Die heeft geen tripplechannel, dat moet een fout zijn, want de Arrandales en Clarksfield kunnen hooguit dualchannel aan.
ah ok maar op die site zag ik toch 6 GB 3 X 2024 MB DDR3GENETX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:01:
Die heeft geen tripplechannel, dat moet een fout zijn, want de Arrandales en Clarksfield kunnen hooguit dualchannel aan.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Dat kan ook wel, maar dan heb je geen tripple channel. Sterker nog, dan blijf je zitten met single channel
het aantal sloten zegt niets over het aantal beschikbare kanalen namelijk. Maar ik ga je nu niet blijmaken met een stukje computerarchitectuur

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 09-01-2010 11:53 ]
Verwijderd
Draait die dan niet gewoon dual channel asymmetric?
Hoe dan ook heb ik liever een "zuivere" dual channel modus.
Hoe dan ook heb ik liever een "zuivere" dual channel modus.
ik ook, dan blijft m'n mening voorlopig toch nog altijd bij de G51J
. hoewel ik in een PC winkel de prijs al heb gehoord en hij niet zo ver van de alienware ligt in belgië blijft het toch moeilijk kiezen.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Bestaat dat dan? Ik heb me er nooit echt in verdiept verder. Het zou theoretisch wel kunnen in ieder geval, waarbij de laatste 2GB in single channel zou draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:50:
Draait die dan niet gewoon dual channel asymmetric?
Ja, dat bestaat zeker. Voor het eerst hoorde ik ervan toen NVidia chipsets voor de Athlon XP maakte. Intel doet het op al zn chipsets sinds de 9xx series. Ik heb verder nooit gelezen of VIA/SIS chipsets of AMD cpu's dit kunnen, maar ik heb het gevoel dat het inmiddels een standaardfeature is.GENETX schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:51:
[...]
Bestaat dat dan? Ik heb me er nooit echt in verdiept verder. Het zou theoretisch wel kunnen in ieder geval, waarbij de laatste 2GB in single channel zou draaien.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zal MSI nog iets bekendmaken rondom hun nieuwe series vandaag of hebben ze dat al gedaan? Als ik me niet vergis las ik ergens dat MSI samen met Intel een presentatie had gegeven, ik kan hier verder echter niks over vinden.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe GX en EX serie.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe GX en EX serie.
Ze hebben met name hun e-readers en tablets laten zien. Ik heb wel een hele serie notebooks gezien, waaronder ook dikke gaming notebooks en dergelijke. Ze hebben ook een persbericht de deur uit gedaan..
http://global.msi.eu/index.php?func=newsdesc&news_no=913
Zoals je kunt zien valt er weinig uit te halen. Er wordt totaal niet aangegeven wat er nou exact in staat...
Mijn Arrandale review is overigens ook klaar. Dit is waar jullie op hebben gewacht
http://notebookspot.nl/re...dbump-voor-notebooks.html
Zoals je kunt zien valt er weinig uit te halen. Er wordt totaal niet aangegeven wat er nou exact in staat...
Mijn Arrandale review is overigens ook klaar. Dit is waar jullie op hebben gewacht
Heren,
Paradigit levert de laptop net.
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022287
Ziet er toch goed uit full HD etc
Paradigit levert de laptop net.
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022287
Ziet er toch goed uit full HD etc
Heb je zelf ook nog reviews gedaan of refereer je alleen naar andere websites die wel hun eigen reviews hebben gedaan?GENETX schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:14:
Ze hebben met name hun e-readers en tablets laten zien. Ik heb wel een hele serie notebooks gezien, waaronder ook dikke gaming notebooks en dergelijke. Ze hebben ook een persbericht de deur uit gedaan..
Is dat niet een vorm van plagiaat dan?
Of zal ik toch voor de Asus G73JH gaan ipv de G51JX?
persoonlijk vind ik een 17 inch notebook een stuk minder mobiel, ik heb m'n belsuit al vastgezet op de G51J aangezien de G51JX een zwakkere grafische kaart heeft en ze bij Dell even een rare aanpassing gedaan hebben van hun M15x notebook alles kreeg een downgrade buiten de prijs wat ik enorm raar vind.
je zal wel ergens naar boven m'n samengestelde notebook vinden met core i7 voor rond de 1700 euro, wel nu krijg maar een core i5 standaard en kost i zonder aanpassingen al 1900 euro wat totaal onrechtvaardig is.
je zal wel ergens naar boven m'n samengestelde notebook vinden met core i7 voor rond de 1700 euro, wel nu krijg maar een core i5 standaard en kost i zonder aanpassingen al 1900 euro wat totaal onrechtvaardig is.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Verwijderd
hallo, dit is mijn 1ste x op tweakers,
ik hoorde van iemand dat ik hier veel informatie over laptops kan vinden en ik had een vraag.
ik zoek een gaming notebook, maar er is een probleempje ik wil wel rond de 1000 euro blijven en dus geen 1500 euro. heeft iemand iedeen?
zelf denk ik dat deze wel goed is:
asus g60vx
intel core 2 duo
nvidia geforce gtx 260m
4 gib werkgeheugen
ik heb deze topic gelezen en hier zei ook iemand de asus g60j dat je die ook voor rond de 1000 euro kon krijgen, is die beter?
en zou iemand mij mischien ook uit kunnen leggen wat nou echt het verschil is tussen die procecors het enige wat ik er van begrijp is: i7 is nieuwer, quad core is beter dan duo core en uhm.. dat is het wel zo'n beetje.
zou iemand alsjeblieft deze vragen kunnen beantwoorden, groetjes ^^
ik hoorde van iemand dat ik hier veel informatie over laptops kan vinden en ik had een vraag.
ik zoek een gaming notebook, maar er is een probleempje ik wil wel rond de 1000 euro blijven en dus geen 1500 euro. heeft iemand iedeen?
zelf denk ik dat deze wel goed is:
asus g60vx
intel core 2 duo
nvidia geforce gtx 260m
4 gib werkgeheugen
ik heb deze topic gelezen en hier zei ook iemand de asus g60j dat je die ook voor rond de 1000 euro kon krijgen, is die beter?
en zou iemand mij mischien ook uit kunnen leggen wat nou echt het verschil is tussen die procecors het enige wat ik er van begrijp is: i7 is nieuwer, quad core is beter dan duo core en uhm.. dat is het wel zo'n beetje.
zou iemand alsjeblieft deze vragen kunnen beantwoorden, groetjes ^^
De Core i5 en Core i7 (ook de dual cores) zijn zeker aan te bevelen. Die zijn toch snel 30-50% sneller als een Core 2 Duo.
Andere opties zijn ook de Asus N61Ja, dat is ook een zeer leuke notebook voor rond de 850 euro. Of de G60J-serie voor 1000 euro te krijgen is, dat betwijfel ik. De N61JQ is ook nog interessant. In ieder geval zou ik qua grafische kaart de voorkeur hebben voor de nieuwe Direct X 11 serie van ATI, de HD 5xxx dus.
Maar wat ga je verder doen met de notebook? Moet hij draagbaar zijn? Ga je er ook op photoshoppen oid. Brand los! Hoe meer info, des te beter het advies.
Andere opties zijn ook de Asus N61Ja, dat is ook een zeer leuke notebook voor rond de 850 euro. Of de G60J-serie voor 1000 euro te krijgen is, dat betwijfel ik. De N61JQ is ook nog interessant. In ieder geval zou ik qua grafische kaart de voorkeur hebben voor de nieuwe Direct X 11 serie van ATI, de HD 5xxx dus.
Maar wat ga je verder doen met de notebook? Moet hij draagbaar zijn? Ga je er ook op photoshoppen oid. Brand los! Hoe meer info, des te beter het advies.
Verwijderd
Hoe kun je zien welke versie van directx en welke drivers voor je videokaart geïnstalleerd zijn? Kheb nu de Asus K52 sinds dinsdag, kan ik er vanuit gaan dat deze out of the box up to date is of moet ik nog updaten?
Verwijderd
de enige zeg maar, ''hoge eis'' is dat ik er graag modern warfare 2 op ze hoogst op wil spelen en games die over een jaartje of 2, 3 jaar uit komen ook uitstekend draaien op mijn computer (liefst natuurlijk ook mooi op zijn hoogst). ik hoef er niet mee te fotoshoppen. het enige wat het moet kunnen is games zeer mooi afspelen, verder mijn schoolwerk, internetten, msn enz. de laptop gewicht en vorm maakt me niet uit. mischien dat hij een keer mee gaat naar school of op vakantie. en hij moet rond een prijs van de 1000 euro liggen (1100 mag ook maar liever niet hoger dan dat).
en nog een vraagje over de processors.
ik heb op intel gekeken en daar zag ik intel core 2 duo zeg "hoger in het lijstje staan" dan intel core i5. maarja mischien heb ik me wel vergist.
Algemene kenmerken
Soort computer Notebook (Portable PC)
Hardeschijfcapaciteit 320 GB
Soort harde schijf Harddisk drive
Sluit dit vensterRam-geheugenIn het geheugen of RAM (Random Access Memory) draait het besturingssysteem, de programma’s en de data. Hoe groter het geheugen, hoe sneller en krachtiger de pc werkt. Dit wordt aangeven in MB, megabyte. Als je moet kiezen tussen een snellere processor met weinig geheugen of een iets minder snelle processor met veel geheugen, kies dan voor de laatste.
Ram-geheugen 4096 MB
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Sluit dit vensterIntel Centrino TechnologieAls je laptop over de technologie Intel Centrino beschikt, is hij ingesteld op een energiezuinig gebruik, is hij lichter en werkt hij sneller. Om aan deze eisen te voldoen moeten de volgende elementen en je laptop aanwezig zijn: een Intel Pentium M processor, een moederbord met een Intel 85 chipset en een Intel PRO/Wireless netwerkkaart.
Intel Centrino Technologie Centrino 2
Netbook Nee
Sluit dit vensterMediacenter EditionAls je laptop over de Media Center Edition van Windows beschikt, dan is het mogelijk om met je laptop verschillende andere apparaten te vervangen, bijvoorbeeld een cd-speler, dvd-speler of stereosysteem.
Mediacenter Edition Nee
Sluit dit vensterKloksnelheidDe kloksnelheid is het aantal keer per seconde dat de processor van een laptop signalen ververst. Vaak wordt dit uitgedrukt in Hertz of Megahertz, waarbij 1 Hertz 1 keer per seconde betekent. Hoe hoger de kloksnelheid, des te sneller de laptop.
Kloksnelheid 2130 MHz
Beeldscherm
Sluit dit vensterBeeldschermgrootte in inchDe grootte van het beeldscherm wordt schuin over het scherm gemeten. Deze diameter wordt weergegeven in centimeter of inch.
Beeldschermgrootte in inch 16 inch
Sluit dit vensterResolutieDe resolutie is het aantal beeldlijnen dat op je beeldscherm te zien is, weergegeven in pixels. Hoe hoger de resolutie, hoe scherper het beeld.
Maar let op: bij een hoge resolutie passen er meer details tegelijk op je beeldscherm, zodat je deze ook kleiner te zien krijgt. Alleen als je een fanatieke gamer bent of als je veel met grafische programma’s werkt is een zeer hoge resolutie aan te raden.
Resolutie WXGA
Eigenschappen
Sluit dit vensterGeintegreerde videokaartEen videokaart (of grafische kaart) zorgt voor het beeld op het scherm. 2D grafische kaarten zijn voldoende voor standaard software en beelden. Voor spellen heb je al snel een 3D grafische kaart nodig.
Geintegreerde videokaart Nee
Geintegreerde tv-kaart Nee
Geintegreerde webcam Ja
Dvd-brander DVD brander
Afstandsbediening Nee
Vingerafdruklezer Nee
Sluit dit vensterFormaatHet beeldformaat (of: aspect ratio) geeft de verhouding breedte-hoogte van het beeldscherm aan. Er zijn twee soorten beeldformaten: 16:9 en 4:3. 4:3 is het traditionele beeldformaat en 16:9 is breedbeeld.
Formaat 16:9
Processor
Sluit dit vensterProcessorDe snelheid van de processor (of: CPU) bepaalt hoe snel je laptop opstart of hoe snel je gegevens verwerkt worden. Hierbij geldt dus: hoe sneller de processor, hoe sneller je laptop. Er zijn twee standaarden voor de processor: Intel en AMD. Beide zijn vergelijkbaar in hun prestaties.
Processor Core 2 Duo
Merk processor Intel
Processornummer P7450
Aantal processoren 2
Grafisch
GPU-merk nVidia
Sluit dit vensterGPU-model (Graphic Card)Een GPU (of Graphics Processing Unit) is de processor die wordt gebruikt om videotaken uit te voeren.
GPU-model (Graphic Card) GEF GTX260M
Geheugen grafische kaart 1024 MB
Verbindingsmogelijkheden
Sluit dit vensterWireless LANWireless Local Area Network, oftewel een draadloos netwerk. Vaak geeft het netwerk ook toegang tot het Internet.
Wireless LAN Ja
Aantal usb-poorten 4
Sluit dit vensterBluetoothBluetooth is een draadloze communicatietechniek die weinig energie gebruikt en die ontwikkeld is om kabels en draden te vervangen die normaal gesproken gebruikt worden om elektronische apparaten te verbinden. Omdat het radiogolven gebruikt, heeft een bluetooth apparaat een constante, stabiele verbinding. Dit bespaart de gebruiker bijvoorbeeld inlogproblemen om e-mails of updates te bekijken.
Bluetooth Ja
Kaartlezer Multi-kaartlezer
Tv-uitgang Ja
Gewicht en omvang
Hoogte in cm 4 cm
Diepte in cm 26.5 cm
Breedte in cm 37.5 cm
Gewicht 3.3 kg
Overig
Form Factor Portable
Sluit dit vensterLed-tvBij backlight wordt het beeld van je lcd- of plasma-tv verlicht vanaf de achterkant in plaats van de voorkant. Doordat er led-lampjes gebruikt worden, wordt het beeld nog scherper en de kleuren nog levendiger. Ook verbruiken led's veel minder energie dan de traditionele ccfl's en zijn ze goedkoper in aanschaf. De duurdere variant is de rgb-led: deze vorm van backlight gebruikt 3 verschillende kleuren, waardoor het kleurenbereik nog groter wordt.
Led-tv Ja
UMTS Nee
dit is wat specifieckere informatie over de asus g60vx
bedankt voor je vorige tips.
Mja, Intel wil zijn spul gewoon verkopen en zal dan ook eerder zelf wat spul hoog aanprijzen... De Core i5 is gewoon beter dan de Core 2 Duo, dat is overal wel duidelijk. Ook is DirectX 11 dus wel mogelijk, alle HD 5xxx kaarten hebben dat. Ik denk dat de Asus N61Ja een betere keuze is voor je, zeker op de lange termijn. Die gaat COD MW2 prima draaien en toekomstige games ook wel.
Let wel, een notebook is altijd trager als een desktop. In je budget vallen niet de echte game monsters, dus je zult eerder settings terug moeten schroeven, hoe dan ook, dat is eenmaal het nadeel van notebooks en hun beperkte hardware ivm verbruik.
Let wel, een notebook is altijd trager als een desktop. In je budget vallen niet de echte game monsters, dus je zult eerder settings terug moeten schroeven, hoe dan ook, dat is eenmaal het nadeel van notebooks en hun beperkte hardware ivm verbruik.
Verwijderd
wauw, de n61ja ziet er zeker netjes uit voor die prijs.
ik weet dat er helaas geen monsters in dit budget te verkrijgen zijn.
je hebt me echt aan het twijfelen gezet, eerst dacht ik dus dat die g60vx wel goed was.
maar uhm.. is de grafische kaart van n61ja beter dan die van de asus g60vx?
en denk je dat de n61ja modern warfare 2 op full settings kan spelen?
en ik had nog een vraagje over upgraden van laptops, waaraan kan je zien dat je hem kan upgraden. en is dat handig want als over ik over 2 jaar bijvoorbeeld een andere procesor of grafische kaart of werkgeheugen er in wil zetten kan dat dan allemaal?
dankje, voor je adviesen.
ik weet dat er helaas geen monsters in dit budget te verkrijgen zijn.
je hebt me echt aan het twijfelen gezet, eerst dacht ik dus dat die g60vx wel goed was.
en ik had nog een vraagje over upgraden van laptops, waaraan kan je zien dat je hem kan upgraden. en is dat handig want als over ik over 2 jaar bijvoorbeeld een andere procesor of grafische kaart of werkgeheugen er in wil zetten kan dat dan allemaal?
Verwijderd
Gevonden (en gekocht :-) Cdromland.nl Breda: de Asus X72JR-TY019V voor €799,-
Volgens mij een van de weinige verkrijgbare i5 notebooks momenteel. Nergens in de lijsten terug te vinden als typenummer dus:
Type CPU : Intel Core i5-430M
Snelheid CPU : 2,26GHz (2.53GHz met TurboBoost)
• Beeldscherm : 17.3" 1600 x 900 LED Backlight
• Hoeveelheid intern geheugen : 4096MB
• Type en Snelheid geheugen : DDRIII 1066
• VGA: ATI Mobility Radeon HD 5470
• Hoeveelheid videogeheugen : 1024MB
• Harddisk : 500GB
• Optical Drive : DVD+/-RW Double layer
• Microsoft Windows 7 Home Premium
• Aantal USB : 4x
• WLAN : Ja, 300Mbps(b/g/n)
• LAN : Ja, 10/100/1000Mbps
• Cardreader, Webcam, HDMI, Multigesture touchpad
• Garantie: 24 maanden
Hij zoemt, recoverydvd's worden momenteel gebrand. 3dmark vantage staat op het lijstje en foto's worden nog gemaakt voor wie interesse heeft. Windows 64 bits. Nog vragen? En wellicht 'hoort dit'nog elders in een topic, aanbiedingen?? ga uw gang ik wil de boel niet vervuilen :-)
Volgens mij een van de weinige verkrijgbare i5 notebooks momenteel. Nergens in de lijsten terug te vinden als typenummer dus:
Type CPU : Intel Core i5-430M
Snelheid CPU : 2,26GHz (2.53GHz met TurboBoost)
• Beeldscherm : 17.3" 1600 x 900 LED Backlight
• Hoeveelheid intern geheugen : 4096MB
• Type en Snelheid geheugen : DDRIII 1066
• VGA: ATI Mobility Radeon HD 5470
• Hoeveelheid videogeheugen : 1024MB
• Harddisk : 500GB
• Optical Drive : DVD+/-RW Double layer
• Microsoft Windows 7 Home Premium
• Aantal USB : 4x
• WLAN : Ja, 300Mbps(b/g/n)
• LAN : Ja, 10/100/1000Mbps
• Cardreader, Webcam, HDMI, Multigesture touchpad
• Garantie: 24 maanden
Hij zoemt, recoverydvd's worden momenteel gebrand. 3dmark vantage staat op het lijstje en foto's worden nog gemaakt voor wie interesse heeft. Windows 64 bits. Nog vragen? En wellicht 'hoort dit'nog elders in een topic, aanbiedingen?? ga uw gang ik wil de boel niet vervuilen :-)
De 360M uit de G60VX is wat betreft pure prestaties beter. Het grote verschil is dat de 5730 uit de N61JA een directX 11 kaart is. Wat framerates betreft zal dus de 360M hoger scoren, maar de nieuwst snufjes krijg je met de 5730. Modern warfare kan je waarschijnlijk niet helemaal op volle settings spelen, maar wel op heel hoge settings. Zodra ik mijn N61JA heb ontvangen kan ik hier meer duidelijkheid over geven.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:31:.
Laptops upgraden is heel beperkt. Vaak is de enige upgrade mogelijkheid het vervangen van de HDD en het bijplaatsen van geheugen. GPU en CPU zitten vaak vast op het moederbord en zijn meestal niet te vervangen.
Ik denk dat ik in dit topic moet zijn.
Voor mijn stage in de VS ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop, en dan wel naar volgens mij het lastigste type: een draagbare desktop vervanger. Ik wil er games op kunnen spelen en (HD) films op kijken, naast mijn studie werkzaamheden (functionele beeldvorming van hersenen en bijbehorende statistiek). Ik heb een redelijk flexibel budget van ongeveer 800 euro.
Ik kijk hiervoor naar laptops in de VS en in NL, maar voor zover ik gezien heb is het in de VS aanschaffen van een laptop vele malen goedkoper dan hier.
Mijn oog is gevallen op:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834220696
ASUS N61JQ-X1
Core i7 720QM
ATI Mobility Radeon HD 5730
16" LED 1366 x 768
$999.99 (ongeveer €710)
Voordelen: Prijs, Core i7, HD5730 (zal wel een stuk sneller zijn dan een 4650 of GT330)
Nadelen: 16" (aan de grote kant) 1366x768 (de helft van de pixels van een Full HD scherm)
Ik heb ook gegeken naar een Dell Studio 15:
http://configure.us.dell....=04&kc=laptop-studio-1555
Core i7 720QM
ATI Mobility Radeon HD 4570
15" LED 1920*1080
$1224 (ongeveer €870)
Voordelen: Core i7, 15" (mobiel), 1920x1080 (erg prettige resolutie)
Nadelen: Prijs, HD4570 (verouderd)
En een ASUS G51Vx-X3A
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834220639
Intel Core 2 Duo P8700
NVIDIA GeForce GTX 260M
15.6" LED 1920 x 1080
$1099 (ongeveer €780)
Voordelen: Prijs, GTX 260M (volgens mij de krachtigste van de drie videokaarten), 15" (mobiel), 1920x1080 (erg prettige resolutie).
Nadelen: DESIGN (gamer laptop met een blauwe tribal waar ik me tegenover mijn vrienden al zou schamen, laat staan dat ik hem mee zou durven te nemen naar een werkbespreking), Core 2 Duo (verouderd).
Ik vroeg me af of iemand toevallig nog een tip heeft over een "best of both worlds" laptop, een Core i5/i7, krachtige videokaart, klein formaat maar hoge resolutie en niet te duur (€900/$1250+).
Voor mijn stage in de VS ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop, en dan wel naar volgens mij het lastigste type: een draagbare desktop vervanger. Ik wil er games op kunnen spelen en (HD) films op kijken, naast mijn studie werkzaamheden (functionele beeldvorming van hersenen en bijbehorende statistiek). Ik heb een redelijk flexibel budget van ongeveer 800 euro.
Ik kijk hiervoor naar laptops in de VS en in NL, maar voor zover ik gezien heb is het in de VS aanschaffen van een laptop vele malen goedkoper dan hier.
Mijn oog is gevallen op:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834220696
ASUS N61JQ-X1
Core i7 720QM
ATI Mobility Radeon HD 5730
16" LED 1366 x 768
$999.99 (ongeveer €710)
Voordelen: Prijs, Core i7, HD5730 (zal wel een stuk sneller zijn dan een 4650 of GT330)
Nadelen: 16" (aan de grote kant) 1366x768 (de helft van de pixels van een Full HD scherm)
Ik heb ook gegeken naar een Dell Studio 15:
http://configure.us.dell....=04&kc=laptop-studio-1555
Core i7 720QM
ATI Mobility Radeon HD 4570
15" LED 1920*1080
$1224 (ongeveer €870)
Voordelen: Core i7, 15" (mobiel), 1920x1080 (erg prettige resolutie)
Nadelen: Prijs, HD4570 (verouderd)
En een ASUS G51Vx-X3A
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834220639
Intel Core 2 Duo P8700
NVIDIA GeForce GTX 260M
15.6" LED 1920 x 1080
$1099 (ongeveer €780)
Voordelen: Prijs, GTX 260M (volgens mij de krachtigste van de drie videokaarten), 15" (mobiel), 1920x1080 (erg prettige resolutie).
Nadelen: DESIGN (gamer laptop met een blauwe tribal waar ik me tegenover mijn vrienden al zou schamen, laat staan dat ik hem mee zou durven te nemen naar een werkbespreking), Core 2 Duo (verouderd).
Ik vroeg me af of iemand toevallig nog een tip heeft over een "best of both worlds" laptop, een Core i5/i7, krachtige videokaart, klein formaat maar hoge resolutie en niet te duur (€900/$1250+).
WEBN & chill (@IBKR)
Ik wil graag een laptop kopen, ik heb er 2 hier in de database gevonden maar deze laptops hebben windows vista maar ik zou eigenlijk windows 7 (want windows 7 is toch beter om te gamen) willen.
Maar misschien weten jullie nog betere laptop voor ongeveer 500 euro.
En de laptop moet het liefst wel call of duty modern warfare aankunnen.
Packard Bell Easynote TJ61-SB-004 Link naar database
Acer Aspire 5536G-754G32MN Link naar database
of deze Link
Alvast bedankt.
Maar misschien weten jullie nog betere laptop voor ongeveer 500 euro.
En de laptop moet het liefst wel call of duty modern warfare aankunnen.
of deze Link
Alvast bedankt.
[ Voor 23% gewijzigd door Valdispert op 24-01-2010 12:42 ]
Tsja, voor 500 euro heb je amper een notebook. De 2 laptops hebben een aardig videokaartje, maar prestatiewonders zijn het niet. CoD MW moet wel draaien, maar verwacht wel dat je de settings flink omlaag moet zetten.
dus als ik hem voor cod mw gebruik moet wel kunnen op lowGENETX schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
Tsja, voor 500 euro heb je amper een notebook. De 2 laptops hebben een aardig videokaartje, maar prestatiewonders zijn het niet. CoD MW moet wel draaien, maar verwacht wel dat je de settings flink omlaag moet zetten.
en welke van die 2 is dan beter
[ Voor 3% gewijzigd door Valdispert op 24-01-2010 12:29 ]
Verwijderd
ik denk dat ik de n61ja, dan toch maar ga kopen.
want het heeft inderdaad zeer nieuwe snufjes.
zijn er nog meer van dit soort laptops, in zo'n goeie prijs kwaliteid verhouding?
bedankt voor je hulp.
mathijsjansen als je, je laptop hebt wil je dan kijken hoe games er op werken (speciaal mw2).
zijn er nog meer van dit soort laptops, in zo'n goeie prijs kwaliteid verhouding?
bedankt voor je hulp.
mathijsjansen als je, je laptop hebt wil je dan kijken hoe games er op werken (speciaal mw2).
Atm niet. Ik verwacht nog wle wat van MSI, maar daar is helaas weinig info over voorhanden. Dell heeft de XPS 16 verder wel met Core i5 uitgerust, maar nog niet met de HD 5000-serie... Het enige nadeel van de N61Ja blijft de resolutie, jammer...Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:15:
ik denk dat ik de n61ja, dan toch maar ga kopen.
bedankt voor je hulp.
Verwijderd
over de resolutie maak ik me niet zo'n zorgen. bovendien bij een lagere resolutie kan je, je games toch ook makelijker spelen?
Klopt helemaal 
Goed, persoonlijk had ik wel orden naar de N61Ja, maar voor mij is die resolutie dus wel weer van belang, daar ik ook veel photoshop, code schrijf, meerdere documenten naast elkaar open heb etc etc...
Goed, persoonlijk had ik wel orden naar de N61Ja, maar voor mij is die resolutie dus wel weer van belang, daar ik ook veel photoshop, code schrijf, meerdere documenten naast elkaar open heb etc etc...
Ik wil graag een laptop kopen, ik heb er 2 hier in de database gevonden, en 1 op internet maar de laptops uit de database hebben windows vista maar ik zou eigenlijk windows 7 willen (want windows 7 is toch beter om te gamen of heb ik dat fout) maar de laptop die ik internet vond die heeft wel windows 7
Maar misschien weten jullie nog betere laptop voor ongeveer 500 euro. (ik wil er wel games op kunnen doen zoals call of duty modern warfare als dat kan)
Laptop van medion Link naar site
Alvast bedankt.
Maar misschien weten jullie nog betere laptop voor ongeveer 500 euro. (ik wil er wel games op kunnen doen zoals call of duty modern warfare als dat kan)
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Valdispert op 24-01-2010 21:15 ]
Wel door mij mits ze in het juiste topic worden geplaatst in plaats van een los topic voor aankoopadvies te openenVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:52:
Reposts worden niet gewaardeerd.
Wil je er graag op gamen en qua games op de toekomst zijn voorbereid: forget it but. Een ATI Mobility Radeon HD4570 of een GeForce G210M zijn nou niet bepaald GPU's waarmee je nu en over een jaar de laatste games fatsoenlijk speelt. In de Pricewatch heb ik een en ander aan GPU's aangevinkt die het niet slecht doen. Mocht je een goede prijs- / prestatieverhouding willen, kijk dan naar de pricewatch: Asus N61JA-JX046X. Een Core i5 430m en een Mobility Radeon HD5730 zullen zeker enig gameplezier bezorgentimvdlinde schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:43:
Ik wil graag een laptop kopen, ik heb er 2 hier in de database gevonden, en 1 op internet maar de laptops uit de database hebben windows vista maar ik zou eigenlijk windows 7 willen (want windows 7 is toch beter om te gamen of heb ik dat fout) maar de laptop die ik internet vond die heeft wel windows 7
Alvast bedankt.
Das alleen niet ongeveer 500 euro 
Wellicht dat een Dell Studio 15 met wat korting te fixen is. Ook de K52Jr van Asus is met een beperkt budget wel een leuke optie, maar die begint ook pas bij 620 euro.
Wellicht dat een Dell Studio 15 met wat korting te fixen is. Ook de K52Jr van Asus is met een beperkt budget wel een leuke optie, maar die begint ook pas bij 620 euro.
Zodra ik mijn Asus N61JA heb zal ik gaan testen wat de prestaties zijn op MW2 en die hier (? misschien een ervaringen topic maken ?) posten.
Ik baalde in eerste instantie ook van het feit dat de resolutie lager was dan verwacht, maar aangezien ik al jaren op een resolutie van 1024 bij 768 werk, zal het wel geen probleem zijn hier ook prima mee te werken. Feit blijft dat de prijs/kwaliteit verhouding van deze laptop gewoon erg goed is.
Ik baalde in eerste instantie ook van het feit dat de resolutie lager was dan verwacht, maar aangezien ik al jaren op een resolutie van 1024 bij 768 werk, zal het wel geen probleem zijn hier ook prima mee te werken. Feit blijft dat de prijs/kwaliteit verhouding van deze laptop gewoon erg goed is.
Verwijderd
7 posts daarboven staat precies dezelfde post op dezelfde pagina, mag je mij uitleggen wat daar het nut van is.DaMarcus schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:00:
[...]
Wel door mij mits ze in het juiste topic worden geplaatst in plaats van een los topic voor aankoopadvies te openenWannabe modjes worden trouwens niet gewaardeerd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 14:45 ]
My bad, niet gezien
Ik dacht dat je doelde op het topic welke ik had gesloten.
Trouwens, een TR volstaat ook
Trouwens, een TR volstaat ook
ik heb even op de database gekeken met de dingen die jij had aangevinkt maar welke van deze 4 is de beste Klik hierDaMarcus schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:00:
[...]
Wel door mij mits ze in het juiste topic worden geplaatst in plaats van een los topic voor aankoopadvies te openenWannabe modjes worden trouwens niet gewaardeerd
[...]
Wil je er graag op gamen en qua games op de toekomst zijn voorbereid: forget it but. Een ATI Mobility Radeon HD4570 of een GeForce G210M zijn nou niet bepaald GPU's waarmee je nu en over een jaar de laatste games fatsoenlijk speelt. In de Pricewatch heb ik een en ander aan GPU's aangevinkt die het niet slecht doen. Mocht je een goede prijs- / prestatieverhouding willen, kijk dan naar de pricewatch: Asus N61JA-JX046X. Een Core i5 430m en een Mobility Radeon HD5730 zullen zeker enig gameplezier bezorgen
en is de Asus N61JA-JX046X
veel beter als die 4
alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Valdispert op 25-01-2010 16:11 ]
Het is niet de bedoeling je users DM't met een vraag en een tevens hier ook de vraag post. Dat zie ik als een vorm van crossposting wat niet is toegestaan op GoT. Maargoed, ik zal m'n antwoord quoten:
Laatstgenoemde notebook is op CPU-gebied stukken sneller dan de 4 die je laat zien in de Pricewatch. Wat betreft het nieuwe platform van Intel kan je je hier over inlezen.
Ondanks dat de Asus een snellere GPU heeft, kies ik voor de Toshiba als mooie all-rounder. De GPU is iets minder, daarentegen is de CPU weer sneller. Wat betreft prestaties bestaan er op notebookspot.nl charts om prestaties van CPU's en GPU's te bekijken. Zo kun je zien welke CPU / GPU sneller of trager is
[ Voor 118% gewijzigd door DaMarcus op 05-02-2010 12:05 ]
hoi, hier ben ik weer.
eventjes heel actief geweest in het alienware forum omdat dell op een onrechtvaardige manier met de prijzen aan het spelen was voor de M15x.
Nu ben ik weer op mijn zoektocht gegaan naar de asus G51J en wat mij opvalt is dat asus precies de G51J in europa heeft geskipt en ineens een overgegaan naar de G51JX. Dit lijkt mij het gevolg te zijn van instabiliteitsproblemen van de G51J die gedurig crashte bij games.
voordelen van de nieuwe G51JX tov de G51J:
G51J ---------------> G51JX
DVD-Writer ------> Blu-Ray
4GB Ram --------> 8GB Ram
Nadelen:
GTX260M -------> GTS360M zie artikel
640GB HDD ----> 500GB HDD
eventjes heel actief geweest in het alienware forum omdat dell op een onrechtvaardige manier met de prijzen aan het spelen was voor de M15x.
Nu ben ik weer op mijn zoektocht gegaan naar de asus G51J en wat mij opvalt is dat asus precies de G51J in europa heeft geskipt en ineens een overgegaan naar de G51JX. Dit lijkt mij het gevolg te zijn van instabiliteitsproblemen van de G51J die gedurig crashte bij games.
voordelen van de nieuwe G51JX tov de G51J:
G51J ---------------> G51JX
DVD-Writer ------> Blu-Ray
4GB Ram --------> 8GB Ram
Nadelen:
GTX260M -------> GTS360M zie artikel
640GB HDD ----> 500GB HDD
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ik ben wel benieuwd wat er in de nieuwe NBBG komt te staan.
Weet iemand wanneer deze is te verwachten?
Want ik zit met smart te wachten op meer informatie over die nieuwe i5 notebooks.
Benchmarks zijn er nergens te vinden en ik wil zo graag een nieuwe laptop:d
Zelf zit ik te denken aan de Asus G60jx (weet niet hoe ik moet linken naar PW).
Die zal rond de 1100 euro gaan kosten maar heeft een niet zo grote resolutie.
Maar omdat ik een beetje wil gaan gamen zou dat betere prestatie's opleveren of niet?
Hoge resolutie niet noodzakelijk, speelbaarheid wel.
En als ik kies voor een hogere resolutie, moet ik dan accuduur inleveren?
Gr. dlrm2
Weet iemand wanneer deze is te verwachten?
Want ik zit met smart te wachten op meer informatie over die nieuwe i5 notebooks.
Benchmarks zijn er nergens te vinden en ik wil zo graag een nieuwe laptop:d
Zelf zit ik te denken aan de Asus G60jx (weet niet hoe ik moet linken naar PW).
Die zal rond de 1100 euro gaan kosten maar heeft een niet zo grote resolutie.
Maar omdat ik een beetje wil gaan gamen zou dat betere prestatie's opleveren of niet?
Hoge resolutie niet noodzakelijk, speelbaarheid wel.
En als ik kies voor een hogere resolutie, moet ik dan accuduur inleveren?
Gr. dlrm2
Een hogere resolutie kost vaak fps in games. Dit is simpelweg omdat je GPU meer pixels moet berekenen. Wel kan je door een hogere resolutie meer details zien (mits het spel dit ook ondersteund). Daarnaast is voor accuduur voornamelijk de grootte van je scherm en het verbruik van je GPU en CPU belangrijk. Bij een hogere resolutie zal er wat meer rekenkracht vereist zijn van je GPU en dat zal je accuduur iets terug laten lopen. Het verbruik van het scherm zelf zal er niet door beinvloed worden.
Is het al bekend of de GX640 gebruik maakt van DDR3 of DDR5? De benchmarks van de DDR3 uitvoering zijn namelijk niet echt denderend. Het uitbrengen van verbeterde drivers kan de prestaties nog wat opkrikken maar
ATI is niet echt een ster in het updaten en beschikbaar stellen van drivers.
http://twisted-reviews.co...gb-ddr3-first-benchmarks/
Ik had vernomen dat de 5850 ook in een DDR5 uitvoering uitgebracht zou worden. Als de GX640 inderdaad met DDR3 wordt uitgebracht lijkt me dit niet echt een aantrekkelijke aankoop.
ATI is niet echt een ster in het updaten en beschikbaar stellen van drivers.
http://twisted-reviews.co...gb-ddr3-first-benchmarks/
Ik had vernomen dat de 5850 ook in een DDR5 uitvoering uitgebracht zou worden. Als de GX640 inderdaad met DDR3 wordt uitgebracht lijkt me dit niet echt een aantrekkelijke aankoop.
Weet iemand of er in de G60JX (JX032V) 2 harde schijven kunnen?
Wil er graag 1 SSD in en 1 grotere opslag schijf.
kan iemand mij uit deze verscheurende keuze helpen, de prijzensprongen bij dell zijn eindelijk geluwd maar nu sta ik voor een verscheurende keuze:
dell m15x geconfigureerd naar 1699 euro
intel core i7 720 QM
nvidia GTX260M
Full HD scherm
4GB Ram 1333MHz
de rest is standaard
dus 320 GB HDD
DVD-rewriter
6 cell batterij
+ extra (mousepad en alienware pet)
QWERTY klaver
Asus G51JX ook 1699 euro
intel core i7 720 QM
nvidia GTS 360M (struikelpunt eig
geen reviews dus niet zeker of hij beter presteert)
full HD scherm
8 GB Ram
500 GB HDD
Blu-ray
6 cell batterij
+ extra (rugzak, razer copperhead)
AZERTY klavier
kan iemand mij uit deze verscheurende keuze helpen, waar krijg ik het meeste waard voor mijn geld ?
dell m15x geconfigureerd naar 1699 euro
intel core i7 720 QM
nvidia GTX260M
Full HD scherm
4GB Ram 1333MHz
de rest is standaard
dus 320 GB HDD
DVD-rewriter
6 cell batterij
+ extra (mousepad en alienware pet)
QWERTY klaver
Asus G51JX ook 1699 euro
intel core i7 720 QM
nvidia GTS 360M (struikelpunt eig
full HD scherm
8 GB Ram
500 GB HDD
Blu-ray
6 cell batterij
+ extra (rugzak, razer copperhead)
AZERTY klavier
kan iemand mij uit deze verscheurende keuze helpen, waar krijg ik het meeste waard voor mijn geld ?
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Om maar gelijk met het struikelpunt te beginnen. De GTS 360M is eigenlijk gewoon een GTS 260M met een hogere kloksnelheid (2.0 ipv 1.8). De GTX 260 is daarom de betere kaart door de hogere memory bus en meer pixel shaders. Echter zijn beide kaarten geen directX 11 kaarten. Gezien je budget zou het wel mogelijk moeten zijn om een laptop te vinden met zo'n kaart (bijvoorbeeld de Asus N71JQ pricewatch: Asus N71JQ-TY002X)
Mocht je toch willen kiezen tussen de bovenstaande twee. Hier is eigenlijk nauwelijks verschil. De blu-ray van de asus is leuk als je van plan bent dit te gaan gebruiken. Het extra werkgeheugen is verder niet echt nuttig. De overige extra's zijn ook mooi meegenomen. En gezien de langere garantie van Asus zou ik dus voor de Asus kiezen. Maar als jij meer waarde hecht aan de gpu, dan is de dell de betere keus.
Mocht je toch willen kiezen tussen de bovenstaande twee. Hier is eigenlijk nauwelijks verschil. De blu-ray van de asus is leuk als je van plan bent dit te gaan gebruiken. Het extra werkgeheugen is verder niet echt nuttig. De overige extra's zijn ook mooi meegenomen. En gezien de langere garantie van Asus zou ik dus voor de Asus kiezen. Maar als jij meer waarde hecht aan de gpu, dan is de dell de betere keus.
bedankt voor de uitleg, maar de knoop is nog steeds niet doorgehakt. ik heb op ditforum namelijk (voorlopig althans) ontdekt dat de GTS 360M toch betere prestaties neerzet dan de GTX260 M om één of andere reden.
Link
indien er nog een paar benchmarks dit bevestigen
zal m'n keuze toch de asus worden
meer features en betere prestaties voor dezelfde prijs 
edit: 17 inch notebooks zijn me te groot, m'n vorige was een 17 inch Hp 8730w en was echt te groot om elke dag mee te sleuren
Link
indien er nog een paar benchmarks dit bevestigen
edit: 17 inch notebooks zijn me te groot, m'n vorige was een 17 inch Hp 8730w en was echt te groot om elke dag mee te sleuren
[ Voor 12% gewijzigd door pm1 op 03-02-2010 12:32 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ah, dat had ik dus over het hoofd gezien. Volgens jouw link heeft de GTS 360M GDDR5 geheugen, wat aanzienlijk sneller is dan het GDDR3 geheugen in de GTX 260M. Succes iig met je keuze.pm1 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:32:
bedankt voor de uitleg, maar de knoop is nog steeds niet doorgehakt. ik heb op ditforum namelijk (voorlopig althans) ontdekt dat de GTS 360M toch betere prestaties neerzet dan de GTX260 M om één of andere reden.
Beste mede-tweakers,
Ook ik ben ook op zoek naar een vlotte laptop, niet zo zeer om te gamen (helemaal niet eigenlijk) maar vanwege de performance. Ik gebruik in verband met mijn studie vaak grafische programma's (vaak tegelijk), Photoshop CS4, 3DS Max in combinatie en alles wat er dan nog openstaat (Firefox met een tablad of 10, iTunes, Live mail en Bridge CS4, je kent het wel.. 3/4 van mijn 3gb ram rdt meestal goed benut zullen we maar zeggen
). Dit loopt allemaal als een zonnetje 
Mijn keus is er echter wel op een game laptop gevallen bij de aankoop van mijn eerste laptop waar ik dus nog altijd met veel plezier mee werk. Het is momenteel een MSI GX600P (uiteraard zonder die lelijke vlam stickers), destijds het paradepaardje van MSI en ik kan er met mijn studie nog perfect mee vooruit (het enige wat sneller is wat ik om me heen mag aanschouwen zebij een mijn medestudenten is een Dell Studio XPS 16). Het is dus niet dat ik echt een nieuwe nodig heb omdat hij sterk verouderd is ofzo, de MSI presteert nog altijd boven verwachting en ik kan er alles mee wat ik er mee wil maar toch. Ik heb de mogelijkheid gekregen een nieuwe uit te zoeken met een budget van rond de €1000,-. De vraag is alleen, wat koop ik er voor?
Uiteraard heb ik als tweaker zelf onderzoek gedaan en wat eisen opgesteld waar mijn nieuwe laptop aan zou moeten voldoen;
-Processor, in ieder geval beter dan de T8100 die ik op dit moment heb (2,1 ghz standaard, 2,5 ghz met MSI's turbo modus ingeschakeld), een vlotte i5 of wellicht zelfs i7 zou best welkom zijn.
-Harde schijf zou wel iets meer mogen zijn dan de 250 gb dan die ik nu heb, geen vereiste.
-Intern geheugen, minimaal 4gb i.c.m x64 7 Ultimate (net als wat ik nu heb maar dan met 4gb i.v.m. voordelen 64 bit versies 3DS Max en Photoshop).
-Grafische kaart; iets in de richting van een ATI 4670 of beter natuurlijk.
-En last but zeker niet least; 15 of 16" scherm met een resolutie van minimaal 1600x900, liefst full HD (mijn huidige 1280x800 vind ik toch wat klein als je vaak werkt meet afbeelding van zo'n 3000x2000 ofzo en vaak ingezoomd werkt op 300% en hoger).
Nou goed, waar kom ik dan ongeveer op uit;
-De nieuwe MSI GT628 455NL, als trouwe klant door mijn zeer goede ervaring met mijn huidige laptop. Nadeel is wel dat het design alles behalve subtiel is, ze draven wat door met de rode accenten. Qua performance lijkt het me echter wel waar voor mijn geld.
-Een Studio XPS 16 van Dell, kan met mijn budget toch aan al mijn wensen voldoen en heeft een zalig scherm waar ik toch wel veel waarde aan hecht. Heb echter geen ervaring met een Dell en ik lees zowel zeer positieve als wel kritisch met het oog op warmte en voedingsproblemen.
Wat zouden jullie mij aanbevelen met een budget van rond de €1000,-, mag iets totaal anders zijn dan waar ik zelf aan denk natuurlijk, ben toch benieuwd of er misschien nog modellen zijn die ik over het hoofd zie..
Ook ik ben ook op zoek naar een vlotte laptop, niet zo zeer om te gamen (helemaal niet eigenlijk) maar vanwege de performance. Ik gebruik in verband met mijn studie vaak grafische programma's (vaak tegelijk), Photoshop CS4, 3DS Max in combinatie en alles wat er dan nog openstaat (Firefox met een tablad of 10, iTunes, Live mail en Bridge CS4, je kent het wel.. 3/4 van mijn 3gb ram rdt meestal goed benut zullen we maar zeggen
Mijn keus is er echter wel op een game laptop gevallen bij de aankoop van mijn eerste laptop waar ik dus nog altijd met veel plezier mee werk. Het is momenteel een MSI GX600P (uiteraard zonder die lelijke vlam stickers), destijds het paradepaardje van MSI en ik kan er met mijn studie nog perfect mee vooruit (het enige wat sneller is wat ik om me heen mag aanschouwen zebij een mijn medestudenten is een Dell Studio XPS 16). Het is dus niet dat ik echt een nieuwe nodig heb omdat hij sterk verouderd is ofzo, de MSI presteert nog altijd boven verwachting en ik kan er alles mee wat ik er mee wil maar toch. Ik heb de mogelijkheid gekregen een nieuwe uit te zoeken met een budget van rond de €1000,-. De vraag is alleen, wat koop ik er voor?
Uiteraard heb ik als tweaker zelf onderzoek gedaan en wat eisen opgesteld waar mijn nieuwe laptop aan zou moeten voldoen;
-Processor, in ieder geval beter dan de T8100 die ik op dit moment heb (2,1 ghz standaard, 2,5 ghz met MSI's turbo modus ingeschakeld), een vlotte i5 of wellicht zelfs i7 zou best welkom zijn.
-Harde schijf zou wel iets meer mogen zijn dan de 250 gb dan die ik nu heb, geen vereiste.
-Intern geheugen, minimaal 4gb i.c.m x64 7 Ultimate (net als wat ik nu heb maar dan met 4gb i.v.m. voordelen 64 bit versies 3DS Max en Photoshop).
-Grafische kaart; iets in de richting van een ATI 4670 of beter natuurlijk.
-En last but zeker niet least; 15 of 16" scherm met een resolutie van minimaal 1600x900, liefst full HD (mijn huidige 1280x800 vind ik toch wat klein als je vaak werkt meet afbeelding van zo'n 3000x2000 ofzo en vaak ingezoomd werkt op 300% en hoger).
Nou goed, waar kom ik dan ongeveer op uit;
-De nieuwe MSI GT628 455NL, als trouwe klant door mijn zeer goede ervaring met mijn huidige laptop. Nadeel is wel dat het design alles behalve subtiel is, ze draven wat door met de rode accenten. Qua performance lijkt het me echter wel waar voor mijn geld.
-Een Studio XPS 16 van Dell, kan met mijn budget toch aan al mijn wensen voldoen en heeft een zalig scherm waar ik toch wel veel waarde aan hecht. Heb echter geen ervaring met een Dell en ik lees zowel zeer positieve als wel kritisch met het oog op warmte en voedingsproblemen.
Wat zouden jullie mij aanbevelen met een budget van rond de €1000,-, mag iets totaal anders zijn dan waar ik zelf aan denk natuurlijk, ben toch benieuwd of er misschien nog modellen zijn die ik over het hoofd zie..
Op zich heb je in Photoshop niet extreem veel aan je videokaart. Je kan ook kijken naar de Studio 15 van Dell. Full HD scherm en een Core i5/i7 dualcore zal ik je wel aanbevelen dan. Overigens, de voedingsproblemen komen door de quadcore in de Dell, als je een dualcore hebt, zal je dat probleem naar mijn weten niet hebben. Al vraag ik me af of de Dell SXPS 16 met full hd scherm voor 1000 euro te krijgen is.
Wellicht is het beter om te wachten op goede notebooks met de HD 5000 DX11 kaart. Ik verwacht eigenlijk dat Dell nog wel een upgrade gaat doen als ze door de voorraad hd 4670's zijn. Je notebook is ook niet slecht. Wat dat betreft zou ik geen overhaaste beslissing nemen, maar gewoon echt te kopen als iets aan je eisen voldoet.
Wellicht is het beter om te wachten op goede notebooks met de HD 5000 DX11 kaart. Ik verwacht eigenlijk dat Dell nog wel een upgrade gaat doen als ze door de voorraad hd 4670's zijn. Je notebook is ook niet slecht. Wat dat betreft zou ik geen overhaaste beslissing nemen, maar gewoon echt te kopen als iets aan je eisen voldoet.
Zoals GENETX al aangeeft kan je beter wachten op een notebook met een DX11 kaart. Jouw huidige notebook voldoet nog prima, dus een maandje meer of minder is geen probleem.
Je zou nog wel kunnen kijken naar de nieuwe Sony F11. Full HD scherm, core i5-520M, Geforce 330M, W7 Ultimate voor ongeveer 1000 euro. Als je belt met Sony, kan je daar ook nog 5% af krijgen.
Je zou nog wel kunnen kijken naar de nieuwe Sony F11. Full HD scherm, core i5-520M, Geforce 330M, W7 Ultimate voor ongeveer 1000 euro. Als je belt met Sony, kan je daar ook nog 5% af krijgen.
http://notebookspot.nl/nieuws/205 is wellicht een goede optie als hij komt.
op deze site zie ik toch een foto met 2 drive bay'sadmiral866 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:07:
Weet iemand of er in de G60JX (JX032V) 2 harde schijven kunnen?
http://www.notebookcheck....ing-Notebook.22243.0.html
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
True, een quadcore lijkt me momenteel ook iets te veel van het goede eigenlijk. Het zal wel helpen de rendertijd te verkorten bij 3DS bijvoorbeeld maar daar wacht ik toch sowiezo niet op, of dat nu een half uur of een uur duurt maakt me dan ook niet zo veel uit. Uiteraard zal alles er wel vlotter van worden maar mede gezien mijn budget kan ik me beter concentreren op een goede dual core denk ik. Over de snelheid van mijn huidige heb ik al niks te klagen dus dat moet het probleem niet zijn. Voor 1000 euro zal ik idd niet aan een XPS 16 gaan komen met full hd, de prijs zal dan eerder rond de 1100 euro gaan liggen. Op die 100 euro zal ik dan ook echt niet gaan bezuinigen als de XPS 16 de beste keuze blijkt te zijn. De XPS 15 blijft op grafisch gebied weer wat achter als ik me niet vergis, het is toch een full hd scherm dat gevoed moet worden en een beetje extra rekenkracht zou ik toch wel op prijs stellen, vandaar dat ik al meteen bij de 16 uitgekomen ben.GENETX schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:10:
Op zich heb je in Photoshop niet extreem veel aan je videokaart. Je kan ook kijken naar de Studio 15 van Dell. Full HD scherm en een Core i5/i7 dualcore zal ik je wel aanbevelen dan. Overigens, de voedingsproblemen komen door de quadcore in de Dell, als je een dualcore hebt, zal je dat probleem naar mijn weten niet hebben. Al vraag ik me af of de Dell SXPS 16 met full hd scherm voor 1000 euro te krijgen is.
Deze Sony lijkt me zeker geen slecht alternatief, had nog niet onder Sony gezocht omdat deze over het algemeen toch wat prijzig zijn voor de hardware die er in zit. Ik moet even kijken hoe de 330M zich tot de 4670 verhoud, hij zal in ieder geval beter zijn dan mijn huide 8600M GT maar hoeveel weet ik zo niet. Eentje uit de 5xxx serie zou echter helemaal een betere keuze dus misschien is even wachten op die Sony Vaio E serie niet zo'n slechte gedachte, dan wel met een full hd uiteraardMathijsjansen86 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:25:
Zoals GENETX al aangeeft kan je beter wachten op een notebook met een DX11 kaart. Jouw huidige notebook voldoet nog prima, dus een maandje meer of minder is geen probleem.
Let op.. Dat is de G60J. Die heeft inderdaad 2 drive bay's. Zover ik gelezen heb, heeft de G60JX (net als de G51JX) maar 1 drive bay.pm1 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:42:
[...]
op deze site zie ik toch een foto met 2 drive bay's
http://www.notebookcheck....ing-Notebook.22243.0.html
-
Ik ben op zoek naar een zo high-end mogelijke notebook met een nVidia grafische kaart, ding moet ook goed genoeg leverbaar zijn in Nederland.
Zat zelf te kijken naar de Alienwares van Dell met dual GPU, maar die zijn er schijnbaar niet meer met een nVidia GPU...
Kloksnelheid van de processor is belangrijk, alsook de 3D prestaties. Nu kom ik eigenlijk alleen uit op de G72GX van Asus of de G51JX, waarbij de G72GX de beste papieren blijkt te hebben. Is het zo dat de GTS360m veel minder presteerd dan de GTX260m
Weet iemand nog een highend model of ander merk dat op voorraad is bij de meeste (grote) winkels?
Zat zelf te kijken naar de Alienwares van Dell met dual GPU, maar die zijn er schijnbaar niet meer met een nVidia GPU...
Kloksnelheid van de processor is belangrijk, alsook de 3D prestaties. Nu kom ik eigenlijk alleen uit op de G72GX van Asus of de G51JX, waarbij de G72GX de beste papieren blijkt te hebben. Is het zo dat de GTS360m veel minder presteerd dan de GTX260m
Weet iemand nog een highend model of ander merk dat op voorraad is bij de meeste (grote) winkels?
Speed kills, but beauty lives forever...
nope presteert naar iedereens verbazing zelfs beter dan de GTX260M, en heeft nog een extra voordeel dat hij minder warm wordt.kimjansen schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:24:
Ik ben op zoek naar een zo high-end mogelijke notebook met een nVidia grafische kaart, ding moet ook goed genoeg leverbaar zijn in Nederland.
link ander forum
link ruw review
Ik heb nu een 2de bevestiging gekregen en ga hem waarschijnlijk kopen
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Vergissen zij zich niet in de GTS260M die langzamer is dan den GTS360M? De GTX260M zit een categorie hoger dan de GTS360M.pm1 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:23:
[...]
nope presteert naar iedereens verbazing zelfs beter dan de GTX260M, en heeft nog een extra voordeel dat hij minder warm wordt.
link ander forum
link ruw review
Ik heb nu een 2de bevestiging gekregen en ga hem waarschijnlijk kopen
Eigenlijk wil ik een GTX280M, maar die zijn helemaal niet leverbaar in Nederland ofzo
Speed kills, but beauty lives forever...
ze hebben de asus G51J-A1 vergeleken met de asus G51JX .
de G51J bevat een GTX260M en de G51JX bevat een GTS 360M, het voordeel van de GTS 360 M is een hogere memory clock waarschijnlijk zit daar een lichte prestatiewinst in.
de G51J bevat een GTX260M en de G51JX bevat een GTS 360M, het voordeel van de GTS 360 M is een hogere memory clock waarschijnlijk zit daar een lichte prestatiewinst in.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Beste Tweakers,
Ik volg al enkele topics omdat ik op het punt sta een nieuwe laptop te komen.
Zoals op verschillende plaatsen staat is de Asus N61JA een goede keus. Nu is me oog ook gevallen op de Asus N71QJ. Nu is mijn vraag. is de upgrate van i5 430m naar i7 720qm ong. 250 euro waard of ben ik beter af die paar honderd euro te bewaren en hem iets eerder te vervangen ?
Met vriendelijke groet,
Christian
Zoals op verschillende plaatsen staat is de Asus N61JA een goede keus. Nu is me oog ook gevallen op de Asus N71QJ. Nu is mijn vraag. is de upgrate van i5 430m naar i7 720qm ong. 250 euro waard of ben ik beter af die paar honderd euro te bewaren en hem iets eerder te vervangen ?
Met vriendelijke groet,
Christian
Verwijderd
Hoi,
Zojuist kwam ik erachter dat Deviltech.de de clevo 860cu aanbiedt met zo'n glanzende ATI Mobility Radeon HD 5870 / 1024MB GDDR5 / DirectX 11. Niet slecht voor een 15'6 inch notebook!
Op de website vind je 'm onder model Devil 9700 DTX
Verder is het geheel naar wens te customizen, net zoals BTO of XXODD.
Zojuist kwam ik erachter dat Deviltech.de de clevo 860cu aanbiedt met zo'n glanzende ATI Mobility Radeon HD 5870 / 1024MB GDDR5 / DirectX 11. Niet slecht voor een 15'6 inch notebook!
Welke toetsenbord layout kies je dan? UK?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:03:
Hoi,
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Belgische layout?
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Niet Belgisch, volgens mij is dat een rare layout, met AZERTY ofzo, gewoon English lijkt mij. De layout die we hier gebruiken heet US International, dus ik neem aan dat ze die bedoelen met English.
mooie prijs, iemand ervaringen met clevo notebooks, ik vind het een mooie prijs voor zo'n beest van een notebook, bovendien is hij veel goedkoper dan bij xxodd en mysn
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ik denk toch dat de nieuwe Sony Vaio E serie wel aan het rijtje opties toegevoegd kan worden, al zit deze meer in de richting van de multimedia notebook. Full spec uit de nederlandse Sony Style store;
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
en dat allemaal voor het zeer schappelijke €1.138,97. Denk dat er niet veel beters met dezelfde of betere specs te vinden zal zijn voor deze prijs. En dan nog te bedenken dat er ook nog een i7 versie uitvoering is, die helaas (nog) niet vanuit de nederlandse store leverbaar is. Zit met spanning te wachten op de eerste reviews, ik hou 'm in ieder geval op het oog!
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
en dat allemaal voor het zeer schappelijke €1.138,97. Denk dat er niet veel beters met dezelfde of betere specs te vinden zal zijn voor deze prijs. En dan nog te bedenken dat er ook nog een i7 versie uitvoering is, die helaas (nog) niet vanuit de nederlandse store leverbaar is. Zit met spanning te wachten op de eerste reviews, ik hou 'm in ieder geval op het oog!
heeft er iemand hier ervaringen met deviltech, ik zou me graag zo'n notebook willen aanschaffen, maar ik zou toch graag wat meer willen weten van hoe het zit met garantie, verzending, levertijden,...
Ik koop niet graag een kat in een zak snap je
Ik weet dat het dezelfde notebooks zijn als bij mysn en xxodd dus als er daar al wat ervaringen qua betrouwbaarheid van zijn zou dit me al een stuk helpen
Ik weet dat het dezelfde notebooks zijn als bij mysn en xxodd dus als er daar al wat ervaringen qua betrouwbaarheid van zijn zou dit me al een stuk helpen
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ik zag zojuist in een ander topic iemand verwijzen naar de site van degreef.nl. Volgens mij kun je daar dezelfde notebook krijgen als bij deviltech.de (met gtx 280m). Zij noemen die lijn GTO. http://www.degreef.nl/ind...-676888_669495_644062.htmpm1 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:48:
heeft er iemand hier ervaringen met deviltech, ik zou me graag zo'n notebook willen aanschaffen, maar ik zou toch graag wat meer willen weten van hoe het zit met garantie, verzending, levertijden,...
Zit nog steeds te wachten op een 1600x900 scherm (of 1680x1050) dat aangedreven word door een HD57xx en een Core i5. Zijn er al modellen op komst met vergelijkbare specs? Ik zie alleen maar OF full HD (iets te veel voor de voor mij gewenste 15.5-ish inch), OF 1366x768 opties (en dat is weer te weinig) tot nu toe.
wat is nou het probleem als je een full-HD scherm hebt, ik denk dat de meeste ook de resolutie 1600X900 ondersteunen hoor. Het is mooi meegenomen vind ik een full-HD schermJoerdgs schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:46:
Zit nog steeds te wachten op een 1600x900 scherm (of 1680x1050) dat aangedreven word door een HD57xx en een Core i5. Zijn er al modellen op komst met vergelijkbare specs? Ik zie alleen maar OF full HD (iets te veel voor de voor mij gewenste 15.5-ish inch), OF 1366x768 opties (en dat is weer te weinig) tot nu toe.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Op het moment heb ik 15.4 inch Dell Latitude D830 met een scherm dat native 1920x1200 is, en dan word tekst gewoon te klein. Ik krijg hoofdpijn als ik er langdurig naar kijk. Daarom dat ik 1440x900 draai, alleen dan is het allemaal een tikje blurry natuurlijk. 1366x768 is weer een te kleine resolutie, ik heb vaak meerdere windows open dus het helpt dan niet echt bij multitasken.pm1 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:58:
[...]
wat is nou het probleem als je een full-HD scherm hebt, ik denk dat de meeste ook de resolutie 1600X900 ondersteunen hoor. Het is mooi meegenomen vind ik een full-HD scherm
Vandaar zoek ik dus iets in de regio 1600x900
Hmm kan me er niet aan storen, het enige 'negatieve' punt aan mij GX600P vindt ik juist de resolutie van 1280x800. Tijdens mijn studie CMD en hobby's als 3DS Max en photoshop kom ik vaak pixels tekort. Een beetje game laptop moet ook over een resolutie van 1920x1080 beschikken als je het mij vraagt en ik kijk liever een naar een full HD film op een laptopscherm van 15" dan op een tv van 107 cm ofzo met dezelfde resolutie.. en er bestaat altijd nog iets als een zoomfunctie maargoed, ieder zijn mening... ik respecteer die van jou natuurlijk, iedereen moet kopen wat hij het meest prettig vind werken. Voor mij zou een resolutie van 2560x1440 à la iMac bijvoorbeeld briljant zijn op een 17" laptopJoerdgs schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:32:
[...]
Op het moment heb ik 15.4 inch Dell Latitude D830 met een scherm dat native 1920x1200 is, en dan word tekst gewoon te klein. Ik krijg hoofdpijn als ik er langdurig naar kijk. Daarom dat ik 1440x900 draai, alleen dan is het allemaal een tikje blurry natuurlijk. 1366x768 is weer een te kleine resolutie, ik heb vaak meerdere windows open dus het helpt dan niet echt bij multitasken.
Vandaar zoek ik dus iets in de regio 1600x900
Goede vraag, zit met dezelfde vraag. Het schermresolutie van de N71 is dan ook gelijk 1600x900 wat ik ook weer een onwijs voordeel vind. En je kunt er 2 hd's in kwijt...en je hebt 1TB tov van de N61JA. Hij is alleen iets groter natuurlijk.....zucht ik weet het ook ff niet. Een 15inch scherm met 1600x900 dat is wat ik zoek.....
Revekteer schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:03:
Beste Tweakers,
Met vriendelijke groet,
Christian
Ik ben zelf op zoek naar een laptop met een resolutie van 1600 x 900. Nu heb ik een studio 15 met een resolutie van 1366 x 768 en merkt dat de verticale resolutie te kort schiet.. Hiervoor had ik een vostro 1510 met een resolutie van 1440 x 900.
Ik heb weinig 15 inch notebooks gezien met een resolutie van 1600 x 900. De inspiron 15 had het, maar die overige specs waren niet goed. Een t3100 proc met hd4330.
Een tijdje geleden werd het wel aangeboden op de amerikaanse site van dell, maar intussen zijn zij ook niet meer te vinden. schade!
Ik heb weinig 15 inch notebooks gezien met een resolutie van 1600 x 900. De inspiron 15 had het, maar die overige specs waren niet goed. Een t3100 proc met hd4330.
Een tijdje geleden werd het wel aangeboden op de amerikaanse site van dell, maar intussen zijn zij ook niet meer te vinden. schade!
Verwijderd
ze bieden wel de studio 15 aan met 1080p, misschien is dat ietskarakedi schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:27:
Ik ben zelf op zoek naar een laptop met een resolutie van 1600 x 900. Nu heb ik een studio 15 met een resolutie van 1366 x 768 en merkt dat de verticale resolutie te kort schiet.. Hiervoor had ik een vostro 1510 met een resolutie van 1440 x 900.
met i5 en wifi n voor 750 te krijgen
900p zie je niet meer zovaak, volgens mij heeft alleen sony die resolutie nog beschikbaar op een 16.4" model
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 21:31 ]
Wowww, via de HighEnd DevilTech 9700DTX zag ik ook de volgende voor onder de 1000euro DevelTech FireDTX
Heb je:
Ausstattung DevilTech Fire DTX:
- 15,6 Zoll FullHD Display (1920 x 1080 Pixel)
- Intel Core i7 720QM (1,6 – 2,8 GHz)
- 4 GByte DDR3 Arbeitsspeicher
- ATI Mobility Radeon HD5650 (1 GByte GDDR3 VRAM)
- 320 GByte Festplatte (5.400 U/min)
- HDMI, WLAN mit n-Draft
- Ohne (getestet mit Windows 7 Home Premium 64 Bit)
- Preis: 923 Euro
http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/
Iemand reactie hierop!!!
Goede review op:
http://www.notebookjourna...iltech-fire-dtx-nkmo-1073
http://www.notebookcheck....DTX-Notebook.25403.0.html
Heb je:
Ausstattung DevilTech Fire DTX:
- 15,6 Zoll FullHD Display (1920 x 1080 Pixel)
- Intel Core i7 720QM (1,6 – 2,8 GHz)
- 4 GByte DDR3 Arbeitsspeicher
- ATI Mobility Radeon HD5650 (1 GByte GDDR3 VRAM)
- 320 GByte Festplatte (5.400 U/min)
- HDMI, WLAN mit n-Draft
- Ohne (getestet mit Windows 7 Home Premium 64 Bit)
- Preis: 923 Euro
http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/
Iemand reactie hierop!!!
Goede review op:
http://www.notebookjourna...iltech-fire-dtx-nkmo-1073
http://www.notebookcheck....DTX-Notebook.25403.0.html
[ Voor 4% gewijzigd door Dudeness op 08-02-2010 22:07 ]
Hehe, bij Dell mag je dan wel een paar honderd euro meer meebrengen. Ben overigens nog steeds benieuwd wat een Sony Vaio E series met i7 in Nederland op moet brengen.. Kan er wel een mooi tussen gaan zitten qua prijs!Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:07:
zo he, dat is 'ietsie' goedkoper dan de xps 16
Yep, die is eigenlijk net zo mooi\voordelig als de Devil...
Voor prijzen....
https://www.sonystyle.nl/SonyStyle/VAIO-notebooks/E-Serie/
Voor prijzen....
https://www.sonystyle.nl/SonyStyle/VAIO-notebooks/E-Serie/
Die Sony Vaio E serie is ook interessant, al heb ik voorkeur voor een HD5700 kaart. Welke fabrikanten (naast Asus en Sony) hebben al nieuwe laptops met HD5000 kaarten getoond?
De HD5730 en HD5650 zijn bijna gelijk aan elkaar. De typenummers doen vermoeden dat er een groot verschil in zit, al helemaal op gebied van shaders. Dat is dus niet zo, zelfde core, misschien enkel iets lagere clocks. Maar ook de geheugenconfig kan meewegen, dus de HD 5650 zou ik niet snel als minderwaardig zien.
Ik ben me nu ook aan het inlezen over de Fire-DTX. Sofar ziet het er erg goed uit, reviews op notebookcheck zijn best positief. Ik zou deze verkiezen boven de MSI GT640 die iets duurder is. MSI laptops worden als ik het goed heb gelezen uitgerust met 32-bit windows 7 en dat zorgt dat de laptop geen gebruik kan maken van de volle 4gb ddr3.
Zelf zou ik voor deze config gaan voor 1165E (incl office en windows, want die heb ik nu eenmaal nodig)
Konfiguration:
Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie [+35€]
Betriebssystem: Microsoft Windows 7® Professional 64-bit [+129€] ( in your native language )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
TV-Tuner: kein
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 720QM / 6MB L3 Cache, 1.60GHz - 2.80GHz Turbo Modus [+145€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 5650 mit 1024MB DDR3 Speicher
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+59€]
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA [+29€]
Is dit voor deze prijs een goede laptop? Ik kan echt nergens iets vinden dat dit topt.
Zelf zou ik voor deze config gaan voor 1165E (incl office en windows, want die heb ik nu eenmaal nodig)
Konfiguration:
Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie [+35€]
Betriebssystem: Microsoft Windows 7® Professional 64-bit [+129€] ( in your native language )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
TV-Tuner: kein
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 720QM / 6MB L3 Cache, 1.60GHz - 2.80GHz Turbo Modus [+145€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 5650 mit 1024MB DDR3 Speicher
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+59€]
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA [+29€]
Is dit voor deze prijs een goede laptop? Ik kan echt nergens iets vinden dat dit topt.
Is dit zo? Ik geloof de de kloksnelheid verschillend is 400 vs 650. Het lijkt me dat dat best een verschil zou moeten maken ondanks dat alle andere specs hetzelfde zijn. Het zijn fijn zijn als je gelijk hebt, want dan maak ik me minder zorgen over de 5650 in de Dell studio 17 ipv de 5730.
GENETX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:58:
De HD5730 en HD5650 zijn bijna gelijk aan elkaar. De typenummers doen vermoeden dat er een groot verschil in zit, al helemaal op gebied van shaders. Dat is dus niet zo, zelfde core, misschien enkel iets lagere clocks. Maar ook de geheugenconfig kan meewegen, dus de HD 5650 zou ik niet snel als minderwaardig zien.
Daarbij, het geheugen en de kloksnelheid kunnen ook anders zijn per laptop. De default snelheid hoeft niet altijd in de BIOS van de VGA te staan. Zo waren er van de GeForce Go 7600 varianten die op 450/400 liepen (die van mij oa) terwijl ik ook 350/350 heb voorbij zien komen, zelfs modellen met 64-bit bus 
Zo was de ene HD5650 benchmark ook 7800 3Dm06 punten (die deviltech op de fp van t.net) terwijl een tweaker diezelfde score haalt met een Asus N61Ja met HD5730....
het beste kijk je dus naar benchmarks van de laptops onderling als het mogelijk is.

Zo was de ene HD5650 benchmark ook 7800 3Dm06 punten (die deviltech op de fp van t.net) terwijl een tweaker diezelfde score haalt met een Asus N61Ja met HD5730....
het beste kijk je dus naar benchmarks van de laptops onderling als het mogelijk is.
Er mengt zich weer een MSI in de strijd, klik
Beetje jammer dat het weer een beetje valse concurrentie is.. nog altijd geen full hd scherm bij MSI en een design waar je van houdt of haat. Wel een mooie i5 540 cpu en Ati 5850 en de 5870 gpu 's maargoed.. wat heb je aan een goede gpu als je geen hd scherm hebt om het op te spelen? Ik haak maar meteen weer af, de vormgeving van het apparaat is niet mijn ding en ik had toch wel graag full hd gehad ipv 1680x1050. Ik hou het toch bij een Sony Vaio laptop waarschijnlijk
Beetje jammer dat het weer een beetje valse concurrentie is.. nog altijd geen full hd scherm bij MSI en een design waar je van houdt of haat. Wel een mooie i5 540 cpu en Ati 5850 en de 5870 gpu 's maargoed.. wat heb je aan een goede gpu als je geen hd scherm hebt om het op te spelen? Ik haak maar meteen weer af, de vormgeving van het apparaat is niet mijn ding en ik had toch wel graag full hd gehad ipv 1680x1050. Ik hou het toch bij een Sony Vaio laptop waarschijnlijk
Hoi allemaal,
ik ben van plan binnen afzienbare tijd een nieuwe notebook te kopen.
Een belangrijke eis die ik daarbij heb is dat games redelijk speelbaar moeten zijn.
Daarvoor wil ik minimaal een ATI Radeon Mobility 5650.
Tevens wil ik het liefts een minimale resolutie van 1600x900.
Ik wil zo min mogelijk geld uitgeven eraan, maar wel een gebalanceerd systeem kopen.
Nu zijn mijn ogen gevallen op de nieuwe dell studio 17 en de sony vaio E serie.
Bij deze systemen is er de keuze tussen verschillende CPUs.
Mijn vraag is nu, zal een Core i3 voldoende krachtig zijn om geen (erge) bottleneck te vormen?
Of kan ik toch echt beter een core i5 nemen?
Een i5 is natuurlijk wel beter, maar als het verschil marginaal is voor games houd ik toch liever het geld in mn zak.
Ik heb geprobeerd dit af te leiden uit de benchmarks op notebookcheck. Maar ja die scores zeggen me eigenlijk allemaal niet zoveel over de performance in games. Is bijvoorbeeld ~700 punten verschil in 3Dmark06 CPU score significant of is het maar een marginale performance winst.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Groet Eggo
ik ben van plan binnen afzienbare tijd een nieuwe notebook te kopen.
Een belangrijke eis die ik daarbij heb is dat games redelijk speelbaar moeten zijn.
Daarvoor wil ik minimaal een ATI Radeon Mobility 5650.
Tevens wil ik het liefts een minimale resolutie van 1600x900.
Ik wil zo min mogelijk geld uitgeven eraan, maar wel een gebalanceerd systeem kopen.
Nu zijn mijn ogen gevallen op de nieuwe dell studio 17 en de sony vaio E serie.
Bij deze systemen is er de keuze tussen verschillende CPUs.
Mijn vraag is nu, zal een Core i3 voldoende krachtig zijn om geen (erge) bottleneck te vormen?
Of kan ik toch echt beter een core i5 nemen?
Een i5 is natuurlijk wel beter, maar als het verschil marginaal is voor games houd ik toch liever het geld in mn zak.
Ik heb geprobeerd dit af te leiden uit de benchmarks op notebookcheck. Maar ja die scores zeggen me eigenlijk allemaal niet zoveel over de performance in games. Is bijvoorbeeld ~700 punten verschil in 3Dmark06 CPU score significant of is het maar een marginale performance winst.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Groet Eggo
De invloed van de CPU verschilt erg per game. In bijvoorbeeld GTA 4 is de CPU bijvoorbeeld erg druk om de dynamische leefwereld te berekenen. Ook veel rts'en hebben een hoog CPU verbruik (met als topper supreme commander). Zelf zou ik daarom kiezen voor een i5 ipv de i3. Laat ik iig voorop stellen dat de i3 zeker geen slechte processor is en sneller is dan bijna alle Core duo processoren.
Op zeer korte termijn ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen om voornamelijk mee te gamen.
Na wat onderzoek kwam ik bij de volgende twee laptops uit:
Asus G73JH-TZ034V
Acer 8942G-724
De Asus is de betere laptop om mee te gamen, maar is ook meer dan 500 euro duurder.
Mijn idee is om te kiezen voor de Acer, daarbij een Intel X25M van 160GB aan te schaffen en op die manier eigenlijk voor alsnog iets goedkoper dan de G73 een betere gaming laptop te krijgen.
Na een aantal avonden googlelen ben ik er alsnog niet uit of dit idee ook in werkelijkheid zo gaat uitpakken. De volgende punten krijg ik niet opgehelderd:
Punt 1:
Ik weet niet 100% zeker of ik die SSD kwijt kan in de Acer. Mijn vermoeden is van wel aangezien de Acer 8942-728 2 5400rpm schijven heeft en de 724 maar 1. Daaruit concludeer ik dus dat er bij de 724 nog een 2.5" slot vrij is. Of dat ook echt zo is kan ik helaas nergens vinden.
Punt 2:
Verder lees ik dat het geen probleem is een SATA-300 SSD aan te sluiten op een SATA-150 poort (de Acer ondersteunt namelijk geen SATA-300). Maar hoeveel lever ik dan in qua prestatie? Is het de moeite en het geld dan nog waard? Mijn vermoede is wederom van wel, maar ook hierover kon ik weinig informatie vinden.
Punt 3:
Ik hoor veel mensen klagen over Acer. De bouwkwaliteit zou te wensen over laten en de service is al helemaal waardeloos. Dit soort meningen kom je op internet ook in overvloed tegen, echter hoor je natuurlijk zelden iemand zeggen dat zijn product zo goed is. Klagers posten de meeste topics en tevreden mensen hoor je niet. Wat mij opvalt is dat de meeste klachten die ik zie van 2008 of eerder zijn. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Acer laptops van tegenwoordig? Het liefst zelfs met dit model?
Punt 4:
De schermen van beide laptop verschillen van techniek (qua achtergrond verlichting). De Acer is oldfashion CCFL en de G73 heeft LED backlight. Stroomverbruik vind ik niet echt een issue, want een gaming laptop koop je niet voor de lange accu-duur. Maar geeft LED verlichting buiten stroomverbruik ook voordelen in de beeldkwaliteit?
Punt 5:
Wat betreft videokaarten scheelt het niet veel. Beide hebben een 5800 kaart erin zitten, alleen is die van de G73 hoger geklokt (5870 tov 5850). Voor zover ik kan achterhalen is dat ook het enige verschil. Is het werkelijk zo zwart wit of zit er meer verschil tussen deze kaarten? Stel dat ik de kaart van de Acer zou overclocken, kom ik dan op dezelfde prestaties uit als de 5870 (overige hardware verschillen even niet meegenomen)?
Hopelijk kan iemand deze punten ophelderen, want zoals bij iedere nerd, die op het punt staat een nieuw speeltje te kopen, begint het nu te kriebelen!
Na wat onderzoek kwam ik bij de volgende twee laptops uit:
Asus G73JH-TZ034V
Acer 8942G-724
De Asus is de betere laptop om mee te gamen, maar is ook meer dan 500 euro duurder.
Mijn idee is om te kiezen voor de Acer, daarbij een Intel X25M van 160GB aan te schaffen en op die manier eigenlijk voor alsnog iets goedkoper dan de G73 een betere gaming laptop te krijgen.
Na een aantal avonden googlelen ben ik er alsnog niet uit of dit idee ook in werkelijkheid zo gaat uitpakken. De volgende punten krijg ik niet opgehelderd:
Punt 1:
Ik weet niet 100% zeker of ik die SSD kwijt kan in de Acer. Mijn vermoeden is van wel aangezien de Acer 8942-728 2 5400rpm schijven heeft en de 724 maar 1. Daaruit concludeer ik dus dat er bij de 724 nog een 2.5" slot vrij is. Of dat ook echt zo is kan ik helaas nergens vinden.
Punt 2:
Verder lees ik dat het geen probleem is een SATA-300 SSD aan te sluiten op een SATA-150 poort (de Acer ondersteunt namelijk geen SATA-300). Maar hoeveel lever ik dan in qua prestatie? Is het de moeite en het geld dan nog waard? Mijn vermoede is wederom van wel, maar ook hierover kon ik weinig informatie vinden.
Punt 3:
Ik hoor veel mensen klagen over Acer. De bouwkwaliteit zou te wensen over laten en de service is al helemaal waardeloos. Dit soort meningen kom je op internet ook in overvloed tegen, echter hoor je natuurlijk zelden iemand zeggen dat zijn product zo goed is. Klagers posten de meeste topics en tevreden mensen hoor je niet. Wat mij opvalt is dat de meeste klachten die ik zie van 2008 of eerder zijn. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Acer laptops van tegenwoordig? Het liefst zelfs met dit model?
Punt 4:
De schermen van beide laptop verschillen van techniek (qua achtergrond verlichting). De Acer is oldfashion CCFL en de G73 heeft LED backlight. Stroomverbruik vind ik niet echt een issue, want een gaming laptop koop je niet voor de lange accu-duur. Maar geeft LED verlichting buiten stroomverbruik ook voordelen in de beeldkwaliteit?
Punt 5:
Wat betreft videokaarten scheelt het niet veel. Beide hebben een 5800 kaart erin zitten, alleen is die van de G73 hoger geklokt (5870 tov 5850). Voor zover ik kan achterhalen is dat ook het enige verschil. Is het werkelijk zo zwart wit of zit er meer verschil tussen deze kaarten? Stel dat ik de kaart van de Acer zou overclocken, kom ik dan op dezelfde prestaties uit als de 5870 (overige hardware verschillen even niet meegenomen)?
Hopelijk kan iemand deze punten ophelderen, want zoals bij iedere nerd, die op het punt staat een nieuw speeltje te kopen, begint het nu te kriebelen!
Punt 1: Ik zou inderdaad ook vermoeden van wel, aangezien het hetzelfde chassis is. Ik kan het alleen niet met zekerheid zeggen
Punt 2: Sata 150 kaan maar tot 150MB/s doorvoeren. Intel postville kan snelheden halen tot 250MB/s, dus tel uit je winst. Ik moet je wel zeggen dat in games een SSD nauwelijks snelheidswinst oplevert. Vooral bij het opstarten van Windows en andere programma's is een SSD erg snel, bij games zal je het nauwelijks merken.
Punt 3: Acer staat inderdaad bekend om zijn slecht bouwkwaliteit, dit heeft voornamelijk te maken met de behuizing, en dus kan het voorkomen dat de schanieren kapot gaan oid. Een kwalijker punt is dat er op een acer slechts 1 jaar garantie zit ten opzichte van de 2 jaar op de asus
Punt 4: Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Er zijn CCFL schermen met erg goede beeldkwaliteit en er zijn LED schermen met slechte beeldkwaliteit. Wel is de LED techniek veelbelovender en zal dit gemiddeld genomen een voordeel zijn.
Punt 5: Er zit idd geen echt verschil in de kaarten. Overclocken zou allicht kunnen (al is dat regelmatig niet mogelijk omdat het door acer is beveiligd in de bios). Kijk iig wel uit voor de extra warmte die dit mee brengt.
Punt 2: Sata 150 kaan maar tot 150MB/s doorvoeren. Intel postville kan snelheden halen tot 250MB/s, dus tel uit je winst. Ik moet je wel zeggen dat in games een SSD nauwelijks snelheidswinst oplevert. Vooral bij het opstarten van Windows en andere programma's is een SSD erg snel, bij games zal je het nauwelijks merken.
Punt 3: Acer staat inderdaad bekend om zijn slecht bouwkwaliteit, dit heeft voornamelijk te maken met de behuizing, en dus kan het voorkomen dat de schanieren kapot gaan oid. Een kwalijker punt is dat er op een acer slechts 1 jaar garantie zit ten opzichte van de 2 jaar op de asus
Punt 4: Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Er zijn CCFL schermen met erg goede beeldkwaliteit en er zijn LED schermen met slechte beeldkwaliteit. Wel is de LED techniek veelbelovender en zal dit gemiddeld genomen een voordeel zijn.
Punt 5: Er zit idd geen echt verschil in de kaarten. Overclocken zou allicht kunnen (al is dat regelmatig niet mogelijk omdat het door acer is beveiligd in de bios). Kijk iig wel uit voor de extra warmte die dit mee brengt.
Check wel het videogeheugen de Acer heeft GDDR3 en de asus zie ik staan met GDDR5 (hier) en GDDR3 (hier).. Uiteraard de gddr5 nemen voor snelheid.Ties86 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:11:
Is het dan misschien slimmer om een 7200 toeren schijfje erbij te zetten, bijvoorbeeld de Hitachi Travelstar 7K500? Dat scheelt nogal in de kosten, maar als ik de review goed begrijp haalt die het niet om de 150ms/s max te bereiken, toch?Ties86 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:11:
Verwijderd
@Slugster
Ik zou eerst ff wat reviews lezen over de hd5850 in die acer. Eerste minpunt is namelijk dat die is uitgerust met ddr3 geheugen ipv gddr5 (lekker goedkoop) wat de bandbreedte halveert, wat dus niet het geval is in de asus. Verder schijnt hij nauwelijks beter te presteren dan de hd 5650, ze dachten dat het een probleem was met de drivers. Opzich is de hd5650 goed genoeg, maar als je echt een gaming laptop wilt en verwacht die met die acer te hebben binnengehaald dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit.
zie nootbookcheck.net
Ik zou eerst ff wat reviews lezen over de hd5850 in die acer. Eerste minpunt is namelijk dat die is uitgerust met ddr3 geheugen ipv gddr5 (lekker goedkoop) wat de bandbreedte halveert, wat dus niet het geval is in de asus. Verder schijnt hij nauwelijks beter te presteren dan de hd 5650, ze dachten dat het een probleem was met de drivers. Opzich is de hd5650 goed genoeg, maar als je echt een gaming laptop wilt en verwacht die met die acer te hebben binnengehaald dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit.
zie nootbookcheck.net
Is dat niet meer het verschil tussen 5870 en 5850 ipv een verschil tussen Asus en Acer? Is het niet per definitie zo dat onafhankelijk van de uitgever de specificaties van een kaart hetzelfde is? Daarmee bedoel ik dus dat een Asus met een 5850 kaart ook GDDR3 zou hebben.cubuz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:50:
[...]
Check wel het videogeheugen de Acer heeft GDDR3 en de asus zie ik staan met GDDR5 (hier) en GDDR3 (hier).. Uiteraard de gddr5 nemen voor snelheid.
Maar idd, dan is het dus niet alleen de kloksnelheid. Dat is weer een voordeel van de Asus.
Hmm nu klinkt het alsof de keuze voor GDDR3 wel een Acer keuze is. Dan misschien toch maar het geduld op brengen om te wachten op de Asus G73, die is namelijk nogal lastig leverbaar nu.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:58:
@Slugster
zie nootbookcheck.net
[ Voor 35% gewijzigd door Slugster op 10-03-2010 15:09 ]
Zie ook Pjotr77 zijn reactie hierboven.Slugster schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:00:
[...]
Is dat niet meer het verschil tussen 5870 en 5850 ipv een verschil tussen Asus en Acer? Is het niet per definitie zo dat onafhankelijk van de uitgever de specificaties van een kaart hetzelfde is? Daarmee bedoel ik dus dat een Asus met een 5850 kaart ook GDDR3 zou hebben.
Maar idd, dan is het dus niet alleen de kloksnelheid. Dat is weer een voordeel van de Asus.
Kijk anders even op notebookcheck.net daar vind je alle gpu's genoemd en geclassificeerd.
Het blijft een persoonlijke keuze of je die 500 euro ervoor hebt...mijn keuze zou in ieder geval die asus zijn omdat die gewoon betere specs heeft. Alleen je kriebels moet je dan bedwingen want hij is heel slecht leverbaar.
Verwijderd
die nieuwe msi gx640 krijgt een hd 5850 met gddr5.. En de laptopfabrikant bepaald welk type geheugen geplaatst is, acer heeft helaas voor ddr3 gekozen..
Als ik jou was zou ik op de nieuwe MSI's GX wachten: de 640 krijgt 15 inch scherm, i5 540m(snel!) core processor en hd 5850.
de gx740 is 17 inch, met de hd 5870 en dezelfde processor. De prijs komt volgens de berichten rond de 1200 a 1300 euro te liggen en ze moeten deze maand al leverbaar zijn...
Als ik jou was zou ik op de nieuwe MSI's GX wachten: de 640 krijgt 15 inch scherm, i5 540m(snel!) core processor en hd 5850.
de gx740 is 17 inch, met de hd 5870 en dezelfde processor. De prijs komt volgens de berichten rond de 1200 a 1300 euro te liggen en ze moeten deze maand al leverbaar zijn...
Ik volg deze topics al enige tijd, ben op zoek naar een stevige laptop om te gamen, video te bewerken, en om te gebruiken voor grafisch vormgeven (Adobe Suite).
Mijn noob oog is gevallen op deze nog niet verschenen Toshiba:
http://www.laptopshop.nl/...tellite-pro-l550-17e.html
Is dit wat, of zijn er wat jullie betreft betere of vergelijkbare (goedkopere) alternatieven?
Mijn 'budget' is ca. 1200-1300.
Ik vraag me af of 6 mb intern aan te raden is ipv 4, of dat ik beter kan gaan voor een laptop met de door mij gewenste 1 TB HD.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mijn noob oog is gevallen op deze nog niet verschenen Toshiba:
http://www.laptopshop.nl/...tellite-pro-l550-17e.html
Is dit wat, of zijn er wat jullie betreft betere of vergelijkbare (goedkopere) alternatieven?
Mijn 'budget' is ca. 1200-1300.
Ik vraag me af of 6 mb intern aan te raden is ipv 4, of dat ik beter kan gaan voor een laptop met de door mij gewenste 1 TB HD.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Verwijderd
Hij is al eerder genoemd in dit Topic: de Devil Tech Fire DTX.
Op papier ziet deze Laptop er echt woest goed uit voor de prijs. Het uiterlijk is voor mij iets minder dan een sony vaio E serie die vergelijkbare specs heeft. Alleen de rede dat ik hier niet voor ga is dat de levertijd rond de 8 a 9 weken ligt. Ook zijn er een hoop mensen die al ervaring hebben met de vaio E serie en heb ik eigenlijk nog nergens iemand gezien die vragen kan beantwoorden over de Fire DTX. Dus bij deze, is er iemand die al in het bezit is van een Fire DTX, en zo ja, wat vindt je er tot nu toe van?
De rede dat ik de DTX nog niet besteld heb is omdat ik eerlijk gezegd helemaal geen ervaring heb met laptops bestellen op internet (dus geen direct contact met de verkoper) en al helemaal geen ervaring heb met het kopen op internet en in het buitenland (Duitsland). Heeft iemand anders wel eens een laptop uit het buitenland aangeschaft (via internet)? Wat zijn ervaringen en hoe zit het met garantie en terug sturen etc.?
bvd.
Lens
Op papier ziet deze Laptop er echt woest goed uit voor de prijs. Het uiterlijk is voor mij iets minder dan een sony vaio E serie die vergelijkbare specs heeft. Alleen de rede dat ik hier niet voor ga is dat de levertijd rond de 8 a 9 weken ligt. Ook zijn er een hoop mensen die al ervaring hebben met de vaio E serie en heb ik eigenlijk nog nergens iemand gezien die vragen kan beantwoorden over de Fire DTX. Dus bij deze, is er iemand die al in het bezit is van een Fire DTX, en zo ja, wat vindt je er tot nu toe van?
De rede dat ik de DTX nog niet besteld heb is omdat ik eerlijk gezegd helemaal geen ervaring heb met laptops bestellen op internet (dus geen direct contact met de verkoper) en al helemaal geen ervaring heb met het kopen op internet en in het buitenland (Duitsland). Heeft iemand anders wel eens een laptop uit het buitenland aangeschaft (via internet)? Wat zijn ervaringen en hoe zit het met garantie en terug sturen etc.?
bvd.
Lens