Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Ik was van plan om de Samsung LE40B650 te kopen doch nu zie ik ook een goedkopere B620 te staan. Ik heb op gezocht wat nu het verschil is, doch ik snap er niets van. Termen als BDwise/High of Ultracontrast/Ultraclear panel/Enhancer3 etc. zeggen me niets over de beeld kwaliteit.

Buiten dat LAN en internet gebeuren wat ik dus niet ga gebruiken, wil ik alleen die TV hebben met het beste beeld. TV wordt alleen op de slaapkamer gebruikt, we kijken er recht op en we hebben zeker geen last van spiegeling veroorzaakt door invloeden van het buitenaf (gordijnen dicht). Ik wil op de TV gebruiken: Ziggo digitaal met zo'n CAM module, PS3 voor blueray/gaming en PC voor gaming.

http://av.samsung.de/prod...e6-4c6e-90ea-56b2ff7d2ac9

Kan iemand mij helpen?
Prijs is incl verzendkosten euro680,-- voor de B620 en euro740,-- voor de B650

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 16-11-2009 23:36 . Reden: Overvloed aan leestekens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stroomverbruik in energie spaarmodus LE40B620: 80 W LE40B650: 60 W
Crystal FHD Engine: beeld verbeteraar, zelf eens gaan vergelijken
LE40B650: ethernet: youtube op tv, films + fotoos vanop pc of dlna mediaspeler over huisnetwerk bekijken met PC share manager.
Belangrijk:
WPXXC = CI+ en WWXXC = CI
T2P = CI+ en T2W = CI

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Oke maar de 620 heeft weer DNIe™+
Verder en nogmaals, hoef ik niet te Youtuben, internetten, films of foto's op tv te bekijken, Voor de TVcode hier ga ik gewoon af op informatie van de Zigge site, dus het wordt de LE40B620R3PXXN of de LE40B650T2PXXN. Hoger energie verbruik snap ik ook wel!!!

Maar mijn vraag blijft nog staan, welke geeft nu het beste beeld, al die termen over het beeld zeggen me niks mbt tot de kwaliteit die ze moeten leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 16-11-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Toine1 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:33:
Maar mijn vraag blijft nog staan, welke geeft nu het beste beeld, al die termen over het beeld zeggen me niks mbt tot de kwaliteit die ze moeten leveren.
Of je gaat gewoon naar een winkel (of winkels) waar beide schermen staan. Dan kan je pas goed zien welke van de twee tv's het beste beeld geeft. Een tv koop je niet van specificaties, want die zeggen niets over wat de tv in het echt doet. Dat je de tv uiteindelijk op internet wilt bestellen is te begrijpen aangezien ze daar veelal goedkoper zijn, maar ga gewoon eerst in een winkel kijken.

Dus eigenlijk gewoon punt één en twee uit de [url=[FAQ] Welke TV moet ik kopen?][FAQ]Welke TV moet ik kopen?[/]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Hallo, Snap ik en dit heb ik ook gelezen, sterker nog op basis van vergelijk in de winkel was ik tot de conclusie gekomen dat de duurdere Sony 40W5500 waarschijnlijk niet beter was dan de Samsung 40B650. Alleen een winkel met de 620 en de 650 kan ik dus niet vinden. Sterker nog ik denk dat de 620 helemaal niet in Nederland verkocht wordt en alleen op Internet verkrijgbaar is. Ik zie hem bv niet te staan op de Nederlandse Samsung site.

Verder ben ik van mening dat het beoordelen in de winkel op basis van zo'n collectief test signaal niet echt te vergelijken is met thuis situatie waar het signaal en de beinvloeding door de omgeving kompleet anders zullen zijn. Maar dit is een discussie die ik hier niet wil voeren.

Mijn vraag is wat is er anders qua beeld tussen deze twee Samsungs ik zie alleen maar moeilijke termen die mijn niets zeggen. Kijk als er alleen iets gedaan is aan de kijkhoek of invloed van reflectie op het scherm dan is dit mij niet die extra 60,-- waard.

aanvulling ik heb Samsung NL gebeld en kwam uit in Belgie :? die mij dus niets kon vertellen over wat al die moeilijke termen nu doen met het beeld!!! 8)7 Helup is er geen Samsungloog die al die termen kent!!

[ Voor 20% gewijzigd door Toine1 op 21-11-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het verder ook niet weten ik heb een LE40B650T2W en deze LE40B650 had best goede reviews en zoals je aangeeft van de LE40B620 is er niet veel te vinden, dus als je wil 60 euro gokken dat die even goed als de LE40B650.
een goeie review van LE40B650. kan je hier vinden: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Toine...

BCC verkoopt ze allebei, toevallig staan ze ook nog naast elkaar met hetzelfde signaal.

de LE40b652 en de LE40B620 kun je dus goed vergelijken. Behalve het beeld welke van de 652 toch beduidend beter is door dat andere panel, is ook het design volledig anders.

Ik zou idd kijken of je het beeld zelf die paar 100 euro extra waard vind. Ik persoonlijk vind het design van de 620 niks en het beeld beter. Maja das persoonlijk natuurlijk.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
BCC is een winkel die nu niet direct in mijn buurt zit, maar volgens hun website moet de Harense smid ook deze types hebben, ik heb 1winkel bezocht en die had deze niet, doch in mijn omgeving liggen nog twee andere zaken ik zal daar eens kijken.

Maar kan iemand deze Samsung termen eens verklaren:
Volgens Samsung heeft de 620: Dynamischer Kontrast (max.) =High Contrast, Wide Color Enhancer 2, DNIe™+,
De 650 heeft weer:Dynamischer Kontrast (max.)=Ultra Contrast, BD Wise, Wide Color Enhancer 3, Crystal FHD Engine

Volgens een Engelstallige website zou de 650 de contrast verhouding hoger zijn maar is de responstijd weer lager http://www.avforums.com/f...ng-le40b620-le40b650.html
Ik heb nog kunnen achterhalen dat BDwise nodig is voor een beter Blueray beeld??? en op internet kom ik wat problemen tegen mbt DNIe™+ dit zou weer een beeld correctie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toine1 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:00:
Maar kan iemand deze Samsung termen eens verklaren:
Volgens Samsung heeft de 620: Dynamischer Kontrast (max.) =High Contrast, Wide Color Enhancer 2, DNIe™+,
De 650 heeft weer:Dynamischer Kontrast (max.)=Ultra Contrast, BD Wise, Wide Color Enhancer 3, Crystal FHD Engine
de 620 heeft minder recentere beeldverwerkings software: Wide Color Enhancer 2, DNIe+
de 650: Wide Color Enhancer 3, Crystal FHD Engine
BD wise:
BD Wise is Samsung's latest inter-connectivity feature. When you connect Samsung products with BD-Wise to each other via HDMI, the optimum resolution will be set automatically.
Setup > HDMI > BD Wise >
On: The original resolution of the BD/DVD disc will be output to the TV directly.
Off: The output resolution will be fixed according to the resolution previously set, regardless of the resolution of the disc.
If you want to change the resolution, you must set BD Wise to Off in advance.
If BD Wise is set to off, the resolution of the TV will be adjusted to its maximum resolution automatically.
If the player is connected to a device that does not support BD Wise, you can not use BD wise function.
For proper operation of BD Wise, set BD Wise to ON in both the player and the TV.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Bedankt members, Ik denk dat ik ga voor de LE40B650. In de winkel is vergelijken toch heel moeilijk gebleken en de 650 zeker geen slechter beeld moeten geven als de 620.
Ik had trouwens ook nog contact gehad met de Nederlandse importeur [vorige keer werd ik doorgeschakeld naar de Belgisch importeur] en hun kennis was slecht, hij kon me niets vertellen wat nu die moeilijke termen betekenen. |:(

Nog even 'n tip voor wie ook een LCD-tv via internet willen kopen, kijk ook op kieskeurig.nl hier staan leveranciers vermeld, die in mijn geval, weer goedkoper zijn dan op pricewatch van Tweakers of Hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
Als ik die post van het avforum zo lees heeft de 650 een 8 bits paneel en de 620 een 10 bits paneel? In het voordeel van de goedkopere 620 dus.
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem, het wordt een sony 40w5500, samsung le40b650 of le40b620. Waarbij de b650 volgens mij de beste software/processing heeft, alleen het uiterlijk en die glanzende plaat voor het paneel bevallen mij niet. De b620 is vierkant en heeft geen glanzende plaat (clear panel), maar ik weet dan weer niet of het wel de voordelen van de b650 heeft.
De sony w5500 leek mij ook helemaal goed, alleen zag ik redelijke duidelijke color banding (ook een 8bit paneel).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Toine1
ShittyOldMan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:03:
Als ik die post van het avforum zo lees heeft de 650 een 8 bits paneel en de 620 een 10 bits paneel? In het voordeel van de goedkopere 620 dus.
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem, het wordt een sony 40w5500, samsung le40b650 of le40b620. Waarbij de b650 volgens mij de beste software/processing heeft, alleen het uiterlijk en die glanzende plaat voor het paneel bevallen mij niet. De b620 is vierkant en heeft geen glanzende plaat (clear panel), maar ik weet dan weer niet of het wel de voordelen van de b650 heeft.
De sony w5500 leek mij ook helemaal goed, alleen zag ik redelijke duidelijke color banding (ook een 8bit paneel).
Mooi, want zo te zien heb jij ook toegang tot de Consumentenbond website. Mijn keuze werd hier ook bepaald door Ziggo-keur, prijs, beeldkwaliteit op DVB-C (hd) en PCaansluiting. Design is gezien het gebruik in de slaapkamer niet van toepassing en beeldgroote door kijkafstand afstand welke eigenlijk groter dan 40" moet zijn maar dat vind ik weer te groot/duur.
De Sony heeft volgens de Consementenbond een veel beter geluid doch het Samsung beeld zou op DVB-C HD aansluiting weer veel beter zijn, aangezien beeld voor mij het belangrijkste is en ik de geluidskwaliteit evt kan oplossen door het aansluiten van 2 boxen, ging de keuze naar de geteste Samsung40LE650.
De beeld resultaten van de test heb ik onderaan neer gezet

Mijn vraag is: wat is een 10 en 8 bits panel, heeft dat te maken met de beeld reactie snelheid want deze zou van de Samsung620 4ms en bij de Samsung650 6ms. Nu moet ik eerlijk bekennen ik kan in een winkel niet het verschil zien in beeld kwaliteit doch ik zelf zie wel dat alle LCD TV last hebben van, ik noem het maar "stripplaatjes" effect.
Maar is het niet mogelijk om bv de Samsung620 via een software update op 650 nivo te brengen.

Hier de beeld resultaten van de consumentenbond:
Sony40W5500
Reactie snelheid 30
pc-VGA 90
pc-DVI 70
pc-HDMI 80
Analoog 56
DVB-T 66
DVB-C 63
DVB-C hd 77

Sony40V5500
Reactie snelheid 70
pc-VGA 90
pc-DVI 80
pc-HDMI 80
Analoog 57
DVB-T 59
DVB-C 66
DVB-C hd 62

Samsung40LE550
Reactie snelheid 20
pc-VGA 90
pc-DVI 80
pc-HDMI 70
Analoog 45
DVB-T 51
DVB-C 52
DVB-C hd 60

Samsung40LE650
Reactie snelheid 30
pc-VGA 90
pc-DVI 70
pc-HDMI 70
Analoog 55
DVB-T 67
DVB-C 65
DVB-C hd 85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ik heb de Samsung 620 gezien en ik moet bekennen ik vind de omkasting is mooier dan de Samsung 650. Beeld ik zie er niet echt verschil in. Maar ja ik blijf erbij dit kun je dus niet beoordelen in een winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 20-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
Ik heb geen toegang tot de Consumentenbond site/gids, maar had wel ergens gelezen dat de w5500 er goed uit was gekomen. Maar zoveel waarde hecht ik over het algemeen niet aan hun audio/video testen, ik zie weer hele andere dingen. hdtvtest.co.uk ligt veel meer in mijn straatje, ook daar ergeren ze zich bijvoorbeeld aan de video look van interpolerende tv's. Bij de samsung wordt gezegd dat je de 100Hz wel aan kunt zetten (om judder te voorkomen), maar de interpolatie afzonderlijk uit kunt zetten zodat het geen video look krijgt.
Ik heb de 620 ook gezien, het liefst zie ik de processing van de 650 (dat is namelijk de nieuwe welke juist zo positief wordt beoordeeld, de 620 heeft gek genoeg de oude van de A serie, zie ergens op een ander forum :) ). Dus de processing van de 650 in de kast van de 620. Natuurlijk is precies wat ik wil weer nergens te vinden op aarde :P

Wat betreft aantal bits, dit heeft niet te maken met de reactiesnelheid, maar met het aantal kleuren dat een lcd paneel kan weergeven. In kleine kleurverlopen ga je dit mogelijk zien (bijv van rood naar donkerrood).
Een voorbeeld is de middelste strook vergeleken met de meest rechter (linker is te extreem):

Afbeeldingslocatie: http://origin.arstechnica.com/news.media/Colour_banding_example01.png

Meer een praktijk voorbeeld van zoals ik het heb gezien op de sony w5500:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/9426/archwa5.png

Zichtbaar in de blauwe lucht.
Tenzij je geen goede flatscreen hebt dan ze je geen verschil en dus op beide color banding, dan moet het bovenste plaatje wel duidelijk zijn.
Nu is dit wel een stilstaand plaatje en in praktijk zal het minder zichtbaar zijn, ik moest er ook moeite voor doen. Tevens was het vergelijk in de winkel, en zoals gezegd is dat geen goed vergelijk (zet de kleuren/contrast op maximaal dan krijg je deze problemen vanzelf).

Dus eigenlijk zou ik in een winkel de Sony fatsoenlijk moeten afregelen en dan een oordeel vellen. Enige dat dan nog overblijft is dat de Sony minder goed is in het de-interlacen van SD materiaal, zo'n 80% van wat ik zal kijken. Keuzes, keuzes, keuzes..... Maar ik neig toch wel heel erg naar de Sony.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Nog een vraagje is het niet zo dat de PS3 qua gamen en Blueray beter op een Sony werkt dan op de Samsung650????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Toine1 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:05:
Nog een vraagje is het niet zo dat de PS3 qua gamen en Blueray beter op een Sony werkt dan op de Samsung650????
Waarom? Omdat de PS3 en de tv dan beide van Sony zijn?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
FeaR1986 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:14:
[...]

Waarom? Omdat de PS3 en de tv dan beide van Sony zijn?
Sorry maar dit lijkt me een normale vraag :) , sommige toestellen kunnen nl niet goed omgaan met de bewegende beelden van een game console!! Doch ik heb op hdtvtest een leuke review over de betreffende Sony en Samsung gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toine1 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:41:
[...]

Sorry maar dit lijkt me een normale vraag :) , sommige toestellen kunnen nl niet goed omgaan met de bewegende beelden van een game console!! Doch ik heb op hdtvtest een leuke review over de betreffende Sony en Samsung gezien.
Het is niet dat Sony iets extra's biedt ten opzichte van andere merken op het gebied van gamen. Je krijgt geen bonus punten ofzo ;)

Het is wel belangrijk dat de input-lag laag is en de responsetijd redelijk laag blijft. Een game-mode is ook aan te raden. Niet elke TV voldoet hieraan.

De Samsung B650 heeft veel input-lag volgens hdtvtest. Met de game mode aan is het wel beter, maar nogsteeds niet top. De Sony W5500 komt er iets beter van af. De Sony W4500 (oudere serie) scoort een stuk beter op dit gebied.

Voor games kun je ook plasma overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:03:
[...]

Het is niet dat Sony iets extra's biedt ten opzichte van andere merken op het gebied van gamen. Je krijgt geen bonus punten ofzo ;)

Het is wel belangrijk dat de input-lag laag is en de responsetijd redelijk laag blijft. Een game-mode is ook aan te raden. Niet elke TV voldoet hieraan.

De Samsung B650 heeft veel input-lag volgens hdtvtest. Met de game mode aan is het wel beter, maar nogsteeds niet top. De Sony W5500 komt er iets beter van af. De Sony W4500 (oudere serie) scoort een stuk beter op dit gebied.

Voor games kun je ook plasma overwegen.
Alle twee hebben ze de gamemode, lag verschil is nipt en ik denk niet waarneembaar, alleen wordt het bij de samsung wat dramatischer neer geschreven.
Samsung: Fortunately, we could reduce the input lag on the Samsung LE40B650 to between 17ms and 34ms either by engaging [Game Mode] or using VGA connection (not a feasible option for the PS3, we know).
Sony: By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het waarneembaar is moet je zelf beoordelen ;) En als je het waarneemt hoeft het ook niet storend te zijn.. Ik ken iemand die niet wist dat je Guitar Hero kon kalibreren. Die heeft die vertraging aangeleerd. Echt ideaal lijkt het me niet. Ik kan me ook heel erg ergeren aan motion blur tijdens gamen of voetbal op tv

Maar beide TV's zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Ik heb persoonlijk een voorkeur voor de Sony. Ik heb deze beide TV's ook overwogen en naast elkaar gezien. Ik vond de Sony mooier beeld produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ik neem mijn petje hier voor af als jij dit hebt kunnen beoordelen. Persoonlijk vind ik het beoordelen in een winkelomgeving op basis van zo'n collectief beeld signaal, zeer moeilijk, ik heb ook als voordeel dat bij de Saturn de Sony en Samsung naast elkaar hangen. Buiten dat toestellen direct uit de doos waren opgehangen en dus niet optimaal waren ingeregeld, kon ik niet echt verschillen in kwaliteit ontdekken. De Consumenten bond had de mogelijkheid echter wel en deze concludeerde dat de Samsung beter was op basis van DVB-c (Hd), ik moet toch ergens vanuit gaan. Wat ik wel steeds zie bij ieder LCD toestel [ondanks 100hz] is die vertraging in bewegingen, iets wat ik niet zie op mijn oude glasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toine1 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:46:
Ik neem mijn petje hier voor af als jij dit hebt kunnen beoordelen. Persoonlijk vind ik het beoordelen in een winkelomgeving op basis van zo'n collectief beeld signaal, zeer moeilijk, ik heb ook als voordeel dat bij de Saturn de Sony en Samsung naast elkaar hangen. Buiten dat toestellen direct uit de doos waren opgehangen en dus niet optimaal waren ingeregeld, kon ik niet echt verschillen in kwaliteit ontdekken. De Consumenten bond had de mogelijkheid echter wel en deze concludeerde dat de Samsung beter was op basis van DVB-c (Hd), ik moet toch ergens vanuit gaan. Wat ik wel steeds zie bij ieder LCD toestel [ondanks 100hz] is die vertraging in bewegingen, iets wat ik niet zie op mijn oude glasbak.
Ja een CRT heeft nogsteeds voordelen ten opzichte van LCD en plasma. Al vind ik persoonlijk plasma het meest in de buurt komen.
Ik doe aan fotografie en ik vergelijk heel veel plaatjes met elkaar. Wanneer het verschil erg klein is doe je het iets meer op gevoel/emotie. Ik let niet op de kleuren, want die kloppen toch niet in de winkel. Ik let meer op hoe beweging en camerabeweging er uit ziet (wat mij het meest kan storen). Ook kijk ik hoe ze kleine details weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ter info: Omdat dit ook topic ook gaat over de Sony W5500, het LCD screen van de Sony W5500 wordt gemaakt bij Samsung (misschien wel de complete TV). De oude glasbak tijden herleven weer, zoals toen (80-90er jaren), het een publiek geheim was dat er maar een paar fabrieken de beeld buizen produceerde, lijkt het erop dat er ook nu maar een paar fabrieken de LCD schermen maken. Van het Chinese Philips O-) die volgens mij helemaal niets meer zelf maakt, Pioneer, Akai, B&O, Loewe etc kon ik me hier wel iets bij voorstellen doch niet van Sony!!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Toine1 op 29-11-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is één, maar en zijn ook nog beeldchips, software etc. die het verschil maken. Genoeg om verschil te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Ik zou voor de b620 gaan, vind ik kwa design een stuk mooier. (b650 heeft die lelijke druppel)
Beeldkwaliteitverschil is bijna niet te zien.
Pagina: 1