Boeie het is ook een High end feature wat mij betreft. En ik heb toevallig al een scherm met DP staan.
Mijn broer loopt hier wel tegen aan. Hij heeft 3x Samsung 226BW staan. Maar hij heeft besloten om die 70 euro voor een Active DP converter uit te geven.
Eerlijk gezegd vind ik 70 euro niets om dit probleem op te lossen. Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Daarnaast heb je al DP 22"schermen van Dell voor +-200 euro. Dat is ook niet extreem duur.
Tis allemaal aanstelleritis wat bij betreft. Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Als AMD wel 3x DVI met Eyefinity mogelijk had gemaakt waren de kaarten duurder geworden. Hadden ze nog meer gezeik gehad omdat 95% van de mensen die feature niet eens gebruikt.
+ DP is de toekomst. En ik vind zelf dat je een keer moet beginnen met de overstap. Gezien de prijzen van DP schermen is dit in mijn ogen een goed moment.
Ik heb mijn Dell Scherm al een jaar en daar zat DP op. Ik weet dat er nog niet super veel zijn die het hebben. Maar er zijn al een tijdje schermen op de markt. En nu ook kaarten die stock de aansluitingen hebben. Voorheen moest je een speciale uitgave hebben.
Nope moet een Active convertor zijn. Maar die heb je al voor 99 dollar.
Waarom die active moet zijn weet ik nog niet helemaal. Een ding is omdat Passive maar tot 1920x1080 gaat (of 1920x1200). Terwijl Eyefinity 3x 2560x1600 aan kan. Daarnaast kan een passive covertor het HDPC signaal niet doorsturen. Dit wordt volgens mij gebruikt om beschermde content te mogen kijken. Zoals Blue Ray's.
Colan schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:06:
hij moet denk ik een bepaald signaal terugsturen, je moet dus een speciale adapter hebben (zoals ook in de PDF van ATi staat, die heben dan ook een USB aansluiting voor extra voeding
[...]
ik heb nu al 2x 22", ik wil er een 26" bij op 1920x1200 eigenlijk voor film-doeleinden, en die zijn duur

Ja daar heb je het. Dan zit je waarschijnlijk een TN scherm met een IPS te vergelijken. IPS schermen zijn sowieso duurder. Maar hebben veel betere kleurweergave en een grotere kijkhoek.
Ik heb eerst 2x27" Dell's gekocht die waren PVA. Maar toen heb ik die 2x 27"ingewisseld voor 1x3008WFP 30" S-IPS scherm. En ik heb er geen seconde spijt van. Kleuren waren stukken beter. Qua kosten waren de 2x27" 75 euro goedkoper en 1x30" maar toch heb ik die dan liever.
Beter een keer wat meer investeren in een goed scherm. Zie ook de 22" schermen. Ik heb wat TN schermen gezien. Maar als je dan een 22" IPS dan zie je het verschil. Echter betaal je dan snel 50% meer. Persoonlijk zou ik er wel het dubbele voor willen betalen. (misschien dat dat ook de rede is dat ik gek genoeg ben geweest om die 30" te kopen

)
[
Voor 31% gewijzigd door
Astennu op 18-12-2009 12:05
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....