Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:40:
[...]
JIJ koopt een laptop voor de hardware. Ik koop een notebook voor de degelijkheid en het gebruiksvriendelijke OS (MacBook). Jij hebt simpelweg andere eisen. Betekent niet dat als mensen andere eisen dan jij hebben dat je die niet mee mag laten tellen.
Nogmaals, het is een verkiezing van de beste
notebook. Niet de beste
notebook hardware.
Nogmaals ik vind Macbooks en Macbooks pro geen SLECHTE laptops. Heb zelf eentje gehad en qua laptopervaring kan er weinig tegenop. Zelfs als ik er nog eentje had, had ik net als nu beweerd dat je het OS los moet zien van de hardware. Omdat simpelweg het 2 losse dingen zijn.
Gebruiksvriendelijk OS is vrij relatief. Ik heb een heel huis wat niet om kan gaan met OSX en het pas kunnen na veel moeite. Ik kan er normaal mee omgaan, maar moest de laptop wegdoen vanwege school. Aangezien ik eerst moest upgraden voordat ik pas normaal Windows naast mijn OSX kon draaien en ik absoluut geen geld had voor een upgrade. Wat ik nog steeds jammer vind eigenlijk
Dan moet dat duidelijk vermeld worden ergens. Ik zou persoonlijk op een Laptop in het algemeen stemmen doodsimpel omdat ik elk OS kan draaien. Maar anderen doen dat niet, ben daar ook goed bewust van. Maar ik vind dat wij op Tweakers hier niet hoeven te stemmen als normale mensen en wij best het OS en de hardware los van elkaar kunnen koppelen. Waar imho niets mis mee is. Juist beter juist omdat je de vrije keuze erin hebt.
Hertog schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:51:
[...]
Ik heb de belangrijke stukjes even gemarkeerd

Het is duidelijk dat jij dit vindt, maar anderen zullen hier anders over denken. En dat was de vraag: waarom mag men alleen argumenten gebruiken die in jouw ogen terecht zijn?
Voor sommige mensen is bijvoorbeeld de stevigheid van een Touchpad belangrijk, voor mij is dat minder een argument. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat argument dus niet meer mee mag tellen. En ja, er zijn mensen die de integratie van hardware en software een belangrijk voordeel van (laptops van) Apple vinden. Waarom kan dat dan geen argument zijn?
Kan uiteraard wel, maar een OS is echt iets anders dan de samenstelling van de laptop of de constructie. Dat is wat ik graag gescheiden wil houden/hebben. Omdat de constructie met een OS voor je laptop bij "normale" notebooks heel anders in elkaar zit dan bij Apple. Juist daarom.
Maar waarom is het eerlijk om de software uit te sluiten, en niet eerlijk om, bijvoorbeeld, de beeldkwaliteit uit te sluiten? De gebruikte panels komen toch vrijwel allemaal van andere fabrikanten dan de laptop, en een klein groepje fabrikanten ook...
Voor veel mensen is de software een belangrijk onderdeel van de gebruikservaring. Ik kan me ook voorstellen dat mensen, bijvoorbeeld, niet op een bepaald merk stemmen omdat daar een enorme lading nagware wordt meegeleverd. Dat is voor mij, en een hoop andere tweakers, geen criterium omdat we toch wel direct een schone installatie leveren, maar ik ken ook mensen die zich er genoeg aan ergeren om een hekel aan dat merk te krijgen. Die dus een laptop van dat merk nooit meer goed zullen vinden.
Beeldkwaliteit is voor elke laptop weer anders, coating, aansturing, kwaliteit in vergelijking met de behuizing. Elk display is afgesteld op de laptop zelf. Vandaar dat je mag stellen OS =! beeldscherm
Veel mensen vinden juist die nagware handig want het zit er al bij en worden juist heel treurig van al die programma's die ze moeten installeren. Maar wij hebben het niet over gewone mensen, maar Tweakers

. Wij Tweakers vinden dat weer niet, ik heb ook direct mijn bloated vista ingeruild voor een kale 7 en daarna Linux.
[
Voor 42% gewijzigd door
Touchdomex op 22-11-2009 22:13
]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker