU-koeler en het zijpaneel.
Wederom bedankt voor alle reacties
Voor de slangen van het reservoir heb ik ook vier gaten geboord van 10mm:
Kijk, daar istie al
Om de fillports ook te kunnen gebruiken, moet er natuurlijk wel een gat in het dak. En aangezien alles met hex mesh er cool uit ziet, heb ik er een foto van
In de zwarte plaat kan ik natuurlijk ook een groot gat zagen, maar ik kies ervoor om twee minimale gaten te maken:
Geboord, gezaagd en gevijld. Ik heb echt een stappenboor nodig
Het resultaat van de afgelopen dagen, volledige gemonteerd
Eens bedenken waar ik nu mee bezig ga, ik denk de pomp
In het begin had ik nog zo iets van wat de f**k gaat ie met die mooie Cosmos doen, maar daar is niks meer van over 
Ziet er echt super strak uit zoo, ben benieuwdt naar het eindresultaat!
k had toch wel BP fittings verwacht of tenminste dikkere tubing.....
Eigenlijk moet je voor 1/4 BSP met 11,8mm boren heDaarna een blok uit de grote plaat zagen (met de hand want de decoupeerzaag laat het steeds smelten), een aantal diepe gaten boren met een 12mm boor (in 1 keer op hoge snelheid, dus ik moest wat voorzorgsmaatregelen trefffen), waarna ik de gaten kon tappen met G1/4" draad:
Nouja, de rubber ringen zullen het wel lekvrij houden
Was het overigens geen idee om 2 plaaten plexi van 1cm dik per stuk te nemen; in 1 plaat de verticale gaten te boren en te tappen, daarna ze zo samen te lijmen dat je haast niet ziet dat het 2 platen zijn en vervolgens de rest van de gaten boren. Ik weet niet of die horizontale gaten boren dan wel lekker gaat, helaas zelf geen ervaring mee.
Mwah, hoeft van mij niet echt. Bij een build vol Bitspower fittingen bekruipt me soms het gevoel dat er wel eens meer aan de fittingen word uitgegeven dan aan de rest van de loop. Bitspower fittingen zijn mooi, maar worden naar mijn mening gewoon te vaak gebruikt in casemods, het is alsof je niet meer mee telt zonder.k had toch wel BP fittings verwacht of tenminste dikkere tubing.....
[ Voor 59% gewijzigd door Aapenootjes op 07-04-2011 22:10 ]
Cool, een trouwe klant
Thanxpaslis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:53:
Ziet er echt goed uit.
Bedankt, dat is precies de reactie waarvoor de casemod gebouwd wordtAktiveHate schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:59:
In het begin had ik nog zo iets van wat de f**k gaat ie met die mooie Cosmos doen, maar daar is niks meer van over
Ik heb geen dikke tubing nodig. Sowieso vind ik het lelijk en dat is voor mij al reden genoeg om het niet te gebruiken. Daarnaast zal er alleen een midrange videokaart mee gekoeld worden, tenzij een gulle sponsor zich ineens bij mij meldt. Voor Teeworlds zal de simpelste onboard kaart bovendien wel voldoenvapo_chiller schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:26:
k had toch wel BP fittings verwacht of tenminste dikkere tubing.....
Bitspower fittings, tja. Ik vind ze niet lelijk, ik vind ze overpriced. Deze fittingen koop ik voor €1,50, Bitspower gaat daar een factor 2 of 3 overheen. Ik vind ze geen toegevoegde waarde hebben, behalve de patsfactor. En patsen doe ik uit principe liever niet met wat ik koop, alleen met wat ik maak.
I knowAapenootjes schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:02:
[...]
Eigenlijk moet je voor 1/4 BSP met 11,8mm boren he
Nouja, de rubber ringen zullen het wel lekvrij houden
Het was nog niet in me opgekomen om het uit twee delen te maken, ik zal je vertellen waaromWas het overigens geen idee om 2 plaaten plexi van 1cm dik per stuk te nemen; in 1 plaat de verticale gaten te boren en te tappen, daarna ze zo samen te lijmen dat je haast niet ziet dat het 2 platen zijn en vervolgens de rest van de gaten boren. Ik weet niet of die horizontale gaten boren dan wel lekker gaat, helaas zelf geen ervaring mee.
Helemaal mee eens.Mwah, hoeft van mij niet echt. Bij een build vol Bitspower fittingen bekruipt me soms het gevoel dat er wel eens meer aan de fittingen word uitgegeven dan aan de rest van de loop. Bitspower fittingen zijn mooi, maar worden naar mijn mening gewoon te vaak gebruikt in casemods, het is alsof je niet meer mee telt zonder.
[/megapost]
Proces:brinkdinges schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:26:
[...] Daarnaast heb ik de lijm of het proces nog niet gevonden waarmee ik onzichtbare lijmverbindingen kan maken met acrylaat.
http://www.youtube.com/watch?v=hT6Ow_cBTps
Producten, als je er niet vies van bent eventueel in het buitenland te moeten bestellen
http://www.rplastics.com/plac.html
Ik heb er wel 1 liggen, van mij mag je hem hebben. Dm me maar.
Bedankt voor de linkjes, ik moet mijn manier van lijmen met dunne lijm maar wat aanpassen zie ik.Blue-Tiger schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:45:
[...]
Proces:
http://www.youtube.com/watch?v=hT6Ow_cBTps
Producten, als je er niet vies van bent eventueel in het buitenland te moeten bestellen:
http://www.rplastics.com/plac.html
Geweldig, bedanktMexel schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:48:
[...]
Ik heb er wel 1 liggen, van mij mag je hem hebben. Dm me maar.
Update!
Zo ziet de onderkant van de case er nu uit:
Door al mijn modificaties zijn de meeste gaten niet geheel meer bruikbaar. De voeding zal verder naar rechts (op deze foto) geplaatst worden, de intake meer naar links (als dat past). Ik wil al die gekke gaten dus niet meer zien. De oplossing? Plexi natuurlijk
De grove vorm uitgezaagd, daarna een paar uitsparingen maken:
Hij past al goed aan de achterkant, waar tevens alle popnagels verborgen worden:
Aan de voorkant past hij nog niet helemaal, hij leunt namelijk nog op een stel bouten en moeren:
Aan de onderkant heb ik een paar ondiepe gaten geboord:
Om deze uitstekende bouten in het plexi te verzinken:
Aan de voorkant heb ik ook ruimte gemaakt voor de bouten en moeren. Verzinken van de bouten ging niet, dus ik heb gaten geboord die iets groter zijn dan de kop:
Nu moet ik alleen nog even de rand afschuinen, zie helemaal links op de foto:
Done
Ik zei vorige keer al dat ik met de pomp bezig zou gaan, en dat is ook gebeurd. Voor de montage moest ik echter eerst de bodemplaat maken. Dit minipompje had ik nog liggen:
Uit elkaar halen is altijd leuk
Hier moet hij ongeveer komen, maar dan verzonken in het plexi. Zo komt de ingang exact even hoog als de uitgang van de radiator. Ik weet dat het normaal beter is om de pomp direct met het reservoir te verbinden, maar ik ga ervan uit dat dit ook prima gaat werken.
Gat gezaagd en gevijld:
De pomp past er inderdaad doorheen:
Om hem vast te kunnen zetten heb ik twee gaten geboord in het gedeelte waar geen water doorheen loopt:
Hiermee zal hij vastgezet worden:
O RLY? Dat is in ieder geval wat ik dacht toen ik die foto zag
Het plaatje zal in een later stadium vastgelijmd worden, ik zal later nog gaten moeten zagen in de onderplaat namelijk. Ik verlaat jullie met een aantal overzichtsfoto's van de voortgang tot nu toe:
(veel netter toch?
Ziet er mooi uit!
Je bent nog niet door je ruimte heen bij je webhost?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Mooie update, ook leuk gedaan met die bodem[plaat, geeft veel meer uitstraling zow, oja en stappenboor vliegt nu ergens over de snelweg
.
Nee hoorTommieW schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:55:
Ziet er mooi uit!
Tweemaal bedanktMexel schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:29:
Mooie update, ook leuk gedaan met die bodem[plaat, geeft veel meer uitstraling zow, oja en stappenboor vliegt nu ergens over de snelweg.
Lekker strak, en veel mooier dan zo'n onnuttige en stofopzuigende gaten !
Android developer & dürüm-liefhebber
Update
Het heeft even geduurd, maar er zal weer hard gewerkt moeten worden om de case af te krijgen voor de Cooler Master contest.
Een aantal posts geleden zeurde ik dat ik een stappenboor nodig had, en even later reageerde Mexel dat hij me er wel eentje wilde opsturen
Heel erg bedankt daarvoor! Een tegenprestatie was niet verplicht, maar ik heb hem een aantal verschillende popnagels en zetmoeren opgestuurd uit m'n shop. Als het goed is zien jullie die onderdelen straks weer terug in zijn casemod. Dit is de stappenboor, die gaten tot 22mm maakt:

In twee mm dik aluminium ziet een gat er dan zo uit. Niet helemaal perfect, maar 10 keer sneller dan mijn vorige methodes:

Dan is het tijd voor mijn allereerste sponsor. Cooler Master reageerde positief op mijn mail, en een weekje later stond er een pakketje voor de deur. Heel erg bedankt Marco!

Een heuse V8
Ik was nadrukkelijk op zoek naar een grote koeler, en dat is deze zeker:

Nu weer even verder met modden
Dit is het originele zijpaneel van de Cosmos S, die niet meer gebruikt wordt. Het paneel zit heel ingenieus in elkaar, met meerdere lagen en boutverbindingen. De onderste strip heb ik eraf geschroefd, die ga ik namelijk hergebruiken. De rest van het paneel wordt waarschijnlijk een fotolijstje ooit:

Mijn nieuwe zijpaneel heeft een wat afwijkende vorm, daarom kan ik maar een klein stukje gebruiken:

Eerst was ik van plan een stuk uit het staal te zagen en daarna de randen om te zetten voor versteviging, maar ik heb ervoor gekozen om een stuk Lexan op maat te zagen.

Die past er zo in, waardoor het geheel weer erg stevig wordt:

Er moet alsnog een hap uit voor de Nexus fangrill:

En zo zit alles dan aan elkaar vastgebout:

Op de volgende foto kun je goed zien waarom ik dit erop maak. Het originele zijpaneel blijft namelijk heel netjes hangen als je de handel aan de achterkant overhaalt en het zijpaneel los klikt van de behuizing. Dat principe werkt nu ook weer bij mij

Nu de positie van het zijpaneel vast ligt met dat stuk staal, kon ik ook makkelijker gaatjes boren om de eerste plaat te monteren:

Nu het Lexan nog doorzichtig is, is het reservoir nog goed te bekijken. Als alles straks wit gespoten wordt, zal dat niet meer het geval zijn. Dus heb ik een window gezaagd in m'n window:

Grof gezaagd:

En gevijld:

In de aanliggende plaat komt nog net zo'n window, waardoor het reservoir ook te zien is. Ik zal er nog een plaatje plexi achter moeten maken natuurlijk, maar dat komt nog wel.
Afgelopen weekend was ik aanwezig op The Party 9 in Eindhoven, samen met zo'n 1000 man meer
Ik had Cubeleon meegenomen om deel te nemen aan de casemod contest, maar helaas werd ik verslagen door The Black Box en een kartonnen kast die een dag van tevoren in elkaar was gezet. Omdat onterecht op de website gezet was dat ik tweede geworden was, heb ik later een troostprijs gekregen van Highflow. Het ging hier om de Cooler Master V10, het grotere broertje van de koeler die ik net gesponsord had gekregen 

Maar deze zal ik toch gaan gebruiken:
Het heeft even geduurd, maar er zal weer hard gewerkt moeten worden om de case af te krijgen voor de Cooler Master contest.
Een aantal posts geleden zeurde ik dat ik een stappenboor nodig had, en even later reageerde Mexel dat hij me er wel eentje wilde opsturen
In twee mm dik aluminium ziet een gat er dan zo uit. Niet helemaal perfect, maar 10 keer sneller dan mijn vorige methodes:

Dan is het tijd voor mijn allereerste sponsor. Cooler Master reageerde positief op mijn mail, en een weekje later stond er een pakketje voor de deur. Heel erg bedankt Marco!
Een heuse V8
Nu weer even verder met modden
Mijn nieuwe zijpaneel heeft een wat afwijkende vorm, daarom kan ik maar een klein stukje gebruiken:
Eerst was ik van plan een stuk uit het staal te zagen en daarna de randen om te zetten voor versteviging, maar ik heb ervoor gekozen om een stuk Lexan op maat te zagen.
Die past er zo in, waardoor het geheel weer erg stevig wordt:
Er moet alsnog een hap uit voor de Nexus fangrill:
En zo zit alles dan aan elkaar vastgebout:
Op de volgende foto kun je goed zien waarom ik dit erop maak. Het originele zijpaneel blijft namelijk heel netjes hangen als je de handel aan de achterkant overhaalt en het zijpaneel los klikt van de behuizing. Dat principe werkt nu ook weer bij mij
Nu de positie van het zijpaneel vast ligt met dat stuk staal, kon ik ook makkelijker gaatjes boren om de eerste plaat te monteren:
Nu het Lexan nog doorzichtig is, is het reservoir nog goed te bekijken. Als alles straks wit gespoten wordt, zal dat niet meer het geval zijn. Dus heb ik een window gezaagd in m'n window:
Grof gezaagd:
En gevijld:
In de aanliggende plaat komt nog net zo'n window, waardoor het reservoir ook te zien is. Ik zal er nog een plaatje plexi achter moeten maken natuurlijk, maar dat komt nog wel.
Afgelopen weekend was ik aanwezig op The Party 9 in Eindhoven, samen met zo'n 1000 man meer
Maar deze zal ik toch gaan gebruiken:
Kartonnen doos die een dag van tevoren in elkaar was gezet? Verklaar deze onrechtvaardigheid nader!!
Maargoed, een V10 gesponsord krijgen, er zijn ergere dingen
verslagen door Black Box, en onterecht als tweede ?brinkdinges schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:33:
Afgelopen weekend was ik aanwezig op The Party 9 in Eindhoven, samen met zo'n 1000 man meerIk had Cubeleon meegenomen om deel te nemen aan de casemod contest, maar helaas werd ik verslagen door The Black Box en een kartonnen kast die een dag van tevoren in elkaar was gezet. Omdat onterecht op de website gezet was dat ik tweede geworden was, heb ik later een troostprijs gekregen van Highflow. Het ging hier om de Cooler Master V10, het grotere broertje van de koeler die ik net gesponsord had gekregen
ben je nu eerste of tweede ?
Tja, blijkbaar was die kast spectaculairder, of kon hij meer mensen optrommelen die op hem wilde stemmen. Iedereen kon namelijk stemmen, niet alleen de mensen op The Party.Singular1ty schreef op woensdag 27 april 2011 @ 01:32:
Kartonnen doos die een dag van tevoren in elkaar was gezet? Verklaar deze onrechtvaardigheid nader!!
Ben niet eerste en niet tweede, gewoon lager. Normaal kreeg je voor die plek dus geen prijs.vapo_chiller schreef op woensdag 27 april 2011 @ 06:23:
[...]
verslagen door Black Box, en onterecht als tweede ?
ben je nu eerste of tweede ?
Update
Nog bijna twee weken te gaan, dan moet hij af zijn. Dus we werken maar verder...
Allereerst heb ik een strip gemaakt die de twee grootste delen van het zijpaneel moet verbinden, aangezien ik een lijmverbinding alleen niet vertrouw. Gelukkig is de lijmverbinding met mijn teststukje wel goed gelukt. Hier de 2mm alu strip:

In bepaalde delen kan ik geen gaten boren omdat daar andere onderdelen achter zitten:

Gaten geboord en een buiglijn aangebracht. Deze heb ik hierna ingeslepen met de Dremel om hem beter te kunnen buigen:

Gebogen, met behulp van een houten hamer waarbij de ene helft van het aluminium ingeklemd was. Met behulp van mijn hoekmeetding kon ik de hoek over de hele lengte steeds checken.

Even verder met het tweede zijpaneel. Daar moet ook nog een window in:

Daarna twee stukjes 3mm glashelder plexi gezaagd, die straks als daadwerkelijk window zullen gaan dienen:

Om dit hoofdstuk af te sluiten (for now), een overzichtsfoto:

De rest van de tijd is besteed aan het monteren van de voeding en de harde schijf. De voeding past niet meer op zijn oorspronkelijke plek, daarom wordt hij iets naar achteren verplaatst. Hij moet zijn warme lucht nog steeds kwijt, en er moet ook een aansluiting komen in het backpanel. Daarom deze gaten:

Een korte verlengkabel:

En een stuk hexx mesh, vastgeplakt met secondelijm:

De voeding wordt vastgezet met twee bouten en een Attila-style bracket

Met wit plexiglas wordt een compartiment gemaakt voor de voeding en zijn kabels:

Allemaal mooie hoekjes, waardoor het precies past:

Het dikke stuk plexi is omdat dit een hele korte voeding is. Normale voedingen zijn 20mm langer, en die moeten er ook in passen.
Een topplaat:

Bovenop de topplaat zal de harde schijf geplaatst worden, op deze manier:

Ik heb de foto's van de geboorde en verzonken gaatjes maar even overgeslagen als jullie het niet erg vinden
Hier gelijk maar een testschijf gemonteerd:

Het laatste wat gedaan moest worden, is het maken van een gat voor de hardeschijfkabels. Helaas moest er ook nog een hoek uit het geheel omdat het zijpaneel anders niet past:

Ik zal nu kijken of ik deze behuizing vast kan lijmen, of dat ik de onderdelen aan elkaar moet bouten. Ik hoop op het eerste, maar ben bang dat bouten nodig zullen zijn.
Gisteren heb ik een moederbord (Asus P7P67), processor (Intel 2500K) en geheugen (Corsair Vengeance 2x2GB) besteld. Ik ben nu nog op zoek naar een simpele voeding en een watergekoelde videokaart. Is er iemand van wie ik die onderdelen een paar weken zou kunnen lenen? Ik kan ze op het moment namelijk even niet kopen, en heb ze wel nodig voor de totaalfoto's voor de Cooler Master competitie.
Nog bijna twee weken te gaan, dan moet hij af zijn. Dus we werken maar verder...
Allereerst heb ik een strip gemaakt die de twee grootste delen van het zijpaneel moet verbinden, aangezien ik een lijmverbinding alleen niet vertrouw. Gelukkig is de lijmverbinding met mijn teststukje wel goed gelukt. Hier de 2mm alu strip:
In bepaalde delen kan ik geen gaten boren omdat daar andere onderdelen achter zitten:
Gaten geboord en een buiglijn aangebracht. Deze heb ik hierna ingeslepen met de Dremel om hem beter te kunnen buigen:
Gebogen, met behulp van een houten hamer waarbij de ene helft van het aluminium ingeklemd was. Met behulp van mijn hoekmeetding kon ik de hoek over de hele lengte steeds checken.
Even verder met het tweede zijpaneel. Daar moet ook nog een window in:
Daarna twee stukjes 3mm glashelder plexi gezaagd, die straks als daadwerkelijk window zullen gaan dienen:
Om dit hoofdstuk af te sluiten (for now), een overzichtsfoto:
De rest van de tijd is besteed aan het monteren van de voeding en de harde schijf. De voeding past niet meer op zijn oorspronkelijke plek, daarom wordt hij iets naar achteren verplaatst. Hij moet zijn warme lucht nog steeds kwijt, en er moet ook een aansluiting komen in het backpanel. Daarom deze gaten:
Een korte verlengkabel:
En een stuk hexx mesh, vastgeplakt met secondelijm:
De voeding wordt vastgezet met twee bouten en een Attila-style bracket
Met wit plexiglas wordt een compartiment gemaakt voor de voeding en zijn kabels:
Allemaal mooie hoekjes, waardoor het precies past:
Het dikke stuk plexi is omdat dit een hele korte voeding is. Normale voedingen zijn 20mm langer, en die moeten er ook in passen.
Een topplaat:
Bovenop de topplaat zal de harde schijf geplaatst worden, op deze manier:
Ik heb de foto's van de geboorde en verzonken gaatjes maar even overgeslagen als jullie het niet erg vinden
Het laatste wat gedaan moest worden, is het maken van een gat voor de hardeschijfkabels. Helaas moest er ook nog een hoek uit het geheel omdat het zijpaneel anders niet past:
Ik zal nu kijken of ik deze behuizing vast kan lijmen, of dat ik de onderdelen aan elkaar moet bouten. Ik hoop op het eerste, maar ben bang dat bouten nodig zullen zijn.
Gisteren heb ik een moederbord (Asus P7P67), processor (Intel 2500K) en geheugen (Corsair Vengeance 2x2GB) besteld. Ik ben nu nog op zoek naar een simpele voeding en een watergekoelde videokaart. Is er iemand van wie ik die onderdelen een paar weken zou kunnen lenen? Ik kan ze op het moment namelijk even niet kopen, en heb ze wel nodig voor de totaalfoto's voor de Cooler Master competitie.
Mooi hoor hoe alles nu eruit ziet, van mij mag je wel een voeding lenen, houden zelfs ook, moet je wel even naar Zwolle komen
dm over voeding
If water polo was easy, it would be called football
Op dit moment is er helemaal geen geld meer voor een nieuwe modulaire voeding, daarnaast zijn nu alle kabels mooi afgeschermdGideon_92 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:45:
Waarom geen modulaire voeding??
De kast lijkt nu al niet veel meer op die uit de vorige update, ben aardig opgeschoten
Hmm, ik kan wel gaan mekkeren om een update, maar, dan kan ik beter gewoon even langs fietsen
wellicht wat asociaal voor de rest van de mensen
Ga zo door in ieder geval
Weer een mooie ronde heur..
en je zal het vast wel halen..
en je zal het vast wel halen..
Update
Het nieuwe zijpaneel moet echt dé feature van deze kast worden. Het wordt een complex geheel van grotere en kleinere stukken Lexan, er zitten windows in, een intake en straks ook nog een outtake. Bovendien zit er heel veel werk in
Het moet echter wel een geheel worden, daarom heb ik onlangs (ik denk een week geleden) de twee grootste delen aan elkaar gelijmd:

(Oh ja ik had het frame ook nog zwart gespoten, maar ben compleet vergeten foto's te maken
)
Het vergt nog wat nabewerking voordat het geheel gespoten kan worden, de plamuur staat al te wachten.
De volgende feature van het zijpaneel heb ik tot nu toe nog niet verklapt
Er komen drie strips op, wederom van 8mm Lexan. Hier een nogal vage foto van de eerste:

Na het passen kon er alvast een mooie fillet overheen aan de voorkant:

Zo moet dat straks allemaal gaan passen:

De grootste plaat van het zijpaneel moet ook nog de juiste vorm krijgen. Nu is namelijk nogal vierkant. Ik heb eerst boven en onderaan boutgaten geboord zodat het geheel rondom vast zit.

Eerst maar even deze strip nog goed vastzetten met de boutjes uit de nieuwste bestelling:

En daarna een mooie ronding in die plaat Lexan zagen. De decoupeerzaag werd hiervoor weer onder een hoekje gezet zodat de zaaglijn horizontaal loopt.

De meest herkenbare feature aan de Cosmos kasten zijn de grote buizen als staanders en handvatten. Deze zal ik dus ook weer allemaal terugplaatsen. Daarvoor moet er wederom gezaagd en gevijld worden:

Ik laat hem natuurlijk niet zo in de lucht hangen, er moet nog een stukje vanaf
Mijn bestelling is ook binnengekomen
Allereerst het moederbord, een Asus P8P67. Er bestaan geloof ik zeven versies, maar ik heb die zonder toevoegingen aan de naam

De snelste i5, tevens overklokbaar, de 2500k:

En nog een setje geheugen, helaas wel met mesh-stikkers

Tijd om daar een lompe koeler op te ploffen

Pastnie!

Maar daar vinden we wel wat op. Stiekem was het altijd al het plan dat de CPU koeler niet zou passen
Wat vinden jullie van m'n nieuwe vaatwasser?

Met tape de exacte lijnen aangegeven:

Zo, nu stop ik weer
Dertig foto's vond ik weer even genoeg om te sorteren, bij de knippen, te resizen, te borderen en er een verhaaltje bij te verzinnen.
Vandaag heb ik een complete to-do list gemaakt, met alle details erop. Ik zit nu op 27 punten, waarvan ik er vandaag gelukkig al 9 weg heb kunnen werken. Morgenochtend krijg ik nog hulp, dus ik hoop ook dan weer wat op te schieten.
Het nieuwe zijpaneel moet echt dé feature van deze kast worden. Het wordt een complex geheel van grotere en kleinere stukken Lexan, er zitten windows in, een intake en straks ook nog een outtake. Bovendien zit er heel veel werk in
(Oh ja ik had het frame ook nog zwart gespoten, maar ben compleet vergeten foto's te maken
Het vergt nog wat nabewerking voordat het geheel gespoten kan worden, de plamuur staat al te wachten.
De volgende feature van het zijpaneel heb ik tot nu toe nog niet verklapt
Na het passen kon er alvast een mooie fillet overheen aan de voorkant:
Zo moet dat straks allemaal gaan passen:
De grootste plaat van het zijpaneel moet ook nog de juiste vorm krijgen. Nu is namelijk nogal vierkant. Ik heb eerst boven en onderaan boutgaten geboord zodat het geheel rondom vast zit.
Eerst maar even deze strip nog goed vastzetten met de boutjes uit de nieuwste bestelling:
En daarna een mooie ronding in die plaat Lexan zagen. De decoupeerzaag werd hiervoor weer onder een hoekje gezet zodat de zaaglijn horizontaal loopt.
De meest herkenbare feature aan de Cosmos kasten zijn de grote buizen als staanders en handvatten. Deze zal ik dus ook weer allemaal terugplaatsen. Daarvoor moet er wederom gezaagd en gevijld worden:
Ik laat hem natuurlijk niet zo in de lucht hangen, er moet nog een stukje vanaf
Mijn bestelling is ook binnengekomen
De snelste i5, tevens overklokbaar, de 2500k:
En nog een setje geheugen, helaas wel met mesh-stikkers
Tijd om daar een lompe koeler op te ploffen
Pastnie!
Maar daar vinden we wel wat op. Stiekem was het altijd al het plan dat de CPU koeler niet zou passen
Met tape de exacte lijnen aangegeven:
Zo, nu stop ik weer
Vandaag heb ik een complete to-do list gemaakt, met alle details erop. Ik zit nu op 27 punten, waarvan ik er vandaag gelukkig al 9 weg heb kunnen werken. Morgenochtend krijg ik nog hulp, dus ik hoop ook dan weer wat op te schieten.
nice work.
ik denk dat je morgen een verrassingspakket op de mat hebt liggen. heb er iets meer in gegooid dan waar je om vroeg
ik denk dat je morgen een verrassingspakket op de mat hebt liggen. heb er iets meer in gegooid dan waar je om vroeg
Kan niet wachten tot mor... oh wacht vandaag!
KUTGM
KUTGM
Netjes, wordt wel apart zo met die cooling. ben zeer benieuwd
Je bent welkom hoorZjosh schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:18:
Hmm, ik kan wel gaan mekkeren om een update, maar, dan kan ik beter gewoon even langs fietsenwellicht wat asociaal voor de rest van de mensen
![]()
Holy smokes! Bedankt man, jij maakt m'n dag nóg beter. Exact het soort spulletjes die ik normaal ook bewaar omdat ze cool zijn voor het modden. En nog de juiste lolly's ookwaldpyk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:41:
nice work.
Mijn helper is net weer vertrokken, we hebben het moeilijkste onderdeel van de kast kunnen maken! Heel erg bedankt DouweTim_ofzo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:00:
Kan niet wachten tot mor... oh wacht vandaag!
KUTGM
Dank jeToCuS schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:22:
Netjes, wordt wel apart zo met die cooling. ben zeer benieuwd
Verwijderd
Ik zag al dat je helper weer was waar 'ie hoort te zijn op een werkdag :-P Ben erg benieuwd naar jullie resultaat!
Ik hoorde al wat over hoeken, en meten, en lastig... ben benieuwd ^^
Kijk eens aan, mijn trouwe fans zijn ook weer aangeschoven 
Dat vat het werk wel een beetje samen jahoeken, en meten, en lastig.
Apart model maar zeker top 
Succes nog eventjes
Succes nog eventjes
Lijkt me heel gaaf worden.
Heb je fotoows van het pakketje?? Ik ben benieuwd wat er in zat...
KUTGW
Heb je fotoows van het pakketje?? Ik ben benieuwd wat er in zat...
KUTGW
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Jeetje, dit is echt koken met kunstof! Vindt m al erg vet en lekker anders dan een gewone kast. M,n complimenten voor de details. Blijf m volgen. Top
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Hopelijk is zijn pan groot genoeg voor ons allemaalmarquis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:17:
Jeetje, dit is echt koken met kunstof! Vindt m al erg vet en lekker anders dan een gewone kast. M,n complimenten voor de details. Blijf m volgen. Top
Er zullen genoeg foto's zijn voor jullie allemaal
Het werk aan het zijpaneel gaat voorspoedig, maar dat werk gaat helaas nog even voor op het updaten
heel verfijnd ook.marquis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:17:
en natuurlijk de heerlijke geur van verbrand plasitic

ora et labora
wat heb je daar als lijm gebruikt voor zijpanelen in die hoek aan elkaar te lijmen ?
M'n buurman werd al misselijk van de geur van de plamuur, m'n broertje ruikt het altijd meteen als ik plexi gezaagd heb. Ik ruik die geur niet echt meer, als ik het wel ruik vind ik het wel lekkermrc4nl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:14:
[...]
heel verfijnd ook.
en natuurlijk de heerlijke geur van verbrand plasitic
Bison Kombi Power, en het werkt erg goedvapo_chiller schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:17:
wat heb je daar als lijm gebruikt voor zijpanelen in die hoek aan elkaar te lijmen ?
ik vind gezaagd plexi ook niet stinken, maar als het verbrand is(gaat smelten) , amai dat houd gè niet lang volbrinkdinges schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:31:
[...]
M'n buurman werd al misselijk van de geur van de plamuur, m'n broertje ruikt het altijd meteen als ik plexi gezaagd heb. Ik ruik die geur niet echt meer, als ik het wel ruik vind ik het wel lekker![]()
[...]
gelukkig heb ik dat thuis niet, wel een paar keer geroken op school, daat hadden ze van die tafel-figuurzagen,t plasik smolt achter de zaag gewoon weer aan elkaar
ora et labora
Niet alles gaat voorspoedig helaas. Ik kan morgenmiddag wel beginnen met de final assembly, maar het zijpaneel werkt me nogal tegen. Gisteren heb ik een laag of 5 plamuur aangebracht op de lijmnaden, maar dat zag er vanmorgen erg slecht uit door de onderliggende flexibele lijm. Daarom heb ik vanmorgen de plamuur weggesneden, evenals een deel van de lijm, om daarna weer een aantal lagen plamuur aan te brengen (ik kan het me niet echt herinneren eigenlijk, maar dat was toch echt vanmorgen). De plamuur lijkt nu beter te blijven zitten.
Daarna kwamen de spuitplamuur, kunststof primer en witte verf. Die witte verf wil echter nog niet dekken op het zijpaneel, na een laag of vijf zie ik er nog veel te veel onregelmatigheden doorheen. Nu moet ik gaan beslissen of alle verf er morgen af gaat, of dat ik lagen blijf toevoegen.
Ik weet wel dat ik verfwerk vanaf nu ga uitbesteden, en het frame niet weer spuit maar laat poedercoaten. Het resultaat bevalt me nu niet bepaald.
Daarna kwamen de spuitplamuur, kunststof primer en witte verf. Die witte verf wil echter nog niet dekken op het zijpaneel, na een laag of vijf zie ik er nog veel te veel onregelmatigheden doorheen. Nu moet ik gaan beslissen of alle verf er morgen af gaat, of dat ik lagen blijf toevoegen.
Ik weet wel dat ik verfwerk vanaf nu ga uitbesteden, en het frame niet weer spuit maar laat poedercoaten. Het resultaat bevalt me nu niet bepaald.
Verwijderd
Jammer dat het tegen zit Peter.
Zou je voor de plamuur over de flexibele lijm niet ook flexibele plamuur of kit oid kunnen gebruiken?
Zou je voor de plamuur over de flexibele lijm niet ook flexibele plamuur of kit oid kunnen gebruiken?
Vandaag of 4 uur Nederlandse tijd is de deadline, dit zijn de vijf foto's die ik ingestuurd heb van de voltooide case. Jullie hebben nog een hele hoop foto's van me tegoed, die komen binnenkort

Frenkie, Kier, Asphiax, paslis en Daantjuhh14 (edit: en l3p!), veel succes met het hele stemgebeuren
Al hoop ik nog een paar jullie te verslaan
Frenkie, Kier, Asphiax, paslis en Daantjuhh14 (edit: en l3p!), veel succes met het hele stemgebeuren
Zeer mooi geworden Brink,
May the best mod win, good luck
May the best mod win, good luck
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Hij is echt mooi geworden, Brink! Super! Ben benieuwd naar de uitslag.
Dat ziet er echt goed uit en jij ook veel succes.
[ Voor 5% gewijzigd door paslis op 15-05-2011 19:44 ]
Bedankt iedereen
Nu is het een kwestie van 2 weken wachten op de uitslag van de stemmen en de jury. In de tussentijd kan ik mooi m'n huis weer aan kant maken, want daar heb ik de afgelopen paar weken niet echt tijd voor gehad
Ook zal ik jullie verblijden met veel meer foto's, want op deze zie je geen enkel detail helaas. Op de 355x267 pixel foto's die je naar Cooler Master moest sturen zie je nog minder, hoogstens een beetje de algemene vorm van de kast.

Ook zal ik jullie verblijden met veel meer foto's, want op deze zie je geen enkel detail helaas. Op de 355x267 pixel foto's die je naar Cooler Master moest sturen zie je nog minder, hoogstens een beetje de algemene vorm van de kast.
[ Voor 33% gewijzigd door brinkdinges op 16-05-2011 11:53 ]
Nice man..
ennuh zoals kier al zei.. The Best Will Win..
ennuh zoals kier al zei.. The Best Will Win..
Verwijderd
Je hebt nu dus nog 5 minuten voor de laatste twijfels :-P
Ziet er mooi uit Peuter, ben benieuwd naar de werkfoto's (en het origineel natuurlijk)
Ziet er mooi uit Peuter, ben benieuwd naar de werkfoto's (en het origineel natuurlijk)
Ik zit al op 13 stemmen, maar ik loop al iets van honderd stemmen achter op de nummer 1 in mijn categorie. Ik kan dus alle stemmen gebruiken 
http://casemod2011.cooler...com/profile.php?u=123&c=1
http://casemod2011.cooler...com/profile.php?u=123&c=1
Gek resultaat man! Ik had halverwege nog geen idee hoe het nu zou worden, maar ziet er echt top uit man! Ben nu mijn stem aan het uitbrengen voor je!
22 inmiddels ;-)
Heb net gestemd
Heb net gestemd
heel netjes, weer eens wat anders
nooit eerder zo case gezien
en je hebt 23 stemmen ( ook even gestemd
)
en je hebt 23 stemmen ( ook even gestemd
Cool, bedankt mannen
you have my vote!
ok vote 50 van mij
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
De eerste mijlpaal, bedankt voor de stemmen iedereen
Gisteren stond ik nog zesde, volgens mij ben ik vandaag door een paar mensen ingehaald.
Update
De sprong van een halve kast naar het eindresultaat was behoorlijk groot, en ik had beloofd de gat daartussen nog op te vullen. Bij dezen dus
We beginnen met het verrassingspakket dat ik van Waldpyk gekregen heb. Hij hielp me toen ik in tijdnood zonder voeding voor deze kast zat. Binnen een dag stuurde hij een doos vol leuke spulletjes kosteloos naar me op, waardoor ik weer verder kon met de mod. Als tegenprestatie zal ik binnenkort een paar mods aan zijn kast uitvoeren
Als eerste een kaartje van Fryslân, bôle!

Met aan de achterkant 4, 3, 2 1 lollies

Nog wat leuke dingetjes, een vga koeler:

Een compleet reservoir, met rare 20mm aansluiting. Waar is die voor?

En nog meer losse dingetjes:

Ohja, onderin zat nog een voeding verstopt, inclusief GhettoSleeveTM

Na een kwartiertje kwamen de ware kleuren van de voeding weer tevoorschijn:

Heel erg bedankt Waldpyk!
Verder met de case. Op een gegeven moment moest deel 3 van het zijpaneel er toch ook echt bij aan gemonteerd worden. Eerst even passen:

Dan passen terwijl de kast rechtop staat, omdat de hele kast dan zichzelf rechttrekt. Ga je boren en zagen terwijl hij ligt, dan klopt er niet veel meer van. Nu kon ik het juiste boutgat wel boren:

Overzichtsfotootje, compleet met gat voor de koeler
Dat idee werkte helemaal zoals ik bedacht had, ik ben er zo blij mee. Hij steekt precies genoeg uit om op te vallen.

De koeler trekt lucht aan vanuit de kast, en blaast die dan achteruit. Achterin de kast is geen outtake meer, omdat die doormidden gezaagd is en ik er een nieuwe (en dichte) zwarte plaat voor gezet heb.

Dat linker plaatje was het plaatje waarbij ik hulp nodig had. Man wat een rare vorm heeft dat ding zeg
Dit is de hele constructie die binnenin hangt. In eerste instantie wilde ik dit aan het zijpaneel vastmaken, maar dan kon hij echt niet meer gemonteerd worden.

Dit is een teststuk voor dat rare plaatje, met allemaal rare hoeken. Er zitten maar een paar 90 graden hoeken aan, waardoor we eerst wel een teststuk moesten maken. Het uiteindelijke onderdeel was absoluut niet meteen passend te krijgen, zelfs niet voor ons twee.

Die morgen hadden we nog wat tijd over, dus hebben we maar eens de zaag gezet in de topbeugel:

Hard ging het niet, aangezien je door 60mm dik aluminium moet zagen
Het resultaat is wel heel erg cool:

Normaal worden deze beugels van de buitenkant van de kast (voor de topbeugels dus vanaf de bovenkant) vastgezet. Dat ging hier niet meer omdat de montagevolgorden wat anders is geworden, nu zet ik deze beugel van de onderkant vast. Daarvoor moest ik het M4 draad uitboren in M5 draad tappen in andere onderdelen. Het inkorten van de M5-bouten ging alleen niet helemaal goed
Iedereen kent deze tangen wel, waar je zogenaamd makkelijk bouten mee kunt inkorten. In de praktijk kost het ontzettend veel kracht en krijg je een M3 bout niet eens geknipt. Daarom sloeg ik er al een tijdje op met een houten hamer. Met M3 ging dat goed, met M5 wat minder

Ik heb daarna maar gelijk een vervanger gekocht, en wonder boven wonder kan ik daar wel gewoon M3-bouten mee knippen. Al het staal is tevens wat dikker uitgevoerd op die tang
Nu is het tijd voor de accentstrepen. Op de final foto's zie je daar totaal geen detail van, dus hierbij het bouwproces. Ik begon met de bovenste streep, die eerst op lengte werd gemaakt omdat hij anders tegen de koeler aan kwam:

Daarna mocht ik bedenken hoe de vorm zou gaan worden. Ik ben uitgekomen op een rechte hoek aan de voorkant, en een afgeronde hoek aan de achterkant om het geheel een wat snellere look te geven:

De tweede strip loopt wel over het hele zijpaneel door. De montagepunten liggen op dezelfde afstand, maar de strip heeft natuurlijk wel een andere vorm:

Hetzelfde verhaal voor de derde strip. Het tweede montagepunt ligt hierbij op een ander paneel, wat er wel heel cool uit ziet

Het monteren was wellicht nog wel meer werk dan het uitzagen en vijlen. In elk montagepunt werden twee gaten geboord, waarna er M3 draad ingetapt is. Ook moest ik nog even 24 boutjes op maat knippen:

Ik zal later nog eens terugkomen op de montage en daar wat meer foto's van laten zien. Voorlopig moeten we het daar even bij laten, aangezien ik niet meer foto's gemaakt heb.
De zijpaneel is gemonteerd met verzonken M4-bouten, die ik ook ga verkopen. Sommige gaten zijn echter voor de sier omdat ik het paneel daar niet aan de kast kan monteren, dus daarin is M4-draad getapt:

Om het zijpaneel helemaal af te maken, moest er geplamuurd en gespoten worden. Op dag 1 werden er zo'n vijf lagen plamuur aangebracht, die er op dag 2 weer allemaal uitgesneden werden. Na het uitsnijden wat wat lijm ging het plamuren wel wat beter:

Toen ik tevreden was met de lagen plamuur, werd het geheel in de spuitplamuur gezet, en even later in de witte verf. Het resultaat was echter erg lelijk, en ik besloot alles opnieuw te doen. Dat was een lastige beslissing, aangezien ik nog iets van drie dagen de tijd had, maar wel een goede beslissing. Zo zag het eruit, nadat ik een deel van verf per ongeluk al had weggeschuurd:

Toen de Fein er maar bijgehaald en alles er weer afgeschuurd

Hierna heb ik nieuwe spuitbussen gekocht, om vervolgens 1,5 spuitbus te legen op dit zijpaneel. Het resultaat was erg goed, dat mag ook we na ruim 10 lagen
We gaan nu weer verder met de eindmontage. De voeding moest nog ingebouwd worden, even testen of alles nog wel past:

Check

De plastic zijkanten erop:

Waarna ze er weer af konden, want het front moest er eerst op
Het originele toppaneel paste ook nog steeds:

In de kast heb ik een paar gaten aangebracht, waardoor ik een aantal Cubitek-kabels gehaald heb. Dit zijn zwarte verlengkabels, waardoor ik niks hoefde te sleeven

De Cooler Master V8 onttrekt wel lucht aan de kast, maar die lucht moet wel ergens gecontroleerd vandaan komen. De intake in het zijpaneel wordt dus als tweevoudige intake gebruikt:

De plek voor het reservoir, toen nog zonder

De pomp heb ik in mekaar gezet met een stukje sleeving, en een nieuwe werkende kabel:

Hij wordt hier op de bodemplaat gemonteerd:

De videokaart is hier ook gemonteerd. Hiervoor moest Cubeleon deels gedemonteerd worden helaas.

Hierbij moet ik het echt laten voor dit moment, 43 foto's is wel ff genoeg
Ik heb nog steeds gaten laten vallen in het verhaal, dus er moet nog wel een update komen deze week.
Ik wil nog wel even van de situatie gebruik maken door de link te geven waar je kunt stemmen op mijn case voor de Cooler Master casemod contest. Ik sta nu iets van tiende in de tower-categorie, dus ik kan nog wel een paar stemmen gebruiken. Vergeet niet dat je in beide categorieën kunt stemmen, dus na je stem op Frenkie/Asphiax/l3p/Daantjuhh zijn de mod van Kier en mijn kast nog een optie
De sprong van een halve kast naar het eindresultaat was behoorlijk groot, en ik had beloofd de gat daartussen nog op te vullen. Bij dezen dus
We beginnen met het verrassingspakket dat ik van Waldpyk gekregen heb. Hij hielp me toen ik in tijdnood zonder voeding voor deze kast zat. Binnen een dag stuurde hij een doos vol leuke spulletjes kosteloos naar me op, waardoor ik weer verder kon met de mod. Als tegenprestatie zal ik binnenkort een paar mods aan zijn kast uitvoeren
Als eerste een kaartje van Fryslân, bôle!

Met aan de achterkant 4, 3, 2 1 lollies
Nog wat leuke dingetjes, een vga koeler:
Een compleet reservoir, met rare 20mm aansluiting. Waar is die voor?
En nog meer losse dingetjes:
Ohja, onderin zat nog een voeding verstopt, inclusief GhettoSleeveTM
Na een kwartiertje kwamen de ware kleuren van de voeding weer tevoorschijn:
Heel erg bedankt Waldpyk!
Verder met de case. Op een gegeven moment moest deel 3 van het zijpaneel er toch ook echt bij aan gemonteerd worden. Eerst even passen:
Dan passen terwijl de kast rechtop staat, omdat de hele kast dan zichzelf rechttrekt. Ga je boren en zagen terwijl hij ligt, dan klopt er niet veel meer van. Nu kon ik het juiste boutgat wel boren:
Overzichtsfotootje, compleet met gat voor de koeler
De koeler trekt lucht aan vanuit de kast, en blaast die dan achteruit. Achterin de kast is geen outtake meer, omdat die doormidden gezaagd is en ik er een nieuwe (en dichte) zwarte plaat voor gezet heb.
Dat linker plaatje was het plaatje waarbij ik hulp nodig had. Man wat een rare vorm heeft dat ding zeg
Dit is een teststuk voor dat rare plaatje, met allemaal rare hoeken. Er zitten maar een paar 90 graden hoeken aan, waardoor we eerst wel een teststuk moesten maken. Het uiteindelijke onderdeel was absoluut niet meteen passend te krijgen, zelfs niet voor ons twee.
Die morgen hadden we nog wat tijd over, dus hebben we maar eens de zaag gezet in de topbeugel:
Hard ging het niet, aangezien je door 60mm dik aluminium moet zagen
Normaal worden deze beugels van de buitenkant van de kast (voor de topbeugels dus vanaf de bovenkant) vastgezet. Dat ging hier niet meer omdat de montagevolgorden wat anders is geworden, nu zet ik deze beugel van de onderkant vast. Daarvoor moest ik het M4 draad uitboren in M5 draad tappen in andere onderdelen. Het inkorten van de M5-bouten ging alleen niet helemaal goed
Ik heb daarna maar gelijk een vervanger gekocht, en wonder boven wonder kan ik daar wel gewoon M3-bouten mee knippen. Al het staal is tevens wat dikker uitgevoerd op die tang
Nu is het tijd voor de accentstrepen. Op de final foto's zie je daar totaal geen detail van, dus hierbij het bouwproces. Ik begon met de bovenste streep, die eerst op lengte werd gemaakt omdat hij anders tegen de koeler aan kwam:
Daarna mocht ik bedenken hoe de vorm zou gaan worden. Ik ben uitgekomen op een rechte hoek aan de voorkant, en een afgeronde hoek aan de achterkant om het geheel een wat snellere look te geven:
De tweede strip loopt wel over het hele zijpaneel door. De montagepunten liggen op dezelfde afstand, maar de strip heeft natuurlijk wel een andere vorm:
Hetzelfde verhaal voor de derde strip. Het tweede montagepunt ligt hierbij op een ander paneel, wat er wel heel cool uit ziet
Het monteren was wellicht nog wel meer werk dan het uitzagen en vijlen. In elk montagepunt werden twee gaten geboord, waarna er M3 draad ingetapt is. Ook moest ik nog even 24 boutjes op maat knippen:
Ik zal later nog eens terugkomen op de montage en daar wat meer foto's van laten zien. Voorlopig moeten we het daar even bij laten, aangezien ik niet meer foto's gemaakt heb.
De zijpaneel is gemonteerd met verzonken M4-bouten, die ik ook ga verkopen. Sommige gaten zijn echter voor de sier omdat ik het paneel daar niet aan de kast kan monteren, dus daarin is M4-draad getapt:
Om het zijpaneel helemaal af te maken, moest er geplamuurd en gespoten worden. Op dag 1 werden er zo'n vijf lagen plamuur aangebracht, die er op dag 2 weer allemaal uitgesneden werden. Na het uitsnijden wat wat lijm ging het plamuren wel wat beter:
Toen ik tevreden was met de lagen plamuur, werd het geheel in de spuitplamuur gezet, en even later in de witte verf. Het resultaat was echter erg lelijk, en ik besloot alles opnieuw te doen. Dat was een lastige beslissing, aangezien ik nog iets van drie dagen de tijd had, maar wel een goede beslissing. Zo zag het eruit, nadat ik een deel van verf per ongeluk al had weggeschuurd:
Toen de Fein er maar bijgehaald en alles er weer afgeschuurd
Hierna heb ik nieuwe spuitbussen gekocht, om vervolgens 1,5 spuitbus te legen op dit zijpaneel. Het resultaat was erg goed, dat mag ook we na ruim 10 lagen
We gaan nu weer verder met de eindmontage. De voeding moest nog ingebouwd worden, even testen of alles nog wel past:
Check
De plastic zijkanten erop:
Waarna ze er weer af konden, want het front moest er eerst op
In de kast heb ik een paar gaten aangebracht, waardoor ik een aantal Cubitek-kabels gehaald heb. Dit zijn zwarte verlengkabels, waardoor ik niks hoefde te sleeven
De Cooler Master V8 onttrekt wel lucht aan de kast, maar die lucht moet wel ergens gecontroleerd vandaan komen. De intake in het zijpaneel wordt dus als tweevoudige intake gebruikt:
De plek voor het reservoir, toen nog zonder
De pomp heb ik in mekaar gezet met een stukje sleeving, en een nieuwe werkende kabel:
Hij wordt hier op de bodemplaat gemonteerd:
De videokaart is hier ook gemonteerd. Hiervoor moest Cubeleon deels gedemonteerd worden helaas.
Hierbij moet ik het echt laten voor dit moment, 43 foto's is wel ff genoeg
Ik wil nog wel even van de situatie gebruik maken door de link te geven waar je kunt stemmen op mijn case voor de Cooler Master casemod contest. Ik sta nu iets van tiende in de tower-categorie, dus ik kan nog wel een paar stemmen gebruiken. Vergeet niet dat je in beide categorieën kunt stemmen, dus na je stem op Frenkie/Asphiax/l3p/Daantjuhh zijn de mod van Kier en mijn kast nog een optie
aansluiting schijnt voor een eheim pomp te zijn ofzo
Ga je ook nog een Mobo Plate maken net zoals bij de Asus P67 Sabertooth, dan ziet deze kast er nog stijlvoller uit ;-)
KUTGM
KUTGM
Haha, ik heb ook een ghetto PSU sleeving voor mijn voeding
(wel in het zwart natuurlijk)
Ik weet niet hoe je moet sleeven en het kost teveel tijd voor mij
Hele mooie en vooral ook originele mod, die koeler ziet er echt geweldig uit zo!
En dat resevoir is natuurlijk ook gewoon helemaal top, kon het niet laten om nog maar een keer te stemmen met een ander adresje
Toen ik het eindresultaat zag had ik echt even een wtf-moment hoe je de constructie in godsnaam had gemaakt, maar het wordt nu wel wat duidelijker..
En dat resevoir is natuurlijk ook gewoon helemaal top, kon het niet laten om nog maar een keer te stemmen met een ander adresje
Toen ik het eindresultaat zag had ik echt even een wtf-moment hoe je de constructie in godsnaam had gemaakt, maar het wordt nu wel wat duidelijker..
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
Dat hoor ik van meerdere mensen ja. Vroeger, toen je nog Eheim pompen gebruiktewaldpyk schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:45:
aansluiting schijnt voor een eheim pomp te zijn ofzo
Dat zou inderdaad wel leuk zijn. Wellicht dat ik nog wel wat dingetjes aan de kast ga veranderen over een tijdje.Tim_ofzo schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:09:
Ga je ook nog een Mobo Plate maken net zoals bij de Asus P67 Sabertooth, dan ziet deze kast er nog stijlvoller uit ;-)
KUTGM
Tijd kost sleeven absoluutCDA441 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:33:
Haha, ik heb ook een ghetto PSU sleeving voor mijn voeding(wel in het zwart natuurlijk)
Meerdere malen bedanktChad Chubatcha schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:24:
Hele mooie en vooral ook originele mod, die koeler ziet er echt geweldig uit zo!![]()
En dat resevoir is natuurlijk ook gewoon helemaal top, kon het niet laten om nog maar een keer te stemmen met een ander adresje![]()
Eigenlijk had je je foto's moeten laten maken en bewerken door een professionele fotograaf oid.
Er zit zoveel meet en denk werk in deze case, ik zou het niet zo mooi en netjes voor elkaar krijgen.
Laat staan het zelf bedenken.
Maar op die kleine foto's van CM is dit meesterwerk totaal niet te zien
Er zit zoveel meet en denk werk in deze case, ik zou het niet zo mooi en netjes voor elkaar krijgen.
Laat staan het zelf bedenken.
Maar op die kleine foto's van CM is dit meesterwerk totaal niet te zien
Ik heb voor de final foto's wel een dikke spiegelreflex geleend, maar bij het verkleinen van 18 naar 0,094 megapixel gaat er wel wat detail verloren ja. Ik heb ook gemerkt dat je niet echt kunt zien dat er zo'n grote hap uit de kast gehaald is, door mijn standpunt op de foto's. Ik zal hier vanavond nog wat andere foto's neerzetten, waarbij het veel beter zichtbaar is. Aan de achterkant mis je ongeveer 40% van de breedte
Erg mooie mod. Ben nu al weer benieuwd naar de volgende update.
Update
Voor de deadline had ik zoveel foto's gemaakt, en ik mocht er slechts vijf opsturen naar Cooler Master. Die moesten ook nog geresized worden naar 355x267 pixels, dus ik gooide 17,90 megapixels van elke foto weg. Hierbij nog even wat meer foto's, klikbaar naar 2000 pixels breed
Ik heb ze niet mooier gemaakt dan ze al waren, ze zijn alleen geresized en geborderd.

En mijn favoriet
Voor de deadline had ik zoveel foto's gemaakt, en ik mocht er slechts vijf opsturen naar Cooler Master. Die moesten ook nog geresized worden naar 355x267 pixels, dus ik gooide 17,90 megapixels van elke foto weg. Hierbij nog even wat meer foto's, klikbaar naar 2000 pixels breed
En mijn favoriet
Blijft hem echt mooit vinden..