Steeds meer newbies hier?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
ik reageer niet!
uit protest :P

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 16:48 schreef PlayR het volgende:
ik reageer niet!
uit protest :P
Kunt zeker geen fatsoenlijk antwoord bedenken! :)

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 13:44

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Is het niet een leuke oplossing, om een forum te maken voor vragen, waarvan mensen vermoeden dat ze redelijk simpel zijn?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Als men voordat men een dergelijke vraag steld ff de search gebruikt is de kans groot dat een goed antwoord snel gevonden wordt.

Mocht dat niet zo zijn dan kan men zich natuurlijk aan ons wenden maar moet men er wel bij vermelden dat men de search heeft gebruikt.

Luie vragers zijn hier niet gewenst. Lijkt mij logisch want een topic creeeren die al vaker de revue heeft gepasseert is niet wenselijk.

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Op maandag 05 maart 2001 16:45 schreef petpas het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzinnig en doelloos antwoord wat deze topic niet raakt!

Dit zijn nou precies dat soort antwoorden die je 'helaas' geregeld op deze site tegenkomt!!!!!!!!:r
"deze site"

komt ie aan met z'n 167 posts :D beetje respect ja!

het is jou type persoon wat de gemoedelijke sfeer op dit forum verziekt...wij gaan hier op een vriendelijke, gemoedelijke en behulpzame manier met elkaar om, en gaan niet voor elk ding wat ons niet bevalt lopen klagen...

Verwijderd

Wat heeft het 'aantal' post er nou nee te maken. Gaat kwantiteit boven kwaliteit? :)

Verwijderd

seilander: komt altijd weer neer op " wie zonder zonden is.."

/me :P

Verwijderd

Oh ja, stukken FAQ komen eraan. :)

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 17:02 schreef Arien het volgende:
seilander: komt altijd weer neer op " wie zonder zonden is.."

/me :P
:?:?:?:?:?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 17:05 schreef Arien het volgende:
I've been waitin' all day :D

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 17:05 schreef Arien het volgende:
Veel woorden maar geen daden! :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik kom weinig echt uitdagende problemen tegen, en als ik er dan 1 tegenkom, zoals deze, daalt ie door gebrek aan replies langzaam het lijstje uit.
Ja dat was een mooie, maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Daarom post ik dit vragen ook niet meer.

Verder heb ik weining problemen met newbee's zolang ze niet zeuren. Ik vind geen enkele vraag dom en wil alles uitleggen wat ik weet, maar als ze gaan zeuren(crossposten, eigen topic omhoog halen, zeggen dat ze de earch gebruikt hebben terijl ze dat niet hebben gedaan:r) dan is mijn geduld ook op...

Verwijderd

/me = het er 1000000000% mee eens :)

Verwijderd

Ik lees veel over search en de zelfde topics, maar niks over de cut&paste kiddies. Hiermee bedoel ik dus mensen die programmeren/scripten volgens de "knip en plak methode". Ze knippen gewoon stukken uit bestaande code/scripts van verschillende auteurs en proberen het te combineren tot een werkend geheel.

Als dat dan wonder boven wonder niet lukt, wordt het meesterwerk hier zonder schaamte gepost. Dit heeft niks met newbie zijn te maken, dit is net zo iets als proberen een boek in het chinees te schrijven terwijl je geen chinees spreekt.

Programmeren is niet zomaar stukjes programmatekst als legosteentjes combineren totdat het werkt, je zult toch echt eerst moeten begrijpen wat er staat, voor je een kans maakt een werkend geheel te krijgen.

En dan heb ik het niet eens over dat huiswerk, waar de niet-werkende code van een klasgenoot ofzo gepost wordt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 19:15 schreef mietje het volgende:
Ik lees veel over search en de zelfde topics, maar niks over de cut&paste kiddies. Hiermee bedoel ik dus mensen die programmeren/scripten volgens de "knip en plak methode". Ze knippen gewoon stukken uit bestaande code/scripts van verschillende auteurs en proberen het te combineren tot een werkend geheel.

Als dat dan wonder boven wonder niet lukt, wordt het meesterwerk hier zonder schaamte gepost. Dit heeft niks met newbie zijn te maken, dit is net zo iets als proberen een boek in het chinees te schrijven terwijl je geen chinees spreekt.

Programmeren is niet zomaar stukjes programmatekst als legosteentjes combineren totdat het werkt, je zult toch echt eerst moeten begrijpen wat er staat, voor je een kans maakt een werkend geheel te krijgen.

En dan heb ik het niet eens over dat huiswerk, waar de niet-werkende code van een klasgenoot ofzo gepost wordt.
Precies wat ik ook bedoelde. Programmeren leren je door eenvoudig te beginnen en eerst 1000 keer met je kop tegen de muur te lopen totdat je het met vallen en opstaan ineens goed geleerd hebt. Het lijkt wel alsof Internet mensen gemakzuchtig en lui maakt. Alles moet snel lukken zonder al teveel moeite. Zonde! Want de beste manier om het te leren is nog altijd zelfstandig alles uit te proberen en van je eigen fouten te leren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Misschien wordt het dan eens tijd voor een lap tekst over hoe de zoekfunctie te gebruiken voor newbies...

• Janoz
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 05 maart 2001 18:34 schreef wasigh het volgende:

[..]

Ja dat was een mooie, maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Daarom post ik dit vragen ook niet meer.....
Ik heb precies hetzelfde hoor. Ik reageer eigenlijk alleen nog maar op post. De problemen waar ik nu meestal tegenaanloop zullen waarschijnlijk toch reply-loos ten onder gaan..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz: De problemen waar ik nu meestal tegenaanloop zullen waarschijnlijk toch reply-loos ten onder gaan.

Misschien heb je gelijk, maar als je die problemen niet post blijft op den duur alleen RTFM-materiaal over.

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Het is al gezegd, maar volgens mij ligt het ontbreken van interessante vragen aan het feit dat de meesten het steeds meer zelf weten uit te zoeken. Wie weet wordt de search wel vaker gebruikt dan we denken? Zelf weet ik van van alles op computergebied wel wat en vogel het dan ook zelf uit. Ben hier net een tijdje aan het rondwandelen (en dus een newebie op Tweakers) en gebruik meestal de links naar updates en kom hier om wat te leren. Ik check bijna elke thread en soms weet ik wat, vaak niet. Ik vind het niveau helemaal niet zo laag als ik de antwoorden zie, maar de vragen kunnen soms wat snuggerder ja. Gebrek aan zoeklust is toch het geval daarbij, of gewoon onkunde. Zoals ik zei, de meesten hier zijn computerfreak genoeg om het zelf uit te zoeken en de rest dus niet...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ideetje:

Waarom het forum niet zo maken dat je punten kunt geven voor een topic. Zoals op de frontpage. Met categorien, van Newbie, rtfm, interressant enz.

Dan weet ik in ieder geval welke topics ik over kan slaan..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 23:02 schreef wasigh het volgende:
Ideetje:

Waarom het forum niet zo maken dat je punten kunt geven voor een topic. Zoals op de frontpage. Met categorien, van Newbie, rtfm, interressant enz.

Dan weet ik in ieder geval welke topics ik over kan slaan..
Daar zat ik dus ook al aan te denken, maar ik denk dat de moderators nu al genoeg werk hebben... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik word gestoord van die database errors van dat forum!! >:) |:(

Verwijderd

Dat kunnen gebruikers toch zelf doen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 23:11 schreef Arien het volgende:
Jaja... We proberen nou juist orde op zaken te stellen omdat de gebruikers er een zooitje van maken, en dan heb jij er vertrouwen in als de gebruikers het zelf moeten gaan onderhouden? ;) Er zitten zoveel ettertje op het forum dat de chaos dan pas echt compleet is.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 maart 2001 23:11 schreef Arien het volgende:
Hoe dan?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 05 maart 2001 21:03 schreef Arien het volgende:
Janoz: De problemen waar ik nu meestal tegenaanloop zullen waarschijnlijk toch reply-loos ten onder gaan.

Misschien heb je gelijk, maar als je die problemen niet post blijft op den duur alleen RTFM-materiaal over.
Tja, het laatste probleem waar ik tegenaan liep was mbv een foto van een rechthoek achterhalen wat de brandpuntsafstand (f) van de gebruikte camera was. Zodra we die f hadden konden we de richtingsvectoren van de zijden van het vierkant bepalen, en daarme de normaal op het vlak bepalen. Probleem voor het achterhalen van de f was dat we gewoon één gegeven misten (vergelijk het met x+y=3 zodra je 1 var weet weet je de andere ook)

Uiteindelijk bleek dat missende gegeven wat we moesten gebruiken de eigenschap te zijn dat de zijden van een rechthoek natuurlijk een hoek van 90 graden maken..

Als ik het eerste deel hier als vraag zou posten, dan komt dat meer over als een topic van 'kijk eens wat voor coole dingen ik kan' en zal hij waarschijnlijk zonder nuttige replies van de lijst verdwijnen...

Kijk gewoon eens hoeveel replies er zijn op het topic wat ik eerder al in deze topic poste... Die is ook in de vergetenheid geraakt.. Sorry, dan steek ik mijn tijd liever in een uitgebreide analyse van probleem + uitgebreide zoekactie op de rest van het net dan dat ik d'r hier een topic over start...

Verwijderd

Alleen echte newbies reageren op dit soort postings, echt kinds zoiets als dit iedereen begint als een newbie dus doe niet zo kinderachtig met dit soort postings.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 maart 2001 23:18 schreef Sourcerer het volgende:
Alleen echte newbies reageren op dit soort postings, echt kinds zoiets als dit iedereen begint als een newbie dus doe niet zo kinderachtig met dit soort postings.
Het gaat imo allang niet meer over het afzeiken van newbie's het is meer een discussie geworden hoe we got kunnen verbeteren zodat het gezellig wordt/blijft voor iedereen newbie en gevorderd!

* wasigh denkt dat je reactie iets te aggressief is.

Verwijderd

wasigh: Hoe dan?

Als Topix de mogelijkheid heeft om posts te modereren...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 maart 2001 23:27 schreef Arien het volgende:
wasigh: Hoe dan?

Als Topix de mogelijkheid heeft om posts te modereren...
Ja dat bedoelde ik ook, dat moeten de gebruikers doen en niet de modjes. lijkt me. Anders krijgen die het wel heel druk...

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmmm .. dat moderatie systeem is idd wel een leuke uitbreiding.. Mischien toch iets voor de volgende versie Arien :)

Verwijderd

Vreemd; als het om DPC gaat is iedereen eensgezind en harmonieus. En uit dit topic blijkt dat dat eigenlijk heel anders ligt. Je moet mensen ook willen helpen! Als een (zgn) newbie iets vraagt wat al eerder gevraagd is of wat in TFM staat, wijs hem daarop maar blijf beleefd. Als we elkaar alleen maar af gaan lopen zeiken komt er straks helemaal niemand meer op het forum. En zijn we niet allemaal als newbie geboren? Wat meer geduld en begrip voor elkaar en dan komen we net zover als met de DPC. En dan dat gezeik over het niveau van de taal in de postings; ben bijna bang om wat te vragen omdat ik misschien/waarschijnlijk een taalfout(je) maak of het jargon niet helemaal begrijp. Misschien een idee om een forum voor gevorderden te maken en kijken hoe saai dat gaat worden.
Kortom: met een beetje geduld en begrip is dit nog steeds een heel goed forum waar ik meerdere malen van geprofiteerd heb en (hopelijk) ook eens een keer een ander heb kunnen helpen.
En als je goed naar mensen luisterd leer je zelfs van de grootste newbie misschien nog wat. Kijk niet gelijk in iemands profiel om te kijken hoeveel hij/zij gepost heeft of hoelang diegene al lid is, niet iedereen heeft de tijd/middelen/kennisen om overal als eerste lid van te worden en als een gek te gaan posten. Kijk liever naar de vraag en geef antwoord of negeer de vraag.
En voor de "luie" newbie's RTFM en gebruik de search zodat dit een leerzaam forum blijft!

Verwijderd

Janoz: Dat moderatie systeem is idd wel een leuke uitbreiding. Mischien toch iets voor de volgende versie Arien :)

Ik denk dat het het knowledge base verhaal mogelijk maakt waar ze het in LA over hebben. Maar ik weet natuurlijk niet of de makers van Topix hier op zitten te wachten. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 23:35 schreef Janoz het volgende:
hmmm .. dat moderatie systeem is idd wel een leuke uitbreiding.. Mischien toch iets voor de volgende versie Arien :)
Zoals ik al eerder zei denk ik dat de moderators nu al genoeg werk hebben zonder een dergelijk systeem, en als je het aan de gebruikers van het forum overlaat dan wordt het een nog grotere rotzooi op het forum... ;)

Verwijderd

Exirion: Als je het aan de gebruikers van het forum overlaat dan wordt het een nog grotere rotzooi op het forum... ;)

Niet als stemmen verschillend gewicht hebben. Zoiets als Advogato.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 23:52 schreef Arien het volgende:
Exirion: Als je het aan de gebruikers van het forum overlaat dan wordt het een nog grotere rotzooi op het forum... ;)

Niet als stemmen verschillend gewicht hebben. Zoiets als Advogato.
Het is jammer dat dit allemaal nodig is, want het forum is nu juist zo lekker simpel en overzichtelijk. Ik vind het moderatiessysteem op Tweakers.net ook wel eens erg irritant omdat er soms aardig misbruik van wordt gemaakt. Toevallig heb ik daar laatst nog over geklaagd bij de moderators. Ik denk dat een ingewikkeld systeem het forum weer te stijfjes maakt, en dat overal oorlogen losbarsten door meningsverschillen over de moderatie ;)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 maart 2001 16:41 schreef GraasGast het volgende:
moet je meer oefenen met je potlood ;)
Maar krijg die krassen van dat potlood zo moeilijk van mijn beeldscherm af.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 maart 2001 19:15 schreef mietje het volgende:
Programmeren is niet zomaar stukjes programmatekst als legosteentjes combineren totdat het werkt
Jawel noemen ze OO >:)

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 maart 2001 20:59 schreef Janoz het volgende:
Ik heb precies hetzelfde hoor. Ik reageer eigenlijk alleen nog maar op post. De problemen waar ik nu meestal tegenaanloop zullen waarschijnlijk toch reply-loos ten onder gaan..
Try me :) (Alles behalve Java. >:) )

Back In Black!

Verwijderd

dusty: Try me :) (Alles behalve Java. >:) )

<off-topic>
Hoe operators overloaden in PHP 4? En "kan niet" wil ik niet horen. >:) :P
</off-topic>

Maar verder... dat dacht ik een paar uur eerder ook. :)

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nu we toch aan het klepzeiken zijn,wil ik als newbie ook wel ff'n drammen....

Waar ik mij groen en geel aan erger is dat er van die topics zijn van...:

" Groot Probleem..!!"
" Het werkt niet.."
" Hebben jullie dat ook.?"

Affijn zo zijn er nog talloze voorbeelden over onduidelijke dingen..
Dus zet kort en bondig in de topic zoveel mogelijk waar het om gaat.....

(dat lucht op zeg...en even 10 x overlezen of er geen fauten inzitten..!(?))

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 16:27 schreef gilles het volgende:

[..]

Hum. Als ik hier wat woorden verschuif kom ik tot de conclusie dat jij vind dat ik in het foute forum gepost heb? Dat ben ik dus NIET met je eens... Het is voor mij alleen in dit forum zo dat er zo onnoemelijk veel newbies van die standaard RTFM/UTFS vragen plaatsen.

edit:

En trouwens, ik vind mezelf niet echt newbee... Als ik hier nou toevallig niet zoveel posts onder mijn naam heb komt omdat ik een paar nicks geregd heb staan hier...
Volgens mij is Petpas zelf een Newbie, ik bedoel kijk maar eens naar zijn topics.

Ik ben er ook een dus bespaar je het uitzoek werk |:(.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 05:22 schreef Arien het volgende:
<off-topic>
</off-topic>
Dat kan wel. Gaat in grote lijnen hetzelfde als in C zover ik weet. nooit echt aandacht aanbesteed maar weet wel dat het via een omweg kan.. ik zal er vanavond eens naar kijken :P

Back In Black!

Verwijderd

Zeg Wesley, waarom Quote je Gilles en noem je mij in je reply op die Quote een Newbie :?:?:?

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 08:53 schreef petpas het volgende:
Zeg Wesley, waarom Quote je Gilles en noem je mij in je reply op die Quote een Newbie :?:?:?
In het stukkie dat ik quote (zie eerder) heeft ie het nl. over jou......vandaar

Verwijderd

Als je nix fatsoenlijks te melden hebt houd je dan stil!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:07 schreef petpas het volgende:
Als je nix fatsoenlijks te melden hebt houd je dan stil!
Bang dat je newbie-heid openbaar wordt :'(

Verwijderd

Als je bedoelt dat ik nog redelijk nieuw op deze site ben is mijn antwoord NEE!

Als je bedoelt dat ik nieuw in de IT ben is mijn antwoord NEE!

Mijn vraag aan jou is: Wat is je definitie van een newbie? Ik denk dat wij over verschillende definities aan t praten zijn. De mijne kun je ergens in deze topic lezen!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 05:22 schreef Arien het volgende:

<off-topic>
</off-topic>

En de oplossing valt hier te vinden.

(puur toeval dat ik het stukje vondt was iets anders aan het zoeken.. stond wel op dezelfde pagina :P)
Volgende vraag ? >:)

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:15 schreef petpas het volgende:
Als je bedoelt dat ik nog redelijk nieuw op deze site ben is mijn antwoord NEE!
toch maar 113 topics op gepost.....
en....

Kijk maar in je profile.....en anderhalve maand is toch: NEWBIE
Als je bedoelt dat ik nieuw in de IT ben is mijn antwoord NEE!
Wie heeft het hier over de IT ???? Zegt nog niks over je kennis.

Maar wees niet zo op je teentjes getrapt Petpas. Ik constateer iets en deel het gewoon mee. Het is geen aanval of zo....tenzij je iets te verbergen hebt :o

Verwijderd

Ik zie dat jij nog steeds onzin aan t typen bent.

Kom schaam je er niet voor en vertel ons wat jouw definitie is van een newbie! Volgens mij slaat ie op jezelf en schaaam je je hiervoor!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Newbie: Iedereen die aanzienlijk minder weet dan mij :P

:Y)

[edit: overbodig blub verwijderd.]

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:28 schreef dusty het volgende:
Newbie: Iedereen die aanzienlijk minder weet dan mij :P

:Y)

[edit: overbodig blub verwijderd.]
HAHAHAHAHA Ik denk dat dat er veelen zullen zijn! :)

Verwijderd

dusty: De oplossing (voor overloaden van operators) valt hier te vinden.

Hij's leuk, maar dat bedoeld ik niet. Ik maak bijvoorbeeld een datum object in Python:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
class Date:
    def __init__(self, year, month, day):
        self.year = year
        self.month = month
        self.day = day

def __cmp__(self, other):
        if(self.year != other.year):
            return self.year - other.year
        if(self.month != other.month):
            return self.month - other.month
        return self.day - other.day

# etc, etc

Vervolgens kan ik dan zeggen:
code:
1
2
3
4
5
6
today = Date(2001, 3, 6)
yesterday = Date(2001, 3, 5)
if yesterday < today:
    print "Gisteren komt voor vandaag"
else:
    print "Vandaag komt voor gisteren?"

en dat werkt.

Volgende vraag ? >:)

Dus de vraag is: Hoe doe ik dit in PHP? >:) (Makkelijkste antwoord to nu toe: pak de source en leef je uit. :P)

</off-topic>

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:26 schreef petpas het volgende:
Ik zie dat jij nog steeds onzin aan t typen bent.

Kom schaam je er niet voor en vertel ons wat jouw definitie is van een newbie! Volgens mij slaat ie op jezelf en schaaam je je hiervoor!
zoals ik in eerder bericht schreef <blinde>:
Ik ben er ook een dus bespaar je het uitzoek werk. |:(
Dus ja ik ben een Newbie en daar schaam ik me niet voor. Ik bedoel iedereeen is ooit begonnen als Newbie: "nieuw op een bepaald vakgebied en daardoor de nodige kennis missende."

zo heb je ook mijn definitie van een Newbie.....happy now??

• Dennis
  • Laatst online: 20:04
Wat verstaat iedereen hier precies onder newbie..... heb geen zin om 300+ reacties door te lezen

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 09:36 schreef Arien het volgende:
Dus de vraag is: Hoe doe ik dit in PHP? >:)
In php heb je ook classes. Dus dat zal het probleem niet zijn. ;)

Doe ik even vanavond.

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:40 schreef dennisdotcom het volgende:
Wat verstaat iedereen hier precies onder newbie..... heb geen zin om 300+ reacties door te lezen
Je bent dus blijkbaar te lui om ff te lezen. Damn wat heb ik heir een hekel aan. :(

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 09:40 schreef dennisdotcom het volgende:
Zucht. oa mensen die te beroerd zijn om zelf te lezen/zoeken.

edit:

wat petpas dus sneller kan tikken

• Dennis
  • Laatst online: 20:04
Ik vraag mij dus af wat jullie er onder verstaan... ik lees al de hele tijd die forums hierzo.

Ik zit nog maar een poossie bij tweakers, ben ik dan een newbie of ben je dat pas als je echt gewoon weinig weet, want ik weet wel genoeg denk ik dat ik geen domme vragen stel (zoals de topicstarter bedoelde).

Dat jij dit irri vind kan ik ook niets aan doen

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 01:44 schreef dusty het volgende:

[..]

Try me :) (Alles behalve Java. >:) )
OK, dan heb ik er ook een:

Hoe laat ik VB een bepaald bestandje openen? Ik zal het effe specifieker uitleggen:

Ik heb een MP3-database en daarin staat het path van elke mp3 op mijn HD. Nu wil ik middels een selectie formpie, de gekozen MP3(of meerdere tegelijkertijd) afspelen door ze te selecteren en vervolgens op een "PLAY" button te drukken.

Laten we er voor het gemak maar even van uitgaan dat we Winamp gebruiken, maar als jij hem kan laten afspelen zonder dat een gebruiker ziet dat het Winamp is, dan ben je een held.

Ik ben benieuwd.

Deze nieuwbie is niet verder gekomen dan 1 mp3 te laten spelen. Hiervoor moest ik alleen het path aanpassen naar de Dos naam (je weet wel: e:\mp3\divers~1\moonsp~22.mp3) en dat is klote want dan moet je alle paths weer gaan aanpassen.

Gewenst is E:\MP3\Diversen\Moonspell - Alma Matar.mp3

Snappie??

<< >:) Goed nummer trouwens >:) >>

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 06 maart 2001 09:36 schreef Arien het volgende:
Vervolgens kan ik dan zeggen:
code:
1
2
3
4
5
6
today = Date(2001, 3, 6)
yesterday = Date(2001, 3, 5)
if yesterday < today:
    print "Gisteren komt voor vandaag"
else:
    print "Vandaag komt voor gisteren?"

en dat werkt.

Dus de vraag is: Hoe doe ik dit in PHP? >:) (Makkelijkste antwoord to nu toe: pak de source en leef je uit. :P)
Mijn vraag is dan. Waarom zou je het zo willen doen?
Al dat moeilijk gedoe om hetzelfde te bereiken.Terwijl je ook gewoon een simpele compare functie kan maken, bij al je niet standaard klassen. Dat werkt bij de meeste object georienteerde talen wel.
Ik gebruik het regelmatig in java en php. En is veel makkelijker dan al dat moeilijk gedoe zoals jij het wil ;)

Eigenlijk heb je dat trouwens ook wel in python gedaan, en die vervangt de default < aanroep dan door die cmp call. Maar toch...

Verwijderd

Laten we het trouwens weer even on-topic doen. Een draadje met een heel forum erin met vragen aan dusty is ook niet alles. ;)

Hij heeft trouwens voorlopig geen tijd want er moet een mogelijkheid voor het overloaden van opertators in PHP gehackt worden om antwoord te geven op mijn vraag. >:) :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik ben geen VB programmeur, maar mocht ik het ergens in moeten programmeren, dan zou ik eerst het volgende bekijken. Zeker met VB en windows...
Op dinsdag 06 maart 2001 09:46 schreef WesleyGraanoogst het volgende:
Deze nieuwbie is niet verder gekomen dan 1 mp3 te laten spelen.
Is er niet een setje methodes/klassen/whatever voor het gebruiken van de windows mediaplayer bibliotheken? Zodat je daar met de mp3-codec simpel weg die mp3 afspeelt, simpelweg door een methode aanroep play(mp3-file, codec=mp3) of iets dergelijks (ja syntax klopt geen hout van)
Hiervoor moest ik alleen het path aanpassen naar de Dos naam (je weet wel: e:\mp3\divers~1\moonsp~22.mp3) en dat is klote want dan moet je alle paths weer gaan aanpassen.
Dat zou nog wel es een VB limitatie kunnen zijn :P maar ik vermoed dat er ook daarvoor weer wel een methode standaard in windows bestaat, waarmee je een of ander long-file-name-to-dos-filename call doet...

Nogmaals, ik kan geen VB... En ook geen delphi. Maar dat is wel het eerste dat ik zou checken, voor ik het de echte alwetenden zoals Dusty zou vragen.

Verwijderd

Wesley

Welke versie van VB gebruik je?? 5 of 6

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 09:46 schreef WesleyGraanoogst het volgende:
OK, dan heb ik er ook een:

Hoe laat ik VB een bepaald bestandje openen? Ik zal het effe specifieker uitleggen:

Ik heb een MP3-database en daarin staat het path van elke mp3 op mijn HD. Nu wil ik middels een selectie formpie, de gekozen MP3(of meerdere tegelijkertijd) afspelen door ze te selecteren en vervolgens op een "PLAY" button te drukken.

Laten we er voor het gemak maar even van uitgaan dat we Winamp gebruiken, maar als jij hem kan laten afspelen zonder dat een gebruiker ziet dat het Winamp is, dan ben je een held.

Ik ben benieuwd.

Deze nieuwbie is niet verder gekomen dan 1 mp3 te laten spelen. Hiervoor moest ik alleen het path aanpassen naar de Dos naam (je weet wel: e:\mp3\divers~1\moonsp~22.mp3) en dat is klote want dan moet je alle paths weer gaan aanpassen.

Gewenst is E:\MP3\Diversen\Moonspell - Alma Matar.mp3

Snappie??

<< >:) Goed nummer trouwens >:) >>
Als je winamp execute. (winamp.exe) kan je je file bestand meegeven die je wilt spelen. Dat kan je op verschillende manieren doen.
Je kunt de specifieke files achter de execute opgeven allemaal als verschillende parameters.

system("winamp.exe","file1","file2") of het was system("winamp.exe file1 file2 file3")

wat makkelijker is (anders zit je aan het limiet van je parameters en met directories is dat zo gehaald is om een temp tempmp3.m3u te maken waarin op elke regel je geselecteerde mp3 staat en dat mee te geven als een parameter.

Om de winamp te "verbergen" is lastiger omdat je met window handles aan de praat moet en de verschillende versies van winamp hebben verschillende window namen. Dat is op zich een probleem. Maar je kunt als je de windows api gebruikt elke window verbergen die je wilt. En ook de tray icons. Moet je alleen de preciese window naam weten en dat is soms lastiger te doen. Maar het is wel te doen.

Ook een bijeenkomstig probleem is natuurlijk dat winamp een compleet grafische shell is voor mp3encoding. In principe wil je alleen de mp3encoding gebruiken en niet de grafische shell. Winamp wilt eigenlijk niet dat je dat doet dus ondersteunen ze dat ook niet.

Leuk he ?

Back In Black!

Verwijderd

Of er komt een waardering voor hoe advanced de topic is. Dan staan de newbie en advanced topcics in hetzelfde forum, maar hoe je je niet meer te ergeren aan 'domme' vragen.

Er moet genoeg ruimte zijn voor newbies, voor hun is tweakers een perfecte plek om wat te leren. En als je newbie bent weet je ook vaak nog niet zo goed waar en hoe je moet zoeken.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 09:57 schreef ACM het volgende:
maar ik vermoed dat er ook daarvoor weer wel een methode standaard in windows bestaat, waarmee je een of ander long-file-name-to-dos-filename call doet...

Nogmaals, ik kan geen VB... En ook geen delphi. Maar dat is wel het eerste dat ik zou checken, voor ik het de echte alwetenden zoals Dusty zou vragen.
dat is een standaard functie van DOS. noemen ze AANHALING TEKENS" om de parameter heenzetten c.q. cd "program files"

Ik ben niet alwetend er zijn genoeg dingen waar ik absoluut niets vanaf weet. (of vanaf wilt weten.. of niet meer wilt weten -> (java >:)).. )

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 10:08 schreef sjaan het volgende:
Of er komt een waardering voor hoe advanced de topic is. Dan staan de newbie en advanced topcics in hetzelfde forum, maar hoe je je niet meer te ergeren aan 'domme' vragen.

Er moet genoeg ruimte zijn voor newbies, voor hun is tweakers een perfecte plek om wat te leren. En als je newbie bent weet je ook vaak nog niet zo goed waar en hoe je moet zoeken.
Goeie opmerking waar ik t volledig mee eens ben. :)

Maar als ze dan toch besluiten om een topic te plaatsen voor een probleem/vraag waar ze mee zitten is het verstandig om eerst ff te searchen. Vinden ze niks kunnen ze de tweakers om hulp vragen. Om de newbies hier te weigeren is een slechte zaak, want in ieder van ons zit wel een stukje info dat een ander goed kan gebruiken.

[Feit]
Zelfs de seniorprogrammeurs kunnen nog veel van de juniors leren.
[/Feit]

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 10:02 schreef dusty het volgende:

[..]

Als je winamp execute. (winamp.exe) kan je je file bestand meegeven die je wilt spelen. Dat kan je op verschillende manieren doen.
Je kunt de specifieke files achter de execute opgeven allemaal als verschillende parameters.

system("winamp.exe","file1","file2") of het was system("winamp.exe file1 file2 file3")

wat makkelijker is (anders zit je aan het limiet van je parameters en met directories is dat zo gehaald is om een temp tempmp3.m3u te maken waarin op elke regel je geselecteerde mp3 staat en dat mee te geven als een parameter.

Om de winamp te "verbergen" is lastiger omdat je met window handles aan de praat moet en de verschillende versies van winamp hebben verschillende window namen. Dat is op zich een probleem. Maar je kunt als je de windows api gebruikt elke window verbergen die je wilt. En ook de tray icons. Moet je alleen de preciese window naam weten en dat is soms lastiger te doen. Maar het is wel te doen.

Ook een bijeenkomstig probleem is natuurlijk dat winamp een compleet grafische shell is voor mp3encoding. In principe wil je alleen de mp3encoding gebruiken en niet de grafische shell. Winamp wilt eigenlijk niet dat je dat doet dus ondersteunen ze dat ook niet.

Leuk he ?
Thanx >:)

Wan kan met vb naar een file schrijven en een m3u is als volgt op gebouwd:
#EXTM3U
#EXTINF:171,Agresion - A.I.D.S
Diversen - Diversen\Agresion - A.I.D.S.mp3
#EXTINF:196,Agresion - Care
Diversen - Diversen\Agresion - Care.mp3
(...)
en die kan ik dan laten aanroepen met:

stAppName = "c:\progra~1\winamp\winamp.exe ? e:\mp3's\test.m3u"
Call Shell(stAppName, 1)

>:) Thanx Dusty

• tomato
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 23:14 schreef Janoz het volgende:

[..]

Tja, het laatste probleem waar ik tegenaan liep was mbv een foto van een rechthoek achterhalen wat de brandpuntsafstand (f) van de gebruikte camera was. Zodra we die f hadden konden we de richtingsvectoren van de zijden van het vierkant bepalen, en daarme de normaal op het vlak bepalen. Probleem voor het achterhalen van de f was dat we gewoon één gegeven misten (vergelijk het met x+y=3 zodra je 1 var weet weet je de andere ook)

Uiteindelijk bleek dat missende gegeven wat we moesten gebruiken de eigenschap te zijn dat de zijden van een rechthoek natuurlijk een hoek van 90 graden maken..

Als ik het eerste deel hier als vraag zou posten, dan komt dat meer over als een topic van 'kijk eens wat voor coole dingen ik kan' en zal hij waarschijnlijk zonder nuttige replies van de lijst verdwijnen...

Kijk gewoon eens hoeveel replies er zijn op het topic wat ik eerder al in deze topic poste... Die is ook in de vergetenheid geraakt.. Sorry, dan steek ik mijn tijd liever in een uitgebreide analyse van probleem + uitgebreide zoekactie op de rest van het net dan dat ik d'r hier een topic over start...
Jammer dat je het niet geplaatst hebt denk ik dan. Je hebt ergens misschien gelijk, maar je snapt ook dat het niveau alleen hoog kan blijven of omhoog kan gaan als er juist wel interessante topics geplaatst worden. Misschien mislukt het jammerlijk, maar ik zou zeggen probeer het gewoon. Ik ben altijd wel in voor een klein wiskundig probleem :7
En daarom moeten we misschien ook iets verzinnen om topics die WEL interessant zijn, maar waar nog GEEN antwoord op is en die NIET meer in de topiclist staan ergens bij te houden. En dan niet zo'n ranzige manier van elke dag even '^^ up' replien, maar misschien een een hoofdstukje in de FAQ (al valt het niet echt onder de definitie daarvan). Geloof me, er zijn mee van dit soort topics, iedereen kan zich er wel enkele herinneren.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 10:18 schreef WesleyGraanoogst het volgende:
En hierdoor ben je juist geen Newbie in mijn mening ;)

Je kreeg niet de code, je ging niet copy 'n pasten, beetje zelf research, beetje hulp. => Geen newbie.. sorry ;)

wat natuurlijk wel een probleem is is als men ctrl+alt+del duwt dat men nog steeds kan zien dat het winamp is. Wat een betere methode is is om een mp3decoder te zoeken en die te includen in je source. wordt je programma ook sneller van. En de sources zijn verkrijgbaar op het internet. Kan je namelijk meer functionaliteit toevoegen aan je eigen speler ;)

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 10:18 schreef WesleyGraanoogst het volgende:

[..]

Thanx >:)

Wan kan met vb naar een file schrijven
en die kan ik dan laten aanroepen met:

stAppName = "c:\progra~1\winamp\winamp.exe ? e:\mp3's\test.m3u"
Call Shell(stAppName, 1)

getest en hij werkt !!!!!

damn this guy is good

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 10:42 schreef dusty het volgende:

[..]

En hierdoor ben je juist geen Newbie in mijn mening ;)
thanx
Je kreeg niet de code, je ging niet copy 'n pasten, beetje zelf research, beetje hulp. => Geen newbie.. sorry ;)

wat natuurlijk wel een probleem is is als men ctrl+alt+del duwt dat men nog steeds kan zien dat het winamp is. Wat een betere methode is is om een mp3decoder te zoeken en die te includen in je source. wordt je programma ook sneller van. En de sources zijn verkrijgbaar op het internet. Kan je namelijk meer functionaliteit toevoegen aan je eigen speler ;)
Ik zal effe zoeken en laat weten als ik wat vind.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 10:39 schreef tomato het volgende:
daarom moeten we misschien ook iets verzinnen om topics die WEL interessant zijn, maar waar nog GEEN antwoord op is en die NIET meer in de topiclist staan ergens bij te houden.
Meer werk voor arien! >:)

Icoontje voor onopgeloste problemen en opgeloste problemen zodat je aan het icoontje al kan herkennen of er een oplossing staat in de thread.

evt verwerken in de zoekmachine *grin*

Back In Black!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zielige gasten dat jullie op zo'n kinderachtige manier een nuttige discussie over het verbeteren van het forum onderuit halen met dit kleuterige gedoe... Kan wel merken dat de vakantie is begonnen :r :r :r

• tomato
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 10:47 schreef Exirion het volgende:
Zielige gasten dat jullie op zo'n kinderachtige manier een nuttige discussie over het verbeteren van het forum onderuit halen met dit kleuterige gedoe... Kan wel merken dat de vakantie is begonnen :r :r :r
Vakantie :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 maart 2001 10:50 schreef tomato het volgende:

[..]

Vakantie :?
In het zuiden hebben ze vorige week al schoolvakantie gehad, maar deze week is in ieder geval Noord-Holland enzo aan de beurt...

• tomato
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 10:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

In het zuiden hebben ze vorige week al schoolvakantie gehad, maar deze week is in ieder geval Noord-Holland enzo aan de beurt...
Ach so (Duist is in merkte ik). Hier is het ook vakantie hoor, maar alleen heb ik het niet (huisgenoten wel :().
Maar genoeg ot, dit topic lijkt het aan te trekken ;)

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Is het geen idee om een moderatiesysteem te gaan gebruiken?

Zo kan iedereen kiezen welk niveau topics ze willen bekijken.

Het lijkt me ook een goed idee om de status van een vraag te laten zetten door degene die de topic opent.

Bijvoorbeeld:
Nog geen oplossing
Oplossing gevonden
Topic is geen vraag

Zo zijn "open" topics veel makkelijker bij te houden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 maart 2001 10:59 schreef thijsc het volgende:
Is het geen idee om een moderatiesysteem te gaan gebruiken?

Zo kan iedereen kiezen welk niveau topics ze willen bekijken.

Het lijkt me ook een goed idee om de status van een vraag te laten zetten door degene die de topic opent.

Bijvoorbeeld:
Nog geen oplossing
Oplossing gevonden
Topic is geen vraag

Zo zijn "open" topics veel makkelijker bij te houden.
Lees de topic ff door voordat je iets post, want dat idee hebben we gisteravond al uitgebreid besproken ;)

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Oh, ik had alleen dat moderatie idee zien staan.

Ik geloof niet dat status al besproken was.

Deze topic is ook zo lang ;).

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Het zijn ook vragen / topics zoals deze die de IQ van de groep naar beneden halen... dit maakt het lezen van GoT minder interessant voor een "die hard tweaker". Niet dat ik een guru ben maar toch... ik zie wel dit verband...:)

Verwijderd

tomato: Daarom moeten we misschien ook iets verzinnen om topics die WEL interessant zijn, maar waar nog GEEN antwoord op is en die NIET meer in de topiclist staan ergens bij te houden.

dusty: Meer werk voor arien! >:)

Voor Arjen. (Als in: je andere rechterhand. :P)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 11:09 schreef Arien het volgende:
dusty: Meer werk voor arien! >:)
Had 80% goed.. dus ruim voldoende B-)

Back In Black!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

dusty: Meer werk voor arjen! >:)
Ik begon al in de war te raken:)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 06 maart 2001 11:09 schreef Arien het volgende:
Wat is er nou weer met mij??
Ik heb wel genoeg te doen :P

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:36

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik ben het honderd procent met de stelling eens. Maar om verder geflame en overbodige reacties te voorkomen vind ik dat er nu maar is een slotje op deze topic moet komen. Niemand leest nog alle reacties, dus SLOTJE. Misschien kunnen de makers van de site dan nog is wat suggesties doorlezen en eventueel deze doorvoeren. Hierdoor zou het niveau misschien idd nog wat hoger kunnen worden, en zouden er misschien is constructievere reacties en oplossingen komen.

Verwijderd

Waarom nou weer een slotje? :? |:(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mja, lijkt net alsof we flamen zeker?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Nu staat alle spam in EEN thread ipv verschillende threads.

Als je deze thread niet meer wilt lezen dan doe je dat toch niet ? (of ligt dat aan mij :?)

het schelden blijft op een redelijk niveau. Ik zie zelf geen reden waarom hier een slotje op zou moeten komen :P

Back In Black!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit gebrabbel is inderdaad wel aan een slotje toe :Z

Verwijderd

Er wordt gepraat over hoe P & W aantrekkelijk(er) kan zijn voor iedereen (met off-topic opmerkingen, maar wanneer niet?) en gaan ze roepen om een slotje...

|:(

Ben je bang dat iemand per ongeluk iets zinnigs in gaat typen? :?

Het enige dat IMHO reden zou zijn voor een slotje is geflame (dat hebben we al overleefd) of precies dit soort hersenloze gebedel om een slotje. /me wordt hier niet helemaal goed van. |:(

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ben het helemaal met arien eens. Het is een goede discussie. Waar de laatste posts niet meer geflamed wordt. En dan om een slotje vragen?

Ik had nog een idee:
Ook weer een beetje gejat van de frontpage en iets wat ik eigenlijk in mijn eigen forum wilde gaan implementeren. namelijk dat je op post kunt stemmen van users van 1 tot 10 en dat dit gemiddelde getal dan bij al de post van die persoon komt te staan. Start er iemand dan een topic met een gemiddelde van 1.0 weet je bijna zeker dat het onzin is...

Misschien moet je zelfs zo ver gaan dt je users onder de 3.0 in bepaalde forums niet toelaat(en niet laat modereren) Op de frontpage werkt het, dus waarom zou het in een forum niet werken?

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Op dinsdag 06 maart 2001 09:31 schreef petpas het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA Ik denk dat dat er veelen zullen zijn! :)
petpas, wat ben jij een grote blaataap zeg!

je zit hier een beetje hoog van de toren te blazen over wat je nou wel en niet fijn vind, en hoe "niet-newbie" je wel niet bent, en je mede-tweakers de les te lezen enz...

het zal best dat je geen newbie bent, en heeel veel verstand hebt van IT enzo, maar hier op tweakers is ICT nog veel belangrijker, en dan vooral de C van COMMUNICATIE

daarvan heb je in ieder geval niet erg veel verstand, getuige de manier waarop je je door iedereen aangevallen voelt, en dan andere mensen daadwerkelijk gaat afzeiken...

deze manier van doen is op GoT niet echt gewenst, en als je op deze manier door gaat maak je jezelf redelijk impopulair, wat tot gevolg heeft dat als je ergens in een topic post andere tweakers gaan denken "ow hebbie hem weer" enz...
das niet de bedoeling toch?

daarom: denkt voordat je typt (geld voor iedereen eigenlijk)
suc6 ;)

just my berg centen :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En dat is nou net wel flamen graasgast...

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Graasgast >>

damn! strakke samenvatting!

Maar dat idee van ratings is best goed. Misschien met wat beperkingen zodat iemand met een 2 niet iemand met een 8 onterecht richting een 4 kan trekken, ook niet door het aanmaken van nieuwe users.

Verwijderd

Yucon: Dat idee van ratings is best goed. Misschien met wat beperkingen zodat iemand met een 2 niet iemand met een 8 onterecht richting een 4 kan trekken, ook niet door het aanmaken van nieuwe users.
The trust metric used in Advogato has a property not known in any previous trust metric: resistance to catastrophic failure in the face of a sufficiently massive attack. Instead, the number of bad nodes accepted scales linearly, and with a fairly small constant, with the number of certificates from valid accounts to bogus ones. It is also easy to compute efficiently and fairly simple to understand. As such, it should find applications in security infrastructures, as well as defining online communities, reliably excluding spammers, trolls, and other common annoyances.
zie http://www.advogato.org/trust-metric.html

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Hmmm... Ik heb nu geen tijd om er meer over te lezen dan alleen je samenvatting, maar die ziet er goed uit. Maar je zou natuurlijk ook restricties aan nieuwe en slapende accounts op kunnen leggen. Hangt een beetje van de voorkeur van degene die het gaat maken af.

(Ik bedoel, het lijkt me onredelijk dat iemand die 1x in de maand inlogd of die pas twee weken actief lid is onvoldoendes gaat uitdelen. Niet uit newbie discriminatie maar gewoon omdat imho zo'n account vaak voor nepstemmen gebruikt zal worden, en als het wel een serieus account is kan zo iemand eea waarschijnlijk toch niet goed genoeg beoordelen om lage punten uit te delen.)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Nu nog hopen dat arjen dit leest, en het ook een goed idee vindt...
Pagina: 1 2 Laatste