nieuwe pc nu al dood

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
hallo mensen,

Ik heb jullie knappe koppen nodig. Ik heb een neiuwe pc gekocht met de volgende specs:
sonata lifestyle 3
p5k-se
e6750
asus 8800gts
2 gib ballistix CL 3
320 gib sata 2 16mb

Ik gister natuurlijk meteen in elkaar zetten. Alles aangesloten en toen ik opstartte deed hij het goed. Ik kwam in het bios en hij herkende alle apparaten. Omdat er nog geen windows op staat deed ik windows xp cd'tje erin en hij begon met installeren. Helaas viel die steeds uit na de melding "druk op f2 voor systeemherstel..". En toen ik hem na 3 keer proberen weer wilde aanzetten bleef hij dood. Ik snapte er niets van, maar meestal met geheugen erin en eruit halen dan doet hij het wel weer. Toen dat niet werkte heb ik maar alles opnieuw eruit en erin gezet.. maar helaas hetzelfde resultaat. Ik moet erbij zeggen dat ik de harde schijf voor dat ik hem erin heb gezet van ongeveer een meter hoog perongeluk heb laten vallen, maar je hoorde niets kapot gaan in de schijf en het bios had de schijf ook herkend. Nu heb ik de faq eerst doorgelezen en zei zeggen dat het hoogst waarschijnlijk is dat mijn moederbord het snelle geheugen van mij niet ondersteund en dat dat uitval en zelfs helemaal niet opstarten veroorzaakt. Maar er is niemand in de buurt waar ik kan testen of dit waar is. Zijn er misschien nog andere algemene dingen waardoor een pc helemaal niet opstart? Het geval bij is ook dat soms als ik hem van de stroom haal en dan weer aan, dat de koelers heel even bewegen. Volgens de faq is de oorzaak hiervan kortsluiting, maar het lampje van mijn moederbord brand gewoon dus ik denk neit dat dat het geval is.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Als je je harde schijf verdenkt kan je proberen om zonder hdd de installatie van XP te starten. Als de installatie wederom bij F2 stop weet je dat het niet je hdd is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• TI_Observer
Ja, maar de pc boot nu helaas niet meer. IK kan op het bootknopje drukken wat ik wil, hij wilt maar niet starten. Het geheugen is nu mijn hoofdverdachte.

[ Voor 15% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2007 09:41 ]

Verwijderd

Werkt het met èén reepje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 14:08 ]

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Klein vraagje: Hoe heb je het moederbord vastgemaakt. Als je metalen studs gebruikt op de kast, moet je zien dat ze nergens het moederbord zelf raakt. Dit kan lijden tot kortsluiting zonder dat de vonken eraf springen. Ik spreekt uit ondervinding want heb ooit zelf zo een moederbord naar de haaien geholpen. Er was niks aan te zien, maar toen ik het terug losschroefde bleek er nog een stud te zitten van het vorige moederbord die contact maakte. |:(

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Volgens mij hoort ie ook met niet compatible geheugen toch op te starten. Alleen krijg je dan van de BIOS een geheugen fout. Wat je kan proberen is even de stekker uit je voeding halen, en dan even het aan/uit knopje van je pc ingedrukt houden. Denk dat 10 sec. wel genoeg is. Dan weer stekker erin en proberen aan te zetten.
Ikkeson schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:45:
Klein vraagje: Hoe heb je het moederbord vastgemaakt. Als je metalen studs gebruikt op de kast, moet je zien dat ze nergens het moederbord zelf raakt. Dit kan lijden tot kortsluiting zonder dat de vonken eraf springen. Ik spreekt uit ondervinding want heb ooit zelf zo een moederbord naar de haaien geholpen. Er was niks aan te zien, maar toen ik het terug losschroefde bleek er nog een stud te zitten van het vorige moederbord die contact maakte. |:(
Dan had ie waarschijnlijk niet drie keer opnieuw opgestart.

[ Voor 49% gewijzigd door Erkel op 20-09-2007 09:47 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• TI_Observer
met 1 geheugen reep werkt het ook niet.

Hoe ik het heb vast gemaakt?

De sonata lifestyle 3 levert ook allemaal van die kleine goude schroefjes. Ik dacht dat die niet per sé nodig waren dus heb ik die niet gebruikt. Waarschijnlijk hebben die dan kortsluiting gemaakt?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:41
Wat voor voeding gebruik je?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:55:
met 1 geheugen reep werkt het ook niet.

Hoe ik het heb vast gemaakt?

De sonata lifestyle 3 levert ook allemaal van die kleine goude schroefjes. Ik dacht dat die niet per sé nodig waren dus heb ik die niet gebruikt. Waarschijnlijk hebben die dan kortsluiting gemaakt?
Je moet natuurlijk wel afstandsbusjes tussen je moederbord en de kast gebruiken. Anders maak je kortsluiting met de kast. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.rackmount.com/pcwsupport/ChasisInstall/RM0211/image010.gif

Die dus. Tussen je moederbord en je kast zetten.

@Hieronder. Kan fataal zijn, hoeft niet. Gewoon even uitproberen, boardje eruit, busjes eronder, boardje erop. Werkt hij dan, niets aan de hand. Doet hij het nog niet, heb je een mooi RMA klantje.

[ Voor 24% gewijzigd door Tomfish op 20-09-2007 10:00 ]

• TI_Observer
voeding van de sonata 3 , een antec 500watt voeding. Maar daar ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet.

xtresis, is dat fataal dan? Inderdaad die bedoelde ik met die goude schroefjes, en die heb ik er dus niet tussen gezet
Moet ik dan moederbord naar RMA sturen? oh nee :( wat ben ik dan dom geweest.
MEt die kortsluiting is wel zeker alléén het moederbord naar de klote?

[ Voor 61% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2007 10:01 ]

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Erkel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:46:
Volgens mij hoort ie ook met niet compatible geheugen toch op te starten. Alleen krijg je dan van de BIOS een geheugen fout. Wat je kan proberen is even de stekker uit je voeding halen, en dan even het aan/uit knopje van je pc ingedrukt houden. Denk dat 10 sec. wel genoeg is. Dan weer stekker erin en proberen aan te zetten.

[...]

Dan had ie waarschijnlijk niet drie keer opnieuw opgestart.
Lukt soms een paar keer om op te starten voor hij doodgaat. Geloof mij

Je kan hem miscchien terugsturen als DOA. Is toen bij mij ook gelukt.

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• _Teq_
  • Laatst online: 06:15
Nou, dan heb je dus constant stroom door je Mobo gepompt wat hij/zij niet lekker gevonden zal hebben. Je kan het bord nu dus gaan proberen mét afstandsbusjes om te zien of het werkt. Makkelijk hé zo'n gebruiksaanwijzing ;)

RMA sturen kan je natuurlijk doen maar de moraalridder in dit topic (ik nu dus) vind dat je daar wel even over na moet denken omdat _jij_ degene ben die de oorzaak van het defect is en _niet_ de (web)winkel waar je het bord vandaan heb. Ook heb je kans dat ze het gewoon zullen zien/merken/meten....

Duimen dus dat je niets definitief gefrituurd heb. Hop! Proberen met 'die gouden dingetjes'! :)

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:27
jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:57:
xtresis, is dat fataal dan? Inderdaad die bedoelde ik met die goude schroefjes, en die heb ik er dus niet tussen gezet
Moet ik dan moederbord naar RMA sturen? oh nee :( wat ben ik dan dom geweest.
MEt die kortsluiting is wel zeker alléén het moederbord naar de klote?
Zonder deze schroefjes is het bijna zeker dat je mobo op zn donder heeft gehad, waarschijnlijk doet hij niets meer. Er is maar 1 manier om hierachter te komen en dat is uitproberen.

Als het mobo kortsluiting heeft gehad kan het geheugen bijv. ook een klap kan hebben gekregen

[ Voor 8% gewijzigd door InfinityG35 op 20-09-2007 10:06 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Erkel
Ik vraag me af of er kortsluiting is geweest, aangezien hij precies na dat F2 bericht van de windows install uitviel. Maar goed, even wachten op bericht van de TS of het werkt met de busjes.

• TI_Observer
Het verhaal krijgt een vervelende wending. Ik na de reacties het moederbord en alles eruit halen. Zie ik tot mijn verbazing dat er al wel 4 gouden schroefjes in zaten.ietwat onduidelijke foto

dus nu lijkt mijn snelle geheugen weer de boosdoener. Als de processor is doorgebrand start hij dan ook niet meer op? HEt kan zijn dat de koeling er eerst niet helemaal goed op zat. (maar volgens mij sluiten de moederborden van tegenwoordig het systeem af als cpu te warm wordt. Ik kon overigens niets verdachts zien op de processor, ook niet op het geheugen oid. Of misschien toch de gevallen harde schijf? Ik zal het zo even testen met mijn oude ide hd.

[ Voor 41% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2007 10:45 ]

• Erkel
Geheugen lijkt me niet, omdat je dan 3 piepjes krijgt als het niet compatible is. Start ie nu wel trouwens?

Dacht eerst dat het misschien je XP cd was.

[ Voor 31% gewijzigd door Erkel op 20-09-2007 10:48 ]

• TI_Observer
niks start, hij is nog steeds dood

• _Teq_
  • Laatst online: 06:15
Ik snap niets van die foto? Ik zie wel die afstandhoudertjes maar ik zie niet precies hoe ze zitten.
Vertel eerst eens even of je de afstandhoudertjes (zie plaatje hierboven) in de backplate van je kast geschroefd heb, daarop je Mobo gelegd heb, en dan vanaf de bovenkant schroefjes dóór je Mobo in die afstandhoudertjes zitten? (A.k.a.: zie handleiding van je kast?)

Als je geheugen of je CPU dood is dan zal je daar vanaf de buitenkant niets van zien. De enige manier om alles uit te sluiten is alles in stappen te testen. (A.k.a.: lees de Hangen en Opstart Troubleshooter eens van begin tot eind door)

Zoals hierboven is aangegeven denk ik niet dat het geheugen het is. Als je geheugen te 'snel' is dan klokt het gewoon terug. Test eerst die HDD eens voordat we ons allemaal veel te druk maken :)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:39:
Het verhaal krijgt een vervelende wending. Ik na de reacties het moederbord en alles eruit halen. Zie ik tot mijn verbazing dat er al wel 4 gouden schroefjes in zaten.ietwat onduidelijke foto

dus nu lijkt mijn snelle geheugen weer de boosdoener. Als de processor is doorgebrand start hij dan ook niet meer op? HEt kan zijn dat de koeling er eerst niet helemaal goed op zat. (maar volgens mij sluiten de moederborden van tegenwoordig het systeem af als cpu te warm wordt. Ik kon overigens niets verdachts zien op de processor, ook niet op het geheugen oid. Of misschien toch de gevallen harde schijf? Ik zal het zo even testen met mijn oude ide hd.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar aan foto's van het moederbord te zien moet je deze vastmaken met minstens 6 afstandbusjes. Ik denk zelfs misschien wel 9 zelfs. Wat je moet doen is de afstandbusjes die nu in de onderplaat van je kast zitten eruit halen tot deze helemaal kaal is. Vervolgens draai je afstandbusjes in de gaten die corresponderen met de gaten in je moederbord.

Doordat je nu wellicht afstandbusjes op de verkeerde plekken hebt gehad kan er alsnog iets kortgesloten/beschadigd zijn aan de onderkant van je moederbord ;)

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Lijkt me nog steeds een kapot moederbord. Begrijp overigens niet dat je € 1000 aan hardware zelf gaat assembleren als je van afstandsbusjes nog nooit gehoord hebt..

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:39:
Als er maar 4 van die afstandsbusjes in de kast zitten zijn er waarschijnlijk een aantal bevestigingsgaten van het moederbord niet in gebruik. Dit kan ook leiden tot instabiliteit aangezien die gaatjes als aardingspunten worden gebruikt. Het is dus altijd verstandig om alle ATX gaten in het moederbord ook te voorzien van afstandsbusjes en schroefjes.

Heb je trouwens wel ervaring met het bouwen van systemen en heb je jezelf van tevoren goed ingelezen over het zelf bouwen van een pc? Ik krijg namelijk de indruk dat dit niet het geval is als ik lees dat je niet weet waar die afstandsbusjes voor zijn en dat je koeler misschien niet goed gemonteerd zat.

Edit: Beetje spuit11 reactie, ik zie dat er mensen zijn die sneller kunnen typen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkstra30 op 20-09-2007 11:04 ]

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

• Erkel
Heb hier een aantal dingen even uitgescheten die je kan proberen:

Moederbord plugjes voor aan/uit en reset knop goed aangesloten?
Goede voedings connector voor je moederbord? Bijv 24 pins?
Brand het lampje op je moederbord als de stroom er op staat en je drukt op de aan/uit knop?
Haal het geheugen (alles) er uit en dan aanzetten?
Harddisk eraf -> Opstarten?
CD/DVD eraf -> Opstarten?
Alleen moederbord op voeding aangesloten > Opstarten?
Dijkstra30 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:02:
...dat je koeler misschien niet goed gemonteerd zat.
Denk niet dat de processor heet wordt tijdens het laden van de windows installatie. Zeker niet zo heet dat ie doorbrand, die intels worden niet zo heet volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Erkel op 20-09-2007 11:05 ]

• TI_Observer
Dijkstra30 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:02:
[...]
Als er maar 4 van die afstandsbusjes in de kast zitten zijn er waarschijnlijk een aantal bevestigingsgaten van het moederbord niet in gebruik. Dit kan ook leiden tot instabiliteit aangezien die gaatjes als aardingspunten worden gebruikt. Het is dus altijd verstandig om alle ATX gaten in het moederbord ook te voorzien van afstandsbusjes en schroefjes.
Natuurlijk heb ik wel een beetje ervaring met pc's inbouwen. Ik heb mijn oude pc ook zelf gebouwd en 50 euro uitgeven voor assemblage is een beetje veel. Maar álle gaatjes vullen met goude pinnetjes heb ik nog nooit gedaan en mijn oude pc loopt prima. Ik heb op jullie advies nu wel 3 pinnetjes meer bijgezet, maar hij is nog steeds dood. Er brand wel een lampje op het moederbord en dat is dus vreemd dat hij niet wilt starten.
kabels van hdd eraf gehaald --> dood
harde schijf in oude pc --> wordt herkend en doet het goed
kabel (hdd cable) van cd speler eruit gehaald --> dood
cd speler in oude pc --> wordt herkend en doet het
geheugen eruit gehaald --> dood
kan ik niet testen
videokaart eruit gehaald --> dood
ga ik nu testen
conclusie, kapot moederbord
Het lastige is dat ik niet zomaar snel en goedkoop een moederbordje kan aankomen met 1333mhz om te testen of het het moederbord is.

[ Voor 9% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2007 11:26 ]

• Erkel
Ik weet niet of dit kan:
de processor er uit halen en dan aanzetten.
!!!!Ik weet dus niet of je moederbord hiervan kapot kan gaan!!!!

Edit: Lees net dat je lampje wel brand, betwijfel of je moederbord dood is.

Ik vraag me trouwens ook af wat er waar is van dat "alle gaatjes van je moederbord gebruiken" verhaal, omdat ik wel vaker mn moederbord buiten mn kast heb gehad om te testen en nooit problemen gehad.

[ Voor 53% gewijzigd door Erkel op 20-09-2007 11:20 ]

Verwijderd

Erkel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:16:
Ik weet niet of dit kan:
de processor er uit halen en dan aanzetten.
!!!!Ik weet dus niet of je moederbord hiervan kapot kan gaan!!!!

Edit: Lees net dat je lampje wel brand, betwijfel of je moederbord dood is.

Ik vraag me trouwens ook af wat er waar is van dat "alle gaatjes van je moederbord gebruiken" verhaal, omdat ik wel vaker mn moederbord buiten mn kast heb gehad om te testen en nooit problemen gehad.
Ja dit kan, twijfel alleen of hij uberhaupt wel aan gaat ;-)
Al zou het moederbord in orde zijn.

Het is niet slecht voor je moederbord. (tenminste, als je de processor er niet met een hamer af haalt :> ;) )

• TI_Observer
bedankt voor jullie hulp ( geen sarcasme )

maar het is "game over" voor mij. Toen ik videokaart eruit haalde en hem aanzette (dus alles was eruit, geheugen hdd etc.) toen sprong de cpu koeler wel aan en opeens begint hij te piepen en is er vlam in de pan. resultaat: dit Nu maar hopen dat mijn processor nog leeft.

edit: videokaart werkt perfect.. heb hem in mijn oude pc gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2007 11:45 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

Erkel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:03:
Denk niet dat de processor heet wordt tijdens het laden van de windows installatie. Zeker niet zo heet dat ie doorbrand, die intels worden niet zo heet volgens mij.
Nou, reken er maar op dat Intel CPU's heet worden! Zeker als de koeler er niet goed opzit! Binnen 3 seconden zitten ze al aan de 100 graden hoor. Gelukkig zit er wel een thermische beveiliging op, maar ja, die is niet zo snel dat ie de CPU stil heeft gelegd voordat de temperatuur te hoog is geworden in het geval van geen of slechte koeling.

• Erkel
Das kut, geen rma ook denk. Succes verder met het fixen / afhandelen / uitzoeken nieuw moederbord

• TI_Observer
tja ook een beetje eigen schuld. Moederbord was het enige wat ik 2e hands had gekocht.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je hebt ook nog de mogelijkheid van een brakke voeding. Probeer eens een andere voeding.

Je hebt wel zowel de 24 polige stekker als de 4/8 polige stekker aangesloten?

Verwijderd

Ik denk dat je het beste alles buiten de kast kan testen.. dus op je bureau met daaronder je antistatic zakje en schumrubber....
Sluit alleen je voeding je cpu en 1 strookje geheugen aan.... en kijk of hij dan tot leven wilt komen??
Zo kun je ook alles snel uitsluiten en geen last van kortsluiting met je kast.

Voordat ik iets inbouw test ik ook altijd zo mijn hardware, heb vaak zat dat iets defect uit de winkel komt!!!!

greetz carlo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 11:59 ]

Verwijderd

Jongens, jullie moeten toch ff beter lezen wat de TS zegt.... dit poste die iets verder op naar boven.

Afbeeldingslocatie: http://sheez.csddb.com/plaatjes/DSC00194.JPG

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:10:
[...]

Natuurlijk heb ik wel een beetje ervaring met pc's inbouwen. Ik heb mijn oude pc ook zelf gebouwd en 50 euro uitgeven voor assemblage is een beetje veel. Maar álle gaatjes vullen met goude pinnetjes heb ik nog nooit gedaan en mijn oude pc loopt prima. Ik heb op jullie advies nu wel 3 pinnetjes meer bijgezet, maar hij is nog steeds dood. Er brand wel een lampje op het moederbord en dat is dus vreemd dat hij niet wilt starten.
kabels van hdd eraf gehaald --> dood
harde schijf in oude pc --> wordt herkend en doet het goed
kabel (hdd cable) van cd speler eruit gehaald --> dood
cd speler in oude pc --> wordt herkend en doet het
geheugen eruit gehaald --> dood
kan ik niet testen
videokaart eruit gehaald --> dood
ga ik nu testen
conclusie, kapot moederbord
Het lastige is dat ik niet zomaar snel en goedkoop een moederbordje kan aankomen met 1333mhz om te testen of het het moederbord is.
Als ik jouw was zou ik even alleen het board + cpu/ram(1 reepje) en videokaart inbouwen, dan alleen de power switch aansluiten + alle stroomvoorziening die je nodig hebt ( Dus alle, goed nakijken in je boekje, aansluiten die nodig zijn ) en eens kijken wat er dan gebeurt.

Maar goed met al meerderen hier, je vind 50 euro duur, nou ik denk dat je er beter aan had gedaan om die 50 euro te betalen dan had je nu geen gezeik gehad. Dus mocht het nog niet werken, dan simpel, de spullen allemaal terug en voor 50 euro alles laten inbouwen en mocht blijken dat je je mobo gefrituurd hebt, ja dan moet je op de blaren zitten en een nieuwe kopen. Goedkoop is nog steeds duurkoop, zelfs tijdens balkenende IV ;)

Edit:

Ok moederbord gefrituurd lekker dan, nou ja misschien een tip voor een ander moederbord aangezien ik aanneem dat je geen bakken met geld hebt, een Intel DP35DP, ondersteunt wat je nodig hebt voor een schamele 95 euro :Y) Zelf heb ik hem ook en uitstekend ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghost(NL) op 20-09-2007 12:10 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:25

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:41:
[...]

Ja dit kan, twijfel alleen of hij uberhaupt wel aan gaat ;-)
Al zou het moederbord in orde zijn.

Het is niet slecht voor je moederbord. (tenminste, als je de processor er niet met een hamer af haalt :> ;) )
Hij zal wel aan gaan dat is het probleem niet, je krijgt alleen gepiep omdat ie proc mist (dan weet je ook of je mobo dood is of niet!)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• mvds

mvds

Totally awesome!

jvoorhout schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:44:
bedankt voor jullie hulp ( geen sarcasme )

maar het is "game over" voor mij. Toen ik videokaart eruit haalde en hem aanzette (dus alles was eruit, geheugen hdd etc.) toen sprong de cpu koeler wel aan en opeens begint hij te piepen en is er vlam in de pan. resultaat: dit Nu maar hopen dat mijn processor nog leeft.

edit: videokaart werkt perfect.. heb hem in mijn oude pc gedaan.
Dat is een onderdeel van het voedingscircuit. Ik denk dat je gewoon moet proberen om garantie te claimen hoor. Erg lullig, maar ja... Dit bord is zeker zo dood als een pier nu. Ik hoop alleen maar voor jou dat toen dat ding zich opblies, de CPU niet mee is gegaan.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Gaan je fans enzo wel draaien of gebeurd er helemaal niks?

Gaan de Fans draaien volgende mogelijkheden,

powerknop goed bevestigd?
resetknop zit misschien vast(waardoor hij in reboot lus blijft)
Geheugen defect(zonder speaker zou hij nooit piepen)

Gaat hij helemaal niet aan,

andere voeding proberen mogelijk voeding niet goed/zwak

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:40:
Gaan je fans enzo wel draaien of gebeurd er helemaal niks?

Gaan de Fans draaien volgende mogelijkheden,

powerknop goed bevestigd?
resetknop zit misschien vast(waardoor hij in reboot lus blijft)
Geheugen defect(zonder speaker zou hij nooit piepen)

Gaat hij helemaal niet aan,

andere voeding proberen mogelijk voeding niet goed/zwak
Anders lees je even het topic door en zie je dat zijn board ondertussen al gefrituurd is :X

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

heren (dame?),

omdat ik met een soortgelijk probleem zit, las ik dit topic zeer geinteresseerd door. Ik zal van "teq" een verwijzing naar het "Hangen en Opstart Troubleshooter " topic, maar (ik zal wel blind zijn) kan hem nergens vinden hier op GoT?! Kunnen jullie me een linkje geven zodat ik daar ook even kan kijken? Thnx

@ TS: gecondoleerd met je bordje! succes met het vinden van een goede opvolger...
Pagina: 1