Eerst dacht ik dat ik met mijn vraag hier iets uit de toon zou vallen, maar omdat mn topic op
slot is gegaan en dit me het beste centrale topic leek waar ik heen kon, is hier mijn vraag:
Zijn er 12-14" laptops met een dikke videochip, en zoja, waar?
Gezocht heb ik zeker, ook in het buitenland zoals geizhals, helaas niets gevonden. Ik ben op zoek naar een compacte (en lichte) laptop, met een fatsoenlijke grafische kaart.
Momenteel heb ik een Lenovo X300 en vanwege zijn formaat en gewicht ben ik daar erg over te spreken. Ik heb ernaast nog een gewone tower met quadcore en HD4870, maar ik merk dat de enige zware taak die ik daarop uitvoer eigenlijk games zijn. Oftewel, het zou me een hoop gedoe schelen als ik gewoon 1 systeem had, een laptop, met een goede videokaart. Om draagbare redenen moet deze het liefst niet groter zijn dan 13", 14" wil ik dan nog wel tolereren. Ik kan echter nergens zulke machines vinden. Ik heb gekeken bij de usual suspects als Asus, Acer, Apple, MSI, Lenovo, Sony, noem maar op. Dell, BTO, xxodd en deviltech hebben ook niets. Het dichtst in de buurt komen 15,6" machines van 3,5+kg en over de 1200 euro. Deze hebben dan een GTX260 of 9800m (4850/4970 heb ik nergens kunnen vinden?).
Er is een enkele 14" met nog net een 9600GT (de MSI GX400/420 die niet in Nederland, maar ook niet op ebay te vinden is) of een HD4650 (ASUS-N81VP, in de VS te krijgen). Als het op games als GTA 4 aankomt zijn deze alleen net niet genoeg en wil je eigenlijk de chips zoals in de 15,6" bakken.
Omdat energieverbruik het grote probleem lijkt, dacht ik zelf aan een laptop met 4860 chip. Hoewel er hier op GoT als sinds begin 2009 over gesproken wordt, kan ik nu uberhaupt geen machines met deze chip vinden. Ten einde raad meld ik me dus hier
Weet iemand of er 13-14" laptops zijn met een goede videochip? Liefst denk ik dan aan de GTX260/9800GT of HD4850/60, maar gezien de barre werkelijkheid zou ik met een 9800GS ook al tevreden zijn. Ook omdat in Nederland zo weinig aanbod is qua laptops, hoor ik ook graag van modellen die in het buitenland wel te krijgen zijn. Eventueel met een
dock zou natuurlijk ook prima zijn, maar die kon ik verder ook niet vinden.