http://specs.tweak.to/6635
proxy altijd uit!! zorgt alleen maar voor blokken van bepaalde dingen...Delirius schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:08:
[...]
Vreemde is dat proxy altijd aan heeft gestaan en ik nooit problemen heb gehad. Heb ook al geprobeerd om proxy uit te zetten, maar ik kan uitvinken wat ik wil, dat ding springt steeds weer aan.....
Nu werkt het ook weer terwijl ik niets veranderd heb, maar het is allemaal zeeeeeeeer moeizaam.
Een tip om de proxy toch definitief uit te zetten??
alleen voor Vodafone live services is het nodig volgens mij...
iemand dit al gelezen? onze Nederlandse Chainfire weer to the rescue
5x betere drivers voor HD2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=592663 (gewoon een installer, geen rom of wat dan ook, alleen een soft reset nodig)
[ Voor 4% gewijzigd door Elwin23 op 03-12-2009 15:06 ]
Wekt prima!, geen problemen met slidelock ofwat dan ook.
Deze update komt gewoon van HTC zelf dus is veilig te installeren.
Verder is de snelheid er ook wel op vooruit gegaan.
Ook geen problemen met slidelock
http://download.htcpedia....07U_2.05.51.05_2_Ship.exeVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:38:
Waar halen jullie die update vandaan eigenlijk ?
Verwijderd
die zijn beiden flink bijgevuld sinds ik de telefoon heb.
pim backup gebruiken, gratis proggyVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:58:
ben je met die update niet je nummers en smsjes kwijt?! of wel?
die zijn beiden flink bijgevuld sinds ik de telefoon heb.
http://www.dotfred.net/PIM/PPCPimBackupV2.8_wm2005.zip
[ Voor 9% gewijzigd door krotwijk op 03-12-2009 17:04 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Elwin23 op 03-12-2009 17:15 ]
Die pim backup hoef je ook niet te installeren. draai hem hier gewoon vanaf sd kaartElwin23 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:15:
of gewoon de standaard My Phone sync aanzetten en 1x syncen... hoef je geen extra software te installeren zoals pim!
Als die je niet bevalt, hoe ga je dan weer terug naar de oorsprongelijke ROM; in mijn geval 1.43.404.1 NLD?
Zijn gewoon een beetje laat met de site te updaten. is echt een officiele rom update, anders installeerd die geeneens.indofk schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:22:
t'ken an mij liggen maar als ik naar de site van htc ga en dan naar de hd2 zie ik nog geen softwareupdates die beschikbaar zijn voor de hd2
Stop ik 'm in mijn broekzak, scherm naar binnen gericht (ik ben linksdragend, dus in de linkerbroekzak).
Nokia (6300? ) stop ik normaal rechts, nu ff links.
Maakt het camera-randje van de HTC krassen op het Nokia scherm ! Nou vraag ik je !
Scherpe randjes hoor... De HD2 heeft letterlijk scherpe randjes.
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
is dat bij mee mensen zo?
Verwijderd
meer bevindingen post ik later wel
update:
De vermeende "lag" met smsjes is zo goed als verdwenen...
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 18:57 ]
Ik ga dat mooi even testen, ik ga nu mijn batterij even naar 100% zetten, en dan laat ik hem tot 75% video afspelen. Daarna even updaten, en dan het zelfde doen. Ben benieuwd hoeveel tijd ik meer kan afspelen.sk0o schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:48:
na het flashen van de 1,43 naar 1,48, is mijn batterij verbruik een heel stuk minder geworden.
is dat bij mee mensen zo?
Het staat nog niet op hun site
Hoe updaten jullie hem dan
[ Voor 17% gewijzigd door 323 op 03-12-2009 19:08 ]
Ik heb er nog last van, maar zit nog wel op de oude versie 1.43. ik weet niet hoe dit it met de nieuwe versies. Echter ben ik opzoek naar een plugin waarmee ik flash kan kijken op bijv dumpert!! flash 7 geinstalleerd maar heeft geen enkel effect. Ik wil het liefst opera blijven gebruiken want die is rete goed atm!Rivium schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:08:
Hoe zit het eigenlijk met de roze waas in de foto's bij het nemen met HD2?
De algemene snelheid is duidelijk toegenomen
Het typen van berichten gaat makkelijker...minder snel fouten
Roze waas/vlek is NIET weg in fototoestel
Zenuwachtig gedrag van de (start) balk bovenin is beduidend minder
en ik heb een leuke nieuwe feature...(mooi woord voor bug)...ik heb op het startscherm een prachtige foto van mijn vrouw als achtergrond...(ja er zijn mannen die dat doen!!) daaroverheen gaat ntuurlijk die prachtige weer animatie, net als bij de stock ROM...maar...als het regent...en dat doet het nu in Nuenen (Noord Brabant) dan komt die mooie ruitenwisser en die prachtige regendruppels...het achtergrond scherm is dan zwart (zeg maar het default achtergrond scherm) en langzaam uit de verte, tijdens de animatie, komt dan mijn achtergond foto in ge fade...(fade in dus...). Ik ben bang dat het niet zo hoort, maar het ziet er wel stoer uit...
Opladen vanb 35% tot 100% in anderhalf uur (met de nieuwe ROM)
LED notificatie werkt na de update natuurlijk WEER niet...dus weer in de registry aan de gang.
Toch heb ik bij deze ROM wel het gevoel dat het allemal wat soepelere loopt...eerlijk gezegd NOG soepeler...
Ik hoop wel dat HTC op korte termijn iets doet aan die roze vlek en dat ze het voor elkaar krijgen om de LED notificatie op orde te krijgen, alhoewel dit stuk natuurlijk aan WM ligt.
Misschien handig om eerst een aantal berichten te lezen die eerder zijn gepost over dit onderwerp.323 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:07:
Die update komt die ook van htc zelf
Het staat nog niet op hun site
Dit is net beantwoordt.
Verwijderd
Allemaal erg raar. Ik dacht dat ze na die wereldwijde meldingen over de roze vlek zsm wat aan zouden doen met natuurlijk de bugs die gemeld werden (sms/incall te luid/geen led bij meldingen/etc etc)JudgeTreve schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:27:
Na de update een paar dingen opgevallen;
...............
Roze waas/vlek is NIET weg in fototoestel
Zenuwachtig gedrag van de (start) balk bovenin is beduidend minder
..................
Nu lijkt het wel alsof ze gewoon de rom van asia gepakt hebben zonder verder de verzoeken van de klanten te hebben verwerkt.
Ik kan niets syncen op dit moment.
Edit: Site zelf ligt er ook uit zie ik
[ Voor 28% gewijzigd door webgangster op 03-12-2009 19:38 ]
Dat het fototoestel probleem niet verholpen is, vind ik ook erg opvallend...Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:36:
[...]
Allemaal erg raar. Ik dacht dat ze na die wereldwijde meldingen over de roze vlek zsm wat aan zouden doen met natuurlijk de bugs die gemeld werden (sms/incall te luid/geen led bij meldingen/etc etc)
Nu lijkt het wel alsof ze gewoon de rom van asia gepakt hebben zonder verder de verzoeken van de klanten te hebben verwerkt.
Maar ja...zolang we geen insider hebben bij HTC zullen we de beweegredenen wel niet te weten komen.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
maar ik weet niet meer hoe het cabje heet die de BT weer fixt nadat je tomtom hebt geinstaleerd?
Wie kan mij helpen
Verwijderd
http://www.htcforum.nl/forum/viewtopic.php?f=101&t=1845Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:15:
even een vraag, ben weer alles opnieuwe aan het installeren.
maar ik weet niet meer hoe het cabje heet die de BT weer fixt nadat je tomtom hebt geinstaleerd?
Wie kan mij helpen
Wat zijn je ervaringen met nieuwe rom
Verwijderd
- De online krant van de Volkskrant (volg link rechtsboven aan de pagina www.volkskrant.nl) wordt nu goed afgebeeld. (aan het versienummer te beoordelen heeft Opera inderdaad een kleine update gekregen)
- Audiobooster blijft keurig aan staan en gaat niet uit zichzelf meer uit. (maar goed, ben nu gewend aan SRS Wow)
- .... (wordt later bijgewerkt)
bedankt!... heb er al zo vaak langs geklikt....vr6-only schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:45:
Instellingen>Toepassing>Programma's verwijderen

iemand toevallig al een oplossing gevonden voor t feit dat filmpies niet in je HTC album getoond worden (zoals die demo filmpies, helicopter van samsung, bouncing balls reclame, enz) (zijn mp4 filmpies, maar hij speelt ze wel gewoon af?!)
ja idd, doet het bij mij ook nietwebgangster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:36:
Ligt MyPhone eruit ?
Wat mij ook opvalt is dat het scherm soms uit zich zelf wat doet.....
Kunnen meer mensen deze problemen plaatsen?
Dit toestel is ten opzichte van de HTC Touch HD stukken sneller en opstarten is helemaal snel....
Wanneer komt de 1.48 rom in NL uit?
al je vragen zijn in dit deel, of in deel 2 beantwoord... (en het handigst is als je zoekt op die rom, want die is al uit, er staat zelfs een download link, en die fixt je toetsenbord waarsch.)Vjenne-ICT schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:24:
Ik heb nu bijna een week de HTC HD2 en ben zeer tevreden, maar erger mij stierlijk aan het feit dat als ik een SMS wil typen dat ik allemaal anders toetsen raak en dus een woord typen erg lastig word..... Ik heb het scherm al wel 80 keer uitgelijnd, maar helaas dit helpt niet....
Dit toestel is ten opzichte van de HTC Touch HD stukken sneller en opstarten is helemaal snel....
zoek en gij zult vinden
BsB Tweaks: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589305
[ Voor 3% gewijzigd door Elwin23 op 03-12-2009 21:51 ]
Verwijderd
Zoals ik aangaf werkt op hetzelfde moment het internet via dezelfde vodafone zorgeloos op een andere telefoon (htc touch 3g) wel, dus het ligt niet aan zulke storingen, buiten dat het ook al gebeurde voor deze storing.basst85 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:09:
[...]
Er was gisteren wel weer een storing bij Vodafone, mogelijk heeft het daar toch iets mee te maken:
nieuws: Storing dataverkeer treft helft klanten Vodafone - update
@Appelsap
Net was internet er weer mee gestopt en heb ik eens geprobeerd vliegtuigmode aan/uit te zetten en daarna had ik prompt weer internet. Vreemd dat dat inderdaad werkt (deze keer iig), de data verbinding alleen uit/aan zetten werkte eerder iig niet.
Zodra ik m'n mob kan syncen ga ik 1.48 erop zetten. Hopelijk fixt dat het probleem en is het daarna zaak in de gaten te houden wat ik het laatst gedaan heb mocht het weer beginnen.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Iemand van jullie dit zelfde probleem, nu je de nieuwe rom hebt geinstallerd.
is geen feature/bug van de nieuwe ROM. Heb ik ook op mijn 'oude' ROM. De ruitenwisser veegt als het ware een zwarte vuil laag van je scherm waardoor de achtergrond weer zichtbaar word. Is gewoon de bedoeling lijkt mij.JudgeTreve schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:27:
...
en ik heb een leuke nieuwe feature...(mooi woord voor bug)...ik heb op het startscherm een prachtige foto van mijn vrouw als achtergrond...(ja er zijn mannen die dat doen!!) daaroverheen gaat ntuurlijk die prachtige weer animatie, net als bij de stock ROM...maar...als het regent...en dat doet het nu in Nuenen (Noord Brabant) dan komt die mooie ruitenwisser en die prachtige regendruppels...het achtergrond scherm is dan zwart (zeg maar het default achtergrond scherm) en langzaam uit de verte, tijdens de animatie, komt dan mijn achtergond foto in ge fade...(fade in dus...). Ik ben bang dat het niet zo hoort, maar het ziet er wel stoer uit...
ps: Nog steeds zware problemen met mijn wekker. Valt elke nacht spontoaan uit en gaat dus 's ochtends niet af
Verwijderd
Mijn weer is "gewoon" nederlands...Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:54:
Ligt het aan mij maar is die nieuwe ROM maar half vertaald in het Nederlands. Bij het weer bijvoorbeeld geeft ie alles in engels aan.
Ik gebruikte ervoor wel de XT9 woordenboek omdat ik vrij veel fouten maak bij het typen, deze is nu verdwenen...
Heeft iemand hier ervaring met het nederlandse XT9 woordenboek te installeren op een WWE rom?
HA! Eindelijk, ik had in deze topics al meerdere malen mijn irritatie over het MUZIEK tabje laten vallen. Is deze nu netjes als Music genest? Geld dit ook voor de NLD ROM update? Dus netjes Muziek?Mayco schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:12:
Door deze update heb ik ineens de WWE op mijn HD2 gezet, ik vond de nederlandse vertalingen soms niet heel goed, (en MUZIEK in caps stond niet zo proper in het strakke menu).
...
\\oftopic
waar een mens zich al niet druk om kan maken he )
[ Voor 7% gewijzigd door Inspector op 03-12-2009 22:17 ]
Handig, net nu ik mijn gegevens weer terug wil zetten na de rom-updatewebgangster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:36:
Ligt MyPhone eruit ?
Kan gewoon zonder goldcard. Gewoon de rom downloaden, je toestel aansluiten en de exe runnen vanaf je desktop.Stampre schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:26:
Flashen van NL 1.43 naar NL 1.48 kan zonder goldcard gedaan worden omdat het officiele roms zijn.
Of zit ik straks met een baksteen?
Heb je dit al geprobeerd: Pinobigbird in "HTC HD2 - Deel 3"?Vjenne-ICT schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:24:
Ik heb nu bijna een week de HTC HD2 en ben zeer tevreden, maar erger mij stierlijk aan het feit dat als ik een SMS wil typen dat ik allemaal anders toetsen raak en dus een woord typen erg lastig word..... Ik heb het scherm al wel 80 keer uitgelijnd, maar helaas dit helpt niet....
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Geen idee, ik ben direct naar de WWE gedaan, en in de engelse versie is het gewoon mooi Music.1n5p3ct0r schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:16:
[...]
HA! Eindelijk, ik had in deze topics al meerdere malen mijn irritatie over het MUZIEK tabje laten vallen. Is deze nu netjes als Music genest? Geld dit ook voor de NLD ROM update? Dus netjes Muziek?
\\oftopic
waar een mens zich al niet druk om kan maken he )
Ik irriteerde me er ook aan
Ja, de oude versie is ook te downloaden. Zie het XDA-forum voor de downloadlinksMasco schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:28:
is het mogelijk om na de rom update ook nog weer terug te gaan naar de oude?
[edit]
Bij mij ook, zonder problemen.JudgeTreve schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:43:
[...]
Na de update werkt het locken bij mij nog precies hetzelfde als voorheen...
[ Voor 31% gewijzigd door Pinobigbird op 04-12-2009 00:29 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
aah ok, dus het kan gewoon wel.. ja had de oude ROM ook al voor de zekerheid gedownload, maar wist niet of het konPinobigbird schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:31:
[...]
Ja, de oude versie is ook te downloaden. Zie het XDA-forum voor de downloadlinks
weet ook nog niet zeker of ik over ga naar de nieuwe rom, omdat mensen nog zeggen dat ze nog wat problemen hebben...
enigste waar ik giga tegen op zie, als het bij mij ook zo is, is dat de uit knop de telefoon niet locked

Na de update werkt het locken bij mij nog precies hetzelfde als voorheen...Masco schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:35:
[...]
aah ok, dus het kan gewoon wel.. ja had de oude ROM ook al voor de zekerheid gedownload, maar wist niet of het kon
weet ook nog niet zeker of ik over ga naar de nieuwe rom, omdat mensen nog zeggen dat ze nog wat problemen hebben...
enigste waar ik giga tegen op zie, als het bij mij ook zo is, is dat de uit knop de telefoon niet locked![]()
goed om te horen!JudgeTreve schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:43:
[...]
ik heb trouwens nog even een algemene vraag over de internetverbinding op de HD2, op de iPhone had ik altijd 3G dataverbinding aan staan en wireless.... zodra ik dan ergens binnen kwam, thuis bijv., pakte hij meteen me wireless op en ging er verder niks over het 3G netwerk...
is dit ook zo bij de HD2? ik zie soms namelijk wel dat hij automatisch me Dataverbinding (dus de 3G) uitschakeld... maar weet nou niet of dat goed gaat verder...
heb soms ook regelmatig dat ik dan geen internetverbinding heb als ik me Twitter dingetje wil updaten, maar zodra ik dan naar verbindingen ga en dan me WLAN uit/aan zet dan doet ie het wel weer...
(het is toch niet zo dat als je geen gebruik maakt van internet dingen dat hij de data dingen in slaapstand zet of zo??)
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
hij vind m niet automatisch...
Verwijderd
Bij mij is het zo dat ik blue tooth wel kan aanzetten en ook geen rare BTTRAYCE error krijg.
Probleem is alleen dat ik geen blue tooth apparaten kan toevoegen. De HD ziet ze gewoonweg niet.
Bij de 'oude' cab had ik ook gewoon Tom Tom draaien en ook geen blue tooth problemen en ook geen pairings problemen.
Iemand nog meer dit probleem?
Heb overigens ook die cab geprobeerd die bepaalde files weghaalt die Tom Tom erbij zet maar dan krijg ik de hiervoor genoemde error.
Ik heb precies het zelfde probleem....Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:13:
Na de nieuwe Cab te hebben geinstalleerd heb ik problemen met blue tooth. Heb dus ook TOMTOM erop gezet en dat schijnt problemen te geven.
Bij mij is het zo dat ik blue tooth wel kan aanzetten en ook geen rare BTTRAYCE error krijg.
Probleem is alleen dat ik geen blue tooth apparaten kan toevoegen. De HD ziet ze gewoonweg niet.
Bij de 'oude' cab had ik ook gewoon Tom Tom draaien en ook geen blue tooth problemen en ook geen pairings problemen.
Iemand nog meer dit probleem?
Heb overigens ook die cab geprobeerd die bepaalde files weghaalt die Tom Tom erbij zet maar dan krijg ik de hiervoor genoemde error.
Hoop ook dat iemand een oplossing heeft....
Thanks!
TOMTOM places a new BT dlls under the windows folder that I had to remove:
\Windows\BtSdkCE30.dll
\Windows\BtCoreIf.dll
You can either ename them or remove them and then soft restart your Touch Pro 2 and everything will go back to normal.
Dus: ga naar verkenner, dan naar windows en zoek naar "BtSdkCE30.dll" en "BtCoreIf.dll". Verander de namen in: "BtSdkCE30_1.dll" en "BtCoreIf_1.dll". Dan een softreset en alles werkt weer zoals het moet!
Greetz,
Michael
Je kan hier eens mee gaan klooienveejee schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:22:
[...]
Ik heb er nog last van, maar zit nog wel op de oude versie 1.43. ik weet niet hoe dit it met de nieuwe versies. Echter ben ik opzoek naar een plugin waarmee ik flash kan kijken op bijv dumpert!! flash 7 geinstalleerd maar heeft geen enkel effect. Ik wil het liefst opera blijven gebruiken want die is rete goed atm!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544770
Heb ik ook gedaan. Youtube video doet het nu in Opera maar flash sites doen het nog steeds niet. En eerlijk is er geen één HD2 eigenaar die succes meld in dat topic.
Hier dus niet, zelfs niet met auto lock status van BsB aan. Knap irritant.JudgeTreve schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:43:
[...]
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Wat ook aangepast is, dat als je aan het smsen bent, na een . (punt) hij weer met een hoofdletter begint...
Edit: Muziek is dus nog steeds MUZIEK
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 04-12-2009 02:17 ]
Verwijderd
Volgens de site wordt de hd2 ondersteunt. Na installatie gaat alles goed tot, je je bestemming wil invoeren dan klapt hij eruit met exception occurred.
Ben al in conclaaf met support alleen dan moet je eerst synchroniseren, via route66 sync.
Braaf gedaan met invoer van voucher code.
Maar goed probleem blijft.
Iemand, met de gouden tip anders gaat route66 gewoon terug.??
grtz,
Elmo
Verwijderd
Wat ik wel mis aan de HD2 is dat in de telefoonlijst je alleen foto's van contacten kan zetten als deze opgeslagen zijn de HD2,contacten die van de SIM afkomen en als zodanig zijn opgeslagen kan geen foto aan worden aangehangen.
Je kan alle2 de soorten contacten wel zichtbaar maken in de lijst maar niet apart van elkaar en dubbel is geen optie.
Als je een "SIM"contact weghaalt uit de lijst dan haal je ook je SIMkaart leeg wat niet de bedoeling is.
Of ik moet iets over het hoofd zien.
Ik heb geprobeerd de handleiding die uitgebreid is te downen maar ik blijf teleknens steken op 2mb terwijl ik er dan nog 3 te gaan heb.
;-(
Verwijderd
Verwijderd
Gelijk ermee aan de slag gegaan tot 2 uur vannacht. Kreeg echter een aantal maar niet voor elkaar.
- Ik krijg maar geen verbinding tussen telefoon en m'n laptop waarop inmiddels Windows Mobile Center staat.
- Inloggen bij Windows Live (Via Start > Windows Live), logt wel in, maar lijkt verder niets te doen.
- Ik heb Vodafone, wat eerst niet werkte. Daarna proxy uitgevinkt en werkte het. Maar ga ik terug, dan staat ie weer aan. Dat is best verwarrend
Weet iemand een oplossing. Ik heb gezocht maar simpele problemen als dit ben ik niet tegengekomen
[ Voor 91% gewijzigd door Mnix91 op 04-12-2009 12:30 ]
Is er een update voor windows 6.5? Hoe kom je daar achter? Hoe kom je er achter dat er uodates voor opera zijn?Barfman schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 02:17:
Inmiddels ook de update gedaan, en mijn eerste ervaring is goed. Had wat problemen met mijn wifi, maar dat kwam omdat ziggo (merkte ik pas na een half uur kloten) eruit lagVoor de rest heb ik wat updates kunnen vinden, zo is opera geupdate, windows zelf, zijn er meer opties bij de wifi router bij gekomen, het keyboard is wat rustiger geworden (moelijk uit te leggen). Ik typ dit nu vanaf mijn HD2 omdat ziggo er nog steeds uitlegt. Zal morgen wat meer over de update vertellen, onder andere over de batterij gebruik die ik ga testen op deze nieuwe update.
Edit: Muziek is dus nog steeds MUZIEK
Nee geen update voor 6.5, maar voor de HD2. Nieuwe rom met wat verbeteringen.thepr schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:51:
[...]
Is er een update voor windows 6.5? Hoe kom je daar achter? Hoe kom je er achter dat er uodates voor opera zijn?
Zie: krotwijk in "HTC HD2 - Deel 3"
LPEspecial
Ok, die heb ik al geïnstalleerd.Mnix91 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:03:
[...]
Nee geen update voor 6.5, maar voor de HD2. Nieuwe rom met wat verbeteringen.
Zie: krotwijk in "HTC HD2 - Deel 3"
Gisteren had ik ook dit probleem. Vandaag opnieuw geprobeerd en lukte gelijk. Waarschijnlijk gisteren te druk op de lijn bij MS.Mnix91 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:49:
- Inloggen bij Windows Live (Via Start > Windows Live), logt wel in, maar lijkt verder niets te doen.
LPEspecial schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:10:
Heb IGO geinstalleerd op mijn HD2, en ik heb een vreemd fenomeen. Als ik een woonplaats/straat wil intypen, staan er al vreemde karakters (a-Umlaut bijvoorbeeld). Die kan ik niet weg halen. Soms komen er ook automatisch een hoop vreemde karakters bij. Iemand dit ooit al meegemaakt, en zoja, wat kun je eraan doen ?
Hmm, nu nog een paar keer geprobeerd maar het wil maar niet lukken, erg jammer. Heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Thnx in ieder geval voor de feedback!thepr schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:12:
Gisteren had ik ook dit probleem. Vandaag opnieuw geprobeerd en lukte gelijk. Waarschijnlijk gisteren te druk op de lijn bij MS.
Ik heb wel eerst gisteren via mijn pc een account aan moeten maken en vandaag lukte direct.Mnix91 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:40:
[...]
Hmm, nu nog een paar keer geprobeerd maar het wil maar niet lukken, erg jammer. Heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Thnx in ieder geval voor de feedback!
Verwijderd
Hier heb ik inderdaad ook last van. Het lijkt wel of het speakertje kapot is, het kraakt bij bepaalde klanken en vooral bij hogere volumes.Chutney schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:41:
Nog steeds niemand die een poppende / krakende earpiece speaker heeft tijdens het bellen ? (dus het speakertje dat je tegen je oor houdt tijdens het telefoneren)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=588925
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=591011
Twee topics al weer met "klagende" users over krakende geluiden tijdens het bellen. Ik heb er zelf ook last van en denk er aan om mijn HD2 echt definitief af te geven en mijn geld terug te vragen.. want dit schiet niet op tov. HD1!
Ik heb PDAshop gebeld, het toestel wordt omgeruild.
Een nieuw Windows Live ID bedoel je? Dat zou raar zijnthepr schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:43:
Ik heb wel eerst gisteren via mijn pc een account aan moeten maken en vandaag lukte direct.

Laat maar is nu gefixt!
[ Voor 5% gewijzigd door Mnix91 op 04-12-2009 10:17 ]
Verwijderd
Hierdoor kun je het volumen wel beter regelen, dus met kleinere stappen.
alleen bij de muziekplayer als je het volume veranderd krijg je het venster niet van het volumen.
alleen een klein streepje aan de linker kant van het beeldscherm.
Is dit ook zo bij jullie?
Toetsenbord.. zou automatisch moeten gaan lijkt mij. Bij mij tenmiste wel, al klapt ie soms dicht. Gewoon weer even het toetsenbord logootje onderin beeld aanklikken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:52:
Het zal ongetwijfeld behandeld zijn maar waar kan je het toetsenbord aanzetten als je in "landscape" wil typen als je het toestel gedraaid hebt ?
Wat ik wel mis aan de HD2 is dat in de telefoonlijst je alleen foto's van contacten kan zetten als deze opgeslagen zijn de HD2,contacten die van de SIM afkomen en als zodanig zijn opgeslagen kan geen foto aan worden aangehangen.
Je kan alle2 de soorten contacten wel zichtbaar maken in de lijst maar niet apart van elkaar en dubbel is geen optie.
Als je een "SIM"contact weghaalt uit de lijst dan haal je ook je SIMkaart leeg wat niet de bedoeling is.
Of ik moet iets over het hoofd zien.
Ik heb geprobeerd de handleiding die uitgebreid is te downen maar ik blijf teleknens steken op 2mb terwijl ik er dan nog 3 te gaan heb.
;-(
Volgens mij zijn simcontacts niet zo uitgebreid op te slaan. Dit is gewoon een beperking van de sim. En als je simcontacts niet wilt tonen, kies je je contactenscherm in sense > meer > menu > weergeven > Contacten (en dus niet sim)
Verwijderd
Ook de volume van de incall?Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:56:
ze hebben ook het volume aangepast, hij kan niet meer loeihard.
Hierdoor kun je het volumen wel beter regelen, dus met kleinere stappen.
alleen bij de muziekplayer als je het volume veranderd krijg je het venster niet van het volumen.
alleen een klein streepje aan de linker kant van het beeldscherm.
Is dit ook zo bij jullie?
Ik heb geen last van de SMS-bug en heb zon 50 berichten verstuurd.
LED-indicator werkt prima
Onscreen keyboard is erg nauwkeurig en kan met 2 vingers een behoorlijke aanslagsnelheid halen zonder fouten te maken. Dat komt waarschijnlijk omdat de LG Arena waardeloos is
Het enige grote nadeel vind ik de accuduur, ik kom geen 1,5 dag door zonder bij te laden. Als ik straks thuis ben ga ik het toestel updaten naar de laatst nieuwe versie.
Verwijderd
maar volume is hard zat, alleen in de auto waarschijnlijk niet?
ik weet niet of dit in het register is aan te passen!?!
- Duttys Task Manager reageerd beduidend sneller
- Het typen is anders. Het is iets meer stroever, maar preciezer. Wat bedoel ik met stroever? Geen idee hoe ik het uit moet leggen
- Internet via Opera lijkt sneller te gaan
- Stabieler op WiFi thuis
- Windows is sneller (b.v. bladeren in de map windows)
- Geen bijwerkingen qua het locken van het toestel en andere dingen die te voorschijn komen
- Sms probleem. Weet ik niet helemaal. Had er zelf soms wel, soms niet last van. En tot nu toe is het perfect.
- CPU lijkt onder sommige programma's meer belast te zijn. Alleen Windows Media Player zorgt al voor een flinke 90%, Idle 45%, wat voorheen 50% was. En met Opera een goede 50%.
- Voor de update had ik last van een soort 'bug'. Als ik op de 'ophang' toets drukte (om het toestel te blokkeren) Zette Windows Media Player de muziek na ongeveer 5 seconden op pauze. Dit is nu niet meer.
EDIT:
Ik heb nog een vraag. Is het mogelijk om die klok niet elke keer een uur en een minuut voor uit te laten springen? Want kost natuurlijk bewerkingen en vind het een beetje onzin.
[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 04-12-2009 10:52 ]
Die van mij doet het perfect op poort 4, baudrate 38400Randeazy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:11:
weet iemand toevallig de GPS Port settings voor Igo8?
hij vind m niet automatisch...
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Precies ja.. zoals je het hier uitlegt zo precies is ook mijn ervaring. Wanneer je het interne systeem / incall volume ook lager zet blijft het zich afspelen! Wel grappig dat jij ook je toestel bij PDAshop vandaan hebt...ik had mijn toestel ook daar vandaan.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:47:
[...]
Hier heb ik inderdaad ook last van. Het lijkt wel of het speakertje kapot is, het kraakt bij bepaalde klanken en vooral bij hogere volumes.
Ik heb PDAshop gebeld, het toestel wordt omgeruild.
Ik denk dat jou toestel swap niet veel gaat uitmaken, maar laat het graag even weten! Ik heb namelijk al 3 toestelen gehad en allemaal hadden het verschijnsel!
Verder meld niemand echt het zelfde.. tot nu toe VR6-only, jij en ik
Welke provider heb je trouwens?.. ik zit bij Telfort/KPN.. misschien dat dat nog uit maakt?
[ Voor 16% gewijzigd door Chutney op 04-12-2009 11:40 ]
Met Disable Clock Flip kan dat vrij eenvoudig. Google effe bij XDA. Bestandje manila in windows directory vervangen.LoeWn schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:25:
EDIT:
Ik heb nog een vraag. Is het mogelijk om die klok niet elke keer een uur en een minuut voor uit te laten springen? Want kost natuurlijk bewerkingen en vind het een beetje onzin.
Verwijderd
Vind het niet zo'n onzin. Bij het unlocken naar de homescreen van de telefoon geeft het een goede feedback dat de telefoon "alive and kicking" is.LoeWn schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:25:
Maar wat dan nog
HTC Sense uit zetten en dan het volgende bestandje kopieren / overwriten naar e \Windows\ folder, softresetten en dan weer HTC Sense aanvinken voor today.LoeWn schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:25:
EDIT:
Dan is je onnodige clock flip verholpen.
Bestandje: http://forum.xda-develope...entid=248886&d=1258762866
Bedankt voor je reactie/tip. Nee, ik heb dit (Pinobigbird) nog niet geprobeerd.Pinobigbird schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:19:
[...]
Handig, net nu ik mijn gegevens weer terug wil zetten na de rom-updateGelukkig ook zelf een back-up gemaakt met PimBackup.
[...]
Kan gewoon zonder goldcard. Gewoon de rom downloaden, je toestel aansluiten en de exe runnen vanaf je desktop.
[...]
Heb je dit al geprobeerd: Pinobigbird in "HTC HD2 - Deel 3"?
Heeft iemand ervaring met deze fix dan (Pinobigbird)?
Heb trouwens gisteren de 1.48 rom geflasht en alles is wel sneller geworden en scherm is ook iets minder gevoelig zo lijkt het, maar typen blijft een probleem......
Nog een ander raar probleem is dat Bluetooth niet werkt bij mij. Eerst had ik tomtom er op staan, dus wilde even afwachten wat die bij een schone install (1.48) doet, maar helaas zie mijn headset niet.
Hebben meer mensen hier last van???
Verwijderd
je moet 2 bestandjes verwijderen of anders noemen.
Succes
Na een clean install (ROM Update 1.48) had ik het zelfde probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:41:
ja dit komt door tomtom, iets terug wordt verteld hoe je dit oplost.
je moet 2 bestandjes verwijderen of anders noemen.
Succes
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een vraag die ik hier nog niet tussen heb zien staan... Ik heb mn HD2 nu een paar dagen en ik ben helemaal blij. De overgang van mn TytnII naar deze verloopt prima
Even ter verduidelijking...

Wat ik ook vrij irritant vind is t trillen als je een mailtje krijgt. Terwijl ik het toch echt heb ingesteld op alleen een signaal. Iemand hier een antwoord op?
Mijn dank is groot!
groetjes, Mariska
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 14:59 ]
Jouw bericht was precies op tijd. G-Alarm vroeg mij om de owner name in te vullen, had geen idee waar dat moest. Toen bij 'Ik' ingevuld en werkte het. Dus wat jij zegt kloptBarfman schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:06:
Het ontbreken van de plek in het configuratiescherm om je owner name in te vullen is waarschijnlijk bewust gedaan las ik op XDA. De functie is overgenomen door naar je contacten te gaan, en daar het kaartje "Ik" of in het engels "Me"in te vullen. Dit zou ook verwijzen naar je software waar je de owner naam moet invullen. Ik zelf heb het nog niet getest, dat komt omdat ik nog geen software ben tegen gekomen waar je de owner naam moet invullen.
[ Voor 66% gewijzigd door Mnix91 op 04-12-2009 14:41 ]
koppel je gsm eens los van de pc en probeer het dan nog eens ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:24:
Heb een probleem met internetten via Wifi. Kan gewoon verbinding maken met een Wi-Fi netwek. Maar krijg de gegevensverbinding in de Comm Manager niet meer aan de praat (hokje is "gedimd", reageert niet op aanraken). Lukt wel bij telefoonverbinding (heb Vodafone). Iemand een idee hoe ik gegevensverbinding weer kan activeren? Alvast dank.
dat was voor mij de oplossing, wifi aan dan koppelen --> ok
wifi uitzetten, met usb kabel nog d'r in --> wifi greyed out, usb uit de gsm, en wifi is weer beschikbaar
Verwijderd
Dank voor je meedenken. Maar dit lost mijn probleem niet op. Als mijn HTC aan de PC is gekoppeld via USB kan ik so-wie-so geen verbinding maken via Comm Manager Wi-Fi. Wel als ik hem loskoppel. Maar het probleem blijft dat ik de gegevensverbinding niet geactiveerd krijg. Ook niet na jouw procedure.Dutch2007 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:34:
[...]
koppel je gsm eens los van de pc en probeer het dan nog eens ;-)
dat was voor mij de oplossing, wifi aan dan koppelen --> ok
wifi uitzetten, met usb kabel nog d'r in --> wifi greyed out, usb uit de gsm, en wifi is weer beschikbaar
Kijk, beter. Scheelt toch weer wat rotzooien in het register.Mnix91 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:34:
[...]
Jouw bericht was precies op tijd. G-Alarm vroeg mij om de owner name in te vullen, had geen idee waar dat moest. Toen bij 'Ik' ingevuld en werkte het. Dus wat jij zegt klopt
Volgens mij is de optie gegevensverbinding puur voor GSM/3G data verkeer. Maar als je wifi verbonden is en het andere vakje uit zou je gewoon moeten kunnen internetten. Werkt dat ook niet? Hier blijft hij overigens wel gewoon op 'on' staan bij de data connection (de nieuwe 1.48 wwe rom).Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:56:
[...]
Dank voor je meedenken. Maar dit lost mijn probleem niet op. Als mijn HTC aan de PC is gekoppeld via USB kan ik so-wie-so geen verbinding maken via Comm Manager Wi-Fi. Wel als ik hem loskoppel. Maar het probleem blijft dat ik de gegevensverbinding niet geactiveerd krijg. Ook niet na jouw procedure.
Dit topic is gesloten.