Acties:
  • 0Henk 'm!
Al 2 jaar slingerde hier een 800*600 10" TFT schermpje rond. Een TVS ding, niet zeer bijzonder, maar wel handig om aan de server te hangen als die meeging naar een lanparty. Wat zeker 2 keer is voorgekomen en sinds ik 9TB in mijn werkbak heb zitten iets dat ook niet vaker voor zal komen. Dus dat schermpje stond hier maar.

Een 10" schermpje op z'n kant is 2,5 height als het gaat om drivebays. En laat ik net 5 5.25" bays hebben in m'n kast. Het enige probleem, er werden er al 4 gebruikt door mijn DVDRW en een Lian Li EX34B waar 4 1TB disks inzitten. Dat werd dus een probleem. Nu gebruikte ik de DVDRW eigenlijk vrij sporadisch maar helemaal zonder is toch lastig. Ik wil nog wel eens een game legaal kopen (ja echt waar) en die komen meestal op zo'n rond schijfje en een OS installeren is met een optical wel een stuk makkelijker dan op een andere manier :P.

Maar gezien mijn systeem over 4 eS-ATA aansluitingen beschikt was het geen probleem om de DVDRW extern te gaan gebruiken. Omdat de kast diep genoeg is wilde ik de HDD cage gewoon naar achter verplaatsen, maar ik kwam erachter dat het eenvoudig te doen is het front er vanaf te halen (waar het stoffilter inzit) waardoor er ineens niets meer uitsteekt. Het gevolg, ik had 5 vrije bays.

Dus ik ben begonnen met het schermpje te demonteren. In principe zijn er 4 onderdelen die ik nu gebruik.
- het paneel
- de inverter
- controllerprint
- bedieningspaneeltje.

Dit is het paneel. Ik heb het nodige plastic weg moeten knippen, wat helaas resulteerde in een paneel dat helemaal uit elkaar viel :X. Dus met wat geklooi alle losse velletjes weer op elkaar weten te krijgen en vast weten te zetten in het framepje, met bovenstaant plaatje tot gevolg.

Om ervoor te zorgen dat ik de TFT niet beschadigde en geen 600V op het ding zette door kortsluiting te maken met de inverter heb ik eerst de binnenkant van de kast afgeplakt met zwarte isolatietape.

Normaal loop ik altijd te klooien om dingen passend te krijgen, maar in dit geval leken de Lian Li en het TFTtje gewoon voor elkaar geboren te zijn.
Op het plaatje van het paneel hierboven zie je dat er 2 uitsteeksels zijn aan de onderkant van het scherm, deze was niet los te knippen doordat er aan de ene kant de CCFL inzit (en daar kun je doorgaans niet in knippen) en aan de andere kant zat er nog een stukje print. Het geluk dat ik had was dat die twee uitsteeksels exact in de ruimte die ik had in het frontpaneel vielen. Met echt minder dan een mm speling.

Het schermpje past uiteindelijk perfect. Er valt een minimaal stukje van het scherm weg achter het paneel, maar dat mag de pret niet drukken.

Ter illustratie heb ik even de wallpaper gepakt die er momenteel opstaat en met rode lijntjes aangegeven wat er van het scherm wegvalt.

Zoals te zien past het schermpje in de hoogte eigenlijk helemaal (daar mis ik hooguit een of twee pixels) en in de breedte moet ik wat opofferen, maar dat mag de pret niet drukken vind ik.

Het paneel zit dus op z'n plek. Het grote voordeel van Lian li kasten is dat ze eigenlijk helemaal uit elkaar te schroeven zijn, zonder dat je daadwerkelijk dingen hoeft te slopen. Zo ook de twee klikpins waarmee het frontpaneel aan de bovenkant vastklikt. (die is op de foto hierboven waar ik aan het tapen ben eruit geschroefd). Door de dikte van het scherm plus twee laagjes tape zit het scherm vast zodra ik de bovenste strip weer vastschroef. Het scherm kan dus geen kant op, zonder dat ik hoef te schroeven of te lijmen. Uiteindelijk heb ik het paneel wel vastgeplakt, maar dit was om ervoor te zorgen dat ik geen last had van bleeding van het LCDpaneel, omdat zo'n CCFL toch behoorlijk wat licht geeft. Zwarte isolatietape geeft in zo'n geval een prima afdekking.

Naast het paneeltje had ik ook de print nodig waar de data- en stroomkabel inging. Dit schermpje doet zo'n 10W, dus de externe voeding vond ik niet echt nodig. Dus als eerste heb ik de voedingstekker vervangen door een molexje

Dat ligt hier op het bureau om te kijken of het werkt (en jawel, het werkt prima).

Ook dit printje was akelig, het past vrijwel perfect in een 5.25" bay wat betreft de breedte. Dus deze op een stukje MDF geschroeft zodat hij in de kast gezet kon worden.

Nu had ik de inverter nog liggen, een klein printje, maar gezien de vrij korte kabels kon ik die niet overal neer gaan hangen zonder kabels te gaan verlengen. Nu had mijn kast ook schroefgaatjes in de voorkant zitten en was de breedte van het stukje metaal naast de 5.25" bays net zo groot als het printje (op dit punt begin ik het echt eng te vinden hoe makkelijk het ging :P).

Hier heb ik de print voor de TFT in de kast zitten in de bovenste bay en zit de inverter vastgeschroefd aan de rechterkant. De kabel die nu nog los hangt is de datakabel voor het scherm.
Op deze scherm is ook mooi te zien hoeveel ruimte ik heb met het front van de HDD bay verwijderd. De fan staat uit, omdat de disks daar ergens rond de 32graden schommelen. Dat vind ik acceptabel genoeg, dus om er nog een fan rond te laten draaien vind ik overbodig.

Als laatste was er dan nog het printje voor de bediening. Nu had ik deze in eerste instantie weggelaten. Ik wilde de knopjes eigenlijk niet aan de buitenkant zichtbaar laten zijn, juist omdat de Lian li zo strak is en ik geen tierelantijntjes daar wilde hebben. Omdat het ding eigenlijk sporadisch gebruikt zal worden heb ik uiteindelijk besloten deze aan de binnenkant van de kast te plaatsen.

Het front is heel makkelijk los te klikken als het moet, dus ik kan er altijd bij, maar in principe is het niet nodig, omdat het scherm het standaard goed doet. Het ding zit er voornamelijk om het schermpje eens uit te zetten als ik m'n pc 's nachts door wil laten werken en ik wil slapen en geen zin heb in een bak licht van het scherm, maar dat komt vrij weinig voor.

De eerste keer dat ik het schermpje uitzette ging gelijk m'n RAIDarray bokken. Ik had met m'n slimme hoofd namelijk 11 disks en dit TFTje op 1 12V rail gehangen (alles zat op 1 kabel van de modulaire voeding, en dat werd net teveel). Dus het scherm hangt nu toch maar aan z'n eigen kabel en dat geeft gelukkig geen enkel probleem meer :)

Leuk en aardig zo'n schermpje natuurlijk, maar je hebt toch ook een input nodig. Mijn idee was eerst om een VGA kaartje te pakken en daar de connector van aan te passen. Het probleem was alleen dat de sloten op waren (ook al heb ik slechts 3 kaartjes, ze nemen nogal wat ruimte in). Dus was het de bedoeling om het ding dan maar aan m'n 4870 te knopen als 2e monitor. Nu kon ik de 20" niet meer als 2e monitor gebruiken, maar op zich kan ik met de 30" een heel eind komen.
Solderen aan m'n 4870 zag ik niet echt zitten, dus zocht ik naar een manier om de kabel netjes weg te werken. Eerst was het idee om de kabel gewoon uit een gat dat er zit voor waterkoeling te laten komen, maar dit gaf een erg lelijk gezicht, met 2 meter kabel dat achter de kast aanhangt. Niet praktisch tijdens vervoer en dergelijke. Dus wat ik heb gedaan is de VGA input aan de achterkant geplaatst. Een oud slotplaatje van een videokaart gaf een nette manier om het te bevestigen.

Het probleem is alleen dat het een male kabel is, en doorgaans de meeste kabels ook male zijn. Gelukkig was Mojo zo aardig me een doorluskabeltje te geven van een oude voodoo2, zodat het op een mooie manier opgelost kon worden.

Vervolgens ben ik de bigspender uit gaan hangen en heb voor $1,27 een genderchanger gekocht. Mocht ik ooit een andere bron willen pakken voor het schermpje dan kan ik een willekeurige VGA kabel met genderchanger erin drukken en ik ben nu niet afhankelijk van welke videokaart in mijn systeem zit, zolang ik het signaal maar naar een analoog signaal kan omzetten.

Zo zit de kabel binnenin (het is de witte kabel die van net boven de Radeon langs de randen naar bovenloopt).

En het uiteindelijke resultaat van dit geheel is dit:

Nu zat ik alleen nog met de DVDRW. Omdat ik zoals gezegd toch nog 4 eS-ATA connectoren had waarvan 3 op een ICH9R kon ik de drive prima extern gebruiken. Wat ik heb gedaan is een simpel kastje gebouwd dat precies onder de monitor past met hierin de DVDRW. Het was eigenlijk de bedoeling om er nog een cardreader naast te zetten, maar de cardreader die ik binnenkreed was vrij crappy en ging niet sneller dan zo'n 1MB/s (USB1.1 snelheden dus). En de oude die ik nog had liggen kon niet overweg met SDHC kaarten, dus ook die was vrij waardeloos. Uiteindelijk heb ik dus maar besloten om er gewoon 2 USB poortjes in te zetten en het daarbij te laten.

Om jullie niet teveel te vervelen hoe ik een MDFkastje in elkaar heb gezet zal ik hier kort over blijven.

Op deze foto's zijn de kabels te zijn (behalve stroom).
De achterste USBprint (met dank aan vierkant224) is bedoelt als input. De voorste USBdongle prik ik daar op. Door middel van een USB A - A kabel lus ik 2 poorten door vanaf mijn PC naar de voorkant van het kastje, zodat ik 2 extra poortjes makkelijk bij de hand heb. Verder zit er een eS-ATA kabel in en komt er enkel nog een stroomkabel bij voor de DVDRW en een ledje om te laten zien dat het ding stroom heeft.

Ik ben nog niet 100% tevreden over het resultaat, misschien dat ik er nog wat aan ga doen, maar het is volledig functioneel, en dat vond ik voor nu even het belangrijkste

Zo staat het ding nu, mijn monitor is gelijk iets hoger komen te staan wat prettig is, gezien ik de speakers er nu gewoon onder kan zetten (die waren namelijk zo'n 1,5cm te hoog |:() en ik heb weer een optical en (als de USB A - A kabels van DX binnen zijn) 2 front USB poorten.

Een echt doel heb ik nog niet voor het 2e schermpje, hoewel het wel grappig is dat ik bij het booten ook de bios en alles op dat ding te zien krijg. Ik wil nog eens wat stats erop gaan gooien (systeem temperaturen etc), maar dat is voor latere zorg, het schermpje is gewoon cool en zal allicht nuttiger gebruikt worden dan dat hij eenzaam bovenop de kast stond.

Nu alleen nog een naam voor deze mod :P

Voor de mensen die het interessant vinden, de specs
- Lian Li PCA70
- Intel C2D E8400
- Gigabyte X48-DQ6
- 2x 2GB Geil PC6400
- Sapphire Radeon 4870 1GB
- Intel 10/100/1000 PCIe nic
- Areca 1220 V2
- WD Caviar black 500GB (3x)
- WD Caviar green 1000GB (8x)
- Samsung DVDRW
- Zalman 500W
- TVS 10" TFT
- HP LP3065 30".

03-02-10
Ik heb even wat geüpdate aan deze mod, zie : Terw_Dan in "[CM] Ik had een monitor over..."
in 't kort.

[Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 03-02-2010 10:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21
Netjes :)
Heb je wel niet ergens dmv windowssettings moeten aangeven dat je scherm 90° gedraaid moet worden ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:15
Wow, ERG mooi, aan zoiets denk ik ook al een hele tijd (maar dan met een iets kleiner schermpje :+)
Dit lijkt me echt geweldig om bv. temperaturen weer te geven of dmv. een touchscreen paneel een fan-en meer-controller.

Ook je "doosje" is mooi gelukt :) Weer een TERW_DAN mod, daar kan je van leren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zeer strak projectje daar Terw_dan, mooi gedocumenteerd! had alleen graag die wallpaper van Lara gezien als foto ipv dat lelijk forum daar op de achtergrond ;)

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!
C-dude schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:25:
Heb je wel niet ergens dmv windowssettings moeten aangeven dat je scherm 90° gedraaid moet worden ?
Ja, ik heb in de driver van de Radeon wel aangegeven dat dit schermpje gedraaid moet worden.
Het posten staat echter wel gewoon op z'n kant :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
C-dude schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:25:
Misschien is het mogelijk om dit hard-wired te doen. Dus gewoon naar de datasheet van de controllerchip gaan kijken, en kijken of daar iets in staat over 'rotation' en dan een paar pinnetjes van de controllerchip doorverbinden ofzo :P

Dan heb je het beeld altijd gedraaid, en hoef je in je OS ook niks aan te passen :*)

Vette mod trouwens, maar je had toch ook "Verbinding met extern bureaublad" kunnen gebruiken :+ ?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:38
Ik heb 8 sloten leeg :).

[Voor 60% gewijzigd door djneo-nl op 12-07-2009 09:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar ga je je 20 inch monitor, die nu niets staat te doen, inschroeven? :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:50:
[...]

Misschien is het mogelijk om dit hard-wired te doen. Dus gewoon naar de datasheet van de controllerchip gaan kijken, en kijken of daar iets in staat over 'rotation' en dan een paar pinnetjes van de controllerchip doorverbinden ofzo :P

Dan heb je het beeld altijd gedraaid, en hoef je in je OS ook niks aan te passen :*)
Tja, de kans dat dat fout gaat is natuurlijk aanwezig en dit werkt prima, dus waarom zou ik daar moeilijk over gaan doen ;)
Rob schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:26:
Waar ga je je 20 inch monitor, die nu niets staat te doen, inschroeven? :)
Dat weet ik nog niet. Ik heb sowieso een overschot aan monitoren, dus eens kijken wat daarmee valt te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03 18:31

Krentenbol

Prutz0r

Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij is wel netjes afgewerkt! :) Mooi gedaan zo! Het lijkt net een gekanteld breedbeeldscherm, maar dat komt omdat er een stukje wegvalt, denk ik.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Whahaha! Geweldig Terw! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
TKing schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:19:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij is wel netjes afgewerkt! :) Mooi gedaan zo! Het lijkt net een gekanteld breedbeeldscherm, maar dat komt omdat er een stukje wegvalt, denk ik.
dat klopt. Zeker met zo'n formaat monitor schelen een paar pixels natuurlijk al vrij snel het nodige voor de verhouding. Dus het lijkt idd wel een beetje op een breedbeeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik kan niet anders zeggen: het ziet er heel strak uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 11:44
cleane supermod
Nu nog een functie verzinnen :D

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
Nu nog een touchscreen er voor? :+
Maar echt wel bangelijk hoe het allemaal net past! Alsof het er voor gemaakt is... Mooi gedaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:49
ik volg hem al even maar om hem nu echt af te zien is supervet :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
Laagvliegerke schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:40:
Nu nog een touchscreen er voor? :+
Maar echt wel bangelijk hoe het allemaal net past! Alsof het er voor gemaakt is... Mooi gedaan!
Touchscreen zou leuk zijn, misschien als ik ooit nog eens een 10"touchpanel tegen kom :)

En het is idd eng hoe het ervoor gemaakt lijkt. Het leuke is trouwens wel, stel ik wordt de mod zat (denk 't niet) dan kan ik alles uit de kast halen en dan is er niets meer van te zien. Alle modwerk is op het scherm zelf gedaan, de kast heb ik enkel uit elkaar geschroefd om eea vast te zetten, maar niet meer dan dat :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tja, Lian Li he ;) Die maken nu eenmaal heel erg leuk spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 13:19
Ik wist nog niet echt wat ik moest verwachten totdat ik het eindresultaat zag. Dat past echt perfect, leuk gemaakt :)

Casemods: miXture, Cubeleon

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is er dan ook beter uitgekomen als ik had verwacht eerlijk gezegd :). Had gedacht met lelijke randen te blijven zitten, maar dat valt uiteindelijk mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 296487
  • Niet online
Ik vind het totaal niet eruit zien :)

- Je kast heb je totaal gemold
- Het is totaal niet functioneel
- Nog niet eens touchscreen oid

Maar ik ben dan ook een eikel :) Wel leuk hoor!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18

Nikeo

Jawelles

Gast! wat leip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ziet er netjes uit zo, altijd leuk om ouwe meuk op die manier te recyclen :+

Heb je nog een highres foto van het uiteindelijke resultaat, ik ben benieuwd naar de detail afwerking?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brinkdinges
Nietus! Z'n kast is nog in nieuwstaat, zoals te lezen valt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03 10:27
wohoo! Hartstikke leuk gemaakt! 8)

Vraagje, wat heb jij allemaal aan data dat je 9tb nodig hebt? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:53
Driftkikker schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:57:
Vraagje, wat heb jij allemaal aan data dat je 9tb nodig hebt? :P
Pron, hij is single ej :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 17:36
Xtresis schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:10:
[...]

Zolang het dan maar geen Den Bosch toestanden zijn :p

Je hebt weer een mooi kunstwerk afgeleverd :Y. Binnenin de kast is het dan wel wat rommelig, maar dat hoor je normaal toch niet te zien ^^.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Neok_ schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:00:
Ziet er netjes uit zo, altijd leuk om ouwe meuk op die manier te recyclen :+

Heb je nog een highres foto van het uiteindelijke resultaat, ik ben benieuwd naar de detail afwerking?
Ik zal van de week even een goede high-res pic maken als het hier een beetje meer opgeruimd is :P
brinkdinges schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Nietus! Z'n kast is nog in nieuwstaat, zoals te lezen valt ;)
Precies, er is niets gesloopt aan de kast. Alleen aan de behuizing van de TFT.
Xtresis schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:10:
[...]

Zowaar geen pr0n (en al helemaal geen 9TB). Het grootste gedeelte wordt opgeslurpt door HD films en series. Daarbij heb ik nog de nodige ruimte op de schijven (minstens 3TB is nog vrij, dus ik kan nog effe vooruit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-03 16:39
Kun je het beeld niet iets smaller maken met de instellingen van de monitor zodat de breedte precies goed is?
Of dmv powerstrip?
pazzje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:16:
Kun je het beeld niet iets smaller maken met de instellingen van de monitor zodat de breedte precies goed is?
Of dmv powerstrip?
Dat zou misschien nog kunnen. Op zich is het niet heel storend dat er iets van het scherm afvalt.
Mijn idee is om eens te kijken naar een progje dat systeemstats kan uitpoepen naar een API die te integreren is in een webbrowser. Dan kan ik die info samen met de info van de Areca combineren in een zelf gebouwd dingetje waarin data uit te lezen is.

• ThinkPad

ThinkPad

TERW_DAN schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:48:
[...]

Touchscreen zou leuk zijn, misschien als ik ooit nog eens een 10"touchpanel tegen kom :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19654 10"
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18490 9"

Daar zat ik ook al aan te denken. Helaas heeft de eee een 16:10 verhouding en dit schermpje een 4:3. Dus helaas gaat dit niet passen op mijn scherm.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 16:53
Dat je naast al die mooie reviews nog tijd hebt voor dit soort hoogstaand geknutsel. Erg mooi gedaan!
Masterlans schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:42:
Dat je naast al die mooie reviews nog tijd hebt voor dit soort hoogstaand geknutsel. Erg mooi gedaan!
Omdat eigenlijk alles zo goed past was ik niet belachelijk veel tijd kwijt om het hele ding te bouwen.

De meeste tijd is denk ik gaan zitten in het in elkaar zetten van dat TFT scherm nadat alle lagen weer uit elkaar waren gedonderd en ik die weer voorzichtig op elkaar moest leggen in weer in het plasticframe moest schuiven. Dit natuurlijk zonder met m'n vette vingers erop te gaan zitten, anders had ik vlekken in de TFT gehad.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-03 17:34

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ziet er niet erg onmogelijk uit. Ik heb een klasgenoot die een achtige mod wil doen met zijn iMac. Mag alleen niet van zijn pa, die denkt dat het apparaat voor flinke duiten nog te verkopen is. Volgens mij heb ik op marktplaats die G3's weg zien gaan voor 50 euro of zo, herinner ik me. Daarvoor koop je een redelijke kast, dus die duiten vallen best mee.
Moet hij alleen nog een passend LCD'tje hebben en zijn pa zo gek zien te krijgen.

[Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 14-07-2009 19:47]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-03 08:00
marco.meijer schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:46:
Ziet er niet erg onmogelijk uit. Ik heb een klasgenoot die een achtige mod wil doen met zijn iMac. Mag alleen niet van zijn pa, die denkt dat het apparaat voor flinke duiten nog te verkopen is. Volgens mij heb ik op marktplaats die G3's weg zien gaan voor 50 euro of zo, herinner ik me. Daarvoor koop je een redelijke kast, dus die duiten vallen best mee.
Moet hij alleen nog een passend LCD'tje hebben en zijn pa zo gek zien te krijgen.
Psone schermpjes zijn daar handig voor.

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
Superbruut, gefeliciteerd met jezelf!

* HenkEisjedies heeft nog een 19" monitor over om tot beamer te maken, maar stelt dat steeds uit. Morgen begin ik.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

* DJ-Visto Wacht op Terw_Dan's volgende mod!

• ThinkPad

ThinkPad

HenkEisjedies schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:56:

* HenkEisjedies heeft nog een 19" monitor over om tot beamer te maken, maar stelt dat steeds uit. Morgen begin ik.
Beamer ombouwen is leuker, heb je ook beter beeldresultaat :p

Zie mijn signature ;)

Dat lijkt me erg klein voor een iMac. Als het zo'n oud CRT geval is dan mag je blij zijn als je daar uberhaupt nog maar wat voor krijgt.

• HenkEisjedies
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:19:
[...]

Beamer ombouwen is leuker, heb je ook beter beeldresultaat :p

Zie mijn signature ;)
Ik had hem al een keer gevonden. ;)
DJ-Visto schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:01:
* TERW_DAN Wacht op Terw_Dan's volgende mod!
Ik ga weer verder met m'n TRmod, daar gaat wel wat meer werk inzitten als deze, maar die ga ik nu echt goed afmaken :P

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

TERW_DAN schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:10:
[...]

Ik ga weer verder met m'n TRmod, daar gaat wel wat meer werk inzitten als deze, maar die ga ik nu echt goed afmaken :P
Oehh cool :D Maar we gaan nu weer offtopic we kletsen daar wel verder :+

• HenkEisjedies
TERW_DAN schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:10:
[...]

Wat is een TRmod?

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Tomb Raider

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 310670

netjes! Helaas, ik heb maar 4 bays.. Anders had ik je na ge-aapt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
jeej, ik heb een doel gevonden voor m'n monitor

met dank aan Kaj. voor de foto :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nice :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nice :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Hehe flatout 2 op dat schermpje :P wel netjes gedaan zeg :)

Signature

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:49
waaah vet man :D

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TERW_DAN schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:18:
jeej, ik heb een doel gevonden voor m'n monitor

[afbeelding]
met dank aan Kaj. voor de foto :)
Flatout? :+ ... potje?

maar wel leuk speelgoed weer gemaakt :)

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:27
Je kan er ook gewoon van die arcade (mame) spelen op spelen. Die hebben bijna allemaal een lage resolutie.
Of de SNES, gameboy. enz

[Voor 14% gewijzigd door Calamor op 21-07-2009 13:45]

Calamor schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:45:
Je kan er ook gewoon van die arcade (mame) spelen op spelen. Die hebben bijna allemaal een lage resolutie.
Of de SNES, gameboy. enz
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Daarbij hebben die dingen vaak een rechtopstaand scherm nodig en maakt het niet zo heel veel uit dat ze een wat tragere reponstime hebben. Misschien eens kijken of ik een of andere arcade game erop kan duwen :)

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 10:06
R.E.S.T.E.C.P. als je daar Pong op boot :D

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 20:20
Je mod doet me ook overwegen deze kast te kopen (eigenlijk de versie met deurtje), maar ik vraag me af:

- waar heb je dat scherm gekocht?
- waar kan ik gelijkaardige schermen kopen?
- waar kan ik pre-modded versies kopen van zoiets? Ik vond enkel de gemotoriseerde Thermaltake versie (http://www.amazon.com/The...A7YJA/ref=pd_bxgy_e_img_b)

google geeft me enkel UK-based retailers en chinese fabrikanten
Dit scherm heb ik ooit geruild met iemand tegen een koeler en speakersetje. Ik ben ze op het net tegengekomen voor zeer wisselende prijzen, oplopend tot 450$. http://www.deluca.nl/inde.../TVS-104-LCD-Monitor.html hier staat er iig eentje, alsnog aardig aan de prijs.
Pre-modded zou ik niet weten, daar houd ik nooit zo van.

• A.Dragstra
  • Laatst online: 26-01 09:48
Waarom zijn die dingen zo duur? Het is maar 10 inch...
Mooi gedaan trouwens!
Ik zou niet weten waarom ze zo duur zijn. Voor $450 heb je een netbook met een 10" scherm 8)7

• wibra
Ik heb nu sind mn vorige post het internet zitten afschuimen en het enige dat in de buurt komt en commercieel makkelijk verkrijgbaar is, zijn de alphacool LCD displays (http://www.alphacool.com/...Displays---429_447.html), maar die zijn niet te gebruiken als gewoon scherm.

Andere mogelijkheid is een Rack-mount PC met een LCD scherm ingebouwd, en mss als spare-part hiervoor: http://satmytechippc.en.m...-TFT-LCD-Workstation.html

In dit stramien is er ook nog de originae (http://www.origenae.co.kr) dat htpc's maakt met ingebouwde tfts. Het gelijkaardige iuneed.com is blijkbaar failliet gezien de website nu een portaalsite is geworden.

Kwa carputer schermen kan je bij Lilliput terecht (http://www.lilliputuk.com/)

De grootste keuze aan hardware, met direct de prijzen erbij vermeld is echter te vinden op http://lcdtft.com maar die is in USA gevestigd.

Uiteindelijk is Terw-dan's eerste optie van dat tweedehands POS-scherm nog het goedkoopste.

Indien een slimme tft-fabrikant dit gat zou merken in de gat en degelijke schermpjes zou beginnen afleveren in het formaat 1 t/m 5 drive bays, kan die daar toch enorme winsten op maken? Het enige wat die moet doen is zorgen dat er gaatjes zitten op de plaatsen waar die in drivebays normaal zitten.

Anoniem: 311111

Vette casemod, übervet LCDscherm erin. Zo een wil ik ook! :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 311111 op 25-07-2009 18:41]

• wibra
via een review op silentpcreview (http://www.silentpcreview.com/article768-page1.html) ben ik uiteindelijk op nog een fabrikant gestoten: iMon (http://www.soundgraph.com...u=2&subMenu=1&leftMenu=46)

Probleem is dat het enkel OEM lijkt te zijn, en dus waarschijnlijk niet beschikbaar voor particulieren of makkelijk monteerbaar in een bestaande case.

• Anoniem: 301785
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
.

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 13-02-2010 12:28]

Tja, het nut valt op zich wel een beetje tegen. Ik heb het vooralsnog niet echt nuttig gebruikt, het is meer leuk om te zien. Maar met wat geluk past mijn powertuner utility van m'n Gigabyte voeding erop, zodat ik dat scherm kan gebruiken om de statistieken van mijn voeding uit te lezen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

TERW_DAN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:08:
Tja, het nut valt op zich wel een beetje tegen. Ik heb het vooralsnog niet echt nuttig gebruikt, het is meer leuk om te zien. Maar met wat geluk past mijn powertuner utility van m'n Gigabyte voeding erop, zodat ik dat scherm kan gebruiken om de statistieken van mijn voeding uit te lezen.
Wat ik ook wel leuk vind om op een 2e scherm te hebben is winamp, maar dan moet je wel je pc in zicht hebben staan.

Leuk avatar trouwens :>

Signature

Anoniem: 293178

op dx(dealextreme) hebben ze de 7 inch computerschermpjes voor 77 dollar 60 euro ofzo

even linkje oeken

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22660

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 293178 op 01-10-2009 18:28]

BGB4rn schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:43:
[...]

Wat ik ook wel leuk vind om op een 2e scherm te hebben is winamp, maar dan moet je wel je pc in zicht hebben staan.

Leuk avatar trouwens :>
PC staat naast me, dus dat kan op zich prima :) en daar heb ik het ding ook al wel eens voor gebruikt :)
Anoniem: 293178 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:27:
op dx(dealextreme) hebben ze de 7 inch computerschermpjes voor 77 dollar 60 euro ofzo

even linkje oeken

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22660
Dat is idd wel een leuke, die zou je wat wat geluk in 3 5.25" bays moeten kunnen krijgen (waarbij de zijkanten er dan wel van wegvallen). Maar omdat het breedbeeld is zal het denk ik nooit zo tof passen als dit 10" ding.

Anoniem: 321771

Hmmm, zit hier te genieten !! Het beeld dat buiten je gezichtsveld valt zou je kunnen oplossen met het volgende progje.. http://www.bestsoftware4d...er-download-jinoiata.html
Hmm, bedankt voor de tip. Op zich erger ik me niet echt aan die paar pixeltjes die missen moet ik zeggen, in principe is alles nog prima bruikbaar.

Anoniem: 321771

Wel je hebt mooi werk geleverd ... ga je voorbeeld volgen in een vergelijkbare opstelling.. Alleen weigerde te accepteren dat ik een paar pixeltjes zou moeten missen.. Tja blijf een westerling.. WIL ALLES :)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:29
Grote collectie nieuwe LCD schermpjes met controllerboard:

http://stores.shop.ebay.com/VitroLight-LCD-Module-Bay

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 11:08

sorcees

Atari 2600 woody

wel even op de verzendkosten letten, die zijn soms hoger als de productprijs :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• Sefyu
Dat valt wel mee, $35 voor sneller verzending met DHL is IMO echt niet veel op een scherm van $120.
Dat is idd nog wel te doen.

Ik zit te denken nog eens zoiets als dit te doen, maar dan met het 12" scherm van m'n oude notebook, dat ik nu toch niet meer gebruik. Maar dat is natuurlijk nog wel een hel om fatsoenlijk aan te sturen.

• Sefyu
De eBay shop die ik postte bied bij veel schermen ook custom controller boards aan met VGA input voor een niet al te hoge prijs.

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 18:16

Gnermo

All about that bass!

Ik vraag me af wat voor kaartje er in je kast zit met de Zalman NB koeler erop.. :)
Gnermo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:57:
Ik vraag me af wat voor kaartje er in je kast zit met de Zalman NB koeler erop.. :)
Dat is de Areca 1220 RAIDcontroller :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33

Wildfire

Joy to the world!

10.4" touchscreen LCD (4:3 beeldverhouding):

http://www.chinavasion.co...touchscreen-lcd-with-vga/

Zou de TS zoiets kunnen gebruiken?

[Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2009 21:18]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Ook al is dit niet helemaal een CiP, ik ga toch even 2 updates maken.
De eerste volgt nu.

Het eerste waar ik me dood aan ergerde was de blauwe powerled. Deze is inmiddels vervangen door een groene.

De HDDled is nu veel feller dan de powerled, niet zo erg, want die rode is niet zo fel in je ogen, wat die blauwe wel was. Wat ik nog wil doen is ze vervangen door 2 witte of iets dergelijks, dat lijkt me namelijk veel strakker bij deze kast.

De monitor was leuk en aardig, maar die irritante doorlus was irritant. Deze stak ver naar achteren en niet goed vast te zetten
.
Daardoor viel de monitor bij het minste of geringste al uit omdat de kabel geen verbinding meer had. Knap irritant dus.

Mensen die productreview: MSI R4350-MD1GH review door TERW_DAN hebben gelezen weten waarschijnlijk al wat ik ga doen.

Een lowprofile kaartje biedt een prima mogelijkheid om de monitorkabel verder intern te verwerken. MSI was zo aardig om een kaartje mijn kant op te sturen om daar eens mee te klooien (stiekem waren ze wel nieuwsgierig wat er gebeurde als je het koelblok af zou zagen :P). Dus bij deze nogmaals dank aan MSI :).

Dit was het kaartje dat ik kreeg, een low profile Radeon 4350. Helaas wel met dubbelslotskoeler, dus het ging niet direct passen. Ik heb in dit systeem een X48 DQ6 van Gigabyte zitten, waar 2 x16 sloten op zaten en 3 x1 sloten. Omdat ik al een x16 HD4870 en een x8 Areca 1220 erin had zitten waren de 2 x16 sloten vol.
Omdat ik toch niet veel verwachtte van de performance (het enige dat het ding hoeft te doen is 600x800 op 32bit, daar heb je amper bandbreedte voor nodig) wilde ik het ding op x1 snelheden laten lopen.

Dan zijn er 2 dingen die je kunt doen.
1. zaag in de videokaart
2. zaag in het moederbord.

Ik heb gekozen voor de 2e optie.
Uiteraard eerst even geoefend op een dood bord (gek genoeg heb ik daar genoeg van) en dat ging goed. Toen op m'n DQ6, dat ging iets minder.

Er brak net iets teveel af van het slot waardoor het laatste pinnetje loszit. Gelukkig maakt deze nog prima contact, dus het is alleen optisch wat minder mooi geworden. Maar het werkt verder zonder enige problemen. Achter dit slot zat meer dan zat ruimte om de kaart uit te laten steken, dus dat is geen probleem.

Alleen het koelblok ging wat minder makkelijk passen.
Het is gelukkig een vrij simpele koeler. Als eerste heb ik het ding een kwartslag gedraaid, om op die manier een groter oppervlak van het blok te kunnen behouden.

Omdat de Areca 1220 die eronder zit een low profile kaart is, kan ik het stukje van de koeler dat boven de kaart uitsteekt prima laten zitten.

Ik heb een ijzerzaagje in m'n dremel gezet en daarmee het blok afgezaagd, met uiteindelijk dit als gevolg.

Voor de invloed op de temps moet je even in productreview: MSI R4350-MD1GH review door TERW_DAN kijken.

En op deze manier past het precies. De vin met het MSIlogootje kon er nog mooi aan blijven zitten. Dat was gelijk degene met het grootste oppervlak dus dat kwam mooi uit.

Om het spul goed te koelen heb ik een fan in het midden van de kast gehouden, zodat deze de 4350 en de areca koel kan houden.

Om het ding vast te zetten heb ik de steun die in de kast zat waarmee grote kaarten vastgezet kunnen worden afgezaagd zodat ik hieraan de fan kon bevestigen. Doordat deze in de bodemplaat prikt zit het ding nu stevig en trilvrij vast.

Omdat ik de ruimte die het printje innam wilde gaan gebruiken voor een extra hdd heb ik de print naar voren geplaatst en de 4 in 3 device heb ik naar achteren geplaatst (zodat deze nu praktisch halverwege de kast zit).

De inverter zit nu aan de achterkant, zodat deze niet meer tegen de zijkant van het voorpaneel aandrukt, dat vond ik niet zo'n geweldige gedachte namelijk.

Van de drivebay heb ik nu alleen even 1 brakke pic genomen op een lanparty, ik zal van de week nog wel even een goede maken.

Duidelijk is in elk geval dat de HDDs nu een eind verder in de kast zitten. Wat dat betreft ben ik dol op Lian Li, het past nog steeds zonder problemen :)

Het scherm heb ik ook opnieuw in de kast gezet. Er was last van wat lichtlekkage, dus ik heb opnieuw het scherm afgetapet, waardoor dit probleem over is (geen echte pics). Omdat ik de manier van aan en uitzetten wat brakkig vond heb ik de resetknop vastgesoldeerd aan de powerbutton van de monitor. Op deze manier was de resetbutton te gebruiken als powerknop voor het scherm. Helaas vond dat ding het nodig om ergens kortsluiting te veroorzaken, zodat ik uiteindelijk iets anders moest bedenken (want nu werkt de powerbutton op de print helemaal niet meer).
Omdat ik toch nog met een gat zat waar de VGAstekker inzat heb ik daar maar een powerbutton op gemaakt. Zo vaak zet ik het scherm toch niet aan of uit, dus die ene keer even achter de kast kruipen is geen probleem.

Aan het knopje zit een kabel die de stroom simpelweg onderbreekt. De kabel is een oude kabel waar een eurostekker aanzit. Die had ik nog liggen en voldeed prima :)

En uiteindelijk is dit de achterkant van de kast

Van boven naar beneden
- MSI R4350
- Areca 1220
- 2x eS-ATA bracket (1 op intel, 1 op GSATA)
- Intel pro 1000 nic
- Radeon HD4870 (dualslot)
- 2x eS-ATA bracket (2 op intel) + molex voor externe apparaten.

De 2e update komt er binnenkort aan en zal gaan om het spul rondom de kast :)

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Ziet er goed uit, Top! Wel veel ruimte in dat kastje, heb ik dat even onderschat zeg :-p.
zeadope schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 02:53:
Ziet er goed uit, Top! Wel veel ruimte in dat kastje, heb ik dat even onderschat zeg :-p.
De ruimte in het ding is idd fantastisch.
Ik heb vrijwel de hele bovenkant nog leeg, waar de 2e voeding kan zitten. Ergens wil ik daar nog steeds een ITXsysteempje induwen :P

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Prachtige oplossing zo _/-\o_

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Woot meer pica's We Want More! Nice TERW_DAN! Trouwens, weet niet of je hebt het gezien, maar je kast is nog al rommelig? :9

[Voor 46% gewijzigd door DJ-Visto op 03-02-2010 08:39]

• brinkdinges
Een tikje chaotisch, maar wel weer een coole oplossing voor je interne monitor :p

Het is een beetje rommelig nog, maar dat is omdat ik de kabelmanagement nog moet doen, maar ik zit nog te denken om de hdds op een betere manier te plaatsen zodat ik alle 8 de disks aan de Areca onder elkaar kan zetten :)

• gangstahh
  • Laatst online: 01-02 17:22
haha netjes hoor :D

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-02 13:33
een klein BEETJE rommelig maar ziet er wel strak uit aan de achterkant

ja, daag.

• Gnermo
  • Laatst online: 16-01 18:16

Gnermo

All about that bass!

Vet vet TERW, maar die fan blaast naar de HD's toch?
Remmes_NT schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:30:
een klein BEETJE rommelig maar ziet er wel strak uit aan de achterkant
Tja, kabelmanagement moet nog gebeuren, maar dat doe ik wel helemaal op het einde :)
Gnermo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:21:
Vet vet TERW, maar die fan blaast naar de HD's toch?
Jup, was even om te testen of het ook werkte als ik de lucht de andere kant op door de kast zoog. Maar ga het ding toch omdraaien.

Anoniem: 327004

jippiiii _/-\o_ TERW_DAN _/-\o_ is terug *O* :P

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 327004 op 04-02-2010 22:18]

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nee TERW_beDANkt is back _/-\o_ :9~ O+
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee