Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:21

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Omdat ik al een tijdje loop te prutsen en er maar niet achter kom wat ik verkeerd doe heb ik besloten om hier een draadje te openen.

Zowel in het Synology topic als het Conceptronic CFULLHDMA hebben een aantal mensen mij al wat tips gegeven die helaas niet werkten of waar ik al aan had gedacht.

Probleem:
Het probleem is als volgt mijn NAS, Synology DS409, heb ik sinds kort in het netwerk hangen en gebruik ik als storage voor mijn media ter vervanging van mijn ext. HDDs. Nou heb ik dus ook mijn CFH in het netwerk gehangen (alles bedraad) en wil ik media gaan streamen vanaf mijn DS409.
Shares heb ik aangemaakt evenals groepen en users. Verder heb ik naast Samba sharing ook nog FTP ingeschakeld, wat het overigens uitstekend doet zowel intern als extern.
Na wat gepruts had ik soms problemen de shares te zien op mijn pc maar dit heb ik afgelopen weekend helemaal verholpen. Echter kan mijn CFH nog steeds geen shares zien, alleen als ik de mediaserver op de NAS inschakel maar dat wil ik dus juist niet.

Nog even op een rijtje:
• Zelfde workgroup
• NAS DHCP ingesteld
• Wil delen via samba shares
• Local Master Browser op de NAS ingeschakeld (eerste wat ik deed toen ik hem kreeg)
• FTP en Samba shares werken nu beide perfect op de pc
• Laatste officiële firmware voor zowel mijn CFH als de NAS

Iemand enig idee wat ik hier fout doe of waarom het niet wilt lukken?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:15
Heb je ergens Linux op geinstalleerd staan, of ben je bekend met Linux?
Dan zou ik vanaf Linux (desnoods een live-CD) eens op de command prompt met wat smbtree gaan spelen. Die geeft meer informatie over wat 'ie aan masters & shares kan vinden.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
vanaalten schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:46:
Heb je ergens Linux op geinstalleerd staan, of ben je bekend met Linux?
Dan zou ik vanaf Linux (desnoods een live-CD) eens op de command prompt met wat smbtree gaan spelen. Die geeft meer informatie over wat 'ie aan masters & shares kan vinden.
Beide niet maar een live-CD kan je geloof ik gratis downloaden toch?
Zal ik me daar eens in moeten verdiepen denk ik.

• mistered
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-07-2012
quote:
psychoclown schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:13:
kan mijn CFH nog steeds geen shares zien, alleen als ik de mediaserver op de NAS inschakel maar dat wil ik dus juist niet.
Iemand enig idee wat ik hier fout doe of waarom het niet wilt lukken?
Waarom wil je de mediaserver niet inschakelen op de Synology ? Dat snap ik nog niet helemaal, temeer omdat het daarmee gewoon werkt.

If it ain't broken......... fix it anyway.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
mistered schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:04:
[...]

Waarom wil je de mediaserver niet inschakelen op de Synology ? Dat snap ik nog niet helemaal, temeer omdat het daarmee gewoon werkt.
Omdat ik 2 schijven in BASIC heb hangen en met de mediaserver ingeschakeld heb zie ik niet mijn eigen gemaakte shares alleen de shares van de mediaserver die op schijf 1 worden geplaatst.

• mistered
quote:
psychoclown schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:27:
[...]

Omdat ik 2 schijven in BASIC heb hangen en met de mediaserver ingeschakeld heb zie ik niet mijn eigen gemaakte shares alleen de shares van de mediaserver die op schijf 1 worden geplaatst.
Wat bedoel je met Basic ?
En dat je alleen de shares van de mediaserver ziet, klopt. Dat zijn video, photo en music. Die shares worden standaard ter beschikking gesteld als je de mediaserver aanzet.
Ik heb geen ervaring met jouw mediaplayer, maar met mijn popcorn hour kan ik gewoon naar elke share op mijn DS209+II bladeren... Dat kun jij dus niet ?

Je zou eens kunnen kijken op het engelstalige forum van Synology, daar zitten behoorlijk veel mensen met ervaring. Of anders even een mailtje naar Synology zelf dmv een support call. Ze zijn ontzettend behulpzaam en kundig en gaan behoorlijk ver in hun support. Natuurlijk is er ook nog een nederlandstalig forum, maar in mijn ervaring is het engelstalige beter....

Laat ff weten of dat hielp.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
mistered schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:22:
[...]

Wat bedoel je met Basic ?
En dat je alleen de shares van de mediaserver ziet, klopt. Dat zijn video, photo en music. Die shares worden standaard ter beschikking gesteld als je de mediaserver aanzet.
Ik heb geen ervaring met jouw mediaplayer, maar met mijn popcorn hour kan ik gewoon naar elke share op mijn DS209+II bladeren... Dat kun jij dus niet ?

Je zou eens kunnen kijken op het engelstalige forum van Synology, daar zitten behoorlijk veel mensen met ervaring. Of anders even een mailtje naar Synology zelf dmv een support call. Ze zijn ontzettend behulpzaam en kundig en gaan behoorlijk ver in hun support. Natuurlijk is er ook nog een nederlandstalig forum, maar in mijn ervaring is het engelstalige beter....

Laat ff weten of dat hielp.
Met BASIC bedoel ik, geen raid of Jbod dus 2 aparte schijven :)
Van het weekend kan ik weer even testen maar toen ik de mediaserver had geprobeerd kon ik alleen naar die 3 mappen. Als ik mijn pc aan laat en dan met de CFH gaat kijken kan die wel mijn pc shares vinden.

Ja daar heb ik wel eens zitten koekeloeren, thanks voor de tip in ieder geval ik zal er naar kijken!

• mistered
quote:
psychoclown schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:31:
[...]

Met BASIC bedoel ik, geen raid of Jbod dus 2 aparte schijven :)
Niet om te zeuren, maar als je een DS409 koopt, waarom maak je dan geen RAID volume aan en heb je twee aparte schijven ? Dat lijkt mij verspilling ...
quote:
Van het weekend kan ik weer even testen maar toen ik de mediaserver had geprobeerd kon ik alleen naar die 3 mappen. Als ik mijn pc aan laat en dan met de CFH gaat kijken kan die wel mijn pc shares vinden.
Klopt. Blijkbaar snapt jouw mediaplayer de Synology alleen als deze zich presenteert als een mediaserver. Daarbij is het standaard dat hij die drie mappen aanbiedt als de media mappen, dat is normaal.
Maar aangezien je de alle mappen op je PC ook te zien krijgt, kun je eens proberen een map op de Synology aan te maken die je bv. films noemt of zo, daar gooi je dan ff een film in. Dan zet je de mediaserver uit op de Synology en browse je naar je Synology. Grote kans dat je dan wel de map films te zien krijgt met een film erin.

Persoonlijk vind ik het makkelijker je media gewoon in de drie standaardmappen te werpen zodat je deze bv. ook kunt bereiken met DSPhoto en DSAudio op een iPhone (als je die, net als ik, hebt)...
quote:
Ja daar heb ik wel eens zitten koekeloeren, thanks voor de tip in ieder geval ik zal er naar kijken!
Is echt een erg goed forum en echt, Synology zelf helpt ook goed.
En ik kan het weten, ik werk voor een distributeur van Synology op de afdeling product management ;-))

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
mistered schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:17:
[...]

Niet om te zeuren, maar als je een DS409 koopt, waarom maak je dan geen RAID volume aan en heb je twee aparte schijven ? Dat lijkt mij verspilling ...
Omdat ik het geld had voor 2 schijven plus de DS409 en veel ruimte(mogelijkheden) wil.
quote:
Klopt. Blijkbaar snapt jouw mediaplayer de Synology alleen als deze zich presenteert als een mediaserver. Daarbij is het standaard dat hij die drie mappen aanbiedt als de media mappen, dat is normaal.
Maar aangezien je de alle mappen op je PC ook te zien krijgt, kun je eens proberen een map op de Synology aan te maken die je bv. films noemt of zo, daar gooi je dan ff een film in. Dan zet je de mediaserver uit op de Synology en browse je naar je Synology. Grote kans dat je dan wel de map films te zien krijgt met een film erin.
Zal ik van het weekend eens proberen, kan het me alleen niet goed voorstellen :)
quote:
Persoonlijk vind ik het makkelijker je media gewoon in de drie standaardmappen te werpen zodat je deze bv. ook kunt bereiken met DSPhoto en DSAudio op een iPhone (als je die, net als ik, hebt)...
De drie genoemde features gebruik ik niet maar kan me voorstellen dat als je dat gebruikt het wel een stuk makkelijker is :)
quote:
Is echt een erg goed forum en echt, Synology zelf helpt ook goed.
En ik kan het weten, ik werk voor een distributeur van Synology op de afdeling product management ;-))
Heb ook wel eens posts van Synology medewerkers gezien inderdaad maar zoals ik zei zal ik daar ook nog even beter rondneuzen!

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Voorlopig heb ik het opgelost!
Wat ik heb gedaan is het Guest account te activeren met Read Only rechten zonder password, werkt perfect! :)

psychoclown wijzigde deze reactie 14-11-2009 01:36 (3%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:15
En je kan nu op de CFH je data bekijken zonder dat je een password popup krijgt?

Verdorie, dat wil ik ook, maar hoeveel ik ook met m'n Linux machine aan het prutsen was, ik kreeg het niet voor elkaar... :(

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
vanaalten schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:50:
En je kan nu op de CFH je data bekijken zonder dat je een password popup krijgt?

Verdorie, dat wil ik ook, maar hoeveel ik ook met m'n Linux machine aan het prutsen was, ik kreeg het niet voor elkaar... :(
Ja punt is, liefst zou ik met pass werken (toch iets safer) maar bij mij werkte het dus helemaal niet. Geen shares, geen popup met de vraag om in te loggen dus ik ben al helemaal blij dat ik eindelijk (zelf) een manier gevonden heb :+

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True