Voor mijn videproducties ben ik opzoek naar een camcorder waarmee ik uit de voeten kan, maar ook nog betaalbaar is. Ik ben gewend om te werken met een Canon XH-A1(s) en Sony HVR-Z1/FX1 maar echt betaalbaar zijn ze niet. M.a.w ik zal een stapje terug moeten doen, maar ik heb ook slechte ervaringen met de JVC Everio lijn. Beroerde batterijtijden en ontzettend slechte indoor kwaliteit en vreemde propritaire bestandsformaten.
Mijn eisen:
- 1080i/1080p, foto functionaliteit boeit me niet;
- Schroefdraadgat voor statief;
- Accesoirevoet om een LED lampje op te klikken;
- Geen zware compressie of vreemde bestandsformaten;
- Footage moet zonder kwaliteitsverlies direct te importeren zijn in Premiere Pro of Final Cut, in een formaat wat deze programma's begrijpen.
- MiniDV heeft de voorkeur, op een SD kaart mag ook zolang de footage maar aan de bovenste punten voldoet;
- Geen losse bestandjes per shot, dat bepaal ik liever zelf (en vind ik het voordeel van MiniDV)
- Fatsoenlijke accu.
- XLR, maar misschien niet realistisch met mijn budget. Is ook meer een could-have ipv een must.
Budget: 800 á 900 euro.
De camcorder die me alvast ideaal leek is de Canon LEGRIA HV40 HD MiniDV. Mijn vraag is of er nog camera's verkrijgbaar zijn die voor mij een alternatief zijn en aan mijn eisen voldoen, op de sites van grotere merken ben ik al langsgeweest.
Mijn eisen:
- 1080i/1080p, foto functionaliteit boeit me niet;
- Schroefdraadgat voor statief;
- Accesoirevoet om een LED lampje op te klikken;
- Geen zware compressie of vreemde bestandsformaten;
- Footage moet zonder kwaliteitsverlies direct te importeren zijn in Premiere Pro of Final Cut, in een formaat wat deze programma's begrijpen.
- MiniDV heeft de voorkeur, op een SD kaart mag ook zolang de footage maar aan de bovenste punten voldoet;
- Geen losse bestandjes per shot, dat bepaal ik liever zelf (en vind ik het voordeel van MiniDV)
- Fatsoenlijke accu.
- XLR, maar misschien niet realistisch met mijn budget. Is ook meer een could-have ipv een must.
Budget: 800 á 900 euro.
De camcorder die me alvast ideaal leek is de Canon LEGRIA HV40 HD MiniDV. Mijn vraag is of er nog camera's verkrijgbaar zijn die voor mij een alternatief zijn en aan mijn eisen voldoen, op de sites van grotere merken ben ik al langsgeweest.
[ Voor 3% gewijzigd door AvWijk op 09-11-2009 23:03 ]