Toon posts:

Harde schijf kapot? Bestanden nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Sinds gister is het niet meer mogelijk om Windows Vista op te starten.

Al enige tijd krijg ik de melding:

SMART Failure Predicted on Hard Disk 2: WDC WD2500BEVS-22USTO-(S1)

WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A Failure may be imminent.

Press F1 to Continue

Ik druk op 'F1' en de volgende keuze verschijnt:

Opstartherstel starten (aanbevolen)

Windows normaal starten

Windows normaal starten:

Windows Vista is buitengewoon lang aan het laden (ongeveer 3 minuten). Opeens wordt mijn laptop opnieuw opgestart en het verhaal begint opnieuw.

Opstart herstel (aanbevolen):
  1. Het proces begint hoopvol met de melding 'Bestanden laden...'
  2. De Windows Vista laadbalk verschijnt
  3. Er is even zwart beeld
  4. De muiscursor komt tevoorschijn
  5. Na zo'n half uur te hebben gewacht, krijg ik de Fujitsu Siemens Recovery, maar die is niet in staat om iets te fixen.
Ook heb ik geprobeerd om met de prompt op de Windows Vista CD mijn bestanden op C: te benaderen, maar helaas krijg ik deze melding:

The request could not be performed because of an I/O device error.

De CHKDSK-command levert ook niets op.

Ik weet het, mijn harde schijf is naar de klote, maar heeft iemand enig idee om nog enkele belangrijke bestanden te kopieren naar een USB-stick oid, voordat ik 'm ga vervangen?

Alvast bedankt!

Oh ja, mijn latop: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2512.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 14:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

OM FAQ al bekeken? :)

En wellicht dat er in Thematopic: Datarecovery ook nog de nodige tips te vinden zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 09-11-2009 14:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Interessant topic, zal het even doorlezen.

Als iemand nog een andere tip (over data recovery) heeft hoor ik dat graag ;)

Verwijderd

zo'n portable OS op je USB zetten daarmee booten en kijken of je de hardeschijf binnen kunt komen? O.a. Backtrack3 etc.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

(linux)boot cd erin, en al jouw data restoren. of aansluiten op werkende win32 bak, en diverse backup/recovery tools proberen.

ik ben zelf goed te spreken geweest over 'easy (file) recovery pro'

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het meest zorgelijke is dit:
SMART Failure Predicted on Hard Disk 2: WDC WD2500BEVS-22USTO-(S1)
WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A Failure may be imminent.

Press F1 to Continue
en dan...
Ik druk op 'F1' en de volgende keuze verschijnt:

Opstartherstel starten (aanbevolen)
Windows normaal starten
Waarom werk je vervolgens gewoon door met het systeem zonder een backup te maken dit is wel erg dom moet ik zeggen, dergelijke waarschuwingen verschijnen niet voor niets, dit is dus een goede leer voor een volgende keer.

Verder raad ik je aan eens de aangehaalde topic's en FAQ's door te nemen, over data recovery is namelijk al heel veel geschreven, daarom is er ook een "sticky" topic voor geopend.

Ook nog een kleine opmerking over je topic titel, deze hoeft niet zo schreeuwerig met "Help!", Tweakers helpen elkaar contineu. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 09-11-2009 15:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Gooi die disk gewoon weg, er staan echt geen belangrijke bestanden op. Anders had je die al lang al gebackupped natuurlijk. :/

Luister naar Dune: boot je systeem met een CD, sluit een USB stick of disk aan, mount je disk onder linux en probeer die 'belangrijke' bestanden nog even te kopiëren.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:26
Inderdaad, back-uppen het is en blijft een oude computerwijsheid...... ;(

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het liefste naar een online server dan ook nog, de kans dat daar iets mis mee gaat is heel erg klein (tevens kan het ook nooit kwaad om een USB stickie te gebruiken). Beetje jammer natuurlijk als een backup op een andere schijf zet en beide doorbranden door een kapotte voeding oid.

Als je schijf kapot is trouwens wordt het heel lastig om spul terug te krijgen maar "normaal" kan je er een schijf bijplaatsen met daar een werkende win installatie op en dan hopen dat je de andere schijf nog kan openen/bekijken etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1