Verwijderd
- Spy Hunter (super cool racen en schieten; mooiste was dat je op de weg de truck in kon rijden)
- Topografie (aardijkskunde vliegen met een heli naar random plaatsen in NL/EU)
- The last Ninja (2,5D fighting game met fantastische soundtrack en gfx)
- Het Testament (Ned adventure textgame)
- Thexder (platformer, kon je als robot oa veranderen in een vliegutig)
Was voor de PC btw Rick Dangerous al genoemd?
Nog een vergeten klassieker is btw, en nee niet LSL/SQ etc die kent iedereen nog wel, maar Freddy Pharcus van Sierra (midwestern adventure).
(Ik tik dit vanaf mn android phone, dus kan ff geen pics plaatsen komt nog. Btw android heeft een c64 emu
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 23:45 ]
Verwijderd
Knights and Merchants vond ik daarnaast ook een vreselijk leuk spel, maar een klassieker is het waarschijnlijk niet. De Settlers serie dan weer wel, maar die vond ik toch altijd minder.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 02:36 ]
offtopic btw: wth doe jij om 2.30 s nachts op tweakers
Verwijderd
Baldur's Gate nog niet genoemd? Een van de meeste gespeelde RPGs 10 jaar geleden.
En Postal is ook nog niet genoemd?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9PzOsMYjS5U&feature=rec-LGOUT-farside_rev-rn-3r-4-HM]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 18:04 ]
Generally +1!Wiethoofd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:33:
Misschien geen klassieker, wel een vet spel, puur om hoe simpel het opgezet is: GeneRally, gratisch, customizable met eigen tracks, cars, sounds en elke auto weer anders rijdt.
[afbeelding]
Zat ook in het programma PStart toch?
http://www.youtube.com/wa...golmf682I&feature=related
WAT hebben mijn vrienden en ik dit spel vaak gespeeld wat een Beest van een spel was dit
Nintendo SWITCH! FTW
Wel veel te veel tijd in gestoken

Knights n merchants is verder ook nog niet echt vergeten, wordt nog vrij veel gespeeld in Duitsland waar het spel volgens mij ook gemaakt is.

Uren mee vermaakt vroeger
damn.. weer één die ik echt vergeten wasVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:00:
En Postal is ook nog niet genoemd?
[video]
dat was echt bruut toen

tegenwoordig wat minder schokkend denk ik
[video]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Vond dit een zeer goede gameserie op de PS1. Helaas nooit meer wat van gehoord de laatste jaren.
Dat was echt zo'n gaaf spel. Ik ontdekte dat spel samen met mijn broertje in een arcadehal toen we op vakantie waren in spanje of frankrijk.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:43:
Oh en super offroad!![]()
![]()
dit kon je met 4 personen spelen en was verslavend :-D
Later kregen we het op de pc thuis. We hebben het echt maandenlang gespeeld, samen met een buurjongetje. Voorral het multiplayer gedeelte was super; met z'n tweeën op 1 toetsenbord,
Verder was ik helemaal vergeten dat die oude pc games allemaal in zo'n grote A4 doos zaten. Ongelooflijk. Waarom was dat? En waarom waren die dozen zo dik? Om hem op te vullen zat er dan zo'n wit kartonnen houdertje in. Raar!
PSN: Sluuz
Dat klinkt verdacht veel naar Street Rod (2)Sluuz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:44:
Ineens schiet me een beeld van een oude C64 game binnen. Het was een game waarin je een beetje met auto's kon klooien. Je kon er roofscoops op zetten en de kleur veranderen en hem zelf helemaal samenstellen. Volgens mij kon je niet racen, maar het kan ook zijn dat ik dat helemaal over het hoofd zag omdat ik toen een jaar of 5 was.
Daarin kon je echter wel racen. Waren het allemaal jaren 60 Amerikaanse auto's?
Street Rod was een geniaal spel. Er was ooit een Street rod 3 projectje maar kwam nooit af. Wel eens een hele vroege alpha van gezien
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Aanrader als je hem kan vinden

Meer screenshots, helaas niet al te beste kwaliteit.
Hier de YouTube link met nog meer filmpjes.
UFO : Enemy Unkown Boxed
X-com: Terror from the deep Boxed
ik kan echt uren hier achter zitten nog
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Normality! Geweldige Click 'n' Play game. Vind het nog jammer dat ik hem niet meer heb:( Maar er sneuvelt nog wel eens wat door de jaren heen.

[ Voor 45% gewijzigd door Afvalzak op 22-12-2009 10:21 . Reden: *UBB codes fixxen* ]
Dat zou zomaar kunnen. Zit op mijn werk, dus kan youtube enzo niet checken, maar het waren inderdaad jaren 60 karren. Erg vet, en bijna vergetenL1nt schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:40:
[...]
Dat klinkt verdacht veel naar Street Rod (2)
Daarin kon je echter wel racen. Waren het allemaal jaren 60 Amerikaanse auto's?
Street Rod was een geniaal spel. Er was ooit een Street rod 3 projectje maar kwam nooit af. Wel eens een hele vroege alpha van gezien
Ik was vroeger gek van een spel maar ik weet niet meer hoe het heet.
Je zat in een space-ship die door de tijd kan reizen, aan het einde van de tijdlijn had je een hele groep andere schepen die je zonder meer afknalde.
nu moest je in het begin van de time line 4 planeten "seeden" met 4 verschillende rassen (reptillians, underwater, jungle, en nog iets) daarna moest je zorgen dat ze over een paar duizend jaar goed ontwikkelen.
dit kon je doen door naar cruciale punten in hun history te gaan en vervolgens daar in te grijpen (underwater ras helpen tridents te ontwikkelen ter bestrijding van hun hoofdvijand)
Als de 4 rassen goed ontwikkelde dan leverde ze ieder een cruciaal onderdeel voor je space-ship.
Dan kon je als het goed was de baddies aan het einde van de timeline afknallen.
Heeft iemand enig idee waar ik het over heb ?
[ Voor 11% gewijzigd door digit7722 op 22-12-2009 11:14 ]
You can't free a fish from water.
Ik zou haast zeggen dat je het over Hotwheels had voor de C64, maar daar kon je ook een brandweer auto rijden e.d.Sluuz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:06:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. Zit op mijn werk, dus kan youtube enzo niet checken, maar het waren inderdaad jaren 60 karren. Erg vet, en bijna vergeten
Normality! Dat spel heb ik nog origineel liggen! Echt zo super gaaf. The Teenage Mutant Ninja Turds!

misschien dat het helpt?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
oh, Knights and MerchantsKnights and Merchants vond ik daarnaast ook een vreselijk leuk spel, maar een klassieker is het waarschijnlijk niet. De Settlers serie dan weer wel, maar die vond ik toch altijd minder.

Het is echt een heel oud spel, uit de tijd van de 8086 pc's toen bijna iedereen nog maar een monochroom scherm had. Het spel gaat als volgt:
Je hebt een grote rechthoek op het scherm, eigenlijk zo groot als je hele beeldscherm en in die rechthoek stuitert een balletje heen en weer:
1
2
3
4
5
6
7
| +----------------+ | | | | | o | | | | | +----------------+ |
Je bent zelf een kruisje op de rand van de rechthoek en moet een lijn trekken naar de overkant:
1
2
3
4
5
6
7
| +----------------+ | | | | | o | | | | | +-----------*----+ |
1
2
3
4
5
6
7
| +----------------+ | | | * | | o | | | | | | | | +-----------|----+ |
Als je aan de overkant bent gekomen, dan wordt het vlak waar het balletje niet in zit dichtgekleurd:
1
2
3
4
5
6
7
| +-----------*----+ | |####| | |####| | o |####| | |####| | |####| +-----------|----+ |
Je bent af als het balletje de lijn raakt die je aan het trekken bent, voordat je aan de overkant komt.
Het doel is om een bepaald percentage van het oorspronkelijke vlak te kleuren. Als je een level omhoog gaat moet je steeds een hoger percentage afbakenen en gaat het balletje steeds sneller.
Het was een verslavend spelletje. Iemand enig idee hoe dit spelletje heet?
Alleen voor dit soort vragen hebben we een ander topic:
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
Is wel een vergeten klassieker, ik heb hem vroeger ook super veel gespeeld, mijn vader speelt het nog steeds er zijn best veel varianten van.
[ Voor 148% gewijzigd door jbdeiman op 22-12-2009 12:52 . Reden: linkje ]
Edit: Heb geen idee hoe het spelletje heet. (nu wel)
Xonix kan best wel wezen... net even gekeken, ziet er wel modern uit nu.
[ Voor 21% gewijzigd door JMaster op 22-12-2009 12:50 ]
Wow! thanks man. En sorry dat ie niet in het goede topic stond.jbdeiman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:46:
Xonix
Alleen voor dit soort vragen hebben we een ander topic voor dit soort vragen:
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
Held! Ik zat er vandaag al een paar keer over na te denken hoe dat spel nou heette! Tijd terug kwam ik er ook al niet op. Ik had ook geen idee hoe ik het moest omschrijven zodat anderen het misschien zouden weten.Lourini schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:54:
Vind zelf Volfied toch de iets betere variant
[afbeelding]
Die ga ik van de week weer even proberen te runnen in DosBox. Vroeger erg veel gespeeld
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
vaak zijn er online versies van gemaakt. Xonix kon ik in ieder geval moeiteloos vinden.
Verwijderd

en "Desert raid"

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 19:37 . Reden: al gevonden ]
Tralalala, is al beantwoord

[ Voor 91% gewijzigd door anandus op 22-12-2009 19:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Skunny Kart
Skunny Lost in Space
Skunny In the wild west
Skunny Save our Pizzas
Skunny Desert Raid
Skunny Back to the Forest
Die met het vliegtuigje is Desert Raid
Copysoft skunny website
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 22-12-2009 19:45 ]
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oWJbRM3xeW0]
Mwah, ik had Volfied binnen een halve minuut gedownload en draaiend in DosBox dus waarom zou ik nog anders willen?Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:04:
[...]
vaak zijn er online versies van gemaakt. Xonix kon ik in ieder geval moeiteloos vinden.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
geen idee!null schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:42:
[...]
Mwah, ik had Volfied binnen een halve minuut gedownload en draaiend in DosBox dus waarom zou ik nog anders willen?
Was helemaal de naam vergetenVerwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:33:
Ik heb skunny Cart al voorbij zien komen maar er waren vroeger meer games van skunny... onder andere " Save our pizza's" helemaal grijs gespeeld
[afbeelding]
en "Desert raid"
[afbeelding]
[This space is for rent]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6Uf2jYtXQZE]
[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 23-12-2009 11:19 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hm, ik meende dat deze al voor de Atari 2600 genoemd was, maar kan hem niet meer terugvinden. Vaag.P. Mekes schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:16:
Is River Raid voor de C64 al genoemd?
[video]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
[YouTube: http://www.youtube.com/v/AW8yk_eIHJU&hl=nl_NL&fs=1]
Space Quest
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gULfTTGPuDE=nl_NL&fs=1]
Master of Orion
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kYz0-AGDZoc=nl_NL&fs=1]
Speedball
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CMMtye7Ou4Q=nl_NL&fs=1]
Elite
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FRjaZsVRtgc=nl_NL&fs=1]
International Karate +
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iO4KgCD1zKM=nl_NL&fs=1]
deel 2 was nog leuker. "ICECREAM!!"
Dat ik skunny ben vergetenVerwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:33:
Ik heb skunny Cart al voorbij zien komen maar er waren vroeger meer games van skunny... onder andere " Save our pizza's" helemaal grijs gespeeld
[afbeelding]
en "Desert raid"
[afbeelding]
Die spellen hebben me al vele uren gekost/vermaakt
Ik ben jaloers!Arunia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:26:
[...]
Ik zou haast zeggen dat je het over Hotwheels had voor de C64, maar daar kon je ook een brandweer auto rijden e.d.
Normality! Dat spel heb ik nog origineel liggen! Echt zo super gaaf. The Teenage Mutant Ninja Turds!
Weet nog de review in de PU, die een gouden test-CD ROM hadden waar "normality" opstond, en dat ze m bijna wilden weggooien
Sam & Max Hit the Road

Uren lang gespeelt. Onwijs leuke game was dat
De titel HotWheels zegt me wat meer. Gisteravond even wat screenshots van Street Rod oppgezocht (ook bedankt L1nt), maar dat is hem toch niet.Arunia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:26:
[...]
Ik zou haast zeggen dat je het over Hotwheels had voor de C64, maar daar kon je ook een brandweer auto rijden e.d.
Hot wheels vanavond eens onderzoeken!
Damn ik dacht dat ik de enige was die die spel nog ken!afvalzak schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:17:
Dit spel was echt legendarisch:
[afbeelding]
Normality! Geweldige Click 'n' Play game. Vind het nog jammer dat ik hem niet meer heb:( Maar er sneuvelt nog wel eens wat door de jaren heen.
[afbeelding]
Erg vet spel, heel veel tijd in gestoken ook, ik denk dat ik deze binnenkort weer eens uit de kast trek, superspel!
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 24-12-2009 10:17 ]
☻/
/▌
/ \

Door Addo Stuur heb Windows geleerd
Je kon het spel niet saven (99 levels) en had dus alleen de levens waar je mee begon en die je dus al spelende bij verdiende. Oftewel de C64 's nachts aan laten staan op pauze omdat het al laat was en je naar bed moest en dan 's morgens verder spelen.... nostalgie

Hallo
Heb hem volgens mij nog op zolder liggen, met big-ass verpakking waar de spellen vroegah inzatenijskonijn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:20:
[...]
Damn ik dacht dat ik de enige was die die spel nog ken!
Erg vet spel, heel veel tijd in gestoken ook, ik denk dat ik deze binnenkort weer eens uit de kast trek, superspel!
Ter land, ter zee en in de kroeg
Daar is nu een 3d-achtige remake van.-ET- schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:18:
Volgens mij mis ik nog een hele goede point and click adventure
Sam & Max Hit the Road
[afbeelding]
Iets 'betere' graphics, maar wel dezelfde goede (ranzige
Echt nostalgie!
Verwijderd
Ik ken volgens mij de arcade strip versie.Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:43:
Ook, dan ga ik het toch maar proberen....
Het is echt een heel oud spel, uit de tijd van de 8086 pc's toen bijna iedereen nog maar een monochroom scherm had. Het spel gaat als volgt:
Je hebt een grote rechthoek op het scherm, eigenlijk zo groot als je hele beeldscherm en in die rechthoek stuitert een balletje heen en weer:
code:
1 2 3 4 5 6 7 +----------------+ | | | | | o | | | | | +----------------+
Je bent zelf een kruisje op de rand van de rechthoek en moet een lijn trekken naar de overkant:
code:
1 2 3 4 5 6 7 +----------------+ | | | | | o | | | | | +-----------*----+
code:
1 2 3 4 5 6 7 +----------------+ | | | * | | o | | | | | | | | +-----------|----+
Als je aan de overkant bent gekomen, dan wordt het vlak waar het balletje niet in zit dichtgekleurd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 +-----------*----+ | |####| | |####| | o |####| | |####| | |####| +-----------|----+
Je bent af als het balletje de lijn raakt die je aan het trekken bent, voordat je aan de overkant komt.
Het doel is om een bepaald percentage van het oorspronkelijke vlak te kleuren. Als je een level omhoog gaat moet je steeds een hoger percentage afbakenen en gaat het balletje steeds sneller.
Het was een verslavend spelletje. Iemand enig idee hoe dit spelletje heet?
Mass Destruction
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B2C9hmcI3WE]

Wikipedia: Radar Rat Race
edit:
zelfs een filmpje :-)
http://www.youtube.com/watch?v=qwnzsIH_1Uk
[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 25-12-2009 22:36 ]
Hier heb ik ook nog naar lopen zoeken. Op de arcade versie was het met spinnetjes geloof ik.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:46:
[...]
Ik ken volgens mij de arcade strip versie.
Verwijderd
De C64 versie heet Stix of Zulux (Puke).Megamind schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:11:
[...]
Hier heb ik ook nog naar lopen zoeken. Op de arcade versie was het met spinnetjes geloof ik.

FF googlen voor de PC versie kwam ik uit op Qix of Volfied.
Er zullen waarschijnlijk nog wel meer versies zijn.
Verwijderd
uitendelijk werkend gekregen in vmware
volgens mij een van de eerste goede platformers
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_hz7g3y6MiU]
deel 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ViK43zY3vqk]
2 uitgespeeld, of beter gezegd: 2x 99.79% gehaald

De rest wat ik wilde neerkwakken is al genoemd
[ Voor 128% gewijzigd door Sp33dFr34k op 28-12-2009 18:51 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Waarom een klassieker?
Geweldige Race game met ontzettend veel fun waarde, geld evenals voor Deel 2.
Microsoft 1998 Monster Truck Maddnes 2
Infogames 1999 V-rally 2 op de playstation 1
1 van de klassiekers op rally games voor de consoles imho. Intro was gaaf, muziek was ook super, de gameplay ook. Veel speel modi, tracks,auto's en dergelijke.
Apogee Software

Het muziekje alleen al
Geweldige gameplay, en jaren later de overige 2 episodes gevonden op internet en uitgespeeld
Sierra 1993 Ecoquest 2: Lost Secret of the Rain Forest
Wat ik ook wel grappig vindt aan de laatste (maar ook aan andere games) is dat je er vroeger dagen dan wel niet weken zoet was met het spel en je het tegenwoordig zo binnen 1.5 uur uitspeelt (ecoquest2)
[ Voor 9% gewijzigd door Descriptor op 28-12-2009 20:09 ]
Winners never cheat, Cheaters never win
Verwijderd
Damn die was ik vergeten, echt mijn personal favourite of all time, jaren geleden aangeschaft voor 99,99 gulden, nog steeds geen spijt van gehad. Laatst de soundtrack weten te bemachtigen, herkende alle tracks van jaren geleden nog. Dit was gewoon het eerste spel dat ik volledig heb uitgespeeld (maand mee bezig geweest haha).Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:41:
gisteren opeens zon verschrikkelijke zin om rayman 2 weer van stal te halen
uitendelijk werkend gekregen in vmware
volgens mij een van de eerste goede platformers
2 uitgespeeld, of beter gezegd: 2x 99.79% gehaald
OMFG! Dat is nog eens een vergeten klassieker! Dat is echt een geweldig spelDescriptor schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:04:
[...]
Apogee Software1992 Cosmo's Adventure
![]()
Het muziekje alleen al![]()
[video]
Geweldige gameplay, en jaren later de overige 2 episodes gevonden op internet en uitgespeeld![]()
[...]

Die was ik inderdaad echt helemaal vergeten. Thanks!!
* Room42 zal komende week het muziekje wel in z'n kop hebben

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik was van deze game erg gecharmeerd vroegerSp33dFr34k schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:47:
Ook een leuk spel wat ik kapotgespeeld heb, Looney Tunes B-Ball of Basketball (regio afhankelijk)
[video]
De rest wat ik wilde neerkwakken is al genoemd
Tiny Toon Adventures: ACME All-Stars
Verschillende sportspelletjes met o.a. basketball en soccer erin.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Het is onder heel veel namen bekend, zelfs op m'n telefoon heb ik al 2 of 3 versies er van met totaal verschillende namen. Qix is kennelijk de naam voor de variant met de "windows screensaver" die je moet insluiten. Op m'n telefoon heb ik bv een versie met vliegende dingussen en heet het "Capture".Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:28:
[...]
De C64 versie heet Stix of Zulux (Puke).
[afbeelding]
FF googlen voor de PC versie kwam ik uit op Qix of Volfied.
Er zullen waarschijnlijk nog wel meer versies zijn.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Qix is de originele versie, dat wil zeggen: het eerste spel met dit concept. Van Taito.Electrowolf schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:01:
[...]
Het is onder heel veel namen bekend, zelfs op m'n telefoon heb ik al 2 of 3 versies er van met totaal verschillende namen. Qix is kennelijk de naam voor de variant met de "windows screensaver" die je moet insluiten. Op m'n telefoon heb ik bv een versie met vliegende dingussen en heet het "Capture".
Ik heb 't gisteren weer geïnstalleerd nav iets op een forum, maar weet niet meer wat (niet dit topic in ieder geval). Voor de geïnteresseerden, ik heb nog niet veel gespeeld, maar hij lijkt 't perfect te doen in W7!
1 van de cutscenes:
Make lovecraft not warcraft.
Haast vergeten ja. Geweldig spelletje, dus waarschijnlijk over een tijdje weer eens spelenSméagol schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:41:
Er zijn er voor mij zat, maar de meesten zullen al genoemd zijn. Een search geeft echter aan dat Giants: Citizen Kabuto ...
☻/
/▌
/ \
Oowja, die ziet er ook wel leuk uit, alleen jammer dat ie Megadrive only is, die heb ik net weggedaan omdat ik geen plaats meer had..Rakkerzero schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:12:
[...]
Ik was van deze game erg gecharmeerd vroeger
Tiny Toon Adventures: ACME All-Stars
[video]
Verschillende sportspelletjes met o.a. basketball en soccer erin.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
ik ook!jwkaa schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:27:
ik zat even te twijfelen of deze in dit topic mocht, maar wat mij betreft is dit wel echt een (educatief) spel en absoluut een klassieker:
Door Addo Stuur heb Windows geleerd

en nog meer moois: RedCat En De Razende Rekenrace
[ Voor 12% gewijzigd door Colan op 29-12-2009 17:15 ]
Simplicity is de bom...
Verwijderd
Ook wij willen die kassiekers juist niet vergeten !ChevyVanDude schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:13:
Tja, hoe duidelijk kan een topictitel zijn?
Welke games (ongeacht het platform) zijn in vergetelheid geraakt? Of hebben, volgens jou mening, niet de oprechte aandacht gehad?
Kortom: welk spel is een klassieker maar vergeten?
Mijn keuze zou vallen op:
Prisoner of War.
Waarom? Hoeveel spellen zijn er (ooit)gemaakt waarbij je moet ontsnappen?The Great Escape?
Misschien wordt het eentonig, maar met de techniek van tegenwoordig kan je al veel meer gevarieerde games maken.
Na mijn weten kan je het niet meer legaal aanschaffen, maar hier zijn knopen aan te naaien, toch?
Niet vergeten, maar zeker wel het benoemen waard: Operation Flashpoint (+ Res. + Red Hammer).
Moet ik meer zeggen?
Wat een monsterlijke sfeer, zelfs 8 jaar na dato.
Wat zijn jullie vergeten klassiekers?
PS: Ja adjes, ik heb gezocht (google site search) maar kon niets direct vinden wat hetzelfde is als dit.
En wij zijn er zelfs een museum in begonnen.
Sokoban is een pracht spel en mijn favoriet.
Kent iemand dat?

Die is idd grappig, kwam um 2 weken geleden bij m'n tante tegen
who put a "stop payment" on my reality check
Jet Set Willy Wikipedia: Jet Set Willy
Castlevania Wikipedia: Castlevania
Magical Tree
en op de psx was ik verslaafd aan:
Kurushi Wikipedia: Intelligent Qube
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Verwijderd

Codename Eagle 1999 (wel al genoemd maar wil ik toch noemen)
Op mijn eerste LANparty (Drome 10 of 11 dacht ik) Nog heeeeeel veel gespeeld! Meteen voor cheaters uitgemaakt omdat je met de vlag in een vliegtuig kon springen

Zapitalism Deluxe 1997
Hier moest je een winkel beheren en kon ook Multiplayer. Dit heb ik mega veel met mijn vader gespeeld.

V.O.C. Heerser der zeven zeeën. 1998
Ook dit heb ik mega veel met mijn vader gespeeld! Was eigenlijk een beetje een miskoop omdat ik op Anno1602 zat te wachten. Maar dit heeft me ook maaaanden vermaakt.

Scorched Earth 1991
Zoals ze zelf zeggen: De moeder van alle games.. In ieder geval een van de eerste die ik speelde (mocht toen een hele 15 minuten per dag gamen) en die gingen dan ook op aan dit spel
Supaplex in dosbox werkt natuurlijk oook wel maar ik was nieuwsgierig naar megaplex.
☻/
/▌
/ \
Supaplex is nu Freeware inderdaad, ze linken op hun eigen site zelf naar de megaplex site dus warez zullen het wel niet zijn. Volgens mij gebruikt Megaplex gewoon de data-bestanden van SupaplexKixtart schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:50:
Is die dan freeware of opensource, want anders ben je nu het vragen naar Warez wat natuurlijk niet de bedoeling is
Deze viel me ook nog in:

Beast
[ Voor 18% gewijzigd door ijskonijn op 06-01-2010 10:55 ]
Dat spel zat zeker weten in de buurt van Zelda: Ocarina of Time
Ik vond het zelfs leuker

Enige spel wat ik volgens mij vaker dan 2 x heb uitgespeeld, alleen al om de sfeer en muziek. En idd er komt waarschijnlijk een vervolg. Hopelijk met dezelfde creepy sfeer en muziek. Had het spel zelfs vroeger 2 x gekocht omdat schijfje onleesbaar was gewordenFezzFest schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:43:
Ben me onlangs weer aan het amuseren met een pareltje uit 2000, namelijk American McGee's Alice. Een zeer fijne 3rd person adventure game dat er dankzij de Quake III best nog ok uit ziet. Een van de grote sterktes van het spel is het originele verhaal. Naar het schijnt is er een sequel in de maak. Een echte aanrader!
[afbeelding]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Een remake? Link?Boudewijn schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:43:
Sam & Max Hit the Road
Daar is nu een 3d-achtige remake van.
Iets 'betere' graphics, maar wel dezelfde goede (ranzige) humor.
Echt nostalgie!
Volgens mij is het geen remake maar de episode games net zoals bij Monkey Island.
De Remake van Monkey Island 1 is dan wel weer een echte remake.
@ het verhaal over Alice.
Volgens mij draait dat spel toch op de Unreal engine?
[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 06-01-2010 15:19 ]
Verwijderd
[/quote]alex3305 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:36:
Waarschijnlijk ben ik er nu nog een aantal vergeten, maar deze schieten mij zo even te binnen.
Yoshi's Island heeft een paar jaar terug nog een goed vervolg op de DS gekregen.
Verwijderd

Ook bladerunner heb ik op de pc gespeeld. Wat een meeslepend spel was dat. Geweldig verhaal. Geweldige sfeer. Ook al was ik een mannetje van 12 toen ik het speelde, ik vond het geweldig.

Megaplex is volgens mij een freeware high-res versie van Supaplex waarbij de looks and feel zijn behouden. Gebruikt wsl dezelfde databestanden inderdaad.ijskonijn schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:53:
[...]
Supaplex is nu Freeware inderdaad, ze linken op hun eigen site zelf naar de megaplex site dus warez zullen het wel niet zijn. Volgens mij gebruikt Megaplex gewoon de data-bestanden van Supaplex
Ook best leuk, new supaplex, maar vanuit nostalgisch oogpunt toch niet helemaal hetzelfdeVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:57:
download dan gewoon new supaplex
ben ook nog een port aan het maken voor de GR
Mocht nog iemand een Megaplex download tegenkomen, ik hoor het graag!
Zapitalism draait alleen niet lekker meer onder Vista e.d.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:56:
[afbeelding]
Codename Eagle 1999 (wel al genoemd maar wil ik toch noemen)
Op mijn eerste LANparty (Drome 10 of 11 dacht ik) Nog heeeeeel veel gespeeld! Meteen voor cheaters uitgemaakt omdat je met de vlag in een vliegtuig kon springen![]()
[afbeelding]
Zapitalism Deluxe 1997
Hier moest je een winkel beheren en kon ook Multiplayer. Dit heb ik mega veel met mijn vader gespeeld.
[afbeelding]
V.O.C. Heerser der zeven zeeën. 1998
Ook dit heb ik mega veel met mijn vader gespeeld! Was eigenlijk een beetje een miskoop omdat ik op Anno1602 zat te wachten. Maar dit heeft me ook maaaanden vermaakt.
[afbeelding]
Scorched Earth 1991
Zoals ze zelf zeggen: De moeder van alle games.. In ieder geval een van de eerste die ik speelde (mocht toen een hele 15 minuten per dag gamen) en die gingen dan ook op aan dit spel(plus 1 uur extra zeuren voor 10 min extra)
PSN: Bellerophon-

Gespeeld tot ik blauwe vingers had!
Verwijderd
In deze game voor de Snes/Megadrive, gebaseerd op de gelijknamige film speel je als Harry Tasker in missies die de film verrassend goed spiegelen. Er is zelfs een level waarin je de Harrier bestuurt!

Wat deze game uniek maakt is het stealth-gedrag wat je moet toepassen om door de game te komen zonder kleerscheuren door te komen. Burgers mogen uiteraard niet neergeschoten worden en tuig reageert in open plekken vaak pas wanneer de eerste kogel gelost is. Weten wanneer je wel en niet 1 van je diverse wapens moet inzetten is cruciaal. Daarnaast moet Harry ook zijn hoofd gebruiken en diverse items vinden en gebruiken zoals bijvoorbeeld de modem in het 1e level.
Uniek en gewaagd voor de tijd waarin de game gereleased is was het feit dat wanneer mensen sneuvelden je ook echt bloed zag. Dit laat je wel twee keer nadenken voor je een burger in gevaar brengt.
De game is naast een geweldige gameplay ook rijk aan verhaal en wordt ondersteund door scherpe foto's uit de film die de plot langzaamaan onthouden. Advies/Info krijg je onder in het scherm van Albert "Gib" Gibson in dezelfde stijl als dat Tom Arnold deze rol briljant vertolkte in de kaskraker op het grote scherm.

En Xonix deed ik ook veel. Verder zijn veeeeel spellen al genoemd, Death Rally ga ik vanavond weer eens proberen
Oh! Dit heb ik veel gespeeld!

Premier Manager '97. Geweldig om een 3rd division club op te bouwen en na een paar jaar landskampioen te worden.
[ Voor 41% gewijzigd door BreadFan op 07-01-2010 15:58 ]
Plaats niet alleen een titel, kijk ook even of hij misschien niet al geplaatst is, geef aan waarom je die titel zo'n vergeten klassieker vindt, of plaats er screenshots bij. Alleen titels heeft niemand wat aan, dan verzand het al snel in een opsomtopic.