Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
Choices, choices...

Ik ben al sinds september aan het wachten op de door mij bestelde Philips 40PFL9704. Maar doordat de levering op zijn zachts gezegd wat stroefjes verloopt heb ik hem nog steeds niet. Aangezien ik dus al ene tijd aan het wachten ben kom ik steeds vaker andere goede TV's tegen die in dezelfde prijsklasse liggen als de 9704. Heb al heel wat reviews gelezen en volgens mij komt het er op neer dat de Philips 9704 het neusje van de zalm is wat betreft LCD TV's, terwijl de 5090 van Pioneer nog steeds heer en meester is in de plasma sector. Wat ik helaas nergens tegen kom is een vergelijking tussen deze twee titanen.

- De 40 inch 9704 kost ongeveer hetzelfde als de 50 inch Pioneer
- De Philips heeft Ambilight Spectra3, waar de Pioneer niets in de trant heeft.
- De Pioneer is 50 inch en de Philips "maar" 40 inch (mijn kijkafstand ligt rond de 3.5 meter)
- Beide TV's leveren het diepste zwart, feitelijk kan er maar 1 de beste zijn, welk zwart is zwarter?
- LCD's hebben over het algemeen betere witte kleuren, maar in hoeverre scheelt dit met de LX5090?
- Je leest regelmatig over de spiegeling bij plasma schermen doordat er een glasplaat voor zit, in hoeverre is dit anders dan bij de LCD schermen? Je kijkt daar toch ook niet direct op de pixel?
- Het jammere van de 9704 vind ik dat er veel snufjes op zitten zoals bv. Natural Motion waar je toch voor betaald, terwijl je overal leest dat je het het beste uit kan zetten voor het beste beeld.

Kortom: veel vragen en helaas weinig antwoorden op internet. Hopelijk heeft iemand van jullie ervaring met beide TV's of de kennis om mij te vertellen welke van deze twee monsters nu het sterkst is. Mocht de Pioneer de favoriet zijn dan ben ik bereid mijn order te annuleren en de Pioneer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Slugster schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:59:
Kortom: veel vragen en helaas weinig antwoorden op internet.
En dan ga jij je toekomstige aankoop baseren op het feit dat mensen hier één van de twee tv's de hemel in prijzen al dan niet helemaal afkraken...

Het belangrijkste puntje uit de [url=[FAQ] Welke TV moet ik kopen?][FAQ]Welke TV moet ik kopen?[/] dat je moet gaan kijken.
Vanwege het bovenstaande is het van groot belang dat je voordat je een keuze maakt je eerst naar de winkel gaat om de TV met eigen ogen te bekijken. Dat kun je het beste doen in een winkel waar vooral veel modellen staan die allemaal op de zelfde bron (liefst een digitale) zijn aangesloten. Nu kun je gewoon zelf beoordelen hoe het beeld (en eventueel het geluid) eruit ziet, en kun je prima vergelijken tussen de TV’s. Heb je wat mooie modellen gevonden laat je door de verkoper de afstandsbedieningen geven zodat je eventueel wat kan spelen met de beeldinstellingen. Kijk ook naar wat de verschillende filterfuncties doen die de TV bezit.
Naast het demofilmpje is het vaak ook handig om te kijken naar de prestaties van andere bronnen zoals die je ook thuis gebruikt. Kijk je nog TV via de analoge kabel, laat dan demonstreren hoe het beeld van de TV-tuner eruit ziet. Daar wil namelijk nogal een groot verschil in zitten.
Ga dus zelf naar winkels en zet de schermen naast elkaar (in zoverre dat kan) en zie in real life hoe de Philips en Pioneer zijn met zwartwaardes; of 50" wellicht toch te groot is; of het wit op de LCD echt mooier is; of je Ambi-light eigenlijk wel leuk vind of toch niet; enzovoorts..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
De Philips 40PFL9704 is een LED-TV, ik heb hem bij ons in de winkel gezien (winkelmodel door leveringsproblemen ook al moeten verkopen) en dat zwart is echt heel diep zwart. De Pioneer hebben we niet meer staan. Altijd als ik plasma en LCD met elkaar vergelijk vind ik de LCD schermen wat betreft beeld mooier en vooral rustiger.

De Philips is dus een LED-TV en 200Hz, daarnaast ook WLAN met Net-TV waarmee je makkelijk wat kleine internetdingetjes kunt doen (internetbankieren/youtube/uitzending gemist) en dat is toch wel leuk. Ook heeft het natuurlijk de 3-weg ambilight technologie. Ook is de televisie geschikt voor CI+ en de ziggomodules werken er al in (heb zelf de 37PFL9604).

Ook het design van de Philips vind ik schitterend (kijk ook eens naar de duurdere blurayspelers van Philips, geil!).

Kortom, mijn advies gaat naar de Philips, en wat maat betreft. Het gemiddelde is 10 inch per meter afstand.
Dus minimaal 35 inch, dan is 40 inch een mooie maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
FeaR1986 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:14:
[...]
En dan ga jij je toekomstige aankoop baseren op het feit dat mensen hier één van de twee tv's de hemel in prijzen al dan niet helemaal afkraken...

Het belangrijkste puntje uit de \[url=[FAQ] Welke TV moet ik kopen?][FAQ]Welke TV moet ik kopen?[/] dat je moet gaan kijken.
[...]
Ga dus zelf naar winkels en zet de schermen naast elkaar (in zoverre dat kan) en zie in real life hoe de Philips en Pioneer zijn met zwartwaardes; of 50" wellicht toch te groot is; of het wit op de LCD echt mooier is; of je Ambi-light eigenlijk wel leuk vind of toch niet; enzovoorts..
Probeem in dit geval is dat er weinig winkels zijn die de 9704 al binnen hebben en de Pioneer, aan de andere kant, wordt niet meer gemaakt er is dus ook bij steeds minder winkels verkrijgbaar. Denk dat de kans niet groot is dat ik ze zelf in 1 winkel naast elkaar kan zien staan.

Ik geef je gelijk hoor, zelf kijken is altijd beter dan je keuze baseren op wat andere "vinden". Maar buiten meningen zijn er ook feiten en mijn hoop is dat er mensen op GoT te vinden zijn die deze feiten van beide TV's naast elkaar kunnen leggen en kunnen vertellen welke beter is. Op zo'n post kan ik zeker mijn keuze baseren.
de_harde_kern schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:23:
De Philips 40PFL9704 is een LED-TV, ik heb hem bij ons in de winkel gezien (winkelmodel door leveringsproblemen ook al moeten verkopen) en dat zwart is echt heel diep zwart. De Pioneer hebben we niet meer staan. Altijd als ik plasma en LCD met elkaar vergelijk vind ik de LCD schermen wat betreft beeld mooier en vooral rustiger.

De Philips is dus een LED-TV en 200Hz, daarnaast ook WLAN met Net-TV waarmee je makkelijk wat kleine internetdingetjes kunt doen (internetbankieren/youtube/uitzending gemist) en dat is toch wel leuk. Ook heeft het natuurlijk de 3-weg ambilight technologie. Ook is de televisie geschikt voor CI+ en de ziggomodules werken er al in (heb zelf de 37PFL9604).

Ook het design van de Philips vind ik schitterend (kijk ook eens naar de duurdere blurayspelers van Philips, geil!).

Kortom, mijn advies gaat naar de Philips, en wat maat betreft. Het gemiddelde is 10 inch per meter afstand.
Dus minimaal 35 inch, dan is 40 inch een mooie maat.
Qua uiterlijk wint de Philips naar mijn smaak ook, maar uiteindelijk gaat het toch allemaal om het beeld. Jouw voorkeur gaat iig duidelijk uit naar de Philips, bedankt voor je mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Slugster schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:36:
[...]
Ik geef je gelijk hoor, zelf kijken is altijd beter dan je keuze baseren op wat andere "vinden". Maar buiten meningen zijn er ook feiten en mijn hoop is dat er mensen op GoT te vinden zijn die deze feiten van beide TV's naast elkaar kunnen leggen en kunnen vertellen welke beter is. Op zo'n post kan ik zeker mijn keuze baseren.
Ik neem je ook niets kwalijk. Een second opinion kan nooit kwaad als het eindoordeel maar door jou wordt genomen en niet omdat de users het hier zeggen.

Verder heb je gewoon een nette TopicStart met dingen waar je over twijfelt en daaruit blijkt dus dat je onderzoek hebt gedaan. Dat is ook de reden dat je topic nog steeds open is, want eigenlijk mogen dat soort "TV X vs TV Y-topics" niet meer. Mits goed onderbouwd en daar val jij dus onder :)

Succes verder met je zoektocht :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

De 9704 serie koop je vooral voor de ambilight, vind je dat niet belangrijk dan zijn er voor het geld zeker betere tv's te koop. Ik heb zelf een 47pfl9703 en ik zou niet meer zonder de ambilight 3 willen (die aurea vind ik dan weer niks door die melkwitte rand).

Qua zwartwaardes zal de pioneer denk ik toch beter zijn, hoe leuk ze ook met local dimming spelen met die led-verlichting in de 9704.

Het spiegelende van de 9704 weet ik niet maar ik gok dat het niet veel anders zijn dan de 9703, het is een mat scherm dus zo goed als geen spiegeling. Ook met de zon er vol op niks aan de hand en 'savonds geen irritante plekken van je lampen tijdens het tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
de_harde_kern schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:23:
Altijd als ik plasma en LCD met elkaar vergelijk vind ik de LCD schermen wat betreft beeld mooier en vooral rustiger.
Nu zijn meningen uiteraard geheel persoonlijk, maar dat het beeld van een LCD rustiger is hoor je niet vaak. Ik denk dan ook dat de meeste mensen het beeld van een plasma rustiger vinden (vaak: minder (over)scherp).
Het gemiddelde is 10 inch per meter afstand.
Hier zijn geen regeltjes voor. De één vindt op die afstand een 37 inch al te groot, ik zou een 40 inch niet eens overwegen (véél en véél te klein om een beetje leuke "cinema"-ervaring te hebben). Dus daarover advies geven is echt erg lastig/onmogelijk. Wil je gewoon een beetje tv kijken of er echt "in" zitten etc.

Sowieso is zoals al is gezegd dit hele topic relatief overbodig, je zal echt álles zelf moeten beoordelen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Brad Pitt schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:15:
Sowieso is zoals al is gezegd dit hele topic relatief overbodig, je zal echt álles zelf moeten beoordelen.
Ik wil ook alles zelf beoordelen, maar daarvoor moeten wel de feiten op tafel. Zoals gezegd kan ik geen vergelijkende review vinden. En er zijn wel degelijk punten waarop je beide TV's objectief op kan beoordelen.

Vind het jammer dat dit soort zaken toch al snel gegooid worden op "je moet kiezen wat je zelf het mooiste vind". Qua uiterlijk van de TV is dat inderdaad waar, maar technisch gezien valt er veel direct met elkaar te vergelijken en daaruit kan je dan weer concluderen dat de een (op dat punt) beter is dan de ander. En juist naar die info ben ik hier op zoek.

Verder geen diss naar jou toe hoor, maar wil gewoon aangeven dat ik het niet overbodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Slugster schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:32:
Verder geen diss naar jou toe hoor, maar wil gewoon aangeven dat ik het niet overbodig vind.
Oh non taken hoor, zou persoonlijk zonder enige twijfel voor de Pioneer gaan, maar ook die tv heeft voor bepaalde mensen nogal storende eigenschappen (beeld schokt veel meer dan tv's die "betere" processing hebben bijvoorbeeld) waardoor een vriend van mij weer het vreselijk kijken vindt. Die wil nu een Samsung LCD gaan halen, een apparaat dat ik weer niet gratis in huis wil hebben. Zo lastig/persoonlijk is het nu eenmaal ;)

Ik ben helemaal fan van de Philips image processing (waarschijnlijk door jaren een CRT te hebben gehad die dat ook had) en vind dat "smoothe" helemaal geweldig. Andere mensen vinden dat weer een handycam-look, welnu, dat snap ik ook wel. De perfecte tv is er sowieso nog niet, het is en blijft een afweging van plus-en minpunten. De zwartwaarde en de (rustige en natuurlijke) kleuren van de Kuro waren voor mij belangrijker dan de mindere processing (qua beweging, de andere processing is prima) waardoor ik nog steeds elke dag met enorm veel plezier er naar kijk. Zou nu, als ik weer zou moeten kiezen, dezelfde keuze maken, ondanks de wel heel snel beter wordende LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Wat is precies het verschil tussen deze bewegings-processing? Kun je voorbeelden noemen bij welke beelden je dit verschil goed ziet en wat het verschil dan precies is? Ik neem aan dat de bron ook invloed heeft op dit verschil, toch? Stel je zet het beeldverbeteringsprocess op beide TV's uit en je speelt dan SD materiaal af, is er dan nog sprake van een groot verschil? En wat als je BR afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het "zwart is ook echt zwart" bij een LED-tv:
Die leds worden toch nog altijd aangestuurd in segmenten (arrays van led)?
Als je bv een scene hebt waar de ruimte in beeld komt (men neme bv. Alien), dan zal de Pioneer perfect zwart tonen met heldere witte sterren.
De Philips zal het zwart rond de sterren eerder naar het grijs (sterk overdreven natuurlijk) toe gaan. De array licht op en de pixels die het licht volledig moeten afsluiten voor zwart, "lekken" nog altijd licht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Klopt, dat heb ik ook gelezen. En voor een sterrenhemel zou me dat nog niet zoveel uitmaken. Die zie je sowieso al niet zo vaak in films en als je ze dan al ziet is het bij zo'n plaatje waarschijnlijk minder storend dan bij bijvoorbeeld ondertiteling. Daarvoor lijkt me dit issue wel een reden om misschien af te zien van local dimming. Het lijkt mij namelijk wel storend als je donker beeld hebt met witte ondertiteling en het licht van de segmenten lekt helemaal om de ondertiteling heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Slugster schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:12:
Wat is precies het verschil tussen deze bewegings-processing? Kun je voorbeelden noemen bij welke beelden je dit verschil goed ziet en wat het verschil dan precies is?
Elke camera-pan in een 24p film bijv. schokt op de Pioneer en gaat soepel(er) op de Philips (mét uiteraard ook af en toe artefacts hè, geen enkel algoritme is perfect).
Stel je zet het beeldverbeteringsprocess op beide TV's uit en je speelt dan SD materiaal af, is er dan nog sprake van een groot verschil?
Nee dan uiteraard niet. De Pioneer geeft het gewoon weer "zoals het is", heeft de bron te weinig informatie om schokloos te verlopen zal het ook daadwerkelijk schokkerig gaan. Op de Philips dan uiteraard ook.
En wat als je BR afspeelt?
Zelfde verhaal. 24p-content mist veel te weinig beelden om bijv. een horizontale camera-beweging vloeiend te laten verlopen. Het zal dan ook als chop-chop-chop-chop gaan. De Natural Motion van Philips lost dit op en de beweging zal vloeiend gaan. Dit is (voor mij) het grootste gemis aan de Pioneers, andere mensen verafschuwen de (onnatuurlijke) beweging van de Philips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma heeft toch mijn voorkeur, vind de post-processing die in de 120hz+ modellen zit niet altijd beter. Zeer onnatuurlijk. Zeker bij Philips schermen. Ook vind ik dat dat bij slechte bronnen (alles wat niet blu-ray/hd dvd is) plasma meestal een stuk beter is. LCD scaled gewoon niet zo lekker lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het eerste wat ik bij de Philips zou doen is de NaturalMotion uitzetten, en dan houd je dezelfde 'schokkerige' beweging over als een Pioneer. Verder qua kleur en contrast echt wel de mooiste LCD van dit moment.

Keuze kan ook (= zou voor mij) voor een groot deel afhangen van wanneer je eigenlijk het scherm gebruikt. Overdag is het rustige van een plasmascherm minder nuttig omdat je dan in een lichtere ruimte zit. Daardoor heb je veel eerder dat je de kamer weerspiegeld ziet in je scherm, daar heb je met LCD veel minder last van omdat daar meer licht achter zit. 's Avonds is juist het contrast en rust van plasma erg prettig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:02:
Plasma heeft toch mijn voorkeur, vind de post-processing die in de 120hz+ modellen zit niet altijd beter. Zeer onnatuurlijk. Zeker bij Philips schermen. Ook vind ik dat dat bij slechte bronnen (alles wat niet blu-ray/hd dvd is) plasma meestal een stuk beter is. LCD scaled gewoon niet zo lekker lijkt het wel.
²nd that. Ben enorm tevreden van mijn Panasonic 42V10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:02:
LCD scaled gewoon niet zo lekker lijkt het wel.
Een LCD kan uiteraard makkelijk even goed scalen maar door de hogere per-pixel sharpness komen slechte bronnen inderdaad brakker over. Een LCD is meer een monitor-tv, een plasma meer een CRT-tv, zeg maar. Een gedownloade Divx'je ziet er beneden op de plasma ook mooier uit dan hier boven op de pc, terwijl de PC absoluut vele malen beter kan scalen dan de tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Mijn huidige LCD (een outdated Samsung) gebruik ik veel om DivX films mee te kijken. Kwaliteit daarvan is matig, maar een beter scherm heb ik niet dus doe ik het er nu mee. Wat dat betreft is het idd misschien beter te kiezen voor de plasma, aangezien die (volgens mij) beter om kan gaan met lagere kwaliteit sources, toch? Of is dat weer een punt waar de meningen over verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Brad Pitt schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:15:
[...]

Nu zijn meningen uiteraard geheel persoonlijk, maar dat het beeld van een LCD rustiger is hoor je niet vaak. Ik denk dan ook dat de meeste mensen het beeld van een plasma rustiger vinden (vaak: minder (over)scherp).
Nou, ik heb juist dat plasma veel onrustiger overkomt: niet alleen zie ik plasma meer flikkeren, ik zie ook de beruchte plainbows, oftewel gekleurde flitsen bij lichte vlakken en bij bijv. zwart/wit beelden. Daarnaast heeft plasma 'last' van dot-crawling/pwm noise. Dat lcd scherper is en daardoor wat harder overkomt, daar kan ik inkomen. Maar dat lcd onrustiger is dan plasma kan ik me niet echt voorstellen: lcd flikkert niet, flitst niet en 'crawlt' niet: als je een stilstaand beeld op een lcd bekijkt is dat ook echt 100% stil, hoe je er ook naar kijkt. Plasma ziet er van dichtbij of vanuit een ooghoek dan toch altijd onrustiger uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Oei... ik hoor een handje vol nieuwe termen, even googlelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Mede door Google, dit topic en [Plasma] wake-up call voor Pioneer Kuro-twijfelaars, toch besloten mijn Philips 40PFL9704 te annuleren en de Pioneer 5090H te bestellen. Moest uiteindelijk wel iets dieper in de buidel tasten vanwege de speakers en de steun, plus het feit dat ik voor de H versie ben gegaan. Maar heb er wel vertrouwen in dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

Vrijdag staat ie al in mijn woonkamer! Dat wordt een mooi weekend!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Laat ff weten wat je ervan vindt en of je denkt de juiste keuze te hebben gemaakt.

Instellingen Pioneer: zet m op Pure en drive2
Eventueel Orbiter op 2

• Slugster
Ferry34 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:03:
Laat ff weten wat je ervan vindt en of je denkt de juiste keuze te hebben gemaakt.

Eventueel Orbiter op 2
Thanks for the tip! Morgen in huis, avondje spelen, dus zaterdag zal ik je laten weten wat ik ervan vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik kan je vertellen dat ik helemaal sprakeloos ben over mn Pioneer. Ik kan mn ogen nauwelijks geloven, zó mooi!
En ik heb toch behoorlijk wat ervaring in hdtv's, maar dit slaat alles! Stunning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Slugster schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:10:
Mede door Google, dit topic en [Plasma] wake-up call voor Pioneer Kuro-twijfelaars, toch besloten mijn Philips 40PFL9704 te annuleren en de Pioneer 5090H te bestellen. Moest uiteindelijk wel iets dieper in de buidel tasten vanwege de speakers en de steun, plus het feit dat ik voor de H versie ben gegaan. Maar heb er wel vertrouwen in dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

Vrijdag staat ie al in mijn woonkamer! Dat wordt een mooi weekend!
Gefeliciteerd met je aankoop :) Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen, welkom bij de club!
De beeldkwaliteit is onovertroffen, je wilt niets anders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
Ferry34 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:03:
Eventueel Orbiter op 2
De LX5090H heeft geen Pure mode ;). Deze is alleen aanwezig op de KRP-series (moet toegeven dat ik Pure mode niet echt lekker vind kijken op m'n 500a). Voor de rest, gefeliciteerd met je goede aankoop en dat wordt zeker genieten _/-\o_.

[ Voor 22% gewijzigd door Jolly_Jumper op 20-11-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oh, ik dacht dat de 5090H en de KRP's bijna identiek waren?

Enkele weken geleden zag ik in Utrecht een 5090H in een winkel en het beeld was waanzinnig!
Natuurlijk, er werd een animatie gedraaid (madagascar) en die zien er altijd goed uit, maar het verschil met de andere tv's die Ice Age draaiden was groot.

Zo'n mooi beeld echter op een tv die slecht is afgesteld (dat zijn ze altijd in een winkel) en ook nog in teveel licht staat, vond ik zó bijzonder dat dit mij over de streep heeft getrokken om alsnog een Pioneer te kopen.

Waanzinnig beeld, echt geen woorden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slugster
Eerste reactie: ... wow, its freakin' huge!

Loop helaas al meteen tegen wat problemen aan. Mijn HTPC krijg ik niet aangesloten en TV kijken via de settop box lukt wel, maar daarvan kraakt het geluid heel erg. Enige wat tot nu toe fatsoenlijk werkt is analoog TV kijken, zelfs dat is al super! Maar goed, daarvoor heb ik hem niet gekocht.

Zag dat mijn firmware nog versie 0907-0701 was terwijl inmiddels 0908-0901 al uit is. Dus nu eerst even firmware updaten, voordat ik verder ga stoeien met HDMI en het geluid op de settop. Hopelijk lost de update al een deel op.

Iemand toevallig ervaring met een van deze problemen? HTPC loop via dvi->hdmi, maar geeft geen beeld. Heb HDMI ingeschakeld op de juiste INPUT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltjeau
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
ik heb mijn pc aangesloten met een gewone dvi kabel + en dvi->hdmi adapter..
werkt perfect..

eerst een kabel genomen gelijk dvi->hdmi was.. dus zonder adapter, toen deed hij het niet
hoop dat je er wat aan hebt
Pagina: 1