Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Leuke Meuk voor ongebruikte 5.25" bays?

Pagina: 1
Acties:

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 09:16
Ik zat te twijfelen of dit hier of bij casemodding hoorde, maar omdat casemodding toch meer echt het ombouwen is met lampjes en weet-ik-wat-allemaal-wel-niet leek me 'Overige Hardware' toch beter

hallo allemaal, bedankt voor het lezen

Ik heb als kast een Cooler Master CM Stacker STC-T01.
Dit is een kast met vijftien 5.25" bays, waarvan met behulp van een bepaalde 'cage' van drie 5.25" vier 3.25" voor harde schijven kan maken.

Nu gebruik ik maar 1 zo'n cage, 2 optische drives en een fancontroller. Nu heb ik dus nog negen 5,25" bays over.

Dit vind ik een beetje zonde, dus - Weet iemand van jullie daar nog toepassingen voor?
Enige functionaliteit is een +, maar het gaat vooral om de lol :+

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bijvoorbeeld een lcd display en een hdd meter met ledjes?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom heb je dan een Stacker als dit zo'n "probleem" is :? Ik heb er ook een met maar liefst 8 HDD's + Floppy + DVD Drive waarvan nog 4 HDD's actief worden gebruikt en op de plek van de DVD drive een 4x 2,5 inch hot-swap cage zit met 4 SSD's :P
Daarnaast 1x 4in3 module puur voor de koeler zeg maar.

1. Prop nog wat Floppy en Card Readers erin.
2. Koop een kleinere kast.
3. Bouw waterkoeling in.
4. Koop zo'n Scythe Speaker onzin ding :')

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zo'n lcd frontpanel met temp sensors van DealExtreme...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een fancontroler , met van die stoere draaiknoppen, en een schermpje.
Afbeeldingslocatie: http://www.jpfcomputing.nl/upload/images/kaze_master_5_25_full_1878.jpg

of een multifunctioneel paneel 8)7
Afbeeldingslocatie: http://images.nitrosell.com/product_images/1/175//ULT33069.jpg

zoek ook op google en in de prijsvergelijker.
ook kan je een schermpje inbouwen ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Brilsmurfffje op 09-11-2009 12:59 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Koffiezetapparaat er in modden?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Een paar laatjes inmodden, handig voor CD's/DVD's, gereedschap, USB sticks, kleingeld, sleutels, schroefjes etc.

laatjes

[ Voor 32% gewijzigd door sorcees op 09-11-2009 11:59 ]

Cititzen of Ladonia

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een topic als dit is leuk, tenzij het verzandt in een opsomtopic van dingen die je kunt doen.
Als je iets post, post dan tenminste een linkje naar iets dat je erin kan zetten, of leg uitgebreid uit wat je bedoelt, dan kunnen we misschien nog leuke ideeën opdoen.
Aan oneliners hebben we niet zo gek veel namelijk :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom moet ik nou aan de fufme denken? :+

Wat serieuzer:
Terw_Dan heeft een kleine TFT scherm er inderdaad in gemonteerd, ik heb ooit in drie bays zelfs een kleine CRT uit een jaren '70 videocamera gestopt. In beide gevallen "nuttig" voor statusdingen of mediaplayer playlist ofzo.

Wat je ook zou kunnen doen gezien idiote hoeveelheid bays is om een losse ITX-based servertje of chatPC erin te maken en aan zo'n scherm te hangen. Afhankelijk van waar je je hoofdsys voor gebruikt kan dat best nuttig zijn om niet voor chat of browsen te hoeven Alt-Tabben.

Oslik blyat! Oslik!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

in een stacker is een Musketeer altidj een aanwinst, er zijn verschillende types die verschillende dingen doen, kijk maar eens op de Cooler Master site

Simplicity is de bom...

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 09:16
Bedankt voor de input tot zovere :)

Heel kort over waarom ik een stacker heb en (tot nu toe) daar zo weinig van gebruik:
Een kennis had een uitstekende pc in een stacker gekocht, kreeg vervolgens een vriendin die vond dat hij teveel gamede, en moest toen van zn pc af. Ik was aan een nieuwe toe, dus die heb ik voor een vriendenprijsje van hem overgenomen :+

@Sorcees: Aan laatjes had ik nog niet gedacht. Is inderdaad een leuke optie, en nog enigszins praktisch ook.

@Brilsmurfffje: Twee fancontrollers is wat dubbel op, maar alsnog bedankt. Had kort naar van die multi-functionele paneeltjes gekeken maar had nog geen echt mooie gevonden in de pricewatch - Zal ik me nog eens in verdiepen.

@Colan, had nog even naar die Musketeer (1 2 en 3) gekeken, maar denk niet dat dat wat voor mij is. Ziet er wel goed uit, moet ik je nageven ;)

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Een nuttige invulling van leeg staande 5.25 bays (als je er na zo'n multifunctie paneel etc nog over houdt) die ik zelf wel zou zien zitten is zo'n "hotswap harddisk bay"

biedt dezelfde functionaliteit als een eSata poort met losse voedingsstekkers, maar heeft het praktische voordeel dat je een kale inbouwschijf als backupmedium kunt gebruiken, zonder gehannes met losse kabels.

deur open, schijf erin, deur dicht (bij sommige nog extra; slot erop) en gaan met de backup.

Petrolhead en draadjesnerd

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20

Khaine

Python liefhebber

Ik weet niet of je met waterkoeling gaat werken (en of dat rendabel is tegenwoordig), maar je zou een plexiglas reservoir kunnen maken met gekleurd water( water met kleurstof dus) er in? Dat kan met de juiste belichting en modificatie's best een spectaculair zicht opleveren denk ik. Wel uiteraard goed uitkijken met zelfbouw en waterdicht maken van het reservoir....

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Rook je? Ik ken iemand die vroeger deze in zijn PC had:

Afbeeldingslocatie: http://www.rbmods.com/Bilder/Articles/Sunbeam/Ciglight/pic4.jpg

Kon je gewoon aan je ATX voeding hangen :P

[ Voor 3% gewijzigd door strandbal op 10-11-2009 13:20 ]

Hier stond een dode link.

• Reptile209
  • Laatst online: 17:21

Reptile209

- gers -

strandbal schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:20:
Rook je? Ik ken iemand die vroeger deze in zijn PC had:

[afbeelding]

Kon je gewoon aan je ATX voeding hangen :P
Als 'ie niet rookt, zou TS het tòch moeten doen _/-\o_ . Ideaal: kan je mooi je iPod, je TomTom in opladen tijdens het gamen :).

Zo scherp als een voetbal!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Reptile209 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:28:
[...]

Als 'ie niet rookt, zou TS het tòch moeten doen _/-\o_ . Ideaal: kan je mooi je iPod, je TomTom in opladen tijdens het gamen :).
ja want die beschikken niet over een usb aansluiting :P

39

• EXX
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Zo een ding:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/5.25_in._floppy_disk_drive_top.jpg

Nog ingebouwd (en werkend) gehad als B: in mijn vorige PC. Heeft wel iets nostalgisch. Helaas ondersteunen de huidige moederborden alleen nog maar 1 3,5" FDD :( . Werkend zul je zo een drive dus (helaas) niet meer krijgen. En een PCI insteekkaart met floppy controller heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Eigenlijk jammer, want MESS ondersteunt bij sommige emulaties een in de PC ingebouwde 5.25" drive waar je dan de oorspronkelijke floppies van het geemuleerde systeem in kan stoppen.

edit:
Een FDD naar USB adaptor voor 5.25" FDD heb ik ook nog niet kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door EXX op 10-11-2009 13:38 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ohhh ja... die zachte floppy's :-)

alleen al voor het geluid dat ze maken tijdens lees/schrijf acties zou je zo'n ding weer eens willen zien werken

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1

Let op:
Gelieve meer te posten dan enkel een oneliner. Discussies zoals deze moeten kunnen, maar graag wel onderbouwd zodat we er ook echt wat aan hebben.