Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Ben een leek op dit forum, dus verplaats maar als het niet goed staat.

Ik heb net op een laptop met windows vista per ongeluk meer dan 2000 foto's verwijderd.
Niet in de prullenbak maar direct weg.
Kan ze ook nergens meer vinden.
Is dit weer terug te draaien, of ben ik ze voor eeuwig kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Belangrijk is om niks meer te doen op die pc, dan staan ze met wat geluk nog in de TEMP maps.

Maar die is maar klein, dus doe je teveel dan gooit hij de foto's weg.

En hoe je die foto's weer terug krijgt, door een programma, dat mag een andere tweakers zeggen, aangezien ik de namen daarvan niet weet.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
pc direct uitzetten (desnoods 'lomp', stekker eruit)

en dan hdd recovertooltjes erop loslaten.

In principe is ie alleen gewist uit je bestandstabel, maar nog wel aanwezig op de schijf. Met programma's als getdataback kun je het prima recoveren.

Alleen zal het OS deze ruimte als vrije ruimte herkennen, en dus vrolijk overschrijven, want het is immers weer vrij. Daarom dus meteen uitzetten (niet afsluiten enz), dan gaat ie ook niets wegschrijven/overschrijven.

Hoe langer je doorwerkt naar het verwijderen, hoe groter de kans op niet-herstelbare bestanden

open deur: terugzetten uit je backups?
painkill schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:25:
Belangrijk is om niks meer te doen op die pc, dan staan ze met wat geluk nog in de TEMP maps.

Maar die is maar klein, dus doe je teveel dan gooit hij de foto's weg.

En hoe je die foto's weer terug krijgt, door een programma, dat mag een andere tweakers zeggen, aangezien ik de namen daarvan niet weet.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een OS ineens fotos moved naar een temp map. Verwijderen is gewoon weg-in-je-fat-tabel.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 22-11-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Thematopic: Datarecovery en Thematopic: Backups

Er valt nog wel het een en ander te doen, maar zorg dat je zo min mogelijk/niet meer schrijft naar de harde schijf

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hier zijn programmas voor, deze heten undelete programma's

echter gaat je dit HEEEEEEL veel tijd kosten maar als dit waardevolle foto's zijn zeker de moeite

zoek gewoon naar undelete op google

edit:
hoop dat dit help.

ps zo min mogelijk met je pc doen nu, kwa mappen verplaatsen / nieuwe programma's erop zetten

en helemaal niet defragmenteren want dan is alles weg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
ik heb de laptop meteen uitgezet omdat ik niet nog meer schade wou gaan aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gebruik recuva, is volgensmij nog gratis ook. Ik heb het ook weleens gebruikt. Werkt goed en selecteer je de partitie waar ze staan en haalt hij de foto's terug. Je moet alleen niet teveel schrijfacties op de HDD uitgevoerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Nou, welkom op GoT dan maar. Dit lijkt me er een voor Opslagmedia & I/O Controllers. En daar staat bovenin een sticky over 'data recovery', een term die hier vaak langs komt, en waar een aantal leuke freeware tools staan.

Let echter op dat je niet al te veel schrijft op die schijf waar je mee bezig bent geweest. De sectoren zijn slechts gemarkeerd als 'leeg', de foto's zijn niet echt weg. Als die sectoren niet her-beschreven worden door bijvoorbeeld een serie downloads, temp files, of nieuwe foto's, dan zul je ze leeg kunnen halen. Het beste wat je kunt doen na zo'n fout is ophouden met het gebruiken van die harde schijf totdat je hersteld hebt wat je kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met de mensen hierboven ^^, maar let er dus wel op dat je niet meer je laptop gaat opstarten om te gaan recoveren, want dan heb je grote kans dat je ze toch niet meer terug kunt krijgen. Dus HD uit laptop en aan andere computer hangen voor recovery.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
dus als k de laptop nu opstart, internet opstart, en een herstel programma installeer zoals recuva, dat dan uitvoer, dan heb ik dus mijn foto's misschien weer terug?

edit: ik kan de HDD er nu niet uit gaan halen, ben daar een leek in.

[ Voor 17% gewijzigd door master111 op 22-11-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt beter je harde schijf uit de laptop schroeven en aan een andere computer hangen (in een externe behuizing) en je datarecovery tools draaien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
master111 schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:31:
dus als k de laptop nu opstart, internet opstart, en een herstel programma installeer zoals recuva, dat dan uitvoer, dan heb ik dus mijn foto's misschien weer terug?

Juist niet, dan ga je ondertussen lekker alles overschrijven wat je wilt redden.

Laptop dus niet aanzetten en de hdd op een andere pc recoveren, dus niet van die hdd booten oid!

Als je dat niet lukt, breng 'm weg naar een lokale PC tent en laat die het fixen. Kost je een paar eur, maar als die foto's belangrijk zijn lig je niet wakker van 100 eur om ze terug te krijgen.

En als je daar toch bent kun je meteen een backup-oplossing kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
master111 schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:31:

Dan zou ik het door iemand anders laten doen en niet zelf gaan lopen prutsen. Daarnaast het topic over backups eens een keer GOED doorlezen zodat je de volgende keer niet in paniek hoeft te raken als je fotoos verdwenen zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18
Afgezien van het feit dat je Windows Vista als OS gebruikt heeft dit weinig met Windows Clients te maken en destemeer met datarecover wat thuis hoort in Opslagmedia & I/O Controllers. --> MOVE
Pagina: 1