Gouden Steeksleutel 2010 Ideeën topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
I know, daarom dus ook de 'of', dus of een serie of het merk. Merk zou in dit geval beter zijn dan serie, het is nu in ieder geval een scheve en oneerlijke categorie, één reus tegenover allemaal kleine spelertjes (qua modellen).

Smartphones is dus een moeilijk iets, maar er zijn zat andere categorieën die op deze manier eigenlijk kant noch wal raken. 'Beste moederbord' is ook zo eentje, 8 van de 10 stemmers zal de keuzemogelijkheid 'Gigabyte EX-GA-B2250' tegenover de 'MSI FX-995-GTA' niks zeggen en zal waarschijnlijk gewoon stemmen op wat het meeste op het moederbord lijkt wat hij/zij heeft of wil hebben. Ook in dit geval lijkt me 'Beste moederbordfabrikant' een stuk beter als categorie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik in komen... Om tot een serieus oordeel beste moederbord te komen, moet je de specs erbij gaan halen, en precies gaan vergelijken. Want niemand weet dat allemaal uit zijn hoofd. En dat zal dus echt niet gebeuren in deze verkiezing. Zelfs al nomineer je borden, dan zal er hoofdzakelijk op basis van merknaam gestemd worden.

Dat is anders bij bijvoorbeeld grafische kaarten, waarbij de specs van onderlinge kaarten i.h.a. wel in grote lijnen bekend zijn. (Omdat het ook veel relevanter is... verschil tussen moederborden is i.h.a. gerommel in de marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beste videokaart
Beste cpu
Beste moederbord
Beste videokaart en CPU mogen er van mij wel in blijven, maar het beste moederbord is eigenlijk niet te kiezen. Te veel verschillen, ik zie nu bijvoorbeeld een paar keer een pricewatch: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P genomineerd worden. Maar dat snap ik bijvoorbeeld niet want wat maakt dit mobo nou beter dan de concurrentie. Niet veel tot niks.

Maar aan de andere kant als de MSI Big Bang Fuzion dit jaar kwam, was dat (imo) het beste mobo, dat is echt een vooruitgang. De rest zijn gewoon 10 in een dozijn mobo's. ;)

Dingen die ik mis zijn voeding. Hier kun je veel beter één kiezen.
Bijvoorbeeld de SeaSonic X-650 (80 Plus Gold, Semi passief, volledig modulair en een redelijke prijs)
Of de Nexus Value 430W bijvoorbeeld (ongelooflijk stil)

Geen SSD's zijn imo ook wel een gemis nu het wel de dingen van de toekomst worden/zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:26:
Beste laptop heb ik een probleem mee... Je ziet dat er onmiddellijk alle Apple fanboys op reageren.
Ik kan me voorstellen dat mensen moe worden van het 'fanboy-gedrag' van sommige Apple-gebruikers, maar ik wordt er ook nogal moe van dat in iedere discussie iedereen die Apple goed durft te vinden direct een fanboy genoemd wordt. Alsof iedereen die een voorkeur voor Apple heeft daarmee automatisch een fanboy is en dus geen ander argument meer kan hebben.
DeX schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:06:
[...]

Design.. Ok. Kwaliteit... Valt ook over te praten.
Precies: daar valt over te praten. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat het de beste is, maar je kunt ook niet zomaar het tegendeel als feit noemen. Net als bij vrijwel elke andere categorie.
Je maakt mij alleen niet wijs dat een MacBook gebruiksvriendelijk is zonder OS
Even los van de discussie of een MacBook ook zonder OS X meerwaarde heeft: waarom zou je het OS niet als een criterium mogen gebruiken, als je dat belangrijk vind? Net zoals sommige mensen criteria als een BluRay-drive of een 17" scherm belangrijk kunnen vinden terwijl anderen dit geen probleem vinden.
De userbase/laptopmodel ratio is dan gewoon niet eerlijk.
Aan de andere kant is het aantal Windows/Unix gebruikers nog altijd véél groter dan het aantal Mac-gebruikers. Als honderd Windows/Unix gebruikers uit 50 modellen kunnen kiezen en vier Mac-users uit 2 modellen, hoe is de ratio dan?

Uiteindelijk is dit toch een populariteitswedstrijd omdat veel mensen zullen stemmen op de browser en internetprovider, bijvoorbeeld, die ze zelf hebben en zelden alle andere browsers of providers geprobeerd hebben. Is dat erg?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Hertog schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:59:
Ik kan me voorstellen dat mensen moe worden van het 'fanboy-gedrag' van sommige Apple-gebruikers, maar ik wordt er ook nogal moe van dat in iedere discussie iedereen die Apple goed durft te vinden direct een fanboy genoemd wordt. Alsof iedereen die een voorkeur voor Apple heeft daarmee automatisch een fanboy is en dus geen ander argument meer kan hebben.
Akkoord, het *probleem* bij Apple is dat er als voobeeld een MacBook genomineerd wordt (niets mis mee) maar er zijn zoveel verschillende MacBooks. Zelfde als dat ik een Acer Aspire of een Dell Latitude nomineer. Daardoor krijg je een vertekend beeld van de markt, want in het geval van Acer en/of Dell wordt er ook altijd een serienummer en eventueel ook nog een typenummer meegegeven (in mijn specifieke geval; niet genomineerd overigens) Acer (Merk) Apsire (Familie) 5720 (Serie) G (Type).

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 18-11-2009 13:04 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Matis schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:02:
[...]

Akkoord, het *probleem* bij Apple is dat er als voobeeld een MacBook genomineerd wordt (niets mis mee) maar er zijn zoveel verschillende MacBooks.
Volgens mij is het probleem nu net, als ik die andere posts zo zie, dat er NIET zoveel verschillende MacBooks zijn: er zijn maar twee series, de gewone en de Pro. Bij de Pro kun je dan nog uit verschillende maten kiezen, en bij beide kun je nog wat dingen zoals geheugen en hardeschijfgrootte aanpassen, en dat is het wel.
Zelfde als dat ik een Acer Aspire of een Dell Latitude nomineer. Daardoor krijg je een vertekend beeld van de markt, want in het geval van Acer en/of Dell wordt er ook altijd een serienummer en eventueel ook nog een typenummer meegegeven (in mijn specifieke geval; niet genomineerd overigens) Acer (Merk) Apsire (Familie) 5720 (Serie) G (Type).
Ik denk dan ook dat het wat ver gaat om tot dat typenummer aan toe te nomineren. Verschilt een Acer Aspire 5720 G zoveel van een Acer Aspire 5720 ZG, bijvoorbeeld? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan heel veel verschillen ja..
Een lettertje anders is vaak een andere resolutie / ander OS / andere HDD enzovoort enzovoort.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Hertog schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:59:
[...]

[...]

Precies: daar valt over te praten. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat het de beste is, maar je kunt ook niet zomaar het tegendeel als feit noemen. Net als bij vrijwel elke andere categorie.

[...]

Even los van de discussie of een MacBook ook zonder OS X meerwaarde heeft: waarom zou je het OS niet als een criterium mogen gebruiken, als je dat belangrijk vind? Net zoals sommige mensen criteria als een BluRay-drive of een 17" scherm belangrijk kunnen vinden terwijl anderen dit geen probleem vinden.

[...]
Omdat de OS gekoppeld is aan de laptop, waarbij andere non-OSX gebruikers een vrije keuze hebben uit alle modellen. Ja het draag mee in de keuze, nee het is niet eerlijk. Zelf vind ik een Dell CX2300 leuk, omdat daar Windows 7 op zit 8)7 . Dat is toch geen argument? Je kan toch op elke notebook anno 2009 Windows 7 zetten? Maar op elke Notebook OSX zetten?
Aan de andere kant is het aantal Windows/Unix gebruikers nog altijd véél groter dan het aantal Mac-gebruikers. Als honderd Windows/Unix gebruikers uit 50 modellen kunnen kiezen en vier Mac-users uit 2 modellen, hoe is de ratio dan?

Uiteindelijk is dit toch een populariteitswedstrijd omdat veel mensen zullen stemmen op de browser en internetprovider, bijvoorbeeld, die ze zelf hebben en zelden alle andere browsers of providers geprobeerd hebben. Is dat erg?
50 modellen?
T.net pricewatch telt er 1.041, waarvan 18 van Apple. Mee eens zijnde dat het een populariteitswedstrijd is, kun je toch wel zien dat de ratio van 1:58 ongeveer behoorlijk meedraagt in de nominatieronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hertog schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:16:
[...]

Volgens mij is het probleem nu net, als ik die andere posts zo zie, dat er NIET zoveel verschillende MacBooks zijn: er zijn maar twee series, de gewone en de Pro. Bij de Pro kun je dan nog uit verschillende maten kiezen, en bij beide kun je nog wat dingen zoals geheugen en hardeschijfgrootte aanpassen, en dat is het wel.
Dit gaat alleen op voor de Macbook white.

Bij de Pro kun je uit 7 modellen kiezen en elk model is weer naar smaak in te richten (wel niet backlite toetsenbord, glare, hardeschijf, geheugen) Waarbij dus elk type weer anders is.

Waarbij je dus voor 1 benaming. Namelijk de pro al standaard 7 verschillende versie's hebt. Waarbij ze ook nog eens zijn aan te passen...

Ik vind het zelf dat Apple wel een eigen categorie kan krijgen aan de hand van de populariteit van het apparaat. Er zijn zoveel versie's van. Misschien een algemeen Apple hardware steeksleutel? Waarbij je dus de iMac, Macbook, Macbook pro en de Mac Pro hebt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CLB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:18:
Kan heel veel verschillen ja..
Een lettertje anders is vaak een andere resolutie / ander OS / andere HDD enzovoort enzovoort.
Klopt, bij Acer is dat soms helemaal te gek.

Deze hebben zelfs dezelfde Type-letter
pricewatch: Acer Aspire 5720G-102G25Mi
pricewatch: Acer Aspire 5720G-1A1G16Mi

De een heeft een T7100, 250GB en 2 GB de ander een T5250, 160GB en maar 1 GB.

Dus zelfs al zal je stemmen op de Acer Aspire 5720 G, dan heb je nog minimaal twee builds die onderling weer dag en nacht verschillen. (Althans toentertijd :P ).

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

DeX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:22:
[...]

Omdat de OS gekoppeld is aan de laptop, waarbij andere non-OSX gebruikers een vrije keuze hebben uit alle modellen. Ja het draag mee in de keuze, nee het is niet eerlijk. Zelf vind ik een Dell CX2300 leuk, omdat daar Windows 7 op zit 8)7 . Dat is toch geen argument?
Op die manier misschien niet. Maar het zou wel kunnen dat een Linux-gebruiker niet voor een bepaalde laptop kiest omdat de driver-ondersteuning in zijn favoriete distro niet ideaal is, bijvoorbeeld, en dus juist een laptop nomineert die wel vlekkeloos werkt met die distro. Of dat iemand niet voor een laptop/netbook stemt die Windows 7 niet (vlekkeloos) kan draaien. Ik zeg niet dat het voor iedereen en elke laptop een argument moet zijn, maar ondersteuning voor een bepaald (onderdeel van) een OS kan voor sommigen zeker een argument zijn.
50 modellen?
T.net pricewatch telt er 1.041, waarvan 18 van Apple. Mee eens zijnde dat het een populariteitswedstrijd is, kun je toch wel zien dat de ratio van 1:58 ongeveer behoorlijk meedraagt in de nominatieronde.
Het was een voorbeeld, ik bedoel gewoon dat er ook veel meer niet-Apple gebruikers zijn hier. Daarnaast zal niet iedere Apple-gebruiker op een Apple-laptop stemmen, zoals je hierboven ziet. En tot slot, hoe zit die verhouding bij andere merken? Als 25% van de mensen een Lenovo heeft of zweert bij Lenovo, moet Lenovo dan ook 25% van het aanbod voorzien? Apple-gebruikers zijn zeker niet de enigen met fanboy-gedrag hoor :P
Touchdomex schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:54:
[...]

Bij de Pro kun je uit 7 modellen kiezen en elk model is weer naar smaak in te richten (wel niet backlite toetsenbord, glare, hardeschijf, geheugen) Waarbij dus elk type weer anders is.

Waarbij je dus voor 1 benaming. Namelijk de pro al standaard 7 verschillende versie's hebt. Waarbij ze ook nog eens zijn aan te passen...
Maar dat is toch niet uniek aan Apple? Als ik op de DELL-site kijk zie ik ook een paar modelnamen/typenummers die verschillende versies hebben en daarna nog verder aan te passen zijn. Ik dacht dat het probleem juist was dat er te weinig Apple-modellen waren, niet te veel. Maar dan is het toch gewoon een kwestie van de modelnummers mee nomineren?
Ik vind het zelf dat Apple wel een eigen categorie kan krijgen aan de hand van de populariteit van het apparaat. Er zijn zoveel versie's van. Misschien een algemeen Apple hardware steeksleutel? Waarbij je dus de iMac, Macbook, Macbook pro en de Mac Pro hebt?
Dat lijkt me een veel verwarrender vergelijking, omdat laptops en desktops een stuk lastiger met elkaar te vergelijken zijn. Laptops onderling kun je veel makkelijker tegenover elkaar zetten, en nogmaals, ik vind dat een OS daarbij best een criterium mag zijn. Het is tenslotte een groot deel van de gebruikerservaring.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Geachte Redactie,

Voor de Gouden Steeksleutel 2010 zou ik graag Gebroken Steeksleutel willen aandragen als categorie voor de verkiezingen. Mij lijkt het wel leuk om ipv een Gouden Steeksleutel award ook een Gebroken Steeksleutel toe te voegen. Hiermee kan dan het slechtste apparaat/onderdeel/game/whatever van het jaar mee worden genomineerd.
Gewoon maar 1 "wat is het slechtste"-award die over alle steeksleutel-categorieën gaat. Dus voor de Gebroken Steeksleutel kan bijv. een mp3speler, maar ook een moederbord of een game-uitgever worden gekozen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 01:27
Een goede voor volgend jaar is misschien de Beste Blu-Ray speler.
Dit omdat Blu-Ray steeds populairder wordt, zeker volgend jaar. :)
Dit jaar is er wel een Beste Homecinemasysteem, maar dat is inclusief speakers en dergerlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vroegah was er ook nog de beste Tweaker/Tweakerster/User Icon/anders komt dat ook weer terug of is dat definitief over?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

-The_Mask- schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:48:
Vroegah was er ook nog de beste Tweaker/Tweakerster/User Icon/anders komt dat ook weer terug of is dat definitief over?
Wiethoofds meuk en 'overige': De Gouden Henk - Part I

Een categorie voor het slechtste product zoals Rakkerzero voorstelt is inderdaad een leuk idee, maar ook een categorie voor het meeste 'overhypte' product van het jaar zou een leuke categorie zijn. Een product wat veel belooft maar het uiteindelijk niet waar kan maken en veel veel van hetzelfde is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:48:
Dat komt wel weer terug. Iemand anders is ons echter voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 01:06:
[...]

Dat komt wel weer terug. Iemand anders is ons echter voor :+
Dat is toch wat anders. ;)

Wat was trouwens de reden dat het er vorig jaar niet was?

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 21-11-2009 01:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Een gebrek aan capaciteit. Dan gaat het normale modwerk voor. maar we denken na over een nieuwe variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Beste videokaart
Beste cpu
Beste moederbord
Ik zou graag willen zien dat deze categorieën gespecificeerder worden of opgedeeld omdat er gewoon zoveel verschillende subcategorieën zijn. Bij CPU's bijvoorbeeld heb je; server/workstation, desktop, mobile, low-power, budget, mainstream, high-end, en waarschijnlijk nog wat anderen.

Zelfde geldt voor videokaarten; professional, high-end, low-end, mid-range, low-power, beste prijs/prestatie, etc.

Moederborden kunnen onderverdeeld worden in server/workstation, desktop, mATX, ATX, ITX, meest uitgebreid, beste overklokker, etc.

De categorieën zoals ze nu zijn, komen gewoon tekort. Dus of ons tweakers de beste uit één subcategorie laten kiezen of eentje uit elke categorie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zouden er voor bijvoorbeeld videokaarten meerdere categoriëen moeten zijn,

Bijv:

BUDGET

Er zijn inmiddels voor een paar tientjes hele leuke videokaartjes te krijgen die doen wat ze moeten doen en dat ook goed doen. Deze kaarten zouden nooit kunnen winnen, simpelweg omdat ze de dure jongens niet bij kunnen benen qua prestaties en dat terwijl iemand die een dergelijke kaart koopt omdat hij/zij geen fanatieke gamer is of maling heeft aan benchmarks of een duurdere kaart niet kan betalen.
Te denken valt aan bijvoorbeeld de GT 210, 220 230 van Nvidia, of de 4650 van ATI, hele leuke kaartjes die ook in games nog wel leuk mee kunnen komen.

MID-RANGE

Bijvoorbeeld de kaarten tot € 200,=

Noem er even een paar: Bijv: GTX 260, 275, HD4870, HD4890,
Fantastische kaarten die zich keer op keer bewezen hebben, maar zich niet kunnen meten met de nieuwe dure kaarten. ook de bijvoorbeeld de 5700 serie zou in deze categorie vallen

HIGH-END

Hier gaan we het over de grote jongens hebben.

GTX 280,285, 295 HD 5850, 5870 en inmiddels de 59xx.
de budget kaarten kunnen hier niet aan tippen en de meeste mid-range kaarten ook niet meer.

Het is zomaar even een gedachte, maar het zou de verkiezing wel eerlijker maken.

p.s. de kaarten zijn even uit de losse pols gekozen, ik denk dat iedereen over een bepaalde categorie wel zijn/haar gedachten heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zeef schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:17:
Een gebrek aan capaciteit. Dan gaat het normale modwerk voor. maar we denken na over een nieuwe variant :)
Goed bezig ouwe :P

Ik vond het altijd wel leuke verkiezingen, het was vorig jaar ook wel een domper dat het niet doorging :/
Maar dat zullen jullie (misschien) hebben gemerkt.

offtopic:
nu Danny mod is, kan ik misschien behulpzame user #1 worden.. Na al die jaren :/ Al ben ik niet meer zo actief :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wiethoofd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:56:
Een categorie voor het slechtste product zoals Rakkerzero voorstelt is inderdaad een leuk idee, maar ook een categorie voor het meeste 'overhypte' product van het jaar zou een leuke categorie zijn. Een product wat veel belooft maar het uiteindelijk niet waar kan maken en veel veel van hetzelfde is.
Maar ik weet niet of de winnaar zich *trots* mag noemen dat zijn/haar bedrijf het slechtste product gemaakt heeft.

Steeksleutels zijn IMO een middel waarmee je jezelf kunt classificeren. (Als in de XS4all reclame). Zelfde als met de Oscars, daar zijn ook alleen maar positieve prijzen. Daarnaast loopt er nog een nominatie / stem-ronde voor de slechtste acuteur/trice, regie etc.

Ik denk niet dat we de positieve SteakSteeksleutel moeten *vergallen* met een negatieve nominatie/stemronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik vind het toch wel interessant om te zien wat de tweakers het slechtste/en meest overhypte product vinden dus leuk idee mijn stem heeft dat ook

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt bij Radar de Loden leeuw voor slechtse commercial en de koude douche voor slechte service, waarom zou je dit op internet/tweakers ook niet kunnen doen. Slechtste internetaanbieder (slechte services, uptime, knijpen bandbreedte, niet leveren waar je voor betaalt etc.). En dan als naam een Loden steeksleutel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wiethoofd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:18:
En dan als naam een Loden steeksleutel :Y)
Ja precies, dat is opzich wel een tof idee, maar niet onder het kopje van de Gouden Steeksleutel. Dat geeft een vertekend beeld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Ik zou graag was meer sub categorieen zien binnen de verschillende keuzes:

Bijvoorbeeld ipv "beste processor"

Een verdeling naar bijvoorbeeld beste processor highend, mainstream en lowend. En misschien aparte categorieen voor zakelijk en consumenten producten.

Dit voor meedere hardware categorieen.

En bijvoorbeeld voor spellen:

Beste actie game
Beste sportsgame
Beste MMO

Ipv alleen beste spel

Verder zou ik niet selecteren op beste videokaart of beste moederbord maar bijvoorbeeld op beste GPU en beste "chipset"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Elke vorm van negatieve verkiezing is iets wat we niet gaan doen. Kan ik jullie nu al verklappen, zonder overleg ;)

Dat gezegd hebbende : mij lijkt een MVP en 'belofte voor 2011' wel aardig. Wat is nou hét nieuwe product van 2010 en wat wordt het helemaal in 2011. Dan over álle categoriën heen. Dus in die GS strijden netbooks met VGA kaarten etc. etc.

[ Voor 51% gewijzigd door zeef op 21-11-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:26:
Beste computerkast wellicht? Dat lijkt me iets waar er echt iets te kiezen valt. Verder ook iets waar er weinig tot geen fanboys zijn, en er dus serieuze afwegingen komen.

Beste laptop heb ik een probleem mee... Je ziet dat er onmiddellijk alle Apple fanboys op reageren. Maar dat is eigenlijk oneerlijk. Voor hen is er geen keuze. Wil je OSX, dan zit je aan een Apple vast, en dus komt er een MacBook uit, ongeacht dat het ding veel te duur is voor wat hij levert, en je vrijwel geen keuze in de feature set hebt.

De Windows gebruikers hebben een enorm skala aan keuzes, waarbij er geen automatisch keuze is. Daar wordt dus op de feature set gekozen. Maar dat betekent ook dat er geen typisch model is wat mensen kiezen. Het grootste voordeel, namelijk dat mensen wel precies kunnen uitzoeken wat ze willen, wordt in zo'n verkiezing dan als 'nadeel', omdat er teveel verschillende modellen zijn in vergelijking met de Mac's. Dat geeft een scheve verhouding, en een totaal verkeerd beeld.

Hoe je dat zou willen oplossen is de vraag... Je zou kunnen opsplitsen in beste laptop pc, en beste laptop mac. Maar die laatste zou een flauwe verkiezing worden.
Ik wil hier toch even op reageren, want ik vind dit nogal een rare suggestie, en misschien ligt het aan mij maar ik meen tussen de regels toch een aversie jegens Apple te lezen..

De verkiezing over de beste notebook gaat het niet om het OS maar om de notebook (logisch..), het totaalplaatje dus. Je stemt niet op OS X maar op een MacBook. Net zoals anderen op een Dell of een Asus stemmen. Ik zie hier geen oneerlijkheid in.

Ik voorspel overigens dat dit jaar ook gewoon de MacBook Pro gaat winnen. Een terechte winnaar, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:12:
[...]

Ik wil hier toch even op reageren, want ik vind dit nogal een rare suggestie, en misschien ligt het aan mij maar ik meen tussen de regels toch een aversie jegens Apple te lezen..

De verkiezing over de beste notebook gaat het niet om het OS maar om de notebook (logisch..), het totaalplaatje dus. Je stemt niet op OS X maar op een MacBook. Net zoals anderen op een Dell of een Asus stemmen. Ik zie hier geen oneerlijkheid in.

Ik voorspel overigens dat dit jaar ook gewoon de MacBook Pro gaat winnen. Een terechte winnaar, als je het mij vraagt.
Het enige wat men hier wil stellen is dat de beoordeling en de reden om de laptop te nomineren niet afhankelijk moet zijn van het standaard meegeleverde OS. Als ik ervoor kies om op mijn laptop een niet standaard OS te installeren. MAAR ben wel tevreden over mijn laptop. Bij Macbooks krijg je vaak te horen waarom nomineer je hem? Ja OSX natuurlijk. Dat werkt zo heerlijk. Maar eigenlijk is dat niet eerlijk als beoordeling voor de Laptop. Aangezien je daar de echte keuzevrijheid in hebt. Maar die gaat in het geval van OSX maar 1 kant op. Dat is namelijk richting Apple

Moet ik toegeven dat de Macbook Pro een mooie laptop is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:20:
[...]

Het enige wat men hier wil stellen is dat de beoordeling en de reden om de laptop te nomineren niet afhankelijk moet zijn van het standaard meegeleverde OS. Als ik ervoor kies om op mijn laptop een niet standaard OS te installeren. MAAR ben wel tevreden over mijn laptop. Bij Macbooks krijg je vaak te horen waarom nomineer je hem? Ja OSX natuurlijk. Dat werkt zo heerlijk. Maar eigenlijk is dat niet eerlijk als beoordeling voor de Laptop. Aangezien je daar de echte keuzevrijheid in hebt. Maar die gaat in het geval van OSX maar 1 kant op. Dat is namelijk richting Apple

Moet ik toegeven dat de Macbook Pro een mooie laptop is.
Hoezo is dat niet eerlijk? OS X is een onderdeel van het totaalpakket, de MacBook. Als je het over een MacBook hebt praat je over een Apple notebook met OS X erop. Per definitie. Ik vind dat je dat mag vergelijken met andere notebooks, bijvoorbeeld een Sony Vaio met Windows. Dat is namelijk ook een totaalpakket. We zijn notebooks aan het vergelijken, daar hoort gewoon een OS bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:41:
[...]

Hoezo is dat niet eerlijk? OS X is een onderdeel van het totaalpakket, de MacBook. Als je het over een MacBook hebt praat je over een Apple notebook met OS X erop. Per definitie. Ik vind dat je dat mag vergelijken met andere notebooks, bijvoorbeeld een Sony Vaio met Windows. Dat is namelijk ook een totaalpakket. We zijn notebooks aan het vergelijken, daar hoort gewoon een OS bij.
Ja maar het is officieel een stukje software wat je meeneemt in de vergelijking voor de hardware. Ik zie hierin software en hardware als 2 losse onderdelen van een Laptop. Aangezien je voor 100% vrije keuze hebt in wat je kiest en op je laptop zet. Niet omdat het standaard word meegeleverd. Mijn laptop draait nu ook Linux. Wat dus betekent dat het niet meer onderdeel uitmaakt van het totaalpakket. Maar kan ik dan nog wel normaal mijn laptop nomineren? Of kan dat niet meer omdat ik er dan bij MOET vermelden dat ik het standaard meegeleverde OS niet gebruik, maar zelf een keuze hebt gemaakt.

Ik vind zelf niet dat je een stuk software niet mag laten meetellen voor de beoordeling van een stuk hardware want de software kan je zelf bepalen wat je ermee doet. Hardware zit je voor 90% aan vast en dat is wat je laptop daadwerkelijk je laptop maakt. Dingen als stevigheid, design, toetsenaanslag, beeldscherm en grote. Dat zijn dingen die je kan rekenen voor je laptop beoordeling/nominatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:07:
[...]

Ja maar het is officieel een stukje software wat je meeneemt in de vergelijking voor de hardware. Ik zie hierin software en hardware als 2 losse onderdelen van een Laptop. Aangezien je voor 100% vrije keuze hebt in wat je kiest en op je laptop zet. Niet omdat het standaard word meegeleverd. Mijn laptop draait nu ook Linux. Wat dus betekent dat het niet meer onderdeel uitmaakt van het totaalpakket. Maar kan ik dan nog wel normaal mijn laptop nomineren? Of kan dat niet meer omdat ik er dan bij MOET vermelden dat ik het standaard meegeleverde OS niet gebruik, maar zelf een keuze hebt gemaakt.

Ik vind zelf niet dat je een stuk software niet mag laten meetellen voor de beoordeling van een stuk hardware want de software kan je zelf bepalen wat je ermee doet. Hardware zit je voor 90% aan vast en dat is wat je laptop daadwerkelijk je laptop maakt. Dingen als stevigheid, design, toetsenaanslag, beeldscherm en grote. Dat zijn dingen die je kan rekenen voor je laptop beoordeling/nominatie
Het is de categorie "notebook" en niet de categorie "notebook hardware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:28:
[...]

Het is de categorie "notebook" en niet de categorie "notebook hardware".
Dat moeten wij dus hier bespreken. Is een notebook zonder software nog steeds een notebook?

Juist omdat zoiets als OS zeer smaakafhankelijk is in wat je kiest en er een vrij ruime keuze is. Vind ik niet dat je het moet laten meetellen als criteria voor een nominatie voor een laptop. Wat als iemand een Macbook koopt, maar uiteindelijk alleen Vista/Win 7 op de Macbook gaat draaien? Hoe moet je dat dan noemen of nomineren?

Alsof een Macbook zonder OS niet genomineerd gaat worden of minder belangrijk gaat worden? Dat gebeurd niet. Het enige wat ik wil is dat het wat normaler gaat of dat het duidelijk is wat je nomineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:54:
[...]

Dat moeten wij dus hier bespreken. Is een notebook zonder software nog steeds een notebook?

Juist omdat zoiets als OS zeer smaakafhankelijk is in wat je kiest en er een vrij ruime keuze is. Vind ik niet dat je het moet laten meetellen als criteria voor een nominatie voor een laptop. Wat als iemand een Macbook koopt, maar uiteindelijk alleen Vista/Win 7 op de Macbook gaat draaien? Hoe moet je dat dan noemen of nomineren?

Alsof een Macbook zonder OS niet genomineerd gaat worden of minder belangrijk gaat worden? Dat gebeurd niet. Het enige wat ik wil is dat het wat normaler gaat of dat het duidelijk is wat je nomineert.
Het OS is een integraal en essentieel onderdeel van een notebook. Als je een notebook koopt in de winkel zit daar gewoon een OS bij. Je kan een notebook niet eens gebruiken zonder OS.

Als iemand alleen Windows draait op een MacBook, verandert dat niks aan de situatie: dat de MacBook oorspronkelijk alleen OS X bevatte.

Ja, een notebook zonder OS is nog steeds een notebook. Maar een auto zonder banden is ook nog steeds een auto. Dat betekent echter niet dat het niet als pluspunt van de auto gezien kan worden als hij uit de fabriek over goede banden beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:38:
[...]

Het OS is een integraal en essentieel onderdeel van een notebook. Als je een notebook koopt in de winkel zit daar gewoon een OS bij. Je kan een notebook niet eens gebruiken zonder OS.

Als iemand alleen Windows draait op een MacBook, verandert dat niks aan de situatie: dat de MacBook oorspronkelijk alleen OS X bevatte.
Maar wat voor argument heb je dan nog over om je Macbook te pushen 8)7 Wat voegt het dan nog toe. Dat wil ik zeggen. Het OS voegt vrij weinig toe aan het totaalbeeld van de laptop. Als jij er dus voor kiest om niet je standaard OS te gebruiken (in mijn geval Vista) wat moet ik dan beoordelen? Laptop of Laptop + OS? Aangezien Linux niet standaard geleverd is :) Dat bedoel ik ermee.
Ja, een notebook zonder OS is nog steeds een notebook. Maar een auto zonder banden is ook nog steeds een auto. Dat betekent echter niet dat het niet als pluspunt van de auto gezien kan worden als hij uit de fabriek over goede banden beschikt.
Kun je bij alles wel stellen, dat is zoiets algemeens. Hardeschijven ook, net als ram. Maar een laptop werkt ook gewoon als jij geen OS hebt. Hij gaat aan en draait. Ik denk dat je het eerder kan zien als een auto zonder ramen. Het is nodig om je auto te mogen rijden in Nederland. Maar je auto doet het ook zonder net zo goed. (haha windows...)
Groot verschil en imho een drogreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:53:
[...]

Maar wat voor argument heb je dan nog over om je Macbook te pushen 8)7 Wat voegt het dan nog toe. Dat wil ik zeggen. Het OS voegt vrij weinig toe aan het totaalbeeld van de laptop. Als jij er dus voor kiest om niet je standaard OS te gebruiken (in mijn geval Vista) wat moet ik dan beoordelen? Laptop of Laptop + OS? Aangezien Linux niet standaard geleverd is :) Dat bedoel ik ermee.
Je beoordeelt datgene wat je voor je hebt zodra je thuiskomt van de winkel. In het geval van een MacBook dus een Apple notebook met OS X erop geïnstalleerd. Een OS voegt natuurlijk wel degelijk ontzettend veel toe aan het totaalbeeld van een notebook. Zo zal een MacBook met Windows een hele andere ervaring bieden van een standaard MacBook met OS X. Veel mensen zullen OS X prefereren; voor hun is het dus een voordeel dat de MacBook standaard met OS X komt.

Stel ik kies ervoor om geen OS X maar Windows te draaien, is OS X blijkbaar geen argument geweest voor mij. Misschien heb ik de MacBook dan wel om een andere reden gekocht (constructie, uiterlijk, etc). Maar dat doet niks af aan het feit dat voor andere mensen het OS wél een argument geweest kan zijn.
[...]

Kun je bij alles wel stellen, dat is zoiets algemeens. Hardeschijven ook, net als ram. Maar een laptop werkt ook gewoon als jij geen OS hebt. Hij gaat aan en draait. Ik denk dat je het eerder kan zien als een auto zonder ramen. Het is nodig om je auto te mogen rijden in Nederland. Maar je auto doet het ook zonder net zo goed. (haha windows...)
Groot verschil en imho een drogreden.
Een auto start ook zonder banden. En een notebook gaat zonder OS aan ja, maar het ding gebruiken gaat een beetje moeilijk, niet? 8)7 Terwijl je met een auto zonder ramen nog steeds van A naar B gaat. Dit maakt trouwens helemaal niet uit; als ik de analogie doortrek suggereer je dus hier dat de ramen geen argument kunnen zijn in de keuze voor een auto. Waarom zou dat niet kunnen? Het is toch een aspect van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:53:
[...]

Maar wat voor argument heb je dan nog over om je Macbook te pushen 8)7
Maar wie heeft her hier over pushen? Iemand vindt een Macbook een fijne laptop, om wat voor reden dan ook, en nomineert deze. Anderen vinden dit ook ook en stemmen erop. Iemand anders vindt dit niet, ook hier is de reden niet belangrijk, en stemt er niet op. Ik denk dat er ook een hoop mensen zijn die NIET op een MacBook zullen stemmen puur omdat het een Apple is :)

Kortom, dat heeft niets met pushen te maken. Sterker, ik vind het nogal vreemd om een notebook uit te sluiten omdat sommige mensen erop stemmen om een reden die jij persoonlijk niet terecht vindt.
Ik denk dat je het eerder kan zien als een auto zonder ramen.
Het is al sinds die overbekende Bill Gates vs GM-grap duidelijk dat je de computerindustrie niet met de autoindustrie kunt vergelijken. :) Laten we dat dus ook maar niet doen, anders krijgen we toch weer een discussie over in welke mate de metafoor opgaat, in plaats van over de argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hertog schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:29:
[...]

Maar wie heeft her hier over pushen? Iemand vindt een Macbook een fijne laptop, om wat voor reden dan ook, en nomineert deze. Anderen vinden dit ook ook en stemmen erop. Iemand anders vindt dit niet, ook hier is de reden niet belangrijk, en stemt er niet op. Ik denk dat er ook een hoop mensen zijn die NIET op een MacBook zullen stemmen puur omdat het een Apple is :)

Kortom, dat heeft niets met pushen te maken. Sterker, ik vind het nogal vreemd om een notebook uit te sluiten omdat sommige mensen erop stemmen om een reden die jij persoonlijk niet terecht vindt.
Ik heb nergens gezegd uitsluiten. Laat de Macbook/Macbook Pro lekker meetellen. Maar niet als argument dat het OS een onderdeel is van het argument om hem mee te laten tellen. Omdat dit in mijn ogen niet terecht is om mee te laten tellen omdat je voor je OS in principe vrij bent en het software is. Een laptop koop je voor de hardware in mijn ogen, omdat ik bijvoorbeeld zelf bepaal wat ik er op ga zetten :)

Ik weet ook wel dat Apple toch wel gaat winnen, dat maakt mij ook weinig uit. Ik wil alleen dat de competitie wat eerlijker gaat verlopen. Ik hoop dat zoiets toch niet teveel gevraagd is :) Software en Hardware gescheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:37:
[...]

Ik heb nergens gezegd uitsluiten. Laat de Macbook/Macbook Pro lekker meetellen. Maar niet als argument dat het OS een onderdeel is van het argument om hem mee te laten tellen. Omdat dit in mijn ogen niet terecht is om mee te laten tellen omdat je voor je OS in principe vrij bent en het software is. Een laptop koop je voor de hardware in mijn ogen, omdat ik bijvoorbeeld zelf bepaal wat ik er op ga zetten :)
Ik heb de belangrijke stukjes even gemarkeerd :) Het is duidelijk dat jij dit vindt, maar anderen zullen hier anders over denken. En dat was de vraag: waarom mag men alleen argumenten gebruiken die in jouw ogen terecht zijn?

Voor sommige mensen is bijvoorbeeld de stevigheid van een Touchpad belangrijk, voor mij is dat minder een argument. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat argument dus niet meer mee mag tellen. En ja, er zijn mensen die de integratie van hardware en software een belangrijk voordeel van (laptops van) Apple vinden. Waarom kan dat dan geen argument zijn?
Ik weet ook wel dat Apple toch wel gaat winnen, dat maakt mij ook weinig uit. Ik wil alleen dat de competitie wat eerlijker gaat verlopen. Ik hoop dat zoiets toch niet teveel gevraagd is :) Software en Hardware gescheiden van elkaar.
Maar waarom is het eerlijk om de software uit te sluiten, en niet eerlijk om, bijvoorbeeld, de beeldkwaliteit uit te sluiten? De gebruikte panels komen toch vrijwel allemaal van andere fabrikanten dan de laptop, en een klein groepje fabrikanten ook...

Voor veel mensen is de software een belangrijk onderdeel van de gebruikservaring. Ik kan me ook voorstellen dat mensen, bijvoorbeeld, niet op een bepaald merk stemmen omdat daar een enorme lading nagware wordt meegeleverd. Dat is voor mij, en een hoop andere tweakers, geen criterium omdat we toch wel direct een schone installatie leveren, maar ik ken ook mensen die zich er genoeg aan ergeren om een hekel aan dat merk te krijgen. Die dus een laptop van dat merk nooit meer goed zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:37:
[...]

JIJ koopt een laptop voor de hardware. Ik koop een notebook voor de degelijkheid en het gebruiksvriendelijke OS (MacBook). Jij hebt simpelweg andere eisen. Betekent niet dat als mensen andere eisen dan jij hebben dat je die niet mee mag laten tellen.

Nogmaals, het is een verkiezing van de beste notebook. Niet de beste notebook hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:40:
[...]

JIJ koopt een laptop voor de hardware. Ik koop een notebook voor de degelijkheid en het gebruiksvriendelijke OS (MacBook). Jij hebt simpelweg andere eisen. Betekent niet dat als mensen andere eisen dan jij hebben dat je die niet mee mag laten tellen.

Nogmaals, het is een verkiezing van de beste notebook. Niet de beste notebook hardware.
Nogmaals ik vind Macbooks en Macbooks pro geen SLECHTE laptops. Heb zelf eentje gehad en qua laptopervaring kan er weinig tegenop. Zelfs als ik er nog eentje had, had ik net als nu beweerd dat je het OS los moet zien van de hardware. Omdat simpelweg het 2 losse dingen zijn.

Gebruiksvriendelijk OS is vrij relatief. Ik heb een heel huis wat niet om kan gaan met OSX en het pas kunnen na veel moeite. Ik kan er normaal mee omgaan, maar moest de laptop wegdoen vanwege school. Aangezien ik eerst moest upgraden voordat ik pas normaal Windows naast mijn OSX kon draaien en ik absoluut geen geld had voor een upgrade. Wat ik nog steeds jammer vind eigenlijk

Dan moet dat duidelijk vermeld worden ergens. Ik zou persoonlijk op een Laptop in het algemeen stemmen doodsimpel omdat ik elk OS kan draaien. Maar anderen doen dat niet, ben daar ook goed bewust van. Maar ik vind dat wij op Tweakers hier niet hoeven te stemmen als normale mensen en wij best het OS en de hardware los van elkaar kunnen koppelen. Waar imho niets mis mee is. Juist beter juist omdat je de vrije keuze erin hebt.
Hertog schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:51:
[...]

Ik heb de belangrijke stukjes even gemarkeerd :) Het is duidelijk dat jij dit vindt, maar anderen zullen hier anders over denken. En dat was de vraag: waarom mag men alleen argumenten gebruiken die in jouw ogen terecht zijn?

Voor sommige mensen is bijvoorbeeld de stevigheid van een Touchpad belangrijk, voor mij is dat minder een argument. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat argument dus niet meer mee mag tellen. En ja, er zijn mensen die de integratie van hardware en software een belangrijk voordeel van (laptops van) Apple vinden. Waarom kan dat dan geen argument zijn?
Kan uiteraard wel, maar een OS is echt iets anders dan de samenstelling van de laptop of de constructie. Dat is wat ik graag gescheiden wil houden/hebben. Omdat de constructie met een OS voor je laptop bij "normale" notebooks heel anders in elkaar zit dan bij Apple. Juist daarom.
Maar waarom is het eerlijk om de software uit te sluiten, en niet eerlijk om, bijvoorbeeld, de beeldkwaliteit uit te sluiten? De gebruikte panels komen toch vrijwel allemaal van andere fabrikanten dan de laptop, en een klein groepje fabrikanten ook...

Voor veel mensen is de software een belangrijk onderdeel van de gebruikservaring. Ik kan me ook voorstellen dat mensen, bijvoorbeeld, niet op een bepaald merk stemmen omdat daar een enorme lading nagware wordt meegeleverd. Dat is voor mij, en een hoop andere tweakers, geen criterium omdat we toch wel direct een schone installatie leveren, maar ik ken ook mensen die zich er genoeg aan ergeren om een hekel aan dat merk te krijgen. Die dus een laptop van dat merk nooit meer goed zullen vinden.
Beeldkwaliteit is voor elke laptop weer anders, coating, aansturing, kwaliteit in vergelijking met de behuizing. Elk display is afgesteld op de laptop zelf. Vandaar dat je mag stellen OS =! beeldscherm :z

Veel mensen vinden juist die nagware handig want het zit er al bij en worden juist heel treurig van al die programma's die ze moeten installeren. Maar wij hebben het niet over gewone mensen, maar Tweakers :) . Wij Tweakers vinden dat weer niet, ik heb ook direct mijn bloated vista ingeruild voor een kale 7 en daarna Linux.

[ Voor 42% gewijzigd door Touchdomex op 22-11-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom eigenlijk voor een steeksleutel gekozen?
Ik heb nog nooit een systeem in elkaar gezet met een steeksleutel.
Een gouden schroevendraaier lijkt me meer op z'n plaats }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
In ieder geval is de 2009 versie nu live : http://steeksleutel.tweakers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mag ik vragen waarom "Valve Software Corporation" niet bij de game-uitgevers staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stuk...En toen deed die het weer. :p

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ')' in /mnt/web/tweakers/inc/config.inc on line 174

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2009 12:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Matis schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:42:
Mag ik vragen waarom "Valve Software Corporation" niet bij de game-uitgevers staan?
En ook Codemasters staat er niet, dan hadden ze maar genomineerd moeten worden.

@ The Mask: Stemmen gouden steeksleutel, error en redirect na voltooiing is fixed nu

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 07-12-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wiethoofd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:00:
[...]

@ The Mask: Stemmen gouden steeksleutel, error en redirect na voltooiing is fixed nu
Naar mijn is de Valve corperation wel genomineerd.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wiethoofd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:00:
Ik heb hem persoonlijk genomineerd en met mij nog een aantal andere Tweakers ook.

Het moet hier ergens staan, maar ik heb geen acces meer ;)
onderwerp 1378724

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 07-12-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom kan ik bepaalde zaken waar ik geen kennis van heb bv beste camera niet gewoon overslaan?
Je moet nu overal op stemmen blijkbaar want de vragen blijven terug komen ook al druk je gewoon op Enter/volgende
Misschien was het dus beter geweest ik heb geen mening optie er in te bouwen oid
Maar kan zijn dat ik gewoon verkeerd kijk of iets fout doe en dat het wel gewoon kan

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 07-12-2009 13:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon een ander linkje aanklikken? Of de volgende/vorige linkje onderaan de pagina's gebruiken? Ik heb ook lang niet overal gestemd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dirk schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:28:
Gewoon een ander linkje aanklikken? Of de volgende/vorige linkje onderaan de pagina's gebruiken? Ik heb ook lang niet overal gestemd.
Je kan ook gewoon op stem! drukken, dan verspring je zonder te stemmen naar de volgende categorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hmm bij mij werkt dat op 1 of andere manier dus niet.. vreemd zal het even op een andere pc proberen
Want als ik op volgende druk of op stem blijven de catagorien waar ik niet op heb gevote steeds terug keren.
En ik weet dus niet of dat het dan goed is afgerond of niet? want bij mij staat nergens van je hebt gestemd of je stem is ontvangen.. je snapt wel wat ik bedoel denk ik..

Dus ik ga er van uit dat je stem niet word ontvangen als je niet op alles hebt gestemd
En dus is dit niet zo verstandig gemaakt imo.. dus misschien dat dit snel aangepast kan worden? want ik kan best wel overal op stemmen maar ja dat is nogal vreemd he als ik van 4 a 5 catagorien geen enkel verstand heb

[ Voor 107% gewijzigd door pino85 op 07-12-2009 13:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Matis schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
[...]

Je kan ook gewoon op stem! drukken, dan verspring je zonder te stemmen naar de volgende categorie ;)
Maar je kan je stemmen niet voltooien zonder op alle categorien te hebben gestemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Touchdomex schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:30:
Maar je kan je stemmen niet voltooien zonder op alle categorien te hebben gestemd ;)
Daar ben ik ook achter, maar er rest mij geen andere keus dan gewoon op de bovenste te stemmen in categorieën waar ik geen verstand van /ervaring mee heb ;)

* Matis must win new laptop (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 07-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Touchdomex schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:30:
[...]

Jawel hoor, iedere stem wordt verwerkt op het moment dat jij hem instuurd, je krijgt alleen geen eindbericht als je niet overal stemt, dat is iets dat eventueel nog wat netter opgelost zou mogen worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh dus ik kan gewoon de pagina sluiten?
Maar toch een simpele optie * geen mening* of net wat het beste is( ik ben niet goed in namen verzinnen) was het beste geweest en gewoon zeer logisch wat dat betreft.
Vind het vreemd dat men hier niet voor heeft gekozen
Of als dit te veel werk zou zijn iig aangeven dat elke stem direct word verwerkt en je gewoon de pagina kan sluiten als je op bepaalde catagorien niet wil stemmen

[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 07-12-2009 13:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien in elke categorie een onzin optie opnemen, dan kun je een beetje zien hoe serieus er gestemd wordt.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik mis ook de optie geen idee, die heb ik bij ongeveer de helft van de categoriën nodig. Dus asap toevoegen imo :). Verder zie ik allemaal suggesties voor nieuwe categoriën, maar het is naar mijn bescheiden mening nu al teveel om straks nog echt waarde te hebben. Bij het bekend maken van de winnaars wordt het nu zo'n brij van informatie waar je je best moet doen om uit te komen, dat wordt helemaal verschrikkelijk als je dingen als games en moederborden/processors nog verder op gaat delen.
Zo'n verkiezing kan dan in het betreffende subforum gehouden worden.

Naar mijn mening zou de steeksleutel zelf toe moeten naar 4 of 5 kerncategoriën en de rest in de forums laten. Neem degene met de grootste doelgroep als kern. Bijv. beste game, beste mobo/proc combi, beste telefoon, beste laptop en beste monitor (of tv). De rest is toch (met een enkele uitzondering) gezeur in de marge van een kleine doelgroep, bijvoorbeeld beste dslr.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Matis schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:42:
Omdat wij Valve vooral als ontwikkelaar zien. Left 4 Dead 2 is bijvoorbeeld ontwikkeld door EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
pino22 schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:36:
Oh dus ik kan gewoon de pagina sluiten?
Maar toch een simpele optie * geen mening* of net wat het beste is( ik ben niet goed in namen verzinnen) was het beste geweest en gewoon zeer logisch wat dat betreft.
Vind het vreemd dat men hier niet voor heeft gekozen
Of als dit te veel werk zou zijn iig aangeven dat elke stem direct word verwerkt en je gewoon de pagina kan sluiten als je op bepaalde catagorien niet wil stemmen
Zulke opties vertroebelen de uitslag. Er is technisch geen noodzaak in alle categorieën je stem uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
MrAngry schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:52:
De rest is toch (met een enkele uitzondering) gezeur in de marge van een kleine doelgroep, bijvoorbeeld beste dslr.[/small]
Kleine doelgroep, dslr? Fotografie is een van de grootste categorieën in de Pricewatch. Ook de nieuwsberichten en reviews over fotografieproducten worden altijd goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:21:
[...]

Omdat wij Valve vooral als ontwikkelaar zien. Left 4 Dead 2 is bijvoorbeeld ontwikkeld door EA.
Wat is dat dan voor een belachelijk onduidelijke categorie! Kun je dan niet beter ontwikkelaar en niet uitgever nemen? Want uitgevers zijn er zo weinig in vergelijking met ontwikkelaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Matis schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:33:
[...]

Daar ben ik ook achter, maar er rest mij geen andere keus dan gewoon op de bovenste te stemmen in categorieën waar ik geen verstand van /ervaring mee heb ;)

* Matis must win new laptop (8>
Dit gaan we niet aanmoedigen natuurlijk, maar om te voorkomen dat dergelijk stemgedrag de resultaten beïnvloedt worden de opties willekeurig getoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Touchdomex schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:28:
[...]

Wat is dat dan voor een belachelijk onduidelijke categorie! Kun je dan niet beter ontwikkelaar en niet uitgever nemen? Want uitgevers zijn er zo weinig in vergelijking met ontwikkelaars...
Zo zo, met uitroepteken nog wel. De categorie is niet onduidelijk, jij had liever dus een poll met uitgevers gezien? Dan zetten we die er bij op het lijstje voor volgend jaar. Staat genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:21:
Ik denk allereerst dat je "Left 4 Dead 2 is bijvoorbeeld uitgegeven door EA" bedoelt ;) Daarop inhakend; EA is feitelijk niet de uitgever van L4D2, maar een distributeur (tezamen met Steam). Valve heeft zowel de game ontwikkeld als uitgegeven.
Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:29:
Dit gaan we niet aanmoedigen natuurlijk, maar om te voorkomen dat dergelijk stemgedrag de resultaten beïnvloedt worden de opties willekeurig getoond :)
Nee, dat heb ik ook absoluut niet gedaan, maar ik mis wel de mogelijkheid om blanco te kunnen stemmen (net als met bijvoorbeeld het stemmen voor de Tweede Kamer). Niet zozeer om te kunnen stemmen, maar ik had de indruk dat je stem pas verwerkt wordt op het moment dat je in ALLE categorieën gestemd hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 07-12-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:31:
[...]

Zo zo, met uitroepteken nog wel. De categorie is niet onduidelijk, jij had liever dus een poll met uitgevers gezien? Dan zetten we die er bij op het lijstje voor volgend jaar. Staat genoteerd.
Wat voel jij je direct aangevallen zeg 8)7 Nergens voor nodig imho. Jou toon kan volgens mij wel iets milder zeg :X

Maar het is op dit moment niet 100% duidelijk waarop je stemt omdat jullie er andere labels aanhangen dan dat de mensen die de maker hebben genomineerd dat hebben gedaan.

Daarbij is Games op het forum 1 van de grootste categorieën. Dus maar 3 dingen zijn volgens mij het niet waard voor zoiets groots.

Uitgevers, beste game, beste platform, beste ontwikkelstudio en misschien nog een categorie(welke nog geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:23:
[...]

Zulke opties vertroebelen de uitslag. Er is technisch geen noodzaak in alle categorieën je stem uit te brengen.
Dat moet elke site natuurlijk voor zich weten idd, de 1 doet dat wel de ander niet.
En de uiteindelijke uitslag, tja met dit soort zaken is de uitslag altijd al vertroebeld als je het mij vraagt maar dat maakt niet uit.
Dat houd je toch altijd
Waar het mij en anderen om gaat is dat het weer onduidelijk is of je stem direct word meegenomen of niet.
Het schept onduidelijkheid... zeker omdat de catagorien steeds bleven terug komen waar ik niet op had gestemd
Als je mijn post ziet dan pleit ik of voor de optie * geen idee* of iets in die trend en als dat niet kan :

De optie dat het duidelijk word aangegeven dat je gewoon de pagina kan sluiten als je nog enkele opties overhoud waar je geen stem op wil uitbrengen.
Zeker omdat ik nergens zag staan bedankt voor je stem hij word nu verwerkt oid ging ik twijfelen
Ik vond dat het nu onlogisch en onduidelijk was en dat geef ik dan gewoon aan.
Of er iets mee word gedaan is aan jullie

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 07-12-2009 15:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, idd. Ik heb op de dingen die ik niet wist ook maar random gestemd waardoor ik uiteindelijk die popup kreeg. Dit was me ook niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
pino22 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:59:
[...]

Dat moet elke site natuurlijk voor zich weten idd, de 1 doet dat wel de ander niet.
En de uiteindelijke uitslag, tja met dit soort zaken is de uitslag altijd al vertroebeld als je het mij vraagt maar dat maakt niet uit.
Dat houd je toch altijd
Waar het mij en anderen om gaat is dat het weer onduidelijk is of je stem direct word meegenomen of niet.
Het schept onduidelijkheid... zeker omdat de catagorien steeds bleven terug komen waar ik niet op had gestemd
Als je mijn post ziet dan pleit ik of voor de optie * geen idee* of iets in die trend en als dat niet kan :

De optie dat het duidelijk word aangegeven dat je gewoon de pagina kan sluiten als je nog enkele opties overhoud waar je geen stem op wil uitbrengen.
Zeker omdat ik nergens zag staan bedankt voor je stem hij word nu verwerkt oid ging ik twijfelen
Ik vond dat het nu onlogisch en onduidelijk was en dat geef ik dan gewoon aan.
Of er iets mee word gedaan is aan jullie
Ah ok. Ik ga even overleggen wat we technisch nog kunnen doen zonder de al uitgebrachte stemmen ongeldig te maken ofzo. Ik garandeer niets, maar we gaan er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt dat jullie ernaar kijken!
Een ik heb geen mening optie zou imo het beste en duidelijkste zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door pino85 op 07-12-2009 17:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor Beste game zie ik graag een splitsing naar specifieke onderdelen. Een MMO 'dingt' dus maar 1x ooit mee met de verkiezingen, ondanks ze soms enorme updates uitbrengen, wat mi toch ook gewoon onder een 'release' zou horen (cataclysm, Aion 3.0, CoH GR, AoC:nogwat). Bijvoorbeeld naar platform?

Daarnaast mis ik diverse opties die in de betreffende topics wel waren aangegeven (Aion in games, NCsoft in uitgever).

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2009 15:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:36:
[...]

Ah ok. Ik ga even overleggen wat we technisch nog kunnen doen zonder de al uitgebrachte stemmen ongeldig te maken ofzo. Ik garandeer niets, maar we gaan er naar kijken.
Een optie 'weet ik niet/geen mening' welke niet in de einduitslag mee wordt genomen zou inderdaad voor de meeste mensen het makkelijkst te begrijpen zijn, anders zou je ook in de begeleidende tekst nog wat duidelijker kunnen zetten dat je niet in elke categorie een stem hoeft uit te brengen voor een geldig eindresultaat. Dit staat nu namelijk niet echt opvallend vermeld, op een pagina die je niet standaard voor je neus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 17:50
eerlijk gezegd vind ik het raar dat Chrome en Chromium allebei apart te kiezen zijn als beste browser.
Ze zijn namelijk allebei bijna hetzelfde, alleen is de ene een build (met wat closed source elementen) van de ander. Ik denk dat het beter is om de volgende optie aan te maken: Chrome/Chromium.

[ Voor 6% gewijzigd door dragontje124 op 07-12-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, even een opmerking met betrekking tot het onderdeel videokaarten:

Men moest dus blijkbaar 1 specifieke videokaart van 1 specifieke fabrikant nomineren voor de gouden steeksleutel, echter werd dit, in mijn ogen tenminste, gepresenteerd als een nominatie van het type videokaart in het algemeen, waarbij men dus de HD5870, de Geforce GTX285 ect kon nomineren.
Nooit is mij duidelijk geworden dat men ook hier de specifieke fabrikant bij moest nomineren. Dus als dit wel de bedoeling is graag veel duidelijker naar voren laten komen tijdens de nominaties.
Verder is het aanwijzen van 1 specifieke fabrikant als dé maker van de "beste" videokaart ook erg schreef/fout, omdat veel PCB's van videokaarten gewoon door 1 fabrikant worden gemaakt, waarbij de desbetreffende fabrikant dan later zijn stickers op plakt, of gewoon een referentie-ontwerp van Nvidia dan wel ATI produceren.

Verder vindt ik het fout dat de XFX HD4890 Black Edition "vertegenwoordiger" van de genomineerde HD4890 kaart is geworden, omdat dit geen standaard HD4890 betreft, zoals vele mensen hem hebben genomineerd, maar een zwaar overgeclokt model, wat dus eigenlijk ook weer geen "echte" HD4890 is.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een kleine comment:

Volgende keer beter opletten bij DSLR graag, er staat nu een rangefinder tussen (leica) er staat een Canon model uit 2007 tussen (1Ds3) en er staan in totaal 5 Canons tussen terwijl de lijst 10 camera's telt, op doe manier is de kans dat Canon wint wel erg groot...

Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic en Samsung zijn naar mijn weten de makers van DSLR's, waarbij Samsungs wel identiek zijn aan Pentax geloof ik. Heb je dus 6/7 merken in de markt, in totaal 10 opties, misschien een beetje raar om dan 3 merken niet mee te nemen en 1 merk 5 opties te geven? Vooral aangezien Sony die niet meegenomen is wel degene is die echt met Canon en Nikon probeert te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Dipsausje schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:21:
Even een kleine comment:

Volgende keer beter opletten bij DSLR graag, er staat nu een rangefinder tussen (leica) er staat een Canon model uit 2007 tussen (1Ds3) en er staan in totaal 5 Canons tussen terwijl de lijst 10 camera's telt, op doe manier is de kans dat Canon wint wel erg groot...

Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic en Samsung zijn naar mijn weten de makers van DSLR's, waarbij Samsungs wel identiek zijn aan Pentax geloof ik. Heb je dus 6/7 merken in de markt, in totaal 10 opties, misschien een beetje raar om dan 3 merken niet mee te nemen en 1 merk 5 opties te geven? Vooral aangezien Sony die niet meegenomen is wel degene is die echt met Canon en Nikon probeert te concurreren.
Mijn feedback is wat handiger voor de beginnende tweakers. Zoals hierboven staat het woord DSLR geen idee wat is kan er natuurlijk op google. Maar een mooie functie binnnen tweakers zou zijn dat je met je muis er overheen hoofert en er een tekstblokje komt met een kleine simpele uitleg. Dit maakt de drempel om te reageren een stuk lager en dan hoef ik niet zo veel te google ;) Ik zie het ook op sommige site's maar dan wordt het als reclame doel einde gebruikt. Het lijk mij dat dit ook mogelijk is om het automatisch aan woorden toe te voegen binnen tweakers.

Van wikipedia:
Een DSLR (Digitale Single Lens Reflex camera) of digitale spiegelreflexcamera. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vraag mij af waarom reageren mogelijk is. Dit zou invloed kunnen hebben op de stemmen omdat je met een goed (lijkend/schijnend) verhaal wellicht iemand kan overhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Darkasantion schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:37:
Goed, even een opmerking met betrekking tot het onderdeel videokaarten:

Men moest dus blijkbaar 1 specifieke videokaart van 1 specifieke fabrikant nomineren voor de gouden steeksleutel, echter werd dit, in mijn ogen tenminste, gepresenteerd als een nominatie van het type videokaart in het algemeen, waarbij men dus de HD5870, de Geforce GTX285 ect kon nomineren.
Nooit is mij duidelijk geworden dat men ook hier de specifieke fabrikant bij moest nomineren. Dus als dit wel de bedoeling is graag veel duidelijker naar voren laten komen tijdens de nominaties.
Verder is het aanwijzen van 1 specifieke fabrikant als dé maker van de "beste" videokaart ook erg schreef/fout, omdat veel PCB's van videokaarten gewoon door 1 fabrikant worden gemaakt, waarbij de desbetreffende fabrikant dan later zijn stickers op plakt, of gewoon een referentie-ontwerp van Nvidia dan wel ATI produceren.

Verder vindt ik het fout dat de XFX HD4890 Black Edition "vertegenwoordiger" van de genomineerde HD4890 kaart is geworden, omdat dit geen standaard HD4890 betreft, zoals vele mensen hem hebben genomineerd, maar een zwaar overgeclokt model, wat dus eigenlijk ook weer geen "echte" HD4890 is.
In de nominatie is dit door een communicatiefout verkeerd gelopen. Het topic ging weldegelijk over de beste videokaart alleen de discussie is niet bijgestuurd toen het over videochipsets ging. Daar hebben Wilbert en ik even niet goed opgelet. Goed, we hebben geprobeerd om de genoemde chipset en kaarten te combineren tot een lijst. Dat doen we de volgende keer beter. Staat op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dipsausje schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:21:
Even een kleine comment:

We hebben gewoon geturfd naar aanleiding van het nominatietopic en dit is de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mogelijk dat 't al langs is gekomen, maar http://steeksleutel.tweak...18/homecinemasysteem.html heeft wat vreemde trekjes;

homecinemasysteem = audio + devices (dvd bijv.)

Logitech Z-5500 Digital = alleen speakertjes
Sony BDP-S550 = alleen afspeel device

:?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
zeef schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:16:
[...]

We hebben gewoon geturfd naar aanleiding van het nominatietopic en dit is de uitslag.
Ik snap de methode, echter blijf ik van mening dat je bij zo'n verkiezing niet zo de verdeling kan maken. Dan had je net zo goed degene die bij de nominatie bovenaan kwam al tot winnaar uit kunnen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dipsausje schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:04:
[...]

Dan had je net zo goed degene die bij de nominatie bovenaan kwam al tot winnaar uit kunnen roepen.
Nee, want lang niet iedereen volgt en post in die topics. Er zijn nu al iets van 40,000 stemmen. Op zeker niet dat iedereen die gestemd heeft ook deel heeft aan die topics. Dus er moet toch eerst een selectie komen, zodat het grote publiek daarna wat te kiezen heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:10:
[...]

Nee, want lang niet iedereen volgt en post in die topics. Er zijn nu al iets van 40,000 stemmen. Op zeker niet dat iedereen die gestemd heeft ook deel heeft aan die topics. Dus er moet toch eerst een selectie komen, zodat het grote publiek daarna wat te kiezen heeft.
Dat bedoelde ik dus. Als niet iedereen in die topics stemt, en vervolgens turf je dat topic en kies je ervoor om 50% van de opties aan 1 fabrikant toe te delen, werkt niet helemaal naar mijn idee. En dan zit er ook nog een rangefinder tussen, ik zou de redactie willen adviseren iets kritischer naar de lijst te kijken voordat je deze in de verkiezing gooit.

Daarbij zeker aangezien 'de buitenwereld alleen de uiteindelijke verkiezing zal zien en niet de hele nominatieprocedure, profileer je jezelf als Tweakers ook niet als onpartijdig op deze manier. Maar goed dat is meer iets voor Tweakers.pr gok ik, zal ik me verder niet mee bemoeien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wiethoofd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:18:
Je hebt bij Radar de Loden leeuw voor slechtse commercial en de koude douche voor slechte service, waarom zou je dit op internet/tweakers ook niet kunnen doen. Slechtste internetaanbieder (slechte services, uptime, knijpen bandbreedte, niet leveren waar je voor betaalt etc.). En dan als naam een Loden steeksleutel :Y)
ik voel een blog post aankomen O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dipsausje schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:30:
[...]

Dat bedoelde ik dus. Als niet iedereen in die topics stemt, en vervolgens turf je dat topic en kies je ervoor om 50% van de opties aan 1 fabrikant toe te delen, werkt niet helemaal naar mijn idee. En dan zit er ook nog een rangefinder tussen, ik zou de redactie willen adviseren iets kritischer naar de lijst te kijken voordat je deze in de verkiezing gooit.

Daarbij zeker aangezien 'de buitenwereld alleen de uiteindelijke verkiezing zal zien en niet de hele nominatieprocedure, profileer je jezelf als Tweakers ook niet als onpartijdig op deze manier. Maar goed dat is meer iets voor Tweakers.pr gok ik, zal ik me verder niet mee bemoeien. :o
We willen juist zoveel mogelijk vrijheid aan de community geven om te nomineren. Vandaar de topics en de lijstjes die daaruit voorkomen. Wel vragen we om in die topics je keuze goed te onderbouwen in plaats van alleen maar iets te roepen.

Dat gezegd hebbende wil ik best eens kijken of we volgend jaar apart de beste AV receiver/versterker, beste AV/HT component en beste AV/HTPC speakers kunnen doen. Als jullie dat willen tenminste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Mijn visie op het hele nomineren is dat dat overbodig en oneerlijk is.

Allereerst is nomineren iets dat in tegenstelling tot het daadwerkelijk stemmen een niet zo stricte procedure heeft, maar wel een zeer belangrijke rol heeft in het hele proces tot het komen tot de steeksleutel. Immers, een niet genomineerd product kan niet worden gekozen terwijl er een groot grijs gebied is in de keuze van T.net die komt uit de topic waarin genomineerd kan worden.

Daarnaast vind ik nomineren overbodig, omdat er al een mooie database is met alle producten in nette categorieën: de Pricewatch. Als we nou eens een snapshot van de Pricewatch maken op de datum dat de verkiezingen starten en mensen daaruit laten kiezen; is dat niet veel 1) makkelijker, 2) vollediger en 3) eerlijker?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Laatst online: 21-09 04:36
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:12:
[...]

Ik denk niet dat degene die jij quote een aversie tegen apple-users heeft. Ik denk eerder dat hij de volgende issue probeert aan te stippen: De apple / pc-fanboy bepaalt in grote mate de keuze voor laptop. Vervolgens, is de 'winnaar' in deze categorie een resultaat van hoe de poll opgebouwd wordt.

Het volgende voorbeeld:

stel, van de stemmers is 50% mac-fanboy en 50% pc-fanboy. Poll 1 is als volgt:

Optie 1: Macbook
Optie 2: Asus laptop
Optie 3: Coole Asus EEE PC

Naar alle waarschijnlijkheid zal de winnaar nu de Macbook worden. Echter, in Poll 1 is de optie als volgt:

Optie 1: Macbook basic
Optie 2: Macbook pro
Optie 3: Asus laptop/netbook

Nu zal Asus echter winnen. Waarom? Omdat die categorie het best alomvattend is. Wat degene die jij quote volgens mij probeert te zeggen is dat de categorie-verhoudingen in de laptop-keuze ontzettend scheef zijn. Er is 1 Mac en er zijn 9 PC's wat, aangenomen dat er ~20% mac gebruikers zijn, vrijwel automatisch de mac laat winnen. Zulk-soort 'poll-manipulatie' is redelijk klassieke statistiekleer. Deze leer laat zien dat je, als je de waardelijke opinie van het volk kent, je je polls zo kunt bouwen dat je in verregaande mate de uitslag van die pol kunt bepalen.

De enige manier om dit 'probleem' op te lossen is om mensen een rating of volgorde te geven aan het product. Wat eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is. Dat zou bijvoorbeeld ook automatisch de discussie bij de videokaarten oplossen waar iemand in het topic observant noemde dat de GTX280 met 6 stemmers straks wint van de Asus Radeaon 4850 (5 stemmers) en de Sapphire Radeaon 4850 (met 5 stemmers), terwijl de algemene opinie is dat de 4850-chipset beter is dan the GTX-280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik denk dat je valide punten hebt als ik je post lees. Dus lijkt het me dat men dit wel mee gaat nemen in de 2010 editie.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 08-12-2009 20:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

De mp3 speler lijst is gewoon veel te kort.
iPods vind ik gewoon effenaf SLECHT.
Geluidskwaliteit is matig tot slecht, en synchroniseren met iTunes ?
Pfuh, men reet !

Een Creative speler staat er niet eens tussen ???

Dat kan je nie mene :(

[ Voor 18% gewijzigd door Mavamaarten op 08-12-2009 20:50 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alhoewel je betoog niet helemaal unbiased overkomt heb je wel een punt. De DMS-verkiezing is bijzonder mager. Naast het feit dat 4 spelers van hetzelfde merk van armoede getuigt zijn er ook nauwelijks spelers die echt van dit jaar zijn. Hier en daar wat geupgrade versies en een willekeurig toestel wat per ongeluk door iemand genoemd is. Het komt min of meer doordat de innovativiteit bij draagbare mediaspelers stilstaat. Er komt nauwelijks meer iets bijzonders uit en alle fabrikanten herkauwen hetzelfde concept.

Wat mij betreft hoeft zo'n verkiezing niet weer. Tenzij er nou een hoop leuk spul uitkomt volgend jaar, maar de kans daarop lijkt me nihil.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 08-12-2009 20:54 ]

• pino85

pino85

Misschien ook goede toevoeging( als dat dit jaar al niet gebeurd)
In een grafiek/kolom oid net wat jullie het beste lijkt laten zien hoeveel stemmen/procenten een bepaald product heeft gekregen.
Een totaal overzicht dus, dat is wel zo fijn zo dat iedereen kan zien wat alle producten waar je op kon stemmen hebben gedaan
Dat stellen denk ik de meeste mensen erg op prijs

Deze gebruiker vroeg er ook om

markg85 in 'plan: Tweakers.net van start met Gouden Steeksleutel 2009'

Dus word dit in deze editie al door gevoerd of word het mee genomen naar volgend jaar?
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 10-12-2009 15:11 ]

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

Top dat jullie dit idee hebben opgepikt dit jaar alleen is het niet compleet uitgevoerd.
Ik mis het aantal stemmen er bij
Dat wilde ik toch nog even melden
Zal verder nog even denken wat er nog zou mogen veranderen volgend jaar

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 31-12-2009 16:27 ]

Liefhebber van Tweakers

• Oli469
  • Laatst online: 12-10-2023
Is het mogelijk om de Belgische en Nederlandse internetproviders volgend jaar op te splitsen in 2 verschillende categorieën? Echt eerlijk kan je de stemming nu immers niet noemen met >90% Nederlanders.

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Ik ben het met een aantal hier eens dat "Beste game" echt in meerdere onderdelen moet worden verdeelt. Wat mij betreft moet er in ieder geval onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende platformen. Het probleem met het huidige systeem is dat multi-platform games potentieel meer stemmen kunnen halen dan single-platform games. Zo kan een slechtere game toch meer stemmen halen. Ook zegt het resultaat weinig aangezien een topper op de 360 en PS3 bijvoorbeeld best een slechte port voor de PC kan hebben. Daarbij zijn multi-platform games vaak niet 100% gelijk op alle platformen(zie dragon age verschil tussen console en PC). Dit geldt helemaal als er ook handheld versies worden gemaakt.

Verwijderd

over de populariteit van apple produkten in dit soort polls. elk winnend produkt in een categorie zal altijd het verwijt krijgen dat fanboys de oorzaak zijn en dat de uitslag niet terecht is. dit geldt ook voor niet apple produkten. het fanboy argument snijdt echter nooit hout omdat het altijd bevooroordeeld is.

het opsplitsen naar subcategorieen, windows laptop/niet windows laptop of android/windows/iphone/palmos/symbian telefoon is ook kunstmatig. het gaat om de verkiezing van het functionele produkt door gebruikers. bovendien wordt een verkiezing zo onoverzichtelijk, men ziet door de bomen het bos niet meer en er komen te veel winnaars.

laat gewoon de huidige categorieen bestaan. zekers apple zal dan vaak (naar mijn mening overigens volkomen terecht: fanboy!) domineren in de laptop/smartphone/muziekspeler categorie. maar in de top 10 kan altijd het best presterende niet apple produkt nageslagen worden.

eventueel voegt de redaktie iets toe in de trant van : "en de beste niet apple muziekspeler vinden we dit jaar op nummer 3. het is de microsoft hd zune. onze complimenten!" -of- "en de beste niet apple laptop dit jaar is de sony vayo 2934ZZD. onze complimenten!".

het mooiste is dan natuurlijk als er een keer een top-10 komt waarin apple normaal gesproken dominant is maar de nummer 1 positie kwijt raakt aan een concurrent. de dominantie van apple is natuurlijk niet eeuwig!

kortom:

tweakers redactie: niet te veel sleutelen aan het huidige concept, het voldoet zo prima!

• ppl
  • Niet online

ppl

zeef schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:16:
[...]

Dan verdiend het aanbeveling om dat niet hersenloos te doen waardoor een product in de verkeerde categorie terecht komt zoals met de Leica M9 is gebeurd. Een meetzoekercamera voldoet namelijk niet aan de vereiste van een spiegelreflex, het hele spiegelgebeuren wat uitermate cruciaal is voor de spiegelreflex ontbreekt volledig bij de meetzoekers. Die M9 hoort gewoon nergens in deze verkiezing thuis. Misschien dat er in vervolg gewoon niet gesproken moet worden van dslr maar van dslr & meetzoeker of dat men gewoon niets met meetzoekers moet doen.

@ BreezahBoy: het initiële probleem kun je nooit oplossen. Geenstijl.nl heeft wel vaker een oproep gedaan om te gaan stemmen op bepaalde polls. Daarmee beïnvloed je de uitslag al en daar valt helaas niets aan te doen. Dit soort verkiezingen moet je dan ook zien als een stukje entertainment en niet als bron van informatie voor de aanschaf van een product/dienst. Voor dat laatste zijn er de reviews en de best buy guides. Mensen moeten gewoon eens leren om het dan ook als zodanig te zien.

• THEsmiley
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 19:39
Geachte Redactie,

Voor de Gouden Steeksleutel 2010 zou ik graag Web- en domein hosting provider en digital content provider willen aandragen als categorie voor de verkiezingen. Ik, en met mij vele Tweakers, mis Web- en domein hosting provider en digital content provider in het overzicht om de volgende redenen :

Ikzelf, en ik vermoed vele tweakers, bezit een .nl domein (in mijn geval sinds 2003) naar volle tevredenheid. Ik denk dat het goed is om deze service providers ook mee te nemen in deze verkiezingen aangezien de dienstverlening verder gaat dan uptime garantie en ook ondermeer ruimte / stats / aanvullende scripts en of tools etc. etc. bevat. Er zijn genoeg providers en er is veel te zeggen voor prijs/kwaliteit verhoudingen binnen een categorie als deze. Het lijkt me dat dit niet gebaseerd hoeft te zijn op exclusief .nl domeinen maar gewoon op TLD providers welke in Nederland zijn gevestigd.

Hetzelfde is te zeggen voor providers van digitale content, met de opmars van HDTV voorzien van extra diensten zoals VOD (Video On Demand) is dit een markt die in 2010 naar mijn mening niet te negeren is. De gedachte is overigens niet pur-sang HDTV aangezien dit een groeimarkt is maar over de hele linie, dus bij wijze van spreke Digitenne / Ziggo / UPC / Canal+ etc. etc.

Ik ben heel benieuwd wat jullie (en medetweakers) vinden van mijn voorstel :)

Alvast een fantastisch en gezond 2010 gewenst !!!!

you think you know it all, until you need help

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Altijd leuk om te zien wat er weer uit komt rollen elk jaar, en het is altijd voer voor discussie. Als ik een tip mag geven, zou ik de naam veranderen. Een steeksleutel gebruik ik als ik aan een auto sleutel, ik heb zo'n ding werkelijk nog nooit in een computer gebruikt (en daar denk je toch het eerst aan bij Tweakers.net). Niemand heeft me nog kunnen vertellen trouwens waarom die naam gekozen is, ben ik ook wel benieuwd naar.

Verder zou ik ook het aantal categorieën reduceren denk ik. Het zijn er nu erg veel, inderdaad beste router en zo, is (in elk geval op consumentengebied) niet iets waar erg snelle ontwikkeling en veel geld in omgaat. Home cinema systeem? Daar wint dan nu Logitech terwijl Denon het beter kan, waar liggen nog de criteria zeg maar. Een Sony LCD TV wint de categorie beste TV terwijl er een Pioneer plasma bij staat op de een-na-laatste plek. Mensen stemmen ook vaak op zaken die ze niet kennen. Daar kun je wellicht weinig aan veranderen, ik hou mezelf bijvoorbeeld in bij de moederborden omdat ik echt niet alle moederborden die in de lijst staan, aan de tand heb kunnen voelen en ik dus ook niet kan weten wat de beste is. Het zou een idee zijn om bij elke stem die iemand uit brengt, een motivatie (al dan niet middels een aantal vaste criteria) te vragen. Combineer dit met een gereduceerd aantal categorieën en je hebt alweer een wat diepgaander onderzoek.

Of mis ik nu de kern van deze verkiezing? :) Hoe dan ook: fijne jaarwisseling!

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-12-2009 19:21 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
THEsmiley schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:19:
Geachte Redactie,

Voor de Gouden Steeksleutel 2010 zou ik graag Web- en domein hosting provider en digital content provider willen aandragen als categorie voor de verkiezingen. Ik, en met mij vele Tweakers, mis Web- en domein hosting provider en digital content provider in het overzicht om de volgende redenen
Dit is een goed idee. En dan tegelijk, omdat we toch belachelijk veel categorien hebben alles schrappen wat geen kut met personal computers en internet te maken heeft. Camera´s, mp3, video, tv, weet ik wat allemaal. De gouden steeksleutel (idd wtf steeksleutel, ik gebruik die dingen op m´n fiets) heeft veel teveel categorien. In SG praten we ook actief over racefietsen en mtb´s, en in vv gaat het over auto´s zullen we die ook maar in de G.S. opnemen.

edit: en laten we beste iig vervangen door populairste.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 01-01-2010 06:56 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het toevoegen van een categorie Hosting Providers (of welk label je er ook wil plakken) lijkt me juist weer niet zo nuttig. Er zijn er in Nederland vrij letterlijk duizenden en ondertussen zijn we de tijd wel gepasseerd dat daar echt veel slechte tussen zitten. Of laat ik het anders zeggen, tenzij je hele specifieke wensen hebt kun je als huis-tuin-en-keuken gebruiker volgens mij bij 99% van de providers prima terecht.
Met als resultaat dat je een categorie krijgt waar heel veel nominaties voor komen en waar niemand echt voor kan kiezen (en dan kiezen als in gefundeerd kiezen).

Ik besef me dat dit voor meer categorieen geld hoor maar ik denk dat Hosters wel een hele grote vergaarbak gaat worden.
Pagina: 1 2 Laatste