Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Naar aanleiding van veel geposte problemen rond de falende Hp laptops en Nvidea chips alsmede mijn defecte 8600M GS videochip ( Hp dv 9595ed ).

Ben ik uitgekomen op de volgende sites:

Nvideadefect.com

Hplies.com

Vragen :

* Zijn er equivalente Nederlandse forums ? Ik kan er namelijk geen vinden voor dit specifieke probleem.

* Zijn er op GoT mensen die al van dit soort onafhankelijke rapporten hebben geschreven voor consumenten in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Vziw is er geen nederlands forum, specifiek voor dit probleem. Er zijn wel GoT-ers die problemen hadden met hun HP's en andere notebooks met defecte Nvidia kaarten.

En wat is het doel verdervan het topic als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:29
Niet echt een antwoord op de vraag, maar het bedrijf heet nvidia i.p.v. nvidea. Misschien vind je meer resultaten als je de juiste bedrijfsnaam gebruikt in je google-zoekacties.

[ Voor 22% gewijzigd door sewer op 06-11-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

sewer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:10:
Niet echt een antwoord op de vraag, maar het bedrijf heet nvidia i.p.v. nvidea. Misschien vind je meer resultaten als je de juiste bedrijfsnaam gebruikt in je google-zoekacties.
Met hem :). Ik ga de titel even aanpassen naar 'Nvidia defect'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Al is een laptop in de oven doen natuurlijk geen pretje ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het gaat er dan ook om dat er in dat topic uitleg stond over de problematiek omtrent die generatie (Mobile) videokaarten, iirc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
GENETX schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:05:

En wat is het doel verdervan het topic als ik vragen mag?
Onderzoek / Feedback om te kijken of een claim wegens fabricage fouten echt sluitend te krijgen is in Nederland. Met als leiddraad het Nvidiadefect forum waar mensen in Engeland dit wel voor elkaar hebben gekregen met behulp van de site en de expertise van de Admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Zou je dan niet beter kunnen kijken naar rechtsbijstand of babbelen met een jurist? Daarbij, gaat het om reparatie buiten de verlengde garantieperiode, of echt een claim? Die eerste kan ik me voorstellen, maar nvidia heeft het defect ook al toegegeven. In Nederland zou je, al dan niet middels een rechter, garantie kunnen claimen. Je moet dan zelf hard maken dat het defect al aanwezig was bij aanschaf, iets dat dus al toegegeven is door de fabrikant.

Een claim, puur om geld te graaien. Daar ga ik hoe dan ook niet aan meewerken. Een betere maatschappij begint bij jezelf en gaan graaien is iets dat daar imho niet aan mee gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

GENETX schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:31:
Een claim, puur om geld te graaien. Daar ga ik hoe dan ook niet aan meewerken. Een betere maatschappij begint bij jezelf en gaan graaien is iets dat daar imho niet aan mee gaat werken.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit niet zo storend vind. Bij deze mensen is er toch werkelijk iets kapot en het lijkt me dan redelijk dat daar een vergoeding tegenover staat.

Wat ik op GoT veel storender vind zijn (bijvoorbeeld) die consultants die even snel een Excel vraag komen stellen waarbij ze na het simpele antwoord weer een paar 100 euro kunnen factureren.

• De Buurman
Graaien is een relatief begrip je kunt een heel pleidooi houden dat grote bedrijven graaien/misbruik maken van de gemiddelde onwetende burger wanneer ze een fabricage fout en de daar aan gerelateerde kosten op de client/consument afschuiven ?

Ik zal een rechtzaak zelf moeten betalen, voorschieten dus en ik wil het dichtgetimmerd hebben wat betreft de risico`s. Een van de cruciale dingen in zo`n zaak is een raport van een gezaghebbend expert m.b.t. het defect en of deze met zekerheid te repareren valt.

Het lijkt me zo stug dat er hier geen mensen rondlopen die als expert zouden kunnen/willen fungeren.

Met claim bedoel ik een stellingname. Namelijk die van een ondeugdelijk product.
En dat waar je recht op hebt bij betaling van een bepaald bedrag. Graaien ( zoals jij benoemd ? ) komt niet aan de orde in een door mij te maken claim.

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
Hoi,

for the record: ik weet niet of er buiten de twee forums, nog andere zijn. Laat staan Nederlandse of Belgische (ik ben Belg).

Persoonlijk heb ik al een dossier laten openen bij een Nationale consumenten organisatie (met de eerdere twee fora als referentie).

Maar nu een vraag van mij: waar staat dat HP of Nvidia het probleem met de 8600M GS heeft toegegeven? Ik heb dat nog nergens op die specifieke manier gelezen. Op deze link staat mijn machine (dv9640us) er zelfs niet tussen en ze heeft wel effectief alle fenomenen van dit probleem.

Ik dacht ook aan een rechtzaak, maar als we voldoende gedupeerde consumenten kunnen samen krijgen, kunnen we misschien meer gedaan krijgen.

grtz,

T

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien heb je wat aan dit artikel:

http://www.theinquirer.ne...pays-half-nvidia-problems Onder het artikel worden meer links gegeven.

Ook informatie vanuit Dell, ook hier zijn meer links te vinden als ik het mij goed herinner ook links naar statments van Nvidia's CEO:

http://en.community.dell....-customers-worldwide.aspx
http://en.community.dell....r-dell-laptop-owners.aspx
http://en.community.dell....-enhancement-details.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 31-12-2009 11:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1