I have the body of a god, shame it's a buddha......
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
We waren al met 13 toch, we gaan nu dan naar 14.
Dat zou best kunnen ik vind hem een vervelend geluidje maken als hij scherpstelt, maar nog altijd minder dan een focuspiep. Ik doelde ook meer op mijn D5000 met zijn quiet mode en op lichtgewicht objectieven, niet dat ik ze daar op heb uitgezochtVerwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:54:
@Zartok: volgens mij maakt die 55-200 van jou meer herrie dan mijn 85mm, dus ik weet niet of het nu nog nodig is om de focuspiep uit te zetten
Trouwens goed om te horen dat ze thee hebben, ik hou namelijk niet van koffie
Betreft de kou, ik zag in het hans textiel foldertje thermokleding staan €6 voor een broek en €7 voor een shirt met lange mouwen, voor zij die nog wat extra warmte zochten. Betreft drank in thermoskannen, ik merkte tijdens de rotterdam meeting dat 2 uur in de kou wel meevalt als je bezig bent, je zal niet echt een thermoskan nodig hebben als we achteraf toch wat gaan drinken.
Zal 70-300 VR mee hebben, groothoek 12-24 en wat cokin filtertjes.
Ik zal wel mijn oranje winterjas thuislaten. donker groen is waarschijnlijk beter.
Niet vergeten AF piep uit te zetten, die staat bij mij standaard aan
Verwijderd
Mag ik als lurker ook reageren? Ik vind het nogal vreemd wat je doet. Er is iemand die de moeite neemt iets te organiseren en hierin het voortouw te nemen. Al een tijd van tevoren staat vast hoeveel personen deze organisator mee wil nemen om de kans om iets te zien zo groot mogelijk wil houden. Vervolgens plaats jij je boven de groep door ineens te zeggen '12 kan, dus 13 ook'.vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
Prima, vanaf nu zijn het er 13,, op het laatste moment zullen er mogelijk toch altijd een of 2 afhaken (heb zelf regelmatig iets georganiseerd en dat is bij mij tot nu toe altijd voorgekomen).
Ik weet niet of er nog problemen zijn met vervoer, maar moet uit Hoorn komen en heb nog 3 plekken over in de auto (4 kan ook, maar dan moet er een in het kinderstoeltje
Concluderend. Ik vind het asociaal wat je doet. Op deze manier zal de TS niet snel nog een keer een initiatief nemen om iets te organiseren. Daarnaast, wie weet zijn er wel meer mensen die graag meewillen, maar gezien hebben dat de TS niet meer mensen wilde meenemen en hebben zich hierin hebben geschikt, hopend op een vervolgmeeting. Jij nodigt jezelf uit, als iedereen dat doet sta je met 50 man en zie je helemaal niks.
Dat kan ik me heel goed voorstellen.Wijnands schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:50:
Je verwoord het heel aardig. Ik ga nu vanuit de emotie van 't moment niet reageren, dat doe ik later wel, op dit moment heb ik de neiging om de handdoek in de ring te gooien.
Ik heb ook zo'n gevoel van als het zo gaat haak ik af.
Eens kijken waar dit naar toe gaat....het moet wel leuk blijven.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het kwam op mij juist een beetje naar over om tegen andere mensen te zeggen dat ze niet meemogen naar een openbaar gebied. Wellicht daarom mijn aversie.
Maar ik kan me de andere kant van het verhaal ook goed voorstellen nu ik je stukje zo lees.
Derhalve zal ik mij terugtrekken en wens ik jullie veel plezier zaterdag.
Mea culpa

Natuurlijk moet de groep niet te groot worden, maar het geeft wel aan dat er voldoende animo is voor nog een keer een meet naar dat gebied. Misschien kan Vegtem zelf een keer iets organiseren of is Wijnands zo vriendelijk om het nogmaals te doen, wie weet... Zelf vind ik het ook een mooi plan, maar ben net verhuisd naar Utrecht, dus het is allemaal wat lastiger geworden.
Tot slot: het is redelijk open duingebied met hier en daar een bosje. Herten zitten vaak tussen de struiken, maar niet echt diep in het bos. Licht zal dus waarschijnlijk redelijk zijn.
Verwijderd
De trouwe 24-120 heeft overigens de bokkepruik op, want die moet in de kast blijven staan. Ik geloof dat hij nu boos is.
Om toch nog even terug te komen op de groepsgrote: De limiet van 12 man is gesteld door de TS. Zijn beweegredenen mogen voor anderen volstrekt ondoorgrondelijk zijn, maar dan nog. Als hij die limiet in stelt, tja, dan heb je daar volgens mij gewoon mee te leven. Iets met respect en zo.
Mijn ervaring met natuurmeets is overigens ook dat als de groep wat groter is, er mensen onderling lopen te kletsen en te klooien. Geluid en wild zien is gewoon een slechte combinatie. Wat dat betreft vind ik een groep van 12 man al ambitieus.
n.b. Mag ik bij deze ook even iedereen vragen om mobiele telefoons uit te zetten, in ieder geval als we het gebied in gaan? Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd lijkt het wel of doordringende, snerpende ring-tones helemaal in zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 19:42 ]
Wat mij betreft zijn alle goede tips al gegeven, dus ook de laatste van DickCAH: zet je telefoon op trilstand, of lekker uit.
Hier staat tekst
Ik heb herten de gekste dingen zien doen, in blinde paniek weghollen voor een enkele vogelaar of rustig met z'n 6en naar een familie met stuiterende kinderen kijken en vervolgens wegrennen voor mijn telelens.

even een telefoontje plegen dan want ik zou nog een oude Sigma 70-200/2.8 lenen van m'n oom om eens te proberen.....benbenieuwd hoe dat bevalt ivm. m'n 70-300
Sigma 70-200 voor Canon? Zo ja die heb ik al bij mij. Mag je best lenen, denk dat ik toch wel met de 100-400 ga lopen.sapphire schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:00:
even een telefoontje plegen dan want ik zou nog een oude Sigma 70-200/2.8 lenen van m'n oom om eens te proberen.....benbenieuwd hoe dat bevalt ivm. m'n 70-300
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Als eens gedacht aan een lenscoat?(ik neem even voor het gemak aan dat je een witte teletoeter hebt)Wijnands schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:09:
Zeg dickah, hou die 24-70 wel uit m'n buurt, anders komen er kwijl vlekken op.
Ik heb herten de gekste dingen zien doen, in blinde paniek weghollen voor een enkele vogelaar of rustig met z'n 6en naar een familie met stuiterende kinderen kijken en vervolgens wegrennen voor mijn telelens.
http://www.flickr.com/photos/candidciku/2025464172/
[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 06-01-2010 15:59 ]
Mijn excuses ik dacht even dat je een Canonist wasWijnands schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:56:
Nee, witte teletoeters zijn voor de canonians, die van mij is zwart. Nikon heeft maar heel weinig witte lenzen gemaakt, alleen van de 70-200 2.8 mk1 zijn er een paar gemaakt.
http://www.flickr.com/photos/candidciku/2025464172/
Verwijderd

Ik weet nog dat een aantal canonisten mij voor gek verklaarde dat ik een witte heb gekocht. Maar tja, hij was 2e hands, dus dan moet je soms gewoon nemen wat je krijgen kunt.
Ik ben niet zo bang voor kwijlvlekken hoor Wijnands. Dat ding is ook redelijk weather sealed, dus als ik de zonnekap er op heb zitten, dan kan ik daarna de rest van de lens wel even onder de kraan houden om die kwijl er af te spoelen.
Nog rot zat om alles in een tas te krijgen. Nu moet ik dus echt een mega rugzak gaan sjouwen. Nu ja.... dat is dan maar zo...
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
De temperatuur gaat omlaag en het gaat harder waaien.

Tip:
Thermo ondergoed kost bij Zeeman maar €3,99 voor een broek.
* Gutteguttegut heeft er zin in
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
* Gutteguttegut heeft de afgelopen 3 weken 40 tijdelijke ijsbanen in de Benelux gefotografeerd (overdag en 'savonds).
Verder neem ik mee:
K20D - Sigma 100-300 f/4
K10D - Sigma 10-20
K100D infrarood - DA40 voor de geïnteresseerden
K1000 - ?
Zolang het maar niet te glad is aangezien ik in een compleet vreemde auto daar naartoe mag komen. Op kou kun je je verder prima kleden.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Verwijderd
Da's heel vervelend. Als je er niet bent kan ik niet garanderen dat we op je wachten. Hoop dus dat ik je telefonisch naar de actuele locatie kan loodsenErasmo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:56:
Oh ik kan trouwens niet garanderen dat ik op tijd kom, ik moet hier ook een flink gedeelte ongestrooide weg rijden.
tip: diegene die wintersport kleding hebben zoals skibroek.. trek die lekker aan
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Maar ook niet echt heel stil..en vaak in felle kleuren...ReseTTim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:24:
veel plezier in de kou..
tip: diegene die wintersport kleding hebben zoals skibroek.. trek die lekker aandie is namelijk winddicht
Ik heb een witte ski-jas maar doe die niet aan (ondanks de sneeuw) omdat er felle details op zitten.
Zit best lekker...
Wel hesapphire schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:02:
Zojuist even de tip van GutGut opgevolgd...en even langs de zeeman gereden
Zit best lekker...
Ik zag trouwens bij de Action vandaag een lange thermo onderbroek voor €2,99 liggen...het kon dus nog goedkoper
Verwachting tot morgen middernacht
vrijdag 08 januari en zaterdag 09 januari 2010
Meest droog, morgen sneeuw en snijdend koud
Er zijn wolkenvelden en zeer lokaal valt motsneeuw. In het noorden komt eerst plaatselijk mist voor. In het noordwestelijk kustgebied kunnen enkele sneeuwbuien voorkomen. De noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 2 tot 3 aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 tot 5, waardoor de gevoelstemperatuur ligt rond waarden rond de -10 graden.
Vanavond neemt de bewolking van het zuiden uit geleidelijk toe. Daarbij trekt de noordoosten wind verder aan, boven land naar matig, aan de kust tot krachtig, 6 Bft. In de loop van de nacht gaat het in het zuidoosten sneeuwen. Het vriest meest matig.
Morgenochtend breidt de sneeuw zich langzaam naar het noordwesten toe uit. In de middag en avond sneeuwt het in het grootste deel van het land licht tot matig. In combinatie met de wind kan de sneeuw vooral in de kustprovincies gaan opwaaien waardoor overlast kan ontstaan. Er gaat morgen tussen de 2 en 5 cm sneeuw vallen, in het zuiden van Limburg 5 tot 10 cm. De temperatuur klimt op tot min 2 graden, maar door de flinke wind ligt de gevoelstemperatuur tussen de -10 en -15 graden. De noordoostenwind is morgen boven land vrij krachtig, langs de kust en boven het IJsselmeer krachtig tot hard windkracht 6 tot 7. In het Waddengebied mogelijk af en toe stormachtig, kracht 8.
Hier staat tekst
tis wel is waar niet zo goed als craft of andere merken die je bij een sportwinkel vindGutteguttegut schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:06:
Wel he
Ik zag trouwens bij de Action vandaag een lange thermo onderbroek voor €2,99 liggen...het kon dus nog goedkoper
Verder ondervond ik ook het probleem dat mijn zoeker een beetje besloeg als ik een foto wilde gaan maken, heeft iemand hier ervaringen mee en ook een oplossing voor?
http://farm3.static.flick...4242320672_6e1880f78b.jpg , dat ben ik nu kun je me dus herkennen en dat http://lh6.ggpht.com/_QXo.../Winterfotografie_002.JPG is NickH. Wij hebben er zin an, biiis moooorgen
Verder zit ik om 0600 al in de auto
Is er nog iemand die mij op kan halen? Erasmo, staat je aanbod nog? Als het niet kan is het wel erg jammer maar ik kan niet meer dan 10 km over ijs fietsen.
Graag !Erasmo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:53:
Voor CF schutters die morgen een IR-cam willen proberen, neem een SD-kaartje mee!(SD, dus ook geen SDHC)
Verder zit ik om 0600 al in de auto
ff broertje schoppen voor en SD kaartje

Je hebt een DM.Mobyrick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:15:
Ik heb een klein probleem, ik moet uit Haarlem-noord komen en daar ligt overal op elk fietspad nog sneeuw en ijs. Ik kan dus niet komen omdat ik geen auto heb. Mijn hoop was dat de sneeuw nog een beetje weg zou gaan maar heel Haarlem en omstreken is chaotisch.
Is er nog iemand die mij op kan halen? Erasmo, staat je aanbod nog? Als het niet kan is het wel erg jammer maar ik kan niet meer dan 10 km over ijs fietsen.
Ok prima, ik had hem ook al een DM gestuurd maar aangezien ik ook niet 100% zeker van mijn eta kan zijn zou het handig zijn als ie met jou mee kon
Het hangt nog even af van waar hij precies woont. Ik kom vanuit Hoorn en rij via Amsterdam om Sjaak_Afhaak op te halen. Als hij een beetje op de route woont kan ik hm misschien wel oppikken.Erasmo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:20:
[...]
Ok prima, ik had hem ook al een DM gestuurd maar aangezien ik ook niet 100% zeker van mijn eta kan zijn zou het handig zijn als ie met jou mee kon
Aantal weerberichten gecheckt, als die kloppen vriezen we wel onze onderdelen af maar zou de sneeuw (en het bijbehorende gemuts op de weg) pas in de middag beginnen.
Hoe vroeg je van huis moet moet je uiteraard zelf bepalen.
Wat ik wel mee wil geven, de weg vanaf de rotonde zal al glad zijn, vanaf de t-splitsing waar je rechtsaf gaat is het, zeker in bochten, erg glad. Doe daar dus voorzichtig.
De weg zelf is niet groot genoeg om elkaar te passeren, hou daar rekening mee.
Verder zijn, voor zover ik het nu kan zien, alle vervoersproblemen opgelost. Dick en ik zijn er waarschijnlijk al vroeg, ik hoop dat de rest tijdig binnendruppelt.
De mensen die iets vertraagd zijn, jullie hebben m'n nummer. Mocht je serieus te laat zijn dan kun je beter zelf even rondstruinen en de rest van de groep weer bij de koffie treffen.
En het is geregeld, ik rij met met die roze gast mee! Tot morgen allemaal.
Hier staat tekst

Wekker staat op 6:00 uur...opstaan...half uurtje ijskrabben en dan rond 7:00 uur naar Amsterdam.
Dan naar Haarlem en dan naar de verzamelplaats.
Sneeuw hebbenw e al een tijdje neit meer in het gedeelte van het land waar ik woon, wind des te meer en ik vond het net nou niet echt koud ofzo
Maargoed misschien dat ik morgen als ik richting het noorden rij snap waar iedereen zich zo druk over maakt
iig trusten mensen en bis morgen

De rotzooi die eraan zit te komen zit nog ergens in Limburg en gaat niet heel snel ergens heen. Nu nog ff w88 tot NickH hier is, en hem zo maar ff -ter voorbereiding- buiten gaan opwachten.
Tot zo
En succes meteen - het zeeman ondergoed werkt goed (net getest) maar let op je handen - mijn leren handschoenen kunnen de temperatuur niet aan, mijn winter motorhandschoenen maar enigzins maar dat fotografeert natuurlijk voor geen meter.
Succes!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hier staat tekst
Ik vond het erg gezellig weer en heb het niet echt koud gehad.
en dat de Canon 70-200/2.8 IS, Sigma 70-200/2.8 en Canon 100-400 erg
Hier is de GPS data te downloaden van de meeting.
1 rar file met de CSV, GPX, KML en XML.
Verwijderd
Waarom een prime?Wijnands schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:59:
Mijn lijstje staat een 500mm prime. Kwikstaart is al een lastige vogel, zeker in de sneeuw. Weer niet echt lekker gelukt. Helaas moet ik dan wel de loterij winnen.
Ik heb gelezen dat de Sigma 150-500 ook erg goed is en natuurlijk betaalbaarder dan een vergelijkbare Canon/Nikon.
Ik heb gehoord dat de sigma 200-500/2.8 ook erg goed is...Gutteguttegut schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:01:
[...]
Waarom een prime?
Ik heb gelezen dat de Sigma 150-500 ook erg goed is en natuurlijk betaalbaarder dan een vergelijkbare Canon/Nikon.
Zelf vandaag het halve land over geweest om een Bigma te scoren voor iets meer dan 500 euro... Jammer dat het weer nu zo bewolkt is :-S
Edit: Ah het fototopic staat elders, heb em gevonden inmiddels
[Verzamel] Natuurmeeting Amsterdamse Waterleidingduinen
[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 09-01-2010 15:50 ]
Maar ik heb me prima vermaakt. Wijnands bedankt!
Misschien omdat je geen kou-kleum (hoe schrijf je dat eigenlijk) bent? Ik moet zelf is ff gaan kijken voor een ander paar handschoenen waar mijn handen warmer in blijven en voor iets van een soort col ipv een jetser van een sjaal.Phehistyr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:49:
Ik mag trouwens ook wel eens aanleren de waarschuwingen van het KNMI met een korreltje zout te nemen; ik heb me toch lopen zweten met al die laagjes kleding.
Foto-wise, moet ik is gaan oefenen met scherpstellen want ik heb een heleboel takken op de gevoelige plaat gezet waar herten er op hadden moeten staan, dikke pech. Ik zal zo dadelijk is wat gaan posten wat een beetje gelukt is.
Daar sluit ik me bij aan.Maar ik heb me prima vermaakt. Wijnands bedankt!
Verwijderd
Geen idee wat dat was, maar ik kwam thuis en mijn ogen vielen echt gewoon dicht. Dan kan je natuurlijk op de bank gaan hangen, maar ik dacht.... Hmmm, er staat hier in huis ook nog een bed....
Foto's nog niet naar gekeken, maar het was wel heel gezellig, dus die foto's interesseren me ook nog even niets.
500 mm is natuurlijk wel heel erg leuk, maar hoe vaak gebruik je dat nu helemaal. Ik zou zelf (als geld toch geen rol speelde) eerder een 300 mm f2.8 halen. Met een 2.0 TC, kom je dan aan 600 mm. Dat is nog weer een stapje verder dan waar ik nu kom (200*2 op f5.6).
Overigens zou ik die 300 ook gerust als third party halen. (Er staat er nog een (of tenminste donderdag nog) van Tokina op MP.)
Kan er inkomen dat de 100-400 bevalt, dat doet hij zeker bij mij, maar de verbeteraar in mij is niet tevreden met wat ik er vandaag mee heb geschoten.
Volgens mij is 400MM nog te kort, en is iso 1600 op de 40D te hoog.
Dus volgende meeting in de AWD moet ik eerst maar eens langs Kameraexpress of andere zaak voor een 500 of 600 MM te huren
Wijnands bedankt voor het orginaseren.
Als je ooit nog een keer de behoefte voelt laat je niet tegenhouden.
Ik ben er weer eens achter dat tele en snelbewegende onderwerpen niet helemaal mijn ding is. Toen de 35/2 er op zat ging het wat beter, die foto's zijn iets beter. Foto's staan in het andere topic over 10 minuten ofzo
Waarom moet ik toch opeens aan die 'braadstomen" reclame denkenPhehistyr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:49:
Ik mag trouwens ook wel eens aanleren de waarschuwingen van het KNMI met een korreltje zout te nemen; ik heb me toch lopen zweten met al die laagjes kleding.

ja je was wel een wandelende sjaal nu, maar hij zag er lekker warm uitZartok schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:00:
Misschien omdat je geen kou-kleum (hoe schrijf je dat eigenlijk) bent? Ik moet zelf is ff gaan kijken voor een ander paar handschoenen waar mijn handen warmer in blijven en voor iets van een soort col ipv een jetser van een sjaal.
@Rubncs: ja die beviel heel erg goed, heeeeeeeel erg goed
[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 09-01-2010 18:29 ]
Dat weet ik wel, een kleine 10km in de frisse, zuurstofrijke buitenlucht.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:12:
*Dick komt zijn bed weer uitrollen*
Geen idee wat dat was, maar ik kwam thuis en mijn ogen vielen echt gewoon dicht.
Wat gear betreft, enige concessie die ik gedaan heb aan het weer is een pyama broek aan en m'n hoedje op. Was prima, niet te koud en geen gezweet.
Ah.. ik moest vanochtend een paar keer denken aan die winter docu over yellowstone, ooit wil ik daar ook 's foto's gaan maken.
Anyway, blij dat jullie het leuk vonden, ik wil dit zeker vaker gaan doen. Ik heb me afgelopen week suf gepiekerd over welke route we zouden lopen, uiteindelijk toch maar deze gekozen en blij toe.
Wat ik ervan geleerd heb is dat wat ik probeer te doen eigenlijk best lastig is en dat ik al best wel wat geleerd heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 09-01-2010 19:13 ]
Nu op de kleine van mn broer passen dus slapen is er even niet meer bij....zucht.
Van mn foto's is geen enkele met een damhert erop goed gelukt...
Ben ik blij dat we het weer van nu niet vanmorgen hadden...
Verwijderd
In plaats van anderhalf/twee uur koude lucht, geloof ik eerder dat een beetje stress mij gevloerd had. Maar ik geloof niet dat dit forum of dit topic de juiste plek is om daar over uit te wijden. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Foto's... Tja, een beetje afhankelijk van wat je wilt is er geen een geslaagd of zijn er een heleboel geslaagd. De volgende keer toch echt een andere tas mee. Met dit kreng is van lens wisselen gewoon een crime. Kortom herhaling: Ja graag, maar eerst langs bij CameraNu of zo.
Voor een volgende keer lijkt het me zeker wel een idee om een belachelijke prime te huren, gewoon "voor de fun of it". Iemand riep iets over een 200-400 f4.0... Ook een leuk plan.
Hee, iemand vroeg mij op de parkeerplaats om 's vliegtuigen te gaan schieten, wie was dat ook alweer?
Verwijderd
Ik ook.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:16:
Ook Nick heeft intresse. Ik trouwens op zich ook wel
Lijkt me nu wel leuk met die kou, maar ja dat is aan de andere kant wel weer erg koud
Mij lijkt het me dat je of nu met de kou moet gaan (voor de speciale winterpics) of anders moet wachten tot een mooie dag (zeg maar na eind maart/begin april, ergens als de goede tijd (zomertijd) er weer is), zodat je lekker ergens kan gaan zitten (stoel meenenem) en dan vliegtuigen schieten onder het genot van een hapje en drankje zonder te bevriezen.maar als het tussen nu en zeg maar even begin April is, wordt het wel moeilijk plannen.
Dit was met sneeuw en dit met zeikregen. Hebben we een beetje weer dan is zoiets makkelijk.
Heel tentative idee, ergens eind maart, begin april een echte meet. Aangezien vliegtuigen niet schrikken heb ik daarvoor geen harde limiet voor het aantal mensen.
Daarvoor DM ik wel even als ik tussendoor een uurtje of twee vliegtuigstaren voel opkomen.
Voor die tijd wil ik ergens eind februari/begin maart nog een rondje duinen doen. Ik open wel een topic als ik data in gedachten heb. Wel denk ik dat de groepsgrootte van 12 die ik aangehouden had echt de limiet is. Als er iemand is die mee wil helpen met de organisatie is dat welkom, als er iemand is die in dit gebied ook kan gidsen zou dat mooi zijn, dan kunnen we 2 groepjes doen.
Feedback hierop?
Klinkt stom maar ik vind het echt leuk zulke meetings, ik heb het reuze druk en dan is zo'n meeting én gezellig én een ideale gelegenheid om plaatjes te schieten
Ik zit er ook serieus over na te denken om een jaarkaart oid voor de waterleiding duinen te halen, vind het er erg leuk:)
Wijnands, enig idee waar en of er kaarten van het gebied te krijgen zijn voordat ik verdwaal
overigens heb ik wat pics gedumpt in het verzameltopic
[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 11-01-2010 21:09 ]
Pff, hoef je je toch niet voor te schamen? Een gaat theezakjes vouwen, ander kijkt voetbal en weer een ander schiet foto's.sapphire schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:07:
Leuk !
Klinkt stom maar ik vind het echt leuk zulke meetings, ik heb het reuze druk en dan is zo'n meeting én gezellig én een ideale gelegenheid om plaatjes te schieten
Jaarkaart kost je een tientje en is bij de horecagelegenheden om de duinen heen te krijgen. Kaarten hebben ze soms ook maar het bezoekerscentrum verkoopt ze zeker weten en dat vind je bij de ingang oase (uiteraard hebben die ook jaarkaarten). Is een verbouwd pompstation waar ze ook een hoop andere boekjes enzo te koop hebben. Het gebouw zelf is trouwens een oud pompstation in amsterdamse stijl van het begin van de vorige eeuw, op zich ook fotogeniek.Ik zit er ook serieus over na te denken om een jaarkaart oid voor de waterleiding duinen te halen, vind het er erg leuk:)
Wijnands, enig idee waar en of er kaarten van het gebied te krijgen zijn voordat ik verdwaal
overigens heb ik wat pics gedumpt in het verzameltopic
Al is mij ervaring met de schiphol meetings van Eosdigital dat die meer dan een halve dag duren, en je minimaal een rondje schiphol doet.
Al wordt dat de laatste tijd steeds moeilijker, de leuke plekjes worden moeilijker bereikbaar.
Ik heb misschien nog wat plekje in de aanbieding al denk ik dat die bij de meeste wel bekend zullen zijn . Wijnands indien nieuwgierig hoor ik het wel.
Nieuwe AWD meeting, ja leuk.
He zie ik daar niet een combinatie mogelijkheid? Eerst de AWD en dan Schiphol.
(maar wel aan de andere kant van deze aardkloot
Hier staat tekst
Verwijderd
Ik had het al eerder willen zeggen, maar ik weet niet waarom het er niet van kwam. Natuurmeets zijn wat dat betreft aardig uitzondering op de regel. De twee eerdere natuurmeets waar ik geweest ben (en deze was het ook weer zo) was iedereen er.vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
op het laatste moment zullen er mogelijk toch altijd een of 2 afhaken (heb zelf regelmatig iets georganiseerd en dat is bij mij tot nu toe altijd voorgekomen).
Wat precies de oorzaak is, weet ik ook niet, maar ik wil er wel een slag naar slaan:
- De morele druk om te komen is vaak wel wat hoger.
- Wellicht heeft het ook wat te maken met het type mensen dat naar een dergelijke meet komt.
@Wijnands: Op zich wil ik best meedenken en wellicht ook een groep op sleeptouw nemen. Daarom: zie mail, dat werkt bij mij in ieder geval een stuk betrouwbaarder dan DM. (Mail lees ik verplicht iedere werkdag meerdere malen. DM alleen als ik op Tweakers verdwaal.