Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Matched: eminent
Yihaaa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:25:
Hallo, ik heb een vraag die wellicht niet helemaal hier thuis hoort.
Het is namelijk zo dat ik een mediaplayer wil komen en het gaat nu tussen de AC Ryan Playon en de Eminent 7080 en ik zou graag de verschillen willen weten waarom ik bijvoorbeeld voor de Eminent 7080 zou moeten kiezen?
Ik heb hetzelfde dilemma gehad.
Hier zijn de punten die mij opvielen, waardoor ik uiteindelijk voor de 7080 ben gegaan:
  • Open-source platform
  • Eminent bied 5 jaar garantie in tegenstelling tot ACRyan
  • Zodra ik .srt (of een ander ondertitelformaat) aanvinkte in de pricewatch, verdween de ACRyan. Ondertitel support is voor mij persoonlijk een must.
  • De uitstekende support van Eminent in dit topic
  • Torrent/NZB support. Ik weet niet of dit een functionaliteit is die de ACRyan bied, maar de 7080 doet dat met de nieuwste firmware in ieder geval wel. Dit zal mij flink wat geld besparen, sinds dit kastje natuurlijk veel minder gebruikt dan mijn PC tijdens het nachtelijke downloaden.
  • De 7080 ondersteunt volgens de pricewatch 24p. De AC Ryan niet
  • De 7080 ondersteunt meer audio en -videoformaten.
  • De 7080 is overcompleet wat betreft kabels. Er is een kabel meegeleverd voor elke aansluiting op het kastje.
  • De constante doorontwikkeling van de firmware door Eminent (nieuwe features e.d.) al zal AC Ryan dit ook wel doen.
Hou er wel rekening mee dat bovengenoemde functionaliteiten misschien toegevoegd zijn aan de ACRyan in een firmware update, en dat dit simpelweg ontbreekt in de Pricewatch.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Verder kan ik je ook aanraden om de reviews te lezen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Eminent EM7080 reviews
AC Ryan Playon! HD reviews

Overigens kan ik ook Cool-prices aanraden als leverancier hiervan. Ik heb hem enkele dagen geleden besteld, desondanks het feit dat er stond 'levertijd op aanvraag'. Contact gehad met Cool-prices, vervolgens een accurate levertijd ontvangen (2-4 dagen) wat dus inderdaad het geval was. Zie mijn shopreview hier voor een gedetailleerd verhaal.
Guardian Angel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:17:
[...]

Bel of email de helpdesk. Dat is het advies wat eerder in dit topic is gegeven.

Overigens hoor ik de fan niet.
Zal ik doen.
simmayor schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:51:
[...]

Ik heb het verbruik, met ingebouwde HDD, net op 12 watt gemeten.
Hartelijk dank!

[ Voor 146% gewijzigd door dd1 op 15-01-2010 01:41 . Reden: Wat uitgebreider.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Yihaaa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:49:
[...]
Ja doe ik ook wel, maar de weegschaal staat in het midden... maar wil een keus gaan maken. Vandaar dat ik dacht ik vraag eens wat meningen van anderen ;)
Ik had niets anders verwacht. :)

Bedenk wel dat meningen van anderen meestal gekleurd zijn. Niemand is er happig op om het product wat hij thuis heeft staan af te vallen. Dát apparaat is altijd het beste.

Succes met je zoektocht.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand enig idee hoe ik NZBget en Bittorent blijvend kan uitschakelen? NZBget wordt standaard meegeïnstalleerd en BT komt mee bij het installeren van SAMBA. Omdat ik die 2 zaken niet nodig heb wil ik ze uitschakelen, immers wat niet draait legt geen beslag op de processor en spreekt ook de HDD niet aan (NZBget die continue kijkt of er een .NZB is geplaatst) waardoor deze in de slaapstand kan gaan.
Moet toch te doen zijn via telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben van plan om deze mediaplayer aan te schaffen.
Nu wil ik er gelijk een harddisk bij bestellen.
Mijn vraag is, is het een probleem om een SATA-300 er in te zetten terwijl er bij de eigenschappen staat:
Hardeschijf bus (intern) SATA-150
En welke snelheid is verstandig, een 5400 rpm of een 7200rpm?
Ik zelf zit te denken aan een 5400rpm wegens het lagere geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
SATA 300 is downwards compatible.
De snelheid 5400 of 7200 zijn beide ruim voldoende om iets probleemloos af te spelen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Geen matches
Misschien een stomme vraag, maar wat is DTS downmix precies? Wordt de DTS van een bestand dan door de mediaspeler omgezet naar een ander formaat? M.a.w.: ik krijg dus geen DTS uit mijn speakers als ik alleen de mediaspeler gebruik (zonder versterker er tussen dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
De meeste TV's kennen geen 5.1 of DTS maar wel stereo. DTS wordt dus gecombineerd/geconverteerd naar een stereosignaal zodat je alles hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 13-01-2010 23:36 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou, heb hem binnen!
Valt me niet tegen, ik had alleen wat meer opties verwacht zoals youtube etc. Internet diensten.

Zal wellicht aan mijn voorbereiding liggen, maar dit zou het wel helemaal afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:17:
@Eminenthelpdesk
Nu wil ik mijn labtop via USB aansluiten om het een en ander over te zetten. Als ik de USB kabel aansluit, krijg je de vraag om te verbinden. Als ik dit doe word ik eruit gegooid en moet de 7080 opnieuw opgestart worden.
Service afgesloten zegt ie.
Is hier een oplossing voor?
Oplossing voor wat? Je beschrijft precies hoe het bedoeld is te werken. Er kunnen niet 2 systemen (em7080 of je laptop) tegelijk met het apparaat bezig zijn. Als je dus de usb aansluiting wilt gebruiken dan zal de em7080 opnieuw opstarten om te zorgen dat de aansluiting gaat werken als externe hdd, hij zal dan niet meer dingen kunnen afspelen op je tv. Je kan niet beide tegelijk gebruiken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 07:48:
Nou, heb hem binnen!
Valt me niet tegen, ik had alleen wat meer opties verwacht zoals youtube etc. Internet diensten.

Zal wellicht aan mijn voorbereiding liggen, maar dit zou het wel helemaal afmaken!
Features van het apparaat zijn hier allemaal duidelijk besproken. Je kunt ook lezen dat youtube bijv. al in een beta versie van de firmware zit. Je kunt deze gewoon installeren en proberen. Het valt me op dat Eminent hier zeer actief bezig is en (wat echt geweldig is) luistert naar de wensen van ons. Dat zie je niet vaak. Dus mocht je iets specifieks wensen....kun je een poging doen.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_pieters
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05-2023
@ EminentHelpdesk

Vol bewondering zit ik te lezen naar de reacties en de supersnelle support. Mijn compliment!

Natuurlijk heb ik ook een vraag. Ik ben sinds kort in het bezit van een anysee C30ts externe tv kaart welke via een smartcard tv op je pc kan toveren. Tevens kan je hier ook mee opnemen. Ik zou wel graag willen dat de EM 7080 meteen ook dienst kan doen als PVR. Kan de EM7080 hier in de toekomst ook mee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook een optische aansluiting op de Eminent?.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om de mediaspeler met een HDMI kabel aan te sluiten denk ik.
Maar dan moet je wel genoeg HDMI aansluitingen op je receiver hebben.

Ik heb nu een LG BD390 blueray speler, deze kan streamen, maar dat vind ik moeilijk.
Met usb een harde schijf aan sluiten lukt me wel, maar hij draait ze niet af.

Het enige nadeel lijkt me, weer een afstandsbediening, of ondersteund Logitech deze speler ook?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
@ EminentHelpdesk

Kunt u zeggen wanneer er een firmware update uitkomt die ervoor zorgt dat de EM7080 DTSHD kan weergeven.

Of in elk geval zeggen dat eraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
Geen matches
@Roofje, alsjeblieft: lees dit topic door! Alle vragen die je hebt worden daarin beantwoord (ook de Logitech vraag). De eerste vraag over de optische aansluiting kun je zelfs vinden in de topic start (of op de productpagina), je kan toch aan de achterkant van de speler zien of deze wel of niet optisch is?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

huizenga32 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:27:
@ EminentHelpdesk

Kunt u zeggen wanneer er een firmware update uitkomt die ervoor zorgt dat de EM7080 DTSHD kan weergeven.

Of in elk geval zeggen dat eraan gewerkt wordt.
Lees het topic eens goed door. DTS HD is aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://downloads.eminent-online.com/em7080-DTS-HD.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 14-01-2010 11:11 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
Geen matches
Guardian Angel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Lees het topic eens goed door. DTS HD is aanwezig.

[afbeelding]
Ik vrees van niet. De mediaspeler vertaalt namelijk de bron DTS HD naar gewone DTS.

Erg irritant en ik ben benieuwd wanneer dit wordt gerepareerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even googelen leverde me deze site op, http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22163. Maar wat houdt dit nu concreet in ?
He, bedankt voor die link zeg!
Het lijkt me nogal duidelijk, de Sigma-chip daar genoemd is iig beter in beeld- en geluidskwaliteit dan de beide Realteks!
En volgens mij zat die chip eerst alleen maar in het topmodel Popcornhour C-200 maar na de aankondiging van de A-200 gisteren blijkt hij daar ook in te zitten, en dat voor €179,- dus maar 3 tientjes duurder dan deze 7080.
Dus dat wordt voor mij geen Eminent maar een PCH A-200! :-)
Ik geef veel meer om goede beeld- en geluidskwaliteit dan 5 jaar garantie: na 1-2 jaar zijn deze apparaten al weer zo verouderd of lopen ze zo achter dat je allang weer een nieuwe hebt en deze hebt verkocht, dus aan 5 jaar garantie heb je helemaal niets.
Blijkt dat ze in de 7080 ook nog eens de allergoedkoopste en niet de nieuwste Realtek hebben gestopt. Daarnaast blijkens al deze dagelijkse updates is deze 7080 ook nog eens veel te vroeg op de markt gekomen: de PCH A-200 heeft straks het voordeel van het al langer op de markt zijn van zijn grotere broer C-200 waardoor ik verwacht dat hij meteen goede firmware heeft en dus meteen goed te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Welke TV ondersteunt dan DTS HD? Dat is alleen via HDMI 1.3 te overdragen.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:24:
[...]
..........Reclame voor een ander apparaat....
Kopen dan dat ding en dit apparaat in zijn waarde laten en vooral niet meer posten.

[ Voor 62% gewijzigd door Guardian Angel op 14-01-2010 11:34 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
Geen matches
Guardian Angel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:32:
Welke TV ondersteunt dan DTS HD? Dat is alleen via HDMI 1.3 te overdragen.

[...]

Kopen dan dat ding en dit apparaat in zijn waarde laten en vooral niet meer posten.
De EM 7080 ondersteund HDMI 1.3

DTS HD is alleen af te spelen via een daarvoor geschikte DTSHD Receiver. Het heeft dus niets met je TV te maken. Google anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik wil niet drammen hoor O-) , maar ben erg benieuwd naar welke harde schijven jullie erin hebben geplaatst en waarom.
Ik heb al enkele reacties ontvangen, dank hiervoor, misschien nog meer ervaringen?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:24:
[...]

He, bedankt voor die link zeg!
Het lijkt me nogal duidelijk, de Sigma-chip daar genoemd is iig beter in beeld- en geluidskwaliteit dan de beide Realteks!
En volgens mij zat die chip eerst alleen maar in het topmodel Popcornhour C-200 maar na de aankondiging van de A-200 gisteren blijkt hij daar ook in te zitten, en dat voor €179,- dus maar 3 tientjes duurder dan deze 7080.
Dus dat wordt voor mij geen Eminent maar een PCH A-200! :-)
Ik geef veel meer om goede beeld- en geluidskwaliteit dan 5 jaar garantie: na 1-2 jaar zijn deze apparaten al weer zo verouderd of lopen ze zo achter dat je allang weer een nieuwe hebt en deze hebt verkocht, dus aan 5 jaar garantie heb je helemaal niets.
Blijkt dat ze in de 7080 ook nog eens de allergoedkoopste en niet de nieuwste Realtek hebben gestopt. Daarnaast blijkens al deze dagelijkse updates is deze 7080 ook nog eens veel te vroeg op de markt gekomen: de PCH A-200 heeft straks het voordeel van het al langer op de markt zijn van zijn grotere broer C-200 waardoor ik verwacht dat hij meteen goede firmware heeft en dus meteen goed te gebruiken is.
3 tientjes?, ik zie de 7080 al voor €118,35 hier in de pricewatch staan! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
huizenga32 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:39:
[...]
De EM 7080 ondersteund HDMI 1.3

DTS HD is alleen af te spelen via een daarvoor geschikte DTSHD Receiver. Het heeft dus niets met je TV te maken. Google anders even.
Ik denk dat het verschil met standaard DTS nauwelijks is waar te nemen. Daarnaast zijn meestal alleen de duurdere AV-Receivers daarmee uitgevoerd. Mijn Denon, en dat is al niet de goedkoopste, heeft het i.i.g. niet.

Daarnaast krijg je dan dat het e.e.a. doorgelust moet worden. Van de 7080 naar de receiver en dan naar de TV. Lijkt me ook niet ideaal.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft al iemand geprobeert zelf firmware te maken voor de 7080?
Op dit forum staat een heel artikel klik

Ik heb zelf net iets geprobeert maar nadat ik klaar was bleek mijn firmware 500 mb groot te zijn,
en dat past niet in het geheugen van het apparaatje. 8)7

Mijn doel is om mijn usb wifi stick werkend te krijgen. Daarnaast moet het ook mogelijk zijn om een webserver, openssh etc. erop te krijgen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
even heel goed lezen : is niet voor de EM7080 ! pas daarmee op !
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:17:
Heeft al iemand geprobeert zelf firmware te maken voor de 7080?
Op dit forum staat een heel artikel klik

Ik heb zelf net iets geprobeert maar nadat ik klaar was bleek mijn firmware 500 mb groot te zijn,
en dat past niet in het geheugen van het apparaatje. 8)7

Mijn doel is om mijn usb wifi stick werkend te krijgen. Daarnaast moet het ook mogelijk zijn om een webserver, openssh etc. erop te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Geen matches
@PCH: Dit is inderdaad geen reclame-topic. Als je een ander product wilt kopen, dan moet je dat doen, er is hier niemand die jou per se ons product wil verkopen: Iedereen is vrij om zelf te kiezen. Onjuiste info van jou kant: De Firmware bied nieuwe opties, en is al lang productiewaardig, en een dure Realtek voor PVR modellen in de EM7080 stoppen zou ook onzin zijn, waar hij alleen maar duurder van wordt. (De 1073DD is wel degelijk het nieuwste model wat van de band rolt. 128x was er al eerder.)

@Juulh009: De wiki wordt binnenkort bijgewerkt met een stappenplan zodat je zelf kan tweaken met firmware.

@Superbraam: Flash de beta er eens in voor een voorproefje met o.a. YouTube :)

@Nollie!: Sata-300 schijven zijn over het algemeen allemaal backwards compatible met Sata-150, en zullen probleemloos werken.

@Huizinga32: Eerder in het topic ergens gezegd, maar DTS-HD/MA passthru komt in een latere update.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:49:
Ik wil niet drammen hoor O-) , maar ben erg benieuwd naar welke harde schijven jullie erin hebben geplaatst en waarom.
Ik heb al enkele reacties ontvangen, dank hiervoor, misschien nog meer ervaringen?
Bedankt alvast!
Ik had nog een 250gb western digital schijf in m'n pc zitten die niet zoveel deed. Dus die in de EM7080 gepropt. Werkt prima voor die paar films etc die ik er op zet zodat ik niet altijd m'n pc aan hoef te hebben. Eigenlijk is de HDD overkill als je niet de BT en NZB functionaliteit gebruikt. De EM7080 trekt alles prima van m'n pc of NAS, dus eigenlijk is de HDD niet nodig voor mij :) Maar als tweaker...moet die HDD er natuurlijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

@Eminenthelpdesk

Ik heb hier de beta 1.0.3.2 draaien en heb een paar problemen
zo maakt de eminent automatisch 2 folders aan genaamd Music en Movie, maar die folders had ik al eerder aangemaakt. Hier kijkt de eminent niet naar. Hij maakt een 2de folder aan met de exacte benaming.

Geluid lijkt ook wat zachter ingesteld te zijn dan de de vorige firmwares. Ik heb alles op de exacte stand staan en er komt minder geluid uit.

Volgens jou zou een film geen probleem moeten geven op het moment dat de eminent aan het downloaden of rarren/unparren bezig is.
Ik heb hier toch problemen mee, op het moment van het downloaden of rarren/unparren staat het beeld toch af en toe stil. Komt vaker voor bij HD movies, bij DVD's is het een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo, kan iemand mij een voorbeeld geven van de "Choose torren file path from local PC" voor het downloaden middels de bittorrent pagina van de em7080. Is mij niet helemaal duidelijk wat ik hier moet invullen :/ . BvD. Mijn em7080 is inmiddels voorzien van de laatste updates en beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Geen matches
knny schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:29:
Kan de 7080 ook een backup maken van een macbook? Zowel door interne of externe schijf? Ik zou een externe schijf kunnnen formateren in Mac OSX format waardoor de timemachine hem ziet als netwerkschijf toch?
Iemand enig idee? Ik sta bijna op aanschaffen van dit apparaat ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Bedankt alvast!
Ik heb er zelf een oude Maxtor (inmiddels Seagate) Diamondmax (7200RPM) 250GB schijf ingestopt die ik nog had liggen. Loopt tot nu toe zonder problemen.

Totaal ongerelateerd maar wel belangrijk: Eminent's support mailtje kwam bij m'n Gmail in de spamfolder binnen. Ik had hem bijna verwijderd toen het me opviel; hou hier dus even rekening mee!

Maar ja, ik heb dus inmiddels reactie gekregen van Eminent (binnen 12h, netjes) en ook mij wordt een nieuwe fan opgestuurd.

[ Voor 45% gewijzigd door dd1 op 14-01-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Bedankt alvast!
Dram dan ook niet. Het is niet toegestaan binnen 24 uur wederom dezelfde vraag te stellen! Danken en bedanken doen we niet aan, dan is iedereen de hele dag alleen dáár maar mee bezig.

En dan nog, zoveel gebruikers, zoveel meningen, zoveel smaken.

Kies gewoon wat je wilt en zoek: de goedkoopste, de duurste, de kleinste of de grootste, ik zou gaan voor de stilste HD.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Guardian Angel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:51:
[...]

Dram dan ook niet. Het is niet toegestaan binnen 24 uur wederom dezelfde vraag te stellen! Danken en bedanken doen we niet aan, dan is iedereen de hele dag alleen dáár maar mee bezig.

En dan nog, zoveel gebruikers, zoveel meningen, zoveel smaken.

Kies gewoon wat je wilt en zoek: de goedkoopste, de duurste, de kleinste of de grootste, ik zou gaan voor de stilste HD.
:X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Geen matches
knny schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Iemand enig idee? Ik sta bijna op aanschaffen van dit apparaat ;)
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Kan de EM7080 backups maken...nee. Het is een mediaspeler. Kun je een backup maken en deze extern via samba of zo op de EM7080 wegschrijven? Vast wel...je kunt hem gewoon als NAS benaderen via je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een harddisk ingebouwd in de Eminent. Werkt prima maar hoe kan ik vanaf mijn pc de harddisk op de Eminent benaderen? Met \\ip_adres_EM7080 lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Geen matches
De em7080 al een tijdje in gebruik en het blijft een leuk ding. De menu structuur vind ik erg onhandig. Support voor XBMC zou erg prettig zijn.

Ook hier regelmatig stilstaand beeld bij par / unrar, misschien handig om deze processen een lagere prio mee te geven als de media player actief is.

Verder ben ik benieuwd hoe ik handmatig PAR kan uitvoeren, als de EM7080 klaar is met controleren en er files te weinig zijn om uit te pakken blijft het stil. Na het downloaden van de missende files op mijn pc wil ik de PAR controle graag opnieuw starten ... iemand een idee hoe dit opgepakt kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:23:
Ik heb net een harddisk ingebouwd i[..] hoe kan ik vanaf mijn pc de harddisk op de Eminent benaderen?
Wel uit het menu geformatteerd? Dat is noodzakelijk om de Linux partitie aan te maken, pas daarna wordt SAMBA(server) en andere tools geïnstalleerd,
De volgende keren dat je formatteert verlies je geen data, de eerste keer wel, als de disc niet leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:32
Geen matches
Klopt het dat dit dingetje standaard unrar en wget ondersteunt?
De mijne wordt bij een bevriende winkel zo besteld.

Bij een andere winkel heb ik per toeval de inkoopprijs van de EM7080 in Belgie gezien, en als ik dan even vergelijk met NL prijzen dan lijkt de winstmarge op het apparaat wel heel laag hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
HyperBart schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:54:
Bij een andere winkel heb ik per toeval de inkoopprijs van de EM7080 in Belgie gezien, en als ik dan even vergelijk met NL prijzen dan lijkt de winstmarge op het apparaat wel heel laag hier...
99% van de Tweakers betaalt al de goedkoopste prijs dankzij de Pricewatch.

De winstmarge van de verkoper interesseert me persoonlijk 0,0. Je wilt vast niet weten wat het verschil is tussen de daadwerkelijke kosten van een producent en wat het uiteindelijke product in de winkel kost.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de 7075 heb ik nu de EM7080 gekocht en de 7075 schuift door naar de slaapkamer.

Wederom ziet dit er zeer goed uit. Alles zit er netjes bij (Alleen jammer van de HDMI kabel).

Verder alle lof voor de telefonische ondersteuning die wordt geboden. Je wordt vriendelijk te woord gestaan en er zitten zeker techniesche mensen, wat vaak wel anders is.

Leuk dat in dit apparaat ook youtube e.d zit :) dat miste ik al in mijn 7075.

Ga zo door Eminent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Geen matches
@HyperBart

Unrar en par worden ondersteund vanuit NZBGet (torrents weet ik niet, gebruik ik verder ook niet)

Dit werkt prima maar is wel heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Geen matches
xxtremexx schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:10:
@HyperBart

Unrar en par worden ondersteund vanuit NZBGet (torrents weet ik niet, gebruik ik verder ook niet)

Dit werkt prima maar is wel heel traag.
Mijn nas kan dit ook, maar jah de cpu's die er in zitten zijn hier inderdaad niet echt voor geschikt. Mijn desktop pc doet in 5 min waar deze apparaten 45 min over doen. Maar goed, het gaat om het set and forget idee natuurlijk. Je moet alleen niet tegelijkertijd een film willen bekijken, en al helemaal geen HD film want dat zal hij waarschijnlijk niet (soepel) trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Geen matches
NZBget is alleen handig als je niet thuis bent, je kan dan wat downloads aanzetten of later uploaden via de web interface als je iets leuks tegekomt.
Als alle bestanden goed zijn dan wilt het nog wel eens een uur of 2 duren voordat hij een download van ongeveer 8GB uitgepakt heeft. Maar als hij de rar bestanden nog moet fixen, dan kan de tijd oplopen tot 10 uur voordat hij hem uitgepakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt niemand die we wat informatie kan geven over welke usb dvd speler ik op de em7080 kan aansluiten om oude dvd af te kunnen spelen met deze player. Ik heb internet al afgezocht winkel gebeld (zeggen dat niet elke speler geschikt is maar wisten niet welke wel of niet) en een mailtje gestuurd naar eminent maar tot op heden ben ik er nog niet achter waar ik op moet letten (merk of type of snelheid of zo).

:'( ;( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook een hele makkelijke optie is om je DVDspeler in de Pc te sharen die kan je dan benaderen vanuit de EM7080 en de stream is perfect op die manier kan je ook "normale" DVD afspelen via je EM7080 ;-)

geef deze speler een makkelijke share naam bv : DVD-Speler ;-)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:57:
Is er echt niemand die we wat informatie kan geven over welke usb dvd speler ik op de em7080 kan aansluiten om oude dvd af te kunnen spelen met deze player. Ik heb internet al afgezocht winkel gebeld (zeggen dat niet elke speler geschikt is maar wisten niet welke wel of niet) en een mailtje gestuurd naar eminent maar tot op heden ben ik er nog niet achter waar ik op moet letten (merk of type of snelheid of zo).

:'( ;( _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge Someone schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:45:
[...]

Wel uit het menu geformatteerd? Dat is noodzakelijk om de Linux partitie aan te maken, pas daarna wordt SAMBA(server) en andere tools geïnstalleerd,
De volgende keren dat je formatteert verlies je geen data, de eerste keer wel, als de disc niet leeg was.
Ik heb de schijf NTFS geformatteerd via het menu. Geeft dat dan problemen met Eminent benaderen via pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
Geen matches
@Huizinga32: Eerder in het topic ergens gezegd, maar DTS-HD/MA passthru komt in een latere update.
[/quote]

Ik had het dus kunnen weten!

Is het niet netjes om dit gewoon in de specificaties van het apparaat te vermelden. "Ondersteuning van DTS-HD na toekomstige firmware update" in plaats van dat je je klanten een heel forum laat doorspitten omdat het ergens wel zal staan.

Als ik het geweten had ,had ik het apparaat niet gekocht maar misschien wordt het juist daarom ook niet vermeld. Kom nou maar heel snel met die update! BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Das inderdaad erg jammer maar ik ben wel blij dat dit nu duidelijk is.

Ik heb een Sony STR-DG820 die alle formaten aan kan daarom had ik deze ook gekocht :)
Mijn mediacenter output alles naar PCM... niet echt optimaal....

Nu wil ik dit kastje misschien aanschaffen maar ben toch benieuwd naar de toekomstige functies....
de Yuixx is duurder maar wel krachtiger.... grafisch mooier maar de eminent is een stuk goedkoper... 150 euro veschil is toch best veel (!).

Dolby True-HD is een optie die ik graag zou willen gebruiken.......maar als er een dolby 5.1 soundtrack in de stream zit kan ik ook daar nog mee leven.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:07:
wat ook een hele makkelijke optie is om je DVDspeler in de Pc te sharen die kan je dan benaderen vanuit de EM7080 en de stream is perfect op die manier kan je ook "normale" DVD afspelen via je EM7080 ;-)

geef deze speler een makkelijke share naam bv : DVD-Speler ;-)

[...]
Ook dit is me tot op heden niet gelukt. Maar voor dit geval hadden we toch een apparte dvd speler omdat de computer beneden staat en de em7080 boven. En om nu altijd de pc aan te laten is ook niet ideaal.
Maar wel bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:33:
Ik heb de schijf NTFS geformatteerd via het menu. Geeft dat dan problemen met Eminent benaderen via pc?
Voor de volledigheid... Ik bedoelde vanuit de UI van de EM7080, de schijf wordt dan (als dat nog niet gebeurd is) gepartitioneerd in een partitie voor Linux en een NTFS partitie voor de data. Daarna kan de overige software (voor Usenet, Bittorrent en Samba (server) ) geïnstalleerd worden. Vraagt de speler zelf dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Scheres: Je kunt gewoon een USB dvd-speler aansluiten op de EM7080. Dit staat nergens vermeld, maar werkt wel gewoon. Je kunt hier alleen niet-beveiligde DVD's mee spelen.

@Spanx: TrueHD wordt niet ondersteund op de EM7080. Dwz. alleen de AC-3 substream die daar (bij de juiste rips) inzit, kun je 'horen' . (en raw naar decoder, of downmixen.)

@Timmie: Voor de EM7075 komen natuurlijk ook nog updates met nieuwe zaken.. Meer mag/kan ik momenteel niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
[quote]ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:47:

@All: RE: Jukeboxen, Moviemeter, enzovoort: Dit soort functies waarbij je informatie uit een externe bron haalt, vereisen afspraken met deze bronnen. Je kunt niet zomaar van een commerciële site als moviemeter of IMDB reviews, covers en ander materiaal gaan ripppen in je speler. Mogelijk komt er wel een ondersteuning van 'movie.jpg' bijvoorbeeld, waarbij de eindgebruiker zelf verantwoordelijk is voor de inhoud van dat plaatje, en hem ook zelf moet maken.

Wij kunnen hiervoor echter niet een stuk software leveren dat dit direct mogelijk maakt, of het in firmware inbouwen met een druk op de knop. Spelers die dit wel doen, maken mogelijk inbreuk op copyrights.

----------------------------------
Ik vind het ontbreken van filminformatie toch een groot gemis in het gebruik van deze mediaspeler. Ik heb hiervoor mediaportal op een htpc gedraaid en het beschikbaar hebben van filminformatie (waar gaat de film ook alweer over?) is een echte uitkomst. Ik begrijp dat het niet mogelijk is een rechtstreekse koppeling te maken naar bronnen als moviemeter maar is er geen mogelijkheid om de eminent een database te laten uitlezen a la Ant Movie Catalog?
Door de eminent bijvoorbeeld xml bestanden uit te laten lezen bij films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@mw2010: De stand-alone mediaspelers die momenteel op de markt zijn, bieden deze optie niet. Er zijn voor de NMT's van Syabas wel oplossingen zoals YAMJ of andere 'moviejukebox' pakketten, maar deze zijn allemaal door eindgebruikers gemaakt.

Wil je dit soort informatie commercieel gebruiken door het als functie van een speler te promoten, dan moet je hiervoor in zee met een derde partij. Idem voor je database. Die moet toch ergens mee gevuld worden.
(Dat het voor persoonlijk gebruik in een non-profit oplossing als XBMC of een Mediacenter-software pakket zit wil niet zeggen dat wij het dan ook mogen gebruiken.)

Noot: We onderzoeken mogelijkheden om de INFO toets met functies uit te breiden als je op een bestand staat in de browser. Bestanden moeten echter wel door de gebruiker zelf worden aangeleverd om eerder genoemde redenen. Hoe & wanneer kan ik niet bekend maken. (When it's done, it's done.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Ik overweeg zwaar de Eminent te bestellen maar ben benieuwd naar ervaringen m.b.t. de kopieer snelheid van bestanden via usb (slave). Dus m.a.w. als je een film overzet van je pc naar de Eminent via de usb slave aansluiting welke snelheden moet ik dan op rekenen?

En ook wel leuk om te weten kun je de e-sata aansluiting ook als slave gebruiken? Dus een pc aansluiten via een e-sata aansluiting? Kon dit nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Geen matches
en wat is de snelheid op netwerkgebied? 100mbit en 1000mbit... ik heb namelijk een NAS die op 1000mbit zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

@EminentHelpdesk

Klopt het dat als je NZBget gebruikt op de EM7080 dat de HD constant aan blijft staan als hij zoekt naar nieuwe nzb's op de HD?

Of kan je dmv een USB stick (gemount) hem daar op laten zoeken? (standaard gemount + standaard pad tbv nzbget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent : ben nog bezig om te kijken logfiles voor jullie te maken,

volgende issue :

em7080 via USB aan pc gekoppelt partities verwijderd ( had er twee staan , nu 1 van gemaakt .)en systeem opnieuw geinstalleerd met 1.02.6 versie erop, echter nu kom ik niet meer in http:\\ip_em7080:8080 : nzbget webinterface wel kan ik de bittorrent benaderen maar niet meer op NZBget pagina wat kan er aan de hand zijn?

dus wat heb ik gedaan :
onderaan kast em7080 knopje en aan /uit knop ingedrukt en nieuwe firmware 1.02.6 erop gezet
( systeem gaat dan zelf installeren )

na installatie alles ingesteld mbt NL taal e.d daarna niet meer mogelijk op NZBget webinterface te benaderen.
ik zie wel mappen m.b.t. NZBGet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Spanx: Snel achter elkaar posten is op Tweakers en no-go. Je kunt de 'edit' knop rechtsboven het bericht gebruiken om je bericht te bewerken en vragen toe te voegen.

Snelheden:
De EM7080 haalt via USB slave (pc -> EM7080) rond de 25-30Mbyte / seconde.
De eSATA port is een HOST port en dus niet voor deze toepassing geschikt.
Via het netwerk kan de speler met streamen tegen de 50-60Mbit er doorheen trekken.
Via FTP en samba zit dit rond de 3-5Mbyte/sec, dit is niet super snel, en vooral bedoeld om snel even wat beheer toe doen zodat je files kunt verplaatsen, ondertitels er bij kan zetten etc.
Voor het spelen van films is dit geen enkel probleem, de hoogste bitrates zitten onder de 50Mbit.
Gigabit is zoals zo vaak gezegd, totale overkill voor H.264 videostreams.

@Paulus51: We zien de logs graag tegemoet ;)
Het tweede probleem kan komen doordat NZBget niet goed start, of dat de partities niet de juiste naam hebben. Als je alle partities eraf gooit via de pc en schijfbeheer, en de EM7080 ze zelf aan laat maken, dan moet NZBget goed werken. (Dit is uitgebreid getest.) Als je de schijf aanpast, en er één partitie opzet dan gaat het niet werken.. De tweede partitie is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Geen matches
Na flink wat knoeien ben ik erachter gekomen dat het abnormale geluid simpelweg een (interne) kabel was die (minimaal) tegen de ventilator aanliep.
De kabel van de ventilator is redelijk lang dus ik heb hem zelf vast moeten tie-wrappen/aan de kant duwen zodat hij niet meer tegen de fan aankwam.

Dus voor de mensen die ook dit probleem hadden: controleer eerst even de kabel! Ook al denk je dat je hem goed gepositioneerd hebt, wanneer je de casing weer sluit, schuift het toch weer een beetje. Probeer het anders even met de casing open, en kijk of de ventilator nog steeds lawaai maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door dd1 op 15-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent : ben er druk mee bezig

@ Allen:
misschien voor iedereen wat : ik heb opgemerkt wie problemen heeft met NZBGet aan de gang krijgen: NZBGet heeft blijkbaar wat tijd nodig want na lang wachten en opnieuw via ip poort 8080 kwam de webinterface weer tevoorschijn vreemd misschien maar toch een vermelding waard, scheelt misschien wat meer texten hier over,

voor de rest uitstekende service van Eminent !
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:30:

@Paulus51: We zien de logs graag tegemoet ;)
Het tweede probleem kan komen doordat NZBget niet goed start, of dat de partities niet de juiste naam hebben. Als je alle partities eraf gooit via de pc en schijfbeheer, en de EM7080 ze zelf aan laat maken, dan moet NZBget goed werken. (Dit is uitgebreid getest.) Als je de schijf aanpast, en er één partitie opzet dan gaat het niet werken.. De tweede partitie is vereist.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vraag: ik sta op het punt de 7080 aan te schaffen. Ik vraag mij nog één ding af. Als ik mijn laptop via HDMI op mijn plasma-tv aansluit (Panasonic 42PX80) dan is het beeld net niet schermvullend. ik hou zo ongeveer twee centimeter aan alle kanten over.

Hoe is dat met de EM 7080, is deze wel 100% fullscreen (als met een DVD Speler) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Geen matches
@Jaxxo - Ik neem aan van wel. Ik heb zelf een Panasonic Viera 42G10 plasma en bij mij draait alles gewoon fullscreen. Ook mijn laptop

[ Voor 7% gewijzigd door dd1 op 15-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

darkdevil1 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:27:
Na flink wat knoeien ben ik erachter gekomen dat het abnormale geluid simpelweg een (interne) kabel was die (minimaal) tegen de ventilator aanliep.
De kabel van de ventilator is redelijk lang dus ik heb hem zelf vast moeten tie-wrappen/aan de kant duwen zodat hij niet meer tegen de fan aankwam.

Dus voor de mensen die ook dit probleem hadden: controleer eerst even de kabel! Ook al denk je dat je hem goed gepositioneerd hebt, wanneer je de casing weer sluit, schuift het toch weer een beetje. Probeer het anders even met de casing open, en kijk of de ventilator nog steeds lawaai maakt.
Was al bekend... zie Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb het voor elkaar gekregen om eigen firmware te maken :P
helaas miste ik een so bestand waardoor de ssh server het nog steeds niet deed
maar wil het eerst voor elkaar krijgen om wifi werkend te prutsen en daarvoor
moet ik iets voor mips compileren en daar heb ik niet bepaalt ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:52:
vraag: ik sta op het punt de 7080 aan te schaffen. Ik vraag mij nog één ding af. Als ik mijn laptop via HDMI op mijn plasma-tv aansluit (Panasonic 42PX80) dan is het beeld net niet schermvullend. ik hou zo ongeveer twee centimeter aan alle kanten over.

Hoe is dat met de EM 7080, is deze wel 100% fullscreen (als met een DVD Speler) ?
Dat zal aan je instellingen liggen van je video kaart... zit standaard vaak wat underscan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een week in huis maar heb wel problemen met de afstand bedieningen van de humax en de onkyo versterker met name schakelt de eminent 7080 in en uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:12:
sinds een week in huis maar heb wel problemen met de afstand bedieningen van de humax en de onkyo versterker met name schakelt de eminent 7080 in en uit
heeft okyo niet de functie dat je slave hdmi apparaten tegelijk kan aan/uitzetten met je versterker?
probeer het eerns zonder je hdmi van de 7080 aangesloten. als het dan over is, moet je de okyo instellen dat de hdmi geen "power control" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen de 7080 in huis, ziet er goed uit en hij eet echt alles.
het enige wat me tegenvalt is het menu.
Het ziet er saai uit en een beetje cheap.
Al ik had geweten dat de interface zo eruit zag, had ik misschien een andere media player gekozen.
Wat ik het meest mis is het kunnen veranderen van de standaard locaties van foto's', muziek en video's.
elk menu komt in dezelfde root uit.
Het zou mooi zijn als we zelf direct links kunnen maken.

Ook als no-no moet je al linux kennis hebben om nzbget te kunnen gebruiken.

kortom, het lijkt op een kastje wat erg veel potentieel heeft maar de softwarematige vormgeving valt mij tegen.

@ eminent
Is het mogelijk dat er een website kan komen waarin standaard vragen worden beantwoord, zoals hoe pas ik nzbget aan, hoe verander ik instellingen enz.

Heb van de week 20 min in de wacht gehangen bij eminent maar helaas niemand te spreken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Geen matches
Interface , wordt MISCHIEN , in de toekomst gewijzigd, het is functioneel en werkt uitstekend , snap wat je bedoelt persoonlijk wil ik ook wel dvd Covers etc , maar goed komt mischien wel ! voorlopig een pracht product, even sparen en ik ga er ook een kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Geen matches
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt over het inbouwen van een hardeschijf in de EM7080. Hij staat op YouTube!

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1/2 december in bezit van 7080 en ben er erg blij mee.
Mijn setup:
ADSL 20 Mbit/s => Xylinx2602 ADSL Router => 100BaseT => Linksys WRT160NL Wireless N router => Wireless N => DreyTek VigorAp700 WirelessN Accespoint => 100BaseT => EM7080. Adressering via DHCP
Tussen de wireless router en het accep point zit 1 verdieping.
Werkt prima, alleen wireless netwerk snelheid krijg ik niet op een hoge (G of N) snelheid . Streaming video vanaf PC aangesloten op WRT160NL via wireless: tussen 8 en 12 MBit/s. Overigens ruim voldoende om DVD te streamen.
De aangesloten TV is een old skool Loewe Xelos 5270 ZW televisie met beeldbuis. Aabgesloten via Composite=>SCART. Formaat is 16:9, maar als ik zowel TV als Eminent op PAL+16:9 zet, schaalt ie 'm net buiten beeld (in de breedte).
@All Iemand een idee om dit te voorkomen?

Ik loop nog een beetje te tobben met nzbget werkend te krijgen icm eweka, maar zal de boel weer eens opnieuw instellen. Bittorrent werkt probleemloos zonder iets te configureren.

@Eminent: Ik ben echt blij voor de 7080 gekozen te hebben. Jouw aanwezigheid en activiteit in dit forum geeft zo een meerwaarde aan dit product. Heb zojuist de BETA_1.0.3.2 firmware ingebrand en ben erg blij met de youtube functionaliteit. Kan niet wachten op de internet radio (?) en wiki voor firmware tweak!
Wat een compleet product wordt dit zeg. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 01:55
Geen matches
;) hoi weet iemand of deze rmvb files afspeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Geen matches
simmayor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:09:
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt over het inbouwen van een hardeschijf in de EM7080. Hij staat op YouTube!

[video]
''Dit is een privévideo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb sinds de laatste update steeds netwerk problemen met de 7080.
De melding die ik onder xp krijg is:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: MRxSmb
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 50
Datum: 15-1-2010
Tijd: 17:12:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: JOOST
Beschrijving:
{Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt} Kan niet alle gegevens voor het bestand \Device\LanmanRedirector opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 04 00 04 00 02 00 56 00 ......V.
0008: 00 00 00 00 32 00 04 80 ....2..€
0010: 00 00 00 00 0c 02 00 c0 .......À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0028: 0c 02 00 c0 ...À

Ongeveer om de 2 tot 3 minuten soms ook sneller.
Het gekke is dat als ik de verkenner open kan ik alles benaderen,
alleen als ik bestanden ga overzetten gaat het weer mis.
Ook heb ik een groot aantal corrupte files ineens bij het downloaden.

Iemand misschien een idee??

En ik las iets over een beta update, waar kan ik die vinden??

Voor de rest zeer tevreden over de 7080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
Geen matches
Sorry, ben een YouTube noob. Ik heb het aangepast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48

Harrie van Til

Doe maar blauw

alvv schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:50:
@Eminenthelpdesk

Ik heb hier de beta 1.0.3.2 draaien en heb een paar problemen....

Geluid lijkt ook wat zachter ingesteld te zijn dan de de vorige firmwares. Ik heb alles op de exacte stand staan en er komt minder geluid uit.
Hebben meer mensen deze ervaring met de beta1.0.3.2? Ik vind al vanaf het begin dat de 7080 een erg lage geluidsoutput geeft. Zeker in vergelijking met de andere apparatuur aangesloten op de ONKYO receiver.
Zal de beta voorlopig zeker niet gaan installeren indien bovenstaande in de quote het geval is.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een tip voor de mensen die een harddisk gaan inbouwen.

Bij de mediamarkt was laatst een 1TB externe HDD van Lacie in de aanbieding voor 75 euries.
Dat is goedkoper dan de schijf los kopen!
ik heb de lacie open gemaakt en de zegelsticker op de harddisk schroef losgemaakt met een föhn. Zodat ik garantie blijf houden ;-))
Deze ingebouwd, en werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Harrie van Til schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:12:
[...]

Hebben meer mensen deze ervaring met de beta1.0.3.2? Ik vind al vanaf het begin dat de 7080 een erg lage geluidsoutput geeft. Zeker in vergelijking met de andere apparatuur aangesloten op de ONKYO receiver.
Zal de beta voorlopig zeker niet gaan installeren indien bovenstaande in de quote het geval is.
de audio autput is inderdaad lager, welke reciever van oknyo heb je by the way?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Chrisg schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:04:
Ik overweeg zwaar de Eminent te bestellen maar ben benieuwd naar ervaringen m.b.t. de kopieer snelheid van bestanden via usb (slave). Dus m.a.w. als je een film overzet van je pc naar de Eminent via de usb slave aansluiting welke snelheden moet ik dan op rekenen?
Ik haal met TeraCopy om te kopiëren zo'n 25MB/s.
spanx schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:17:
en wat is de snelheid op netwerkgebied? 100mbit en 1000mbit... ik heb namelijk een NAS die op 1000mbit zit
Dat je NAS op 1000mbit zit wil nog niet zoveel zeggen. Mijn NAS zit ook op 1000mbit maar de cpu die in de nas zit (conceptronic nas) trekt echt geen 1000mbit vol....dat houdt met 22MB/s echt max op. Als ik via netwerk kopieer naar de EM7080 gaat het met zo'n 5 - 12 MB/s. Wat Eminent al zegt, 50 - 60mbit dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Scorpinus op 16-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Vrucht: Die pagina is er : http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907080&dt=1 en we updaten deze regelmatig. Alle Realtek-based spelers hebben een 'karig' menu overigens. Dat ligt niet aan ons, maar aan de manier waarop deze menu's opgebouwd zijn. Er is niet veel aan te veranderen.

De Beta is 'as-is' en wordt door ons niet actief ondersteund. Hij is puur ter demo/test voor een intern test-team, en voor jullie om mee te spelen.

Juulh009: De firmware wordt _erg_ groot als je met .so libs aan de gang gaat. Wij proberen hem zo klein mogelijk te houden, dan start hij sneller op. Beter is om programma's statisch te cross-compileren. Hiervoor is wel wat kennis en ervaring vereist op embedded gebied, maar alles kun je leren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
Ik kan het niet vinden maar heb nog een vraag over de Eminent, wellicht iemand die hierover uit ervaring kan spreken: kan hij ook streamen vanaf een FTP server? Wij hebben nl. een Humax beneden staan waar opgenomen bestanden op staan en ik zou het leuk vinden om te prutsen met dit ding (je kan de opgenomen bestanden via FTP benaderen), maar dan moet het wel mogelijk zijn om te streamen dmv FTP.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eminent :

kan er een link komen om de juiste "goede" beta versies te downloaden?
op jullie website kan ik niets vinden over beta versies , en uitleg daarvan wat er zoal in zit.
zou mooi zijn als je je eerste post hiervan zou kunnen voorzien !

zoals een link om firmware te downloaden en beta versies

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Even lezen. Beta's (goede? dat kan niet, het is niet af..) worden niet door ons ondersteund. Er wordt dus ook niet op onze productpagina's naar gelinked. 1.0.2.6 is wat dat betreft de nieuwste 'stable release' op dit moment. In het topic staan wel wat links naar 1.0.3.x beta's die je op eigen initiatief kunt proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een probleem de 7080 reageert op verschillende functie knoppen van de onkyo en de humax afstandbediening
dus weet nog niet of ik de eminent 7080 behoud
een week in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:54:
Een tip voor de mensen die een harddisk gaan inbouwen.

Bij de mediamarkt was laatst een 1TB externe HDD van Lacie in de aanbieding voor 75 euries.
Dat is goedkoper dan de schijf los kopen!
ik heb de lacie open gemaakt en de zegelsticker op de harddisk schroef losgemaakt met een föhn. Zodat ik garantie blijf houden ;-))
Deze ingebouwd, en werkt als een tierelier!
Mwah.. Hangt er denk ik vanaf welke harddisk je wilt.. :) (zie pricewatch..)

Zou dit overigens ook geen optie zijn als user interface..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Geen matches
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje vreemd dat de user-interface er niet nu al uit ziet zoals de EM7075. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met het apparaat en ik heb het mijn vrouw ook kunnen uitleggen. Maar voor echt een hoog cijfer in gebruiksgemak zal de EM7080 zeker een vergelijkend systeem op moeten zetten.
Maar het is nog vroeg dag en ik klaag niet. Wij kunnen het volledig gebruiken en willen nu al geen afscheid meer van de mediaplayer nemen.. :)
Bij mij zit er trouwens een Samsung Ecogreen F2 EG HD1254UI, 1.5TB in, werkt prima en is niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag de EM-7080 met interne 1 TB HDD aangeschaft en vandaag geïnstalleerd. Had eerst moeite met updaten naar 1.0.2.6 firmware, heb daarom de 1.0.3.3. beta er op gezet. Dit werkt tot nu toe goed.

Ik heb wel wat (positief bedoelde) opmerkingen:
  • Naar mijn idee zou een statuslampje handig zijn, zodat je kunt zien dat er data wordt geschreven naar de interne HDD. Nu kun je dat nergens zien.
  • Als je muziek afspeelt blijft het eerste nummer geselecteerd, zelfs als het volgende nummer afspeelt. De INFO knop op de AB geeft onderin wel informatie over het nummer dat wordt afgespeeld.
  • Als je naar Youtube gaat en je selecteert een film om af te spelen lijkt het of het systeem even vastzit, omdat je geen voortgangsindicator op beeld ziet. Voor de rest werkt deze optie met deze beta firmware overigens zeer goed! Een mooie toevoeging, net als de andere netwerk services.
Waar ik wel bang voor ben is dat als ik de HDD gevuld heb met foto's, muziek en films en er volgt een firmware update, dat dan de hele schijf weer geformatteerd moet worden om de Samba en Bittorrent server weer te installeren.

Voor de rest alle lof voor de zeer actieve deelname van de Eminent helpdesk op deze topic! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
[b][message=33291523,noline]

Waar ik wel bang voor ben is dat als ik de HDD gevuld heb met foto's, muziek en films en er volgt een firmware update, dat dan de hele schijf weer geformatteerd moet worden om de Samba en Bittorrent server weer te installeren.

Voor de rest alle lof voor de zeer actieve deelname van de Eminent helpdesk op deze topic! _/-\o_
Het staat al diverse keren te lezen hier dat het formatteren niet slaat op de data die op de schijf staat, maar op een linux partitie die wordt gebruikt door de EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:13:
nah, 't is me gelukt :) ik kan nu inloggen met het standaard guest-account zonder wachtwoord.

Ik heb uiteindelijk ook de tweaks uitgevoerd zoals ze op: http://www.patriotmem.com/forums/showthread.php?t=2080 staan in de eerste post

ik zie overigens nu ook alle systeem-shares zoals bv. C$, D$, etc. Niet dat ik daarin kan, maar vind het vreemd dat ik ze zie.

'k ga nog wel eens uitzoeken wat er nu precies nodig is aan instellingen, maar van 't jaar niet meer :+

'k weet in ieder geval dat het kan werken met Windows 7, daar ging het me even om.

Overigens heb ik een Windows 7 Ultimate 64 bits draaien.

Bedankt voor het meedenken iig _/-\o_

Goeie jaarwisseling iedereen !
Shares kun je blijvend achterwege laten via het aanpassen van de registry. Zie onderstaande link:
http://www.windowsnetwork...AdministrativeShares.html

Werkt bij mij als een trein (in de zomer ;) ) met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ok, ik heb er vandaag ook een 1TB schijf ingezet.
Snel een mapje aangemaakt met allemaal HD bestanden.

Als hier doorheen blader, loopt hij vast, ik kan dan niets meer.
Na een paar minuten start de 7080 weer opnieuw op uit zichzelf.

Wat kan dit zijn??
Want anders heeft het natuurlijk geen zin om hem vol te zetten om hem vervolgens steeds vast te laten lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vraag: Ik wil de FTPserver (firmware 1033) gaan gebruiken maar de server vraagt om gebruikersnaam en paswoord. Anoniem werkt niet. Heb al wat mogelijkheden geprobeerd. Heeft iemand de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pisa
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:42:
Nieuw beta 1.0.3.3 -> FTP server toegevoegd, verder geen wijzigingen.
http://downloads.eminent-...M7080_FW_BETA_1.0.3.3.zip
User hdd / * en usb / * kun je gebruiken om interne harddisk en USB disks /sticks te benaderen.
(Vanwege de CPU die er in zit is de FTP niet ultrasnel. Wel kun je er even vlug een nzb of ondertitel mee uploaden.)

- Update: 13.15 , nieuwe beta, deze werkt probleemloos.
Effe zoeken, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
simmayor schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:
[...]

Het staat al diverse keren te lezen hier dat het formatteren niet slaat op de data die op de schijf staat, maar op een linux partitie die wordt gebruikt door de EM7080.
[quote]simmayor schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:
[...]

Dit had ik inderdaad gelezen, maar doordat ik de firmware 1.0.2.6 er eerst niet goed op kreeg moest ik hem resetten met de knop aan de onderzijde, en dan is dus alles wel echt weg!

Vandaar mijn opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Geen matches
-

[ Voor 100% gewijzigd door EaS op 17-01-2010 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:37:
@EAS: RE: hdparm: Inmiddels aan onze kant doorgetest, maar hdparm ondersteunt niet alle commando's in combinatie met de schijfcontroller/kernel in de EM7080. Aangezien de driver voor de controller closed-source is kunnen we hier niets aan veranderen.
Heb de beschikbaar gestelde hdparm ondertussen getest. En inderdaad werken maar een paar opties, bijv:
code:
1
2
3
4
5
/tmp/hdd/volumes/HDD1 # ./hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
 Timing cached reads:   100 MB in  2.01 seconds =  49.75 MB/sec
 Timing buffered disk reads:   64 MB in  3.06 seconds =  20.92 MB/sec

Maar AAM niet idd:
code:
1
2
3
4
/tmp/hdd/volumes/HDD1 # ./hdparm -M /dev/sda

/dev/sda:
 HDIO_DRIVE_CMD(identify) failed: Unknown error 50

De dwarsligger lijkt me hier sata_mars.ko.
Vreemd, want Automatic Acoustic Management blijkt al een 'standaard' te zijn sinds de AT Attachment Interface specificaties. Dan dient een controller/driver toch transparant te zijn? Dus realtek voldoet daar gewoon niet aan?

AAM setting 128 heb ik ondertussen maar toegepast -op de betreffende schijf- in een windows pc.

Heb trouwens ook beta 1.0.3.3 getest, wat dingen die me opvielen:
  1. De 0.9 zoom optie is verdwenen! Mijn oude beeldbuis TV 'test bak' lijkt aan overscan te doen, en 0.9 zoom was de perfecte oplossing. Ik zou dit graag terug zien!
  2. Foto's zoomen werkt niet meer. Zou ik ook graag terug zien!
Nu weet ik dat het een beta betreft, maar vaak vormen deze de basis voor een volgende firmware. Vandaar.

Verder heb ik de firmware uit elkaar gesloopt met het oog op wat mogelijke aanpassingen.
(Onder windows install.img uitpakken met winrar, en daarna unyaffs voor yaffs2_1.img, alsmede de beoogde 'te modden' files gewoon vanaf de EM7080 gekopieerd)

Mijn eerste doel was om het OSD van een eigen look te voorzien. Na wat zoek werk kwam ik erachter dat de voornaamste OSD bestanden zich bevinden in usr\local\bin\Resource\bmp.
Maar! Deze bmp bestanden zijn niet te openen met welk programma dan ook.

Hmmm. Dan maar eens met een hex-editor openen. En, inderdaad, geen bmp bestanden. Ondanks de extentie!
Normale BMP header: 0000h 2 bytes > 42 4D (=BM)
Realtek BMP "header": 52 54 (=RT)

Toen zo'n vreemde bmp file maar eens gesubmit naar een online file 'identifier'.
Alle mogelijkheden daar genoemd geprobeerd. Maar nooit niet werken.

Als laatste optie dan maar geprobeerd om een image -van een concurrerent product (met een Realtek MPU) met bekende mod mogelijkheid- uit elkaar te halen.
De bmp's daarin waren idd WEL zichtbaar. Een vergelijk tussen de bmp's daarvan, en de bmp's van de EM7080, liet zien dat de bmp's van de Eminent een stuk kleiner zijn. Zijn de standaard Realtek SDK bmp's soms ergens mee gecomprimeerd? En dan misschien ook nog eens 'beveiligd'gecomprimeerd?

Samenvattend:
  • Is het mogelijk dat eminent eens zou kunnen voorstellen aan realtek om te voldoen aan het AT Attachment Interface gebeuren in hun volgende SDK (of update)?
  • Request om de bovengenoemde zoom mogelijkheden (0.9 en foto-zoom) niet te vergeten in een volgende firmware.
  • Wat is er aan de hand met die bitmaps? Zijn ze gecomprimeerd of encrypted?
:)

[ Voor 197% gewijzigd door EaS op 17-01-2010 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een ethernetkabel aanleggen is niet mogelijk en powerline adapters bleken erg onbetrouwbaar.

Nu heb ik nog een linksys wusb600n usb netwerk adapter liggen en hoe kan ik die werkende krijgen zodat ik de EM7080 draadloos aan mijn netwerk kan hangen tbv bestandsoverdracht naar de hare schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Sp!tF!re schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:38:
Ik kan het niet vinden maar heb nog een vraag over de Eminent, wellicht iemand die hierover uit ervaring kan spreken: kan hij ook streamen vanaf een FTP server? Wij hebben nl. een Humax beneden staan waar opgenomen bestanden op staan en ik zou het leuk vinden om te prutsen met dit ding (je kan de opgenomen bestanden via FTP benaderen), maar dan moet het wel mogelijk zijn om te streamen dmv FTP.
Voor zover ik weet kan de EM7080 alleen afspelen via uPnP, Samba, USB of HDD. Hij ondersteunt dus geen FTP om te streamen. Heb dit zelf ook nog nooit gezien. Daar zijn de andere protocollen veel beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
xxxneoxxx schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:18:
[...]

Mwah.. Hangt er denk ik vanaf welke harddisk je wilt.. :) (zie pricewatch..)

Zou dit overigens ook geen optie zijn als user interface..? :P
wooowww die interface wil ik!!!!
hoe, waar en wanneer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als de realtek zo wie zo geen mooie menu's ondersteund, waarom is het uberhaubt voor gekozen om deze chipset te gaan gebruiken. Ik was in de veronderstelling dat de 7080 een verbetering zou zijn in alle opzichten t.o.v. de 7075. Maar helaas is dat niet het geval. Op de website van eminent staan mooie screenshots van het 7075 menu. Maar geen screenshots van de 7080.........

Helaas is het een feit dat je het menu pas ziet als je hem gekocht hebt en hem niet meer retour kan geven.

Ik weet zeker dat het menu gedeelte veel mensen tegen gaat vallen als ze het gaan vergelijken met andere producten.

Wat zijn nu de redenen om een 7080 aan te schaffen t.o.v de mooiere 7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48

Harrie van Til

Doe maar blauw

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:55:
[...]

de audio autput is inderdaad lager, welke reciever van oknyo heb je by the way?
De TX-SR601E

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:51:
probeer het eerns zonder je hdmi van de 7080 aangesloten.
Het gaat echt via de infrarood van de (onkyo/humax) AB, ik heb een Onkyo versterker die geen HDMI heeft en alleen via optisch SPDIF aan de Eminent hangt. Ik hoop dat er overigens een uitspraak over komt of dit ueberhaupt in firmware opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:08:
Helaas is het een feit dat je het menu pas ziet als je hem gekocht hebt en hem niet meer retour kan geven.
Volgens mij heeft de koper nog steeds het recht om te zien voordat hij koopt.
Vraag in de winkel een demo en je weet alles ;)
Koop je via via internet, dan weet je nooit wat je koopt als jezelf niks onderneemt om er achter te komen wat wat het product allemaal in huis heeft. Je kan en mag iets niet vergelijken met een ander typenummer.
De verkoper op internet refereerd toch niet naar een ander typenummer? Dan weet je dat het om een ander product gaat.
Je bent altjd zelf verantwoordelijk voor je eigen aankoop ;)
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:08:
Wat zijn nu de redenen om een 7080 aan te schaffen t.o.v de mooiere 7075?
Volgens mij ben je appels met peren aan het vergelijken.
In de 7075 kan geen interne harddisk gebouwd worden.
Er zijn meer verschillen en daar is snel achter te komen door een beetje zelfstudie.
Kijk hier maar eens. Lekker wat leesvoer voor de zondag :D :
[Mediaplayer] Eminent hdMedia Stream EM7075

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 11:09 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!