Toon posts:

Partitie foetsie na gebruik Acronis

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb een groot probleem.

Ik had 1 van mijn harde schijfen opgedeeld in 2 partities, 1 voor videofilms en 1 voor downloads en dergelijke, daarbij bleef een heel klein gedeelte van de schijf onbenut,....

Nu heb ik geprobeerd om met Acronis Disc Director Suite dat kleine stukje wat over was toe te voegen aan de partitie voor video's, tijdens dit proces is er iets misgegaan waardoor Acronis ineens afsloot en toen was mijn partitie voor de Video's ineens verdwenen. De andere partitie was toen nog wel gewoon toegankelijk en zichtbaar.
Daarna wilde Acronis niet meer opstarten en na een reboot van mijn computer was ook de andere partitie verdwenen en Acronis werkt nog steeds niet, hij start wel op en daarna gebeurd er niets meer. De data staat nog wel op de schijf, maar het wordt niet meer gezien in Windows en ook Partition Magic en Windows schijfbeheer geven alleen als mogelijkheid om de hele harde schijf opnieuw te formatteren, maar dan ben ik alles echt permanent kwijt. Wat moet ik nu? Hoe krijg ik deze data weer terug?

Met vr. gr.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Datarecovery software draaien.. en dan de boel backuppen op een tweede HD.
Hd partitioneren zoals jij het wilt en de boel terugzetten.

In de faq kan je tig tools vinden waarmee je de data terug kan halen.
getdataback vind ik wel een aanrader.
Ohja, trek even een volle dag uit voor de recovery als het een grote HD is.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 18-11-2009 22:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Thematopic: Datarecovery door te nemen. Er zijn zat tooltjes voor datarecovery die je kunt gebruiken.

Als je de data terug hebt is het verstandig om Thematopic: Backups eens door te nemen. Dit soort acties uitvoeren zonder backup is niet verstandig.

Hoe dan ook gaat dit topic op slot, er is meer dan zat wat je zelf uit kunt proberen, mocht je er met de datarecovery progs uiteindelijk niet uitkomen kun je een nieuw topic openen, maar geef daarin wel aan wat je hebt gedaan en wat de resultaten ervan waren.

Dit topic is gesloten.