Olie voor "aquarium computer"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330987

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb jullie expertise nodig bij het maken van een casemod waarbij ik mijn hardware onderdompel in olie. Het plan was om minerale olie te gebruiken, dat niet-conductief is en goed de warmte verspreid en, wat ook heel belangrijk is, het is kristalhelder, zoals water. Mijn vraag aan jullie is: Weten jullie misschien waar ik deze olie kan krijgen (ongeveer 25 liter) en of er misschien een beter alternatief is om mijn hardware te coolen? De olie moet voldoen aan enkele voorwaarden:
  • Hij moet niet geleiden
  • Hij moet de warmte goed verspreiden
  • Hij moet beweeglijk zijn (ik weet het goede woord niet, maar ik bedoel dat het geen stroop moet zijn)
  • Hij moet helder en kleurloos zijn
  • En niet te duur ;)
  • [EDIT] (bedankt Boudewijn) hij moet non-visceus zijn
Op de een of andere manier is het niet zo heel makkelijk om aan olie te komen.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, jullie zouden me een groot plezier doen :)

Bij voorbaat dank,

Grimm

[EDIT] Ik heb plannen gemaakt, check mijn volgende post en download hier de PDF: http://www.mediafire.com/...487f06d6561390143435ec59c

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 330987 op 06-12-2009 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0B01985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:49
baby olie heb ik al gebruikt zien worden in dergelijke projecten het voldoet aan je eisen normaal
Greetz B0B0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Baby olie kleurloos?

Zoek even op GoT, er zijn al wat topics hierover geweest.
Non-visceus zoek je btw.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT... Eerst hit in Google op "minerale olie kopen": PC in minerale olie ondergedompeld

Mogelijk dat een groothandel in kook-olien je verder kan helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

"Het moet beweeglijk zijn": Ik denk dat je lage viscositeit bedoelt ;)
Verder voldoet zonnebloem olie vziw aan alle eigenschappen, dus ik denk dat je dat eens moet proberen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dit is inderdaad vrij makkelijk te vinden. Zonnebloem olie werkt sowieso. Moet het ook nog eens kleurloos zijn, dan kom je uit bij de dure olien die 3M maakt, voor koeling van transformatoren en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Gezien de vorige xxx topics hierover- vergeet niet dat je oli ook schoon moet blijven, anders gaat de boel wel geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Je wilt een minerale olie. Plantaardige niet, want die gaat bederven na verloop van tijd.
Wat _ferry_ zegt; de koelolie die in trafo's wordt gebruikt is ook goed, al weet ik niet waar je die kunt krijgen.
Naaimachineolie is ook wat duur denk ik. Bel eens een oliegroothandel of een smid.

Edit: Ik geloof dat je je hdd's langer heel houdt als je ze buiten de vloeistof houdt. (understatement).

[ Voor 15% gewijzigd door dragunova op 04-12-2009 10:29 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 00:40
Je moet eens hier in deze oude thread kijken:
PC in minerale olie ondergedompeld

'mineral olie' is gewoon een aardoliefractie, net als benzine, diesel, naaimachineolie, bitumen en aardgas. Zoals je in die oude thread kunt lezen, kun je gewoon ongekleurde lampolie gebruiken. Of je 25 liter olie op je bureau wilt hebben staan (brandveiligheid) is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 22:59

Brantje

De post is daar >>

Zorg dat je ook een soort van pompje hebt om de olie rond te pompen ;)
En zorg voor een deksel, anders gaat het, net zoals ze hier boven zeggen, geleiden en dat wil je echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Pruimenvlaai schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:25:
Je moet eens hier in deze oude thread kijken:
PC in minerale olie ondergedompeld

'mineral olie' is gewoon een aardoliefractie, net als benzine, diesel, naaimachineolie, bitumen en aardgas. Zoals je in die oude thread kunt lezen, kun je gewoon ongekleurde lampolie gebruiken. Of je 25 liter olie op je bureau wilt hebben staan (brandveiligheid) is een ander verhaal :)
Je kan een lucifer doven in lampolie ;) Het brand alleen als het verdampt, en verdampen doet het alleen als het kookt ;)
Daarom kan je een olielamp wel aansteken, omdat de miniscule hoeveelheid olie in de lont wel verdampt onder invloed van een lucifer, en dan dus in de fik vliegt ;)

In grote hoeveelheden zal je echt met een vlammenwerper er op moeten schieten, wil het gaan branden ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96744

Je kan anders eens kijken op deze site:

http://www.pugetsystems.com/submerged.php

Daar draait al een pc meer dan 2 jaar zonder problemen in minerale olie.

Het type olie dat ze gebruiken is ook mineraal, het type vermelden ze ook, maar is (in België althans) niet te vinden.

En let ook op met de dichtingen van je aqarium, deze zijn bedoeld om gewoon water binnen te houden, een olie is meestal redelijk agressief en tast je dichtingen aan waardoor het geheel na verloop van tijd gaat lekken.

Dit moet je dan eerst eens testen op een klein oppervlak alvorens je je gehele installatie erin dumpt, het is dus best mogelijk dat je de dichtingen moet vervangen door een alternatief dat bestand is tegen olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm... Ik wilde eigenlijk alleen maar vragen wat voor een olie ik moest gebruik in het hypothetische geval dat ik een casemod zou gaan maken... Maar ik heb me weer veel te veel laten meeslepen door jullie enthousiasme en wat plannetjes gemaakt. Allemaal nog vrij simpel enzo. Als je wil, kun je hier een PDF downloaden: Laat me alsjeblieft horen wat je ervan vindt!

http://www.mediafire.com/...487f06d6561390143435ec59c

Ik heb er all een creditsje aan toegevoegd waarin ik alvast iedereen die geageerd heeft bedankt heb. Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is, ik heb het zo simpel mogelijk gehouden. Ik heb denk ik nog een beetje hulp nodig bij component E, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik lees iedere comment die je hier post en neem iedere mening of suggestie in consideratie voor toevoeging aan mijn project.

PS
Ik heb het in het Engels geschreven zodat ik het ook op andere fora aan mensen kan laten zien.

PPS
Als ik fouten heb gemaakt schroom niet om het me te laten weten, he is namelijk al best laat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chroneios
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08-2019
Ik ben met een zelfde soort project bezig op het moment, heb al enkele dierenartsen praktijken gemailt over of ze ook liters minerale olie voor me hadden haha :P

Maar dat pdf'je van je staat niet meer op MediaFire, zou je hem op Zippyshare kunnen zetten of hem me mailen?

Ik wil wel eens kijken hoe jij het gaat aanpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2023
Wij gebruiken "immersieolie" als we onder de microscoop bij een vergroting van 1000 preparaten moeten bekijken. Die voldoet aan al je eisen denk ik maar ik zocht net even de prijs op voor je en zag dat 10ml 4.5 euro kost :D
Dit is misschien wat overdreven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chroneios schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:05:
Ik ben met een zelfde soort project bezig op het moment, heb al enkele dierenartsen praktijken gemailt over of ze ook liters minerale olie voor me hadden haha :P

Maar dat pdf'je van je staat niet meer op MediaFire, zou je hem op Zippyshare kunnen zetten of hem me mailen?

Ik wil wel eens kijken hoe jij het gaat aanpakken :D
Hmm, vreemd, bij mij is 'ie wel goed te zien en te downloaden. plan oil submerged computer alpha versie 1.02.pdf dit is de zippyshare link, als 't goed is werkt die wel :). Ik heb de plannen wel in het Engels geschreven, zodat ik ook op internationale fora vragen kan stellen enzo. Aan de olie komen is inderdaad het lastigste van het hele project.
croontje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:11:
Wij gebruiken "immersieolie" als we onder de microscoop bij een vergroting van 1000 preparaten moeten bekijken. Die voldoet aan al je eisen denk ik maar ik zocht net even de prijs op voor je en zag dat 10ml 4.5 euro kost :D
Dit is misschien wat overdreven :p
:P 100*30*4,5= 13500,- bedankt voor het opzoeken, maar ik vrees dat dit net buiten mijn budget valt (eufemisme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chroneios
13500,- Yoah, dat ligt ook buiten mijn budget :P

En ik heb ook al olie gevonden al moet het wel helemaal uit rotterdam komen, dus ik weet nog niet of ik het wel bestel, kost me namelijk wel ff 75 euro om 25 liter thuis te krijgen

En daar heb je mijn grote obstakel ook al, mijn budget is nog kleiner dan die van jou denk ik :P

Daarom begin ik gewoon met een donor aquarium, een kapotte koelkast en nog wat donor onderdelen...

Wordt een echte steampunk aquarium pc bij mij joh :P hahaha

Oh en de zippyshare werkte wel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Chroneios op 09-12-2009 15:38 ]

Topicstarter
Waar heb jij die olie gevonden dan? Misschien is dat ook wel wat voor mij, als de kosten inderdaad niet te hoog zijn. Mijn budget voor het hele project is, zonder verdere hardware, ongeveer 250 eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chroneios
Ik heb bij Protex.nl ff wat navraag gedaan, en daar hebben ze thermische olie en nog een soort witte olie die wel goed hiervoor was.

Nadeel is voor mij zijn de bezorgkosten, komt sowieso 15 euro bij op om het bij mij te krijgen. Maar ja dat is standaard TNT tarief voor zwaardere dingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Laatst online: 13:04
Jongens, jullie hebben geluk. Raad eens wat ik thuis heb staan?

Even serieus, ik heb dat thuis staan :P. Ik heb een halfjaar geleden mijn pc in een aquarium met olie gestopt. Helaas heb ik niet de middelen gehad om alles 100% af te sluiten, heb zelfs nog een versie gehad waar ik uiteindelijk het deksel met ducktape er aan had gemaakt. Bij het vullen zaten mijn aansluitingen (beeldscherm, muis, tobo óók onder het oliepeil en dat is niet de bedoeling) Het was leuk, koel en stil, maar omdat het niet goed zat afgesloten kreeg ik na een tijdje een paar lekken. En omdat olie niet verdampt, komt dat uiteindelijk op je bureau en je computerspullen terecht. Als je goed rekening houdt met deze dingen, kan je er een heel leuk project van maken!

Ik heb de olie, bij het opruimen van mijn aquarium, zoveel mogelijk opgevangen. Ongetwijfeld is er in totaal wel een litertje of 1-2 verspild, maar ik weet niet precies hoeveel. Ik heb in een oranjerode jerrycan dus iets van 22 liter minerale olie staan. Gebruikt, maar over het algemeen schoon! Het bederft ook niet, dus dat is een voordeel.

Ik heb het toen gekocht voor iets van 120 euro (bon heb ik nog wel ergens), maar als jullie het komen ophalen (zou ik wel met de auto doen, haha) dan mogen jullie het voor 70 euro hebben. Al lang blij dat ik er dan vanaf ben :-)

P.s., ik heb tijdens dat project twee radiatoren geprobreerd. De zalman reserator v2 (de pomp was niet sterk genoeg!) en een 3x120mm radiator (http://www.highflow.nl/im...s/detailed_image_1308.jpg). Die laatste kan je ook overkopen, pompje er op aansluiten (die naar de radiator toe pompt) en je kan je lol op met dat spul!

P.p.s. ophalen kan in Alphen a/d Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nVincible schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:38:
Jongens, jullie hebben geluk. Raad eens wat ik thuis heb staan?

Even serieus, ik heb dat thuis staan :P. Ik heb een halfjaar geleden mijn pc in een aquarium met olie gestopt. Helaas heb ik niet de middelen gehad om alles 100% af te sluiten, heb zelfs nog een versie gehad waar ik uiteindelijk het deksel met ducktape er aan had gemaakt. Bij het vullen zaten mijn aansluitingen (beeldscherm, muis, tobo óók onder het oliepeil en dat is niet de bedoeling) Het was leuk, koel en stil, maar omdat het niet goed zat afgesloten kreeg ik na een tijdje een paar lekken. En omdat olie niet verdampt, komt dat uiteindelijk op je bureau en je computerspullen terecht. Als je goed rekening houdt met deze dingen, kan je er een heel leuk project van maken!

Ik heb de olie, bij het opruimen van mijn aquarium, zoveel mogelijk opgevangen. Ongetwijfeld is er in totaal wel een litertje of 1-2 verspild, maar ik weet niet precies hoeveel. Ik heb in een oranjerode jerrycan dus iets van 22 liter minerale olie staan. Gebruikt, maar over het algemeen schoon! Het bederft ook niet, dus dat is een voordeel.

Ik heb het toen gekocht voor iets van 120 euro (bon heb ik nog wel ergens), maar als jullie het komen ophalen (zou ik wel met de auto doen, haha) dan mogen jullie het voor 70 euro hebben. Al lang blij dat ik er dan vanaf ben :-)

P.s., ik heb tijdens dat project twee radiatoren geprobreerd. De zalman reserator v2 (de pomp was niet sterk genoeg!) en een 3x120mm radiator (http://www.highflow.nl/im...s/detailed_image_1308.jpg). Die laatste kan je ook overkopen, pompje er op aansluiten (die naar de radiator toe pompt) en je kan je lol op met dat spul!

P.p.s. ophalen kan in Alphen a/d Rijn
toon volledige bericht
Heya, ik heb je een berichtje gestuurd! klinkt wel interessant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:53
als je nu een dag of 2 eerder geweest was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Mijn olie en radiator ligt ondertussen bij Grimmjow thuis, ik blijf het topic volgen om de resultaten te zien!

Grimmjow, nog een tip voor de zekerheid: maak al je hardware zo schoon mogelijk met een busje perslucht! Dat scheelt rommel in de olie. Ik heb uiteindelijk toch een paar stofjes in de olie gehad (die zonken wel naar de bodem, daarom heb ik het onderste laagje niet teruggegoten in de jerrycan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:18
Diala DX van Shell, ik gebruik het op mijn werk ook in een van mijn x-band TWT (Traveling Wave Tube) sets. Isoleert met gemak 50kv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 00:40
Ik ben even wezen kijken bij de plaatselijke drogist, en daar hebben ze ook glycerine. Dit spul is niet giftig (ze stoppen het zelfs in hoestdrank) en heeft een vlampunt van 160 °C. Het enige probleem lijkt het smeltpunt, dat is maar 20 °C... Dus waarschijnlijk is het ook heel stroperig bij zeg 22°C!

Wat in een andere thread over 'minerale olie' ook stond:
De term “minerale olie” wordt gebruikt voor olieachtige vloeistoffen die ontstaan bij de destillatie
van ruwe aardolie. Dit ter onderscheiding van oliën van plantaardige oorsprong, zoals koolzaadolie,
palmolie, zonnebloemolie enz.
Strikt genomen behoort minerale olie niet eens tot de chemische klasse van vetten en oliën. Zoals
gezegd is deze vloeistof een bepaalde fractie uit de destillatie van aardolie, die zoals al deze fracties
hoofdzakelijk uit koolwaterstoffen (paraffinen) bestaat. Deze fracties worden o.a. gekenmerkt door
hun kookpunt, vlampunt en viscositeit (mate van vloeibaarheid), die weer onderling samenhangen.
Een laag kookpunt gaat gepaard met een laag vlampunt en een lage viscositeit (dun vloeibaar).
Bekende aardoliefracties zijn bijvoorbeeld benzine (kooktraject 20-150 °C), kerosine (180-230) en
stookolie (330-370).
De term minerale olie is in Nederland niet zo gebruikelijk, in tegenstelling tot “mineral oil” in
Engelssprekende landen. In het algemeen wordt met mineral oil een heldere, enigszins olieachtige
aardoliefractie met 15-40 koolstofatomen aangeduid.
In het illustratieve Youtube-filmpje “Mineral Oil Submerged Computer” is goed te zien dat het
aquarium wordt gevuld met flessen “Mineral Oil Light”.
In Nederland is minerale olie niet echt een consumentenproduct. Een in de cosmetische industrie
veel gebruikte grondstof is paraffineolie (Paraffinum Liquidum), welke vergelijkbaar is met wat in
Amerika mineral oil wordt genoemd.
Een in dit verband belangrijke eigenschap is het vlampunt (flash point) , d.w.z. de laagste
temperatuur waarbij de vloeistof genoeg damp levert om tot ontbranding te komen bij contact met
een ontstekingsbron. Niet te verwarren met de altijd veel hogere zelfontbrandingstemperatuur, d.w.z.
de temperatuur waarbij een damp/lucht-mengsel spontaan ontbrandt. Het vlampunt is een maat voor
de kans dat er brand ontstaat door een vonk e.d.
Mineral Oil is dus niet een scherp gedefinieerd product. De gehanteerde specificaties voor
Mineral Oil Light zijn: kookpunt 260-330 °C, viscositeit 10,8-13,6 cSt bij 40°C, vlampunt
ca. 150 °C , zelfontbrandingstemperatuur 260-370 °C.
Blanke lampolie is ook een paraffineolie, doch een tamelijk dunvloeibare. Zoals u opmerkt is het
vlampunt van 65°C aan de lage kant voor de beoogde toepassing
Voor uw doel geschikte vloeistoffen zijn:
Paraffineolie, verkrijgbaar bij leveranciers van cosmetische grondstoffen , maar ook bij apotheken
en sommige drogisten (b.v. Chempropack), doch eventueel ook
Gekleurde lampolie , die op grond van wettelijke voorschriften een hogere viscositeit moet hebben
dan blanke lampolie. Typische specificaties van Farmlight gekleurde lampolie zijn:
beginkookpunt 290°C, vlampunt 145°C, viscositeit > 7 cSt. Deze vloeistof is dus geschikt voor dit
doel.
Wij hopen, dat wij u hiermee voldoende hebben ingelicht.
Met vriendelijke groeten,

Customer Service
Sel Chemie B.V.
toon volledige bericht
Paraffineolie lijkt dus geschikt, dit hadden ze ook bij de apotheek, voor een paar euro per liter. Misschien werkt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:53
Server in aquarium met olie project
kijk daar eens
hij heeft olie gevonden en de boel draait bij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen. Ik heb inmiddels al een radiator en olie weten te bemachtigen (dankzij nvincible) Toevallig hebben wij thuis een heel persluchtsysteem staan :+ waarmee ik alles schoon kan maken. Ik ga binnenkort plexiglas bestellen. Ik was eigenlijk van plan om 10mm dikke platen te bestellen, maar dat zou me 200 euro gaan kosten |:( . Dus ik zit nou te kijken of 5mm of 6mm dik plexiglas ook voldoende is voor mijn toepassing. Bouwplastics.nl wordt op dit forum warm aanbevolen, dus daar ga ik het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2022
Edit: Laat maar, is toch al gezegd.

[ Voor 74% gewijzigd door Robstar op 10-01-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar ik heb hem nu af. Ik heb het gecombineerd met mijn profielwerkstuk, en het samen met een maat in elkaar gemaakt. Ik post hier wat foto's, omdat het project mede door jullie hulp tot stand is gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/ozf4doabp/DSCN4681.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/5zgei1c8r/DSCN4705.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/6u6rdd079/DSCN4689.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/81kp5kqbp/IMG_0106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/40p3zrkvb/DSCN4695.jpg

Je kunt de computer in zijn geheel uit het aquarium tillen om onderdelen te vervangen. De foto's zijn gemaakt op de werkbank, zogezegd, dus dit is even een testopstelling. Ik heb kabels zoveel mogelijk geprobeerd achter het moederbord te verstoppen. Mijn camera is vrij bagger, misschien dat ik later met een betere camera goede foto's upload. Laat me weten wat jullie ervan vinden. Dit is nog best goedkoop te maken ook, 65 euro voor glas + plexiglas, 70 voor olie of 30 voor demiwater. Als je interesse hebt moet je maar PM'en dan stuur ik 't ontwerp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 17:38

painkill

Pain(k)(ill)

Waarom die cpu koeler dan nog?
Ik had er zelf een passieve koeler op gezet, want ik neem aan dat de ventilator uit staat?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inderdaad. Volgens mij gaat zo'n ding ook compleet stuk door het grote gewicht van de olie die die rond zit te wapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Volgens antwoord nummer 2 op deze pagina niet: http://www.pugetsystems.com/submerged.php
Het voegt blijkbaar weinig toe alhoewel het de olie wel enigszins laat stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 17:38

painkill

Pain(k)(ill)

Aan de spetters te zien misschien iets te veel? :P

Wat ik mij wel af vraag, waarom kunnen de connectoren van het moederbord niet worden ondergedompeld?
Dit was iets wat bij iemand mis was gegaan, maar ik snap niet echt waarom.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De CPU fan staat aan, en ik heb hem er op laten zitten omdat het de olie laat bewegen wat de warmtedistributie bevordert en omdat het er fancy uit ziet. De connectoren worden niet ondergedompeld, omdat door capillaire werking olie door de kabels die in connectoren zitten kan gaan en zo uit het aquarium lekken. Die fans kunnen wel tegen wat olie, daar gaan ze niet kapot van. De spetters op de top van het aquarium zijn er op gekomen tijdens het vullen. De stroming van de (hete) olie door de fans heeft best een interessant effect, het lijkt een beetje op lucht die boven een hete weg hangt in de zomer, alsof er bijna onzichtbare tentakels in het aquarium heen en weer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Misschien de olie uit een oude elektrische met olie gevulde radiator. :D
Je weet wel, zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrozine.be/images/ez_artikels/08/3772/calor_classicbus2520.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 62011 op 02-01-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438762

hi

dit idee komt mij heel bekend voor.
volgens mij ken ik dit ergens van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 12:26

ToCuS

It begins in the brain!

Ondanks alles, toch leuk gedaan en staat leuk op je bureau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Gaaf om te zien grimmjow :) Ik herken het 'hete olie' effect, net warme lucht inderdaad. Fans zien er fancy uit in de olie omdat ze langzamer draaien dan in lucht, en dan ook compleet stil.

Kan je 'm goed koelhouden, ook na lange stress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 22:09
Ik ben ook gezwicht voor het minerale olie geweld: Olie PC

Het was een leuk projectje. Het moeilijkste was nog het vinden van de juiste olie.
Uiteindelijk maar voor baby olie gekozen.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 28kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naabgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-03 10:40
hmm redelijk geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@GadgetFrank: die mensen van de Action zullen ook wat gedacht hebben :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 22:09
Hahahaha, ik heb die jongen van de Action verteld wat ik ermee ging doen...toen stond ie me glazig aan te kijken ;-) Volgens mij geloofde hij me niet...

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 28kWh Thuisaccu

Pagina: 1