Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Snipes
en
ZZT
ZZT is an ANSI character-based computer game, created in 1991 by Tim Sweeney, of Epic Games (then Epic Megagames), who later designed Unreal. It remains one of the most popular DOS game creation systems.

Wat ik me kan herinneren van vroeger is dat het een Nederlandse produktie was en dat ze ermee bezig waren om een uitgever te vinden toen het spel al op verscheidene BBS'en te vinden was, beetje jammer.
Het spel zelf was bijzonder apart, met name het laatste level, net alsof je LSD op had, nou ja, niet dat ik dat zelf ooit heb geprobeerd
Leuk verhaal ook om te lezen:
http://www.lemonamiga.com...views/view.php%3Fid%3D362
en een filmpje van het laatste level:
http://www.youtube.com/watch?v=m4Ac3CboKwc
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs
Over LSD games gesproken... James Pondbudi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:55:
Heeft iemand wel eens op de Commodore Amiga 500 het spel Hoi gespeeld?
[afbeelding]
Het spel zelf was bijzonder apart, met name het laatste level, net alsof je LSD op had, nou ja, niet dat ik dat zelf ooit heb geprobeerd
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verwijderd
De muziek daarvan heb ik een lange tijd als ringtone gehad. De C64 blonk echt uit in dat soort muziekjes.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:06:
Een vergeten klassieker is Commando, een topdown scolling shooter van Capcom voor de arcade. Erg simpel maar zeer intens.

Verwijderd
Het begon al bij de intro sequence, die heb ik zeker duizenden keren bekeken en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Heel weinig woorden, maar heel veel sfeer. Een beetje vergelijkbaar met ICO en Shadow of the Colossus op de PS2. Het schijnt dat Fumito Ueda, de maker van die spellen, zich ook had laten inspireren door dit spel.
Het mooiste moment was toen ik het eindelijk uitgespeeld had, de end sequence was het mooiste game moment in mijn leven (nog mooier dan de Space Shuttle launch in Tetris op de gameboy). Maar laat ik jullie vooral de intro sequence niet onthouden:
[video]
Deze komt van de high-res re-release van de game, die nog steeds te koop is voor Windows (het originele spel was voor DOS): http://www.anotherworld.fr/anotherworld_uk/index.htm
Helaas kwam er nooit een echt sequel op de game, althans dat dacht ik tot vandaag... Kom ik er opeens achter dat er exclusief voor de Sega Mega CD wel een vervolg is: Heart of the Alien. Niet van de originele ontwerper, maar wel grotendeels dezelfde gameplay en een echt vervolg op het verhaal. Ik ga hem lekker op m'n PSP spelen met een emulator, en de retro gameshops afspeuren naar een exemplaar. Als ik die nog kan vinden koop ik er meteen een Sega MegaCD bij
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:50 ]

En een spel wat ik werkelijk grijs heb gespeeld. Historyline 1916-1918

Verwijderd
Road Fighter op de MSX was al eerder door iemand genoemd, maar voor wie geinteresseerd is: Hij is ook te krijgen voor de Nintendo DS, in de [Konami Classics Series: Arcade Hits]Naj_Geetsrev schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:59:
Road Fighter! Op de MSX!
[afbeelding]
En een spel wat ik werkelijk grijs heb gespeeld. Historyline 1916-1918
[afbeelding]
Konami is ook van plan de game op de Wii te gaan releasen als virtual console titel, even als deze klassiekers:
* Metal Gear
* Yie Ar Kung-Fu II
* Space Monbo
* Road Fighter
* Penguin Adventure
* Parodius
* Quarth
* Contra
* Knightmare (Majo Densetsu)
* Gradius 2
* Salamander
* Gofer no Yabo Epiode II
* Metal Gear 2 Solid Snake
Jammer genoeg geen F1 Spirit, daar heb ik echt heel veel uren in gestopt:

Brain games heeft overigens wel een remake gemaakt van zowel road fighter (http://www.braingames.getput.com/roadf/default.asp) als F1 Spirit (http://www.braingames.getput.com/f1spirit/default.asp). Het plaatje van Road Fighter dat jij daar laat zien is van die remake, het origineel zag er wat soberder uit:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 13:08 ]
De eerste 2 delen waren niet leerzaam hoorNL-RaVeR schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:29:
Redcat heb ik ook onzettend veel gespeeld. Leerzaam en toch erg leuk.
Wikipedia: RedCat
Verwijderd
kaaas!NL-RaVeR schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:29:
Redcat heb ik ook onzettend veel gespeeld. Leerzaam en toch erg leuk.
Wikipedia: RedCat
botten!
ik wil graag Blood 1 en 2 the chosen toevoegen.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
En ik zit ook te denken aan dat motorracespel waarbij je met wapens je tegenstanders van de motor af kon slaan of op auto's kon laten crashen, iemand een idee?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
ik weet welke je bedoeld, en ik ken nog iemand die dat spel heeft zelf. zal het vanavond vragen. haha!null schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:09:
Oja Blood! Nodeloos grof, m'n zus vond het maar niks dat het zo grof was weet ik nog.
En ik zit ook te denken aan dat motorracespel waarbij je met wapens je tegenstanders van de motor af kon slaan of op auto's kon laten crashen, iemand een idee?
was voor de playstation 1 geloof ik
BTW ik weet er nog een:
Sniper Elite!

echt geweldig hoe dat spel rekening hield met zwaarte kracht en wind. en je kon zelfs een granaat die aan iemand zijn broek hing laten ontploffen. iets wat bij MW2 niet eens kan
snap niet dat hier nooit een vervolg op gekomen is.
[ Voor 31% gewijzigd door Proxx op 28-01-2010 10:21 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Road Rash, al eerder in dit topic vermeld!null schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:09:
Oja Blood! Nodeloos grof, m'n zus vond het maar niks dat het zo grof was weet ik nog.
Een haai die je op iemand kunt afschieten. Deze duikt de grond in en komt naar boven Jaws-style. Of een grondboor. Deze draai je de grond in en hou je goed vast. Vervolgens draait de wereld om en valt iedereen er af terwijl jij aan de boor blijft hangen. Geweldige humor
http://www.youtube.com/watch?v=nHrSyL9h6II
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Waarom: the mother of all space sims, gruwelijk om anno 2010 tegen aan te kijken, alleen maar draadframes, maar playability, re-playability, bang-for-bucks, en inspiratie voor meerdere generaties space-sims, doch slechts zelden geevenaard. (waarschijnlijk het best door Microsofts Freelancer)
Dat mensen Elite Frontier durven te opperen zonder een referentie naar het (imho) ver superieure origineel is mij een raadsel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_(video_game)
(ik ben slecht in namen, het feit dat ik zonder twijfel david braben elite in google kon typen over een spel die ik rond '85 op de Amiga speelde zou een goede indicatie moeten zijn over de kwaliteiten van een spel)
[ Voor 16% gewijzigd door zion op 31-01-2010 08:21 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Deze was ik helemaal vergeten! Wat een briljant spel was dat zeg, ook uren aan kwijt geweest. Heerlijke topic ditL1nt schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:36:
Deze speelde ik ook helemaal grijs: Wikipedia: Gunboat (video game)
EDIT:
Inmiddels alles een beetje doorgelezen en wat waren en vroeger toch een hoop fantastische spellen waar ik uren zoet mee ben geweest. Echt leuk om te lezen dat meer mensen er zoveel plezier aan hebben beleefd. O.a. zie ik Ports of Call, North & South, Xwing vs Tie, Wing Commander, Bruce Lee, Law Of The West (Wat een graphics!), Tunneler, Bladerunner, Syndicate, teveel om op te noemen!
Mijn eigen bijdrage (misschien heb ik em gemist..):
- Sid Meier's Pirates! (1987)

- Pegasus C64
Kon je met z'n tweeën spelen, kan helaas geen plaatjes vinden. In dezelfde categorie:
- Save New York C64
Eigenlijk moest je samenwerken, maar het was natuurlijk veel leuker om gewoon op elkaar te schieten! (Zelfde als in Wizard of Wor
- Battle Of Britain
- Monty C64 (meerdere spellen)

- Dune
Je zou bijna deel 1 vergeten, maar de sfeer was echt fantastisch!

- Flashback
'Vervolg' op Another World:

- The Hobbit C64

[ Voor 71% gewijzigd door Fridge op 03-02-2010 22:20 ]
Fighting Force:
Erg vette PSX game waarin je als "Hooligans" de politie in elkaar moet rammen

Cool Boarders 3:
Snowboard spel met meerdere soorten opdrachten (Halfpipe, Downhill enz.)

Herc's Adventure's
Adventure PSX Game waarin je lui moet killen en eindbazen moet verslaan

Ook kan me de naam van een spel niet herinneren, ik had een demo voor de psx, het was een fighting game met fictieve "dieren", je kon het multiplayer spelen en als je genoeg punten had kon je een soort "Brute" worden, waardoor je een stuk sterker werd.
Ik kan me echt geen titel meer voor ogen halen en ben hem al een hele tijd aan het zoeken, het waren een soort monsters (geen Digimon ofzo).
Als iemand met deze titel komt, dan ben je mijn held!
[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 24-02-2010 18:25 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik dacht dat dat spel wat ik bedoelde niet zo bloederig was =p
iig bedankt voor het denken
geniaal :-) Menig uurtje aan verspild... crap.. nu zelfs weer een uur op werk aan verspeeld. gaat dus nog prima in een odsboxLourini schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:54:
Vind zelf Volfied toch de iets betere variant
[afbeelding]
/work mode weer aan
Verwijderd
Ninja Spirit (erg gaaf ninja spel, veel magie, wapens, bloed en actie. best moeilijk ook.)

The plot of Ninja Spirit is based on the quest of his revenge in feudal Japan. The game's hero is a young ninja who lost his father to a mysterious half-man half-beast creature.
There are a total of seven stages varying from woodlands, wastelands, swamps, temples and cliffs. Each stage begins with the player slashing his way to the end, until he confronts a boss. The ninja is always armed with the sword Righteous Cloud which can be fluidly used to attack in all directions. Extra weapons include the Swirling Leaf (shurikens), the Bamboo Thunder (bombs), and the Rising Dragon (kusarigama). There are also several powerup items, such as one unleashing multiple ninja ghosts to assist the player
Rygar (klasssieker, avonturenspel, bekend om zn moeilijkheid
Rygar is an arcade game created by Tecmo in 1986 and originally released in Japan as Argus no Senshi, Arugosu no Senshi?, lit. "Warrior of Argus"). It is a scrolling platform game where the player assumes the role as the "Legendary Warrior", battling through a hostile landscape. It included a rich set of attack and movement capabilities. Only with these mastered would the player stand a chance of progressing through later stages.
Ninja Kazan (indrukwekkend voor zijn tijd.. erg obscuur ninja spel.. ik speelde dit op de kast)
Terry's Big Adventure (soort van Mario adventure game, met een character gewapend met een jojo.)
Verwijderd

Shadow Dancer (シャドー・ダンサー?) is a side-scrolling action game released by Sega as a coin-operated video game in 1989. It is the arcade sequel to the original Shinobi. The player takes the role of a ninja who must thwart a terrorist plot with the help of his canine companion. A heavily altered Mega Drive version was also released in 1991 titled Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
The player takes control of a ninja who must thwart a terrorist plot to plant time bombs in various parts of a city. The game is comprised of four rounds, with the first round consisting of three stages and the remaining rounds of four stages each, for a total of 15 stages. The first few stages of each round has the player collecting the time bombs that are being guarded by the terrorists. In order to complete these stages, the player must collect all the time bombs and then reach the exit at the end. The player will then confront a boss at the final stage of each round. Between rounds the player will participate in bonus rounds where the player must shoot at ninjas falling from a building from their character's point of view.
The play controls and rules are identical to the original Shinobi. The player can shoot shurikens, jump between higher or lower levels, walk while crouching, and even perform a ninja art. Like in the original Shinobi, the main character's attacks become stronger as he disarms bombs throughout each stage. The main addition to the game mechanics is the companion dog accompanying the main character. By holding the shoot button and then releasing it, the dog will bite the nearest enemy, allowing the player to attack him while he's vulnerable. However, if the player takes to long to attack the enemy while their companion dog is attacking, the enemy will harm the dog and he will turn into a small harmless pup for a limited period. The player is allowed to continue at any round after losing all their lives. If the player continues, their character will receive an additional ninja art.
Knights and merchants wordt geremaked nadat joymania de source code niet vrij wilde geven. Patches voor vista en 7 zijn op deze site te vinden.
Ben van de week gewoon maar weer eens begonnen aan het begin van Shattered kingdom.
Btw er zijn op die eerder genoemde site ook patches te vinden om de bugs van The Peasant Rebellion te verbeteren.
Verwijderd
Blues Brothers & Fox: kwamen uit de stal van Titus. Echte leuke console-achtige platformers, maar dan voor de PC.
En van Bluebyte (o.a. Settlers), de geweldige Battle Isle serie. Turn based strategy op zn best
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UWqgmAk17KI]
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 22:41 ]

http://www.abandonia.com/en/games/156/Airborne+Ranger.html
Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist
Golden Axe II
(leuk van die spellen waar je elke keer weer vanaf 0 opnieuw kon beginnen
Medievil
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3dOhU1yhcs4]

Echt uren gespendeerd aan dit spel.
In die tijd kocht ik nog wel eens een engels PC game blad, waarin Ultima Underworld (1 en 2) helemaal de hemel in werden geprezen.
Spelstijl was toen (volgens mij) ook uniek, waarbij je zelf de kracht en richting van de slagen met je wapen bepaalde.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Verwijderd
OMGRinzwind schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:29:
Airborne Ranger, staat me bij als tactische combat in het prille begin
[afbeelding]
deze game speelde ik zo vaak!
echt een top game.
Holy parachute Batman!! Die heb ik paar jaar terug nog weer helemaal doorlopen.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:57:
[...]
OMG
deze game speelde ik zo vaak!
echt een top game.
Wat ubergeniaal was die game.
Proberen zo effectief mogelijk de tassen te dumpen en dan je missie volbrengen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vet!Fridge schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:43:
- Pegasus C64
- Save New York C64
- Monty C64 (meerdere spellen)
Wij waren thuis helemaal MSX. En wat vriendjes toen in de buurt ook. Dus de meeste MSX-spellen die genoemd worden weet ik nog wel...
Maar bij mijn neven waren ze helemaal into C64. Altijd als ik daar was werd er daarop gegamed. Zulke spellen als hierboven genoemd kende ik dus wel, maar helemaal vergeten... Leuk. Er komen weer wat herinneringen bovendrijven
Leeg - Sinds 20180907
Het is nog steeds erg leuk om te spelen. Helaas doet mijn snes het niet meer, dus ik moest 'm op een emulator (xsnes9x) spelen die bij het 4de circuit vastliep
De framerate is zeer slecht, maar physics zijn juist weer wel heel goed. De circuits vind ik origineel (voor die tijd igg) en geen enkele bocht is hetzelfde. Ook de vele ramps, tunnels, bruggen, halfpipes maken het lekker afwisselend. Er gebeurt ook wat tijdens het cruisen, zoals vallende stenen, overvliegende vliegtuigen, ondergaande zon etc. Volgens mij hebben ze echt alles uit de FX chip geperst wat mogelijk was.
De bonus circuits was ik eigenlijk al helemaal vergeten. Daarin moet je met een onhandelbare vrachtwagen rondrijden wat echt wel komisch is.
Al met al nog steeds zeer de moeite waard.

(Atari ST screenshot)
En uiteraard ook Airborne Ranger op de C64 idd.. Wat een spel was dat zeg, echt geweldig. Zo leuk om die missies uit te voeren.
De C64, memories:

Vet was die ja. Ik gok dat ik hem nu zo uit zou spelen, maar toen vond ik hem mega moeilijk. Het had best een innovatief systeem om je tas in te pakken:Rinzwind schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:29:
Airborne Ranger, staat me bij als tactische combat in het prille begin
[afbeelding]

Je kon hem dus zelf samenstellen, maar als hij vol zat, zat hij vol
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 03-03-2010 15:41 ]
was released for the Commodore 64 in 1983. Developed by Epyx, the game sees you playing as a secret agent as you attempt to stop an evil scientist (Professor Elvin Atombender), who it is feared is tampering with national security computers. The gameplay has you searching for pieces of a puzzle, which when gathered together must be entered in the main control room, thereby thwarting the Elvins nefarious plans.
Simple you would think, and of course you would be right, if it weren’t for the platforms, lifts, hidden codes, robots, music puzzles, 32 rooms and a heart massaging race against the clock (6 hours to finish the game).
The Commodore 64 version is notable for its early use of synthesized speech, the (at the time) jaw dropping animation of the main character and the all too familiar utterances from Elvin to “destroy him my robots”.
One of the best platformers ever conceived for the C64
Deze kan ik me nog herinneren! Ik heb deze eens een keer toen ik klein was in een arcade hal op gespeeld. Het vetste was dat je die hond commando's kon geven.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:39:
deze heb ik ook kapotgespeeld op de megadrive.. geniaal spel.
Save New York C64 was ook echt vet, ipv de stad te redden ging je gewoon elkaar afknallen, was vele malen leuker.

De C64 was mijn eerste 'gameconsole' wat een prachtapparaat was dat. Grote floppies, commando's intypen, lange laadtijden en dat geluid als ie aan het laden was:D En natuurlijk de complexe controls met de stick en 1 actieknop
Schitterend puzzle spel in "ijzige" omgevingen. Kan me alleen nog herinneren dat je veel moest schuiven met ijsblokjes enzo.... zucht...WAT een spel was dat ^^
Weet nog wel dat zelfs mijn moeder hier verslaafd aan was.
Zou erg vet zijn als ik die op de WII zou kunnen krijgen middels VC game...
Die puzzels werden na verloop van tijd ook verdomde pittig...
http://www.mobygames.com/game/nes/kickle-cubicle/screenshots
Verwijderd
Echt een idee voor toekomstige games a la MGS, Syphon Filter, Tom Clancy etcetera.
Smooth scrolling!
*hangt zijn PC aan de TV en gaat aan de slag met WinUAE*
OT:
Rick Dangerous, de eerste game die ik ooit aanschouwde op een Amiga. Nog geen week later stond er bij ons een Amiga 500 thuis en later zelfs nog een A1200.
Gemaakt door het bedrijf Core Design, die later furore zou maken met Tomb Raider.
Nooit begrepen waarom Core Design deze niet heeft geport naar huidige handheld consoles. Nog steeds een ijzersterke, verslavende gameplay. Edit: Zie dat er een Iphone versie bestaat en een homebrew WII versie.
[ Voor 67% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-03-2010 14:46 ]
2 maanden terug nog gepost... heb deze grijs gespeeld @ dosMrX_Cuci schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:06:
Rick Dangerous, de eerste game die ik ooit aanschouwde op een Amiga. Nog geen week later stond er bij ons een Amiga 500 thuis en later zelfs nog een A1200.
Gemaakt door het bedrijf Core Design, die later furore zou maken met Tomb Raider.
[video]
Space Rogue van Origin (juist ja, de makers van de Ultima-reeks). Een combo van space combat sim en RPG. Echt een topgame, ik zou hier zo graag een moderne remake van zien. Of een game met dezelfde opzet, kent iemand zo'n game toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 17-03-2010 15:51 ]
Freelancer (volgens mij zelfs hier ergens een keer genoemd). Dat lijkt er m.i. nog het meeste op! Tegelijk ook nog een behoorlijk sterk spel! Kost tegenwoordig helemaal geen drol meer denk ik. Verder heeft het ook nog een vast fanbase die op het internet redelijk actief is (of dat nog zo is zou je even moeten checken).Wildfire schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:42:
Zo ongeveer m'n allereerste game ooit
Space Rogue van Origin (juist ja, de makers van de Ultima-reeks). Een combo van space combat sim en RPG. Echt een topgame, ik zou hier zo graag een moderne remake van zien. Of een game met dezelfde opzet, kent iemand zo'n game toevallig?
Criticism is prejudice made plausible.
Freelancer heb ik zelf ook al platgespeeld en komt idd redelijk in de buurt van wat Space Rogue doet. Misschien maar weer eens installeren.Christian_Ku schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:48:
[...]
Freelancer (volgens mij zelfs hier ergens een keer genoemd). Dat lijkt er m.i. nog het meeste op! Tegelijk ook nog een behoorlijk sterk spel! Kost tegenwoordig helemaal geen drol meer denk ik. Verder heeft het ook nog een vast fanbase die op het internet redelijk actief is (of dat nog zo is zou je even moeten checken).
Ik ben wel benieuwd of er nog iets recenter is. Als ik vandaag wat meer de tijd heb ik zal ik eens gaan googlen
Dan kom je denk ik bij X3 uit, meest recente die ik zo gauw kan bedenken die in de buurt komt. En uiteraard EVE Online als geweldige MMO.Wildfire schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:53:
[...]
Freelancer heb ik zelf ook al platgespeeld en komt idd redelijk in de buurt van wat Space Rogue doet. Misschien maar weer eens installeren.
Ik ben wel benieuwd of er nog iets recenter is. Als ik vandaag wat meer de tijd heb ik zal ik eens gaan googlen
EDIT:
Kwam ineens weer Barbarian tegen voor de C64, ook een 'ooo ja'-momentje:

Kon je met één move iemand onthoofden, toen hoorde je daar nog niemand over in de media
[ Voor 20% gewijzigd door Fridge op 19-03-2010 16:30 ]
De Wing Commander Privateer reeks? Hardwar?Wildfire schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:53:
[...]
Freelancer heb ik zelf ook al platgespeeld en komt idd redelijk in de buurt van wat Space Rogue doet. Misschien maar weer eens installeren.
Deeltje 2, Special Forces, heb ik helemaal grijs gespeeld. Wellicht onbekend bij velen.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:15:
het hele concept van Airborne Ranger waarbij je dus je inventaris, zeg maar die tassen samenstelt en dan over het level vliegt om ze op tactische wijze te droppen. Waarna je zelf met parachute afdaalt naar je startpunt. Dit is toch geniaal. Ik kan me geen game vandaag de dag herinneren die dit implementeert?
Echt een idee voor toekomstige games a la MGS, Syphon Filter, Tom Clancy etcetera.
[ Voor 44% gewijzigd door MrX_Cuci op 20-03-2010 15:02 ]
Daarnaast was het ook nog eens erg realistisch. Lekker met je ghuilie suit en je dikke .50 BARET op meer dan 1000m afstand headshotjes maken

nikszolekkeralss.exe
who put a "stop payment" on my reality check
Om deze post toch nog wat nut te geven, dit spel heb ik grijs gespeeld: Druid: Deamons of the mind (volgens mij ben ik de enige die dit spel uberhaubt gespeeld heeft)

[ Voor 51% gewijzigd door Magic op 22-03-2010 22:11 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Je was een soort god, en de bevolking op de kleine planeet gingen voor je bidden etc. En dan kon je met rampen gaan smijten naar de vijand. Binnenkort maar weer eens opzoeken. Humor factor ligt behoorlijk hoog.

Tornadootje:

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 29-03-2010 11:19 ]
[ Voor 28% gewijzigd door MrX_Cuci op 30-03-2010 00:22 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O9m_LR88LQI]Wikipedia
The story deals with Velasquez's aggressive attitude towards everybody she meets, apparently caused by the painful memory of her father. Intertwined is a complex science fiction story of cloning, mind control and cybernetics, combined with a classic tale of betrayal, infiltration, and warfare.
Een ander onverwacht succesverhaal voor mij was B-hunter. Cyberpunky rondvliegen in je autootje en anderen aan gort schieten. Niks geen diepgang, gewoon beetje knallen.
Skip even door naar 1:00 en vergeet de muziek
Geweldig spel is dat!null schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:19:
Oja, deze nog: Populous - the Beginning
Je was een soort god, en de bevolking op de kleine planeet gingen voor je bidden etc. En dan kon je met rampen gaan smijten naar de vijand. Binnenkort maar weer eens opzoeken. Humor factor ligt behoorlijk hoog.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tornadootje:
[afbeelding]
PSN: Bellerophon-
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8DaJk4_IC4Y]
En ik weet niet of ie vergeten is, maar boogerman is voor mij een klassieker
Wikipedia: C-Dogs
Je kon het samen met een maatje spelen. Je liep dus samen in een speelveld met brute wapens de vijand overhoop te schieten. Weet iemand of ik dit spel nog ergens in flash kan spelen ofzo ?
Verder 'Z' was ook erg vet strategiespel, heb hem hier nog ergens liggen op cd maar kon hem niet meer spelen op de nieuwe computers van tegenwoordig. Al een keer topicje voor geopend zonder succes.
[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 31-03-2010 11:22 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Castle

en Island

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Verwijderd

fansite: http://www.unchartedwatersnewhorizons.com/
Een voorganger van Sid meiers pirates.
Vooral bekend op de SNES maar iets minder op PC.
Deze was ook niet te verkrijgen in Europa volgens mij.
Deze was echt uniek in zijn soort.
Dit was de eerste free roaming game die ik zag met enorm veel mogelijkheden.
Je kon kiezen uit verschillende manieren van spelen waardoor de replay value echt groot was.
En er was een mogelijkheid to 6 grote verhaallijnen, afhankelijk van je karakterkeuze.
Mogelijkheden:
1- Ontdekkingen doen naar vreemde diersoorten en natuurverschijnselen
(De dodo bracht een fortuin op)
2- Cartografie in opdracht van Mercator
(zo ben ik van de Noordpool tot de Zuipool gevaren, van de Gele rivier tot de Amazone)
3- Handel dmv import en export
(Goud vanuit Timboektoe bracht veel op)
4- Piraten jagen
5- Vijandelijke landen het leven zuur maken
6- Kolonies opkopen of aanvallen
7- En tal van side quests
Geografisch klopte het allemaal, stormen aan Kaap de goede hoop en typhoons in Azië
Het was een hel om daar heelhuids door te komen.
Naar Amerika of paaseiland varen waren riskant vanwege hongersnood aan boord.
Ook kwam je soms mytische zeemonsters tegen.
Een vechtpartij
http://www.youtube.com/watch?v=PaiLcaXXff4
Intro en samenvatting gameplay
http://www.youtube.com/wa...2kcIKic1U&feature=related
Nu hebben ze daar wel sequels van gemaakt, maar vooral in het Japans en niet voor de Europese markt.
Nu maakt Koei vooral voor PS games en niet meer voor pc
Fock ja, C-Dogs! Hoe kon ik die vergeten! Ontelbare uren samen met een vriend gespeeld. Echt de ultieme freeware multiplayer titel van toen:D (die i.e.g. werkte op mn pentium 2:D) Ik deed zelfs een beetje a la Swat: De een gooit een granaat de kamer in, en dan rennen we naar binnen en clearen de boel:D Echt geweldig spel.NeoMe schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:14:
Valt me tegen dat niemand deze kent: C-Dogs
Wikipedia: C-Dogs
Je kon het samen met een maatje spelen. Je liep dus samen in een speelveld met brute wapens de vijand overhoop te schieten. Weet iemand of ik dit spel nog ergens in flash kan spelen ofzo ?
Verder 'Z' was ook erg vet strategiespel, heb hem hier nog ergens liggen op cd maar kon hem niet meer spelen op de nieuwe computers van tegenwoordig. Al een keer topicje voor geopend zonder succes.
Bonkheads! Damn, wat was die game briljant zeg. Dat heb ik als jong knulletje echt helemaal kapot gespeeld. Helaas had ik zelf geen mac-RazieL- schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:09:
Ik vond bonkheads in coop altijd helemaal geweldig![]()
[video]
Kent iemand deze nog?

Wat een heerlijk spel was dat zeg.
Giants!Sorbo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:21:
[...]
Bonkheads! Damn, wat was die game briljant zeg. Dat heb ik als jong knulletje echt helemaal kapot gespeeld. Helaas had ik zelf geen macToentertijd gespeeld op een imac g3 van een kennis, die met die hockeypuck-muis.
Kent iemand deze nog?
[afbeelding]
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=Bc23P4rCf8c
of Gooch Grundy's X-Decathlon
(kan ik geen filmpje of screenshot van vinden).
Die games waren zo slecht dat ze weer leuk waren, lekker je hele toetsenbord aan gort rammen.
Verder was Micropose Soccer geniaal, bananapower!
http://www.youtube.com/watch?v=hWKz6PtketQ
Wikipedia: Microprose Soccer
Lotus:

Cosmo's Cosmic Adventure

Verder heb ik nog een hele lijst klassiekers maar die zijn zo ongeveer allemaal wel genoemd.
Toppers als Blood, Shadow warrior, Dungeon Keeper 1, Raptor, X-wing, MDK, en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Het zal wel met me leeftijd te maken hebben maar games waren vroeger zoveel leuker.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 16:01 ]
Verwijderd

De titelmuziek heeft nog nooit m'n hoofd verlaten, iemand heeft daar een heel goede remix van gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=enE1m34Ip4E
quote: WikipediaDigger speelt zich af in een ondergronds doolhof waarin de speler een graafmachine is, die horizontale en verticale gangen kan graven. Over het veld verspreid bevinden zich een aantal edelstenen en zakken met goud. Vanaf de rechterbovenhoek verschijnen er monsters, 'Nobbins' genaamd, die zich door de gangen bewegen en de Digger proberen in te sluiten. Als Nobbins te vaak bij elkaar in de buurt komen, veranderen ze in 'Hobbins', die zelf ook gangen kunnen graven. Als de Digger in contact komt met een Nobbin of een Hobbin verliest hij 1 leven en verschijnt er een grafsteen in beeld waar RIP op staat.

Een van mijn eerste games in mijn leven, nog steeds ken ik het melodietje ervan
Was echt een ubergame!
Jaa, die ken ik nog wel.
Daar heb ik me vele uurtjes mee vermaakt. Kreeg alleen die baan met de wegwerkzaamheden niet voor elkaar. Ik crashte te vaak enzo.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wij speelden 'm gewoon op de pcSorbo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:21:
[...]
Bonkheads! Damn, wat was die game briljant zeg. Dat heb ik als jong knulletje echt helemaal kapot gespeeld. Helaas had ik zelf geen macToentertijd gespeeld op een imac g3 van een kennis, die met die hockeypuck-muis.

Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=kHW0kPd9UCg&NR=1
Wat een geniale game was dat met heerlijk soepele gameplay, zelfs Fifa10 kan daar niet tegenop.
Verwijderd
Geniale game.
Eén van de eerste games die ik speelde waarbij je meerdere "paden" en oplossingen had om het spel uit te spelen.
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Indiana_Jones_and_the_Fate_of_Atlantis
&
Intro filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ET_98IcvoTI
Speelt het nog regelmatig op mijn WII. Unlockable bij Indiana Jones and the staff of kings. Overigens niet nieuw, meerdere paden. Last crusadeVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:36:
Indiana jones and the fate of atlantis!
Geniale game.![]()
Eén van de eerste games die ik speelde waarbij je meerdere "paden" en oplossingen had om het spel uit te spelen.
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Indiana_Jones_and_the_Fate_of_Atlantis
&
Intro filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ET_98IcvoTI
[ Voor 10% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-04-2010 13:08 ]
Komt ie nu mee-RazieL- schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:29:
Digger, die kent iedereen toch wel denk ik. Ik weet niet hoeveel versie er van zijn, maar deze ken ik zelf ook erg goed van vroeger.
[...]
Wij speelden 'm gewoon op de pc
Verwijderd

Een goede oude RTS met 4x achtige elementen, die ik erg veel gespeeld heb op de Amiga. De spirituele opvolger van dit spel, Fragile Alliance, is al reeds genoemd in dit topic. Geen idee welke beter is, ik heb de laatst genoemde nooit echt gespeeld, die was dan ook niet op de Amiga.

GIANTS! echt een fantastisch spel was dat met dikke humor! TIMMEEEY!Sorbo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:21:
[...]
Kent iemand deze nog?
[afbeelding]
39
Sterker nog, de eerste 4 of 5 gevechten kon je winnen door right off the bat de onthoofdmove te doenFridge schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:
[...]
Kwam ineens weer Barbarian tegen voor de C64, ook een 'ooo ja'-momentje:
[afbeelding]
Kon je met één move iemand onthoofden, toen hoorde je daar nog niemand over in de media
Als ik 't goed heb was dat joystick tegenovergesteld van kijkrichting + vuurknop. *chop*
Terra Nova: Strike Force Centauri
Heeft volgens mij niemand gespeeld

Was een mech-game met voxelgraphics en een erg sterk verhaal, helaas nooit uitgespeeld want de laatste missie was een b*tch.

Ik kocht 'm destijds ook voor een scheet en drie knikkers, de limited edition nog wel. Eigenlijk een van de weinige mech games (naast Shogo) die ik goed kon hebben, aangezien hier wel snelheid in zat.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Wordt meteen gedownload, nice nice nice.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Startopia

Gameplay trailer
Een meesterlijke combinatie tussen Dungeon Keeper en Theme Hospital, het speelt zich af op ruimte stations die een donutvorm hebben, met 3 verschillende decks. Waaronder een deck voor productie, gezondheidszorg en wetenschap, een entertainment deck en een biodeck waar je het landschap kan aanpassen in verschillende klimaten en hoogtes. Elk ras heeft zo z'n werkgebied, zo zijn er hippie aliens die graag plantjes planten op het biodeck, en krachtpatser aliens die voor de bewaking zorgen op alle decks.
De ontwikkelaar, Mucky Foot is helaas failliet gegaan kort na het maken van dit spel, het werd niet echt een succes. Iets wat ik dus totaal niet snap, want ik vind het juist een super spel die zo door Bullfrog zou kunnen gemaakt zijn. Maar goed, dat is dan ook wel logisch, want 3 ex-werknemers van Bullfrog hadden Mucky Foot opgezet.
Aardig pittig puzzel spel.

Super BC kid
In mijn ogen wel een van de meest geniale SNES games. Het is in ieder geval gemaakt door mensen met een nogal grote fantasie.

Verwijderd
Eens, er is trouwens later wel een remake voor gemaakt voor de GameCube maar er is geen titel in de reeks die beter is dan Bc Kid.Davetc schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:46:
Paganitzu
Super BC kid
In mijn ogen wel een van de meest geniale SNES games. Het is in ieder geval gemaakt door mensen met een nogal grote fantasie.
[afbeelding]
[video]
Hm....
A new Bonk game, Bonk: Brink of Extinction, has been announced for the PSN, XBLA, and WiiWare. The title is expected to arrive sometime in 2010 and will include cooperative play.[1]
Wat een heerlijk lomp spel
Turn based tegen elkaar op een kleine kaart.
Verwijderd
Kan me nog goed herinneren dat Killer instinct uitkwam, een bruter spel zou er nooit komen met al die combo's!
Donkey Kong (later ook op handhelds)
Cruisin USA (daar is wat zakgeld aan op gegaan)
Mappy (nog steeds speelbaar via emulators)
Afgelopen weekend nog heerlijk Destructions Derby 1 zitten spelen op de PS3
Simpel steen papier schaar systeem
Krijger is dichtbij sterker dan Vuurkrijger, ver weg andersom. De hoogte waarop een het mannetje staat is hier ook op van invloed. Zo kan een vuurkijger die hoger staat dan een priester de priester uitschakelen zonder bekeerd te worden. Als diezelfde priester hoger staat of in een toren zit zijn de rollen omgedraaid. Op deze manier krijg je met eigenlijk maar 4 verschillende units toch een heel gevarieerde gameplay. Die gewoon geniaal is in z'n simpelheid.

Voeg daaraan toe de Shamaan. Met deze unit kan je speciale godkrachten gebruiken. Variërend van vuurballen tot vulkanen. Dit zorgt voor een heel nieuw tactisch element. Aangezien je hiermee heel makkelijk een verliezende slag kan keren, of een verwoestende preamtive strike kunt plegen.

Ook is het mogelijk de shamaan te gebruiken als een support unit bij het eerder besproken steen-papier-schaar systeem. Doordat je ook spreuken hebt waarmee je de omgeving helemaal naar je hand kan zetten. Zo kan je je vuurkrijgers en priester op een berg zetten en deze berg zo de vijandelijke basis in laten lopen. De stijle cliffen zullen je units beschermen terwijl ze voor destructie zorgen.
Dit spel was z'n tijd ver vooruit met een volledige 3d wereld! Dit houd in dat je vanuit iedere hoek op je vijand kan afkomen. En dit zorgde voor zeer verrassend verlopende veldslagen.
Het spel is nog niet dood. Er is nog een harde kern die op populous reincarnated het spel in leven houd.
Ook de singleplayer is zeer vermakelijk. Hier een speedrun van level 7
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Verwijderd
Ski or die en California games 2
same herewie niet schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:14:
2 games die ik vroeger grijs heb gespeeld,
Ski or die en California games 2
commodore 64
verdulleme, wat ging die joystick samen met winter games snel de pijp uit
[ Voor 15% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 28-04-2010 05:52 ]
who put a "stop payment" on my reality check
2d wereldje, werkte onder DOS, je was een ventje van een paar pixels en had aan het begin een zwaardje en daar moest je beestjes en skeletten enz mee killen... daarna had je een bijl (die je kon gooien) en door de levels heen had je op gegeven moment ook schietwapens (pistolen en mitrailleurs)
Ik ging altijd met t bijltje, infinite ammo
Enneh.. EA waar blijft DK3 ?
1 en 2 doen t niet meer onder w7

Vroeger uren mee vermaakt! en soms speel ik hem nog weleens
Bedankt voor de link!switchboy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:01:
[...]
Het spel is nog niet dood. Er is nog een harde kern die op populous reincarnated het spel in leven houd.
Ook de singleplayer is zeer vermakelijk. Hier een speedrun van level 7
[video]
Heb inmiddels de singleplayer in een paar weken weer uitgespeeld, wat een heerlijk spel! Heerlijk gevoel van nostalgie. Jammer dat er niet een soort van skirmish in zit met random maps. Binnenkort me eens verdiepen in de multiplayer
WAT?! Digger kan schieten, nooit geweten.

Het melodietje (Popcorn van Hot Butter) zal ik ook nooit meer vergeten.
Check die ken ik nog wel, heb em zelfs nog liggen op de plank. Ik heb deze ook nooit uitgespeeld door de hoge moeilijkheidsgraad.Willybubba schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:20:
[...]
Sterker nog, de eerste 4 of 5 gevechten kon je winnen door right off the bat de onthoofdmove te doen
Als ik 't goed heb was dat joystick tegenovergesteld van kijkrichting + vuurknop. *chop*
Terra Nova: Strike Force Centauri
Heeft volgens mij niemand gespeeld
[afbeelding]
Was een mech-game met voxelgraphics en een erg sterk verhaal, helaas nooit uitgespeeld want de laatste missie was een b*tch.
[afbeelding]
[video]
[video]
Ik kocht 'm destijds ook voor een scheet en drie knikkers, de limited edition nog wel. Eigenlijk een van de weinige mech games (naast Shogo) die ik goed kon hebben, aangezien hier wel snelheid in zat.
Het was wel een ervaring en leuk om te spelen. De lage resolutie en groffe pixelwerk (voxels) stoorde wel, zeker in de latere missies, waar je geen idee had waar het alle lasers vandaan kwamen.
De video story was wel echter wel een schaamteloze Wing commander rip met materiaal wat op wat punten en komma's na heel erg gejat was.
Mijn meest gespeelde spel ooit. Na level 16 kwam je weer in level 1 (als level 17) en na level 39 kreeg je een "Fout in rekenfunctie" foutmelding en zat je weer in DOS. Wellicht was het de simpliciteit waardoor ik het een enorm verslavend spel vond. Tegenwoordig is het niet meer te spelen, omdat de programmeur geen rekening hield met computers die sneller werden. Op een 80286 was het nog speelbaar, op een 80386 niet meer, tenzij je de Turbo functie kon uitzetten. Toen ik DOSbox ontdekte heb ik het opnieuw uit de kast gehaald. Ik moest het spel van een 5,25" floppy zien te halen, en dat is me gelukt
Plaats niet alleen een titel, kijk ook even of hij misschien niet al geplaatst is, geef aan waarom je die titel zo'n vergeten klassieker vindt, of plaats er screenshots bij. Alleen titels heeft niemand wat aan, dan verzand het al snel in een opsomtopic.