• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:50

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Na het lezen van de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen kom ik er zelf niet uit. Mijn nieuwe zelf in elkaar gezette pc start niet op. De fans draaien kort, de lampjes van het moederbord en het lampje van de kast branden nog geen seconde en gaan dan uit. Ik ben bang voor een kortsluiting in het moederbord, hoewel ik elke keer een metalen voorwerp aangeraakt heb om me te ontaarden.

Mijn pc bestaat uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 110,04€ 110,04
1be quiet! Universal Big€ 21,95€ 21,95
1Corsair HX750W€ 110,88€ 110,88
1Gigabyte GA-P55-UD4€ 134,40€ 134,40
1Intel Core i7 860€ 222,72€ 222,72
1Logitech X-540€ 57,90€ 57,90
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,90€ 11,80
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 4,96€ 4,96
1OCZ Platinum OCZ3P16004GK€ 117,-€ 117,-
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 49,80€ 49,80
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,26€ 132,52
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 132,-€ 132,-
1Scythe Kama Reader 2€ 11,-€ 11,-
1Sony AD-7240S€ 18,25€ 18,25
ImporterenTotaal€ 1.135,22

De front header kabeltjes bestaan uit 1 zwarte en 1 gekleurde kabel. Op GOT had ik gelezen dat de gekleurde de + zou moeten zijn en de zwarte de aarde/-, zo heb ik dit bevestigd.

Ik had elders op GOT gelezen dat wanneer het geheugen verwijderd wordt het moederbord piepjes zou moeten geven, dat gebeurd bij mij niet.

Heb uiteindelijk nog getest met deze hardware ontkoppelt: de harde schijven, de cardreader, de dvd drive, de videokaart, de 2 ddr3 bankjes, de 2 fans van de kast zelf + de cpu-fan. Ook hier kwam er geen geluid, de ledjes rechtsboven het rechter ddr3 bankje branden kort (kleur oranje, geel, groen, zie plaatje):

ben ik ook de bok?

[Voor 2% gewijzigd door Elboo op 01-12-2009 21:19. Reden: foto's kleiner gemaakt]

Ik hier?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
Het kan een kapot mobo zijn, maar een dooie CPU is ook niet uit te sluiten, dat levert ook dergelijke symptomen op. Probeer eens je mobo om te wisselen voor een andere. Is dat niet mogelijk, dan raad ik aan de lokale computerboer te raadplegen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Afstandbusjes wel geplaatst?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
daar was ik al bang voor, ik zal Norrod repair center in Emmen wel raadplegen, heb geen ander moederbord om dit te testen...

Dooie cpu gaat er bij mij niet in, heb een beetje koelpasta op de cpu-koeler gedaan en dit netjes tegen elkaar geplaatst. Ik hoop dat het een productiefout in 1 van de materialen is, zou wel zonde zijn € 140,- nu al weg :|

Ik hier?

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
nee hè, die koperen schroefjes.. ik heb ze nog over, kwam ze ook niet in de handleiding tegen.. is er dan nog hoop of ben ik te laat?

###
edit: het zijn (waarschijnlijk) toch niet de afstandbusjes, die waren standaard aanwezig, zie post verderop

[Voor 17% gewijzigd door Elboo op 01-12-2009 21:22. Reden: toch niet de afstandbusjes]

Ik hier?

• DuesexMachina
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 07:43
Probeer eens voor de grap je stock cooler ;) Ik had zelf mijn Thermalright niet goed geinstalleerd wat dus exact deze symptonen gaf., Misschien heb je er wat aan.

Intel Core i5 750 @ 4.0 - EVGA P55 FTW - 6GB DDR3 OCZ Platinum - XFX ATI Radeon HD5770 CF - 500 GB Diamond Max 23

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Elboo schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:49:
nee hè, die koperen schroefjes.. ik heb ze nog over, kwam ze ook niet in de handleiding tegen.. is er dan nog hoop of ben ik te laat?
Die moeten in de kast gemonteerd worden, het moederbord mag de kast zelf niet raken. Of je te laat bent, wie weet. Probeer het uit, zou ik zeggen.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 20:27
[...]

Ik heb eens gelezen dat er in jouw geval nog wel hoop is, Succes

Yippie kayak, other buckets!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
ooooh lekker slim bezig hoor, dacht ik me overal goed op voorbereid te hebben.. Ik heb natuurlijk wel speciale, voor moederbord only, schroefjes gebruikt maar niet die geel/bruinen.

las net dit topic: nieuwe pc nu al dood door, de reacties van "waarom doe je dit zelf als je pc > € 1000,- etc heb ik dus al gelezen :o

[Voor 22% gewijzigd door Elboo op 01-12-2009 00:01]

Ik hier?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 20:16
Dit stond in het andere topic nieuwe pc nu al dood maar leek me goed dit ook hier te Qoute aangezien jij ze helemaal niet gebruikt had...
Maar álle gaatjes vullen met goude pinnetjes heb ik nog nooit gedaan
Mensen er zitten niet voor niets veel gaten in het moederbord dus waarom gebruik je ze in hemels naam niet allemaal ?? En in de systeem kast zitten eveneens niet voor niets gaatjes waar precies deze messing afstandhoudertjes in passen ze worden heus niet voor niets mee geleverd (niet voor de show).

Als je iets hebt wat je niet duidenlijk is dan ga je normaliter toch op onderzoek uit een kind kan de was doen ...

Dit is meer een gevalletje van haast om het een en ander in elkaar te zetten wegens en dat snap ik heel goed enthousiastme jammer hoor ... kan gebeuren als je voor het eerst zelf een systeem bouwt :) nu ben je teminste een ervaring rijker hehe 8)

Ik hoop voor je dat je geen schade hebt aangericht aan je nieuwe systeem zou wel een erg dure ervaring wezen anders 8)7 net als de persoon in het andere topic ;)

[Voor 67% gewijzigd door JT888 op 01-12-2009 05:48]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:11
Met een beetje geluk is alleen de voeding door de beveiliging geknald en is er weinig aan de hand. :)

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap het ook echt niet. Iedereen kan toch bedenken dat als je het moederbord gewoon zo op de bodemplaat schroeft werkelijk alles met alles sluiting maakt? En tweedens, de geplaatste PCI(X) kaarten passen ook niet helemaal in dat geval omdat het mobo een centimeter te laag ligt. Echt hoor... |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Ik snap het ook echt niet, die voorbarige conclusies ;) ik denk dat het niet de afstandbusjes zijn.
Ik zei dat ik afstandbusjes over had/niet geplaatst, de kast Antec Performance One P183 heeft standaard ook afstandbusjes geplaatst (9 stuks, hier zie je de onderste 6 (plaatje ondersteboven)):

als schroefjes heb ik van onderstaande foto de rechter 9 gebruikt, deze werden geleverd bij de Antec kast in het zakje mb use only (logisch dus). De linker 3 heb ik dus niet gebruikt en dacht dat daar de fout lag, maar twijfel daar nu over.

Ik had de 9 gaten van het moederbord precies op de 9 busjes van de Antec kast geplaatst
Het leek me logisch om het moederbord zo te plaatsen, en gezien ik geen handleiding van de kast had (was niet geleverd, doos op de zolder net nog gecontroleerd) en het ook paste deed ik dat. Net nog de handleiding van de kast van Antec's site gehaald (pdf), zo heb ik hem gewoon geplaatst.

Er gaat iets anders mis lijkt me, de 3 linker schroefjes hoeven toch niet geplaatst te worden? En de 3 overige schroefgaten op de bovenste foto hoef ik toch ook niet te gebruiken..?

god damnit

Ik hier?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een move naar Processors, Moederborden & Geheugen. Daar past het beter thuis dan in CSL :)

• JT888
  • Laatst online: 21-05 20:16
gambieter schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:42:
Afstandbusjes wel geplaatst?
[...]

Uit je eerste onduidenlijke posts (voordat je deze ge edit hebt) bleek dus dat je ze niet geplaatst had vandaar dat wij conclusies trokken daaruit ;)

Aangezien wij niet kunnen weten dat deze reeds in de kast aanwezig waren dat verklaarde je pas later na dat wij te keer gingen >:) :)

Antwoord op jouw vraag

Alle 9 gaten die in het moederbord zitten zijn voorzien van een afstandbusje op die plek en vast gemaakt met een schroefje dus nee je hoeft in de overige 3 gaatjes van de case geen afstand busjes te plaatsen en kan je deze dus bewaren als reserve afstandbusjes. Die extra 3 gaatjes zijn voor een ander type moederbord

Heb je trouwens de connector (8pins) nabij de CPU ook aangesloten op de voeding ?
Dit is namelijk niet te zien op je foto door de gigantishe koeler (ga je overclocken ofzo anders kon je beter gewoon de standaard koeler gebruiken)

Normaal gesproken moet er een groen lampje blijven branden op het moederbord als er spanning opstaat (pc hoeft niet gestart te zijn) jij geeft aan dat deze kort aan en weer uit gaat net als de case fans wanneer je de pc opstart.

Ik denk dan inderdaad aan een defect moederbord terug sturen en omruilen lijkt mij de enigste optie in dit geval.

Dead on Arrival gevalletje dit moet gewoon onder de garantie vallen.

[Voor 100% gewijzigd door JT888 op 02-12-2009 11:33]

Heb je het bord ook al eens getest als het niet in de kast zit, dus gewoon los op de moederborddoos bijvoorbeeld? dan kun je kortlsuiting altijd nog uitsluiten.

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
JT888 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 03:11:
Heb je trouwens de connector (8pins) nabij de CPU ook aangesloten op de voeding ?
Dit is namelijk niet te zien op je foto door de gigantishe koeler (ga je overclocken ofzo anders kon je beter gewoon de standaard koeler gebruiken)

Normaal gesproken moet er een groen lampje blijven branden op het moederbord als er spanning opstaat (pc hoeft niet gestart te zijn) jij geeft aan dat deze kort aan en weer uit gaat net als de case fans wanneer je de pc opstart.

Ik denk dan inderdaad aan een defect moederbord terug sturen en omruilen lijkt mij de enigste optie in dit geval.

Dead on Arrival gevalletje dit moet gewoon onder de garantie vallen.
Ja, die heb ik erin zitten. Wat de koeler betreft, hij schijnt erg goed te zijn. Als ik een fanatieke overklokker zou zijn kon ik beter voor de i7 920 gaan maar dat ben ik dus niet. Wil in de toekomst nog wel eens overklokken, en ik besteed liever 2 tientjes extra aan een iets beter product.

DOA, kan me het haast niet voorstellen maar ik heb ook nog niet gehoord dat ik een fout gemaakt heb. Wat een gekloot zeg, dan heb ik het binnen 2 weken nog niet draaien... :/
TERW_DAN schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:55:
Heb je het bord ook al eens getest als het niet in de kast zit, dus gewoon los op de moederborddoos bijvoorbeeld? dan kun je kortlsuiting altijd nog uitsluiten.
Net getest, nu gaan de moederbord lampjes niet eens branden, alleen de moederbordlampjes branden weer kort + het lampje naast de powerknop brandt kort. Ik hoorde van een collega dat wanneer er teveel koelpasta is gebruikt dit je cpu wel eens uit kan schakelen ( :? ). Wil zo nog even koelpasta er tussen weg halen, moet het uiteindelijk toch doen als hij terug naar de internetshop moet (Azerty).

Ik had nog mn twijfels over de Front Panel Header kabeltjes, maar mijn vraag werd compleet beantwoord @ http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1463005

De vraag was:
I was just installing my case front panel cords to the motherboard and noticed I did not have a wire for the "speaker" of the PC (the one for BIOS beeps and such) Was wondering if that was normal for the Antec P183 case? I have the power led, power switch, HD led, and reset switch. Extra connections included were the front USB, Sata, and HD audio/AC 97 cables. But I have no wires for speaker, or the message/sleep connection. I'm not concerned with the message/sleep connection but the speaker one I am. How will I know what errors (if any) I have with my computer without that connection and why doesn't this case come with that particular connection? Any help would be appreciated.

Antwoord daarop:
I don't think cases include the speaker anymore as most motherboards have one built in. i know at least the last 3 cases I have had didn't include a speaker.
If yours does not have a built in speaker you can order small ones that plug into the MB http://www.pcpartscollection.com/mosp.html

dusss, cpu koeler demonteren, koelpasta weghalen, als dat niet helpt stuur ik hem op............. :N

[Voor 0% gewijzigd door Elboo op 02-12-2009 19:49. Reden: zie doorstreepte tekst]

Ik hier?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Misschien stomme vraag, maar zijn alle voedingskabels wel netjes aangesloten (dwz inclusief de extra lijn (4-polige stekker of tegenwoordig 8-polig?)?

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:38:
Misschien stomme vraag, maar zijn alle voedingskabels wel netjes aangesloten (dwz inclusief de extra lijn (4-polige stekker of tegenwoordig 8-polig?)?
Jawel, de 24-polige zit er stevig in en de 8-polige bij de cpu in de buurt ook.

Ik hier?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 16:04

silitek

Tubes Only

Begin eens overnieuw..1rijstekorrel koelpasta is genoeg. Ik heb zo mijn twijfels met je front header kabeltjes of dat goed is gegaan! vooral USB . Bord maakt sluiting ergens..

Mocht je een ander exemplaar bord krijgen laat die front kabels vervallen!!...just in case!

Edit: Beetje TE veel pasta gebruik!!...schoonmaken met alcohol liefts hoge % voor electronica.
Als de bliksem naar de kruidvat :)

[Voor 21% gewijzigd door silitek op 02-12-2009 20:36]

Tubes....It's what make music music!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Zojuist de cpu-koeler eraf gehaald, de processor afgenomen en er is wat koelpasta buiten het normale vlak gegaan. Het raakt zelfs af en toe een rondje van de rond, daar heb ik het met een droge doek afgeveegd.

Kan dit de oorzaak zijn?
Kan ik dit het beste schoonmaken met een droog doekje, eventueel met een speld wat weghalen?

HR foto hier

Ik hier?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Elboo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:26:
Zojuist de cpu-koeler eraf gehaald, de processor afgenomen en er is wat koelpasta buiten het normale vlak gegaan. Het raakt zelfs af en toe een rondje van de rond, daar heb ik het met een droge doek afgeveegd.

Kan dit de oorzaak zijn?
Kan ik dit het beste schoonmaken met een droog doekje, eventueel met een speld wat weghalen?
[afbeelding]
HR foto hier
Kan geen kwaad, dit soort koelpasta kan geen kwaad. Ik zou toch eens proberen alles eens buiten de kast te proberen met alleen het broodnodige(moederbord, cpu, stockkoeler, mem, vga)

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 19:34
Elboo schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:39:
Na het lezen van de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen kom ik er zelf niet uit.
...knip
De front header kabeltjes bestaan uit 1 zwarte en 1 gekleurde kabel. Op GOT had ik gelezen dat de gekleurde de + zou moeten zijn en de zwarte de aarde/-, zo heb ik dit bevestigd.

Ik had elders op GOT gelezen dat wanneer het geheugen verwijderd wordt het moederbord piepjes zou moeten geven, dat gebeurd bij mij niet.
..knip...
ben ik ook de bok?
..knip...
Niet als lullig bedoeld, maar heb je ook de handleiding van je nieuwe apparatuur gelezen? Elk moederbord heeft een handleiding over hoe je CPU, Gehuegen, SATA, USB etc moet installeren. Inclusief uitgebreid tabelletjes met welke functie welke plug/heeft.

Ook staan er troubleshooting opties in je manual. Dus foutcodes in piepvorm en misschien wel iets over je LED's.

Ik zou zeggen: Begin op nieuw, ga naar start, u ontvangt geen 20.000 en bouw je systeem kaal opnieuw op. Gezien je eerste ervaring: buiten je kast. Werkt het dan, bouw het dan om in je kast.

There is no place like 127.0.0.1

• silitek

silitek

Tubes Only

Vooral front USB moet je goed weten wat je doet. Antec leverd front kabels met losse stekkertjes als ik me niet vergist...verkeerd is meestal einde Mobo!!

Even aan en meteen uitvallen is vaak sluiting...9 van de 10 keer!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
TheMe schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:42:Niet als lullig bedoeld, maar heb je ook de handleiding van je nieuwe apparatuur gelezen? Elk moederbord heeft een handleiding over hoe je CPU, Gehuegen, SATA, USB etc moet installeren. Inclusief uitgebreid tabelletjes met welke functie welke plug/heeft.

Ook staan er troubleshooting opties in je manual. Dus foutcodes in piepvorm en misschien wel iets over je LED's.

Ik zou zeggen: Begin op nieuw, ga naar start, u ontvangt geen 20.000 en bouw je systeem kaal opnieuw op. Gezien je eerste ervaring: buiten je kast. Werkt het dan, bouw het dan om in je kast.
Dit heb ik idd allemaal in de handleiding van het moederbord en de betreffende producten bestudeerd voor het plaatsen. Piepen gebeurd niet (behalve ik), de led's weet ik niet, zal het er nog is op naslaan.
mad-dog schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:30:
Kan geen kwaad, dit soort koelpasta kan geen kwaad. Ik zou toch eens proberen alles eens buiten de kast te proberen met alleen het broodnodige(moederbord, cpu, stockkoeler, mem, vga)
Hierbij de opstelling buiten de kast - klik voor HR, helaas hetzelfde resultaat.
silitek schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:51:
Vooral front USB moet je goed weten wat je doet. Antec leverd front kabels met losse stekkertjes als ik me niet vergist...verkeerd is meestal einde Mobo!!

Even aan en meteen uitvallen is vaak sluiting...9 van de 10 keer!
Dit heb ik zeer goed bestudeerd voor het aan te sluiten. Zoals ik al aangaf zijn de gekleurde draden de plus, zo is dat aangesloten, zie plaatje uit handleiding moederbord en mijn aansluiting:

Volgens mij ben ik door de (controle-) opties heen... --> back 2 Azerty

Ik hier?

• Anoniem: 327165
  • Niet online
Probeer het geheugen eens in de andere sloten je hebt nu slot 2 en 4 bezet.. probeer s 1 en 3
werkte bij mij ook.
ik heb ook gygabyte gehad en daar moet het echt 1 en 3 zijn of helemaal vol.

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Anoniem: 327165 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:30:
Probeer het geheugen eens in de andere sloten je hebt nu slot 2 en 4 bezet.. probeer s 1 en 3
werkte bij mij ook.
ik heb ook gygabyte gehad en daar moet het echt 1 en 3 zijn of helemaal vol.
ddr3_1 en ddr3_3 zijn het die ik heb gebruikt, dat zijn de witten. ddr_2 en ddr_4 zijn de blauwen en die zijn bij mij vrij. Staat ook zo in de handleiding, staat dus goed.

De fan van het moederbord draaide btw ook ffies bij de vorige test, gewoon even een extra opmerking.

Ik hier?

• silitek

silitek

Tubes Only

Testopstelling nog eens maar dan de Audio kabel frontkabel en USB front los..systeem/PC speakers niet aangesloten?.. 1 geheugen strip, CPU, VGA en Clear Cmos eerst..

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:56:
Testopstelling nog eens maar dan de Audio kabel frontkabel en USB front los..systeem/PC speakers niet aangesloten?.. 1 geheugen strip, CPU, VGA en Clear Cmos eerst..
Audio kabel frontkabel los: check
USB front los: check
systeem/PC speakers niet aangesloten?: klopt
1 geheugen strip, CPU, VGA: check
Clear Cmos: kon geen knop ontdekken, heb de batterij eruit gehad, voeding los, startknop ingedrukt (zover het nut heeft). Daarna batterij weer geplaatst, voeding aangesloten/aangezet:

werkt hij? Absolutely not!

Ik hier?

• silitek

silitek

Tubes Only

Elboo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:21:
[...]

Audio kabel frontkabel los: check
USB front los: check
systeem/PC speakers niet aangesloten?: klopt
1 geheugen strip, CPU, VGA: check
Clear Cmos: kon geen knop ontdekken, heb de batterij eruit gehad, voeding los, startknop ingedrukt (zover het nut heeft). Daarna batterij weer geplaatst, voeding aangesloten/aangezet:

werkt hij? Absolutely not!
Balen!!..RMA dan maar. :(

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Fijn, fijn fijn :( :
We hebben uw moederbord getest, maar we hebben geen fout gevonden.
We hebben uw moederbord getest met onze eigen testonderdelen, software en drivers.
Het moederbord werkt dus gewoon.

De testkosten bedragen 17,50 euro.

U kunt kiezen uit de volgende opties:
1) U betaalt de testkosten bij afhalen.
2) U betaalt de testkosten bij aan de postbode (onder rembours). Het totaal bedrag incl. rembourskosten bedraagt in dat geval 30 euro.
3) U betaalt de testkosten via vooruitbetaling. Het totaal bedrag incl. verzendkosten bedraagt in dat geval 27,50 euro. U kunt het totaalbedrag incl. verzendkosten overmaken op rekening 12.06.15.797 onder vermelding van het rma nummer.

Ik had ook al verwezen naar dit forum (gevraagd of de tester mij in de juiste richting kan helpen, heb toch 75% van de onderdelen bij Azerty weg) en gevraagd of ik de tester telefonisch kon spreken, helaas daar doen ze niet aan.

Dacht echt, ook na de reacties hier, dat het moederbord niet functioneerde.. Ik moet nu dus 1 voor 1 testen of het aan de overige onderdelen ligt; processor, geheugenbankje, voeding, videokaart.
Zal is kijken wat ik kan testen op mn medion 8080 xl uit 2003..

Ik hier?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:58

FireDrunk

BBG'er
Ga naar ze toe, en neem jou eigen onderdelen mee, vervang 1 voor 1 alle onderdelen van jou met die van hen.
Dan weet je gelijk welk onderdeel het is...

(Woon je in nijmegen? kom maar langs, mag je met mijn onderdelen testen :) )

Even niets...

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Is het een mogelijkheid dat ik het moederbord ophaal, en dan tegelijk mijn losse onderdelen meeneem en ter plekke zelf even bevestig om het te testen onder jullie toezicht? Misschien dat jullie nog extra test-methodes hebben, een eventuele extra vergoeding kan ook besproken worden.

werd beantwoordt met:
Het is mogelijk het moederbord op te halen maar het hier met uw hardware testen is niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Niels van Wenum
Rma afdeling

Ik woon vlakbij Emmen, toch bedankt voor het aanbod :)

Ik hier?

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
HET IS EEN DEFECTE VOEDING

gebruikte voeding: Corsair HX750W 80+ modulair

Gezien ik zelf geen andere hardware had om het eea te testen heb ik de pc (zoals ik alle onderdelen had aangesloten) naar Norrod te Emmen gebracht. Daar zou de pc grondig worden getest (geheugenbankjes testen zou enkele uren duren b.v.) voor € 50,- (als ik onderdelen bij hun had besteld zou het € 30,- kosten).

Gisterenochtend werd ik gebeld dat de voeding niet werkt, fabricagefout. Zoiets krijg je bijna onmogelijk zelf kapot gaf de medewerker nog aan, gelukkig zit er nog net garantie op ;)

24 maanden garantie via Afurture en 7 jaar bij Corsair zelf.

Het einde is bijna in zicht....

Ik hier?

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:11
Hallo,

Ik heb ook een probleem met mijn gigabyte moederbord.
Eigenlijk hetzelfde als wat jij hebt (gehad).

Maar ik heb er een andere voeding opgehad en nog deed deze het niet. Gelezen bij jou dat het neit aan je moederbord ligt, dus nu toch een beetje bang dat het bij mij ook niet aan ligt. Ik laat mijn pc maar eerst ff bij de pc winkel in de buurt controleren. mocht dan mijn moederbord toch kapot zijn dan stuur ik hem op.

Hoelang heeft dit bij jou geduurd voordat je te horen kreeg wat er mis (of niet mis) mee was?

Alvast bedankt.

Michael

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Na het opsturen van het moederbord kwam deze 2 dagen later in de ochtend aan, om 5 uur had ik al reactie dat deze getest was. Daarna moet je nog kiezen hoe ze hem terug sturen naar je (als hun product niet fout blijkt te zijn).

De controle bij Norrod in Emmen heeft exact 1 week geduurd, er waren 13 klanten-pc's voor me die nog gecontroleerd moesten worden daar is het natuurlijk ook afhankelijk van.

Nu heb ik de voeding weer RMA bij afuture waar ik de voeding weg heb, vrijdagmiddag was hij er binnen (woensdag verstuurd). Ik kan kiezen voor geld terug als hij door afuture ook als defect wordt beoordeeld.

Succes ermee!

Ik hier?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee