Dus:
1:) het gaat op dinsdag fout en door het uitblijven van een crewreactie in een ongemodereerd medium loopt het op woensdag finaal uit de klauwen.
2:)Als we op woensdag ingrijpen dan reageren we te laat.
en
3:) Het is fijn dat er een medium is zonder modtoezicht
Volgens mij is 1,2 en 3 met elkaar in tegenspraak?
in de context viel het allemaal heel erg mee
Daar schrik ik dan toch echt van.
We kunnen er kort en lang over kletsen: het was inderdaad prettiger/beter geweest als de signalen dat het niet goed ging in sommige DM-draadjes eerder dat deel van de crew hadden bereikt dat kan handelen op direct messages. Dat zijn er maar een handvol.
In de situatie zoals ik die woensdagavond aantrof was er weinig andere keuze dan direct in te grijpen. Op het forum stuur je inderdaad anders. Kleinere dingen laat je lopen, stuurt een keer een Pm of je maakt een opmerking, en als dat goed wordt opgepakt is dat voor iedereen prettiger. Wordt dat niet opgepakt dan is er altijd nog ruim de tijd om je gereedschap van stal te halen.
Wat er in die Dm-draad gebeurde was nu juist dat er wel degelijk door de gebruikersgroep zélf opmerkingen werden gemaakt dat gepost materiaal NSFW en tegen de policy was. Hulde voor de groep als geheel daarvoor

maar desondanks ging het van kwaad tot erger. Het is het risico met elk medium wat steunt op zelfregulatie, als het mis gaat, dan gaat het goed mis. Jammer imo, voor alle partijen. Echter, de verantwoordelijkheid voor wat er gepost wordt ligt -en hoort ook te liggen- bij de poster.
Wat we intern wél hebben afgesproken dat als crewleden signalen krijgen dat in DM-draadjes dingen misgaan t.a.v. de policy dat ze direct aan de bel trekken bij hun admin. En het liefst zou ik diezelfde afspraak maken met de de hele usergroep: als je dingen tegenkomt die volgens jou niet door de beugel kunnen: meldt het even. We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het verloop van de site.
Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.
Ten eerste kon ik in die draad niet posten en ten tweede vind ik het juist *niet* kies om sancties publiek aan te kondigen. We zijn fok! niet met zijn 'hall of shame'

.
Je zegt zelf steeds opnieuw dat de ban terecht is. Accepteer de maatregel dan ook of teken beroep aan via de normale kanalen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Lustucru op 06-11-2009 20:24
]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland