Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Jij lijkt de enige te zijn die geen DM's wilt ontvangen. ZOu je dat aan willen zetten dan kan je de laatste update krijgen
Staat aan! Er gaat mee:

Als die dan nog niet verkocht is: Sigma 120-400 OS HSM
Canon 300 f/4L IS + 1.4x
Canon 40D
Canon 10-22

Dat was het wel denk ik. Misschien zijn er nog wensen van iemand om wat te proberen?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
[...]

Jij lijkt de enige te zijn die geen DM's wilt ontvangen. ZOu je dat aan willen zetten dan kan je de laatste update krijgen

Verder, de vorst en sneeuw maken het lastiger voor de herten om eten te vinden. Hierdoor hebben de kudde's zich verspreid. De kans dat we de grote kudde van 6 mannetjes en een dozijn vrouwtjes aantreffen waar ze zich meestal bevinden is hierdoor helaas klein geworden.
Het is zeker not done om een zak patat mee te nemen om ze te lokken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
NickH schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:08:
[...]

Het is zeker not done om een zak patat mee te nemen om ze te lokken? :+
Het is pas not done om hertenbiefstuk mee te nemen om ze te lokken :P.
Voedsel wat ze normaal eten meenemen om ze te lokken lijkt me niet eens zo not done (al weet ik niet hoe de regels hierin zijn) als er nu maar weinig van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Zal ik daar serieus op ingaan?

Liever niet, de hertenpopulatie staat al ter discussie. Verder heeft voeren pas zin als je het over een aantal dagen kan doen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Lijkt me beter van niet nee.

In ieder geval, zoals al eerder vermeld zou ik een D5000 kopen ter vervanging voor mijn Fuji S5600. Dit is inmiddels gebeurt en ik neem dus het volgende mee:
Nikon D5000
Nikkor 18-55 VR
Nikkor 55-200 VR

Onder het mom van het is wel zo makkelijk als het niet zo zwaar en luid is (al is er niks mis met een grotere DSLR met dito telelens) :P :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
(niet op in gaan, gewoon af en toe laten praten)

Ik neem aan de de personen die over dat gebied gaan wel zorgen dat de herten deze temperaturen overleven, het blijft hopen of we ze kunnen zien :)

Het weer ziet er redelijk uit voor zaterdag, ik zie -6 tot -1, 35% kans op neerslag rond de 0mm en windkracht 4. Hoewel de wind misschien niet echt helpt met het verspreiden van de geur van een groep van 12... (bron)

[ Voor 8% gewijzigd door NickH op 04-01-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

oef dat word dus warm aankleden maar weer...
Misschien word eht eens tijd om thermo ondergoed aan te gaan schaffen voor dit soort meetings...sterf vand e kou steeds :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Strakzittende pyjama doet wonderen, pyjama in je sokken doen, warme schoenen aan (geen gympen...). Als je werkschoenen met stalen zool+teen hebt: die aantrekken, zijn warmer dan plastic of leer (behalve als je gevoerde schoenen hebt).

Bivakmuts is een must :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut is weer terug op GoT :)

Ik kom ook nog gewoon en kan Sjaak net als de Rotterdam meet oppikken vanuit Amsterdam.
Ik neem mee:
Daar ik geen ervaring heb met dit soort meetings zit ik nog na te denken wat ik allemaal mee moet nemen.
Ik heb gister wel een (very) low budget Sigma 400mm f5.6 prime gekocht omdat mn bereik maar tot 210mm ging.
Maar die heeft wel een statief nodig...denk ik...(moet er nog wat mee testen deze week).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.b. dat koffie nest, was dat vlak bij de parkeerplaats? Als in: na het wandelen kan ik nog even tas twee ophalen uit de auto voor lekker prutsen bij de koffie? Of is het meer: van de koffie terug naar de auto is ver genoeg om je tenen weer onder het vriespunt te krijgen?

Oh, ja en hebben ze ook thee? Ik ben een beetje helemaal vrijwel volledig van de koffie af. ;)

Voor de winterharden onder ons: De voering van mijn waxjas kan ik niet meer vinden, dus heb ik maar een waxjas van zolder gehaald, die wat dikker is uitgevoerd. Ruikt naar paard, zodat ik de groepsgeur wel een beetje markeer.

@Zartok: volgens mij maakt die 55-200 van jou meer herrie dan mijn 85mm, dus ik weet niet of het nu nog nodig is om de focuspiep uit te zetten :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

een tamron 17-50 maakt vast meer herrie dan die beide :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:54:
n.b. dat koffie nest, was dat vlak bij de parkeerplaats? Als in: na het wandelen kan ik nog even tas twee ophalen uit de auto voor lekker prutsen bij de koffie? Of is het meer: van de koffie terug naar de auto is ver genoeg om je tenen weer onder het vriespunt te krijgen?
Lijkt me geen probleem, tijdstip dat jij aankomt heb je de parkeerplaats voor het uitzoeken en dat kan 10 meter van de deur.
Oh, ja en hebben ze ook thee? Ik ben een beetje helemaal vrijwel volledig van de koffie af. ;)
Ze hebben thee maar wel op z'n nederlands. Koppie heetwater en los zakje.
Voor de winterharden onder ons: De voering van mijn waxjas kan ik niet meer vinden, dus heb ik maar een waxjas van zolder gehaald, die wat dikker is uitgevoerd. Ruikt naar paard, zodat ik de groepsgeur wel een beetje markeer.
Da's een bonus, er lopen een aantal ruiterpaden daar.
@Zartok: volgens mij maakt die 55-200 van jou meer herrie dan mijn 85mm, dus ik weet niet of het nu nog nodig is om de focuspiep uit te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was iedereen ook van plan te komen? Ik heb iemand die staat te popelen ook ook mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Ik lees het eigenlijk net pas, maar lijkt me wel leuk, ga even kijken of het kan voor mij.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, sorry, ik heb de groep om praktische redenen klein gehouden. Ik had via DM een vraag of er nog een persoon bij kon daarom wilde ik weten of iedereen die zich aangemeld had van plan was om te komen.

Als het zaterdag a.s. lekker gaat ben ik wel van plan dit vaker te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, ijs, regen, wind, niets zal mij tegen houden, ik zal er zijn... Nu ja, oke, een boom over de weg zal ook mij wel tegen houden. Ik heb nog geen lier op de voorbumper zitten...

Vanavond nog maar een keer tassen passen, want ik weet nog niet hoe mijn nieuwe aanwinst mee gaat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
[...]
Verder, de vorst en sneeuw maken het lastiger voor de herten om eten te vinden. Hierdoor hebben de kudde's zich verspreid. De kans dat we de grote kudde van 6 mannetjes en een dozijn vrouwtjes aantreffen waar ze zich meestal bevinden is hierdoor helaas klein geworden.
Ben er afgelopen zaterdag ook geweest om foto's te maken. Trof op deze plaats een groep aan, zeker een stuk of 10, onder de bomen.

http://maps.google.com/ma....004712,0.009645&t=h&z=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Tis toch een vrije plek? openbaar en wel, waarom zou er dan niet ruimte zijn voor 1 persoon meer of minder?
Dat begrijp ik niet helemaal.

als er nu gereserveerd moet worden, of iets, kan ik hem mij goed voorstellen, maar om af te spreken op een openbare plek, en dan vervolgens zeggen dat er niemand meer mee kan, gaat er bij mij niet in.

(komt wat cru mijn mond uit, maar bedoel het niet rot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groepen en opschrikkend wild gaan niet bepaald samen.

Daarom wacht ik liever eerst af waar ze dit weekend mee gaan thuis komen. Daarna eens kijken of het de lange rit waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Dat kan ik mij voorstellen.

Ik denk alleen niet dat de herten blijven staan bij een groep van 12 man en wegvluchten bij 13 man....laat staat de andere mensen in het gebied die daar wandelen, hardlopen, nordic walking, fietsen etc etc etc

Vind het een beetje vreemde stelling dat er wordt gezegd dat er niet meer mensen meekunnen...terwijl het een stuk bos/duin is dat openbaar toegankelijk is.

Helemaal als die mensen zelf regelen dat ze op de afgesproken tijd er zijn, met eigen vervoer, dan heeft de TS GEEN enkele extra moeite in de organisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bovenstaande is al uitgelegd in het topic en het lijkt mij duidelijk genoeg.

Voor zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/8wmv60.jpg

Ik denk dat ik mn Sigma 10-20, Canon 70-210 en Sigma 400mm mee neem.
En natuurlijk mn statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:
Dat kan ik mij voorstellen.

Ik denk alleen niet dat de herten blijven staan bij een groep van 12 man en wegvluchten bij 13 man....laat staat de andere mensen in het gebied die daar wandelen, hardlopen, nordic walking, fietsen etc etc etc

Vind het een beetje vreemde stelling dat er wordt gezegd dat er niet meer mensen meekunnen...terwijl het een stuk bos/duin is dat openbaar toegankelijk is.

Helemaal als die mensen zelf regelen dat ze op de afgesproken tijd er zijn, met eigen vervoer, dan heeft de TS GEEN enkele extra moeite in de organisatie...
Fietsen gelukkig nog niet daar. Verder, tja, het is inderdaad een publiekelijk toegankelijke plaats en ik kan het je niet verbieden. Echter van 12 gaat het naar 13 gaat het naar ....

Dit is een probeersel om te kijken of het te doen is met een groep van dergelijke grootte. Ik hoop dat het groot genoeg is om een beetje lol te hebben aan samen op pad zijn en bij de koffie wat gear te bewonderen en niet te groot om helemaal geen wild te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Prima, vanaf nu zijn het er 13, :*) , op het laatste moment zullen er mogelijk toch altijd een of 2 afhaken (heb zelf regelmatig iets georganiseerd en dat is bij mij tot nu toe altijd voorgekomen).

Ik weet niet of er nog problemen zijn met vervoer, maar moet uit Hoorn komen en heb nog 3 plekken over in de auto (4 kan ook, maar dan moet er een in het kinderstoeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ga 's even nadenken wat ik nu ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
Prima, vanaf nu zijn het er 13, :*)
We waren al met 13 toch, we gaan nu dan naar 14.
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:54:
Dat zou best kunnen ik vind hem een vervelend geluidje maken als hij scherpstelt, maar nog altijd minder dan een focuspiep. Ik doelde ook meer op mijn D5000 met zijn quiet mode en op lichtgewicht objectieven, niet dat ik ze daar op heb uitgezocht :P. Ben nu trouwens wel benieuwd hoe stil je 85mm is.

Trouwens goed om te horen dat ze thee hebben, ik hou namelijk niet van koffie :D.

Betreft de kou, ik zag in het hans textiel foldertje thermokleding staan €6 voor een broek en €7 voor een shirt met lange mouwen, voor zij die nog wat extra warmte zochten. Betreft drank in thermoskannen, ik merkte tijdens de rotterdam meeting dat 2 uur in de kou wel meevalt als je bezig bent, je zal niet echt een thermoskan nodig hebben als we achteraf toch wat gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Bovendien loopt je toch, en als je eenmaal een beetje loopt, heb je het zo weer warm (afgelopen zondag in het bos geweest, eerste 10 minuten waren koud, maar daarna krijg je het wel warmer.)

Zal 70-300 VR mee hebben, groothoek 12-24 en wat cokin filtertjes.
Ik zal wel mijn oranje winterjas thuislaten. donker groen is waarschijnlijk beter.

Niet vergeten AF piep uit te zetten, die staat bij mij standaard aan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
Prima, vanaf nu zijn het er 13, :*) , op het laatste moment zullen er mogelijk toch altijd een of 2 afhaken (heb zelf regelmatig iets georganiseerd en dat is bij mij tot nu toe altijd voorgekomen).

Ik weet niet of er nog problemen zijn met vervoer, maar moet uit Hoorn komen en heb nog 3 plekken over in de auto (4 kan ook, maar dan moet er een in het kinderstoeltje ;)
Mag ik als lurker ook reageren? Ik vind het nogal vreemd wat je doet. Er is iemand die de moeite neemt iets te organiseren en hierin het voortouw te nemen. Al een tijd van tevoren staat vast hoeveel personen deze organisator mee wil nemen om de kans om iets te zien zo groot mogelijk wil houden. Vervolgens plaats jij je boven de groep door ineens te zeggen '12 kan, dus 13 ook'.

Concluderend. Ik vind het asociaal wat je doet. Op deze manier zal de TS niet snel nog een keer een initiatief nemen om iets te organiseren. Daarnaast, wie weet zijn er wel meer mensen die graag meewillen, maar gezien hebben dat de TS niet meer mensen wilde meenemen en hebben zich hierin hebben geschikt, hopend op een vervolgmeeting. Jij nodigt jezelf uit, als iedereen dat doet sta je met 50 man en zie je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Je verwoord het heel aardig. Ik ga nu vanuit de emotie van 't moment niet reageren, dat doe ik later wel, op dit moment heb ik de neiging om de handdoek in de ring te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wijnands schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:50:
Je verwoord het heel aardig. Ik ga nu vanuit de emotie van 't moment niet reageren, dat doe ik later wel, op dit moment heb ik de neiging om de handdoek in de ring te gooien.
Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb ook zo'n gevoel van als het zo gaat haak ik af.
Eens kijken waar dit naar toe gaat....het moet wel leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Natuurlijk, daar heb ik begrip voor....

Het kwam op mij juist een beetje naar over om tegen andere mensen te zeggen dat ze niet meemogen naar een openbaar gebied. Wellicht daarom mijn aversie.

Maar ik kan me de andere kant van het verhaal ook goed voorstellen nu ik je stukje zo lees.
Derhalve zal ik mij terugtrekken en wens ik jullie veel plezier zaterdag.

Mea culpa O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe zit het eigenlijk met het licht daar? Komt er door de bosschage nog fatsoenlijk licht naar beneden?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48
Om toch nog een postieve draai aan het verhaal te geven: het blijkt dus maar weer dat er wel heel veel interesse is in deze mini-meet, en dat is toch mooi.

Natuurlijk moet de groep niet te groot worden, maar het geeft wel aan dat er voldoende animo is voor nog een keer een meet naar dat gebied. Misschien kan Vegtem zelf een keer iets organiseren of is Wijnands zo vriendelijk om het nogmaals te doen, wie weet... Zelf vind ik het ook een mooi plan, maar ben net verhuisd naar Utrecht, dus het is allemaal wat lastiger geworden.

Tot slot: het is redelijk open duingebied met hier en daar een bosje. Herten zitten vaak tussen de struiken, maar niet echt diep in het bos. Licht zal dus waarschijnlijk redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net inpak actie gedaan... Echt lekker gaat het allemaal niet. Ik moet een nieuwe tas aan gaan schaffen nu ik een 24-70 heb. Maar goed, na passen, meten en meer van dat komt het er dus op neer dat ik mijn allergrootste tas mee moet gaan nemen. Nu ja, dan kan er naast de eigen keuze en de aanvraag (24 mm f2.8 AF-D Nikkor) toch nog een 50 mm f1.4 en een Peleng mee, zonder dat er moeite gedaan hoeft te worden.

De trouwe 24-120 heeft overigens de bokkepruik op, want die moet in de kast blijven staan. Ik geloof dat hij nu boos is.

Om toch nog even terug te komen op de groepsgrote: De limiet van 12 man is gesteld door de TS. Zijn beweegredenen mogen voor anderen volstrekt ondoorgrondelijk zijn, maar dan nog. Als hij die limiet in stelt, tja, dan heb je daar volgens mij gewoon mee te leven. Iets met respect en zo.

Mijn ervaring met natuurmeets is overigens ook dat als de groep wat groter is, er mensen onderling lopen te kletsen en te klooien. Geluid en wild zien is gewoon een slechte combinatie. Wat dat betreft vind ik een groep van 12 man al ambitieus.

n.b. Mag ik bij deze ook even iedereen vragen om mobiele telefoons uit te zetten, in ieder geval als we het gebied in gaan? Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd lijkt het wel of doordringende, snerpende ring-tones helemaal in zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb anderhalve week geleden nog een wandeling van 3 uur gemaakt door de AWD (ingang Oase), en daar was het flink druk. Desondanks nog wel een 20-tal herten gezien, waarvan de meeste wel in de bossen. Om nou te zeggen dat het heel stil was, nee. Een paar gillende kinderen af en toe, herten leken het best te horen, maar negeerden het compleet. Tuurlijk zal het lastig zijn om met 12 man die ook nog eens over fotografie aan het ouwehoeren zijn, binnen een mooi fotografisch bereik van de beesten te komen, maar geheel onmogelijk is het zeker niet :)

Wat mij betreft zijn alle goede tips al gegeven, dus ook de laatste van DickCAH: zet je telefoon op trilstand, of lekker uit.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat wordt de stil stand omdat ik mn Sports Tracker mee laat lopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zeg dickah, hou die 24-70 wel uit m'n buurt, anders komen er kwijl vlekken op.

Ik heb herten de gekste dingen zien doen, in blinde paniek weghollen voor een enkele vogelaar of rustig met z'n 6en naar een familie met stuiterende kinderen kijken en vervolgens wegrennen voor mijn telelens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het is dat ik word bestookt emt DM's want ik was bijna vergeten dat de meet zaterdag al is :)

even een telefoontje plegen dan want ik zou nog een oude Sigma 70-200/2.8 lenen van m'n oom om eens te proberen.....benbenieuwd hoe dat bevalt ivm. m'n 70-300 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
sapphire schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:00:
even een telefoontje plegen dan want ik zou nog een oude Sigma 70-200/2.8 lenen van m'n oom om eens te proberen.....benbenieuwd hoe dat bevalt ivm. m'n 70-300 :)
Sigma 70-200 voor Canon? Zo ja die heb ik al bij mij. Mag je best lenen, denk dat ik toch wel met de 100-400 ga lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Ik sta helaas nog droog qua dm's. Hij staat inmiddels wel aan. Neemt iemand nog vette teleCanonnen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
you got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wijnands schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:09:
Zeg dickah, hou die 24-70 wel uit m'n buurt, anders komen er kwijl vlekken op.

Ik heb herten de gekste dingen zien doen, in blinde paniek weghollen voor een enkele vogelaar of rustig met z'n 6en naar een familie met stuiterende kinderen kijken en vervolgens wegrennen voor mijn telelens. 8)7
Als eens gedacht aan een lenscoat?(ik neem even voor het gemak aan dat je een witte teletoeter hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, witte teletoeters zijn voor de canonians, die van mij is zwart. Nikon heeft maar heel weinig witte lenzen gemaakt, alleen van de 70-200 2.8 mk1 zijn er een paar gemaakt.

http://www.flickr.com/photos/candidciku/2025464172/

[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 06-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
niet alleen die, de 28-70 F2.8 AF-S is er ook in het grijs (nikon noemt het grijs) gemaakt, doch ook heel zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, da's waar ook, Die is overigens nog zeldzamer. http://static.photo.net/a...d/004/004x8s-12378584.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wijnands schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:56:
Nee, witte teletoeters zijn voor de canonians, die van mij is zwart. Nikon heeft maar heel weinig witte lenzen gemaakt, alleen van de 70-200 2.8 mk1 zijn er een paar gemaakt.

http://www.flickr.com/photos/candidciku/2025464172/
Mijn excuses ik dacht even dat je een Canonist was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geeft niet. De gepaste lijfstraf volgt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Ik heb een witte teletoeter *O*

Ik weet nog dat een aantal canonisten mij voor gek verklaarde dat ik een witte heb gekocht. Maar tja, hij was 2e hands, dus dan moet je soms gewoon nemen wat je krijgen kunt.

Ik ben niet zo bang voor kwijlvlekken hoor Wijnands. Dat ding is ook redelijk weather sealed, dus als ik de zonnekap er op heb zitten, dan kan ik daarna de rest van de lens wel even onder de kraan houden om die kwijl er af te spoelen. d:)b

Nog rot zat om alles in een tas te krijgen. Nu moet ik dus echt een mega rugzak gaan sjouwen. Nu ja.... dat is dan maar zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ga vanavond mijn 35/2 en 17-40 ophalen. Deze heb ik laten taxeren voor de verzekering. Het waren 2ehands aankopen dus ik had geen bon meer. Dan weten jullie meteen wat de schade is als hij op de grond valt. ;)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het weer wordt koud!
De temperatuur gaat omlaag en het gaat harder waaien.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/aexojl.jpg

Tip:
Thermo ondergoed kost bij Zeeman maar €3,99 voor een broek.

* Gutteguttegut heeft er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Batterijen worden opgeladen en alles wat mee moet is al verzameld. Ik kijk er ook al naar uit. Straks ook nog even een wandelingetje maken om te testen of mijn outfit een beetje tegen deze omstandigheden bestand is :P

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mijn outfit is al uitgetest ;)
* Gutteguttegut heeft de afgelopen 3 weken 40 tijdelijke ijsbanen in de Benelux gefotografeerd (overdag en 'savonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat word dus een wollen string aantrekken om warm te blijven :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Moet nog ff handschoenen halen, met blote handen is niet te doen met dit weer :P

Verder neem ik mee:
K20D - Sigma 100-300 f/4
K10D - Sigma 10-20
K100D infrarood - DA40 voor de geïnteresseerden
K1000 - ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Erwin Kroll: 'Zaterdag wordt een snijdend koude dag met veel sneeuw, blijf in bed liggen en kom er pas op zondag uit.'

Dat belooft veel goeds :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ja, het zal in elk geval lekker rustig zijn daar :P

Zolang het maar niet te glad is aangezien ik in een compleet vreemde auto daar naartoe mag komen. Op kou kun je je verder prima kleden.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Doe vanaf de rotonde en zeker vanaf de t-splitsing voorzicht en rij stapvoets desnoods. Met name de bochten zijn glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oh ik kan trouwens niet garanderen dat ik op tijd kom, ik moet hier ook een flink gedeelte ongestrooide weg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outfit wordt dagelijks getest (nou ja ongeveer dan) Neem een hond en je moet vaak zat naar buiten, maar ik zal mij er maar toe verlagen om ook een muts klaar te leggen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Erasmo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:56:
Oh ik kan trouwens niet garanderen dat ik op tijd kom, ik moet hier ook een flink gedeelte ongestrooide weg rijden.
Da's heel vervelend. Als je er niet bent kan ik niet garanderen dat we op je wachten. Hoop dus dat ik je telefonisch naar de actuele locatie kan loodsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

veel plezier in de kou.. :Y)

tip: diegene die wintersport kleding hebben zoals skibroek.. trek die lekker aan ;) die is namelijk winddicht ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ReseTTim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:24:
veel plezier in de kou.. :Y)

tip: diegene die wintersport kleding hebben zoals skibroek.. trek die lekker aan ;) die is namelijk winddicht ;)
Maar ook niet echt heel stil..en vaak in felle kleuren...

Ik heb een witte ski-jas maar doe die niet aan (ondanks de sneeuw) omdat er felle details op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zojuist even de tip van GutGut opgevolgd...en even langs de zeeman gereden :)

Zit best lekker...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:02:
Zojuist even de tip van GutGut opgevolgd...en even langs de zeeman gereden :)

Zit best lekker...
Wel he :)
Ik zag trouwens bij de Action vandaag een lange thermo onderbroek voor €2,99 liggen...het kon dus nog goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rij ik daar toch ook even langs...kan k stapelen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwachting tot morgen middernacht
vrijdag 08 januari en zaterdag 09 januari 2010
Meest droog, morgen sneeuw en snijdend koud
Er zijn wolkenvelden en zeer lokaal valt motsneeuw. In het noorden komt eerst plaatselijk mist voor. In het noordwestelijk kustgebied kunnen enkele sneeuwbuien voorkomen. De noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 2 tot 3 aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 tot 5, waardoor de gevoelstemperatuur ligt rond waarden rond de -10 graden.

Vanavond neemt de bewolking van het zuiden uit geleidelijk toe. Daarbij trekt de noordoosten wind verder aan, boven land naar matig, aan de kust tot krachtig, 6 Bft. In de loop van de nacht gaat het in het zuidoosten sneeuwen. Het vriest meest matig.

Morgenochtend breidt de sneeuw zich langzaam naar het noordwesten toe uit. In de middag en avond sneeuwt het in het grootste deel van het land licht tot matig. In combinatie met de wind kan de sneeuw vooral in de kustprovincies gaan opwaaien waardoor overlast kan ontstaan. Er gaat morgen tussen de 2 en 5 cm sneeuw vallen, in het zuiden van Limburg 5 tot 10 cm. De temperatuur klimt op tot min 2 graden, maar door de flinke wind ligt de gevoelstemperatuur tussen de -10 en -15 graden. De noordoostenwind is morgen boven land vrij krachtig, langs de kust en boven het IJsselmeer krachtig tot hard windkracht 6 tot 7. In het Waddengebied mogelijk af en toe stormachtig, kracht 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak is net ook bij de zeeman geweest, heb een mooie grijze gehaald :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:06:
Wel he :)
Ik zag trouwens bij de Action vandaag een lange thermo onderbroek voor €2,99 liggen...het kon dus nog goedkoper :P
tis wel is waar niet zo goed als craft of andere merken die je bij een sportwinkel vind ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Vandaag even mijn werkschoenen getest in de kou (dank voor de tip ssj3gohan) en mijn voeten blijven wel lekker warm, maar ik glij nogal snel. Hoe zit het met gladheid en steilheid in het gebied, want plekken waar beide zijn, zijn voor mij eigenlijk no-go areas met die schoenen.

Verder ondervond ik ook het probleem dat mijn zoeker een beetje besloeg als ik een foto wilde gaan maken, heeft iemand hier ervaringen mee en ook een oplossing voor?

http://farm3.static.flick...4242320672_6e1880f78b.jpg , dat ben ik nu kun je me dus herkennen en dat http://lh6.ggpht.com/_QXo.../Winterfotografie_002.JPG is NickH. Wij hebben er zin an, biiis moooorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor CF schutters die morgen een IR-cam willen proberen, neem een SD-kaartje mee!(SD, dus ook geen SDHC)

Verder zit ik om 0600 al in de auto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een klein probleem, ik moet uit Haarlem-noord komen en daar ligt overal op elk fietspad nog sneeuw en ijs. Ik kan dus niet komen omdat ik geen auto heb. Mijn hoop was dat de sneeuw nog een beetje weg zou gaan maar heel Haarlem en omstreken is chaotisch.

Is er nog iemand die mij op kan halen? Erasmo, staat je aanbod nog? Als het niet kan is het wel erg jammer maar ik kan niet meer dan 10 km over ijs fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Erasmo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:53:
Voor CF schutters die morgen een IR-cam willen proberen, neem een SD-kaartje mee!(SD, dus ook geen SDHC)

Verder zit ik om 0600 al in de auto :')
Graag !
ff broertje schoppen voor en SD kaartje O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mobyrick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:15:
Ik heb een klein probleem, ik moet uit Haarlem-noord komen en daar ligt overal op elk fietspad nog sneeuw en ijs. Ik kan dus niet komen omdat ik geen auto heb. Mijn hoop was dat de sneeuw nog een beetje weg zou gaan maar heel Haarlem en omstreken is chaotisch.

Is er nog iemand die mij op kan halen? Erasmo, staat je aanbod nog? Als het niet kan is het wel erg jammer maar ik kan niet meer dan 10 km over ijs fietsen.
Je hebt een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ok prima, ik had hem ook al een DM gestuurd maar aangezien ik ook niet 100% zeker van mijn eta kan zijn zou het handig zijn als ie met jou mee kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Erasmo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Ok prima, ik had hem ook al een DM gestuurd maar aangezien ik ook niet 100% zeker van mijn eta kan zijn zou het handig zijn als ie met jou mee kon :)
Het hangt nog even af van waar hij precies woont. Ik kom vanuit Hoorn en rij via Amsterdam om Sjaak_Afhaak op te halen. Als hij een beetje op de route woont kan ik hm misschien wel oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OK, wat mij betreft, it giet oan!

Aantal weerberichten gecheckt, als die kloppen vriezen we wel onze onderdelen af maar zou de sneeuw (en het bijbehorende gemuts op de weg) pas in de middag beginnen.

Hoe vroeg je van huis moet moet je uiteraard zelf bepalen.

Wat ik wel mee wil geven, de weg vanaf de rotonde zal al glad zijn, vanaf de t-splitsing waar je rechtsaf gaat is het, zeker in bochten, erg glad. Doe daar dus voorzichtig.
De weg zelf is niet groot genoeg om elkaar te passeren, hou daar rekening mee.

Verder zijn, voor zover ik het nu kan zien, alle vervoersproblemen opgelost. Dick en ik zijn er waarschijnlijk al vroeg, ik hoop dat de rest tijdig binnendruppelt.

De mensen die iets vertraagd zijn, jullie hebben m'n nummer. Mocht je serieus te laat zijn dan kun je beter zelf even rondstruinen en de rest van de groep weer bij de koffie treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

En het is geregeld, ik rij met met die roze gast mee! Tot morgen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

pffff, weer met twee canonmensen in een auto ;) :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tas is hier ook ingepakt(was best nog wel passen en meten met 4 camera's :') ), warme kleding ligt klaar, nu hopen dat ik geen sneeuwduinen tegenkom onderweg :P Allemaal tot morgen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut duikt zn bedje in.
Wekker staat op 6:00 uur...opstaan...half uurtje ijskrabben en dan rond 7:00 uur naar Amsterdam.
Dan naar Haarlem en dan naar de verzamelplaats.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
KNMI geeft voorwaarschuwing voor extreem weer in vooral de kustprovincies. Voorlopig staat mijn wekker op zes uur, maar als het te gek sneeuwt, dan giet et nicht aon wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ik nou de engie die zich niet druk maakt om het weer (maar wel m'n accu :( ).
Sneeuw hebbenw e al een tijdje neit meer in het gedeelte van het land waar ik woon, wind des te meer en ik vond het net nou niet echt koud ofzo :?
Maargoed misschien dat ik morgen als ik richting het noorden rij snap waar iedereen zich zo druk over maakt :+

iig trusten mensen en bis morgen :w

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

Nou, ik wens jullie sterkte in de kou, ik kom net thuis en het voelt echt barrrr koud door de wind. Maar aangezien de hele club met zeeman ondergoed loopt zal dat wel meevallen hehe. Have fun.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Ik ben er klaar voor. (Spongebob style :P)

De rotzooi die eraan zit te komen zit nog ergens in Limburg en gaat niet heel snel ergens heen. Nu nog ff w88 tot NickH hier is, en hem zo maar ff -ter voorbereiding- buiten gaan opwachten.

Tot zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

veel plezier zometeen! Pas op voor de jagers ;) http://www.telegraaf.nl/b...n_damherten__.html?p=35,2

En succes meteen - het zeeman ondergoed werkt goed (net getest) maar let op je handen - mijn leren handschoenen kunnen de temperatuur niet aan, mijn winter motorhandschoenen maar enigzins maar dat fotografeert natuurlijk voor geen meter.

Succes!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Ik kom eraan! Mijn handschoenen worden wel lastig. Ik neem een paar dikke en een paar dunne mee. Kijken wat het beste gaat qua kou en handelbaarheid v.d. camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontbijt binnen. Thee in de thermos... Tijd om te gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

pfff, kan m'n thermoskan niet vinden. Eens kijken hoe lang het duurt voordat een liter water bevroren is :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En weer thuis :)
Ik vond het erg gezellig weer en heb het niet echt koud gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Same here. Paar dingen geleerd maar zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

sam here, niet echt koud:), gezellig en geleerd dat m'n 70-300 wire-open op 5.6 een rot lens is :(

en dat de Canon 70-200/2.8 IS, Sigma 70-200/2.8 en Canon 100-400 erg :9 zijn

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die Canon 100-400 staat nu ook op mn lijstje, heerlijke lens!

Hier is de GPS data te downloaden van de meeting.
1 rar file met de CSV, GPX, KML en XML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine titelchange. Dan zien mensen iig dat het *done* is ;) Hoop dat jullie snel roze warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn lijstje staat een 500mm prime. Kwikstaart is al een lastige vogel, zeker in de sneeuw. Weer niet echt lekker gelukt. Helaas moet ik dan wel de loterij winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wijnands schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:59:
Mijn lijstje staat een 500mm prime. Kwikstaart is al een lastige vogel, zeker in de sneeuw. Weer niet echt lekker gelukt. Helaas moet ik dan wel de loterij winnen.
Waarom een prime?

Ik heb gelezen dat de Sigma 150-500 ook erg goed is en natuurlijk betaalbaarder dan een vergelijkbare Canon/Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als ik het toch over onbereikbare dingen ga hebben dan meteen goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Gutteguttegut schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:01:
[...]
Waarom een prime?

Ik heb gelezen dat de Sigma 150-500 ook erg goed is en natuurlijk betaalbaarder dan een vergelijkbare Canon/Nikon.
Ik heb gehoord dat de sigma 200-500/2.8 ook erg goed is...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Back home, was leuk! Wijnands bedankt voor de goede organisatie, de tour en de goede zorg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48
Zozo deze koude wintermeet zit er dus op :) Ben erg benieuwd naar jullie foto's... Nog wat herten kunnen "schieten".

Zelf vandaag het halve land over geweest om een Bigma te scoren voor iets meer dan 500 euro... Jammer dat het weer nu zo bewolkt is :-S

Edit: Ah het fototopic staat elders, heb em gevonden inmiddels :)
[Verzamel] Natuurmeeting Amsterdamse Waterleidingduinen

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 09-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zit ook weer lekker bij te komen :) Vandaag of morgen lightroom weer installeren (harde schijf is vorige week gecrasht) en eens wat plaatjes gaan posten. Ik mag trouwens ook wel eens aanleren de waarschuwingen van het KNMI met een korreltje zout te nemen; ik heb me toch lopen zweten met al die laagjes kleding. :P

Maar ik heb me prima vermaakt. Wijnands bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Phehistyr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:49:
Ik mag trouwens ook wel eens aanleren de waarschuwingen van het KNMI met een korreltje zout te nemen; ik heb me toch lopen zweten met al die laagjes kleding. :P
Misschien omdat je geen kou-kleum (hoe schrijf je dat eigenlijk) bent? Ik moet zelf is ff gaan kijken voor een ander paar handschoenen waar mijn handen warmer in blijven en voor iets van een soort col ipv een jetser van een sjaal.

Foto-wise, moet ik is gaan oefenen met scherpstellen want ik heb een heleboel takken op de gevoelige plaat gezet waar herten er op hadden moeten staan, dikke pech. Ik zal zo dadelijk is wat gaan posten wat een beetje gelukt is.
Maar ik heb me prima vermaakt. Wijnands bedankt! :)
Daar sluit ik me bij aan.
Pagina: 1 2 3 Laatste