Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 09:28
emilionl schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:33:
[...]

ja als je bij de boten bent, dan klik je op een van zijn boten.
dan krijg je een V en een X te zien. of je wel of niet de vaarroute wilt beginnen.
Hij heeft zelf geen boten in zijn haven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
The Dolf schreef op zondag 10 januari 2010 @ 02:42:
[...]

Mijn excuses. Helaas ken ik niet elk level uit mijn hoofd.

Level 1-4
Level 5-8

Waarschijnlijk bedoel je lvl 5.
Succes.
inderdaad level 5

Maar hier staat heel simpel, bouw een indigo farm. tsja maar hoe? 8)7

En de aanval komt maar niet...

Ik ga het maar even overnieuw beginnen...bakkes heb een hekel aan herhaling :/

edit: Ik ben inmiddels weer zo ver, heb maar 1 opdracht en dat is het knowledge centrum te verdedigen met minstens 3 warships. Nou ik heb er 3 staan maar er gebeurd helemaal niets :(

De boeken quest waar ik een indigo farm voor nodig heb is nog niet voorbijgekomen

[ Voor 19% gewijzigd door Zitilites op 10-01-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
Zo. Ik ben ook weer geinfecteerd met het Anno virus. Gisteren gekocht, en mijn oude strategie blijkt nog aardig te werken. Ik heb een continuues game, en het grootste eiland vol huisjes gebouwd. Voor zover mogelijk alles doorgeupdated naar Citizens. Nu dus 10.000+ citizens :). En twee andere eilanden vol met cider en hempteelt, een nog een eiland vol spiceteelt.

Nettowinst: +4.500

* Xiphalon gaat zo maar eens Patricians (blij) maken, kijken of er genoeg eilanden overblijven :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-07-2023
Zitilites schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:55:
[...]

Hij heeft zelf geen boten in zijn haven...
als je op de quest klikt, verschijnt er op de map een flare ga daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Hmm ik zit bij chapter 7. Maar ik heb per ongeluk m'n miners dood gemaakt ofzo, ze zaten in het boodje en ik drukte op delete. Ik heb ze nodig om bepaalde zaken te vinden. Hoe krijg ik nieuwe miners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
emilionl schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:39:
[...]

als je op de quest klikt, verschijnt er op de map een flare ga daarheen.
ben ik al..ook met minimaal 3 schepen.
maar toch bedankt:)

Iemand anders een suggestie?

[ Voor 9% gewijzigd door Zitilites op 14-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Zitilites schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:00:
[...]

ben ik al..ook met minimaal 3 schepen.
maar toch bedankt:)

Iemand anders een suggestie?
Klik op het pakhuis of op de boot van de beste man. Dan komt er als het goed is een vinkje rechtsbovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
CreativeMind schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 03:48:
[...]

Klik op het pakhuis of op de boot van de beste man. Dan komt er als het goed is een vinkje rechtsbovenin.
De beste man heeft geen boot... en pakhuis kan wel maar dan kun je gewoon iets kopen meer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitilites schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:16:
[...]

De beste man heeft geen boot... en pakhuis kan wel maar dan kun je gewoon iets kopen meer niet..
Ik heb het zelfde probleem als jou gehad. Ik heb het opgelost door op F7 te drukken en oorlog met "marie ...." te verklaren. Iets later komt ze die universiteit toestand aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 14:31
ff noob-vraagje:

een stenenhouwer bouw je bij de plek waar het aangegeven staat in de bergen. Maar als je een eiland ontdekt, moet je deze ook nog verkennen? om te kijken waar de ertsen/stenen zitten? of wordt dat automatisch gedaan?

en zo ja, hoe verken je ene eiland?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
BasZer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:25:
ff noob-vraagje:

een stenenhouwer bouw je bij de plek waar het aangegeven staat in de bergen. Maar als je een eiland ontdekt, moet je deze ook nog verkennen? om te kijken waar de ertsen/stenen zitten? of wordt dat automatisch gedaan?

en zo ja, hoe verken je ene eiland?

alvast bedankt!
Als het goed is kan je al zien bovenin in het midden van je scherm wat je kan verbouwen op dat eiland, klik daar op en ook je ertsen komen tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:50:
[...]

Ik heb het zelfde probleem als jou gehad. Ik heb het opgelost door op F7 te drukken en oorlog met "marie ...." te verklaren. Iets later komt ze die universiteit toestand aanvallen.
klopt inderdaad, was het gister al tegengekomen op een ander forum. Missie geslaagd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Hey!

Ik heb het spel net gekocht, ben er al flink mee gaan testen en heb al een deel van een stad. Maar ik weet er lan gniet zoveel van als jullie dus vroeg ik me af of jullie goede tips hadden voor een beginner want jullie zijn zo te zien allemaal veel ervarender als ik!

Ik heb al een redelijk grote stad, maar ik krijg nu de melding dat er iets is met de inwoners, ze willen meer marktplaatsen terwijl ik er al 3 heb en allemaal binnen bereik enzo. Verder gaat het allemaal wel, maar dit was voor mij een test. Ik wil nu gaan beginnen en echt serieus gaan bouwen. Ik had het nu nog maar overal een beetje neergezet, maar nu weet ik ook een beetje wat de bedoeling van de dingen is enz enz

Als jullie tips hebben hoor ik die graag, hoe ik het beste een stadje succesvol kan opbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:35
Hannekeee schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:50:
Hey!

Ik heb al een redelijk grote stad, maar ik krijg nu de melding dat er iets is met de inwoners, ze willen meer marktplaatsen terwijl ik er al 3 heb en allemaal binnen bereik enzo.
Als het om de melding :"Your people are longing for company" gaat dan betekent het dat minimaal 1 van de huisjes geen verbinding met een marktplaats heeft. Bij de melding verschijnt links een icoontje, als je daar op klikt zie je het huisje in kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Hannekeee schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:50:
Hey!

Ik heb het spel net gekocht, ben er al flink mee gaan testen en heb al een deel van een stad. Maar ik weet er lan gniet zoveel van als jullie dus vroeg ik me af of jullie goede tips hadden voor een beginner want jullie zijn zo te zien allemaal veel ervarender als ik!

Ik heb al een redelijk grote stad, maar ik krijg nu de melding dat er iets is met de inwoners, ze willen meer marktplaatsen terwijl ik er al 3 heb en allemaal binnen bereik enzo. Verder gaat het allemaal wel, maar dit was voor mij een test. Ik wil nu gaan beginnen en echt serieus gaan bouwen. Ik had het nu nog maar overal een beetje neergezet, maar nu weet ik ook een beetje wat de bedoeling van de dingen is enz enz

Als jullie tips hebben hoor ik die graag, hoe ik het beste een stadje succesvol kan opbouwen!
verder moet de markplaats verbonden zijn met een weg. en inderdaad verbonden zijn met ALLE huizen.
ze hoeven niet helemaal rond elk huis maar er moet wel 1 stukje weg tegen het huis zitten.
als je serieus wilt gaan bouwen is het zaak veel eilanden te kolonialiseren met verschillende grondstoffen.
vaak heb je op je eilanden met huizen te weinig ruimte. verder moet je dit topic(s) deel 1tm/3 doorlezen dan weet je eigenlijk wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
oke bedankt. Ja maar dan ben ik wel een paar dagen bezig wil ik dat doorlezen :O want dat is veel! Maar ik ben nu al zover dat ik een paar eilanden heb toegeeigend, en daar wat kolen en stenen enz vandaan haal.

Maar 1 vraagje nog, hoeveel marktmannetjes heb je per markt? En zijn die er alleen bij een grote markt? Want mijn vissers en houthakkers zitten heel vaak vol...

[ Voor 27% gewijzigd door Hannekeee op 20-01-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Hannekeee schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:36:
oke bedankt. Ja maar dan ben ik wel een paar dagen bezig wil ik dat doorlezen :O want dat is veel! Maar ik ben nu al zover dat ik een paar eilanden heb toegeeigend, en daar wat kolen en stenen enz vandaan haal.

Maar 1 vraagje nog, hoeveel marktmannetjes heb je per markt? En zijn die er alleen bij een grote markt? Want mijn vissers en houthakkers zitten heel vaak vol...
oei oei, je kunt die pakhuizen ( dat zijn niet de markt met marktkramen) upgraden. klik op het gebouw, klik op de grote ronde knop met pijltje omhoog. en voila nu komen er 2 kruiwagens uit het gebouw. je kan tot max 3 per gebouw. (je kunt ook je havengebouw ook upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
hallo,

ik heb problemen met het upgraden van mijn citizens. Ze zijn hardstikke blij en hebben alles wat hun hartje begeerd. Ze hebben genoeg spullen etc etc. Ik heb al zitten zoeken op het forum maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Vaak hebben de mensen niet alles voor elkaar, maar ik heb alles goed voor elkaar? hoe kan het dat ze toch niet willen advancen?

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
BasZer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:10:
hallo,

ik heb problemen met het upgraden van mijn citizens. Ze zijn hardstikke blij en hebben alles wat hun hartje begeerd. Ze hebben genoeg spullen etc etc. Ik heb al zitten zoeken op het forum maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Vaak hebben de mensen niet alles voor elkaar, maar ik heb alles goed voor elkaar? hoe kan het dat ze toch niet willen advancen?

alvast bedankt voor de hulp!
heb je al glas? de nieuwe gebouwen hebben dat nodig
misschien ligt het aan de hoeveelheid citizins die nog niet kritiek genoeg is om een paar ervan te laten upgraden?
heb je een kerk?
heb je toevallig de license(kan je in de markt) aan of uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ik heb nog geen glas.

maar ze zeggen ook niet dat ze dat nodig zijn! waar kan ik dan glas vandaan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
BasZer schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:45:
ik heb nog geen glas.

maar ze zeggen ook niet dat ze dat nodig zijn! waar kan ik dan glas vandaan toveren?
gauw glas importeren dan.
dat zeggen ze ook niet want ze hebben het maar eenmalig nodig bij de upgrade van het huis.

[ Voor 15% gewijzigd door emilionl op 22-01-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
uhm, volgens: http://anno1404.wikia.com/wiki/Glass_smelter, kan ik pas een glas smelter kopen als ik 510 patricians nodig heb, maar dat is het m juist, ik kan geen patricians krijgen. Moet je dus eerst glas importeren?

hehe, ik heb het gevonden, ik wist niet dat er een bepaald percentage systeem inzat en dat je, om mensen moet hebben je balk in het DONKER groene gedeelte moet hebben ;)

iig bednakt voor de tips!

[ Voor 26% gewijzigd door BasZer op 22-01-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
Hoi, waar kan je glas importeren dan? Volgens mij hebben ze dat nog nergens bij mij. En waar moet je specerijen verbouwen? Overal waar ik het bouw krijg ik 'This farm cannot use the Soil on this Land'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Hannekeee schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:45:
Hoi, waar kan je glas importeren dan? Volgens mij hebben ze dat nog nergens bij mij. En waar moet je specerijen verbouwen? Overal waar ik het bouw krijg ik 'This farm cannot use the Soil on this Land'
je moet op je havengebouw klikken, en dan het onderste tabje met plussen en minnen. daar kan je + voor kopen en - voor verkopen.
probeer ook even eerst wat je voorganger(hierboven) nog niet gedaan had. dat is genoeg/veel citizens creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
Oke hoeveel is genoeg dan? want heb er rond de 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Hannekeee schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:31:
Oke hoeveel is genoeg dan? want heb er rond de 200
ik denk 1000 ongeveer.
maar dat is juist fijn want met meer mensen houdt je meer belastinggeld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
hey, misschien kan de TS hier een sticky van maken.
het is namelijk de uitleg van de engine.ini, erg handig als je iets hierin aan wilt passen.
en dan voornamelijk het gedeelte om de savegames sneller te laden. dus kortere laadtijden.
Savegames -

<SaveGameCompressLevel> How much shall the savegames be compressed ? 0 = No compression, more compression for values >0. My savegames differ about 20% in size, may improve loading speed. Default: 5 Source

<AutoSaveCount> How many autosaves do you want to keep ? Has no effect on quicksaves. Default: 3

<UseBinarySavegames> Do you want to save your savegames in the human-readable XML format ? Needs a new game to work. 0/1. Source
bij mij werkte het, nou heb ik niet de tijd bijgehouden, maar het scheelde wel wat.

[ Voor 5% gewijzigd door emilionl op 25-01-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
oke, bedankt! Vind het een leuk spel;) alleen jamme dat de schepen recht door elkar heen varen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
de date plantage werkt bij mij niet Ik heb er van die norias bij gezet en de grond is gewoon vruchtbaar maar hij blijft zo'n uitroeptekentje doen, en hij zegt nog steeds dat de grond niet vrucht baar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scienceman
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hannekeee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:09:
de date plantage werkt bij mij niet Ik heb er van die norias bij gezet en de grond is gewoon vruchtbaar maar hij blijft zo'n uitroeptekentje doen, en hij zegt nog steeds dat de grond niet vrucht baar is
Heb je de plantage wel gebouwd op een eilang met vruchtbaarheid voor dadels? Boven in je scherm staan, als je met je muis over een eiland gaat, welke producten je op dat eiland kan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
ff opscheppen met mijn stad, en de vorige poster ff verduidelijken.
dus waar de rode pijl is, daar moeten die dadels tussenstaan.
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5075/scrshot.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door emilionl op 25-01-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie eigenlijk om een positieve geld flow te hebben?
Ik ben nu in missie 8 waar je die cathedraal op tijd af moet hebben, maar ik heb altijd een negatieve cash flow. Ik ben zoveel mogelijk huizen aan het bouwen, heb de belastingen verhoogd tot zodanig dat de mensen nog net in hun huizen blijven, maar nog steeds blijf ik negatieve inkomsten hebben.
Iemand ervaring daarmee hoe je dat op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:16:
Micromanagement :) aka leg alles stil qua productie wat je op dit moment (nog niet echt) nodig hebt, denk aan houthakkers etc. Dit zet dan de kosten voor het debetreffende bedrijf (of meerdere op 0). Is ook handig om wat extra geld te verdienen als er momenteel even niets meer in je warenhuis past :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Ik ben nu in missie 8 waar je die cathedraal op tijd af moet hebben, maar ik heb altijd een negatieve cash flow. Ik ben zoveel mogelijk huizen aan het bouwen, heb de belastingen verhoogd tot zodanig dat de mensen nog net in hun huizen blijven, maar nog steeds blijf ik negatieve inkomsten hebben.
easy, dan heb jij ergens overproductie, kijk in je haven welke goederen jij echt over hebt, stel meel zit overvol, dan moet jij zorgen dat je je molen uitschakeld of verwijdert.verder kun je ipv de belastingen te verhogen ff tijdelijk de belasting verlagen, hierdoor kunnen je burgers weer upgraden wat weer meer belasting oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Je kan ook overproducen en dan alles verkopen. Gaat ook lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
En aan wie ga je dat verkopen dan in missie 8??? afaik is der alleen een eigen kamp en een vijandelijk kamp en geen vrij handelaren die alles maar aannemen. (maar het is een mooi tijdje geleden dat ik die missie gedaan heb dus dat kan verandert zijn/ of ik ben iets vergeten / iets over het hoofd gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel helemaal rond gespeeld en ben nu bezig om imprator (zal het vast verkeerd schrijven;)) te worden. Alles zit dan tegen, zoals piraten, iedereen wil oorlog met je etc. Echter heb ik het al meerdere keren geprobeerd maar het lukt me maar niet om te winnen. Heeft iemand tips? Weet iemand hoe je vrede kunt behouden met de rest van de spelers? Heb het al heel wat uren geprobeerd maar loop steeds vast na een paar uur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk is het me gelukt om een wat betere cash flow te hebben in missie 8, maar nog steeds had ik wel wat problemen. Het moeilijke was ook dat die kathedraal nogal wat geld kost die je in die missie aan het bouwen bent. Heb de missie nu eindelijk gehaald, de eerste keer was ik te langzaam met glas. Zal nu eens beginnen met die endless games, daar heb ik eigenlijk nog weinig naar gekeken.

Hebben jullie hier ook allemaal die campagne uitgespeeld of spelen jullie meer die endless games? En op wat voor niveau spelen jullie meestal?

Ik heb zelf de campaign op easy uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:09:
Ik heb het spel helemaal rond gespeeld en ben nu bezig om imprator (zal het vast verkeerd schrijven;)) te worden. Alles zit dan tegen, zoals piraten, iedereen wil oorlog met je etc. Echter heb ik het al meerdere keren geprobeerd maar het lukt me maar niet om te winnen. Heeft iemand tips? Weet iemand hoe je vrede kunt behouden met de rest van de spelers? Heb het al heel wat uren geprobeerd maar loop steeds vast na een paar uur :/
hoi, je moet onderin het scherm op het poppetje klikken.
dan krijg je een scherm met je medespelers. die kun je tevreden houden door complimenten of geld te geven. doe dit niet te vaak want dan pakken ze het negatief op. ook kun je er voor kiezen om een alliantie of handelscontract aan te bieden. dat is aan rechterkant van de medespeler.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:38:
Uiteindelijk is het me gelukt om een wat betere cash flow te hebben in missie 8, maar nog steeds had ik wel wat problemen. Het moeilijke was ook dat die kathedraal nogal wat geld kost die je in die missie aan het bouwen bent. Heb de missie nu eindelijk gehaald, de eerste keer was ik te langzaam met glas. Zal nu eens beginnen met die endless games, daar heb ik eigenlijk nog weinig naar gekeken.

Hebben jullie hier ook allemaal die campagne uitgespeeld of spelen jullie meer die endless games? En op wat voor niveau spelen jullie meestal?

ik heb de campagne niet gespeeld, omdat ik andere anno's al gespeeld hebt, en met campagnes verlies je al je voortgang zodra je een nieuw level gaat starten geloof ik. dat vind ik dus niet fijn, wat ik ook niet fijn vind is dat je met campagnes wordt gedwongen om je stad zo of zo moet maken. met endless game maak je je eigen strategie voor heel het spel. dus ik doe dat, ben nu bezig met medium met 2 medespelers die al weggespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook een oorlog op deze manier beeindigen?
emilionl schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:40:
[...]

hoi, je moet onderin het scherm op het poppetje klikken.
dan krijg je een scherm met je medespelers. die kun je tevreden houden door complimenten of geld te geven. doe dit niet te vaak want dan pakken ze het negatief op. ook kun je er voor kiezen om een alliantie of handelscontract aan te bieden. dat is aan rechterkant van de medespeler.
[...]

ik heb de campagne niet gespeeld, omdat ik andere anno's al gespeeld hebt, en met campagnes verlies je al je voortgang zodra je een nieuw level gaat starten geloof ik. dat vind ik dus niet fijn, wat ik ook niet fijn vind is dat je met campagnes wordt gedwongen om je stad zo of zo moet maken. met endless game maak je je eigen strategie voor heel het spel. dus ik doe dat, ben nu bezig met medium met 2 medespelers die al weggespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:38:

eigenlijk maakt het vrij weinig uit wat je cash flow is. Ik heb altijd een overproductie van de meeste dure goederen, die ik verkoop. Ik verkoop ook op elk eiland, waardoor je best snel miljoenen binnen kunt hengelen. Verkopen aan je eigen haven levert trouwens altijd meer geld op dan je goederen richting de sultan of lord northbourough sturen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Uitbreiding van Anno 1404 is bij Dimension Plus voor slechts 19,99 euro te bestellen (release op 25 februari) :D

[ Voor 27% gewijzigd door Cubic X op 27-01-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Zitilites schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:15:
[...]

klopt inderdaad, was het gister al tegengekomen op een ander forum. Missie geslaagd:)
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Kan nog geen indigo farm bouwen. De enige quests die nog open staan zijn indigo-gerelateerd. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen indigo op je betreffende oriental eiland kan verbouwen moet je bij de sultan de zaden kopen om deze te planten op je eiland. Het kan zo zijn dat deze zaden nog niet in het scherm staan bij de sultan, in dat geval moet je de dobbelstenen gooien net zolang tot de zaden te voorschijn komen. Hopelijk heb je hier wat aan.
HertogJan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:28:
[...]

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Kan nog geen indigo farm bouwen. De enige quests die nog open staan zijn indigo-gerelateerd. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:01:
Kan je ook een oorlog op deze manier beeindigen?

[...]
ja,
Cubic X schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:22:
Uitbreiding van Anno 1404 is bij Dimension Plus voor slechts 19,99 euro te bestellen (release op 25 februari) :D
ik heb hem al goedkoper gezien.

[ Voor 49% gewijzigd door emilionl op 27-01-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt in deze uitbreiding ook de langverwachte multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:54:
Als je geen indigo op je betreffende oriental eiland kan verbouwen moet je bij de sultan de zaden kopen om deze te planten op je eiland. Het kan zo zijn dat deze zaden nog niet in het scherm staan bij de sultan, in dat geval moet je de dobbelstenen gooien net zolang tot de zaden te voorschijn komen. Hopelijk heb je hier wat aan.

[...]
Ah, ik wist niet dat het kon. Onderhand ben ik er op een andere manier uitgekomen door onderstaande meuk naar de orient te brengen (naar de sultan).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/14w4rp1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
jup :D

ik heb bij GCshop de addon gepreorderd! 8 player multiplayer ik kan gewoon niet wachten :D

[ Voor 88% gewijzigd door !GN!T!ON op 27-01-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

emilionl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:53:
[...]

ja,

[...]

En waar mag dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45

Aldmar

Niks...

GCshop heeft hem voor €14,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
!GN!T!ON schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:50:
jup :D

ik heb bij GCshop de addon gepreorderd! 8 player multiplayer ik kan gewoon niet wachten :D
Zelfde hier! :)
Ook tof dat je iemand zijn nederzettingen kan overnemen 8) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan? Als je oorlog hebt met iemand, dan helpt een compliment niet volgens mij en het geven van geld lukt ook niet.. Of is dit verschillend?
emilionl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:53:
[...]

ja,

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
kijk je moet het geven van geld en geven van complimenten niet te vaak doen.
als het goed is heb je als je over de knoppen gaat met je muis een scherm gezien met hoeveel procent kans je hebt dat hij dit accepteerd. die loopt op als je langer wacht na zo'n actie van nul terug naar 100.
op een gegeven moment ben je over een bepaald vlak/kleur gegaan en dan vraag jij, of vraagt hij om de oorlog te beeidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spelen jullie altijd met pre set goals of zonder goals? Nu ik met die endless games bezig ben heb ik soms weleens het gevoel van "wat nu". In de campagne had ik steeds een doel voor ogen wat ik wilde bereiken maar in die endless games heb ik meer het idee dat ik constant wat aan het uitbouwen ben zonder echt een doel waarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:04:
Spelen jullie altijd met pre set goals of zonder goals? Nu ik met die endless games bezig ben heb ik soms weleens het gevoel van "wat nu". In de campagne had ik steeds een doel voor ogen wat ik wilde bereiken maar in die endless games heb ik meer het idee dat ik constant wat aan het uitbouwen ben zonder echt een doel waarvoor.
Weet niet of je alle "Bonus Buildings" al hebt vrijgespeeld (flag pole, pillory, pond, virgin Mary statue, juggler campm, cemetry etc.), misschien een idee om die allemaal te unlocken.

Ze zijn wel prijzig (200 Gems per stuk) en er zijn er 14 in totaal, om ze allemaal te unlocken heb je dus 2800 Gems nodig (ik had al mijn gems opgespaard en toen in 1 keer alle 14 unlocked).
Die "Bonus Buildings" hebben verder geen functie, behalve dan dat ze je stad mooier te maken (en je inwoners komen erop af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:04:
dat heb ik ook een beetje, wat nu.
maar ik heb geen campaign gespeeld dus ik weet niet beter.
ik heb het voordeel dat ik nog niet ALLES heb vrijgespeeld, mijn inwoners hebben nog geen suikerriet nodig etc. dus daar ben ik nog voor aan het werken.
de multiplayer zal je een stuk vrolijker maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:45
Zijn er hier ook mensen die spelen met de mod manager? http://www.tilegame.bplaced.net/index.php

Zelf vind ik het spel dan nog een stukje plezieriger worden; de range van sommige gebouwen (kerk, markt, noria) wat vergroten maakt het net even speelbaarder m.i.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

BakkerM schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:31:
Zijn er hier ook mensen die spelen met de mod manager? http://www.tilegame.bplaced.net/index.php

Zelf vind ik het spel dan nog een stukje plezieriger worden; de range van sommige gebouwen (kerk, markt, noria) wat vergroten maakt het net even speelbaarder m.i.
Alleen jammer dat die mods allemaal Duits zijn... tja, Anno is verschrikkelijk populair in Duitsland (en verkoopt daar dan ook veel beter dan in de rest van de wereld), maar om dan gelijk maar Anno fans in de rest van de wereld te negeren is ook weer zoiets...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Hoe zit het inmiddels met Windows 7 support voor Anno 1404? Wil deze aanschaffen, maar geen zin in gezeik dat dingen niet werken..

En hoe lang ben je ongeveer bezig met de campaign?

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:48
Bosmonster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:12:
Hoe zit het inmiddels met Windows 7 support voor Anno 1404? Wil deze aanschaffen, maar geen zin in gezeik dat dingen niet werken..

Ik draai windows 7 x64 en Anno draait prima hier. Enige wat ik ben tegen gekomen zijn zwarte textures op de grond, maar dat probleem is al verholpen met nieuwe ati drivers / anno patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai ook windows 7 x64 en weinig problemen. Heb wel soms wat crashes naar desktop, maar ik heb gelezen dat je dan gewoon je graphic settings wat terug moet schroeven. (en dit ligt volgens mij ook niet aan windows 7) Verder staat nu autosave aan elke 15 minuten dus op zich vind ik het wel goed te spelen. En zó vaak zijn die crashes nou ook weer niet. (heb het idee dat sinds ik het grafisch teruggeschroefd heb ik niet veel crashes meer heb)

Ik heb denk ik tussen de 10 en 15 uur over de campaign gedaan, easy level. Ik ben niet zo'n erg ervaren gamer, dus vast dat mensen het sneller kunnen. Ik vond de campaign niet erg lastig, maar wel leuk en leerzaam om te doen. Je krijgt meteen een goede introductie in de verschillende elementen van het spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:47
Bosmonster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:12:

Doel je op het online profile gebeuren want dat werkt inderdaad nog steeds niet onder Windows 7 en hopelijk lossen ze dat op in de addon maar ik heb er nog niks over gehoord.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Vista 64 bits hier, nooit problemen gehad met anno, of welk spel dan ook eigenlijk.....
Ben benieuwd naar de uitbreiding, MP is erg belangrijk voor mij, ik ga ervanuit dat dit lekker werkt en niet met al tveel horten en stoten verloopt... afijn we shall see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Bull schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:31:
[...]

Doel je op het online profile gebeuren want dat werkt inderdaad nog steeds niet onder Windows 7 en hopelijk lossen ze dat op in de addon maar ik heb er nog niks over gehoord.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk, maar dat is nog niet opgelost dus helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
mindcrash schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:49:
[...]

Alleen jammer dat die mods allemaal Duits zijn... tja, Anno is verschrikkelijk populair in Duitsland (en verkoopt daar dan ook veel beter dan in de rest van de wereld), maar om dan gelijk maar Anno fans in de rest van de wereld te negeren is ook weer zoiets...
De vernoemde mod manager is in het Duits of Engels te gebruiken, daar kun je zelf voor kiezen.
Ik ben persoonlijk zeer blij met de grote combinatie mod en de stille passieve handel mod.
(En de oneindige noria's, dat was een crime bij een beetje spel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo

Ik heb het spel nu al twee dagen maar ik doe waarschijnlijk iets fout ivm een crop farm aan te leggen. Ik wil brood maken en daarvoor heb ik een bakery, mill en een crop farm nodig. Als ik mijn crop farm aanleg dan komt er "missing fertility" op. Ik heb al een irrigatiesysteem in de buurt aangelegd omdat ik dit ook op een ander woestijnland heb aangelegd en daar werkte het wel. kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet alle gewassen op alle eilanden kweken. Midden bovenaan het scherm zie je symbolen van welke soorten gewassen je op een bepaald eiland kunt kweken. Dus waarschijnlijk zit jij nu op een eiland waar je dat gewas niet kunt verbouwen.

Op sommige eilanden kun je het aantal gewassen wel uitbreiden. Dit kan als er ook een vraagteken staat tussen het rijtje met gewassen. Door de juiste zaadjes te kopen bij Lord Nortburgh of bij de Grand Vizier kun je dan toch die gewassen op dat eiland kweken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:19:
Je kunt niet alle gewassen op alle eilanden kweken. Midden bovenaan het scherm zie je symbolen van welke soorten gewassen je op een bepaald eiland kunt kweken. Dus waarschijnlijk zit jij nu op een eiland waar je dat gewas niet kunt verbouwen.

Op sommige eilanden kun je het aantal gewassen wel uitbreiden. Dit kan als er ook een vraagteken staat tussen het rijtje met gewassen. Door de juiste zaadjes te kopen bij Lord Nortburgh of bij de Grand Vizier kun je dan toch die gewassen op dat eiland kweken.
Ah zo _/-\o_ . Ik heb dan maar het juiste eiland gekozen en voortdurend transporter van het ene naar het andere eiland. Weet je toevallig ook hoe het komt dat ik geen wapens kan maken al is er voldoende ijzer aanwezig? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

tigos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:22:
[...]

Ah zo _/-\o_ . Ik heb dan maar het juiste eiland gekozen en voortdurend transporter van het ene naar het andere eiland. Weet je toevallig ook hoe het komt dat ik geen wapens kan maken al is er voldoende ijzer aanwezig? :X
Naast ijzer heb je ook coal nodig. ;) Je moet goed in de gaten houden hoe de productieketens opgebouwd zijn. Ik heb altijd een printje van deze site naast me liggen tijdens het spelen. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Aldmar schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Naast ijzer heb je ook coal nodig. ;) Je moet goed in de gaten houden hoe de productieketens opgebouwd zijn. Ik heb altijd een printje van deze site naast me liggen tijdens het spelen. Ideaal!
Hmmm, deze heb ik nochtans want ik kan tools produceren ;). Bedankt voor deze link ;). Zal nog eens kijken of het iets anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik had gisteren voor het eerst de kans om "brocade robes" te maken, dus ook de 20 gems binnen van "alles wat je kan maken heb je gemaakt". Leuk :9

Helaas is de fun er nu wel af, aangezien je niet echt meer verder kan.. dus binnenkort maar weer eens een nieuwe game starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
tigos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:22:
[...]

je kan ook automatisch transporteren,
dan maak je een vaarroute voor je boten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

tigos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:20:
[...]Hmmm, deze heb ik nochtans want ik kan tools produceren ;). Bedankt voor deze link ;). Zal nog eens kijken of het iets anders kan zijn.
Dan heb je er twee nodig. Bij de link staan ook percentages. Je ziet dat je bij tools een 100% coal hut nodig hebt en bij weapons ook. Dus om aan de vraag van beide productielijnen te voldoen, heb je 200% nodig. Oftewel 2 coal hut.

Die coal hutten vind ik trouwens verreweg het meest irritant. Ze nemen erg veel ruimte in en zijn soms lastig te plaatsen op een eiland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
emilionl schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:38:
[...]

je kan ook automatisch transporteren,
dan maak je een vaarroute voor je boten
Daar heb ik al naar zitten kijken en ik heb ook al vaarroutes aangemaakt alleen weet ik niet goed hoe ze werken. Ik maak vaarroutes aan maar ik zie geen speciale bewegingen van boten. Zal er nog eens naar aandachtig naar kijken want het probleem van het ijzer heb ik ook opgelost. Deze stond te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tigos schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:54:
[...]

Daar heb ik al naar zitten kijken en ik heb ook al vaarroutes aangemaakt alleen weet ik niet goed hoe ze werken. Ik maak vaarroutes aan maar ik zie geen speciale bewegingen van boten. Zal er nog eens naar aandachtig naar kijken want het probleem van het ijzer heb ik ook opgelost. Deze stond te ver...
Na het aanmaken van een route moet je ook zelf de boten koppelen aan de route (dus een boot waarvan je wilt dat deze de route gaat varen/uitvoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
twan1 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:31:
Ik had gisteren voor het eerst de kans om "brocade robes" te maken, dus ook de 20 gems binnen van "alles wat je kan maken heb je gemaakt". Leuk :9

Helaas is de fun er nu wel af, aangezien je niet echt meer verder kan.. dus binnenkort maar weer eens een nieuwe game starten :)
is dat zo, dus jij produceert ook al zelf suikkerriet en almond noten?
en heb jij dus ook al de 7500 nobleman om een metropolis te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
emilionl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:46:
[...]

is dat zo, dus jij produceert ook al zelf suikkerriet en almond noten?
en heb jij dus ook al de 7500 nobleman om een metropolis te maken?
suiker en cake'jes maak ik idd al, dat van die metropolis wist ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50
Ik heb het spel afgelopen week ook maar eens geinstalleerd :) Het heeft 'n beetje die Settlers feel, maar dan zonder de oorlogsmachine. Wel tijd voor 'n nieuwe videokaart want het gaat zo af en toe wel erg stroef :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al weer effe bezig om een Metropolis te bouwen maar krijg steeds de andere 3 spelers tegen mij. Op het moment zit ik 600+ qua geld en heb nog geen nobellen. Wanneer ik de belasting naar beneden doe zodat er Nobellen komen, krijg ik meteen oorlog met 1 of meerder tegenstanders, vanaf dat moment is mijn eiland niet meer te redden doordat ik maar 7 kleine oorlogsschepen heb. Heeft iemand een tip om mijn bevolking toch te upgraden maar te vriend te blijven met de rest? Heb al geprobeerd om complimenten te geven maar dan krijg ik maar 2+ terwijl ik -14 krijg wanneer ik nobellen krijg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
zoek naar een eiland waarop een special army gemaakt kan worden. Je hebt de arabische legers en dronken red beard dudes. Daar kan je relatief goedkope legers maken (bier of zijde) en je krijgt een leger. Zo kan je wel een legertje opbouwen om jezelf te verdedigen. Zorg wel voordat je gaat upgraden dat je genoeg glas / iron bars heb om direct door te kunnen upgraden naar large warships.

En complimenten geven staan waardes bij toch ? Nooit gebruiken onder de 67%, ik heb met die methode nog nooit gehad dat het compliment backfired.

Btw nog een paar dagen tot de uitbreiding toch ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

IK heb een paar vraagjes over anno 1404.

In heb een eiland waar je volgens de info druiven en honing of bijen kunt produceren, maar ik zie nergens in mijn bouwmenu iets van druivenpers of honing en of bijenkorven. Kan het zijn dat je bij een aantal inwoners pas veel later bepaalde bouwmogelijkheden krijgt, IK zie nm wel wat wazige bouwopties maar deze zijn nog niet beschikbaar, mmaar ook daartussen zie ik niets van bijen en/of druiven.

tweedde vraag: Weet iemand waar de saved games worden opgeslagen, zodat je die evt mee kan nemen naar een andere pc zodat je daar gewoon verder kan spelen.

verder een heeeeel gaaf verslavend spel. (zie al uit naar de venetie add onn)

groet, Arjan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt vanaf het begin niet alles direct bouwen. Het hangt af van de hoeveelheid inwoners, maar soms ook van de type inwoners. Dus voor sommige gebouwen moet je per se Particians hebben bijvoorbeeld, of Noblemen. Ik weet niet precies hoe dat zit met die druiven of bijen. Volgens mij als je met de muis over zon grijze bouwoptie beweegt zie je wat de eisen zijn toch om hem te unlocken? Of niet? (weet het niet helemaal zeker)

Over de save games:
Je moet zowel de save games als je profiel dan kopiëren, anders kun je soms je save game niet openen. Je moet de map C:\Users\%username%\Documents\Anno 1404 kopiëren. Maar ook de map:
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Profiles

Dit doe ik elke week tussen mijn laptop en pc en dat werkt perfect! Ik heb gewoon 1 profiel die ik continu kopieer tussen de laptop en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipazza schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:37:
zoek naar een eiland waarop een special army gemaakt kan worden. Je hebt de arabische legers en dronken red beard dudes. Daar kan je relatief goedkope legers maken (bier of zijde) en je krijgt een leger. Zo kan je wel een legertje opbouwen om jezelf te verdedigen. Zorg wel voordat je gaat upgraden dat je genoeg glas / iron bars heb om direct door te kunnen upgraden naar large warships.

En complimenten geven staan waardes bij toch ? Nooit gebruiken onder de 67%, ik heb met die methode nog nooit gehad dat het compliment backfired.

Btw nog een paar dagen tot de uitbreiding toch ?
Hoe maak je zo'n leger? Daarvoor moet je toch al nobellen hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:16:
Je kunt vanaf het begin niet alles direct bouwen. Het hangt af van de hoeveelheid inwoners, maar soms ook van de type inwoners. Dus voor sommige gebouwen moet je per se Particians hebben bijvoorbeeld, of Noblemen. Ik weet niet precies hoe dat zit met die druiven of bijen. Volgens mij als je met de muis over zon grijze bouwoptie beweegt zie je wat de eisen zijn toch om hem te unlocken? Of niet? (weet het niet helemaal zeker)
Hee mandy,

dank voor je antwoord, maar iets over bijen en druiven staat zelfs niet als grijze bouwoptie vermeld. Zou het kunnen zijn dat er op een gegeven moment gewoon meer bouwopties mogelijk zijn . zonder dat ze eerst als grijze optie verschijnen

Iemandtr toevallig al eens iets gebouwd met druiven en/of bijen./ honing

gr Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Hee mandy,

dank voor je antwoord, maar iets over bijen en druiven staat zelfs niet als grijze bouwoptie vermeld. Zou het kunnen zijn dat er op een gegeven moment gewoon meer bouwopties mogelijk zijn . zonder dat ze eerst als grijze optie verschijnen

gr Arjan
Graag gedaan hoor.
Ik heb zelf ook nog nooit iets gebouwd met druiven of honing dus ik kan je daar niet mee verder helpen. Waarschijnlijk dat andere mensen die dit forum volgen het wel weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Hee mandy,

gr Arjan
Om bijen (imker), kaarsenmakerij en kandelaarworkshop te kunnen bouwen heb je volgens mij minimaal 3000 noblemen nodig, de icoontjes verschijnen vanzelf in het bouw-menu (zie screen).
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1993/anno02.jpg

Om wijnvelden, wijnvatenworkshop en druivenpers te maken heb je volgens mij tenminste 1500 noblemen nodig, de icoontjes verschijnen vanzelf in het bouw-menu (zie screen).
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/1250/anno01.jpg

Nog ff een vraagje:
Als ik een spel heb geladen wordt mijn Coat of Arms niet weergegeven op een flagpole / bannerpole maar wel op het zeil van mijn schip.
Als ik vervolgens een nieuwe flag/bannerpole neerzet staat mijn Coat of Arms er wel op, iemand nog meer waarbij de Coat of Arms niet weergegeven wordt?? (ik heb dat spul niet voor niets gekocht, dus wil ik natuurlijk wel dat het wordt weergegeven ;) )
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1272/anno03.jpg

Gr Snipes1984

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 20:34 . Reden: Goed screen bij juiste tekst geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:17:
[...]

Hoe maak je zo'n leger? Daarvoor moet je toch al nobellen hebben??
Je hebt op sommige eiland van die kasteeltjes. Als je daar dan een kolonie begint en een pad bouwt naar het kasteel zul je contact leggen met de eigenaar en kun je een leger spawnen wat volgens mij iets slechter is dan het standaar kleine leger.

Ik weet niet precies meer wat de grondstoffen zijn, maar dat kan je in de gemiddelde online uitleg ook lezen denk ik.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipazza schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Je hebt op sommige eiland van die kasteeltjes. Als je daar dan een kolonie begint en een pad bouwt naar het kasteel zul je contact leggen met de eigenaar en kun je een leger spawnen wat volgens mij iets slechter is dan het standaar kleine leger.

Ik weet niet precies meer wat de grondstoffen zijn, maar dat kan je in de gemiddelde online uitleg ook lezen denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://images1.wikia.nocookie.net/anno1404guide/images/9/96/Al_Rashid_icon.png
Dat is het kasteel van Al Rashid. De grondstoffen die je nodig hebt zijn (uit mijn hoofd) hemp en carpets, je krijgt dan een groep assasins.
Als je deze aanklikt kun je ze verplaatsen naar het water (ze gaan dan in een boot).
Vaar de boot naar je nederzetting, aan de kust kun je ze er weer uitlaten en zal er een Assasin's Ford aan de kust worden gebouwd welke je nederzetting zal beschermen.

Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/anno1404guide/images/8/84/Barnabas_icon.png
Je heb ook nog het kasteel van Barnabas, Robber Baron Castle, de grondstoffen die je nodig hebt zijn bier en wapens.
Je krijgt dan een legerkamp welke je ook overzee kunt verplaatsen

Succes!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 13:48 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips!! Alleen ben ik helaas al weer zolang bezig dat alle eilanden al zijn ingenomen door m'n tegenstanders waar Al Rashid en Barnabas zitten. Ach jah, begin ik voor de 20ste keer weer opnieuw om Imperator te worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:16:
Over de save games:
Je moet zowel de save games als je profiel dan kopiëren, anders kun je soms je save game niet openen. Je moet de map C:\Users\%username%\Documents\Anno 1404 kopiëren. Maar ook de map:
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Profiles

Dit doe ik elke week tussen mijn laptop en pc en dat werkt perfect! Ik heb gewoon 1 profiel die ik continu kopieer tussen de laptop en pc.
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar wanneer ik de saved games van mijn laptop terugzet naar mijn PC en probeer de saved games te opnenen in anno, krijg ik de melding Load failed, incorrect file format, Ik heb ook het profile gecopieerd, en werk met de exacte zelfde profilename zowel op de laptop , als op de PC

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing.

groet, Arjan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag.

Als je onder je eigen naam bepaalde items wilt unlocken, heb je GEMS nodig. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan GEMS kom, of heeft dit te maken met de aantal inwoners die je hebt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:55:
Nog een vraag.

Als je onder je eigen naam bepaalde items wilt unlocken, heb je GEMS nodig. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan GEMS kom, of heeft dit te maken met de aantal inwoners die je hebt.?
Het behalen van (hidden) achievements, zoals bijvoorbeeld het (inderdaad) verkrijgen van een bepaald bevolkingsaantal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar wanneer ik de saved games van mijn laptop terugzet naar mijn PC en probeer de saved games te opnenen in anno, krijg ik de melding Load failed, incorrect file format, Ik heb ook het profile gecopieerd, en werk met de exacte zelfde profilename zowel op de laptop , als op de PC

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing.

groet, Arjan
Hm.. ik zou het zo direct niet weten, bij mij werkt het wel op die manier goed. Heb je niet toevallig verschillende versies op je laptop en PC? Dus dat je de ene wel gepatched hebt bijv. en de andere niet? Misschien dat dat een conflict zou kunnen veroorzaken?

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Ik heb ANNO 1404 van het weekend goedkoop via marktplaats weten te bemachtigen :)

En ben nu lekker opweg met de campian alleen iedere keer als een een level uitspeel dan kom ik er achter dat ik een paar quests niet gedaan heb :( .

Is er ergens ingame een overzicht van het aantal quests en het aantal volbrachte of is er ergens op internet een lijst met quests.

Ik kwam al hier uit alleen die is nog een beetje onvolledig voor de latere levels.

Verder moet ik zeggen dat het erg vermakelijk en verslavend is. En na de campain heb ik ook al een uitdaging gezien aangezien er een hoop achievements enz.. zijn te halen 8)

At dawn on the fifth day look to the east

Verwijderd

_Mithrandir schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:29:
Ik heb ANNO 1404 van het weekend goedkoop via marktplaats weten te bemachtigen :)

En ben nu lekker opweg met de campian alleen iedere keer als een een level uitspeel dan kom ik er achter dat ik een paar quests niet gedaan heb :( .

Is er ergens ingame een overzicht van het aantal quests en het aantal volbrachte of is er ergens op internet een lijst met quests.

Ik kwam al hier uit alleen die is nog een beetje onvolledig voor de latere levels.

Verder moet ik zeggen dat het erg vermakelijk en verslavend is. En na de campain heb ik ook al een uitdaging gezien aangezien er een hoop achievements enz.. zijn te halen 8)
Probeer deze site eens, een campaign guide met volgens mij alle missies en quests. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vandaag al Anno gespeeld ;)

spoiler: Valentine

Gr Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
patch 1.2 is uit
An overview of the most important changes:

- The Golden Ship is now available after accomplishing all the Achievements (the corresponding affected Achievements have been corrected and can now be completed).
- The cooldown period between individual Quests for the Emperor and the Sultan has been reduced.
- Sultan Quests are now available even if players do not have Noblemen in their City.
- Players can no longer see the routes taken by opposing Transport ships.
- Buildings and fields may now be rotated by pressing the middle mouse button.
- Construction time for the Large Oriental Trading Ship has been doubled.
- Players can now also connect to the Gateway to the World under Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:47
En de complete lijst. ;)

"ANNO 1404 – Patch-Notes 1.2

An overview of the most important changes:
- The Golden Ship is now available after accomplishing all the Achievements (the corresponding affected Achievements have been corrected and can now be completed).
- The cooldown period between individual Quests for the Emperor and the Sultan has been reduced.
- Sultan Quests are now available even if players do not have Noblemen in their City.
- Players can no longer see the routes taken by opposing Transport ships.
- Buildings and fields may now be rotated by pressing the middle mouse button.
- Construction time for the Large Oriental Trading Ship has been doubled.
- Players can now also connect to the Gateway to the World under Windows 7.

Other changes:
- Savegames in user-content scenarios are no longer corrupted when a fellow player is vanquished in that scenario.
- In some cases uploads to the Gateway to the World failed. This bug has been fixed and uploads to the Gateway to the World should now be much more stable.
- Fixed a bug in mission 7 in which, under certain conditions, a black pearl necessary for completion of the mission was not given to the player.
- Fixed a bug which allowed the player to multiply the Goods on a Ship through skillful movement between the Ship’s cargo slots.
- The title "World Traveler" is now correctly displayed in the title selection.
- Purchasing the second or third stage “Occidental Shipbuilding” Attainment sometimes led to all the Goods over 40 tons being thrown overboard by the Ships involved. This error has been corrected.
- Ships in the „Historic Battle“ Quest can now shoot back!
- The cost in Gold shown in the Caravanserai delivery notification was displayed incorrectly. This error has been corrected.
- Envoys whose Needs are now all met and who pay very few Taxes are now "euphoric" instead of "angry".
- The Experts Customs goods Items are now somewhat more powerful.
- A number of small improvements have been made.
- Several spelling errors were corrected."

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Zo mensen, a.s. donderdag komt de expension uit! Gaan jullie die aanschaffen? ik zeker weten, lekker lannen/MP'en met een maat van mij. Good times i tell you!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Heb het origineel nog niet uitgespeeld, dus ik ga nog even wachten :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste