gps staat aan en pakt hij alleen de richting van gps.Valleyman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:02:
Heb je je GPS uitstaan?
Danku danku, voor alle reacties! Die com7 poort ga ik zeker proberen, ook ben ik blij dat je rustig youtube kan streamen en relaxt pagina's kan bekijken. Stream met mate uiteraard maar 2 filmpjes per dag bijvoorbeeld mag geen probleem zijn als ik het zo hoor.
Verder een geweldig toestel! Het is zelfs een mooie vervanger voor mijn ipod touch! Net ook even pocket Divx op de telefoon gezet het werkt allemaal geweldig.
Verder een geweldig toestel! Het is zelfs een mooie vervanger voor mijn ipod touch! Net ook even pocket Divx op de telefoon gezet het werkt allemaal geweldig.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Je moet juist de gps uit hebben staan om het te laten werken.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:36:
[...]
gps staat aan en pakt hij alleen de richting van gps.
Verwijderd
aha gaan we dat proberen.Valleyman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:53:
[...]
Je moet juist de gps uit hebben staan om het te laten werken.
Ik heb nog 2 bugs (rom 1.48) die ik nog niet hier op Got of op XDA ben tegengekomen.
1) Als je bij meldingen "Bericht in scherm weergeven" aan hebt staan voor nieuwe berichten én je hebt "Bezorgingsrapport verzoeken" aangevinkt bij de berichtenopties, dan verschijnt de volgende melding als bezorgingsrapport:
Nieuw sms/mms-bericht
"Het testbericht dat u naar [NAAM] hebt verzonden, is bezorgd."

Grappige typo
2) Als je in landscape mode navigeert tussen muziekalbums dan werken de pijltjestoetsen niet altijd. Navigeren met touch werkt dan nog wel. Video:
Ik zal beide bugs bij HTC melden.
1) Als je bij meldingen "Bericht in scherm weergeven" aan hebt staan voor nieuwe berichten én je hebt "Bezorgingsrapport verzoeken" aangevinkt bij de berichtenopties, dan verschijnt de volgende melding als bezorgingsrapport:
Nieuw sms/mms-bericht

Grappige typo
2) Als je in landscape mode navigeert tussen muziekalbums dan werken de pijltjestoetsen niet altijd. Navigeren met touch werkt dan nog wel. Video:
Ik zal beide bugs bij HTC melden.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Check was mij ook opgevallen, als je dan het bezorgingsrapport opent staat het wel goed.Pinobigbird schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:07:
Nieuw sms/mms-bericht
[afbeelding]
Grappige typo
S2U2 ziet er goed uit, draait gewoon over je originele homescreen en achtergrond heen neem ik aan?jswinkels schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:38:
[...]
Ik draai S2U2. Ik vind het perfect, vooral de SMS, e-mail, MMS preview plus het feit dat je meerdere afspraken kunt laten zien.
Ik heb echter wel 2 probleempjes [EDIT] ik zie net dat er een nieuwe versie is. Ben hem nu aan het downloaden. Problemen zijn met 2.14 /EDIT]:
- ik kan het volume niet aanpassen in lock-modus
- mijn HTC player stopt aan het eind van een nummer zonder over te gaan naaar het volgende nummer. Ik gebruik nu dus maar S2P (overigens wel fantastisch geintegreerd in S2U2).
edit:
NEt 2.20 getest en het werkt nu perfect! zowel probleem met volume als met HTC player is opgelost
Verder niemand andere bugs met dit prog? Ook niet met de nieuwe 1.48 ROM?
Waar kan je die optie vinden (om een popup te krijgen bij nieuwe berichten)? Ik zie het niet zo snel.Pinobigbird schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:07:
Ik heb nog 2 bugs (rom 1.48) die ik nog niet hier op Got of op XDA ben tegengekomen.
The devil is in the details.
Tabblad Instellingen > Menu > Meer > Geluiden en meldingen > Tabblad Meldingen > Gebeurt.: [Bericht: Nieuw bericht] > vinkje [Bericht in scherm weergeven]Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:53:
[...]
Waar kan je die optie vinden (om een popup te krijgen bij nieuwe berichten)? Ik zie het niet zo snel.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Heb het ook geprobeerd, maar het lijkt me echt wel de looprichting van de GPS die getoond wordt... Als je het toestel draait, dan draait het pijltje niet direct mee... Te vroeg gejuigd lijkt me...Valleyman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:53:
[...]
Doh, weer onder dat 'Menu' knopje bij Instellingen, ik blijf het te ver weggestopt vindenPinobigbird schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:08:
[...]
Tabblad Instellingen > Menu > Meer > Geluiden en meldingen > Tabblad Meldingen > Gebeurt.: [Bericht: Nieuw bericht] > vinkje [Bericht in scherm weergeven]
The devil is in the details.
Verwijderd
Ik kom vanmiddag net terug van de KPN winkel (Leidsenhage)
en daar werd mij verteld dat KPN de N900 helemaal niet gaat leveren.
Weet iemand hier toevallig meer van? Want dit zou toch wel erg jammer zijn aangezien ik geen zin heb om over te stappen naar een andere provider.
Weet iemand hier toevallig meer van? Want dit zou toch wel erg jammer zijn aangezien ik geen zin heb om over te stappen naar een andere provider.
volgens mij zit je een beetje in de verkeerde topicVerwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:04:
Ik kom vanmiddag net terug van de KPN winkel (Leidsenhage)
we kunnen je wel de hd2 aanraden? minder kinderziektes
Verwijderd
Haha excuses, ik zit inderdaad in het verkeerde topic.Elwin23 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:08:
[...]
volgens mij zit je een beetje in de verkeerde topic
we kunnen je wel de hd2 aanraden? minder kinderziektes
Ik lees in dit topic over een aantal bugs die voor mij de aankoop van deze telefoon nog tegen houden
- SMS bug
- Roze waas bij foto's bug.
Is er al meer bekend hierover en of kan er een lijst met bugs/feature requests gemaakt worden waarbij in de start post wordt aangegeven of ze opgelost zijn?
- SMS bug
Is er al meer bekend hierover en of kan er een lijst met bugs/feature requests gemaakt worden waarbij in de start post wordt aangegeven of ze opgelost zijn?
Ik heb zelf die smsbug nog nooit meegemaaktbachhimself schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:56:
Ik lees in dit topic over een aantal bugs die voor mij de aankoop van deze telefoon nog tegen houden
- SMS bug
en voor die waas is een update welke dit probleem voor een groot deel verhelpt.
heb de sms-bug 1X nog gehad in de 1.48 na de soft reset, heb ik iig geen sms-bug meer gehad, en volgens mij los je veel problems van de gsm op, door em 1x te softreseten, via het knopje in de gsmDennis-L schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:37:
[...]
Ik heb zelf die smsbug nog nooit meegemaakt
en voor die waas is een update welke dit probleem voor een groot deel verhelpt.
Verwijderd
Evening mensen, ik meld me graag aan als nieuweling op dit forum, dus vergeef me als ik iets wat achter t net zal vissen met onderstaande vragen! Sinds enige dagen ben ook ik een bezitter/gebruiker van de HD2, mn eerst HTC phone. Vraag: Hotfix vd camera is binnen, nu de ROM nog van de HTC site, is aan t neerladen op dit moment. Maar ik heb mn contacten (lees telefoonnummers) op de HD2 gezet en dus mn SIM leeggemaakt. Als ik de nw ROM op de HD2 zal plaatsen, zijn dan ook mn contacten/telefoonnummers weg, of enkel mn apps. (die beperken zich tot een minimaal aantal gezien de korte tijd dat ik de phone in mn bezit heb) Alvast bedankt voor jullie respons!
Na een ROM upgrade zijn je contacten weg.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:14:
Evening mensen, ik meld me graag aan als nieuweling op dit forum, dus vergeef me als ik iets wat achter t net zal vissen met onderstaande vragen! Sinds enige dagen ben ook ik een bezitter/gebruiker van de HD2, mn eerst HTC phone. Vraag: Hotfix vd camera is binnen, nu de ROM nog van de HTC site, is aan t neerladen op dit moment. Maar ik heb mn contacten (lees telefoonnummers) op de HD2 gezet en dus mn SIM leeggemaakt. Als ik de nw ROM op de HD2 zal plaatsen, zijn dan ook mn contacten/telefoonnummers weg, of enkel mn apps. (die beperken zich tot een minimaal aantal gezien de korte tijd dat ik de phone in mn bezit heb) Alvast bedankt voor jullie respons!
Je kan je contacten via MyPhone synchroniseren naar het web.
Je kan MyPhone vinden in het windows menu.
http://www.htc.com/nl/faq...=297&cat=66&id=118380&f=t
Verwijderd
Why ? Hoe kan iemand deze zaken doorhebben zonder hem eerst te hebben ?Surineeslander schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:25:
[...]
Ik vermoed dat je systeemvolume en ringvolume gekoppeld zijn (is standaard ingeschakeld).
Ga via Sense naar Settings --> Sound & Display. Schakel vervolgens de optie "Single volume" uit, zodat je het systeem- en ringvolume afzonderlijk kan regelen.
[...]
Maar toch heb je voor de HD2 gekozen... why?
Immers dit zijn geen zaken die je duidelijk bij Belcompany kan zien/testen.
Jammer dat iemand die een kritische noot schrijft altijd meteen als negatief ervaren wordt hier in dit forum.
Hij heeft hele valide punten en overdrijft echt niet.
Ik ben aan het denken om die HD2 te gaan halen maar ik schrik nogal van alle negatieve geluiden over WinMobile....
Ik ben zelf een trouwe nokia gebruiker en heb nu een n95, is de overstap dan groot? Ik ben niet bepaald een onwetende op computer gebied maar dit is onbekend terrein voor mij.
Ik ben zelf een trouwe nokia gebruiker en heb nu een n95, is de overstap dan groot? Ik ben niet bepaald een onwetende op computer gebied maar dit is onbekend terrein voor mij.
Verwijderd
Vond de overstap wel groot en moest echt wennen aan de HD2.
Ik vind het een opknapper ten opzichte van de N95 en die is al niet verkeerd.
Het werkt allemaal een stuk sneller en dan druk ik me nog zachtjes uit.
De N95 die ik nog heb verkoop dus maar ff niet want die blijft bij me als backup toestelletje.
Was een maandje of 4 al aan het zoeken naar een waardige opvolger voor de N95 en dit is hem geworden.
Ik kan hem zelf aanraden....
Ik vind het een opknapper ten opzichte van de N95 en die is al niet verkeerd.
Het werkt allemaal een stuk sneller en dan druk ik me nog zachtjes uit.
De N95 die ik nog heb verkoop dus maar ff niet want die blijft bij me als backup toestelletje.
Was een maandje of 4 al aan het zoeken naar een waardige opvolger voor de N95 en dit is hem geworden.
Ik kan hem zelf aanraden....
Ik zeg: DOEN...!Pandemic schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:05:
Ik ben aan het denken om die HD2 te gaan halen maar ik schrik nogal van alle negatieve geluiden over WinMobile....
Ja er zitten foutjes in en nee hij is niet perfect...maar ik roep HARD dat het op dit moment de snelste en best uitgeruste smartphone is, die er is!
En ja, ik ben een HTC fan...maar dat word je ook niet zomaar.
Hallo, sinds 1 dag dit toestel....wat een fraai apparaat !
Tuurlijk gelijk een vraag:
Omdat ik traag internet heb op deze phone (verbindingsicoon staat op "G")
soms heb ik 'm even op "3G" zien staan. Ben ik in het instelmenu gegaan van de verbindingen.
Nu staat daar bij "Kies een modem" alleen maar "Modem verbinding (GPRS)" en
"Compatible met Hayes op COM1:"
Maar nergens 3GP te kiezen? iemand een idee hoe dit komt ?
Mijn dank is -weer- groot !
soms heb ik 'm even op "3G" zien staan. Ben ik in het instelmenu gegaan van de verbindingen.
Er zit zo'n leuk usb kabeltje bij. Dat is niet alleen voor de oplader, maar ook om met je pc te verbinden en zo allerlei zaken te synchroniseren. Met Outlook vooral.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:14:
Als ik de nw ROM op de HD2 zal plaatsen, zijn dan ook mn contacten/telefoonnummers weg, of enkel mn apps. (die beperken zich tot een minimaal aantal gezien de korte tijd dat ik de phone in mn bezit heb) Alvast bedankt voor jullie respons!
_██_
(ಠ_ృ)
Hello,
Heb helaas niet alles paginas kunnen doornemen en van de zoekfunctie werd ik ook al niet veel wijzer, maar ik heb een, zo op het oog, simpele vraag:
Hoe kan ik de snelkoppelingen die ik heb toegevoegd weer verwijderen? Dus de pictogrammen onder de klok op het beginscherm. (niet de schuifbar helemaal onderaan)
Ik krijg het niet voor elkaar en dat is best lastig want in het begin heb ik er, om het uit te proberen, gewoon wat toegevoegd.
Ik heb ook al de manual geraadpleegd op de HTC site.
Daar staat op blz. 75 inderdaad het kopje snelkoppelingen, maar geen manier om ze weer te verwijderen!
Heb helaas niet alles paginas kunnen doornemen en van de zoekfunctie werd ik ook al niet veel wijzer, maar ik heb een, zo op het oog, simpele vraag:
Hoe kan ik de snelkoppelingen die ik heb toegevoegd weer verwijderen? Dus de pictogrammen onder de klok op het beginscherm. (niet de schuifbar helemaal onderaan)
Ik krijg het niet voor elkaar en dat is best lastig want in het begin heb ik er, om het uit te proberen, gewoon wat toegevoegd.
Daar staat op blz. 75 inderdaad het kopje snelkoppelingen, maar geen manier om ze weer te verwijderen!
[ Voor 15% gewijzigd door Contagio op 11-12-2009 23:21 ]
Heel erg simpelContagio schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:20:
Hello,
klik menu (gewoon in het homescreen, onderaan naast telefoon) en vervolgens snelkoppeling verwijderen en selecteer dan de snelkoppeling die je wilt verwijderen
ik krijg een mms als smsje binnen met een verwijzing naar www.huppeldepup.nl
Ik neem aan dat het mogelijk is gewoon een mms te ontvangen. Kan het nergens op mijn phone vinden. Kan iemand mij helpen en aangeven wat en waar ik iets in moet stellen?
Ik neem aan dat het mogelijk is gewoon een mms te ontvangen. Kan het nergens op mijn phone vinden. Kan iemand mij helpen en aangeven wat en waar ik iets in moet stellen?
Dennis,Dennis-L schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:22:
[...]
Heel erg simpel
klik menu (gewoon in het homescreen, onderaan naast telefoon) en vervolgens snelkoppeling verwijderen en selecteer dan de snelkoppeling die je wilt verwijderen
Ten eerste heel erg bedankt voor je ontzettende snelle reactie!
En ten tweede, het werkt! Thanks!
Verwijderd
stuur is een mms naar jezelf, dit heeft bij mij ook gewerktintruder1400 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:36:
ik krijg een mms als smsje binnen met een verwijzing naar www.huppeldepup.nl
Verwijderd
Modem moet ook op gprs staan...Z900 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:49:
Hallo, sinds 1 dag dit toestel....wat een fraai apparaat !
heb je het al ergens anders geprobeerd? buiten ofzo..
Verwijderd
voor de waas in de foto hebben ze al een fix staan op de site van htc.....bachhimself schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:56:
- SMS bug
Sms bug is geen lijn in te trekken, ene gebruiker heeft er constant last van en de ander helemaal niet.
Tsja. op een gegeven moment wil je toch wat anders, hoe tevreden ik ook was. De HTC HD2 heeft aardige specs, ziet er goed uit, en met Windows mobile moet ik toch wel het eea kunne customizen. Alleen is de grens om eraan te beginnen op het moment wat groot. Vooral omdat ik het op het moment erg druk heb. Ik zou er nu gewoon opnieuw voor kiezen hoor, maar er zijn gewoon wat nadelen die ik nu ondervind, en dat wilde ik even kwijt.Surineeslander schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:25:
[...]
Maar toch heb je voor de HD2 gekozen... why?
B.S.U.R.
Iemand nog ideeën bij onderstaande ?
mattrob schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:58:
Vraagje hoe jullie dit wellicht doen.
Ik heb een Voyoger Pro BT headset aangekoppeld op de HD2. Als ik nu iemand bel, dan blijft het scherm aanstaan, want ik houd hem dan in mijn hand, of leg hem op stoel naast me. Als ik dan lang gesprek heb, blijft scherm hele tijd aan.
Op zich geen probleem, alleen kost dat natuurlijk wel extra batterij (en ik haal normaal gesproken einde dag al haast niet). Nu kan ik natuurlijk de HD2 op zijn kop op de stoel leggen, of zelfs op zijn kop in mijn (binnen)zak steken, zodat het scherm uitgaat door de sensor. Helaas heb je dan weer de 'wake up on sms' issue, wanneer ik sms krijg of gemiste oproep sms, en dan schiet scherm dus aan, en hang ik soms per ongeluk op en zo. Hoe doen jullie dat ?
Daarnaast, elke keer als ik bel met de Voyager Pro, dan staat het geluid te zacht. Kan ook probleem zijn van Voyager (heb hem pas kort, dus weet even niet meer hoe dat op HD zelf ging), maar hij houdt dus de maximale sterkte niet vast, terwijl ik dat wel wil. Nu moet ik elke keer handmatig 5 keer op de volume up button op mijn Voyager klikken (op HD2 staat geluid al maximaal). Iemand ervaringen hiermee ?
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag over de foto waas en de SMS bug. Dit maakt voor mij de keuze behoorlijk makkelijker... Nu nog even kijken waar ik hem voor weinig kan halen .....
Toch nog een tweetal vragen waarop ik in de vorige topics ook geen antwoord kon vinden.
Bij nokia is het mogelijk dmv active sync je agenda e.d. te synchen met een webservice. Is dit ook mogelijk bij HTC? ik vraag dit omdat ik een ical agenda heb die online staat en ik die wil gebruiken
Is het net zoals bij een iphone mogelijk om meerdere ical agenda's toe te voegen en daarna te kiezen welke je wilt weergeven? Zo heb ik mijn werk en prive agenda en hoef ik op mijn vakantie mijn werk agenda niet te zien... Ben dan tenslotte ook op vakantie..
Bij nokia is het mogelijk dmv active sync je agenda e.d. te synchen met een webservice. Is dit ook mogelijk bij HTC? ik vraag dit omdat ik een ical agenda heb die online staat en ik die wil gebruiken
Is het net zoals bij een iphone mogelijk om meerdere ical agenda's toe te voegen en daarna te kiezen welke je wilt weergeven? Zo heb ik mijn werk en prive agenda en hoef ik op mijn vakantie mijn werk agenda niet te zien... Ben dan tenslotte ook op vakantie..
Niet by default.. dus je zult er een 3rd party app voor moeten installeren en ik kan je SPB Wireless Monitor echt aanraden!!poing schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:21:
Kan ik by default mijn data verbruik raadplegen? Van de provider, niet de wifi?
Weet niet of het in dit topic thuishoort, maar aangezien hier een hoop 'nieuwe telefoonbezitters' zijn, en ik ook een hd2 heb, is het volgende misschien wel interessant. Het gaat over hoe ik mail geregeld heb.
Met een stuk of 7 emailaccounts, een pc die ik zakelijk gebruik, een laptop die ik zakelijk gebruik en mijn agenda die vanuit 50km verderop beheert wordt.... Hoe regel je dat een beetje knap?
Ik heb het nu zo ingesteld dat al mijn accounts alle mailtjes automatisch doorsturen naar mijn gmail (of als dat niet kan, dat mijn gmailaccount ze daar als pop3 ophaald).
Mijn pc haalt van alle accounts de mail op met de instelling ze een paar dagen op de server te laten staan.
Mijn pc synct outlook met gmail via gsync.
Mijn telefoon synct met google via active sync.
Kantoor heeft toegang tot mijn agenda via google.
Het fijne van deze manier is dat bij een hard reset van de telefoon (het blijft windows...) je alleen active sync hoeft in te stellen. Zeker bij meerdere mailaccounts is dat prettig. Verder heb je altijd je actuele agendagegevens bij de hand.
Enige nadeel van deze manier dat ik tot nu heb ervaren is dat ik geen taken sync met mijn pc (google heeft geen taken). Iemand hier nog een suggestie?
Ben ook wel benieuwd naar andere/betere mogelijkheden.
Met een stuk of 7 emailaccounts, een pc die ik zakelijk gebruik, een laptop die ik zakelijk gebruik en mijn agenda die vanuit 50km verderop beheert wordt.... Hoe regel je dat een beetje knap?
Ik heb het nu zo ingesteld dat al mijn accounts alle mailtjes automatisch doorsturen naar mijn gmail (of als dat niet kan, dat mijn gmailaccount ze daar als pop3 ophaald).
Mijn pc haalt van alle accounts de mail op met de instelling ze een paar dagen op de server te laten staan.
Mijn pc synct outlook met gmail via gsync.
Mijn telefoon synct met google via active sync.
Kantoor heeft toegang tot mijn agenda via google.
Het fijne van deze manier is dat bij een hard reset van de telefoon (het blijft windows...) je alleen active sync hoeft in te stellen. Zeker bij meerdere mailaccounts is dat prettig. Verder heb je altijd je actuele agendagegevens bij de hand.
Enige nadeel van deze manier dat ik tot nu heb ervaren is dat ik geen taken sync met mijn pc (google heeft geen taken). Iemand hier nog een suggestie?
Ben ook wel benieuwd naar andere/betere mogelijkheden.
hoi ik ben nu al een aantal jaren een htc gebruiker en maak sinds de hd gebruik van spb backup
nu kan je met spb backup helemaal tot in detail zelf bepalen waar je een backup van wilt maken
je kan zelfs een volledige backup maken
nu mijn vraag ; het is voor mij de eerste keer dat ik een backup wil gaan maken na een romupdate
werkt die volledige backup dan nog steeds of blijft dit beperkt tot je contacten enzo heb uiteraad al het een en ander uitgezocht op internet maar kan er eigenlijk niet wijs uit worden of dit het geval is
alvast bedankt
nu kan je met spb backup helemaal tot in detail zelf bepalen waar je een backup van wilt maken
je kan zelfs een volledige backup maken
nu mijn vraag ; het is voor mij de eerste keer dat ik een backup wil gaan maken na een romupdate
werkt die volledige backup dan nog steeds of blijft dit beperkt tot je contacten enzo heb uiteraad al het een en ander uitgezocht op internet maar kan er eigenlijk niet wijs uit worden of dit het geval is
alvast bedankt
Zojuist 2 cases besteld voor mijn (toekomstige) HD2, zal waarschijnlijk van de week wel weer een nieuw examplaar ontvangen! Ik heb al ervaring met de Jelly cases en de silicone leek me ook wel wat dit keer, dus beide maar besteld om te proberen
Ik heb beide kleuren zwart gekozen, omdat me die het beste bij het toestel leken te passen!
Soft Jelly Case:

Silicone Skin Case:

Edit: Klik op het plaatje en dan heb je meteen het product @ webshop waar je ze kunt bestellen!
Soft Jelly Case:

Silicone Skin Case:

Edit: Klik op het plaatje en dan heb je meteen het product @ webshop waar je ze kunt bestellen!
[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 12-12-2009 12:09 ]
De download van de nieuwe rom werkt nu ook van de HTC site.
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=297&cat=2&dl_id=804
_HTC HD2_RUU_Leo_HTC_NLD_1.48.404.2_Radio_Signed_15.28.50.07U_2.05.51.05_2_Ship.exe
_HTC HD2_RUU_Leo_HTC_NLD_1.48.404.2_Radio_Signed_15.28.50.07U_2.05.51.05_2_Ship.exe
Vraagje over het bijhouden van je maandelijkse belminuten. Kan je dat met de HD2 nu wel doen? Ik vind alleen bij instellingen -> info over telefoon -> Software informatie , de totale gebruiksminuten, maar deze is net als bij de Touch cruise, mijn vorige foon, niet te resetten. Zie ik ergens een optie over het hoofd, of is hier nog steeds geen oplossing voor?
Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit
Verwijderd
Waar heb je die besteld? in Nederland ergens?Chutney schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:54:
Zojuist 2 cases besteld voor mijn (toekomstige) HD2, zal waarschijnlijk van de week wel weer een nieuw examplaar ontvangen! Ik heb al ervaring met de Jelly cases en de silicone leek me ook wel wat dit keer, dus beide maar besteld om te proberenIk heb beide kleuren zwart gekozen, omdat me die het beste bij het toestel leken te passen!
Soft Jelly Case:
[afbeelding]
Je kunt ze zover ik weet nog niet in Nederland bestellen maar wel gewoon in HongkongVerwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:08:
[...]
Waar heb je die besteld? in Nederland ergens?
gistermiddag alPandorian schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:55:
De download van de nieuwe rom werkt nu ook van de HTC site.

Als de camera geactiveerd wordt dan kun je volgens mij enkel de softkey ontsluiter gebruiken. Kan de geluidsknop niet ingesteld worden als ontsluiter en hoe moet dat dan?
Verwijderd
Meteen maar zo'n jellycase besteld in zwart, ziet er erg degelijk uit en mooi ook dat glossy effect, tevens meteen de bureauhouder/lader besteld. Totaal ongeveer 17 euro inclusief verzendkosten.Chutney schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:10:
[...]
Je kunt ze zover ik weet nog niet in Nederland bestellen maar wel gewoon in Hongkong.. Klik even op het plaatje en dan zie je meteen het product @ Webshop aldaar.
Ben erg benieuwd.
oh merde! en ik had nog wel terug gekeken..... verrekskuzeer

Lijkt me erg mooi spul die cases.. zal er wel wat over schrijven zodra ik ze ontvangen heb! Mijn pakketje koste bij elkaar net 6 euro en is vandaag al verzonden naar NLVerwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:23:
[...]
Meteen maar zo'n jellycase besteld in zwart, ziet er erg degelijk uit en mooi ook dat glossy effect, tevens meteen de bureauhouder/lader besteld. Totaal ongeveer 17 euro inclusief verzendkosten.
Ben erg benieuwd.
Nu afwachten wanneer de HD2 weer op de mat ligt
Verwijderd
Het is mogelijk om je tel online te bakcuppens/synchroniseren dit gaat dmv het programma Myphone. Programma staat al geinstalleend op de telefoon en is heel makkelijk in het gebruik. is van microsoft en heeft naast het backuppen ook wat leuke features zo zeggen google it !bachhimself schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:10:
Toch nog een tweetal vragen waarop ik in de vorige topics ook geen antwoord kon vinden.
over die ical agenda's heb ik geen verstand helaas.
Idd na 1/2 minuut buiten te hebben gestaan komt er wel 3G te staan....dus gewoon gelimiteerde ontvangst binnen....mmmmZ900 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:19:
Bedankt ThaiZz, ga het vandaag overdag ff checken !
Vodafone abbo en HTC HD2 -> wachten op Vodafone NL ROM update ?
Thx voor de tipChutney schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:54:
Zojuist 2 cases besteld voor mijn (toekomstige) HD2, zal waarschijnlijk van de week wel weer een nieuw examplaar ontvangen! Ik heb al ervaring met de Jelly cases en de silicone leek me ook wel wat dit keer, dus beide maar besteld om te proberenIk heb beide kleuren zwart gekozen, omdat me die het beste bij het toestel leken te passen!
Soft Jelly Case:
[afbeelding]
Silicone Skin Case:
[afbeelding]
Ja en ik weet dat Vodafone niet de snelste is met updatesZ900 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:37:
[...]
Idd na 1/2 minuut buiten te hebben gestaan komt er wel 3G te staan....dus gewoon gelimiteerde ontvangst binnen....mmmm
Voor degene die nog een goed alternatief zoeken op Navigatie gebied heb ik AMAZE GPS ipv NAV4all!
Doet wat het moet doen ben net van Weert (Limburg) naar Groningen geknald en gesproken functies en dergelijke doen het goed voor een freeapp!
http://www.amazegps.com/wap.php?referrer=&language=nl
Krijg zelf tomtom niet aan de praat maar dit is zeker een goed turn by turn navigatie systeem.
Doet wat het moet doen ben net van Weert (Limburg) naar Groningen geknald en gesproken functies en dergelijke doen het goed voor een freeapp!
Krijg zelf tomtom niet aan de praat maar dit is zeker een goed turn by turn navigatie systeem.
Verwijderd
Heeee Z900, effe offtopic, cool om je hier te zien en dus ook een HD2 hebt, we kennen elkaar van RCpilotenforum, vriend van Tinus.......Eric dus, nick ETZ900 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:37:
[...]
Idd na 1/2 minuut buiten te hebben gestaan komt er wel 3G te staan....dus gewoon gelimiteerde ontvangst binnen....mmmm
Ontopic, cool he die HD2
Ericooooo !!.... en wat heb je allemaal gemod kerel ?
Heb je geen Windows Live Messenger?
OK dan maar wachten op de Vodafone ROM update.......
Verwijderd
ik heb ergens gelezen dat deze na 1 januari niet meer gratis is... maar dat kan ik verkeerd hebben.Tanakiam schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:41:
Voor degene die nog een goed alternatief zoeken op Navigatie gebied heb ik AMAZE GPS ipv NAV4all!
Verwijderd
Heeejjj, heb unbranded NL versie zonder de nieuwe ROM upgrade. Ongeveer 40 tal tweaks en/ofv apps geinstalleerd om hem te krijgen zoals ik wil (tis net een align he.....je blijft bezig) en ik ben nog niet klaar. Op xda developers is heel veel te vinden om e.e.a. te tweaken. BsB tweaks is een echte noodzaak om te hebben op je HD2, hier kun je veel zaken corrigeren die HTC heeft verzuimd toe te passen, effe googelen of op xda developers zoeken.Z900 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:03:
xda shutdown met gemodde skinm is ook een aanrader, vervangt de long press endkey. In startmenu geen drie rijen maar 4 rijen breed, ziet er veel beter uit. Op todayscherm 16 quicklinks ipv de standaard 9.
En nog veulle meer..... alles te vinden op xda site.
See you at tha field soon............
Verwijderd
Zit zelf te wachten tot "hard SPL" er is voor de HD2 zodat ik een custom ROM er op kan zetten. Deze custom ROMS zijn vaak teruggebracht tot een minimum "kale ROM" met alleen de meest noodzakelijke apps waardoor je systeem snel en stabiel blijft. Helaas is het nog effe wachten tot er goede custom ROMS verschijnen.Z900 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:03:
Heb op mijn "oude" Xperia X1 niet anders dan custom ROMS gedraaid, in alle custom ROMS zaten natuurlijk bugs in maar dat maakte het tweaken juist des te interessanter naar mijn mening.
Ik ben niet gecharmeerd van die branded ROMS, zit teveel shit in wat er niet toe doet.
Verwijderd
voor degene die wellicht hopen op android op de HD2.
http://www.techcrunch.com...phone-unlocked-confirmed/
onderstaande is wel hoopvol
The phone is “really, really fast,” says someone who has seen one in action. It runs on a Snapdragon chip, has a super high-resolution OLED touchscreen, is thinner than the iPhone, has no keyboard, and two mics. The mic on the back of the phone helps eliminate background noise, and it also has a “weirdly” large camera for a phone. And if you don’t like the touchscreen keyboard, a voice-to-text feature is supposed to let you dictate emails and notes by speaking directly into the phone.
http://www.techcrunch.com...phone-unlocked-confirmed/
onderstaande is wel hoopvol
The phone is “really, really fast,” says someone who has seen one in action. It runs on a Snapdragon chip, has a super high-resolution OLED touchscreen, is thinner than the iPhone, has no keyboard, and two mics. The mic on the back of the phone helps eliminate background noise, and it also has a “weirdly” large camera for a phone. And if you don’t like the touchscreen keyboard, a voice-to-text feature is supposed to let you dictate emails and notes by speaking directly into the phone.
Verwijderd
Route 66 versie 9.1 geeft foutmelding op HTC HD2
Precies hetzelfde probleem, installatie verloopt prima, geen foutmeldingen of andere dingen die op een probleem kunnen wijzen.
Opstarten gaat ook prima, maar zodra je in het programma gaat navigeren het je meer dan 70% kans dat je de navigatie niet zonder foutmeldingen doorkomt.
Route 66 support afdeling reeds voorzien van enkele foto's met foutmeldingen met het verzoek mij hierover te informeren; HTC support wil niet reageren op software van derden en verwijst mij naar Route 66
Ik heb versie 7 en 8 van Route 66 op Symbian met Nokia toestellen gehad met veel plezier en succes, ben echter wel teleurgesteld in versie 9.1 van hun software.
Precies hetzelfde probleem, installatie verloopt prima, geen foutmeldingen of andere dingen die op een probleem kunnen wijzen.
Opstarten gaat ook prima, maar zodra je in het programma gaat navigeren het je meer dan 70% kans dat je de navigatie niet zonder foutmeldingen doorkomt.
Route 66 support afdeling reeds voorzien van enkele foto's met foutmeldingen met het verzoek mij hierover te informeren; HTC support wil niet reageren op software van derden en verwijst mij naar Route 66
Ik heb versie 7 en 8 van Route 66 op Symbian met Nokia toestellen gehad met veel plezier en succes, ben echter wel teleurgesteld in versie 9.1 van hun software.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:43:
Ik heb een UK versie van de HD2 en heb route 66 versie 9.1 gekocht.
Volgens de site wordt de hd2 ondersteunt. Na installatie gaat alles goed tot, je je bestemming wil invoeren dan klapt hij eruit met exception occurred.
Ben al in conclaaf met support alleen dan moet je eerst synchroniseren, via route66 sync.
Braaf gedaan met invoer van voucher code.
Maar goed probleem blijft.
Iemand, met de gouden tip anders gaat route66 gewoon terug.??
grtz,
Elmo
Denk dat ik begrijp waarom niet iedereen die SMS bug heeft, en ook bij een nieuwe firmware dat deze niet gelijk merkbaar is.
Merkte op dat alleen berichten naar mensen die ik veel sms wel eens willen blijven steken, en dus niet direct verzonden worden.
De sms bug zal dus pas optreden bij een contact waar al veel mee gesms't is.
Hoop dat hier toch wel heel snel een oplossing voor komt, mijn work-around is nu dat ik een sms'je naar mezelf stuur zodat ook de andere sms'jes dan afgehandeld worden.
Merkte op dat alleen berichten naar mensen die ik veel sms wel eens willen blijven steken, en dus niet direct verzonden worden.
De sms bug zal dus pas optreden bij een contact waar al veel mee gesms't is.
Hoop dat hier toch wel heel snel een oplossing voor komt, mijn work-around is nu dat ik een sms'je naar mezelf stuur zodat ook de andere sms'jes dan afgehandeld worden.
Verwijderd
je kan toch ook sms versturen rechtstreeks vanuit wm6.5? Die schijnt geen probleem te hebben wat mij
logisch klinkt. HTC sense zou het probleem zijn.
Nieuw gelekte rom versie 1.61:
*weg* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom
[ Voor 47% gewijzigd door pven op 14-12-2009 12:05 ]
Als gebruiker van het 1e uur had ik nog alleen gelezen over de bug met het
smssen!
Maarrrrrr sinds de nieuwe ROM er op staat heb ik de SMS Bug ook.
Erg irritant.
smssen!
Maarrrrrr sinds de nieuwe ROM er op staat heb ik de SMS Bug ook.
Erg irritant.
Verwijderd
Lijkt me dat het nog wel een tijdje gaat duren, voordat de NL versie hiervan uit komt aangezien er net een release is gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:03:
je kan toch ook sms versturen rechtstreeks vanuit wm6.5? Die schijnt geen probleem te hebben wat mij
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 14-12-2009 12:05 ]
De software versies van manila en het OS zijn exacte hetzelfde als de 1.48 versie
alleen de radioversie en protocolversie zijn nieuw en de camera fix zit waarschijnlijk ook al in die 1.61 ROM
alleen de radioversie en protocolversie zijn nieuw en de camera fix zit waarschijnlijk ook al in die 1.61 ROM
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 12-12-2009 22:50 ]
Ook maar naar de nieuwe rom overgestapt, en blij met de wijzigingen.
Niet mee locken bij uitschakelen. Prima, had er een hekel aan om de slide te moeten gebruiken ( moet natuurlijk nog bekijken of ik daar nog zo over denk als ie in m'n zak de instellingen gaat veranderen...).
Niet meer de mails openen tijdens het scrollen, heerlijk. Te vaak een mail geopend door er per ongeluk op te drukken ipv te sliden.
Niet mee locken bij uitschakelen. Prima, had er een hekel aan om de slide te moeten gebruiken ( moet natuurlijk nog bekijken of ik daar nog zo over denk als ie in m'n zak de instellingen gaat veranderen...).
Niet meer de mails openen tijdens het scrollen, heerlijk. Te vaak een mail geopend door er per ongeluk op te drukken ipv te sliden.
duurt het bij jullie ook zo lang als je op muziek drukt voor je wat te zien krijgt? hij freezed even.
MUZIEK staat trouwnes nog steeds in hoofdletters bij mij.
Rom 1.48
Rom 1.48
Zorg dat je je GPS instellingen handmatig instelt op COM 4, dan werkt het kompas samen met GPS.Valleyman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:53:
[...]
De string "MUZIEK" staat in het bestand /Windows/56ae5a2d_manila.-Magnat- schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:08:
duurt het bij jullie ook zo lang als je op muziek drukt voor je wat te zien krijgt? hij freezed even.
Rom 1.48
- Zet HTC Sense uit (Tabblad instellingen > Menu > Meer > Vandaag > Tabblad Items > Vinkje weg bij HTC Sense).
- Edit /Windows/56ae5a2d_manila met de editor in Total Commander.
- Verander "MUZIEK" in "Muziek"
- Sla het bestand op.
- Zet HTC Sense weer aan.
Gisteren telefoon binnen, heel de nacht aan de oplader gehangen en ben m nu aan t gebruiken!
Alleen ik wil internet nog uitgeschakeld hebben, omdati k niet zeker weet of mijn nieuwe abonnement is ingegaan. Ik heb bij instellingen --> draadloze bediening --> gegevensverbinding uitstaan, maar ik heb boven in mijn scherm toch nog "3g" branden. Nu vraag ik mij af of ik wel of niet verbinding met internet maak (automatisch), ik neem aan van wel, omdat die 3G er nog staat, maar aangezien ik mijn gegevensverbinding uit heb staan zou dat niet moeten.
Ik heb ook al geprobeerd om in plaats van vodafone live iets geks in te stellen zodat hij niet verbinding KAN maken, maar ik kan alleen kiezen uit Vodafnoe Live of Vodafone business... Weet iemand hier een oplossing voor? Want ik wil er zeker van zijn op dit moment dat ik geen verbinding met internet maak
Alleen ik wil internet nog uitgeschakeld hebben, omdati k niet zeker weet of mijn nieuwe abonnement is ingegaan. Ik heb bij instellingen --> draadloze bediening --> gegevensverbinding uitstaan, maar ik heb boven in mijn scherm toch nog "3g" branden. Nu vraag ik mij af of ik wel of niet verbinding met internet maak (automatisch), ik neem aan van wel, omdat die 3G er nog staat, maar aangezien ik mijn gegevensverbinding uit heb staan zou dat niet moeten.
Ik heb ook al geprobeerd om in plaats van vodafone live iets geks in te stellen zodat hij niet verbinding KAN maken, maar ik kan alleen kiezen uit Vodafnoe Live of Vodafone business... Weet iemand hier een oplossing voor? Want ik wil er zeker van zijn op dit moment dat ik geen verbinding met internet maak
Hier maak je een denkfout. De aanduiding 3G betekent dat je via UMTS verbinding hebt, en niet dat je data verbruikt. Als je met een 3G verbinding data verbruikt, dan verandert de 3G in H.Filipek schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:41:
[...] omdat die 3G er nog staat, maar aangezien ik mijn gegevensverbinding uit heb staan zou dat niet moeten.[...]
Om zeker te zijn dat je geen data verbruikt is de meest simpele en veilige oplossing de applicatie MoDaCo NoData.
vraagje ik wou gister via internet radio luisteren (htc radio) maar nou kwam ik het volgende probleem tegen,
als ik mijn telefoon gewoon uit zet dus rode uit knop dan blijft mijn radio het via wifi nog 30 sec doen ofzo en valt dan uit??? Heb wifi prestaties al op hoger gezet in plaats van accu besparend maar ook dat helpt niet. Iemand hier een tip dat ik gewoon uur lang via wifi radio kan luisteren zonder dat hij uitvalt?
als ik mijn telefoon gewoon uit zet dus rode uit knop dan blijft mijn radio het via wifi nog 30 sec doen ofzo en valt dan uit??? Heb wifi prestaties al op hoger gezet in plaats van accu besparend maar ook dat helpt niet. Iemand hier een tip dat ik gewoon uur lang via wifi radio kan luisteren zonder dat hij uitvalt?
Bedankt !Pinobigbird schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:56:
[...]
Hier maak je een denkfout. De aanduiding 3G betekent dat je via UMTS verbinding hebt, en niet dat je data verbruikt. Als je met een 3G verbinding data verbruikt, dan verandert de 3G in H.
Om zeker te zijn dat je geen data verbruikt is de meest simpele en veilige oplossing de applicatie MoDaCo NoData.
Gewoon zelf te lui om dit topic door te lezen, het is al zeker 2x + gemeld deze tool voor jou vraag! Het staat ook in de HTC manual, wel is waar een andere methode maar met zelfde resultaat! Have fun met je HD2, die van mij komt deze week binnen!
[ Voor 13% gewijzigd door Chutney op 13-12-2009 11:22 ]
Als het goed is moet het werken als de volgende registersleuteld veranderd worden van 0 naar 1:eironman schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:59:
vraagje ik wou gister via internet radio luisteren (htc radio) maar nou kwam ik het volgende probleem tegen,
code:
1
2
3
| HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Suspend\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}\Default HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Resuming\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}\Default HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Unattended\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}\Default |
Simpel deïnstalleerbaar cabje die dit instelt: Pinobigbird_WiFi_During_Standby.cab op Load2All
Goede middag mede HD2 fans...
Gisteren toch wat meegemaakt wat ik met jullie wil delen. Omdat ik van begin af aan al de HD2 UK wilde hebben, heb ik die toch (ook) besteld. Mede ook om er zelf achter te komen waarom de ene zoveel problemen heeft en de ander blijkbaar niet. Ik dacht als ik twee dezelfde apparaten heb, met dezelfde mogelijkheden, dan zullen ze ook wel zich gelijkwaardig gedragen. OMG wat was dat een verkeerde veronderstelling!
In het begin met de HD2 NL wel wat problemen gehad, sms...moeilijk typen, te gevoelig allemaal, ineens allerlei activiteiten van het scherm zelfs als ik niks deed...en al de dingen die hier al het forum gepasseerd zijn. Vrij snel overgestapt op de 1.48 ROM en eerlijk is eerlijk, de MEESTE problemen waren voobij en ik kon hem in ieder geval normaal gebruiken zonder veel gedoe..
Gisteren dus ook de HD2 UK binnen gekregen en wat schetst mijn verbazing....
HIJ ZAG ER HETZELFDE UIT! Nee, even geen grappen...maar...hier was toch iets aan de hand.
De eerste setup liep al niet goed...langzame reactie..leek soms zelfs op vastlopen..maar toch uiteindelijk succesvol (nou ja...) verlopen. Bij het eerste gebruik, zonder ook maar iets in te stellen, werd mij al snel duidelijk dat de HD2 UK en ik geen vrienden zouden worden. Het scherm was echt massive overreacting.
Ik kon niks in 1x goed raken...ineens ging hij in landscape mode en wilde daar niet meer uit...de ontvangst van het 3G signal ging van 0 naar max..etc....
Dat was een bummer...ik was erg teleurgesteld...maar, dacht ik, niet getreurd er is een nieuwe ROM 1.48 WWE, dus die gaan we proberen om te kijken of de problemen zouden verdwijnen...
Wat opvallend was, was dat dit keer de installatie wel vlekkenloos verliep...dat gaf goede hoop.
Maar helaas, bij de eerste bediening bleek al snel dat het scherm nog steeds veel te touchy was en nog steeds was het onmogelijk (zelfs na al mijn ervaring met touch phones) om hem te bedienen.
Dus...hardwarematig?? Ben bang van wel...gewoon ergens niet goed...
Dit geeft natuurlijk wel aan, dat mensen met veel problemen, denk ik hetzelfde moeten doen als ik.
Ik neem afscheid van de HD2 UK...want deze is niet goed...de meeste dingen moeten gewoon goed werken na en verse setup...is dat niet het geval, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Ondanks al het goede werk van XDA denk ik dat dat vooral bedoeld moet zijn om dingen te verbeteren, niet iets op te lossen wat al niet goed is.
Ik hoop dat dit betoog mensen zal helpen die zwaar twijfelen aan de HD2..
Ik heb er hier nu twee liggen, waarvan er een vlekkenloos werkt...en een rijp is voor de schroot...( 1 dag oud..)
Het kan dus wel...maar er zitten denk ik toch een behoorlijk aantal "rotte" tussen, die ons tot wanhoop drijven.
Niet goed, is niet goed...dus terug...
Toch is het een prachtig apparaat...tenminste als je een goede hebt...ik kan op mijn HD2 NL foutloos mail typen...op de HD2 UK lukte het me nog niet eens om een sms van 3 woorden foutloos te typen.
HD2 een slecht apparaat..? Zeker niet...maar het is wel duidelijk geworden dat er grote verschillen zijn tussen de ene en de andere...en dat is op zijn minst gezegd wel opvallend!
Gisteren toch wat meegemaakt wat ik met jullie wil delen. Omdat ik van begin af aan al de HD2 UK wilde hebben, heb ik die toch (ook) besteld. Mede ook om er zelf achter te komen waarom de ene zoveel problemen heeft en de ander blijkbaar niet. Ik dacht als ik twee dezelfde apparaten heb, met dezelfde mogelijkheden, dan zullen ze ook wel zich gelijkwaardig gedragen. OMG wat was dat een verkeerde veronderstelling!
In het begin met de HD2 NL wel wat problemen gehad, sms...moeilijk typen, te gevoelig allemaal, ineens allerlei activiteiten van het scherm zelfs als ik niks deed...en al de dingen die hier al het forum gepasseerd zijn. Vrij snel overgestapt op de 1.48 ROM en eerlijk is eerlijk, de MEESTE problemen waren voobij en ik kon hem in ieder geval normaal gebruiken zonder veel gedoe..
Gisteren dus ook de HD2 UK binnen gekregen en wat schetst mijn verbazing....
HIJ ZAG ER HETZELFDE UIT! Nee, even geen grappen...maar...hier was toch iets aan de hand.
De eerste setup liep al niet goed...langzame reactie..leek soms zelfs op vastlopen..maar toch uiteindelijk succesvol (nou ja...) verlopen. Bij het eerste gebruik, zonder ook maar iets in te stellen, werd mij al snel duidelijk dat de HD2 UK en ik geen vrienden zouden worden. Het scherm was echt massive overreacting.
Ik kon niks in 1x goed raken...ineens ging hij in landscape mode en wilde daar niet meer uit...de ontvangst van het 3G signal ging van 0 naar max..etc....
Dat was een bummer...ik was erg teleurgesteld...maar, dacht ik, niet getreurd er is een nieuwe ROM 1.48 WWE, dus die gaan we proberen om te kijken of de problemen zouden verdwijnen...
Wat opvallend was, was dat dit keer de installatie wel vlekkenloos verliep...dat gaf goede hoop.
Maar helaas, bij de eerste bediening bleek al snel dat het scherm nog steeds veel te touchy was en nog steeds was het onmogelijk (zelfs na al mijn ervaring met touch phones) om hem te bedienen.
Dus...hardwarematig?? Ben bang van wel...gewoon ergens niet goed...
Dit geeft natuurlijk wel aan, dat mensen met veel problemen, denk ik hetzelfde moeten doen als ik.
Ik neem afscheid van de HD2 UK...want deze is niet goed...de meeste dingen moeten gewoon goed werken na en verse setup...is dat niet het geval, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Ondanks al het goede werk van XDA denk ik dat dat vooral bedoeld moet zijn om dingen te verbeteren, niet iets op te lossen wat al niet goed is.
Ik hoop dat dit betoog mensen zal helpen die zwaar twijfelen aan de HD2..
Ik heb er hier nu twee liggen, waarvan er een vlekkenloos werkt...en een rijp is voor de schroot...( 1 dag oud..)
Het kan dus wel...maar er zitten denk ik toch een behoorlijk aantal "rotte" tussen, die ons tot wanhoop drijven.
Niet goed, is niet goed...dus terug...
Toch is het een prachtig apparaat...tenminste als je een goede hebt...ik kan op mijn HD2 NL foutloos mail typen...op de HD2 UK lukte het me nog niet eens om een sms van 3 woorden foutloos te typen.
HD2 een slecht apparaat..? Zeker niet...maar het is wel duidelijk geworden dat er grote verschillen zijn tussen de ene en de andere...en dat is op zijn minst gezegd wel opvallend!
oh ja...nog een opvallend detail...toen ik de HD2 UK uit de verpakking haalde, lag er een waas over het onderste deel van het massive screen..ik dacht hij is vies...
Helaas zag je dat alleen onder een bepaalde hoek..en wat bleek...de meeste mishits kwamen voort uit dat deel van het scherm...
Helaas is dat geen verklaring voor een niet vlekkeloos lopende installatie...maar mischien wel voor de extreem moeilijke bediening...misschien zijn er meer in omloop met een vage vlek...?
tis maar een gedachte.....
Helaas zag je dat alleen onder een bepaalde hoek..en wat bleek...de meeste mishits kwamen voort uit dat deel van het scherm...
Helaas is dat geen verklaring voor een niet vlekkeloos lopende installatie...maar mischien wel voor de extreem moeilijke bediening...misschien zijn er meer in omloop met een vage vlek...?
Uhm... @ JudgeTreve
Waarom koop je zowel de NL versie als de UK versie? Enige verschil is de de taal? Die je er ook zelf op kan zetten? Ik snap je logica niet?
Waarom koop je zowel de NL versie als de UK versie? Enige verschil is de de taal? Die je er ook zelf op kan zetten? Ik snap je logica niet?
Aap!
Verwijderd
Quality control niet echt denderend zo te merken.
Maar dat hebben meer merken wel zo. Als je maar gewoon binnen de termijn een nieuwe kan krijgen.
Probleem is dat je natuurlijk niet weet of het toestel zo behoort te werken want bijna niemand heeft 2 dezelfde toestellen in huis.
Maar dat hebben meer merken wel zo. Als je maar gewoon binnen de termijn een nieuwe kan krijgen.
Probleem is dat je natuurlijk niet weet of het toestel zo behoort te werken want bijna niemand heeft 2 dezelfde toestellen in huis.
Die logica is er ook niet...was just a feeling...maar achteraf wel blij met de ervaring...en misschien kunnen anderen hier ook iets mee...harmageddon schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:21:
Uhm... @ JudgeTreve
Is het handig om hier een internet abbo bij te nemen?
Voor oa de gadget's van het weer enzo?
Heb nu t-mobile flex 30, zou ik het hiermee redden, bel lang niet zoveel.
of is het gewoon raadzaam om een eindloos online iets te nemen?
wil niet meer dan € 30,- per maand kwijt zijn.
wat zijn de ervaringen
Voor oa de gadget's van het weer enzo?
Heb nu t-mobile flex 30, zou ik het hiermee redden, bel lang niet zoveel.
of is het gewoon raadzaam om een eindloos online iets te nemen?
wil niet meer dan € 30,- per maand kwijt zijn.
wat zijn de ervaringen
[ Voor 0% gewijzigd door ModmaN op 13-12-2009 13:27 . Reden: typo's ]
get rich or die try'in
Daarom wilde ik deze ervaring ook delen...er blijkt uit dat er dus veel verschil kan zijn...het zelfde apparaat...en toch heel anders...mede om de twijfel bij sommige weg te halen...niet goed is niet goed...maar er zijn WEL goeie...Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:24:
Quality control niet echt denderend zo te merken.
Ik wil van de week mijn Vodafone abbo gaan verlengen en twijfel enorm of ik de HD2 ga halen. Ik heb zelf ook nog een T-mobile G2 (HTC Hero) waarop ik het sms'en nog steeds niet super vind gaan. Ik heb eigenlijk nog geen touchscreen phone gevonden waarop je echt lekker kunt sms'en zonder een keer de verkeerde toets te drukken. Nu heeft de HD2 een groot scherm, ik vraag mij nu af of het beter zou gaan dan op mijn G2?
Verder hoor je zo links en rechts al dat Win mobile 7 onderweg is. Als het nog een jaar zou duren dan is de keuze niet moeilijk, maar gezien er al gesproken wordt over 3 a 4 maanden dan is dit wat anders. Ook dit twijfel punt zou weg genomen kunnen worden als ik zeker wist dat Win mobile 7 op de HD2 zou kunnen draaien. Wie zou hier al duidelijkheid in kunnen verschaffen?
Mijn voornemen was eigenlijk ook om een phone te halen met een redelijke camera. Ik heb de laatste 6 jaar alleen maar HTC's gehad en op dit punt was het niet best gesteld. Nu lees ik wel wat over een roze waas, maar heb gelezen dat dit opgelost is dmv een software update. Ik vraag mij af of de foto's die gemaakt zijn met de HD2 van redelijke kwaliteit zijn? Trouwens fijn dat ze eindelijk eens aan een flitser gedacht hebben.
Thanks voor de antwoorden:-)
Verder hoor je zo links en rechts al dat Win mobile 7 onderweg is. Als het nog een jaar zou duren dan is de keuze niet moeilijk, maar gezien er al gesproken wordt over 3 a 4 maanden dan is dit wat anders. Ook dit twijfel punt zou weg genomen kunnen worden als ik zeker wist dat Win mobile 7 op de HD2 zou kunnen draaien. Wie zou hier al duidelijkheid in kunnen verschaffen?
Mijn voornemen was eigenlijk ook om een phone te halen met een redelijke camera. Ik heb de laatste 6 jaar alleen maar HTC's gehad en op dit punt was het niet best gesteld. Nu lees ik wel wat over een roze waas, maar heb gelezen dat dit opgelost is dmv een software update. Ik vraag mij af of de foto's die gemaakt zijn met de HD2 van redelijke kwaliteit zijn? Trouwens fijn dat ze eindelijk eens aan een flitser gedacht hebben.
Thanks voor de antwoorden:-)
Verwijderd
Smsen schijnt op de iphone net wat lekkerder te werken. Zelf heb ik geen iphone maar dat zijn de geluiden.
WM7 wordt pas in maart 2010 voorgesteld aan het publiek. De verwachting is dat het pas in Q4 2010 geintroduceerd wordt. Normaliter upgrade HTC geen 1 jaar oude toestellen. Maar.......in Amerika komt HD2 in Q1 2010 uit. Wil je zeker weten wacht dan tot de aankondiging van MW7 in maart 2010.
WM7 wordt pas in maart 2010 voorgesteld aan het publiek. De verwachting is dat het pas in Q4 2010 geintroduceerd wordt. Normaliter upgrade HTC geen 1 jaar oude toestellen. Maar.......in Amerika komt HD2 in Q1 2010 uit. Wil je zeker weten wacht dan tot de aankondiging van MW7 in maart 2010.
Ben er zojuist achtergekomen dat de mensen waar ik geen sms naar kan versturen ook geen sms naar mij kunnen versturen
. De anderen kan ik naar smsen en terug gesmst worden.... Meer mensen die dan ook niets meer kunnen ontvangen van die persoon ???
Kan mij iemand vertellen hoe ik rechtstreeks sms vanuit WM ipv sense aangezien dit het zou kunnen verhelpen...alvast bedankt

Kan mij iemand vertellen hoe ik rechtstreeks sms vanuit WM ipv sense aangezien dit het zou kunnen verhelpen...alvast bedankt
[ Voor 20% gewijzigd door turbojonny op 13-12-2009 13:55 . Reden: added line ]
Verwijderd
htc is geen amerikaans bedrijf, ik denk dat ze uit gaan vanaf de release in eigen land, Taiwan dusVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:47:
Smsen schijnt op de iphone net wat lekkerder te werken. Zelf heb ik geen iphone maar dat zijn de geluiden.
Ben het helemaal eens met Judge John Deed. Ik heb mijn HTC HD2 NL zelf al sinds vrijdag 6 november. Had 'm besteld bij PDAshop (Groningen). Ik moet zeggen dat ik er vanaf dag 1 eigenlijk geen problemen mee heb gehad. Aangezien ik dit topic al van het begin af aan volg, heb ik veel berichten voorbij zien komen over waarschijnlijk de meest irritante bug waar de HD2 (momenteel nog steeds) onder te lijden heeft: de SMS bug. Ik heb hier zelf nog een enkele keer last van gehad * afkloppen *. Vanaf dag 1 dat dit prachtige toestel in mijn bezit is gekomen, heb ik gebruik gemaakt van de 1.43 ROM (NL). Owjah, het betreft trouwens een unbranded toestel waar ik mijn eigen Vodafone Basis (abo) SIM kaart in heb gestopt (die zat daarvoor in de LG KS20, maar die was rijp voor het GSM-kerkhof). Ik had de kalenderbug wel (1.43) en enkele vertalingsfoutjes ("Achternm" en "MUZIEK") en ik had ook lichtelijk 'last' van de camerabug; de roze waas. Al hoewel ik er wel bij moeten zeggen, dat wanneer je camera net aan zette het meestal 't hevigst was en binnen een seconde of 10 trok die (roze waas) redelijk weg. En onder bepaalde handmatige instellingen (dus geen auto-settings) was de roze waas in sommige gevallen geheel verdwenen. Ook reageerde mijn touchscreen prima. Idd, bij het typen moest ik persoonlijk erg wennen (van resistive (LG KS20) naar capacitive), maar inmiddels kan ik er praktisch foutloos (en ook snel) op typen (zonder XDA cab'jes), dus dat is voor mij absoluut geen probleem. Gewoon een kwestie van wennen. Verder ken ik de problemen ook niet met crashes van de audioplayer of een scherm wat zijn eigen leven gaat leiden, etc. Het touchscreen functioneert, bij mij, gewoon zeer goed. En bovendien heb ik nog een enkele vastloper gehad; ik heb nog nooit hoeven resetten (m.u.v. ROM flash) of de batterij hoeven te verwijderen o.i.d. Niet onbelangrijk, m'n toestel was van het begin af aan ook snel!JudgeTreve schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:27:
[...]
Daarom wilde ik deze ervaring ook delen...er blijkt uit dat er dus veel verschil kan zijn...het zelfde apparaat...en toch heel anders...mede om de twijfel bij sommige weg te halen...niet goed is niet goed...maar er zijn WEL goeie...
Sinds een paar dagen heb ik toch maar de 1.48 ROM (NL) geïnstalleerd. Ik heb daar zolang mogelijk mee gewacht, aangezien ik posts voorbij zag komen van mensen die in 1.43 (NL) de SMS-bug niet hadden en in 1.48 (NL) ineens wel. Maar toen de 1.48 ROM (NL) ook eindelijk op de Nederlandse site van HTC kwam te staan (i.p.v. alleen HTCPedia, etc.) heb ik 'm toch maar geïnstalleerd.
Na de installatie... heb ik het toestel toch met een lichte huivering opnieuw laten opstarten. En wat gebeurde er? Niks...! niks in die zin dat het allemaal perfect en wellicht nog beter functioneerde!
Hieronder een korte toelichting:
- SMS-bug (niet in 1.43 maar wel in 1.48): absoluut geen last van, ik kan nog steeds perfect sms'en, zowel in 1.43 als in 1.48 (daar komt bij dat er nu wel automatisch een hoofdletter komt na een punt (dat miste ik al), had ik in 1.43 niet)
- Geen autolock wanneer je het toestel uit en weer aan doet: absoluut geen last van, werkte in 1.43, werkt in 1.48.
- Mail niet meer openen wanneer je op een mailtje klikt, maar alleen via "meer": absoluut geen last van, werkte in 1.43, werkt in 1.48.
Verder merk ik dat mijn toestel onder de 1.48 ROM (NL) nog sneller werkt dan onder de 1.43. Bovendien lijkt het scherm nu nog beter te functioneren dan onder de 1.43, waar die het bij mij ook al perfect deed. Maar sowieso sms'en, waar ik al geen problemen mee had, lijkt nu nog beter te werken. Af en toe had ik wel eens een typo bij een lange mail o.i.d., maar dat komt nu helemaal niet meer voor.
Ook heb ik de camera-hotfix geinstalleerd, ik moet zeggen dat dat het probleem niet geheel heeft verholpen, als ik echt goed kijk zie ik soms nog wel een lichte roze waas. MAar goed, ik kan hier mee leven... bovendien staat HTC niet bekend om de meest briljante camera's en verder is dat ook niet de reden waarom ik het toestel heb gekocht.
Kortom, ik ben er erg blij mee. Maar dit geeft wel aan dat er nogal wat echt vieze vieze rotte appels van HD2's rondzwerven. Dus de mensen die hier twijfels hebben over de aankoop van het toestel... het klinkt raar, maar ik denk dat je gewoon geluk moet hebben... Ik heb eentje die, in mijn ogen, perfect werkt. Terwijl tegelijkertijd anderen op dit forum een HD2 hebben die een waslijst aan mankementen vertoont.
Zou het, zoals in de post van Judge John Deed te lezen, iets uitmaken of je de NL of UK (WWE) neemt? Branded of unbranded? Vodafone of een andere provider? Bij PDAshop bestellen of ergens anders? Ik durf het echt niet te zeggen, maar ik betwijfel of het daar aan ligt, aangezien 't spul toch wel allemaal van dezelfde fabrikant komt. Maar goed, ik zou zeggen houd voor zulke dingen vooral XDA in de gaten! Indrukwekkend hoe die lui toch zoveel kunnen verhelpen door 't bouwen van handige cab'jes, (aankomende) cooked ROM's, etc...
Tenslotte vermeld ik er nog wel even bij, dat ik zelf niets van XDA (op Dutty's TM en de 1% Batt. Indic.) heb geinstalleerd, simpelweg omdat ik dat spul allemaal niet nodig heb, aangezien mijn toestel zo ook al prima functioneert!
EDIT: ik wil er nog aan toevoegen dat ik zelf persoonlijk ook niet heel erg ben te spreken over de batterijduur! Bij fors gebruik (msn, google maps, veel sms'en en surfen) haal ik lang de 24u niet, en wanneer ik 'm amper gebruik (wat ik eigenlijk nauwelijks voorkomt, maar ik heb 't een keer getest, op wat bellen en sms'en na) haal ik 2-3 dagen ongeveer.
[ Voor 3% gewijzigd door John Connor op 13-12-2009 14:29 . Reden: toevoeging ]
Welke ROM gebruik je? Mocht je geupgrade hebben, had je er dan bijv. in 1.43 geen last van en in 1.48 wel?turbojonny schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:50:
Ben er zojuist achtergekomen dat de mensen waar ik geen sms naar kan versturen ook geen sms naar mij kunnen versturen. De anderen kan ik naar smsen en terug gesmst worden.... Meer mensen die dan ook niets meer kunnen ontvangen van die persoon ???
Nog een korte toelichting (wellicht ten overvloede) op het SMS gebeuren omtrent de HD2. Vooral aangezien het nog steeds een raadsel blijft, alles heb ik voorbij zien komen:
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.48 het probleem niet meer hebben, maar in 1.43 wel hadden;
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.48 het probleem wel hebben, maar in 1.43 niet hadden;
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.43 het probleem hadden en in 1.48 houden.
(Zowel NL, als UK/WWE, etc.)
Er worden veel oorzaken genoemd voor het probleem, zowel op dit forum, op XDA, als op HTCforum en HTCpedia. Ik zal hieronder alle gegevens noemen die bij mij aan de orde zijn, zodat i.i.g. uitgesloten kan worden dat daar het probleem ligt.
1.) Ik maak dus zelf gebruik van een Vodafone SIM-kaart in een unbranded HTC HD2 NL (geflashed van 1.43 NL naar 1.48 NL, via de website van HTC zelf), mijn SIM-kaart is bijna 2 jaar oud.
2.) Ik maak gebruik van afleverrapporten na het versturen van elke SMS ontvang ik dan ook keurig een afleverrapport (alleen in de volgende gevallen niet (onmiddellijk): de ontvanger heeft geen bereik, de ontvanger heeft de telefoon uitgeschakeld of de ontvanger heeft een volle inbox (dat moet een heel antiek toestel zijn dan), maar dat spreekt allemaal voor zich)
3.) Van de mensen met wie ik veel SMS weet ik welke provider ze gebruiken, dit zijn praktisch alle (bekende) providers: KPN, Hi, Vodafone, T-Mobile, Orange (bestaat die nog trouwens?). Ook zijn er zelfs nog mensen met pre-paid, ook dat lijkt niets uit te maken. Bij al deze personen en verschillende providers (en pre-paid/abo) zijn er nooit wederzijdse SMS problemen geweest, dus zij konden zonder problemen naar mij SMS'en en ik zonder problemen naar hun, vice versa voor wat betreft de ontvangst.
4.) Voor zover dat momenteel nog niet duidelijk was, ik maak uiteraard gebruik van de HTC Messaging app (zoals geintegreerd in Sense) en niet van de standaard W.M. (6.5) Messaging app.
Op dit moment schieten me zo even niet meer relevante dingen te binnen, die ik hier nog kan vermelden omtrent het SMS probleem. Maar goed, we kunnen i.i.g. uitsluiten dat bovenstaande punten een oorzaak kunnen zijn. Zou het dan toch de hardware zijn? Lijkt me sterk, want dan zou, neem ik aan, iedereen er last van moeten hebben. Op XDA heb ik ergens gelezen dat het mogelijk aan Manilla zou kunnen liggen. Waarom hebben mensen met exact dezelfde ROM (bijv. 1.43 NL) en dan niet allemaal last van?
The mystery continues...
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.48 het probleem niet meer hebben, maar in 1.43 wel hadden;
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.48 het probleem wel hebben, maar in 1.43 niet hadden;
- mensen die van 1.43 naar 1.48 gaan, die in 1.43 het probleem hadden en in 1.48 houden.
(Zowel NL, als UK/WWE, etc.)
Er worden veel oorzaken genoemd voor het probleem, zowel op dit forum, op XDA, als op HTCforum en HTCpedia. Ik zal hieronder alle gegevens noemen die bij mij aan de orde zijn, zodat i.i.g. uitgesloten kan worden dat daar het probleem ligt.
1.) Ik maak dus zelf gebruik van een Vodafone SIM-kaart in een unbranded HTC HD2 NL (geflashed van 1.43 NL naar 1.48 NL, via de website van HTC zelf), mijn SIM-kaart is bijna 2 jaar oud.
2.) Ik maak gebruik van afleverrapporten na het versturen van elke SMS ontvang ik dan ook keurig een afleverrapport (alleen in de volgende gevallen niet (onmiddellijk): de ontvanger heeft geen bereik, de ontvanger heeft de telefoon uitgeschakeld of de ontvanger heeft een volle inbox (dat moet een heel antiek toestel zijn dan), maar dat spreekt allemaal voor zich)
3.) Van de mensen met wie ik veel SMS weet ik welke provider ze gebruiken, dit zijn praktisch alle (bekende) providers: KPN, Hi, Vodafone, T-Mobile, Orange (bestaat die nog trouwens?). Ook zijn er zelfs nog mensen met pre-paid, ook dat lijkt niets uit te maken. Bij al deze personen en verschillende providers (en pre-paid/abo) zijn er nooit wederzijdse SMS problemen geweest, dus zij konden zonder problemen naar mij SMS'en en ik zonder problemen naar hun, vice versa voor wat betreft de ontvangst.
4.) Voor zover dat momenteel nog niet duidelijk was, ik maak uiteraard gebruik van de HTC Messaging app (zoals geintegreerd in Sense) en niet van de standaard W.M. (6.5) Messaging app.
Op dit moment schieten me zo even niet meer relevante dingen te binnen, die ik hier nog kan vermelden omtrent het SMS probleem. Maar goed, we kunnen i.i.g. uitsluiten dat bovenstaande punten een oorzaak kunnen zijn. Zou het dan toch de hardware zijn? Lijkt me sterk, want dan zou, neem ik aan, iedereen er last van moeten hebben. Op XDA heb ik ergens gelezen dat het mogelijk aan Manilla zou kunnen liggen. Waarom hebben mensen met exact dezelfde ROM (bijv. 1.43 NL) en dan niet allemaal last van?
The mystery continues...
[ Voor 9% gewijzigd door John Connor op 13-12-2009 15:13 . Reden: toevoeging ]
Iemand 1.61 al geflasht? Ik ga het zo proberen.
AUB wat meer informatie waar je 1.61 vandaan kan halenXmoo schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:00:
Iemand 1.61 al geflasht? Ik ga het zo proberen.
edit: jij hebt zeker de WWE (engelse) versie
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=578920
ps. Als ik iemands verjaardag bij contacten zet, hoe zorg ik er dan voor dat ik voortaan elk jaar een berichtje krijg uit m'n agenda dat hij/zij jarig is, want ik ben zeeeer vergeetachtig
[ Voor 45% gewijzigd door kami124 op 13-12-2009 15:57 ]
Even over die brakke toestellen, ik ga 17 dec, ook een hd2 halen met een hi abbo.JudgeTreve schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:06:
oh ja...nog een opvallend detail...toen ik de HD2 UK uit de verpakking haalde, lag er een waas over het onderste deel van het massive screen..ik dacht hij is vies...
Nu wil ik dus weten wat ik kan doen als ik nou ook zo´n "waas" heb op mijn hd2, ik bedoel kan ik dan gewoon zeggen, mensen (@hi) ik wil graag een andere want dit is wss een rotte appel in de familie of hoe pak je nou zoiets aan, ik bedoel maar te zeggen stel voor dat ik nou net die brakke appel heb.
Imho dat wil je niet haha, nou ja ik igg niet. miss voor de gasten die met brakke appels willen lopen wel maar igg ik niet.
Advies..?
Outlook doet dat voor je wanneer je synchroniseert.kami124 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:55:
[...]
ps. Als ik iemands verjaardag bij contacten zet, hoe zorg ik er dan voor dat ik voortaan elk jaar een berichtje krijg uit m'n agenda dat hij/zij jarig is, want ik ben zeeeer vergeetachtig.
_██_
(ಠ_ృ)
Is het mogelijk om je agenda en dat soort dingen van een nokia te synchroniseren naar je pc en dan van je pc dat op de 1 of andere manier op de HTC HD2 over te zetten dan??
Dit topic is gesloten.