Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Dick komt zijn bed weer uitrollen*

Geen idee wat dat was, maar ik kwam thuis en mijn ogen vielen echt gewoon dicht. Dan kan je natuurlijk op de bank gaan hangen, maar ik dacht.... Hmmm, er staat hier in huis ook nog een bed....

Foto's nog niet naar gekeken, maar het was wel heel gezellig, dus die foto's interesseren me ook nog even niets.
500 mm is natuurlijk wel heel erg leuk, maar hoe vaak gebruik je dat nu helemaal. Ik zou zelf (als geld toch geen rol speelde) eerder een 300 mm f2.8 halen. Met een 2.0 TC, kom je dan aan 600 mm. Dat is nog weer een stapje verder dan waar ik nu kom (200*2 op f5.6).
Overigens zou ik die 300 ook gerust als third party halen. (Er staat er nog een (of tenminste donderdag nog) van Tokina op MP.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Mooi dat de Sigma 70-200 beviel(had ik hem niet voor niks meegenomen:) )
Kan er inkomen dat de 100-400 bevalt, dat doet hij zeker bij mij, maar de verbeteraar in mij is niet tevreden met wat ik er vandaag mee heb geschoten.
Volgens mij is 400MM nog te kort, en is iso 1600 op de 40D te hoog.
Dus volgende meeting in de AWD moet ik eerst maar eens langs Kameraexpress of andere zaak voor een 500 of 600 MM te huren :9~ , is kijken hoe dat werkt. Hoop dan wel op beter weer.

Wijnands bedankt voor het orginaseren. _/-\o_
Als je ooit nog een keer de behoefte voelt laat je niet tegenhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wijands, super bedankt. Gutteguttegut, nogmaals dank voor met meerijden

Ik ben er weer eens achter dat tele en snelbewegende onderwerpen niet helemaal mijn ding is. Toen de 35/2 er op zat ging het wat beter, die foto's zijn iets beter. Foto's staan in het andere topic over 10 minuten ofzo

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Phehistyr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:49:
Ik mag trouwens ook wel eens aanleren de waarschuwingen van het KNMI met een korreltje zout te nemen; ik heb me toch lopen zweten met al die laagjes kleding. :P
Waarom moet ik toch opeens aan die 'braadstomen" reclame denken O-)
Zartok schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:00:
Misschien omdat je geen kou-kleum (hoe schrijf je dat eigenlijk) bent? Ik moet zelf is ff gaan kijken voor een ander paar handschoenen waar mijn handen warmer in blijven en voor iets van een soort col ipv een jetser van een sjaal.
ja je was wel een wandelende sjaal nu, maar hij zag er lekker warm uit :)

@Rubncs: ja die beviel heel erg goed, heeeeeeeel erg goed :9

[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 09-01-2010 18:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:12:
*Dick komt zijn bed weer uitrollen*

Geen idee wat dat was, maar ik kwam thuis en mijn ogen vielen echt gewoon dicht.
Dat weet ik wel, een kleine 10km in de frisse, zuurstofrijke buitenlucht.

Wat gear betreft, enige concessie die ik gedaan heb aan het weer is een pyama broek aan en m'n hoedje op. Was prima, niet te koud en geen gezweet.

Ah.. ik moest vanochtend een paar keer denken aan die winter docu over yellowstone, ooit wil ik daar ook 's foto's gaan maken.

Anyway, blij dat jullie het leuk vonden, ik wil dit zeker vaker gaan doen. Ik heb me afgelopen week suf gepiekerd over welke route we zouden lopen, uiteindelijk toch maar deze gekozen en blij toe.

Wat ik ervan geleerd heb is dat wat ik probeer te doen eigenlijk best lastig is en dat ik al best wel wat geleerd heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 09-01-2010 19:13 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook hier kwam de man met de hamer en ook ik heb vanmiddag lekker op bed gelegen.
Nu op de kleine van mn broer passen dus slapen is er even niet meer bij....zucht.

Van mn foto's is geen enkele met een damhert erop goed gelukt...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het was een goede route hoor Wijnands :)

Ben ik blij dat we het weer van nu niet vanmorgen hadden...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel we dan de damherten boven aan de heuvel gemist hadden, denk ik dat we wellicht toch handiger de afkorting hadden kunnen nemen, maar ach. (Niet dat ik er last van heb gehad.)

In plaats van anderhalf/twee uur koude lucht, geloof ik eerder dat een beetje stress mij gevloerd had. Maar ik geloof niet dat dit forum of dit topic de juiste plek is om daar over uit te wijden. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Foto's... Tja, een beetje afhankelijk van wat je wilt is er geen een geslaagd of zijn er een heleboel geslaagd. De volgende keer toch echt een andere tas mee. Met dit kreng is van lens wisselen gewoon een crime. Kortom herhaling: Ja graag, maar eerst langs bij CameraNu of zo.
Voor een volgende keer lijkt het me zeker wel een idee om een belachelijke prime te huren, gewoon "voor de fun of it". Iemand riep iets over een 200-400 f4.0... Ook een leuk plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

achteraf gezien kon ik niet mee bedacht ik mij later.. ik had mijn D50 uitgeleend.. nu heb is helaas ook nog mijn 17-80mm lens kapot :( oorzaak onbekend, maar lijkt erop dat de lens een klap heeft gehad..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vervelend.

Hee, iemand vroeg mij op de parkeerplaats om 's vliegtuigen te gaan schieten, wie was dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

that would be me :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Nick heeft intresse. Ik trouwens op zich ook wel, maar als het tussen nu en zeg maar even begin April is, wordt het wel moeilijk plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:16:
Ook Nick heeft intresse. Ik trouwens op zich ook wel
Ik ook.

Lijkt me nu wel leuk met die kou, maar ja dat is aan de andere kant wel weer erg koud :P. Nick had het op de terugweg zaterdag er al over om is wat plekken in kaart te brengen en dan een meet te organiseren. Lijkt me dat we hier een ander topic voor moeten gaan aanmaken, als er personen zijn met concrete plannen zou ik zeggen, lead us the way en anders zullen Nick en ik het een keer op gaan zetten (al is hij nu wel druk druk druk, oa Den Haag meeting, dus dat kan nog wel ff duren).
maar als het tussen nu en zeg maar even begin April is, wordt het wel moeilijk plannen.
Mij lijkt het me dat je of nu met de kou moet gaan (voor de speciale winterpics) of anders moet wachten tot een mooie dag (zeg maar na eind maart/begin april, ergens als de goede tijd (zomertijd) er weer is), zodat je lekker ergens kan gaan zitten (stoel meenenem) en dan vliegtuigen schieten onder het genot van een hapje en drankje zonder te bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bevriezen is het punt niet, het is meer dat het met dit weer lastig is om interessante platen te maken. Vliegtuigen wil je wat licht en een lucht met een beetje textuur erin anders wordt het een grijze bende. Slecht weer moet ook meteen serieus slecht zijn wil je wat leuks kunnen schieten.

Dit was met sneeuw en dit met zeikregen. Hebben we een beetje weer dan is zoiets makkelijk.

Heel tentative idee, ergens eind maart, begin april een echte meet. Aangezien vliegtuigen niet schrikken heb ik daarvoor geen harde limiet voor het aantal mensen.
Daarvoor DM ik wel even als ik tussendoor een uurtje of twee vliegtuigstaren voel opkomen.

Voor die tijd wil ik ergens eind februari/begin maart nog een rondje duinen doen. Ik open wel een topic als ik data in gedachten heb. Wel denk ik dat de groepsgrootte van 12 die ik aangehouden had echt de limiet is. Als er iemand is die mee wil helpen met de organisatie is dat welkom, als er iemand is die in dit gebied ook kan gidsen zou dat mooi zijn, dan kunnen we 2 groepjes doen.

Feedback hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Leuk !
Klinkt stom maar ik vind het echt leuk zulke meetings, ik heb het reuze druk en dan is zo'n meeting én gezellig én een ideale gelegenheid om plaatjes te schieten :)

Ik zit er ook serieus over na te denken om een jaarkaart oid voor de waterleiding duinen te halen, vind het er erg leuk:)
Wijnands, enig idee waar en of er kaarten van het gebied te krijgen zijn voordat ik verdwaal :$

overigens heb ik wat pics gedumpt in het verzameltopic

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 11-01-2010 21:09 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sapphire schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:07:
Leuk !
Klinkt stom maar ik vind het echt leuk zulke meetings, ik heb het reuze druk en dan is zo'n meeting én gezellig én een ideale gelegenheid om plaatjes te schieten :)
Pff, hoef je je toch niet voor te schamen? Een gaat theezakjes vouwen, ander kijkt voetbal en weer een ander schiet foto's.
Ik zit er ook serieus over na te denken om een jaarkaart oid voor de waterleiding duinen te halen, vind het er erg leuk:)
Wijnands, enig idee waar en of er kaarten van het gebied te krijgen zijn voordat ik verdwaal :$

overigens heb ik wat pics gedumpt in het verzameltopic
Jaarkaart kost je een tientje en is bij de horecagelegenheden om de duinen heen te krijgen. Kaarten hebben ze soms ook maar het bezoekerscentrum verkoopt ze zeker weten en dat vind je bij de ingang oase (uiteraard hebben die ook jaarkaarten). Is een verbouwd pompstation waar ze ook een hoop andere boekjes enzo te koop hebben. Het gebouw zelf is trouwens een oud pompstation in amsterdamse stijl van het begin van de vorige eeuw, op zich ook fotogeniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Schiphol meeting, waar kan ik me aanmelden. :)
Al is mij ervaring met de schiphol meetings van Eosdigital dat die meer dan een halve dag duren, en je minimaal een rondje schiphol doet.
Al wordt dat de laatste tijd steeds moeilijker, de leuke plekjes worden moeilijker bereikbaar.
Ik heb misschien nog wat plekje in de aanbieding al denk ik dat die bij de meeste wel bekend zullen zijn . Wijnands indien nieuwgierig hoor ik het wel.

Nieuwe AWD meeting, ja leuk.

He zie ik daar niet een combinatie mogelijkheid? Eerst de AWD en dan Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat zou echt balen zijn als het eind februari of ergens in maart zou zijn, dan ben ik niet van de partij :(
(maar wel aan de andere kant van deze aardkloot :P )

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegtem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
op het laatste moment zullen er mogelijk toch altijd een of 2 afhaken (heb zelf regelmatig iets georganiseerd en dat is bij mij tot nu toe altijd voorgekomen).
Ik had het al eerder willen zeggen, maar ik weet niet waarom het er niet van kwam. Natuurmeets zijn wat dat betreft aardig uitzondering op de regel. De twee eerdere natuurmeets waar ik geweest ben (en deze was het ook weer zo) was iedereen er.
Wat precies de oorzaak is, weet ik ook niet, maar ik wil er wel een slag naar slaan:

- De morele druk om te komen is vaak wel wat hoger.
- Wellicht heeft het ook wat te maken met het type mensen dat naar een dergelijke meet komt.

@Wijnands: Op zich wil ik best meedenken en wellicht ook een groep op sleeptouw nemen. Daarom: zie mail, dat werkt bij mij in ieder geval een stuk betrouwbaarder dan DM. (Mail lees ik verplicht iedere werkdag meerdere malen. DM alleen als ik op Tweakers verdwaal. :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ga binnenkort eerst het allerbelangrijkste doen, mogelijke data uitzoeken met m'n vrouw. Daarna open ik wel een vers topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Met je vrouw nogwel....ben ik dus niet de engie die alles altijd netejs overlegd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hey, als ik dat niet deed was de d300 en d e70-300 er nooit gekomen.. ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste