Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerts,

Ik heb (ondertussen al heel wat jaartjes terug) een eigen computer samengesteld en het word tijd op die eens te upgraden, nou heb ik me al een hele tijd niet bezig gehouden met computers en ben er dus een beetje uit.

Nou had ik een vraag, ik heb momenteel als kaart de Nvideo 8800GTS 640MB op een p35 neo-f moederbord.

Ik heb al het een en ander geupgraded maar mijn vraag is, is een pci-express 2.0 kaart ook op dit moederbord te zetten want van de oude zijn niet zoveel kaarten meer.

Alvast bedankt, Thijs

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
PCI-E 2.0 kaarten zijn downwards compatible met 1.X sloten op je mobo :) Hoop dat je hier voldoende aan hebt.

Als je zoekt op google of hier op het forum met betrekking tot PCI-E downwards compatibility vind je er genoeg over.

Edit: Check wel of je voeding voldoet aan de eissen van een nieuwe graka. Ik denk het wel aangezien de 8800GTS ook niet echt energie-efficient is :+

[ Voor 25% gewijzigd door scenix_ op 19-11-2009 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt, en kan je mij misschien nog een kaart aanraden?

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ligt eraan wat je budget is. En waar je de pc voor gaat gebruiken. ;)

What the BBQsaurusrex?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:46:
Oké bedankt, en kan je mij misschien nog een kaart aanraden?
Dat moet je toch echt zelf uit zien te vogelen, **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? is daar handig bij, wat ik je momenteel kan zeggen is dat als je prijs/prestatie verhoudingen belangrijk vind is dat je dan eens bij ati moet kijken.

De rest moet je echt zelf uitzoeken, succes :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem gebruiken om te gamen (denk aan codModernWarfare2 en AC2 fifa 10)
En mijn budget is ongeveer 150 euro

EDIT

Ik heb een kaart gevonden: ATI radeon HD4890

Kost 148 euro en heeft flinke snelheden.

Heeft iemand ervaring met deze kaart en weet iemand of dit niet een zware overkill is?

Rest van mijn systeem:

intel core 2 duo e6750
4 gb ddr2 667Mhz
p35 neo-f als moederbord

alvast bedankt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 12:58 ]

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik zou dan zelf voor de HD4890 gaan. Die heb je vanaf 152 euro.
http://www.azerty.nl/8-97...hd-4890-grafische-ad.html

Een 4890 draait 'bijna' alles op high, kan me zo snel niet bedenken wat hij niet draait. :o

What the BBQsaurusrex?

Verwijderd

Ik game zelf ook met de ati radeon 4890. De kaart draait MW2 op 1920x1200 op hoogste instellingen.Echte aanrader dus, zorg wel dat je voeding in orde is +/- 600 watt. De rest van mijn systeem komt overeen met die van jou.

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:04:
Ik game zelf ook met de ati radeon 4890. De kaart draait MW2 op 1920x1200 op hoogste instellingen.Echte aanrader dus, zorg wel dat je voeding in orde is +/- 600 watt. De rest van mijn systeem komt overeen met die van jou.
Ligt eraan wat je allemaal in je pc hebt hangen.
Is het een OC i7, Berg met HDD's e.d. dan heb je inderdaan 600 watt nodig.
Doe je het met minder kan je met een mindere ook wel overweg.
Een HD4890 verbruikt op 100% ''maar'' 285 watt.

[bron]
http://www.tomshardware.c...deon-hd-4890,2262-13.html
;)

What the BBQsaurusrex?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoeveel watt ik heb, ik zou eens de offerte zoeken die ik toendertijd gekregen heb, stay tuned.

EDIT

Weet iemand misschien een progje waarmee ik mijn voeding kan chekken, kan de oferte namelijk niet vinden:o

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 13:22 ]

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Het staat meestal ook wel op je voeding zelf ;)
even je kast openmaken, en even kijken op zijkant.
Staan bijna altijd een tabelletje, met linksonderin: ''Total xxx Watts'' Of iets wat daarop lijkt. ;)

What the BBQsaurusrex?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
iPims schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:09:
[...]

Ligt eraan wat je allemaal in je pc hebt hangen.
Is het een OC i7, Berg met HDD's e.d. dan heb je inderdaan 600 watt nodig.
Doe je het met minder kan je met een mindere ook wel overweg.
Een HD4890 verbruikt op 100% ''maar'' 285 watt.

[bron]
http://www.tomshardware.c...deon-hd-4890,2262-13.html
;)
Ik denk dat je dat toch ietsje overdrijft. In dat diagram staat het verbruik van het hele systeem. De HD4890 heeft een TDP van 190W. Dit zal de kaart in normale omstandigheden zelfs nooit halen.

Ik zou ook eens kijken naar de HD5770 en de HD5750. Deze kaartjes zijn van de nieuwe serie van ATi. Ze zitten qua performance maar weinig onder de HD4890, maar verbruiken een stuk minder stroom, zijn stiller en ondersteunen DX11.

offtopic:
Eigenlijk stel je in je hele topic alleen maar vraagjes die je met een beetje inzet ook zelf kunt beantwoorden. Op GoT wordt van je verwacht dat je dat in ieder geval eerst zelf geprobeerd hebt voor je een topic opent. Zie Het algemeen beleid en VB Beleid voor toelichting.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef je pc eens open en kijk wat erin zit.

Verder is het zo dat je eens kan kijken in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 om te zien wat voor voeding je nodig hebt.

voor wat betreft de videokaart, neem **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door. Neem eens benchmarks door en kijk welke kaart het beste is in de voor jou relevante applicaties.
Omdat we er vanuit gaan dat je zelf je hardware uit kan zoeken gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.