Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Geen matches
Kareem schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:46:
[...]

.

Kan er ook een blu ray-schijfje in het apparaat?
nee alleen een harde schijf (intern en extern ) voor een blue Ray moet je kijken naar de nieuwste PopCorn dacht ik uit mijn hoofd te menen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
Geen matches
René van Gaalen schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:52:
[...]

Verander de extentie .ts eens in .mpg en waarschijnlijk is je probleem opgelost.
Had ik reeds geprobeerd maar geeft hetzelfde resultaat als met de .ts: bitstream error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Matched: eminent
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:19:
@Alvv: Last-minute jou verzoek er bij gezet. NZBget extra op port 8066 komt er bij in de beta. RAW betekend dat alle audio er RAW uitkomt. Er zijn (nog) geen opties om per formaat specifiek in te stellen of het PCM of RAW moet zijn. (Dit is dus geen bug, het zit er gewoon niet in.) Het verzoek ligt er wel trouwens, maar meer kunnen we er op dit moment niet over zeggen.

Beta staat over 30 minuten op http://downloads.eminent-...M7080_FW_BETA_1.0.3.2.zip
Changelog is aangepast, zie eerdere post. Enjoy!
Bedankt Eminenthelpdesk voor de extra port, ik hoop dat ik eindelijk nzbget vanaf mijn werk kan bereiken met de extra port.

Ik hoop dat het in de toekomstige firmwares de eminent automatisch terug kan schakelen naar PCM geluid als het moet, steeds handmatig aanpassen is niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Geen matches
@Dreambox users: TS streams van Gemini en Nabilo zijn hier zonder problemen getest. Werken deze ook niet vanaf usb stick ? Netwerk+USB is getest zie ik in onze interne testlist.

@Alvv: Jou verzoek hebben we meegenomen, het is al eerder voorbij gekomen.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
@ eminenthelpdesk !

Er worden aardig wat bestanden ondersteund voor foto's zag ik , ik zou het op zich (geen noodzaak ) fijn vinden als RAW ondersteund gaat worden, ik ga al mijn foto's op een Nas zetten en heb dus een aparte directory voor al mijn raw foto's , soms zijn deze beter dan Jpg , soms ook weer niet , ligt aan opname maar dit tegenwoordig veel gebruikte formaat (naast JPG ) zie ik nergens ondersteund worden,

Zou wel heel erg mooi zijn , en een voor mij (en ik denk / hoop ) voor andere een mooie extra formaat wat ondersteund kan worden, Video formaten zat , maar voor foto's relatief weinig,

Het is geen must , maar wel een leuk extraatje, overweeg het eens zou ik zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Gandalf68: We moeten je helaas teleurstellen. Dit staat helaas niet op de planning. (FTP server overigens wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Kareem schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:46:
Dus het is niet gewoon zo dat als je een .SRT-file hebt dat het dan altijd werkt?

Maar Nederlands en Engels worden sowieso ondersteund? Dan zijn ook degene die ik gebruik.

Andere extensies dan .SRT worden niet ondersteund? Dus b.v. .SUB.
EminentHelpdesk?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Kareem: Er is niet altijd binnen een paar minuten antwoord mogelijk op Tweakers.net. Het is niet nodig het topic dezelfde dag al een kick te geven omdat je snel antwoord wilt.

De EM7080 heeft support voor de DVD ondertitels (ingebakken streams), BluRay ondertitels (PGS), SRT, andere formaten zijn niet uitgebreid getest. Hij heeft alleen voor SRT deze extra feature met .en.srt en allerlei andere talen die je maar kunt verzinnen. Dwz. je kan er Filmnaam.taal.srt ingooien zoveel je wilt. (Hij ondersteunt niet alleen maar Nederlands en Engels.)

[ Voor 9% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 11-01-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Geen matches
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:47:
@Kareem: Er is niet altijd binnen een paar minuten antwoord mogelijk op Tweakers.net. Het is niet nodig het topic dezelfde dag al een kick te geven omdat je snel antwoord wilt.
Zo was het ook niet bedoeld. Je had al wel gereageerd op posts onder mij, dus ik dacht dat je mijn post mogelijk gemist had. :)

Dank voor het antwoord.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Geen matches
Arie van Dijk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:27:

Ik kan de standaard transport stream .ts van de dreambox niet afspelen. Standaard MPEG-2 transport stream opgenomen van sateliet.
Ik heb het net ook even getest met mijn Dreambox 800 HD maar hij speelt de .ts file hier gewoon af, ik draai met de newnigma2 firmware.

Youtube werkt trouwens heel mooi!

[ Voor 13% gewijzigd door Dessie op 11-01-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
@Eminent Helpdesk, Rene van Galen, DeSSie

De .ts stream van de dreambox (gemini) speelt gewoon zonder problemen vanaf de USB.
Het zal hier een netwerk geralateerd probleem zijn. Ik zal het nog onderzoeken en laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Arie van Dijk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:02:
@Eminent Helpdesk, Rene van Galen, DeSSie

De .ts stream van de dreambox (gemini) speelt gewoon zonder problemen vanaf de USB.
Het zal hier een netwerk geralateerd probleem zijn. Ik zal het nog onderzoeken en laten weten.
Spelen jullie die stream via het netwerk direct van de Dreambox af of van een harde schijf in/aan de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Geen matches
Ik heb het net getest met de interne hardeschijf en externe usb schijf. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Dessie op 11-01-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken in bezit en ben zeer tevreden, mede door de goede support op dit forum zijn problemen snel opgelost. Vandaag de webservices bekeken en het ziet er leuk uit. Het zoeken is op deze manier wel omslachtig en tijdrovend. Wellicht is het een idee om de eminent ondersteunend te maken voor een toetsenbord, die wellicht aan de voorkant (één van de twee USB-poorten) ingeplugd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminenthelpdesk

Is/komt ook een USB WiFi ondersteuning om de 7080 op te nemen in een draadloos netwerk?

Ik heb de 7080 trouwens vandaag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb de beta versie geinstalleerd en ziet er goed uit.
Een toetsenbord aan kunnen sluiten zou veel ongemak oplossen.

Heb 1 probleem. Misschien een bug?
Iso worden goed afgespeeld als de em7080 net is opgestart maar nadat ik een aantal iso's heb doorlopen geeft hij bij iso's "ongeldig bestand"
Wanneer ik de EM uit en aanzet speelt deze wel de iso's af maar gaat na korte duur weer de fout in.
Dat doet hij met iso's vanaf interne schijf en extrerne usb schijf.

Hoe staat het met mijn eerder gestelde vragen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Geen matches
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:13:
@Alvv: ... hebben we meegenomen, het is al eerder voorbij gekomen.
Yep, de bekende mp3 is ook geluid van de mpeg familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

@Eminenthelpdesk

de beta firmware ziet er zeer goed uit.Eindelijk werkt mijn nzbget webinterface vanaf een extern netwerkop poort 8066.
Ik had een dvd iso,deze menu weergave werkte niet helemaal goed, maar met de beta firmware doet deze het ook goed, dus dat is ook positief.

extraatjes zien er goed uit, youtoube werkt goed en is snel.
als de weersinformatie in het hoofdmenu getoond kan worden dan is dit wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de EM7080 binnengekregen ter vervanging van de cfullhdma. Installatie was een eitje; firmware 1026 erop; schijf van 750 gig erin en was direct in het netwerk zichtbaar. Configuratie: gigabit netwerk met switch en een NAS. Vindt het een fantastisch apparaat en de ondersteuning op dit forum is TOP.

Zaken die mij opvallen: Bluray vanaf de nas afspelen stottert; mijn inziens te wijten aan de beperkte netwerksnelheid van de EM; Bluray vanaf EM-Hd prima, dvd vanaf de NAS prima

Tijdens het rippen van een Bluray met Anydvd (rechtstreeks naar de EM/Hd) werd een file corrupted door het per ongeluk uitschakelen van de EM. Als een dergelijk corrupt file op de Hd van de EM staat loopt het hele boeltje geheid vast. Wat ik vreemd vind is dat ik deze map noch via het EM-menu, noch via verkenner/netwerk kan deleten. De inhoud van de map is te verwijderen maar de map blijft bestaan. Ik heb een map "prullebak" aangemaakt en daar de map naartoe verplaatst. Iemand een oplossing??

Ik ben allesbehalve een "deskundige" maar zou een sticky met tips en trucs geen goed idee zijn; we zitten inmiddels op pag. 21 en de zoekfunctie van het forum is niet alles......

Met dank aan eminent en alle gebruikers voor de input! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 09:36
@eminenthelpdesk

Op jullie website staat:
"Verbind je EM7071 High-Definition Media Player met het internet om toegang te krijgen tot honderden video's en foto's van sites zoals Uitzending Gemist, ZDF Mediatheek, YouTube (In HD!), Flickr en Picasa."

Ik las eerder in het forum dat er support voor YouTube komt. Zit dit er op termijn ook aan te komen voor Uitzending Gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Esrever: Dit is onzeker ivm. de vele wijzigingen die UZG de laatste tijd ondergaat.

Nieuw beta 1.0.3.3 -> FTP server toegevoegd, verder geen wijzigingen.
http://downloads.eminent-...M7080_FW_BETA_1.0.3.3.zip
User hdd / * en usb / * kun je gebruiken om interne harddisk en USB disks /sticks te benaderen.
(Vanwege de CPU die er in zit is de FTP niet ultrasnel. Wel kun je er even vlug een nzb of ondertitel mee uploaden.)

- Update: 13.15 , nieuwe beta, deze werkt probleemloos.

[ Voor 25% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 12-01-2010 13:15 . Reden: Beta bijgewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:09:Tijdens het rippen van een Bluray met Anydvd (rechtstreeks naar de EM/Hd) werd een file corrupted door het per ongeluk uitschakelen van de EM. [..]
Iemand een oplossing??
Ik heb ook zoiets gehad, de EM7080 gaat namelijk uit/aan als ik de surround mode van mijn receiver wil wijzigen(!), terwijl nzbGet bezig was.
Ik heb door de EM, via USB als external storage, aan een (Vista) PC te hangen en een diskcheck uit te voeren de boel weer werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
@Eminent Helpdesk:

De problemen met installeren van de samba plugin .ipk files was opgelost na het (her)formateren van de harddisk na update naar FW 1.0.2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
@EminentHelpdesk:

De .ts transportstream vanaf de DreamBox werkt prima vanaf USB en HD. Vanaf netwerk via Samba vanaf een Qnap (NAS) krijg ik een bitstream-error. Uit dezelfde gedeelde map spelen alle HD-video's zonder problemen.
Nu zou ik graag de verbinding rechtsreeks willen testen met de NFS gedeelde map van de Dreambox. Volgens de productinformatie wordt NFS ondersteund. Ik vind echter nergens een manier om met NFS te verbinden. Heeft u een oplossing of werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Geen matches
beta 1.0.3.3 net geinstalleerd en helaas een zwart scherm. Het powerlampje gaat nog wel branden maar ik krijg geen beeld meer.

Iemand ook dit probleem? En nu....hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@mw2010: Geen paniek de instructies staan in de readme.txt. Mogelijkheid #1 is dat je het upgradescherm niet ziet op je televisie. Dan moet je dus even de speler zijn upgrade laten voltooien, en reboot hij automatisch.

Als je hem niet werkend krijgt, download dan even de normale 1.0.2.6 release, en volg deze stappen:

To recover firmware (only if needed.):
--------------------------------------

1. Copy install.img to USB stick, and insert this USB stick in upper USB port.
2. Hold the hardware button on the bottom of the unit, and power on until the
unit shows it is flashing the firmware.

Notice: The hardware button is located on the pcb, and can be reached by turning
over the unit, and looking in the upper left cooling grid hole. Some televisions may not show the upgrade screen, please wait approx 3-5 minutes for the main menu to appear after you start an upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Arie van Dijk: De EM7080 ondersteunt geen NFS. Als je dit ergens leest, dan is de info niet correct. Op onze website wordt dit ook niet genoemd. Waar ben je NFS ondersteuning tegen gekomen ?

Het probleem lijkt in het spelen vanaf de NAS te zitten overigens. Bitstream errors betekend dat de file (of delen ervan) niet goed gelezen kon worden. (Read error)

@All: De EM7080 uitzetten terwijl hij aan het schrijven is, levert fouten op het NTFS bestandssysteem van de disk op. Deze kunnen via schijfcontrole met USB aansluiting op een Windows-PC hersteld worden, zoals eerder genoemd.

[ Voor 20% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 12-01-2010 12:30 . Reden: NTFS/Schijfcontrole errors ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Geen matches
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:25:
@Arie van Dijk: De EM7080 ondersteunt geen NFS. Als je dit ergens leest, dan is de info niet correct. Op onze website wordt dit ook niet genoemd. Waar ben je NFS ondersteuning tegen gekomen ?

Het probleem lijkt in het spelen vanaf de NAS te zitten overigens. Bitstream errors betekend dat de file (of delen ervan) niet goed gelezen kon worden. (Read error)
8<------ knip uit de website die u zelf noemt:
Toegang tot je thuisnetwerk
De EM7080 hdMEDIA RT kan direct vanaf je LAN netwerk bestanden afspelen. Als je een grote verzameling media op een computer of NAS apparaat hebt staan, dan zul je de ingebouwde netwerkondersteuning erg waarderen. Hierdoor kun je snel verbinden met je netwerk en direct media afspelen vanaf bijvoorbeeld UPnP, Samba of NFS servers. Nooit meer een saai moment op de bank!
---->8 knip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Geen matches
Ik kon alleen via mogelijkheid #2 (de hardware button gebruiken) de 1.0.2.6. release er weer op zetten. Ik had namelijk een zwart scherm. Nadat deze succesvol was geinstalleerd heb ik nog een keer geprobeerd de nieuwe beta te installeren maar kreeg ondanks dat er een "install complete" melding kwam weer een zwart scherm. Nu wederom 1.0.2.6. terug gezet en blijf daar nog maar even bij tot er een voor mij werkende release aankomt.

Ben ik de enige met dit probleem?
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:21:
@mw2010: Geen paniek de instructies staan in de readme.txt. Mogelijkheid #1 is dat je het upgradescherm niet ziet op je televisie. Dan moet je dus even de speler zijn upgrade laten voltooien, en reboot hij automatisch.

Als je hem niet werkend krijgt, download dan even de normale 1.0.2.6 release, en volg deze stappen:

To recover firmware (only if needed.):
--------------------------------------

1. Copy install.img to USB stick, and insert this USB stick in upper USB port.
2. Hold the hardware button on the bottom of the unit, and power on until the
unit shows it is flashing the firmware.

Notice: The hardware button is located on the pcb, and can be reached by turning
over the unit, and looking in the upper left cooling grid hole. Some televisions may not show the upgrade screen, please wait approx 3-5 minutes for the main menu to appear after you start an upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 09:36
@ Eminent Helpdesk
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:42:
@Esrever: Dit is onzeker ivm. de vele wijzigingen die UZG de laatste tijd ondergaat.
Betekent dit ook dat ook dat UG op termijn uit de 7071 zal kunnen verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Esrever: Hierover kunnen wij alleen zeggen dat dit zo lang mogelijk ondersteunt zal blijven in de EM7071.

@mw2010: Probleem is hier inmiddels gedupliceerd, en nieuwe beta is onderweg.

@Arie van Dijk: NFS wordt niet ondersteund, dit is een fout in de informatie op de website. Deze wordt zsm. gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
@ Eminent Helpdesk

Mijn EM-7080 hangt regelmatig terwijl ik niet aan het kijken ben. Ik draai op het moment firmware 1.0.2.6, ik heb het probleem ook gehad met firmware 1.0.2.5.

Ik laat het apparaat altijd aanstaan, omdat ik hem ook als NAS wil gebruiken in mijn netwerk, en om BitTorrent downloads door te laten gaan.
Helaas kom ik er dan vaak de volgende avond achter dat het apparaat niet meer via het netwerk te bereiken is, en als ik dan de TV aanzet, ook niet meer reageert op signalen van de afstandsbediening.
Waar hij dan altijd wel nog op reageert is de aan/uit knop van de afstandsbediening.

Laatst hing het apparaat terwijl ik bezig was bestanden ernaartoe te kopieren (en in de achtergrond was de BT client nog actief); we keken geen TV op dat moment.

Op deze manier is het niet een heel erg betrouwbare NAS voor mij.

Is dit probleem eerder gemeld? Zijn er dump bestanden die ik van het apparaat af kan halen om te helpen met het analyseren van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@tnleeuw: Het apparaat maakt standaard geen dump bestanden of logs. Dit soort vastlopers zou ook niet moeten voorkomen. Hoe heb je hem opgesteld ? Kan hij zijn warmte goed kwijt, en is de fan niet verwijderd oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geen matches
Ik heb hem binnen, firmware 1.0.2.4 staat erop en die wil ik naar 1.0.2.6 upgraden.
Firmware staat op USB stick, stick in bovenste poort gedaan en naar upgraden, helaas zonder sucses.
De 7080 geeft heel snel aan dat update mislukt is na wat zenuwachtige schermpjes die op en neer gaan linksboven. Iemand een idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Kies de onderste optie om de firmware te upgrade. (In 1.0.2.4 is de vertaling hier wat minder goed van, dit is later gecorrigeerd, zodat de onderste optie 'firmware upgrade' heet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
@All: De EM7080 uitzetten terwijl hij aan het schrijven is, levert fouten op het NTFS bestandssysteem van de disk op.
@EminentHelpdesk
Dan toch even (laten) zoeken naar een chkdsk utility (of iets dergelijks) voor Linux, dat of automatisch bij het opstarten ziet dat een chkdsk nodig is ofwel uit het menu gedraaid kan worden.
Je ziet aan de EM7080 nl. niet of hij aan het schrijven is, en hij stopt ook niet de processen voor het uitschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ge Someone op 12-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
@ Eminent Helpdesk

Het apparaat staat vrij, alleen staat er een kleine USB drive bovenop. Volgens mij kan hij zijn warmte goed kwijt.
De fan is niet verwijderd; ik heb hem gekocht bij MediaMarkt met HDD reeds ingebouwd en heb hem niet opengemaakt. Ben, voorzover ik kan beoordelen, de eerste eigenaar van het apparaat (dus geen exemplaar wat door een ander is teruggebracht en opnieuw verkocht is).

De vastlopers komen als het apparaat een aantal uren idle is geweest (met alleen netwerk activiteit), nog geen problemen gehad bij het kijken van films.
Ik denk daarom dat warmte-ontwikkeling ook niet echt het probleem is.
Het lijkt erop dat hij langer blijft werken als we er af en toe iets mee doen met de afstandsbediening, maar omdat we overdag meestal weg zijn, durf ik dat niet echt heel zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geen matches
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:53:
Kies de onderste optie om de firmware te upgrade. (In 1.0.2.4 is de vertaling hier wat minder goed van, dit is later gecorrigeerd, zodat de onderste optie 'firmware upgrade' heet.)
Werkt ook niet. Ik krijg niet de kans om naar de locatie van de firmware te gaan op de stick, is dat normaal of word er normaal gesproken automatisch op de stick gekeken waar de firmware staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Rene van Gaalen: Je hebt niet de stappen gevolg die voor de update staan. Waarschijnlijk heb je install.img ook weer uitgepakt of iets dergelijks. Normaliter, als je de onderste optie kiest, dan reboot je EM7080 als hij op de stick het install.img bestand ziet staan. Aangezien dit niet gebeurt, is er schijnbaar geen install.img aanwezig.

Plaats enkel de install.img op stick, en kies de onderste optie om te upgraden. De EM7080 reboot dan na een paar seconden, en gaat upgraden. Er komt geen scherm met locatie of wat dan ook, het proces is volledig automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:09:
@Rene van Gaalen: Je hebt niet de stappen gevolg die voor de update staan. Waarschijnlijk heb je install.img ook weer uitgepakt of iets dergelijks. Normaliter, als je de onderste optie kiest, dan reboot je EM7080 als hij op de stick het install.img bestand ziet staan. Aangezien dit niet gebeurt, is er schijnbaar geen install.img aanwezig.

Plaats enkel de install.img op stick, en kies de onderste optie om te upgraden. De EM7080 reboot dan na een paar seconden, en gaat upgraden. Er komt geen scherm met locatie of wat dan ook, het proces is volledig automatisch.
Bedankt EminentHelpdesk, is nu gelukt. Heb stick eerst opnieuw geformateerd en daarna enkel de install file erop gezet en dat werkte precies zoals je hebt beschreven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Eminent EM 7080 nu twee weken en het is een fantastisch apparaat!
Speelt alle video's af. ISO, MKV etc. Prachtig beeld en streamt vanaf netwerk perfect. Geen haperingen.
Deze week krijg ik een 1TB schijf binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ge Someone schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:49:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad, de EM7080 gaat namelijk uit/aan als ik de surround mode van mijn receiver wil wijzigen(!), terwijl nzbGet bezig was.
Ik heb door de EM, via USB als external storage, aan een (Vista) PC te hangen en een diskcheck uit te voeren de boel weer werkend gekregen.
Als ik mijn (xp) laptop eraan hang zie ik de schijf van de em, maar de em start niet door, blijft hangen op "loading" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Newbieluc: Als de USB stekker is aangesloten op een computer, dan is hij niet tegelijk erbij op een TV te gebruiken. Er kunnen geen twee apparaten tegelijk naar één schijf schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent:

ok , maar na het inpluggen van de laptop vraagt de em of hij moet omschakelen; bij keuze ja blijft het scherm op loading staan.

bestandsbeheer/verwijderen mappen; is opgelost na een reset van de em; via bestandsbeheer kan ik probleemloos mappen verwijderen.

Prachtig apparaat overigens; heb ts-bestanden van mijn humax 5050 overgetrokken en worden probleemloos afgespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:44

Harrie van Til

Doe maar blauw

Geen matches
Heb de 7080 nu 2 weken in huis en ben zeer tevreden. Enkel de fan is steeds meer 'lawaai'' gaan maken. heb al gekeken of er een draadje werd geraakt, maar de hoge toon komt uit de fan zelf. Wordt verder nog versterkt door de kast. Bij controle bleek dat draadjes ook los contact veroorzaakten. Bij bewegen van het deksel viel de fan steeds uit. Lijkt me niet de bedoeling Heb nu de fan eerst losgekoppeld. Binnenkant wordt aardig warm maar alles loopt verder perfect.

Vraag aan helpdesk: kan ik de fan zonder problemen loskoppelen aangezien er ook een HDD aan boord is? Zoniet, hoe kom ik aan een nieuwe fan/ nieuw deksel met fan?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geen matches
Ik heb 2 USB vraagjes. Als ik de 7080 op een PC met Windows 7 aansluit via USB dan kan ik de interne harddisk niet benaderen vanaf de PC. Met een laptop waarop Windows XP draaid lukt het wel.
Is er een speciale driver voor Windows 7 nodig? (is een 2 terrabite schijf)

Als ik een externe USB schijf aan de 7080 prik aan de voorkant dan word die niet herkent, een USB stick word wel herkent.

Wat kan hiervan de reden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Harrie van Til: mail even met support [at] eminent-online.com het lijkt erop dat je een slecht exemplaar fan hebt. (We raden aan het apparaat NIET zonder fan te gebruiken, omdat dit problemen kan veroorzaken!)

@René van Gaalen: De interne disk moet zowel onder Windows 7 als XP benaderbaar zijn. Hier zijn geen externe stuurprogramma's voor vereist. Idem voor het aansluiten van USB stick / Schijf, dit moet gewoon werken. (Is de schijf wel extern gevoed & geformat?)

@Newbieluc: De EM7080 telt dan af en schakelt naar USB modus. Keuze ja is USB mode activeren, en dus geen beeld op het scherm. Bij de meeste pc's staat er geen HD TV naast de computer om op 'Ja' te klikken, vandaar deze werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Trillingen van de fan of interne hardeschijf gaan vaak door je hele kast/tv meubel heen, ik heb dat opgelost door onder elk pootje van de Eminent 7080 een dubbele laag van die dikke plakkertjes te plakken die je ook wel onder stoelen plakt zodat het laminaat niet beschadigd. Weg trillingen! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Dessie op 12-01-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik volg dit forum al even, maar was nog niet geregistreerd.
Ik ben op zoek naar een mediaplayer en twijfel tussen de AC Ryan Playon HD (realtek 1283) en de Em7080 (realtek 1073). Gezien de ondersteuning van Eminent op dit forum neig ik erg naar de laatste.

Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de gebruikte chipsets van deze spelers? Deze vraag is al eerder gesteld, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden.

Even googelen leverde me deze site op, http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22163. Maar wat houdt dit nu concreet in ?

Kan iemand me hier een zinnig antwoord op geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
xxxneoxxx schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat je zelf ook wel kan begrijpen dat dit ding geen pc is..? :/

Werkt ook ietwat anders dan een pc, programmatuur zit ingebakken in een ROM; het is niet zo dat er een harde schijf in zit waar dit ding alles vandaan opstart als in een pc. |:(
xxxneoxxx,

Ik begrijp dat het geen PC is, maar omdat ook nzbget en samba er op geinstalleerd kunnen worden, lijkt het mij niet geheel onmogelijk om er software op te installeren.

En omdat een sticky met een fw update wél gezien wordt bij het opstarten, en dan de fw update ook geinstalleerd wordt, dacht ik.........

Dat het geen 1,2, 3tje is, geloof ik inderdaad. Ik hoop dat de officiële software makers de nu reeds meermalen uitgesproken wens naar een mooiere interface met covers e.d. in een toekomstige versie mee zullen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag,

vandaag mijn EM7080 binnen gekregen en inderdaad een fijn apparaat ! goede kwaliteit weegave superblij mee.

echter ik heb het volgende opgemerkt : firmware upgrade uitgevoerd en geslaagt naar de 1.2.6 toe !
3.3 blijft "hangen"zoals al bekent ( had ik al eerder eropgezet en volgens text bestand weer terug gezet prima !

oke nu dan het volgende : De em blijft "hangen/zoeken"nadat men zowel component als HDMI kabels aangesloten zitten in mijn situatie :

Component ---> TV alleen aangesloten en werkt prima
HDMI ---> Beamer ( Hometheater ;-)..) alleen aangesloten werkt prima

beide kabels aangesloten en 1 apparaat gewoon uitgezet : blijft de EM "hangen" ( zelfs na opnieuw starten.

dus voorbeeld 1 : allekabels aangesloten alle apparaten staan uit : TV aangezet -> EM7080 aangezet : werkt niet

voorbeeld 2 : Alle kabels aangesloten alles staat uit -> : beamer aangezet EM7080 aangezet blijft hangen in beide gevallen .

wat ik dus wil bereiken is dat ik niet steeds een kabeltje moet lostrekken om, of op TV te kijken of op mijn beamer te bekijken .

lijkt me wel op te lossen met een firmware denk ik zo ;-) ( tip: handshaking protocol ? )

trouwens de firmware die na een mislukt 3.3 de 2.06 hangt geregeld : de 2.4 waarmee deze is geleverd draaide goed geen hangen hierbij geconstateerd

ik hoop dat dit opgelost kan worden , verder zeer mooi beeld geluid heb ik opties ! fantastische ervaring !

oja een toevoeging misschien een mooie movie box erop ;-)

of dit nu via component is of HDMI : de EM Blijft hangen. beide kabels aangesloten werk dus niet ondanks men een van de apparaten uit heeft staan ,

hopelijk ben ik duidelijk geweest in mijn omschrijvingen , mvg, Paul, arnhem

Extra noot : Harttikke goed van Eminent om actief hier op het forum te zijn Bravo !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Geen matches
Ik heb ook nog wel een leuke toevoeging voor de web services!

Buienradar.nl _/-\o_

Het zou ook handig zijn als je met de Youtube web service filmpjes in je favorieten kon zetten, of kan dit al en zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 49% gewijzigd door Dessie op 12-01-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Geen matches
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:26:
@Hyperbart (en alle anderen)

1. Ondertiteling: Er zit support voor MovieName.EN.srt en MovieName.NL.srt in de volgende beta
2. De EM7080 gebruikt de guest user credentials om in te loggen. Als je de auto login uitzet dan mag je zelf een user en password intikken.
Bedankt voor de antwoorden, ik ben wel al heel tevreden van de snelle respons.

Het feit dat er ook actief aan de firmware gesleuteld wordt is voor mij nog een reden om over te gaan tot aankoop
@Hyperbart: We proberen met onze producten altijd zoveel mogelijk eindgebruikers blij te maken. Dit is echter niet altijd mogelijk, en we vragen daarvoor begrip. 99% van de gebruikers heeft de subs in één taal nodig, meer niet. (XBMC-Functionaliteit is niet altijd zomaar toe te passen, wij moeten binnen een bepaald systeem werken.)

In dit geval hebben we de functie al toegevoegd, zonder dat je ons product gekocht hebt. Dat is geweldig toch ? Verder hieronder de changelog, en zodra de beta is vrijgegeven, wordt hij geupload.
Klopt, het ging me wel niet zo over het multi-taal gezelschap, maar wel de wetenschap waar de speler onderscheid maakte als ik evt iets wou automatiseren met een scriptje.

Ik heb nu wel gemerkt dat Windows 7 het heel vlot en makkelijk maakt om snel bestandsnamen dezelfde naam te geven. Vista deed dit nog anders, windows 7 begint bij de eerste file al te tellen met (1) terwijl vista de eerste file de bestandsnaam gaf die je intikte en pas het tweede bestand het nummer (1) gaf (als ik het goed voor heb).

Al bij al ga ik nu even op onderzoek uit in mijn video-collectie. Als ik merk dat het goed gaat met het hernoemen van series en films enz... Ga ik ZEKER over tot de aankoop van deze NMT.

* HyperBart out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Diego5: De door jou vergeleken producten gebruiken beide de RT1073 chipset. Ik weet niet wat er in het andere merk exact voor subtype zit, maar wij hebben de 1073DD er in zitten. (en 3 jaar langer garantie.)

@Dessie: Het hele Youtube-support is in beta en wordt niet actief ondersteund. Buienradar e.d. wordt moeilijk, commercieel data overnemen van dit soort sites kan niet zomaar.

@paulus51: Als de speler niet boot met HDMI aangesloten en de TV ingeschakeld, op HDMI ontvangen we graag een HDMI log. Mail even met support [at] eminent-online.com dan kunnen we dit verder onderzoeken. Alles is wel met HDMI aangesloten en niet met HDMI -> DVI converters ? Twee apparaten tegelijk is helaas onmogelijk. P.s. -> groeten is niet gewenst op tweakers. Zie ook modbreak eerder in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33245692

@Rumarsies: Wensen nemen we altijd mee, of ze haalbaar zijn is een tweede. Zoals eerder gemeld, het is geen PC met alle mogelijke manieren van customizen, wij zijn beperkt door de Realtek-SDK in deze.

@Harrie van Til: De fan kan uit het deksel gehaald worden. Mogelijk is hij zelfs verschoven tijdens transport en komt er daarom vreemd geluid af. Let wel, er komt altijd een beetje geluid af, maar gepiep wat je op afstand kan horen, is niet normaal. Wij sturen je een nieuwe als je even contact opneemt. Het is niet nodig de oude op te sturen. (Die kan in de prullenmand als hij defect is.)

@Kc2706: Internet radio.... zijn we druk mee bezig ;) (Eminent is officieel Shoutcast partner sinds kort!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Geen matches
Ik heb nog even een vraag over externe USB schijven: is er al iemand die heeft geprobeerd wat er gebeurt met twee verschillende partities? Ik heb mijn USB schijf namelijk in twee partities verdeeld: één in NTFS en de ander in een (voor de 7080 zeker) niet te lezen bestandssysteem (WBFS). Krijg ik hier geen problemen mee dat hij niet kan afspelen e.d. of nog erger: dat de tweede partitie geformatteerd moet worden?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week in het bezit van dit prachtige product.
Loop nu alleen wat te knutselen/knoeien met het aan de praat krijgen van een WiFi connectie naar deze box. Heb daarvoor een Eminent EM4454 (USB WiFi adapter) in bezit. De 7080 herkent 'm dus niet als zodanig. Is dit een firmware issue? Heb ik de verkeerde USB stick?

Firmware 7080: 1.0.2.6

Any help is very welcome! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

Is het mogelijk grote bestanden (7 GB) af te spelen vanaf een NTFS-geformateerde USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik Heb een media player 7080 van eminent
en ondervind het volgend probleem (pje)
als ik met nbz een film binnenhaal die naar het blijkt te veel errors bevat en deze dus stopt
blijft er op mijn harde schijf in de 7080 het een en ander aan files staan
nu zul je zeggen dat wis je toch gewoon met de tv of pc maar dit kan dus niet
deze is op of andere manier beveiligd en ik kan er niet achter komen hoe
heeft iemand een goede tip voor me hoe dit op te lossen

groet gerrit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eminent helpdesk

Beste eminent,

Super update heb hem gister geinstaleerd en werkte meteen perfect.
echter nog een paar sugesties:

- skins kleur.. recente interface kleur is super maar toch wat donker...mischien een wat lichtere skin

- thumbnails weergave voor film mappen (net zoals de em7075 dit is na het zien van de em7075 een super optie)
- shortcuts, in mijn ogen onmisbaar in de samba omgeving,nu zit er al wel iets in hier kan je een ip adres ingeven en login..
maar dit is niet echt makkelijk als je een nas hebt staan.
het pad is gewoon te veel toetsen indrukken als ik gigashare>public>media>films dit is niet te doen in mijn ogen op te lossen met een goed shortcut systeem waarin je niet alleen de server aan kan geven maar ook de sub dir waar je media in staat

hopelijk dat u iets met deze suggesties kan doen.

keep up the good work!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:54:
Sinds een week in het bezit van dit prachtige product.
Loop nu alleen wat te knutselen/knoeien met het aan de praat krijgen van een WiFi connectie naar deze box. Heb daarvoor een Eminent EM4454 (USB WiFi adapter) in bezit. De 7080 herkent 'm dus niet als zodanig. Is dit een firmware issue? Heb ik de verkeerde USB stick?

Firmware 7080: 1.0.2.6

Any help is very welcome! :)
Voor zover ik weet, wordt USB WiFi adapter op dit moment niet ondersteund maar overwegen ze wel om dit in de toekomst toe te voegen.
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:
@Dessie: Het hele Youtube-support is in beta en wordt niet actief ondersteund. Buienradar e.d. wordt moeilijk, commercieel data overnemen van dit soort sites kan niet zomaar.
Kan de neerslagradar van KNMI misschien worden overgenomen? Of is dat eigenlijk net zo commercieel? Ik weet dat er wel een Android - app is voor KNMI (inclusief neerslag-radar) en die is niet officieel van KNMI, maar die is gratis. Of Eminent als bedrijf dit kan toevoegen aan zijn produkten, dat weet ik natuurlijk niet...
Gandalf68 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:20:
@ eminenthelpdesk !

Er worden aardig wat bestanden ondersteund voor foto's zag ik , ik zou het op zich (geen noodzaak ) fijn vinden als RAW ondersteund gaat worden
'RAW' is geen bestandsformaat. Iedere maker van digicams heeft zijn eigen RAW formaat, waar eigen conversie-software voor nodig is. Extensie is ook niet bij alle cameras hetzelfde, geloof ik.

[ Voor 49% gewijzigd door tnleeuw op 12-01-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent helpdesk
Ik ben door ergenis over de foutmelding op bij de iso's terug gegaan naar firmware 1.0.2.6 maar ook in deze versie heb ik na 8 previews van iso's het probleem met de melding "ongeldig bestand".
Heb nu de laatste beta versie erop staan maar probleem blijft. Wat mij opviel wat dat het na 8 previews was.Na deze 8 krijg ik van enkele iso's wel een preview maar het merendeel geeft de foutmelding. Van iso's waar ik een preview kreeg, kreeg ik na het doorlopen van andere iso's ook de foutmelding.

Beste Eminent desk,
Graag zou ook ik een antwoord willen hebben op mijn vragen. Ik heb er diverse neergezet maar helaas maar 1 keer een reactie in de vorm van een vraag van jullie terug, die ik heb beantwoord, maar ook deze was zonder verdere reactie.
Juist heb ik voor deze speler gekozen omdat o.a. jullie een goede ondersteuning geven via dit forum.
Als jullie ermee bezig zijn op de achtergrond begrijp ik het, maar dat zou dan wel prettig zijn om het te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat het bekans ondoenlijk is om direct alle vragen te beantwoorden en daar lijkt me dit DISCUSSIEFORUM niet voor bedoeld al is de hulp van Eminent wel zo prettig.

Door alle vragen en reacties wordt het e.e.a. erg onoverzichtelijk en de kans dat een vraag wordt gemist is dan groot.

Misschien is het een idee om vragen duidelijker te stellen:

VRAAG
Waarvoor dient de aan- en uitknop?

Als de poster het antwoord heeft gekregen en daarmee een oplossing voor het probleem kan hij daaronder zetten

Oplossing:
Om het ding aan uit en aan te zetten.
Zie ook Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Zo helpen we elkaar en voorkomen dubbele vragen cq. antwoorden. Het is niet veel werk extra en je ziet in een oogopslag welke vragen er nog open staan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:55:
[...]
@Eas
Dit had ik in het begin ook, toen ik hem net had aangesloten op mijn beeldbuisje.
Nadat ik de TV instellingen aan had gepast naar PAL was dit helemaal weg.
Dan kloppen de verhoudingen ook meteen beter.
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:15:
@eas:
Bandpatroon kan optreden bij verkeerde tv-instelling, gebruik de knop TV mode op de remote eens om hier doorheen te schakelen.)
De oude beeldbuis bak waar ik de EM7080 aangehangen had via composiet -> SCART is niet bedoeld als vaste plek om de mediaplayer te gebruiken. Maar desondanks moet het beestje daar ook 'zuiver' beeld geven natuurlijk. De TV mode knop veranderde niets aan het bandpatroon (en liet alleen verschillen zien zoals die verwacht kunnen worden bij het switchen tussen bijvoorbeeld NTSC en PAL modus). Nu kan het zijn dat er wat anders stoorde op de kabel (want dat het een soort van EMI storing is, is overduidelijk - heeft niets te maken met PAL/NTSC e.d.) want de kabel liep mee met een bundel van zo'n 6 andere kabels. Misschien dat de 2de volledige SCART kabel die komt vanaf een dreambox naar diezelfde TV van betere kwaliteit is of zo - want de DM7000 laat geen enkel bandpatroon zien op die TV (en ja, ik heb gewisseld tussen SCART aansluitingen). Maar goed, om het kort te houden: Ik zal de eminent eens via composiet->SCART aansluiten op het LCD scherm waar ie nu aan hangt via HDMI, puur om te testen. Die 'omgeving' is niet vergeven van electronische vervuiling ;)

Ook de verhouding van de iconen in het menu veranderden niet van formaat tijdens het switchen via de TV mode knop (en ja, correcte 4:3 instellingen gebruikt in het menu van de EM7080). Nu is dat misschien het minste om over te vallen, en valt het misschien alleen op als je de eminent eerst op een 16:9 scherm hebt gehad en deze daarna test op een 4:3 beeldbuis. Maar de iconen zien er dan wel aardig opgerekt uit. Een 2de set icoontjes in correcte 4:3 verhoudingen in de firmware kost toch nauwelijks extra ruimte? Zoals gezegd: Puur een klein cosmetisch detail, en verdient wat mij betreft ook geen prioriteit hoor.

Voor de rest ben ik ZEER tevreden met het apparaat! Uitmuntende beeldkwaliteit, en 'lust' werkelijkwaar alles.

Wat betreft de herrie van de -tijdelijke- oude harddisk die ik gebruikte: Ik ben afgestapt van het idee om een SSD te gebruiken (ook belachelijk duur eigenlijk in verhouding voor zo'n oplossing) sinds ik een externe WD hardeschijf in handen kreeg. Zo stil dat ik alleen kon detecteren dat ie aan stond door letterlijk m'n oor tegen de behuizing te leggen (of naar het lampje te kijken). Exact de 'stilte' zoals ik het graag heb. Een WD10EADS zat erin. Zelfde schijf besteld.

Maar deze was toch eigenlijk niet zo stil als de externe schijf. Verschil schijnt em dus te zitten in de Acoustic Management Settings van zo'n schijf. Zo'n externe staat standaard ingesteld op quiet, de los verkochte schijven op fast.

Om nu voor de derde keer de EM7080 los te halen, en de schijf in de PC te hangen om daar de Acoustic Management Settings te veranden - nee, dat moet toch makkelijker kunnen.

Uiteraard! Via de EM7080 zelf! -> hdparm (linux tooltje)
hdparm voor MIPS little endian opgezocht (kwam op deze NMT wiki terecht).
Via samba op de HDD geplaatst. Via telnet naar /tmp/hdd/volumes/HDD1 toe. Chmod 755 voor hdparm. Hdparm proberen te draaien, maar de volgende foutmelding:
code:
1
./hdparm: can't load library 'libgcc_s.so.1'

I.p.v. van nu allerlei libs bijlangs te gaan struinen (wie weet wat de volgende benodigde file gaat zijn), een vraag aan EminentHelpdesk: Zouden jullie eens kunnen testen of Acoustic Management Settings voor de interne HDD via bijv. hdparm mogelijk zijn (dan wel de juiste libs te plaatsen op de website, cq mee te bakken in een volgende firmware). Of nog beter: zoiets via het menu mogelijk te maken! (incl. bijv. vrije ruimte van de interne hdd, temperaturen etc.) ?

Als laatste nog een vraag over de interne fan:
Ik heb al verschillende posts over de fan in de behuizing gevonden, diverse mods etc. Maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar de exacte specs van de fan
  • 40x40x7mm (zelf gemeten dus zal wel kloppen)
  • 5V ?
  • 33.85dbA ?
  • CFM is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:
@ eminent helpdesk

Beste eminent,

- thumbnails weergave voor film mappen (net zoals de em7075 dit is na het zien van de em7075 een super optie)
- shortcuts, in mijn ogen onmisbaar in de samba omgeving,nu zit er al wel iets in hier kan je een ip adres ingeven en login..
maar dit is niet echt makkelijk als je een nas hebt staan.
het pad is gewoon te veel toetsen indrukken als ik gigashare>public>media>films dit is niet te doen in mijn ogen op te lossen met een goed shortcut systeem waarin je niet alleen de server aan kan geven maar ook de sub dir waar je media in staat

hopelijk dat u iets met deze suggesties kan doen.

keep up the good work!
Hier sluit ik me volledig bij aan; apparaat wordt voor de overige familieleden veel makkelijker bruikbaar!!

@Eminent; graag een reaktie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@All: Suggesties worden zoveel mogelijk meegenomen. Er is echter wel een grens van wat mogelijk is, en wat niet. GUI veranderen is niet eenvoudig te realiseren. Thumbnails e.d. dus ook zeer moeizaam.

@Eas: Hdparm zit in de volgende beta. Je kunt hem tot die tijd voor tests hier wegvissen.

Tot slot, dit topic heet niet "Het grote EM7080 wensen topic". Het product is grotendeels af, en kan niet oneindig worden aangepast op verzoek. Alle extra's die we mogelijk achten worden er in gezet, maar het houdt een keer op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de Eminent 7071 gekocht met ingebouwde 1TB harddisk en niet geheel tevreden. Een aantal vragen / opmerkingen:

1-Opstarten foto's duurt erg lang ongeveer 5 seconden. Is dat normaal? Gedurende de 5 seconden zie een blauw scherm.

2-Is het ook mogelijk alle foto's(bovenliggende folder) Random af te spelen?

3-Menu start altijd met 2 opties; network broswer of harddisk. Kun je instellen dat het altijd start met de keuze de je hebt nadat je harddisk hebt gekozen? Dus de 4 icoontjes... muziek/film/bestanden/foto's

4-Daarnaast als ik dan voor bijvoorbeeld film heb gekozen... moet ik vervolgens weer kiezen tussen dezelfde 4 folders(maar dan zonder icoontjes). Dit is erg verwarrend. Waarom gaat het niet direct naar de film folder.

5-Als ik bijvoorbeeld in de foto folder sta... en ik heb daarvoor de film keuze gemaakt... zegt de eminent dat de folder leeg is... omdat ik kennelijk 2 stappen daarvoor voor film heb gekozen en deze dus alleen naar film bestanden zoekt... erg verwarrend !

6-Is het mogelijk bij bestanden zoals films ook als thumbnails te laten zien?

7-Is het mogelijk om andere skins te gebruiken voor de menu;s?

8-Heeft iemand al een andere menu/interface gevonden die te gebruiken is? Of heeft emiment iets beschikbaar?

Alvast bedankt voor de reactie.

Rotsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnleeuw schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:17:
[...]

Voor zover ik weet, wordt USB WiFi adapter op dit moment niet ondersteund maar overwegen ze wel om dit in de toekomst toe te voegen.
@Eminent
Da's mooi. Dus de Wireless optie onder Netwerk is al een voorschot dus?? Een menu-optie die al op voorhand aangebracht is, maar nog niet geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort overgestapt van de 7075 naar de 7080. Een hele vooruitgang!
Toch een paar tekortkomingen die hopelijk opgelost gaan worden:

1. Beeld via HDMI, geluid via SPDIF (RAW), loopt niet synchroon, geluid loopt iets voor. Geluid ook via HDMI is geen optie omdat de TV geen DTS ondersteunt. Een vertraging zoals bij andere apparatuur vaak wel is ingebouwd wordt node gemist.

2. Hoe kan ik BT en NZBget (blijvend) uitzetten? Kon op de 7075 wel, maar hier niet.

3. Mis de mogelijkheid om Dutch als standaard ondertiteling te kiezen (is al door meerderen gemeld)

4. Inloggen op Windows7 lukt me niet, maar daar ga ik nog verder mee aan de slag.

@Eminent: wordt er in de punten 1 en 2 in de toekomst voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Guardian Angel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 02:03:
Ik denk dat het bekans ondoenlijk is om direct alle vragen te beantwoorden en daar lijkt me dit DISCUSSIEFORUM niet voor bedoeld al is de hulp van Eminent wel zo prettig.

Door alle vragen en reacties wordt het e.e.a. erg onoverzichtelijk en de kans dat een vraag wordt gemist is dan groot.

Misschien is het een idee om vragen duidelijker te stellen:

VRAAG
Waarvoor dient de aan- en uitknop?

Als de poster het antwoord heeft gekregen en daarmee een oplossing voor het probleem kan hij daaronder zetten

Oplossing:
Om het ding aan uit en aan te zetten.
Zie ook Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Zo helpen we elkaar en voorkomen dubbele vragen cq. antwoorden. Het is niet veel werk extra en je ziet in een oogopslag welke vragen er nog open staan.
Is het niet beter om veel gestelde vragen in de start post op te nemen? het is inderdaad lastig om steeds dezelfde vragen tegen te komen, maar het is ook lastig om het hele topic te moeten doorspitten voor een antwoord. :*)

Of in de FAQ op de Eminent website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De startpost KAN worden gedeeld. Maar om iedereen daarin te betrekken is ondoenlijk. Alle gebruikers rechten geven is natuurlijk idioot..

Het irritante is dat er veel nieuwe gebruikers zijn die zich alleen voor dit topic registreren en geen moeite hebben gedaan zich in de forumregels te verdiepen.

Dus nieuwe GoT'ers, welkom en hou er rekening mee dat GoT geen helpdesk is maar een discussieforum. Ik vind het persoonlijk een groot gemis dat het nu een eenrichtingsverkeerstraatje is richting Eminent.

Posten bijv. met een vraag @Eminent sluit eigenlijk een reactie uit van derden dus laat dat @Eminent gewoon weg. Het wordt toch wel door hem gelezen en zonodig beantwoordt. Heb jij een antwoord op een vraag, post dat dan ook even.

Zo is er het probleem dat het geluid niet synchroon loopt. Ik heb daar totaal geen last van. Dat is vreemd. Ook meen ik ergens al een vertragingsoptie te hebben gezien. Die heb ik niet getest.

Het grootste probleem is toch wel de GUI. Iemand die het apparaat bediend en geen kennis heeft van PC's en de structuur van de mappen zoekt zich het habbi babbi en plaatjes zeggen nu eenmaal meer dan bijv. 270893-77-H2.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het wordt steeds leuker; ik had mission impossible III opgenomen met mijn Humax 5050 van sbs-6
Deze opname kon met de Humax niet worden afgespeeld, was gecodeerd/beveiligd (??)

Ik heb het TS-bestand overgezet naar mijn NAS, en de EM7080 speelt het doodleuk af *O*

Ik ga steeds meer van dat bakkie houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geen matches
Mijn bevindingen zover.

Ik heb de 7080 hoofdzakelijk gekocht om ISO bestanden af te spelen.
Tot nu toe is het resultaat bedroevend, zowel met FW 1.0.2.6 en ook met 1.0.3.2 wil het afspelen van de ISO’s niet lukken, beeld hapert, blokkerig en loopt vast.
Dit zijn ISO’s die ik zelf gemaakt heb van mijn DVD collectie met Ultraiso.
Deze ISO’s speel ik wel feilloos af met mijn Dreambox 8000, van beschadigde bestanden is dan ook geen sprake.

Heb verder nog het probleem dat een externe USB harddisk niet word herkent als ik die inplug, een USB stick word wel herkent.

.TS files van de Dreambox worden hier vlekkeloos afgespeeld door de 7080, zowel de hd opnames als standaard opnames werken goed.
Ook opnames gemaakt met een Panasonic HD camera worden perfect weergegeven zonder enige hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:34:
[...]

@Eminent
Da's mooi. Dus de Wireless optie onder Netwerk is al een voorschot dus?? Een menu-optie die al op voorhand aangebracht is, maar nog niet geimplementeerd?
Hier staat een antwoord:
ACT Connectivity Solutions in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou, ik hoop hem vanmiddag binnen te krijgen, dus ik laat mijn bevindingen ook wel even weten.
Waar ik nog wel naar benieuwd ben is het softwarepakket wat hiervoor ontwikkeld wordt....
Aangezien het allemaal "open " is.... Tips welkom!

Youtube, buienradar, filmtrailers etc etc...

Internetradio....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wij zijn sinds kort ook de bezitters van de EM7080. Hij bevalt tot nu toe goed. Ik heb alleen nog een paar vragen erover misschien dat iemand me hiermee kan/wil helpen

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de ventilator minder hard hoorbaar is (had al gelezen dat ik iets onder de pootjes moet plakken).

Ik heb gelezen dat ik een usb dvd speler aan kan sluiten. Maar bedoelen ze hiermee een gewone externe dvd of is dit een echte usb speler. Heeft iemand tips welke ik hier het beste voor kan kopen (liefst in een niet te dure prijsklasse omdat het puur is voor de DVD die al in ons bezit zijn)

Ik wil in de toekomst ook graag proberen meer met deze player te doen. Bijv. via de em7080 films downloaden (en reparen/uitpakken) Weet iemand een site op internet waar ik kan zien wat er allemaal mogelijk is met de EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de EM 7080 reeds enkele dagen in gebruik en het is echt een aanrader, en de support van eminent in dit forum is echt geweldig........!

heb echter alleen een probleem met de hoeveelheid geluid die de ventilator maakt, is echt hinderlijk. Zoals eerder vermeld heb ik ook al vilt onder de voetjes liggen maar dit hebt eigenlijk helemaal niet, het is echt de ventilator. Is hier nog iets aan te doen? Heeft iedereen hier last van of heb ik gewoonweg een slechte ventilator.
Het rare is dat ie pas na een paar minuten geluid begint te maken.....?
@eminent: is dit een reden om het ding als reparatie aan te melden......?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Geen matches
@scheres
@peterhar

Die dubbele laag plakkertjes zijn meer om de trillingen van de interne hardeschijf (door je hele tv meubel) tegen te gaan. De zoemende trillingen die ik eerst hoorde zijn nu weg maar het geluid van de fan hoor ik wel nog steeds.

[ Voor 32% gewijzigd door Dessie op 13-01-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag,

probleem is het volgende :

component aangesloten op TV
HDMI aangesloten op Beamer
Audio via optisch aangesloten
alles staat uit,

[1] TV aangezet : EM7080 aangezet geen reactie : HDMI uit EM7080 : werk wel menu 7080 aanwezig en speelt
[2] Beamer aangezet : em7080 aangezet geen reactie : componet uit EM7080 : werkt wel menu 7080 aanwezig en speelt

er word geen gebruik gemaakt van converters e.d maar puur component en HDMI kabels
geluid via optisch werkt wel

van Eminent :
[@paulus51: Als de speler niet boot met HDMI aangesloten en de TV ingeschakeld, op HDMI ontvangen we graag een HDMI log. Mail even met support [at] eminent-online.com dan kunnen we dit verder onderzoeken. Alles is wel met HDMI aangesloten en niet met HDMI -> DVI converters ? Twee apparaten tegelijk is helaas onmogelijk. P.s. -> groeten is niet gewenst op tweakers. Zie ook modbreak eerder in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33245692

mail gisteren verstuurd nog geen reactie,

zit ik nog met een vraag : interne HDD ingebouwd ging vlekkeloos als je maar leest ;-) echter nu het probleempje :

systeem ( EM7080) zit in HDD met 2 partities op de ingebouwde HDD, partitie HDD1 geformateerd en applicaties werden geinstallerd webinterface NZBget werkt echter partitie HDD2 kan ik wel zien in systeem maar kan deze niet ( meer) formateren : ik maak gebruik van firmware 1.2.6

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Paulus51: Geen mail ontvangen. support [at] eminent-online.com ([at] even vervangen door een @...
We snappen niet goed wat je precies wilt doen met de tweede partitie. Je kunt deze gewoon via USB verwijderen of leegmaken als je dat wilt.

@iMacBonk: De verkoper heeft jou helaas niet helemaal juist geinformeerd, want deze wifi dongle werkt niet met de EM7080. Mogelijk in de toekomst.

Verder is iedereen welkom om te helpen, eenrichting-topic met 'ik wil graag functie X in de firmware' of 'ik heb probleem Y' is ook niet onze bedoeling. Daar loopt het de laatste pagina's wel op uit.

1. Als je een technische vraag hebt is het 10x beter onze supportdesk te mailen of even te bellen.
2. Speciaal registreren voor dit topic is onhandig en duurt lang, zie punt 1, dat is altijd sneller.
3. Als je een verzoek om een functie hebt, idem, maar de mogelijkheden / kansen zijn altijd beperkt door de hardware. Denk dus kort na voordat je om iets verzoekt, wat per definitie niet mogelijk is. (Xmbc, Emulatoren, ondersteuning voor exotische drivers/hardware/streams etc.)

Probleem:
Het geluid loopt voor (uit sync) bij mijn HDMI tv met allerlei movieplus of andere features ingeschakeld.

Antwoord:
Audio sync issues worden veroorzaakt door tv's die het 'beeld verbeteren' (geluid loopt dan ook 'voor' op het beeld..) deze functies moeten op de TV uitgezet worden. (Soms kan ook de video-file gewoon out-of-sync zijn door een slechte encode.)

@Guardian Angel: Misschien kan bovenstaande driepuntslijst + v&a in de startpost meegenomen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

Mijn vraag mischien over het hoofd gezien daarom nogmaals:
Is het mogelijk grote bestanden (7 GB) af te spelen vanaf een NTFS-geformateerde USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb vorige week ook een EM7080 aangeschaft. Het apparaat werkt naar volle tevredenheid.

Ik gebruik 'm met ingebouwde 1 TB HDD voor het afspelen van mijn DVD verzameling. We hebben 2 kinderen die soms zelf de DVD's uit de doosjes haalden en in de DVD speler stopten. Hierdoor zaten er vaak krassen en vlekken op een aantal DVD's met afspeelproblemen als gevolg. Nu staat alles veilig op de EM7080.

Het inbouwen van de HDD was eenvoudig. En het apparaat vind ik best stil. Eerlijkheidshalve: heb er wel rubber dopjes onder gezet O-) . Ook de firmware is geupgrade naar de laatste versie. Weergave via HDMI.

Ik wil 'm in de toekomst nog wel aansluiten op WiFi voor een eenvoudige uitwisseling van bestanden tussen mijn NAS en de EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:44

Harrie van Til

Doe maar blauw

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:26:
Heb de EM 7080 reeds enkele dagen in gebruik en het is echt een aanrader, en de support van eminent in dit forum is echt geweldig........!

heb echter alleen een probleem met de hoeveelheid geluid die de ventilator maakt, is echt hinderlijk. Zoals eerder vermeld heb ik ook al vilt onder de voetjes liggen maar dit hebt eigenlijk helemaal niet, het is echt de ventilator. Is hier nog iets aan te doen? Heeft iedereen hier last van of heb ik gewoonweg een slechte ventilator.
Het rare is dat ie pas na een paar minuten geluid begint te maken.....?
@eminent: is dit een reden om het ding als reparatie aan te melden......?

bvd.
Had dus precies dezelfde klachten: pas na een aantal minuten een irritant, bovennormaal, geluid die nog verstrekt werd door de behuizing zelf. Inmiddels is er een andere fan door de technische dienst van Eminent naar me opgestuurd. Afwachten wat het resultaat is.
Zelf denk ik de binnenkant van de behuizing nog wat te gaan geluidsisoleren met iets. Vind het iets teveel een klankkastje.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Rob1: Waarom zou daar een beperking op zitten ? NTFS is juist vereist voor bestanden groter als 4.7gb. Je kunt er ook gewoon NTFS schijven aan hangen op usb, en hij format zijn interne disk ook op NTFS.. :)

Verwacht geen wonderen van Wifi. Voorbeeld: Bij de EM7071 was er ook maar maximaal 3-5 Mbytes/sec haalbaar met Wifi USB adapters. Op het randje dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail nog eens verstuurd uiteraad met de @ ;-) hopelijk krijg je hem nu wel binnen

wat ik wil met die tweede partitie : ook data opslaan, Systeem ziet wel de volledige inhoud : 750GB HDD
de EM7080 ziet wel 2 partities maar je kan er maar eentje formatteren en daar worden de applicaties opgezet.

maar oke als ik hem via usb aansluit op mijn pc zal dat wel lukken om er 1 partitie van te maken .

en mag nog wel een keer gezegd worden : prima service hier op het forum van Eminent !
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:22:
@Paulus51: Geen mail ontvangen. support [at] eminent-online.com ([at] even vervangen door een @...
We snappen niet goed wat je precies wilt doen met de tweede partitie. Je kunt deze gewoon via USB verwijderen of leegmaken als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Geen matches
Is het mogelijk om .html bestanden hiermee te openen? (zoals een moviejukebox e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@EAS: RE: hdparm: Inmiddels aan onze kant doorgetest, maar hdparm ondersteunt niet alle commando's in combinatie met de schijfcontroller/kernel in de EM7080. Aangezien de driver voor de controller closed-source is kunnen we hier niets aan veranderen.

De EM7080 ondersteunt geen HTML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo ik heb er al eerder een vraag over gesteld.
Ook heb ik al gebeld met de helpdesk maar die kunnen er ook niet achter komen.
Mijn EM7080 geeft op mij tv een Verstel model 2899 ST alleen in zwart wit weer.
Mijn Dreambox en UPC box geven wel kleur op zowel de scart als de gele tulp aansluitingen.
Ook heb ik mijn EM7080 al op mijn dreambox en UPC box gehad maar ook op die aansluiting geen kleur.
zelf heb ik het idee dat dit komt omdat er op de EM7080 niet de mogelijkheid zit hem op RGB te zetten.
Mijn vraag is of het mogelijk is deze optie in te bouwen in de firmware?
Het zou tocht te gek zijn dat ik hiervoor een andere tv moet gaan kopen, elk goedkoop ding wat ik er op aansluit geeft kleur alleen de EM 7080 niet.
Heeft hier nog iemand een oplossing voor?
Verder moet ik melden dat ik uiters tevreden ben over de EM7080 maar dit probleem is toch echt een struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cult60
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:05
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Ben na een HDX1000, nu in het bezit van een Eminent 7080,echter kan ik hem niet vinden in mijn netwerkomgeving. Ik draai op een Imac met Mac OS X versie 10.6.2
Heb de allernieuwste firmware op de 7080.
Zie op de ingebouwde hdd de nzb software staan enz.
Onder Samba zie ik,My_Shortcuts en My_ Neighbors als mappen staan echter kom ik niet bij mijn hdd op de Mac waar mijn films staan. Kan dus ook niet streamen vanaf mijn Mac.

Via Safari kom ik wel in Nzbget,dus denk dat het niet aan de Eminent ligt.
Heb zelf het idee dat het een instellingsprobleem is op mijn Mac.
Als ik via finder in Mac op verbinden met server probeer in te loggen op de mediaplayer,krijg ik de melding de server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar. Controleer de naam of het ip-adres van de server,de netwerkverbinding en probeer het nog eens.
Kabels zitten goed aangesloten en hub werkt ook gewoon

Wie kan mij verder helpen???
Alvast heel erg bedankt!

Ben er waarschijnlijk achter waar het probleem zit,heb de player rechtstreeks aangesloten zonder switch er tussen met een netwerkkabel en nu vind de Mac hem wel!
Wel vreemd het is de meest simpele switch/router die er is mijns inziens,nl. de Sitecom ln118.
Zou toch gewoon moeten werken met de player???
Iemand een suggestie voor een bedrade router die wel gewoon werkt? Haal ik gelijk een andere!

Bedankt alvast.

[ Voor 17% gewijzigd door Cult60 op 13-01-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Geen matches
Kan de 7080 ook een backup maken van een macbook? Zowel door interne of externe schijf? Ik zou een externe schijf kunnnen formateren in Mac OSX format waardoor de timemachine hem ziet als netwerkschijf toch?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminenthelpdesk

Ik heb mijn 7080 vanmiddag binnen gekregen. Gelijk een WD 1TB HD erin gezet en de HD geformateerd.

Nu wil ik mijn labtop via USB aansluiten om het een en ander over te zetten. Als ik de USB kabel aansluit, krijg je de vraag om te verbinden. Als ik dit doe word ik eruit gegooid en moet de 7080 opnieuw opgestart worden.
Service afgesloten zegt ie.
Is hier een oplossing voor?

Voor de rest lijkt het me een prima ding. De fan is lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Cult60 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:29:
Hallo allemaal,

Wie kan mij verder helpen???
Alvast heel erg bedankt!
Zou even kijken in systeemvoorkeuren, en dan bestandsdeling inschakelen, dan duikt de werkgroep ook weer op denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:17:
Ik heb mijn 7080 vanmiddag binnen gekregen. Gelijk een WD 1TB HD erin gezet en de HD geformateerd.
Vraagje (algemeen)....
Welk type en merk HD hebben jullie erin gepropt? En waarom juist die??
Dank voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:30:
[...]

Vraagje (algemeen)....
Welk type en merk HD hebben jullie erin gepropt? En waarom juist die??
Dank voor eventuele reacties!
Een WD 2 Terrabite, omdat hij zo vreselijk groot is.
Is een WD caviar green WD20EADS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
WD Caviar Green 1 TB 32MB SATA2

Waarom.... omdat ik van WD houd en Informatique deze aangaf op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cult60
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:29:
[...]

Zou even kijken in systeemvoorkeuren, en dan bestandsdeling inschakelen, dan duikt de werkgroep ook weer op denk ik!
Bestandsdeling stond al ingeschakeld,maar helaas....... In het menu van de Eminent heb ik wel werkgroep onder Samba! Wordt er een beetje gek.........
Oh ja, bij mij zit er een Samsung 1tb ecogreen in.
Waarom? Zat in mijn vorige mediaplayer en was toen goedkoop aan te komen.
Gewoon een stille,goede hardeschijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Harrie van Til schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Had dus precies dezelfde klachten: pas na een aantal minuten een irritant, bovennormaal, geluid die nog verstrekt werd door de behuizing zelf. Inmiddels is er een andere fan door de technische dienst van Eminent naar me opgestuurd. Afwachten wat het resultaat is.
Zelf denk ik de binnenkant van de behuizing nog wat te gaan geluidsisoleren met iets. Vind het iets teveel een klankkastje.
Ik heb precies hetzelfde probleem, de fan klinkt idd abnormaal hard. Inmiddels al resultaat? Welke stappen heb je precies ondernomen met Eminent om een fan opgestuurd te krijgen? Is misschien ook een idee voor mij, want zo is het echt niet te harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

darkdevil1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:54:
[...]
Welke stappen heb je precies ondernomen met Eminent om een fan opgestuurd te krijgen? Is misschien ook een idee voor mij, want zo is het echt niet te harden.
Bel of email de helpdesk. Dat is het advies wat eerder in dit topic is gegeven.

Overigens hoor ik de fan niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Hallo, ik heb een vraag die wellicht niet helemaal hier thuis hoort.
Het is namelijk zo dat ik een mediaplayer wil komen en het gaat nu tussen de AC Ryan Playon en de Eminent 7080 en ik zou graag de verschillen willen weten waarom ik bijvoorbeeld voor de Eminent 7080 zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Wat ik zelf altijd doe is reviews zoeken en vergelijken. Dan de producent beoordelen op support en dan zelf mijn keus maken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Geen matches
Guardian Angel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:37:
Wat ik zelf altijd doe is reviews zoeken en vergelijken. Dan de producent beoordelen op support en dan zelf mijn keus maken.
Ja doe ik ook wel, maar de weegschaal staat in het midden... maar wil een keus gaan maken. Vandaar dat ik dacht ik vraag eens wat meningen van anderen ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!