Aangescherpt DM-beleid

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 11.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:01:
[...]

Wat T_D zegt. Neem in zo'n geval even contact met ons op en we regelen het. Wees niet boos op ons, _wij_ zijn niet de mensen die de zaak voor anderen verpest hebben.
Los daarvan heeft deze beperking niks met dit voorval te maken. Je wíl helemaal geen verborgen topics hebben waar honderden geselecteerde mensen mee kunnen lezen. Je wil als forum de discussies publiek hebben, zodat anderen er ook nog iets aan hebben. Als wat je in zo'n DM wil bespreken niet persoonlijk genoeg is voor een één op één bericht, maar tegelijkertijd ook weer zo storend is voor andere forumgebruikers dat het niet in een echt topic hoort, waarom wil je het dan in godsnaam op dit forum bespreken? Maak dan een mailinglist, start gezamenlijk MSN/IRC/ICQ/whatever op. Of ga lekker twitteren. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:52:
[...]

Los daarvan heeft deze beperking niks met dit voorval te maken. Je wíl helemaal geen verborgen topics hebben waar honderden geselecteerde mensen mee kunnen lezen. Je wil als forum de discussies publiek hebben, zodat anderen er ook nog iets aan hebben. Als wat je in zo'n DM wil bespreken niet persoonlijk genoeg is voor een één op één bericht, maar tegelijkertijd ook weer zo storend is voor andere forumgebruikers dat het niet in een echt topic hoort, waarom wil je het dan in godsnaam op dit forum bespreken? Maak dan een mailinglist, start gezamenlijk MSN/IRC/ICQ/whatever op. Of ga lekker twitteren. ;)
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, als je de mogelijkheid biedt om een discussie te starten en vervolgens te zeggen van eigenlijk is het niet de bedoeling dat je het gebruikt sloop het er dan uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:00

Matis

Rubber Rocket

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:11:
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, als je de mogelijkheid biedt om een discussie te starten en vervolgens te zeggen van eigenlijk is het niet de bedoeling dat je het gebruikt sloop het er dan uit.
"Eén rotte appel in de mand, maakt al het gave fruit te schand."

Nu waren er in dit specifieke geval meerdere mensen die non policy-proof afbeeldingen/linkjes/video's plaatste, maar je moet de rest niet straffen met één geëscaleerd draadje.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:11:
[...]

Dat is toch precies wat er hier gedaan is?
Omdat het niet de bedoeling is om met een onbeperkt aantal mensen in een DM thread te zitten is dat 'eruit gesloopt' (zit een limiet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TERW_DAN schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:27:
Dat is toch precies wat er hier gedaan is?
Omdat het niet de bedoeling is om met een onbeperkt aantal mensen in een DM thread te zitten is dat 'eruit gesloopt' (zit een limiet op).
Nee, het had nooit mogelijk moeten zijn, maar was dat wel vanwege een bug in de code. Die bug is nu gefixed.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:10:
Het spelletje trukz, daar wil je met een beperkt aantal mensen overleggen over acties die je gaat ondernemen.
Je wilt het niet public gooien, aangezien anderen (niet-gotters) daar best interesse in hebben. Iets met concurrentie en niet ál teveel stemmen.
...
En ja, waarom via forumsoftware.... Waarom niet als die mogelijkheid er heel goed is en er geen technische beperking is? Een eigen forum beginnen is een optie, maar teveel moeite voor de gelegenheid.
Zoveel moeite is het niet als je maar met een aantal man bent: http://www.forum2go.nl/ :)
(er zijn trouwens nog meer dergelijke gratis fora)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 10:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:37:
[...]

Zoveel moeite is het niet als je maar met een aantal man bent: http://www.forum2go.nl/ :)
iedere (?) tweaker kan zo'n service eenvoudig opzetten. Waar beetje om draait is; de behoefte zit bij tweakers, de usertjes ken je via tweakers, men lult met elkaar via tweakers .... dat gaat noooit werken als dat door een 3th party wordt geïnitialiseerd.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

moto-moi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:22:
[...]

Nee, het had nooit mogelijk moeten zijn, maar was dat wel vanwege een bug in de code. Die bug is nu gefixed.
Dat bedoelde ik ook.

Bij het ontwerpen van deze functionaliteit is dit er al uitgesloopt. Dat er een bug inzat maakt het design van de DMfunctionaliteit niet anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

himlims_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:39:
iedere (?) tweaker kan zo'n service eenvoudig opzetten. Waar beetje om draait is; de behoefte zit bij tweakers, de usertjes ken je via tweakers, men lult met elkaar via tweakers .... dat gaat noooit werken als dat door een 3th party wordt geïnitialiseerd.
Je kan je afvragen in hoeverre tweakers.net daarmee te maken heeft. Waarom zouden zij een praatgroep moeten faciliteren, omdat jij een spelletje wil spelen. Klinkt in mijn oren een beetje krom.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:37:
(er zijn trouwens nog meer dergelijke gratis fora)
Ik vind het een beetje raar om users weg te sturen omdat wij voor onze eigen users zoiets niet willen faciliteren :) Het lijkt me een stuk logischer om te kijken of we niet een goede tussengrens kunnen vinden voor zoiets, waarbij er geen toffe content achter de schermen verdwijnt, en we toch een stukje privacy kunnen bieden voor overleg van bijv. dat Truckerspelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]
Ik heb genoeg voorbeelden gezien en weet zo uit mijn hoofd Ikariam en Erepublik. Het is gewoonlijk juist handiger, omdat je de gedeeltes & topics kunt indelen op onderwerp en voor een nieuwe user daar is het duidelijker dan een lange DM draad.

Maar ik gaf gewoon maar een voorbeeld, want ik vind het een beetje een vreemde reden dat je hiervoor 20+ mensen in een DM draad wilt hebben.
moto-moi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:03:
[...]

Ik vind het een beetje raar om users weg te sturen omdat wij voor onze eigen users zoiets niet willen faciliteren :) Het lijkt me een stuk logischer om te kijken of we niet een goede tussengrens kunnen vinden voor zoiets, waarbij er geen toffe content achter de schermen verdwijnt, en we toch een stukje privacy kunnen bieden voor overleg van bijv. dat Truckerspelletje.
Als jij usergroepen wilt maken die door users beheerd kunnen worden dan vind ik dat goed, maar op dit moment vind ik het dus raar om dit als argument voor DM discussies te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 11:06 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 19:20

rob_erwt

What does this button do?

[...]

Het feit dat die behoefte er bestaat, wil nog niet zeggen dat wij die ook persé moeten faciliteren. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_the_crow_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:48:
[...]
Je kan je afvragen in hoeverre tweakers.net daarmee te maken heeft. Waarom zouden zij een praatgroep moeten faciliteren, omdat jij een spelletje wil spelen. Klinkt in mijn oren een beetje krom.
Dat is wel erg kort door de bocht he. Dan kan je heel subforum Spielerij wel opdoeken als je zo gaat redeneren...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:07:
Dat is wel erg kort door de bocht he. Dan kan je heel subforum Spielerij wel opdoeken als je zo gaat redeneren...
Als het gaat om simpel overleg vind ik persoonlijk niet dat tweakers.net dat moet faciliteren. Als het over een constructieve discussie over een spel gaat, is het een totaal ander verhaal. Dus ik begrijp ook niet dat je nu ineens het hele subforum Spielerij erbij haalt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:00

Matis

Rubber Rocket

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:07:
U vraagt, wij draaien 8)7

Wat is dit nu weer voor kul. Ik heb ook genoeg DM-conversaties met leden, die ik nooit zou voeren in een publieke draad.

Als je zo gaat redeneren kan ook de HK wel dicht.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:04:
Als jij usergroepen wilt maken die door users beheerd kunnen worden dan vind ik dat goed, maar op dit moment vind ik het dus raar om dit als argument voor DM discussies te gebruiken.
Ik ga geen uitspraken doen over een eventuele technische oplossing die er (op dit moment) nog niet is of uberhaupt onder de aandacht is bij de devvers. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het stom is om users naar een eigen forum weg te jagen als wij dat soort dingen zelf al aanbieden, en er in principe geen probleem mee hebben als ze dat op onze machines uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even los van de hele game discussie, wil ik jullie toch mijn bijdrage niet onthouden:

-ik ben van mening dat de users die een DM ban hebben gehad mazzel hebben gehad.
-ik ben van mening dat users moeten weten dat ten alle tijden de AV van tweakers.net geldt
-ik vind het een zwak argument door te stellen dat ergens behoefte aan is dat tweakers dat dan maar zou moeten faciliteren. Voor zover mij bekend hebben we hier een gezamelijke/hobby interesse en zijn er andere fora/sites voor andere interesses
-ik vind dat er niet zoveel aandacht geschonken moet worden aan het feit dat er mods in de draad stonden. Zoals al vaker gezegd is het aantal berichten in die draad bij benadering oneindig, hetgeen dus lastig is bij te houden èn bestaat de mogelijkheid dat iemand de draad op ignore heeft staan. Daarnaast is deze hele storm ontstaan na klachten van de crew...
-ik ben van mening dat we helemaal niet moeten spreken over een oogje dichtknijpen. Als user moet je er maar vanuit gaan dat we strikt de policy naleven (hoeveel oogjes moeten we anders dichtknijpen; denk je rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat we de vorige keer een oogje hebben dicht geknepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:24:
Even los van de hele game discussie, wil ik jullie toch mijn bijdrage niet onthouden:

-ik ben van mening dat de users die een DM ban hebben gehad mazzel hebben gehad.
-ik ben van mening dat users moeten weten dat ten alle tijden de AV van tweakers.net geldt
-ik vind het een zwak argument door te stellen dat ergens behoefte aan is dat tweakers dat dan maar zou moeten faciliteren. Voor zover mij bekend hebben we hier een gezamelijke/hobby interesse en zijn er andere fora/sites voor andere interesses
-ik vind dat er niet zoveel aandacht geschonken moet worden aan het feit dat er mods in de draad stonden. Zoals al vaker gezegd is het aantal berichten in die draad bij benadering oneindig, hetgeen dus lastig is bij te houden èn bestaat de mogelijkheid dat iemand de draad op ignore heeft staan. Daarnaast is deze hele storm ontstaan na klachten van de crew...
-ik ben van mening dat we helemaal niet moeten spreken over een oogje dichtknijpen. Als user moet je er maar vanuit gaan dat we strikt de policy naleven (hoeveel oogjes moeten we anders dichtknijpen; denk je rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat we de vorige keer een oogje hebben dicht geknepen?)
Tweakers heeft de faciliteiten al het gaat puur om de uitvoering ervan. Door allemaal restricties op te leggen kan je er net zo goed mee ophouden als door zo'n manier het onmogelijk wordt om het te gebruiken op de manier waarop dat nu gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:06:

Tweakers heeft de faciliteiten al het gaat puur om de uitvoering ervan. Door allemaal restricties op te leggen kan je er net zo goed mee ophouden als door zo'n manier het onmogelijk wordt om het te gebruiken op de manier waarop dat nu gedaan wordt.
Je weet dat je op de verkeerde site zit als je het niet eens bent met de AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:11
Phyxion, ik snap je punt niet. Jij zegt dat je beter helemaal geen regels neer kan zetten want dan hebben de gebruikers meer vrijheid?

Het is wel duidelijk dat sommige mensen niet met de vrijheid kunnen omgaan die hun is gegeven. Het is erg jammer, maar natuurlijk wel te verwachten. Er is niet voor niets een AV. Af en toe een oogje dicht moet kunnen, maar het gaat van kwaad tot erger.

Je mag 120 op de snelweg, jij rijd 130. Oom agent houd je aan en geeft je een bekeuring voor te hard rijden. Jij zegt tegen die agent: Aaah kom op! Het was maar 10 km/h te hard!
Als oom agent dan zegt: 'Dat is waar, rij maar door', heeft hij een probleem. De volgende zegt dan doodleuk: Maar ik reed maar 5 km/h harder dan degene daarnet!!

Het moet ergens stoppen, en je begrijpt denk ik zelf wel dat er op een gegeven moment een grens moet zijn, anders loopt het gewoon uit de hand.

Daarbij komt dat een AV ook bij de faciliteiten hoort. Denk je dat je met alleen deze software zonder regels tot hetzelfde GoT zou komen? Dacht het niet ;) .

EDIT:
Neem Vimeo als voorbeeld. Zei hebben de duidelijke regel: Alleen je eigen materiaal mag je uploaden. Wanneer ze die regel niet hanteren, zou het gewoon een 2e youtube worden ipv een website waar videografen hun werk kwijt kunnen :) .

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 06-11-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:15:
Je weet dat je op de verkeerde site zit als je het niet eens bent met de AV?
Ja alle perverselingen weg, we motten jullie reclame of abbo inkomsten niet.
Hier mogen alleen rechtgeaarde modvrezende users komen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ga niet alles lezen, vind het niet bijster interessant eerlijk gezegd en ben hier opgehouden:
Falcon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:09:
Kan dit niet via een aparte DM met al die mensen die van de "epicdmthread" "lid" waren worden besproken. Wat heeft de andere 90% van GoT eraan dat dit hier besproken word?
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:12:
Je hoeft dit niet te lezen natuurlijk als je vindt dat het je niet aangaat.
Dit is beleid, en iedereen die iets met DM's doet dient te weten wat wel en niet kan :)
Toch is het niet echt reclame voor Tweakers.net..

Zelf heb ik 650 gemiste berichten in die thread, ben er niet zo mee bezig..
Pr0n vind je op Google / Usenet meer dan zat, ging me meer om grappen en dollen met andere Tweakers.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 19:20

rob_erwt

What does this button do?

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:32:
Bijna: hier mogen users komen die zich houden aan de AV. Net zoals je alleen aan het verkeer deel mag nemen als je je aan de verkeersregels houdt en je alleen naar een concert of festival mag als je je aan de toegangsregels (bijv. geen glaswerk mee naar binnen) houdt.

En dat hoef je niet te doen omdat je de modjes vreest (of de politie, of de paarse security jasjes), maar omdat dat de regels zijn waarbinnen wij onze community runnen en het merendeel van onze users zich hier prettig genoeg bij voelt om (gelukkig) veel langs te komen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zo is het maar net, de letter van de AV is belangrijker dan de gedachte erachter of het resultaat.
Zolang je geen lijn trekt wordt het een rommeltje.

Ik hoorde dat er sprake was van vrijwillig intiem samenzijn notabene in de missionarispositie.
Iets smerigers kun je bijna niet bedenken.
Het was dan wel buiten het zicht van ongenodigden, maar er hing gelukkig wel een big brother scherm.

Nu de betrokkenen zijn voorzien van een kuisheidsgordel en publiekelijk ten toon zijn gesteld kunnen we weer over tot de orde van de dag.

We kunnen gerustgesteld zijn dat onze naam niet langer besmeurd wordt door deze figuren met hun onkuise bezigheden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:33:
Zo is het maar net, de letter van de AV is belangrijker dan de gedachte erachter of het resultaat.
Zolang je geen lijn trekt wordt het een rommeltje.

Ik hoorde dat er sprake was van vrijwillig intiem samenzijn notabene in de missionarispositie.
Het was dan wel buiten het zicht van ongenodigden, maar er hing gelukkig wel een big brother scherm.

Nu de betrokkenen zijn voorzien van een kuisheidsgordel en publiekelijk ten toon zijn gesteld kunnen we weer over tot de orde van de dag.

We kunnen gerustgesteld zijn dat onze naam niet langer besmeurd wordt door deze figuren met hun onkuise bezigheden.
offtopic:
Met alle respect, maar als je een bepaald standpunt duidelijk wilt maken, kan het ook zonder sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

_the_crow_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:35:
offtopic:
Met alle respect, maar als je een bepaald standpunt duidelijk wilt maken, kan het ook zonder sarcasme.
Mag ik me nu ook niet meer vermaken? :'(
Misschien ben ik niet helemaal up to date met de nieuwste AV.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:39:
Mag ik me nu ook niet meer vermaken? :'(
Misschien ben ik niet helemaal up to date met de nieuwste AV.
offtopic:
Grapjas! :P
Je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:32:

Ja alle perverselingen weg, we motten jullie reclame of abbo inkomsten niet.
Wat een kleinzerige reactie :|
CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:38:

Zelf heb ik 650 gemiste berichten in die thread, ben er niet zo mee bezig..
Pr0n vind je op Google / Usenet meer dan zat, ging me meer om grappen en dollen met andere Tweakers.
Serieus? 650 gemiste berichten? Mijn goeie god, volgens mij is het uberhaupt gewoon slimmer om een ander medium te zoeken... Daarnaast is het -voor normale gebruikers- natuurlijk ook gewoon mogelijk om jezelf binnen de regels van de policy te vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:09:
Kan dit niet via een aparte DM met al die mensen die van de "epicdmthread" "lid" waren worden besproken. Wat heeft de andere 90% van GoT eraan dat dit hier besproken word?
Goed idee, laten we dat via DM doen. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:10:
[...]

Wat een kleinzerige reactie :|

[...]

Serieus? 650 gemiste berichten? Mijn goeie god, volgens mij is het uberhaupt gewoon slimmer om een ander medium te zoeken... Daarnaast is het -voor normale gebruikers- natuurlijk ook gewoon mogelijk om jezelf binnen de regels van de policy te vermaken!
Tjah je wil een epic DM threadje hebben of niet :+ Moet je wel goed je best doen uiteraard :>

Maar nu zonder gekheid, het gaat denk ik voor de users allang niet meer om het feit dat het over de schreef ging. Dat is gebeurd en men is gestraft. Misschien in mijn ogen iets te heftig (laat reageren en de betreffende users hadden met een Pushmessage en een bericht in het topic OOK zonder bans hetzelfde effect gehad)

Meer om het feit dat er eindelijk een plek binnen tweakers waar het losser en hechter aantoe ging. Aardige groep met mensen die grof uit elkaar gehaald is. Ik heb ondertussen 2 mensen aan mijn MSNlijst toegevoegd en communiceer daar ook mee. Krijg zin in meetings met deze mensen en meer van dat soort ongein.

Er is blijkbaar gewoon behoefte aan een plek waar de mensen die weten hoe het moet met losse regels om kan gaan, waar men gewoon rond kan dartelen zonder keihard gestraft te worden...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

....

Hoe vaak wil je het nog horen? Moet ik het nóg eens zeggen, of lees je het deze keer wéér gewoon niet?

Verder: die plek waar jullie kunnen lullen is er nog steeds. Je kan daar nog steeds lekker los met elkaar omgaan, voor mijn part spam je het compleet vol. Maar niet met porno, warez of andere dingen die niet door de beugel kunnen volgens onze algemene voorwaarden!

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 06-11-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:51:
[...]

....

Hoe vaak wil je het nog horen? Moet ik het nóg eens zeggen, of lees je het deze keer wéér gewoon niet?
Als dat het enige is waar jij over wilt vallen. Dat is hoe IK erover denk. IK vind dat er te laat is gereageerd. Simpel

Nou snap ik jullie argumenten en redenen en snap ze ook. Maar om het hele beeld dan in 1 keer in jullie ogen te gaan zien. Nee dat doe ik niet :/ Mijn mening is mijn mening en die mag ik geven :)Mocht ik het verkeerd hebben neergezet sorry. Ik bedoel het als mijn menig :X
Verder: die plek waar jullie kunnen lullen is er nog steeds. Je kan daar nog steeds lekker los met elkaar omgaan, voor mijn part spam je het compleet vol. Maar niet met porno, warez of andere dingen die niet door de beugel kunnen volgens onze algemene voorwaarden!
HK bedoel je? Volgens mij is die plek ondertussen er ook al niet meer zoals hij er was toen ik toegang kreeg. In 3 jaar is er veel veranderd daar. Strengere modjes, strenger beleid en zeikende users onderling.

Pr0n en Warez hoeven van mij ook niet. Heb ik mijn eigen forum wel voor. Maar de andere dingen die er gezegd en gepost werden. Die maakte het echt gezellig en hecht en dat is deels op deze manier teniet gedaan!

[ Voor 35% gewijzigd door Touchdomex op 06-11-2009 18:57 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:10:
Ik vermaakte me wel hoor, 3x tieten neergegooid, 3x een punani, 4 YT-filmpjes..
En iedereen vond het lachen en best, evenals de users, evenals de moderators. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:54:
[...]

Als dat het enige is waar jij over wilt vallen. Dat is hoe IK erover denk. IK vind dat er te laat is gereageerd. Simpel

Nou snap ik jullie argumenten en redenen en snap ze ook. Maar om het hele beeld dan in 1 keer in jullie ogen te gaan zien. Nee dat doe ik niet :/ Mijn mening is mijn mening en die mag ik geven :)Mocht ik het verkeerd hebben neergezet sorry. Ik bedoel het als mijn menig :X
Jouw mening is dus dat wij eerder hadden moeten reageren? Als in: voordat we het constateren? We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
HK bedoel je?
Je kan nog steeds lullen in een DM-thread....het enige wat niet mag is porno en warez posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:10:
[...]

Jouw mening is dus dat wij eerder hadden moeten reageren? Als in: voordat we het constateren? We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
Er is meer content gepost die niet door de normale policy kon... Veelvuldig en steeds vaker. Nogmaals de grens is vervaagd geraakt. Users zien het zelf dan ook niet meer. Hoeveel zelfregulatie je ook hebt.
[...]

Je kan nog steeds lullen in een DM-thread....het enige wat niet mag is porno en warez posten...
True ;) Doe het zelf ook niet, ook nooit gedaan :> Ik blijf wel vrolijk doorposten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:17:
[...]

Er is meer content gepost die niet door de normale policy kon... Veelvuldig en steeds vaker. Nogmaals de grens is vervaagd geraakt. Users zien het zelf dan ook niet meer. Hoeveel zelfregulatie je ook hebt.
Dat de grens vervaagt en er eens wat schaamhaar voorbij komt, prima, kan ik best inkomen. Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan. En als dat niet zo is, dan kan diegene dus niet met het DM-voorrecht omgaan en kan hij het een tijdje zonder stellen. Precies wat er nu gebeurd is dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:17:
Oneens. Er is imo nog altijd een groot verschil tussen het posten van vrouwelijk schoon in de vorm van full nudity (wat niet mag op GoT maar waar we in een DM niet meteen moeilijk over deden), en harde porno en ranzigheid. Dat heeft weinig met vervagen te maken, maar alles met moedwillig de grenzen blijven oprekken. Als er 100 posts per uur zijn en binnen een paar 100 posts is het van naakt naar pr0n gegaan, dan hoef je imo niet te verwachten dat dat voldoende tijd is om mensen tot de orde te roepen. Moderators hebben ook een leven en zijn niet 24/7 die DM's aan het lezen. Sterker nog: de meesten hebben de draad al snel op ignore gezet omdat het én een kansloze thread was, én verdomd irritant is om als mod steeds de melding te krijgen dat er nieuwe berichten zijn. Wij sturen nogal wat PM's en krijgen vaak DM's terug. Die ontgaan je als je bij elke F5 de mededeling krijgt dat er nieuwe berichten zijn.

Als je nou werkelijk van mening bent dat zelfregulatie niet mogelijk is, dan ben je blijkbaar ook van mening dat de DM-functionaliteit alleen onder toezicht gebruikt kan worden.

FYI: ik heb in die thread in het begin, na commentaar van iemand die crew toevoegde om te laten zien wat hij bedoelde, duidelijk gezegd dat dat gegleuf moest minderen. En toch is het daarna langzaam weer die kant op gegaan. Je weet dat er wat van is gezegd, en toch worden dat soort plaatjes weer gepost. Dan moet je imo niet zeuren dat 'men niet wist' wat mocht, want dat is al een keer duidelijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:10:
We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
Overtreding geconstateerd en meteen de overtreders de mogelijkheid ontnomen de genomen maatregelen te laten lezen....
NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:24:
Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan.
iirc zijn er geen DP's gepost. Verder ging het dinsdag al fout met een penetratiepost waarop geen reactie kwam vanuit de mods, woensdag ging het inderdaad van kwaad tot erger. Volgens mij zijn veel maatregelen genomen puur op individuele posts, in de context viel het allemaal heel erg mee, al blijven de foto's idd in overtreding met de AV.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:30:
[...]

Overtreding geconstateerd en meteen de overtreders de mogelijkheid ontnomen de genomen maatregelen te laten lezen....
Verwachtte je dan echt dat als je hardcore porno ging posten je hier geen sanctie voor opgelegd kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:24:
[...]

Dat de grens vervaagt en er eens wat schaamhaar voorbij komt, prima, kan ik best inkomen. Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan. En als dat niet zo is, dan kan diegene dus niet met het DM-voorrecht omgaan en kan hij het een tijdje zonder stellen. Precies wat er nu gebeurd is dus. :)
Mooi dat je dit even meldt dan zou het wel nice zijn als je mijn DM ban even ongedaan maakt k thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:56:
[...]

Mooi dat je dit even meldt dan zou het wel nice zijn als je mijn DM ban even ongedaan maakt k thnx.
Penetratie is geen schammhaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:48:
Verwachtte je dan echt dat als je hardcore porno ging posten je hier geen sanctie voor opgelegd kreeg?
* Wiethoofd postte geen hardcore porno, maar voor de overige pics is de sanctie terecht. Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Phyxion, je bent duidelijk over de grens gegaan, en je wist dondersgoed dat het niet goedgekeurd zou worden. Toch ga je door, en uiteindelijk heb je je (imo) verdiende loon gekregen.

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:58:
[...]

* Wiethoofd postte geen hardcore porno, maar voor de overige pics is de sanctie terecht. Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.
...en dat heeft zin omdat...? :) Je bent op de hoogte gesteld binnen 5 minuten. Het had ook andersom gekund (eerst PM, dan ban) maar het resultaat was hetzelfde geweest, en dit is in mijn ervaring net iets praktischer. Als je het andersom doet stuur je namelijk wel de mail maar zit de kans erin dat je vergeet de ban te zetten. ;)

Verder ben ik benieuwd naar jij definitie van "hardcore porno". Ik heb een paar van je posts gezien en als dát al geen hardcore is, dan denk ik niet dat ik porno volgens jouw definitie hoef te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Killzone schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:03:
Phyxion, je bent duidelijk over de grens gegaan, en je wist dondersgoed dat het niet goedgekeurd zou worden. Toch ga je door, en uiteindelijk heb je je (imo) verdiende loon gekregen.

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten ;) .
Jij zat er ook bij dus je zou wel beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nadat het topic de verkeerde weg insloeg heb ik hem op ignore gezet en er verder niet meer naar gekeken, en wou ik er ook niet meer in kijken, zeker als ik zo de verhalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Killzone schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:10:
Nadat het topic de verkeerde weg insloeg heb ik hem op ignore gezet en er verder niet meer naar gekeken, en wou ik er ook niet meer in kijken, zeker als ik zo de verhalen hoor.
Ach, je zou hem nu weer 'veilig' kunnen bekijken, de pics die een DM-ban hebben opgeleverd zijn keurig getrashed/uit de database verwijderd/gemodbreakt en wat allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:30:
Verder ging het dinsdag al fout met een penetratiepost waarop geen reactie kwam vanuit de mods, woensdag ging het inderdaad van kwaad tot erger.
Dus:
1:) het gaat op dinsdag fout en door het uitblijven van een crewreactie in een ongemodereerd medium loopt het op woensdag finaal uit de klauwen.
2:)Als we op woensdag ingrijpen dan reageren we te laat.
en
3:) Het is fijn dat er een medium is zonder modtoezicht

Volgens mij is 1,2 en 3 met elkaar in tegenspraak?
in de context viel het allemaal heel erg mee
Daar schrik ik dan toch echt van.

We kunnen er kort en lang over kletsen: het was inderdaad prettiger/beter geweest als de signalen dat het niet goed ging in sommige DM-draadjes eerder dat deel van de crew hadden bereikt dat kan handelen op direct messages. Dat zijn er maar een handvol.

In de situatie zoals ik die woensdagavond aantrof was er weinig andere keuze dan direct in te grijpen. Op het forum stuur je inderdaad anders. Kleinere dingen laat je lopen, stuurt een keer een Pm of je maakt een opmerking, en als dat goed wordt opgepakt is dat voor iedereen prettiger. Wordt dat niet opgepakt dan is er altijd nog ruim de tijd om je gereedschap van stal te halen.

Wat er in die Dm-draad gebeurde was nu juist dat er wel degelijk door de gebruikersgroep zélf opmerkingen werden gemaakt dat gepost materiaal NSFW en tegen de policy was. Hulde voor de groep als geheel daarvoor _O_ maar desondanks ging het van kwaad tot erger. Het is het risico met elk medium wat steunt op zelfregulatie, als het mis gaat, dan gaat het goed mis. Jammer imo, voor alle partijen. Echter, de verantwoordelijkheid voor wat er gepost wordt ligt -en hoort ook te liggen- bij de poster.

Wat we intern wél hebben afgesproken dat als crewleden signalen krijgen dat in DM-draadjes dingen misgaan t.a.v. de policy dat ze direct aan de bel trekken bij hun admin. En het liefst zou ik diezelfde afspraak maken met de de hele usergroep: als je dingen tegenkomt die volgens jou niet door de beugel kunnen: meldt het even. We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het verloop van de site. :)

Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.
Ten eerste kon ik in die draad niet posten en ten tweede vind ik het juist *niet* kies om sancties publiek aan te kondigen. We zijn fok! niet met zijn 'hall of shame' :X.

Je zegt zelf steeds opnieuw dat de ban terecht is. Accepteer de maatregel dan ook of teken beroep aan via de normale kanalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2009 20:24 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:12:
[...]

Ach, je zou hem nu weer 'veilig' kunnen bekijken, de pics die een DM-ban hebben opgeleverd zijn keurig getrashed/uit de database verwijderd/gemodbreakt en wat allemaal niet meer.
Nog niet allemaal, maar de meest recente wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Lustucru schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:14:
Wat we intern wél hebben afgesproken dat als crewleden signalen krijgen dat in DM-draadjes dingen misgaan t.a.v. de policy dat ze direct aan de bel trekken bij hun admin. En het liefst zou ik diezelfde afspraak maken met de de hele usergroep: als je dingen tegenkomt die volgens jou niet door de beugel kunnen: meldt het even. We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het verloop van de site. :)
Zou dit laatste stuk aan de MED toegevoegd kunnen worden? Dat er ook gestimuleerd wordt door de users aan de bel te trekken in SeM of via DM naar een mod.
Je zegt zelf dat de ban an sich terecht is. Accepteer de maatregel dan ook.
De manier waarop de maatregel getroffen heb ik hier ter discussie gezet, wbt de ban heeft de desbetreffende mod ook mail met extra uitleg van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:26:
Dat er ook gestimuleerd wordt door de users aan de bel te trekken in SeM of via DM naar een mod.
En als 'n mod zich misdraagt, DM ik dat naar 'n andere mod en dan..
Vandeweek de issue gehad waarin dat voorkwam en die mod waarover ik het had, het gewoon wist. Lekker :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan DM je z'n HGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En hoe moet ik dat bij voorbaat weten?
En DM die ik naar 'n bepaalde mod stuur, stuur ik daar heen om een bepaalde reden.. privacy!
Als ik wil dat alle users / mods kunnen lezen wat ik over hen denk open ik wel een topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je wilt wel dat iemand weet dat een mod zich volgens jou misdraagt, maar je wilt niet dat een andere mod / admin dat dan kan controleren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:31:
Omdat het in de FAQ staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:23

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:31:
En DM die ik naar 'n bepaalde mod stuur, stuur ik daar heen om een bepaalde reden.. privacy!
Als ik wil dat alle users / mods kunnen lezen wat ik over hen denk open ik wel een topic :?
Stuur hem dan een mail of PM via msn / irc / icq :)
Dan gaat het buiten het forum om en zal het ook niet gecontroleerd worden :)
of het moet in je notes komen te staan O-)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:27:
[...]

Vandeweek de issue gehad waarin dat voorkwam en die mod waarover ik het had, het gewoon wist. Lekker :N
Leuk dat er tegen een mod niks gedaan wordt en tegen gewone users wel :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:43:
[...]

Leuk dat er tegen een mod niks gedaan wordt en tegen gewone users wel :N
Ga je die troll nog onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Jongens, die laatste 8 posts zijn toch wel erg off-topic. Kan dat ergens anders? >:)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:27:
[...]

Als dit te maken heeft met zaken posten (al dan niet) in een DM die de betreffende moderator had gedaan, dan kan je het hier ter discussie stellen. Ik heb het idee dat dit totaal niet relevant is voor dit topic, dus dan is het handiger om dat hier niet aan te kaarten ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Flauw, nu wel tijdig waarschuwen :9

en dan trek je je er óók niks van aan >:)

* Wiethoofd kan zich ook wel vermaken zonder DM-thread en zet even een nieuwe televisieserie op ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:44:
[...]

Ga je die troll nog onderbouwen?
Dat lukt niet meer als ik nergens meer bij kan dus helaas ;(

* Phyxion zwaait naar Wiethoofd

Kan ook wel minder chatterig

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:54:
[...]

Dat lukt niet meer als ik nergens meer bij kan dus helaas ;(
Niet? Dan doe je toch wat verkeerd. >:)

Geen geslowchat hier

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2009 21:47 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Lustucru schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:14:
Het verloop komt helemaal in orde zo te horen.
Het grootste probleem van het forum is nog altijd de postdrempel. Als je hier geen historie hebt is het verdomd lastig om in te schatten of er nu wel of niet iemand gaat vallen over je post.
Een iemand post en er gaan er duizend met een luizenkam overheen.
Het is dus de bedoeling dat dit ook voor DM's gaat gelden?

Ik zeg een beter GoT begint bij jezelf, mensen weer als mensen beschouwen en niet strikt denken vanuit de regels.
Voor degenen die mij ooit een DM willen sturen: ik zal niet ratten bij de meester over de inhoud

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:46:
1: Een iemand post en er gaan er duizend met een luizenkam overheen.
2: Het is dus de bedoeling dat dit ook voor DM's gaat gelden?

3: niet strikt denken vanuit de regels.
4: Voor degenen die mij ooit een DM willen sturen: ik zal niet ratten bij de meester over de inhoud
1: Onzin, nooit geweest en zal ook nooit zijn.
2: Nee, evenmin
3: Als ik voor mezelf spreek: nee, ik denk niet vanuit regels. :)
4: Da's fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Ik zeg een beter GoT begint bij jezelf
Goed punt.

* GENETX wil bij deze zijn excuses aanbieden richting de community

Al heb ik de keiharde porno pics nooit heb gezien (die waren al weg toen ik er achter kwam), er stond al genoeg in de draad dat niet policy proof was. Dat had ik gewoon moeten melden waardoor het wellicht nooit zo uit de klauwen was gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik zeg een beter GoT begint bij jezelf, mensen weer als mensen beschouwen en niet strikt denken vanuit de regels.
Geen consequenties hangen aan het overtreden van de regels betekent echter ook dat de regels overtreden gaan worden. Misschien niet door iedereen, waarschijnlijk zelfs maar door een handjevol. Maar in elk geval door genoeg mensen om storend te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:33:
Niet zo overdrijven ;) Het was een soort online kroeg die op bepaalde tijden best gezellig was. Je kletst er over onzinnige onderwerpen. En tja, vrouwen en seks horen daar nou eenmaal ook bij. Dat zit er bij iedereen in en als de gelegenheid er is dan gaan mensen daar (tot op zekere hoogte) steeds een stapje verder mee. De drempel is op internet alleen wat lager en een foto of filmpje is daarom zo geplaatst.

Ik heb zelf wat redelijk smaakvolle foto's geplaatst, een link naar een video (die ging inderdaad best ver), een foto van een "cumshot" met melk (wat duidelijk te zien was, verder zonder edele delen) en een mevrouw die nogal moeilijk keek vanwege een te groot speeltje (waarbij geen open lichaamsdelen te zien waren).

Het enige waar ik wel een opmerking over heb is dat die drie maanden wel een beetje te lang is. Ik zit "graag" op mijn blaren als ik iets fout heb gedaan, maar drie maanden voor 1 dildomeisje en een gelinkt filmpje? Dat is imho 1 maand teveel. Op zich ben ik er trouwens wel heel dankbaar voor dat het alleen een DM-ban is en ik m'n andere activiteiten op dit forum nog probleemloos door kan laten gaan en anderen er geen last van zullen hebben :)

offtopic:
Ik moet wel zeggen dat ik erg bang ben voor het aantal nieuwe berichten dat ik over drie maanden zal hebben. Heren, post svp niet te hard door he? Anders zit ik daar straks een week lang met een bakkie popcorn op schoot te lezen voordat ik weer bij ben :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het enige waar ik wel een opmerking over heb is dat die drie maanden wel een beetje te lang is. Ik zit "graag" op mijn blaren als ik iets fout heb gedaan, maar drie maanden voor 1 dildomeisje en een gelinkt filmpje? Dat is imho 1 maand teveel.
Wat denk je dat de sanctie was geweest als je dit op een besloten gedeelte had gepost op GoT?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Misschien wel een volledige ban, wie weet, maar op andere (besloten of niet) delen van GoT zou ik zoiets sowieso nooit doen dus dat is niet van toepassing. Daarbij mag ik toch hopen dat mijn verleden hier op dit forum boekdelen spreekt.

Maar waar ik meer op doelde is dat ik niet helemaal begrijp waar die 3 maanden vandaan komen. Is dat aantal ergens uit de lucht gegrepen? Is het een standaardban? (na lezen van bovenstaande blijkbaar niet) Voor elke overtreding 1 maand? De FAQ is hier ook niet echt duidelijk over en spreekt alleen over "Als je geband bent geweest voor een periode langer dan 3 maanden, ...".

Dit is geen klacht richting de mods, het is gewoon een stukje nieuwsgierigheid :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Stukfruit, even FYI, omdat ik eigenlijk de aanstichter ben van het posten van onder andere de 4chan pics heb ik een DM-ban van 6 maanden aan m'n broek. De normale sanctie als het in de HK of in een normaal topic was geweest had je een perm-ban opgeleverd. De normale DM-ban duur is of 6 maanden of een jaar, wij hebben dus de helft van die sanctie. Am I right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

@ stukfruit & wiethoofd: We gaan geen individuele sancties publiek bediscussiëren en uitkauwen. In zijn algemeenheid wil ik er wel iets over zeggen:

Alle regels en sancties zijn er op gericht om site en forum goed en gezellig te houden. Verder moet een sanctie in relatie staan tot de zwaarte van de overtreding. De uitersten daarbij zijn voor iedereen wel duidelijk: een permban omdat je een keer 'groetjes' onder je post zet is belachelijk en ook een permban omdat je eens een keer flamed ook wel. Aan de andere kant is een forse overtreding afdoen met een vriendelijk mailtje ook niet echt bevorderlijk voor het handhaven van je policy.

De huidige, opgelegde sancties zijn bepaald in overleg met verschillende admins waarbij er is gekeken naar wat er feitelijk is gebeurd, de aanloop, het effect op de community, het sanctiebeleid op de rest van de site en het feit dat Dm-draadjes zich aan het beleid *leken* te onttrekken. Imho zijn de uiteindelijk opgelegde sancties eerder mild dan streng te noemen. Bij een herhaling van zo'n akkefietje zullen ze waarschijnlijk veel strenger uitvallen. Doe er je voordeel mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 07-11-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:27:
[...]

Oneens. Er is imo nog altijd een groot verschil tussen het posten van vrouwelijk schoon in de vorm van full nudity (wat niet mag op GoT maar waar we in een DM niet meteen moeilijk over deden), en harde porno en ranzigheid. Dat heeft weinig met vervagen te maken, maar alles met moedwillig de grenzen blijven oprekken.
Waarom mag iets in dm wel wat nooit van de av mocht en waarom doen mods daar aan mee? Dat is hetgeen wat de grenzen vervaagd en waarna je dan het probleem krijgt dat mensen de grens steeds verder gaan opzoeken. Als ik het hier zo lees is dat hetgeen wat men bedoeld. Kennelijk heeft dat ook de verwachting geschept dat men dit ook door zou trekken in de maatregelen die zijn genomen. Dat de mods ook toegeven dat ze niet het oogje dicht hadden moeten knijpen en dat ze enige aanleiding hebben gegeven om de grenzen op te zoeken (daarom ook kudos aan GENETX!). Wel straffen maar milder dan nu dus (volgens mij is dat ook wel gebeurd alleen willen sommigen dat het nog milder is ofzo). Althans zo lees ik tenminste de reacties van die users hier; ik ken die DM-thread niet (geen toegang toe), dus inhoudelijk kan ik er niet op in gaan (zoals ik het hier lees lijkt het me iets waar ik ook blij van mag zijn). Verder vind ik deze discussie nogal offtopic voor dit topic. De titel is immers "Aangescherpt DM-beleid" waarbij het mij eerder ontopic lijkt dat men over dat beleid discussieert en niet over iets wat kennelijk de aanleiding blijkt te zijn voor dit aangescherpte beleid en wat voor 99% van de users niet eens in te zien is geweest (ergo: de meesten hebben dus geen flauw idee van al deze commotie).

Afgezien daarvan snap ik sowieso niet waarom je meerdere personen in 1 DM zou willen toevoegen en waarom er discussies over een of ander spelletjestactiek via zo'n DM gehouden moeten worden. DM's zie ik meer als een tool om iemand wat te vragen/vertellen achter de schermen zodat een topic niet vervuilt met geflame en offtopic reacties. Dat is gewoon 1 op 1 gesprekken. Ik kan me echter wel voorstellen dat meerdere mensen aan een DM toevoegen een handigheidje is om kracht bij te zetten dat het geen persoonlijke 1 op 1 gesprekswijze is waardoor het ook veel beter voldoet aan de wet.

Voor degenen die iets roepen over zelfregulatie lijkt het me van belang om te beseffen dat zelfregulatie een mythe is en het niet optimaal werkt (ik denk dat we het bank en verzekeringswezen toch wel als HET voorbeeld mogen bestempelen van niet-werkende zelfregulatie net als diverse andere voorbeelden als die sms abonnementen). Mods en regulatie zullen dan ook altijd een belangrijke rol blijven vervullen. Ik vind het dan ook prima dat er nu weer even wat meer aandacht wordt besteed aan de AV en dat men benadrukt dat het voor alles geldt, dus ook DM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

even wat offtopic min of meer persoonlijke berichten apart gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Klopt het dat het maximum aantal deelnemers van een DM op 18 ligt ipv 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

10 voor zover ik weet. Als je voor die tijd al een draadje had lopen met bijvoorbeeld 18 mensen dan zal dat wel nog gewoon mogelijk zijn om te onderhouden, maar mensen toevoegen gaat dan nu niet meer. :)

[ Voor 80% gewijzigd door NMe op 07-12-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Toen deze draad begon was dat 20, is dat naar beneden bijgesteld?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marzman schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:08:
Toen deze draad begon was dat 20, is dat naar beneden bijgesteld?
is 10 max, vervelende is dat de deelnemers door niemand te manage zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

himlims_ schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:32:
[...]

is 10 max, vervelende is dat de deelnemers door niemand te manage zijn
Daar is niks vervelends aan, DM's zijn niet bedoeld als kleine, verstopte topics, en het gebruik alszodanig willen we dan ook ontmoedigen. In ruil daarvoor bekijken we per forum de mogelijkheden voor een soort offtopic topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je standpunt is duidelijk en dat jij er niks vervelends aan vind ook, maar dat is en blijft een mening natuurlijk :)

Kijk bijvoorbeeld maar in deze DM http://gathering.tweakers.net/forum/pm_discussion/141108 (je hebt bij deze toestemming :p ), daar is het best handig en het kan ook niet in een offtopic topic omdat het een spelelement is wat binnen de tweakers community moet blijven (wat op een openbaar forum niet kan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic topic omdat het een spelelement is wat binnen de tweakers community moet blijven
Ik kan geen DM's inlezen, maar als het zo graag binnen de Tweakers community moet blijven (en het ook het community gevoel versterkt, dan zijn er toch meerdere (niet)publieke fora waar het wellicht in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is de HK dan wel zo niet publiek? Zowat iedereen krijgt daar toegang toe, 50 posts maken en een half jaar lid zijn is nou niet echt moeilijk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

besloten genoeg voor wat marzman wil in ieder geval.

En of daar echt meer dan 10 mensen actief aan meedoen is ook de vraag.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Boudewijn schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:38:
Is de HK dan wel zo niet publiek? Zowat iedereen krijgt daar toegang toe, 50 posts maken en een half jaar lid zijn is nou niet echt moeilijk.
Maar 't gaat blijkbaar om een selectief clubje (lees: elite ;)), want saamhorigheid in de community betekent zoveel mogelijk. Daarnaast, mensen die wel actief willen zijn, zullen dan meeposten, terwijl anderen het topic links laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BtM909 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:42:
[...]

Maar 't gaat blijkbaar om een selectief clubje (lees: elite ;)), want saamhorigheid in de community betekent zoveel mogelijk. Daarnaast, mensen die wel actief willen zijn, zullen dan meeposten, terwijl anderen het topic links laten liggen :)
Nee, daar gaat het niet om. Van mij mag iedereen op Tweakers het zien, maar het hoort niet in de hk. Het hoort in spielerij.

Wat wel zou kunnen is een tag met tektst die je alleen ziet als je ingelogd bent :p Net zoiets als een spoilertag alleen moet je de tekst dan niet selecteren, maar moet je inloggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 07-12-2009 21:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BtM909 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:42:
[...]

wat ben je toch weer goed geïnformeerd O-)

maar dit blijft een gruwelijk lastig onderwerp. Er zijn zoveel meningen en standpunten om rekening mee te houden. Daarlangs het hele policey en controle verhaal nog. Ik mag Lunatic zijn reactie in HlpDsK is te snel :( op pagina 91 - volgens de policy niet posten. Maar daarin stelt hij duidelijk dat men wel wil (luisteren) maar een concreet voorstel / plan komt er van ons uit ook niet. Zonder een fatsoenlijk voorstel wat enigszins uitgewerkt is blijft dit een oneindige discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

himlims_ schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:53:
[...]

maar dit blijft een gruwelijk lastig onderwerp. Er zijn zoveel meningen en standpunten om rekening mee te houden. Daarlangs het hele policey en controle verhaal nog. Ik mag Lunatic zijn reactie in HlpDsK is te snel :( op pagina 91 - volgens de policy niet posten. Maar daarin stelt hij duidelijk dat men wel wil (luisteren) maar een concreet voorstel / plan komt er van ons uit ook niet. Zonder een fatsoenlijk voorstel wat enigszins uitgewerkt is blijft dit een oneindige discussie
Moeilijke hieraan is om als users met een concreet plan te komen. Ik zie het zelf ook wel zitten om iets te schrijven, maar hoe kan je met een concreet plan komen als er zoveel verschillende meningen over dit onderwerp bestaan. Is gewoon lastig in dit geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Marzman schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:28:
Je standpunt is duidelijk en dat jij er niks vervelends aan vind ook, maar dat is en blijft een mening natuurlijk :)
Misschien, maar tegelijkertijd is wat ik zeg ook verdedigbaar als in: we zijn een forum, we moeten het hebben van de publieke discussies. ;) We willen daarom proberen die grote discussies uit de DM's te trekken en meer op het publieke forum te krijgen. Suggesties om daarbij te helpen, zoals het toestaan van dergelijke "topics" in bijvoorbeeld Spielerij zijn vast wel welkom bij de plaatselijke mods. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26
himlims_ schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:53:
[...]

Er zit nogal wat ruimte tussen een fatsoenlijk onderbouwd voorstel en een proefballon. Laat ik het daarom anders stellen : Ook een idee kun je aan het collectief alhier voorleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Kan het kloppen, dat IE6 het sturen van DM's niet ondersteund?

of ben ik zo blind als.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je moet het wel aanzetten in je voorkeuren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 16:24
Voorkeuren » Onder Privacy heb je 'Direct messages' en daar moet je vinkje voor 'Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen' zetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
NERD-ALERT !!!! 8)7

stom, zo simpel dus. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Upgraden kan sowieso geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NMe schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:08:
[...]

Misschien, maar tegelijkertijd is wat ik zeg ook verdedigbaar als in: we zijn een forum, we moeten het hebben van de publieke discussies. ;) We willen daarom proberen die grote discussies uit de DM's te trekken en meer op het publieke forum te krijgen. Suggesties om daarbij te helpen, zoals het toestaan van dergelijke "topics" in bijvoorbeeld Spielerij zijn vast wel welkom bij de plaatselijke mods. :)
Het is nu anders opgelost, buiten Got om. Misschien hebben jullie ook wel gelijk al vind ik het wel jammer. De grote dm's waren best vermakelijk af en toe ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Iemand enig idee waarom zie ik de reply knop niet meer zie wanneer ik een DM wil versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Omdat je DM uitstaat. Aanzetten kan via je voorkeuren:
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen
Of je zou een DM-ban moeten hebben, maar daar zou je dan bericht van moeten hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Dirk schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:21:
Omdat je DM uitstaat. Aanzetten kan via je voorkeuren:

[...]

Of je zou een DM-ban moeten hebben, maar daar zou je dan bericht van moeten hebben.
Mijn DM stond uit..bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Okee, als dit topic nu alleen nog geschopt gaat worden met huis-tuin-en-keukenvraagjes over hoe DM's nou precies werken, dan kunnen we dit beladen topic beter sluiten zodat mensen gedwongen zijn die vragen te stellen in een nieuw topic dat niet zo'n beladen historie heeft. Bij dezen dus. :Y)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.