Air Cooled Gallery

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja, ik heb toch best wat euro's in mijn systeem gestoken puur en alleen om een comfortabel geluidsniveau te krijgen. Als je alleen spellen speelt zal het niet zo opvallen, maar als halve HTPC en ook productiebak kan dat geruis soms echt teveel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Fordox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:29:
hm de koeler zit goed, wel een vaag moederbord lay out inderdaad. heb ik zelf nog niet eerder gezien.
zo te zien zit je blok zoals ie hoort, raar :P keer iets anders..
Dat is een of andere manier die Asrock bedacht heeft om er volgens mij ook socket 775 koelers op te laten passen ofzo iets. Beetje jammer inderdaad dat daardoor de koeler scheef komt te zitten.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:42:
[...]

Het kan rapper, maar daar kan je nog best een leuk spelletje op spelen. Overigens is de rest volgens mij ook niet spiksplinternieuw :)
/schopt Camacha

i5 750 kan nog prima mee hoor! Draai ik hier ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

FastFred schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:13:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:26:
[...]

Haha, ja, ik heb toch best wat euro's in mijn systeem gestoken puur en alleen om een comfortabel geluidsniveau te krijgen. Als je alleen spellen speelt zal het niet zo opvallen, maar als halve HTPC en ook productiebak kan dat geruis soms echt teveel worden.
Er zijn ook flink wat euro's naar mijn waterkoeling gegaan om de PC zo stil mogelijk te krijgen. De grootste verassing was nog het overstappen van 4 stuks wat oudere Samsung HDD's naar 2x 2TB WD Green schijven. Toen ik de PC na de overstap voor het eerst aan deed duurde het een paar seconden tot ik door had dat de PC toch echt aanging.

Het is alleen irritant dat je telkens iets tegenkomt wat herrie maakt als je 1 bron weg neemt. Uiteindelijk heb ik alles aangepakt. Maar toen was ik ook flink wat tijd en geld verder.

Mijn CPU temp is idle zo'n 45 graden, wat behoorlijk hoog is voor waterkoeling. Dit alleen maar omdat de fans op 6 volt draaien ipv de standaard 12 volt. Koelt flink minder maar maakt de fans wel bijna onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:19

L702

Eric #99

Fordox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:48:@l702
wow ik zie nu pas dat je 2 blokken op elkaar heb gemonteerd xD awesomeee wil ik ook :P
word je geheugen wel goed gekoelt?
Airflow is prima in mijn kast, en opzicht hebben die ook helemaal geen koeling nodig... Puur om de leds van de Crucial Ballistix Tracer Red wat te dimmen zit er een OCZ XTC cooler op met hele lage rpm. :P
(wel de leds van de fans los gesoldeerd anders krijg je dit...)

Videoram d'oh, zit geen koeling op standaard, maar airflow is prima in mijn kast. :P
noes schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:19:
[...]

Inderdaad ja! Zag ik pas nadat ik nog eens goed ging kijken. Ik dacht dat het 'gewoon' SLI of CF was. Temps voor en na? :)
Bij gamen:

Voor:
GPU: 70 graden @ 810 MHz
CPU: 45 graden

Na:
GPU: 50 graden @ 880 MHz
CPU: 50 graden

Het scheelt wel een hoop voor de GPU, maar ik denk ook dat dat is omdat de DirectCU cooler niet in de optimale orientatie zit voor deze kast. (Heatpipes naar beneden)

CPU (i7 950) wordt gekoeld door een Enermax ETD-T60.
Wat overigens net past op een Sapphire Pure Black X58

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_ETD-T60-Perfect-Fit.jpg
(Clickable)

[ Voor 3% gewijzigd door L702 op 21-12-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:26:
[...]

Jij snapt m :)
Ze zullen waarschijnlijk met de kerst binnen vallen, dus dat is weer een leuk cadeau van vrienden Noctua _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:13:
/schopt Camacha

Begrijp me niet verkeerd, de i5 750 is nog steeds een heel leuk ding :) Ik doelde meer op de HD4850. Die is inmiddels wat ouder en niet echt rap meer te noemen, maar ook die kan er desondanks nog best leuke plaatjes uit persen. Pas als je de nieuwste zwaarste games op hoge instellingen wil spelen laat het ding je in de steek, maar Skyrim is bijvoorbeeld nog prima te doen op best stevige instellingen, voor zover ik weet.

Ik draai zelf een GTS 450 die wel nieuwer is, maar maar marginaal sneller. Qua performance ontlopen die twee elkaar niet veel. Als je gewoon even eerlijk naar die performance kijkt is dat verre van slecht te noemen. Er is beter, ja, dat klopt. Maar gewoon een leuk spelletje spelen met fraaie plaatjes kan ook gewoon, alleen niet met 180 fps.
PilatuS schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:43:
Er zijn ook flink wat euro's naar mijn waterkoeling gegaan om de PC zo stil mogelijk te krijgen. De grootste verassing was nog het overstappen van 4 stuks wat oudere Samsung HDD's naar 2x 2TB WD Green schijven. Toen ik de PC na de overstap voor het eerst aan deed duurde het een paar seconden tot ik door had dat de PC toch echt aanging.

Het is alleen irritant dat je telkens iets tegenkomt wat herrie maakt als je 1 bron weg neemt. Uiteindelijk heb ik alles aangepakt. Maar toen was ik ook flink wat tijd en geld verder.
Ik heb gekozen voor luchtkoeling aangezien dat vaak stiller is dan waterkoeling in verband met de pomp e.d., om het over de kosten maar niet te hebben. Wil je waterkoeling echt stil hebben kost dat vaak toch wel weer erg veel geld en dan komt er nog het risico voor je hardware (het blijft water) en het onderhoud bij. Het is leuk speelgoed hoor, en voor sommige mensen zal het de moeite waard zijn, maar ik heb welbewust voor de minder onderhoudsgevoelige optie gekozen.

Je kan uiteraard wel minder extreem overclocken, maar zo ontzettend groot is dat verschil niet meer tegenwoordig. Een handvol Mhzen en zo dicht zit ik toch niet tegen het uiterste. Ik ben na frustraties over mijn vorige systeem alweer een hele tijd terug begonnen de basis te leggen voor een fluisterstil systeem en vandaag of morgen bestel ik eindelijk de laatste hardware voor de kast om dat plan tot wasdom te brengen. Nu is alles er eigenlijk op gericht de boel naast vlot ook stil te krijgen, waarbij absolute performance niet het belangrijkste is. Ik let uiteraard wel degelijk op performance, maar zal bijvoorbeeld niet voor een hete, high-end GPU kiezen. Silent PC review is in het hele traject een grote vriend geweest. De fans hangen aan een controller op 40-60%, dus dat is ook zo'n 5-7 volt.

Eigenlijk de enige echte concessie die ik gedaan heb is een Caviar Black in plaats van een Caviar Green, maar aangezien daar nu een SSD naast komt en de kast (P180) ook dempt verwacht ik daar niet veel last van te hebben. Mocht dat wel zo zijn verhuist die t.z.t als offsite backup naar mijn ouders als de prijzen weer wat vriendelijker zijn, maar ik verwacht dat dat wel meevalt.

Ik heb met het testen met een ouder moederbord inderdaad hetzelfde ervaren wat jij had. Toen ik e.e.a. opstartte dacht ik eerst dat ik de stekker vergeten was of iets dergelijks, want ik hoorde niets :p Nu zit het geluidsniveau behoorlijk dicht tegen of onder het achtergrondgeluid van mijn kamer (een stad/volkswijk is nooit stil). Tot ik daar wat aan doe hoeft het dus niet stiller :)

Al roep ik dat niet te hard, want tevreden ben je als tweaker altijd helaas maar veel te kort :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 00:01 ]

• FastFred
Inderdaad, waterkoeling is hardstikke leuk. Heb zelf ook een tijdje een Tt Bigwater 760i gehad, met een EK Supreme LT waterblok op de processor. Maar zelfs dat was me te veel gedoe, die Tt vloeistof moest je iedere 9 maand zo'n beetje vervangen :(
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:50:

Al roep ik dat niet te hard, want tevreden ben je als tweaker altijd helaas maar veel te kort :'(
Komt me bekend voor, heb vorige week voor een prikkie een HD4870x2 van een medetweaker overgenomen, toen kon mijn 8 weken oude GTX560 weer terug in de doos :P

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 22-12-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Dubbelpost (denk ik) uit het show hier je kleine mods topic:
Ik heb de folie veranderd omdat ik geen meer in de juiste kleur en patroon vond. (nu is het es of eik)

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-601.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-602.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-603.jpg

De volgende componenten hebben houtfolie:
- HDD 1
- HDD 2
- Pomp
- Ventilator en rad
- Grafische kaart
- PSU

Heeft me ongeveer 1 uur gekost met alles bubbelvrij aan te plakken en te verplaatsen...

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
FastFred schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:33:
[...]
Komt me bekend voor, heb vorige week voor een prikkie een HD4870x2 van een medetweaker overgenomen, toen kon mijn 8 weken oude GTX560 weer terug in de doos :P
Offtopic misschien, maar een 560 geeft ongeveer dezelfde performance als de 4870x2 terwijl hij ~200 watt minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
ook offtopic: 200watt minder lijkt me stug, maar ik dacht inderdaad dat prestaties wel dicht bij elkaar zaten

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb gekozen voor luchtkoeling aangezien dat vaak stiller is dan waterkoeling in verband met de pomp e.d., om het over de kosten maar niet te hebben.
Waterkoeling kost redelijk wat om stiller te zijn dan luchtkoeling, grote rad en goede fans op een laag voltage. Met een standaard setje red je het niet. De pomp is echter stiller dan de meest stille fans en absoluut geen probleem. Als je een custom setje goed samenstelt kan het flink stiller zijn dan luchtkoeling maar het kost inderdaad veel meer. Een CPU is nog wel goed koel en stil te krijgen met luchtkoeling. Een kaart zoals een GTX580 oid wordt met lucht erg lastig en is met water geen probleem.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Mijn nieuwe systeem.. Is pas mijn tweede systeem dat ik bouw, dus ben er nog niet 100% in thuis. Het kabelmanagement kan beter, maar ik vind het vrij redelijk.

Specs:
Antec p180
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Core i5 2500K met scythe mugen 2 rev B
8gb corsair vengeance
saphire hd6950 2gb dual fan
Seasonic M12II 620 W
Samsung ecogreen 1,5 tb
crucial m4 128 gb.
3x nexus real silent 120mm
1x stille coolermaster 120mm fan (weet niet precies welk type)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21n2r93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ilihz7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/aynlup.jpg

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Hey stop met posten van fotos van mijn pc :9

Drive it like you stole it.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ipxzxf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/lb8ex.jpg

NZXT Phantom
MSI P67A-GD65
i5 2500k met H70
2* HD6950 2GB
8GB Corsair Vengeance
Corsair AX850

BenQ XL2410T, waar inmiddels een Samsung 2443BW naast staat
Razer Black Widow Ultimate (+ QCK+)
Razer Deathadder (+QCK+ SK Gaming)
Sennheiser PC350

:)

• PilatuS
  • Niet online
@Awsom.

Heeft die kast onder de voeding geen gaten zitten ?

Ziet er verder wel erg strak uit. Veel onderdelen maar alles is netjes weggewerkt.

• Bobmeister
PilatuS schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:35:
@Awsom.

Heeft die kast onder de voeding geen gaten zitten ?

Ziet er verder wel erg strak uit. Veel onderdelen maar alles is erg netjes weg gewerkt.
Ja dat heeft die wel :P Maar dan is de kabel die van de PSU naar het Mobo gaat (helemaal linksboven, achter de H70) volgensmij te kort..

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Awsom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:36:
[...]

Ja dat heeft die wel :P Maar dan is de kabel die van de PSU naar het Mobo gaat (helemaal linksboven, achter de H70) volgensmij te kort..
Waarom de dubble CF bridge? voor de looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
sebasss2 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:54:
[...]

Waarom de dubble CF bridge? voor de looks?
Omdat het kan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eindelijk tijd gehad om mijn werk/gamebak fatsoenlijk in orde te steken, server moet nog volgen :P

Ze heet Louise en haar ingewanden bestaan uit:

- DFI P35 T2r
- Intel Q9550 @ 2.83Ghz
- Tunic tower 120 (sans ventilateur, die zit wat fout voor de airflow)
- 2x2GB OCZ Platinum DDR2
- 1x 750GB WD en 1x 500GB Samsung, en dvd drive
- AMD Radeon HD6850
- Intel pro GT netwerkkaartje
- Corsair 600w CXv2

en dat allemaal in een jasje van CM Stacker 832, met hier en daar een custom mod, nexus fan voor en achterin, hier en daar wat dikke rubber-isolatie om de kleine gaatjes dicht te houden.
Ik heb haar deurtje niet opengedaan want het is natuurlijk geen naaktmodel.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7018/6603111061_1e3e553c76_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7149/6603106421_6d5c64d28f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7172/6603104885_b931f194b5_z.jpg

De schijven hangen op met een siliconen rubber tube, netjes aan elkaar geknoopt en getwist om de schijf vast te zetten (de rode sata kabel is extra voor een eventuele tijdelijke schijf).

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7144/6603115199_de3c13990e_z.jpg

De temps moet ik nog eens testen, draai momenteel win7 en ubuntu 10.10.
Plannen zijn nog om bovenin een sata plugin drive te maken die permanent is. soort van hotswap bay, en de rest van de case nog te beplakken met rubber en de voedingfan te vervangen (hoe stiller hoe beter, niet waar?) Blijkbaar geeft Corsair een licht ratelende standaard fan mee.

grotere formaten: http://www.flickr.com/pho...603115199/in/photostream/

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Nog een kleine subtiele wijziging aangebracht in mijn cablemanagement

Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab257/appel2345/Binnenkant.jpg

Veranderingen: kabelbinder in de bovenkant verwijderd (meer kabellengte en niet meer zo een sliert die in de weg zit)
PCI-E 8-pin + 6-pin via de achterkant van het tray weggewerkt (oogt iets netter)

Meer cablemanagement lijkt me niet mogelijk in een Antec 902, teminste... niet met 3 HDD's + 2 SSD's en een videokaart die stoom nodig heeft :p

Totale tijd aan de hele cabelmanagement kwijt: 2 uur

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Voor de gallery, mijn office//internet/gaming CM Stacker in de avonduren :):
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/nv8ohz.jpg

100% air cooling specs:
  • Cpu koeler: Zalman CNPS 9900
  • 2*120mm CM intake (lawaaiig).
  • 1*120mm + 3*80mm CM outtake
  • 1*120mm PSU outtake
  • 2* 92mm (?) Sapphire HD6870 koeler
In totaal precies 10 koelers. De twee 80mm koelertjes beneden zijn omlaag geregeld mbv de aerocool fancontroller, maar normaal gesproken heb ik heel die controller uitgeschakeld met het schakelaartje in de 2.5" bay linksboven (daar zit ook het rear panel van de ccfl's in gemod). Een redelijk vlot en stil systeem. Dankzij het volume lucht wat in zo'n Stacker gaat blijft het nog aardig koel ook :)

Een paar duidelijkere plaatjes zijn te vinden in mijn post in het "Post hier je kleine mods" topic. Nu dat kabelmanagement in de kast in orde is gemaakt moet ik maar eens over die ellende op de grond gaan nadenken.. :X

Aangezien het vakantie is ben ik ook bezig met mijn 'hobby' pc. Een ouderwetse XP1800+ met 3Dfx Voodoo2 in SLI in mijn allereerste (ghetto)gemodde computerkast van 10 jaar terug.. Ondertussen heb ik dit alles al weer werkend onder Windows XP, misschien kan ik daarmee het 3dfx topic weer eens wat leven inblazen 8):
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ih731x.jpg

Kabelmanagement in deze kast, tja daar moet ook nog iets aan gebeuren.. 8)7

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ben ook maar eens begonnen om de binnenkant een beetje aan te pakken. Cable management kan nog wat beter en wil nog een aantal kabels sleeven.

Als casefan heb ik een Noiseblocker S2 aangesloten omdat de standaard koeler op 2.000 rpm draaide. Aanzienelijke verbetering in het geluidsniveau. Op de CPU zit een Cooler Master Hyper 212 plus.

Ik wil de front casefan en de cpu-fan ook nog vervangen voor wat stillere exemplaren. Jammergenoeg kleurt mijn moederbord totaal niet bij de rest.

Verder is het een AMD X6 1055T
8GB RAM
Intel SSD 320 120GB + Samsung 1TB
Ati HD 6770

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/th_foto-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 06-01-2012 11:19 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Prachtig topic! Mooie kasten ook. Ik ga ook het uiterste uit mijn Thermaltake V3 Black Edition proberen te halen en dan zal ik zeker ook een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Ik zal vanmiddag even wat plaatjes schieten van mijn nieuwe kast:

Nexus Prominent R
met daarin:

Asus P8P67 Rev 3
Intel i5 2500k
16gb Kingston HyperX Genesis 1600mhz DDR3
OCZ Agilty 3 60gb
WD Caviar Black 500gb
Asus ENGTX570 DCII
Antec TruePower New 650watt

Om alles koel te houden en toch nog redelijk stil een batterij aan fans:
3x Scythe Slipstream voorin (SY1225SL12M) op 5v
2x Coolermaster Mach 0,8 bovenin op 12v (draaien niet op minder voltage + nauwelijks geluid)
1x Nexus RealQuiet 12cm fan achterin op 7v
1x Nexus RealQuiet 12cm fan onderin op 7v

De Prominent R heeft gelukkig veel ruimte voor kabelmanagment, dus de airflow is subliem.
Binnenkort even een Scythe Mugen 2 op de proc knallen en richting de 4ghz klokken en de GPU naar de 900mhz.

Momenteel, idle temp GPU: 23 graden C (kamertemp 20,5), Cores, idle 24/28 graden.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

.

[ Voor 107% gewijzigd door H.Boss op 22-01-2012 02:52 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
en dan heb je een stock cooler en een apple logo :r verder ziet de cablemanagement er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

megadoom schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:12:
en dan heb je een stock cooler en een apple logo :r verder ziet de cablemanagement er goed uit.
Ja, haha je ziet de koeler toch niet? En ik doe niet aan overclocken etc. Het werkt prima.

Ja, dat apple logo had ik ooit erop geplakt. Dat is verder zonder reden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Voor dit soort pc's kun je hem beter plaatsen in het topic voor show hier je pc (of iets in die richting in de overige hardware sectie);)
Voor air cooled vind ik iig 1 custom koelblok in je pc wel een vereiste... Maar dat is imo :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
^ ook een manier om iemand af te zeiken

in de TS staat: "Wat is de bedoeling van dit topic?

- Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook. "

dat jij iets vind prima.. maar als de pc lucht gekoeld is (air cooled) what's the problem?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Laatst online: 11-09 15:50

marnix11

AFCA ★★★

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/1395/img0207ic.jpg[/URL]

Redelijke cablemanagement denk ik zo.

Spekkies:

Intel i5 2300
MSI P67
Corsair DDR3-1333 8GB
Antec Kuhler 620
Sapphire HD4870X2
WDC 320GB
Samsung 1TB
HAF932

Future "mods"

Front en top fan vervangen door de Blue Led variant
Push-Pull config Kuhler 620

[ Voor 68% gewijzigd door marnix11 op 23-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:34:
Specs:
Antec p180

Core i5 2500K met scythe mugen 2 rev B
8gb corsair vengeance (zal met de Mugen wel low profile zijn, anders past het meestal niet)

3x nexus real silent 120mm
Great minds think alike :p Ik heb deze hardware ook in dezelfde kast zitten (al heb ik de lichte versie). Ik zal als de VGA-koeler erop zit ook eens wat foto's plaatsen, het ding is zo stil dat ik vergeet dat 'ie nog aan staat, zeker nu ik het power-ledje nog aan ander stekkertje moet geven en die dus niet aangaat als het ding aanstaat.

Jouw P180 ziet er ook nieuw uit, maar ze worden al even niet meer gemaakt. Waar heb jij 'm vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702

L702

Eric #99

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_DSC01497.jpg Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_DSC01495.jpg Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_DSC01494.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_DSC01492.jpg
(Clickable)

2 Setjes 3x2GB OCZ Reaper 2000MHz kunnen bemachtigen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22
Mooie HR-02! Mis eigenlijk wel een overzichtsplaatje om de grootte te kunnen waarderen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702

L702

Eric #99

M'n foto was niet scherp. (zijn ze nooit, maar er is een grens.) Maar bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/th_DSC01491.jpg
(Clickable)

Ik kan je vertellen dat het allemaal net past, ik heb nog ongeveer 1mm speling tussen de voeding en de HR-02 en tussen de zijkant en de HR-02 ook een paar mm.

En linksboven zie je op de Sapphire X58 Pure Black de CPU temperatuur, Idle. Lekker stil met de fans op 600rpm, daar is de HR-02 goed in.

[ Voor 14% gewijzigd door L702 op 29-01-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Thermalright Silver Arrow gister ingebouwd en productreview gemaakt hier op Tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/1632/hpim2901satweakersac.jpg

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Remmes_NT schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:18:
ook offtopic: 200watt minder lijkt me stug, maar ik dacht inderdaad dat prestaties wel dicht bij elkaar zaten
unfor schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:28:
[...]

Offtopic misschien, maar een 560 geeft ongeveer dezelfde performance als de 4870x2 terwijl hij ~200 watt minder verbruikt.
Daarom ben ik na 3 weken op de 4870x2 gedraaid te hebben weer terug op m'n GTX560. Prestatie's lagen inderdaad heel dicht bij elkaar, in sommige games moest ik met de 4870x2 zelfs wat settings lager zetten. Daarbij was het mijn eerste AMD/ATI ervaring sinds 4 jaar. En opnieuw viel ie tegen, niet qua prestatie's, maar qua stabiele drivers, wat een drama. Ik ben weer genezen :X

Deze week ergens zet ik 'm weer op V&A

@ hierboven. Ik heb ook een Aerocool Touch 2000, maar wat doet ie bij jou in de kast? Hier kan hij gewoon in de 5,25" sloten hoor, geen schroefjes bijgeleverd gekregen ofzo? Toen ik de mijne besteld had kreeg ik trouwens 2 keer achter elkaar een DOA, eerste keer een dood kanaal voor een ventilator en de 2e keer een dooie LCD :P Bij de 3e poging kreeg ik een werkende, en die houd m'n pc nu al stil voor een 1,5 jaar ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 29-01-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:37:
Daarom ben ik na 3 weken op de 4870x2 gedraaid te hebben weer terug op m'n GTX560. Prestatie's lagen inderdaad heel dicht bij elkaar, in sommige games moest ik met de 4870x2 zelfs wat settings lager zetten. Daarbij was het mijn eerste AMD/ATI ervaring sinds 4 jaar. En opnieuw viel ie tegen, niet qua prestatie's, maar qua stabiele drivers, wat een drama. Ik ben weer genezen :X

Deze week ergens zet ik 'm weer op V&A
Heb je het wel vers geïnstalleerd of op zijn minst met een third party applicatie het spul schoongeveegd? Het is bekend dat van Ati naar Nvidia of andersom problemen op kan leveren. Als je vanaf Nvidia begon is het niet gek dat je bij de Ati-kaart problemen kreeg. Bovendien is dat ding ook aanzienlijk ouder, wat qua up-to-date drivers wel wat uitmaakt.

Toch opvallend dat ik in al die jaren geen noemenswaardig verschil tussen Ati of Nvidia heb gemerkt wat drivers betreft, terwijl ik regelmatig geswitcht ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Uhuh, ik heb de Nvidia software verwijderd en in safe mode met Driversweeper de laatste stukjes opgeruimd. Ik snap het inderdaad ook niet, ik hoor veel positieve berichten over AMD kaarten, de oudere en de nieuwere varianten. Maar ik heb er nog nooit iets anders dan gezeur mee gehad.

Drivers voor die kaart worden trouwens wel netjes up to date gehouden hoor, zal wel niet meer geoptimaliseerd worden specifiek voor die kaart, maar hij blijft wel steeds nieuwe drivers krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:52:
Uhuh, ik heb de Nvidia software verwijderd en in safe mode met Driversweeper de laatste stukjes opgeruimd.
Soms wil het gewoon niet zonder een verse installatie, al heb ik altijd netjes kunnen wisselen met Driver Sweeper o.i.d. Maar goed, ik zou persoonlijk voor de GTX 560 gaan, die is toch een stukje zuiniger en als het goed is stiller dan de X2 en heeft ook wat nieuwere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Als iemand zich ooit heeft afgevraagd, of pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro C1 in een pricewatch: Silverstone Raven RV03B-W past.. ja dat past.
Het is wel millimeter werk! Ik had voor de gein de kant zonder glasplaat eens over de CPU koeler gezet.. en dan merk je gewoon dat die de zijkant raakt.

Prachtige windtunnel, alles wordt er aan de bovenkant uitgeblazen. Die achterste fan is namelijk ook een intake (blaast recht op de videokaart). Die audiostekker linksboven liet zich trouwens prachtig mooi in het hoekje wegmoffelen. Moest wel even de fan erin en eruit draaien zodat ik die er net achterweg kreeg maar het zit echt perfect. De videokaart powerkabeltjes had ik graag beter weggewerkt.. maar ze zijn helaas aan de korte kant, de onderste intake fan kabeltjes heb ik wel mooi deels achter de 24pins kunnen verstoppen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e0JtV7BvWp9AleRAnzlG3DpH/full.jpg

De achterkant ziet er ook prima uit, in tegenstelling tot de foto die wou niet echt lukken. Wat een fijne kast om mee te werken, aan de achterkant legio mogelijkheden om een tiewrapje ergens te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QJAR00V1ufEF9dMXcK17nCxe/full.jpg

Ook met het paneel dat net past erop ziet het er keurig uit :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BE3cFkDjIyDavgIjqA3zetkz/full.jpg

Ik overdreef niet toen ik zei net past.. Nou weet ik niet zeker of het aluminium van de heatsink de zijkant zou raken maar voor die heatpipe afdek dopjes is de ruimte die wordt vrijgemaakt door het venster wel nodig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3gu8xGV5ztvWUbmHnQ9v8j2V/full.jpg

Erg blij dat ik voor deze kast heb gekozen, met uitzondering van de iets te korte videokaart voedingskabel van de pricewatch: be quiet! Pure Power L8 630W past het allemaal zo precies dat het lijkt of ze er rekening mee hebben gehouden. Well jammer dat de fankabels niet gesleeved zijn. Helaas valt er als het systeem in gebruik is helemaal niks van te zien, hij past net in m'n bureau :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 04:25:
[...]

Great minds think alike :p Ik heb deze hardware ook in dezelfde kast zitten (al heb ik de lichte versie). Ik zal als de VGA-koeler erop zit ook eens wat foto's plaatsen, het ding is zo stil dat ik vergeet dat 'ie nog aan staat, zeker nu ik het power-ledje nog aan ander stekkertje moet geven en die dus niet aangaat als het ding aanstaat.

Jouw P180 ziet er ook nieuw uit, maar ze worden al even niet meer gemaakt. Waar heb jij 'm vandaan?
Ik heb hem een tijd terug 2e hands gekocht. Daarna een jaar of 2 stof staan happen omdat de pc van dat moment geen voeding had met lange kabels.
Ik vind de geluidsproductie eigenlijk wat tegenvallen, met name de nexus fans hoor ik toch goed. Ik heb ze dan ook op de voeding aangesloten en niet op het moederbord. Al is de pc een stuk stiller dan mijn vorige pc.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Heb dus 2 dagen aan een stuk gezeten om de case uit elkaar te halen, spuiten, in elkaar steken en componenten inbouwen. Hier dus mijn PC :p

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-622.jpg

Specs:
Moederbord: ASUS M5A78L LE
HDD1: Samsung Spinpoint 500 GB S-ATA 7200rpm
HDD2: Maxtor Diamondmax 250 GB S-ATA 7200rpm
Soundcard: Onboard
Case: Thermaltake Soprano -
CCFL's: 2x 10 cm Blue -
1x 30 cm Blue -
Processor: AMD FX-6100@3,3MHz, 6 cores unlocked
Processorkoeler: Asetek LC510
Grafische kaart: nVidia GeForce 9800 GT 1 GB RAM
PSU: 400 Watt Sweex PSU
RAM: 2x4 GB Patriot AMD Entertainment Edition 1333MHz 9-9-9-24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Draait al voor een paar jaar erg stabiel hoor ;) Maar ik moet hem later wel nog eens upgraden, want ik ga ook dan nog een nieuwe grafische kaart kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:42:
Ik heb hem een tijd terug 2e hands gekocht. Daarna een jaar of 2 stof staan happen omdat de pc van dat moment geen voeding had met lange kabels.
Ik vind de geluidsproductie eigenlijk wat tegenvallen, met name de nexus fans hoor ik toch goed. Ik heb ze dan ook op de voeding aangesloten en niet op het moederbord. Al is de pc een stuk stiller dan mijn vorige pc.
Het is dan ook wel het idee dat je de Nexussen op 7 volt of iets van dien aard laat draaien. Voluit zijn ze inderdaad minder stil dan vaak wenselijk is, hoewel nog wel stiller dan vrijwel iedere andere fan op die snelheid/dat voltage.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben met de combinatie. Ik ben nu op een punt waarbij de computer met 5 draaiende fans open op het bureau vlak naast waar ik werk minder geluid produceert dan mijn monitor, die heel minimaal bromt. Op het moment dat de covers erop zitten en het ding onder mijn bureau staat weggestopt zou ik 'm niet meer moeten kunnen horen, want dat is nu al een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
BillSpaarbank schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:17:
Ben ook maar eens begonnen om de binnenkant een beetje aan te pakken. Cable management kan nog wat beter en wil nog een aantal kabels sleeven.

Als casefan heb ik een Noiseblocker S2 aangesloten omdat de standaard koeler op 2.000 rpm draaide. Aanzienelijke verbetering in het geluidsniveau. Op de CPU zit een Cooler Master Hyper 212 plus.

Ik wil de front casefan en de cpu-fan ook nog vervangen voor wat stillere exemplaren. Jammergenoeg kleurt mijn moederbord totaal niet bij de rest.

Verder is het een AMD X6 1055T
8GB RAM
Intel SSD 320 120GB + Samsung 1TB
Ati HD 6770

[afbeelding]
wat is dat voor kast? HAF 922 red edition toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Laatst online: 10-06 20:27
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:31:
[...]

wat is dat voor kast? HAF 922 red edition toevallig?
Nee, ik geloof de Cooler Master Centurion 5 II (Limited Edition Red).

Correct me, if I'm wrong :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jasiccama schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:13:
[...]

Nee, ik geloof de Cooler Master Centurion 5 II (Limited Edition Red).

Correct me, if I'm wrong :)
Ik ga je niet correcten ;) Inderdaad Centurion 5 II. Erg fijne kast, alleen zijn de stock fans wat luidruchtig. Maar die zijn uiteraard vervangen :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Laatst online: 10-06 20:27
BillSpaarbank schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:34:
[...]

Ik ga je niet correcten ;) Inderdaad Centurion 5 II. Erg fijne kast, alleen zijn de stock fans wat luidruchtig. Maar die zijn uiteraard vervangen :)
Inderdaad, kast ziet er goed uit :)

Ik gebruik al een tijdje Noctua fans, heb nu 5 x 140mm in mijn kast.
Kwalitatief goede fans en ook nog eens erg stil.

Zal binnenkort hier ook een paar foto's plaatsen van mijn "Air Cooled" Aerocool kast :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img138/7400/381go.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img337/3038/742k.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img535/5685/403qc.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img828/9636/994xk.th.jpg

Effe op de plaatjes klikken om ze te vergroten.

Intel Core i5 2500K
Sapphire HD6950 2GB Dual Fan (@ HD6970)
Asrock P67 Extreme 4 Gen 3
Samsung Spinpoint F3 1TB
XFX 650w XXX + 8GB RAM

Op mijn CM Hyper 212+ zitten 2 Gelid Solutions Wing 12 PL fans. Naast de standaard fans zitten er ook nog 4 Xigmatek XLF-F1253 fans in m'n kast, waarvan het merendeel zit aangesloten op m'n Scythe Kaze Master Ace. Dit uiteraard allemaal ingebouwd in een Cooler Master CM690 II Advanced (met doorzichtig zijpaneel). Weinig lawaai (niet muisstil jammer genoeg, maar dat is de schuld van m'n voeding) en altijd mooie temperaturen, waarbij alle fans op zo'n 600 rpm draaien. Ik denk dat ik alleen de top fans nog wil vervangen voor 2 140mm fans

[ Voor 4% gewijzigd door Exile84 op 10-02-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

leuke kermis bak...
de kleuren van de fans zijn wel mooi egaal, en het is ook niet zo dat die pc schreeuwt om er te wezen. maar het blijft een kermis bak, maar toch wel 1 van de betere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
L702 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:25:
M'n foto was niet scherp. (zijn ze nooit, maar er is een grens.) Maar bij deze:

[afbeelding]
(Clickable)

Ik kan je vertellen dat het allemaal net past, ik heb nog ongeveer 1mm speling tussen de voeding en de HR-02 en tussen de zijkant en de HR-02 ook een paar mm.

En linksboven zie je op de Sapphire X58 Pure Black de CPU temperatuur, Idle. Lekker stil met de fans op 600rpm, daar is de HR-02 goed in.
godallemachtig wat heb jij takke veel RAM op je mamaplank! :+
Exile84 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Effe op de plaatjes klikken om ze te vergroten.

Intel Core i5 2500K
Sapphire HD6950 2GB Dual Fan (@ HD6970)
Asrock P67 Extreme 4 Gen 3
Samsung Spinpoint F3 1TB
XFX 650w XXX + 8GB RAM

Op mijn CM Hyper 212+ zitten 2 Gelid Solutions Wing 12 PL fans. Naast de standaard fans zitten er ook nog 4 Xigmatek XLF-F1253 fans in m'n kast, waarvan het merendeel zit aangesloten op m'n Scythe Kaze Master Ace. Dit uiteraard allemaal ingebouwd in een Cooler Master CM690 II Advanced (met doorzichtig zijpaneel). Weinig lawaai (niet muisstil jammer genoeg, maar dat is de schuld van m'n voeding) en altijd mooie temperaturen, waarbij alle fans op zo'n 600 rpm draaien. Ik denk dat ik alleen de top fans nog wil vervangen voor 2 140mm fans
fan LED's op standje kernsplijting? C:

[ Voor 47% gewijzigd door w4v3g0d op 10-02-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

hardwarejunk schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:36:
[...]

godallemachtig wat heb jij takke veel RAM op je mamaplank! :+
Hmm, 6 stuks valt toch wel mee?
6x4GB = 24GB of 6x2GB = 12GB... ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
hardwarejunk schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:36:
fan LED's op standje kernsplijting? C:
Haha valt wel mee. Dat laatste plaatje geeft het een beetje beter weer. Die eerste 3 zijn geschoten met een vertraagde sluitertijd van 15 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabelmanagment in een kleine behuizing is niet altijd makkelijk weg te werken. Gelukkig biedt de Silverstone Precision PS07 voldoende ruimte achter het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTW8OMR4-D.jpg

De binnenkant spreekt voor zich. De behuizing wordt gekoeld door de standaard 120mm Silverstone ventilatoren. De CPU wordt gekoeld door een Coolermaster TX3, en als laatste de exhaust ventilator van Nexus welke 120mm meet.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGAVLMJQ-D.jpg

Nu wil ik nog het een en ander veranderen zoals de sleeving. Ben dus op zoek naar koppel stukken voor de 24 pins kabel en de GPU kabels. De 8 pins voedingskabel hoort daar ook bij.

De kast is nagenoeg niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Exile84 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:01:
[...]

Haha valt wel mee. Dat laatste plaatje geeft het een beetje beter weer. Die eerste 3 zijn geschoten met een vertraagde sluitertijd van 15 seconden.
oh ik dacht al, hoe kan je ooit slapen met lichten die je door je oogleden heen ziet :F *FACEPAAALLMM*

i just LOL'D
HardCoreGamer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Hmm, 6 stuks valt toch wel mee?
6x4GB = 24GB of 6x2GB = 12GB... ;)
ja maar alsnog, het lijkt behoorlijk veel :o

[ Voor 23% gewijzigd door w4v3g0d op 10-02-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

@Exile. Kun je me eens uitleggen waarom je 2 bottom intakes hebt en 1 front intake?
Je opwaartse luchtstroom van de bottom intakes wordt toch verstoord door de front intake?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:15:
Kabelmanagment in een kleine behuizing is niet altijd makkelijk weg te werken. Gelukkig biedt de Silverstone Precision PS07 voldoende ruimte achter het moederbord.

[afbeelding]

De binnenkant spreekt voor zich. De behuizing wordt gekoeld door de standaard 120mm Silverstone ventilatoren. De CPU wordt gekoeld door een Coolermaster TX3, en als laatste de exhaust ventilator van Nexus welke 120mm meet.

[afbeelding]

Nu wil ik nog het een en ander veranderen zoals de sleeving. Ben dus op zoek naar koppel stukken voor de 24 pins kabel en de GPU kabels. De 8 pins voedingskabel hoort daar ook bij.

De kast is nagenoeg niet te horen.
wauw, dat ziet er heel netjes uit! Zeker in zo'n kleine kast is zulk mooi kabelmanagement een pain :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gurrif
Het wordt nog erger als je nagaat dat ik een advies heb opgevolgd uit het voedingen topic en dus een XFX Pro voeding gekocht heb die non modulair is. Dan is het inderdaad heel erg prutsen om je kast dicht te krijgen. Dat is het enige negatieve aan mijn build. Hij koelt heerlijk, heeft een goede airflow en een heerlijke behuizing om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Deathchant schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:33:
@Exile. Kun je me eens uitleggen waarom je 2 bottom intakes hebt en 1 front intake?
Je opwaartse luchtstroom van de bottom intakes wordt toch verstoord door de front intake?
Heb meestal de voorste uit staan en de onderste fans aan (soms ook andersom overigens). Maar meestal blazen de onderste fans wat harder dan de voorste (500 rpm), waardoor ik het idee heb dat de luchtstroom van de voorste wel mee omhoog wordt genomen door dat van de onderste fans (of zie ik dit verkeerd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het over aircooling hebben: Bit-Tech heeft net een test online geslingerd die absoluut de moeite waard is om te lezen.

http://www.bit-tech.net/h...g-cooling-investigation/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds gister heb ik de Nexus Prominent R. Eindelijk een behuizing waar ik de kabels goed kan wegwerken!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xVzA9FRK6nYVbHIcBSrmugJ8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gv1D3JRsgEg2sCHom8aO0YbJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QUKKonCuAcd6iDy6snT6j8fm/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uA5n5fmuPBIDxWIXaZ55eCtt/thumb.jpg

Idle Temps:

idle

Load Temps:

load

Ik ben erg tevreden met het resultaat. Mijn behuizing heeft er nog nooit zo netjes uit gezien. :D

Ter vergelijking:

[ Voor 214% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:57:
Als we het over aircooling hebben: Bit-Tech heeft net een test online geslingerd die absoluut de moeite waard is om te lezen.

http://www.bit-tech.net/h...g-cooling-investigation/1
Was zeker de moeite waard.

3. If you have a roof mount that’s located nearer the front of the case than the CPU cooler, leave it open. Fitting a fan here only causes problems.

Dus je kunt beter 1 fan bovenin (achter) hebben draaien dan 2. Hier zit natuurlijk ook wel wat in, omdat je anders met die voorste fan de lucht voor de cpu koeler weghaalt.

Vraag me eigenlijk sowieso af of een top fan nut heeft als je push pull op je cpu koeler gebruikt. De lucht wordt al bijna direct door de rear fan naar buiten geblazen.

Over push pull gesproken, is het trouwens beter om de achterste harder te laten draaien dan de voorste of precies andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Exile84 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Was zeker de moeite waard.

3. If you have a roof mount that’s located nearer the front of the case than the CPU cooler, leave it open. Fitting a fan here only causes problems.

Dus je kunt beter 1 fan bovenin (achter) hebben draaien dan 2. Hier zit natuurlijk ook wel wat in, omdat je anders met die voorste fan de lucht voor de cpu koeler weghaalt.

Vraag me eigenlijk sowieso af of een top fan nut heeft als je push pull op je cpu koeler gebruikt. De lucht wordt al bijna direct door de rear fan naar buiten geblazen.

Over push pull gesproken, is het trouwens beter om de achterste harder te laten draaien dan de voorste of precies andersom?
Je moet je engels wat bijschroeven. Er staat: "Als je een plaats hebt voor een ventilator die dichterbij de voorkant van de case is dan de cpu cooler, laat het open."
Dus droog gezegd: als je 2 direct achter elkaar liggende fans op je 'top rear' positie hebt mag het, zolang ze niet te ver voorbij de cpu cooler komen. Wat jij zegt is natuurlijk alleen maar van toepassing als je fans op je cpu-koelblok hebt, de nog relatief frisse lucht wordt dan gedeeltelijk weggenomen en heeft geen nut gehad om de cpu te koelen.

Push pull op je cpu cooler wil zeggen dat je OP je cpu blok 2 fans hebt, eentje aan de voor/onderkant (intake), en eentje op de achter/bovenkant(exhaust). Dit heeft niets te maken met de aanwezigheid van een rear of top fan. Dus afhankelijk van je plaatsing op de cpu cooler: "onder > boven " of "voor > achter" plaats je respectievelijk een top of rear fan (als je dat nodig vindt / temps te warm zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door diedazz op 11-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yJbdDPdyhAiUiVM55LafEbok/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UNCoUYYEVOSoQJ43JFSaoT0G/medium.jpg

Contents:

i5 2500K
Scythe Mugen 2
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
8GB Corsair vengeance LP
HD6870 met Accelero Xtreme PLUS II
OCZ Xstream pro 700W
Creative recon3d
Promise SuperTrak EX16350
Intel Pro 1000MT
8 harde schijven (500 - 2000GB)
OCZ Vertex 1 60GB
Samsung 830 128GB
in een CM690

Alleen de dvd speler / brander paste niet meer. Iemand nog een 5.25" behuizing over?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Is de kast te klein (of heeft ie te weinig cable management gaten?) Er zitten wel erg veel schijven in je kast ;)
Voor wat gebruik je ze? (just curious)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@m2m :r sorry, ik ruim het wel even op :P. M.a.w. mijn mening: bekabeling is bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Dat zeg je nu wel zo... maar 't ziet er niet uit als een makkelijk kastje om in te kabelen, laat staan met zo'n shitload aan harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een bepaalde Back-to-the-future/Mad Max-achtige uitstraling vind hebben :) Zo kaal en strak is ook iedere keer hetzelfde. Dit is wel rommelig, maar geen willekeurige puinbende.

O ja, je was de Mugen 2 nog vergeten te noemen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:26:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een bepaalde Back-to-the-future/Mad Max-achtige uitstraling vind hebben :) Zo kaal en strak is ook iedere keer hetzelfde. Dit is wel rommelig, maar geen willekeurige puinbende.
Ben ik wel met je eens. Maar toch... ik denk dat het tijd word voor een NAS-je ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

helaas kan ik SATA kabels niet passend maken. Dus ik zit altijd met extra bekabeling. Bovendien moet alles van links naar rechts, boven en onder en middendoor. En dan heb ik ook nog een fancontroller met 4 sensors, 5 Fan kabels en 1 extra kabel richting voeding. Dan nog het frontpanel ding van creative. Al met al een volle bak :D
megadoom schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:06:
@m2m :r sorry, ik ruim het wel even op :P. M.a.w. mijn mening: bekabeling is bagger ;)
;)

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 12-02-2012 00:45 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Lijkt mij tijd voor een nieuwe kast? Ik heb ook wel eens dikke hardware in een krappe kast gehad. En dat is niet lang goed gegaan. Temperaturen van videokaarten (2x 9800GTX) kwamen onder wat voor stress dan ook tot over de 95 graden (op een LAN party op een van de kaarten een uur lang op 107 graden gedraait :X ).

Ik ben toen overgestapt op een ruimere kast, 2 dagen later was een van de GTX'jes overleden

Om een indicatie te geven hoe krap het was:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yjUz7b0MkIvSvwbXx4O5pT8a/medium.jpg
De 2 kaarten. Airflow kwam van een enkele 120mm fan die van rechts onderin de foto langs 2 hardeschijven moest. Op deze foto nog met een Core 2 Duo E6750 onder een Arctic Freezer 7 Pro. Zoals je ziet loopt de bovenste kaart hier alle airflow mis, dit was dan ook de kaart die zonder al te hoge belasting 10 graden warmer werd dan de onderste

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/33y2UhciQMsAgxO5Dlhqpl2c/medium.jpg
Later vervangen door een Core i5 750, eerst op de stock koeler, na een paar weken op waterkoeling ( Tt Bigwater 760i met een EK Supreme LT blok). Warmte van de enkele 120mm radiator werd weer terug de kast in geblazen :X )

Dit was trouwens in een NZXT Nemesis, die ik zo gaaf vind dat ik die nog steeds heb, vind hem te cool om weg te doen :P Zit nu wel wat minder spannende hardware in (Corsair VX450, Asus Crosshair, Athlon X2 5200, 4GB DDR2-1066 en een van de 9800GTX'jes). Gebruik ik veel om spul mee te testen, ook als game bak als m'n neefje mee gaat naar LAN party's

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 12-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
diedazz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Je moet je engels wat bijschroeven. Er staat: "Als je een plaats hebt voor een ventilator die dichterbij de voorkant van de case is dan de cpu cooler, laat het open."
Dus droog gezegd: als je 2 direct achter elkaar liggende fans op je 'top rear' positie hebt mag het, zolang ze niet te ver voorbij de cpu cooler komen. Wat jij zegt is natuurlijk alleen maar van toepassing als je fans op je cpu-koelblok hebt, de nog relatief frisse lucht wordt dan gedeeltelijk weggenomen en heeft geen nut gehad om de cpu te koelen.

Push pull op je cpu cooler wil zeggen dat je OP je cpu blok 2 fans hebt, eentje aan de voor/onderkant (intake), en eentje op de achter/bovenkant(exhaust). Dit heeft niets te maken met de aanwezigheid van een rear of top fan. Dus afhankelijk van je plaatsing op de cpu cooler: "onder > boven " of "voor > achter" plaats je respectievelijk een top of rear fan (als je dat nodig vindt / temps te warm zijn).
Ik las het als "dat je de (front)top fan dichter bij de voorkant van de kast hebt staan als dat de cpu koeler dichter bij de voorkant van de kast staat. Maar jouw uitleg is inderdaad iets logischer. Mijn Engels is overigens prima ;)

Uiteraard weet ik wat push/pull is, maar dit is niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag natuurlijk. Ik vroeg mij af of een top fan (net achter de cpu koeler) veel nut heeft als je een push/pull setup op je cpu koeler hebt in combinatie met een rear fan. Als de afstanden redelijk kort op elkaar zitten, dan wordt de lucht door de cpu fans en de rear fan in één stroom naar buiten gezogen. Hierdoor heeft die top fan maar weinig te doen (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Exile84 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:42:
[...]
Uiteraard weet ik wat push/pull is, maar dit is niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag natuurlijk. Ik vroeg mij af of een top fan (net achter de cpu koeler) veel nut heeft als je een push/pull setup op je cpu koeler hebt in combinatie met een rear fan. Als de afstanden redelijk kort op elkaar zitten, dan wordt de lucht door de cpu fans en de rear fan in één stroom naar buiten gezogen. Hierdoor heeft die top fan maar weinig te doen (lijkt mij).
Klopt wat je zegt, één top fan of één rear fan is voldoende, alletwee is overkill met pushpull (behalve als de top fan in een voeding zit maar dat is dan weer een andere situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Een uurtje geleden mijn standaard Cooler Master koelpasta vervangen door Antec Formula 7 en meteen mijn kabels maar een beetje opgeruimd.

Foto is niet geweldig, als ik er aan denk zal ik nog wat foto's overdag maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44YeQQilM72moGMTaugCPkpv/medium.jpg

Intel Core i7 860 op 4,01GHz (21x191)
Scythe Mugen 3 push/pull
Asus P7P55D-E
16GB Corsair Valueselect 1333 op 1530MHz
Sapphire HD5970
3TB opslag en 90GB SSD
Cooler Master Stacker 830 SE case
3x120mm intake, 2x120mm outtake (overdruk zal in deze gatenkaas geen probleem zijn)

De pc staat nu ongeveer een uurtje te idlen (beetje internetten) en de temperaturen zijn nu al een graad of 4 per core beter dan met de Cooler Master pasta. Met de simpele XS bench van Realtemp gingen de cores al een graad of twee over de 60, nu wordt de heetste core na 5 tests achter elkaar 50 graden Celsius. Geen idee of de pasta nog tijd nodig heeft om te curen maar ik ben tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y1j1rnQ5jWvDnNe0g3fumBle/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een nieuw maar toch oud systeem weer leven in geblazen.
Na jaren op de plank gelegen netjes in doos heb ik besloten het volgende in elkaar te zetten

Sapphire Pure Innovation PI-RX480 Grouper :9
AMD Athlon X2 4600+ Manchester 90nm
Asus 8400GS (sapphire HD3870 zit nog in pc van vrouw) later niet meer... :P
2x512MB Elixer PC3200 en 2x1GB Kingston KVR PC3200
Maxtor 250GB IDE (wordt later Corsair nova64 SSD)
Bitfenix merc alpha kast

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dKjxXl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CXrJXl.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is een oud beestje. Ik heb hier zelf ook nog een Athlon 4800+ liggen, daar kan je op zich nog best een hoop mee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
of een 3200 2400 die je 4 maanden geleden gebruikt heb voor gamen :X, heb helaas niet een goed geschikt moederboord voor overklokken, kan wel multiplier en fsb veranderen, maar kan de temperatuur niet zien :P.

oh en ik heb misschien morgen wat foto's van een oude school computer.. had een zelfmoord neiging toen ik die kast van binnen zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:20:
Zo, dat is een oud beestje. Ik heb hier zelf ook nog een Athlon 4800+ liggen, daar kan je op zich nog best een hoop mee :Y
Ik heb wel interesse in die cpu :)
Ze zijn moeilijk te krigen die 4800+ 2Mb L2 s939

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:48:
Ik heb wel interesse in die cpu :)
Ze zijn moeilijk te krigen die 4800+ 2Mb L2 s939
Er zit ook nog een moederbord bij, een Asus A8N-SLI. Op zich was ik niet van plan het spul weg te doen (is de backupbak/testbak), maar overleg is altijd mogelijk. Ik vind het ook zonde als ik spul heb stilliggen dat een ander nog goed kan gebruiken.

Het was toen ook een uiterst dure CPU, dus ik vind het niet gek dat het spul relatief zeldzaam is :p De Intel 2011 hexacores gaan over een jaar of zes ook niet heel veel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wow... een wit moederbord xD die maken ze niet meer.
enigste wat ik niet heb is die uber retro fan-controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
oh god, waarom post ik hem dan niet nu? hier komen een paar foto's van de geweldige cooling van mn schoolcomputer. (niet geschikt voor mensen met een slecht hart)

Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/IMAG0275.jpg

dat groene is iets om de cpu heen, en aan het eind zit een outtake fan. (dat zwarte)
Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/IMAG0276.jpg

en ook erg:
Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/IMAG0279.jpg

ik ga er misschien een klein servertje van maken, maar moet nog een geschikte still outtake fan/cooling zoeken..

[ Voor 10% gewijzigd door megadoom op 15-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Fordox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:23:
De fancontroller kan je nergens kopen ,die zat standaard in een thermaltake xaserAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1042148375.jpg

Moederbord was destijds ook erg beperkt te krijgen ,heb hem uit england laten komen voor toen rond de 200 pond.

Het ziet er puntgaaf uit ik ben ook erg zuinig op mijn hardware ;)

@Camacha ik wardeer het aanbod om er over te praten maar als jij dat systeem ook gebruik zoals bij mij,dus als backup zal je er nog veel plezier aan hebben.
Mocht ik me bedenken dan geef ik je een DM.

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-J op 15-02-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met die schoolbak? Gewoon een standaard OEM-geval toch? Gevalletje functie boven uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik heb ergere verhalen gehoord, dat de fan van de voeding ook de fan was van de cpu :P.

zijn al 10 jaar oud die bakken, mogen afgestoft worden.. heb wel een fan nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:31:
ik heb ergere verhalen gehoord, dat de fan van de voeding ook de fan was van de cpu :P.
Dat is ook niet zo eng, eerlijk gezegd, zeker als je bedenkt wat een CPU toen verbruikte. De PSU zat vroeg met die reden ook in de kast; dan trok de hete lucht omhoog en naar buiten. Pas na de voor toen extreem hete P4's zijn we gewend geraakt aan de huidige verbruikscijfers en zijn dergelijke constructies ook minder aan te raden geworden.

Gelukkig zien we nu zo langzamerhand weer een beweging de andere kant op, met de nieuwe Ivy's die zeer capabel zijn en toch niet maximaal stoken. Die 125 watters zijn binnenkort ook weer verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
het zijn ook pentium 4's 2.8 ghz met HT die van de foto

[ Voor 17% gewijzigd door megadoom op 15-02-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:19:
Met alle respect voor jou inzet in dit topic maar...
Ik denk dat het hier meer de bedoeling is om hier een custom luchtgekoelde, en een beetje gepimpte pc te showen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:19:
We hadden het over CPU's die via de PSU gekoeld worden hè, deze heeft gewoon een eigen koeloplossing. Als je ergens vanuit kunt gaan is het wel wat OEM-oplossingen niet halfslachtig zijn, want als daar gezeur van komt heeft men echt een groot probleem bij de fabrikant. Je moet er niet mee gaan overclocken, maar het werkt allemaal prima.

Ik heb ook nog een kast met een dergelijke oplossing staan, als je het ding gebruikt zoals 'ie ooit bedoeld is gaat dat best. Dat we hier nu gewend zijn dat overal absurde heatsinks op zitten is weer wat anders :p
Speedy-J schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:23:
Met alle respect voor jou inzet in dit topic maar...
Ik denk dat het hier meer de bedoeling is om hier een custom luchtgekoelde, en een beetje gepimpte pc te showen. :)
Ik denk dat zo lang het niet uit de hand loopt een beetje afwisseling best prettig is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@camacha, denk je dat ik makkelijk de ene fan kan vervangen met een stillere? (dat ik geen warmte problemen krijg).

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
De pc's die op mijn middelbare school stonden (en ik vrees dat ze er nog staan) waren 10x erger dan dat.
Pentium3 hittekoppen met een koelblok van 1cm dik in een volledig met stof volgelopen lowprofile OEM kast. Resultaat: traag als stront door een rietje en met een warmte afgifte waar je bang van werd. En in de zomer vielen ze met bosjes.

specs

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:54:
@camacha, denk je dat ik makkelijk de ene fan kan vervangen met een stillere? (dat ik geen warmte problemen krijg).
Op zich wel, maar je moet wel even opletten dat je geen variant kiest met een erg lage snelheid (of belangrijker, weinig airflow/druk). Er moeten echter wel genoeg fans te vinden zijn die ongeveer evenveel lucht verplaatsen en toch een bak stiller zijn. Dat is voor OEMS namelijk niet echt een prioriteit.

Welk formaat is het? Is het PWM?

• megadoom
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Op zich wel, maar je moet wel even opletten dat je geen variant kiest met een erg lage snelheid (of belangrijker, weinig airflow/druk). Er moeten echter wel genoeg fans te vinden zijn die ongeveer evenveel lucht verplaatsen en toch een bak stiller zijn. Dat is voor OEMS namelijk niet echt een prioriteit.

Welk formaat is het? Is het PWM?
weet niet, maar op foto 2 is het volgensmij die rood-wit-zwart kabel

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hallo daar!

Ik denk, post mijn pc hier ook maar even nadat er weer een upgrade inzit. En dus bij deze...
Zit een 2e grafische kaart bij. 2e hands over marktplaats aan kunnen schaffen, was al een tijd opzoek naar precies hetzelfde model omdat ik ze er zo vet uit vindt zien.

Even wat mooie plaatjes :) (foto's gemaakt met mijn Samsung Galaxy Nexus)
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/3779/img201202221848391.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/3016/img201202221722581.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/4238/img201202222346011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/6397/img201202222346181.jpg

Cablemanagement gedaan. Pfoe die zit achter het mobo paneel goed strak, hele zijkant van de kast staat bol, maar daar kijk ik toch niet tegenaan. Temperaturen van de kaarten lopen tijdens een paar uur intensief gamen op naar 60 graden, met de fans op 30%. Lijkt me niet heel slecht. CPU wordt zo'n 40 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/8363/img201202221855471.jpg

Wist niet zeker of die hier het beste kon of in het WC Cooled topic, maar aangezien het hier vooral om de grafische kaarten gaat toch maar hier gepost.

Hardware:
AMD Phenom II x4 965BE (corsair H50)
ASUS Crosshair III Formula
OCZ Platinum 6GB (wordt vervangen door 16GB Corsair Vengeance)
2x ASUS HD 5870 v2
Corsair tx750watt
Cooler Master CM690

Er komt overigens binnenkort een wat grotere kast aan aangezien het allemaal nogal wat krapjes is. Zit te kijken naar Lian li. Zeer mooie kasten maar hangt helaas ook een prijskaartje aan. Als de nieuwe kast er is zal er ook een nieuwe casemod komen. Die is dan uiteraard te volgen in het casemod forum.

Groetjes!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
update van mijn volle kast :)

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p001.JPG
Overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p002.JPG
Airflow illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p003.JPG
Lage shot van de koelers op mijn hardware.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p004.JPG
Close up van CPU koeler en het geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p005.JPG
Videokaart en geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p006.JPG
hdd kooi met 4x 2TB HDD erin. Tussen HDD's en voeding zit ook nog een fan geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p007.JPG
Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_p008.JPG
Cable management

Specs staan hieronder in mijn signature. Het enige wat ik nog wil is mijn hdd's upgraden zodat ik meer opslag heb. Temps zijn erg goed:

CPU: 30~75
GFX: 35~70
HDD: 30~40

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-02-2012 23:21 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Fordox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:23:
Klikte dit topic toevallig aan en bedacht me dat ik nog precies zo'n fancontroller heb liggen! De Thermaltake V5000A Daimer heeft hier velen dienstjaren mogen draaien :)

Inmiddels heb ik een Corsair Carbide 500R aangeschaft, en ben tot nu toe tevreden. Zoek alleen nog een manier om zowel mijn 24-pins en P8 kabel te verlengen. Ik kom wel verlengkabels tegen, maar is het niet mogelijk om deze handmatig te verlengen? Ik weet niet of de kwaliteit naar beneden gaat als ik ga solderen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/259965g.jpg

Oja, temps:

CPU 32 ~ 50
GPU 48 ~ 53
HDD 30 ~ 35

[ Voor 6% gewijzigd door ihre op 25-02-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik had precies hetzelfde probleem met de P8 kabel in mijn Antec 900 maar ik heb gewoon een verlengkabeltje gekocht? Wat is precies de reden dat je dat niet wilt?

Het koppelblokje past bij mijn 900 in ieder geval tussen de backplate en de linkerkant van de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

je kabels mogen wel iets beter, om de kabels iets te verlengen van je cpu en 24 pins, kun je je voeding ook omdraaien. is ook beter voor je airflow.
de cpu powerkabels kun je ook onder je kaarten door laten lopen (tussen de pcie slot en de io shield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Bedankt voor de tips, ga ik morgen even naar kijken. De reden dat ik naar handmatig verlengen vraag, is omdat ik nog veel overbodige molex kabels heb liggen die evt als donor mogen dienen. Scheelt weer geld uitgeven, plus leuk om een beetje te oefenen met solderen.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Let op:
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.

Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.