Aangescherpt DM-beleid

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 11.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:34:
Tot op zekere hoogte is dat ook zo. Als jij je niet gedraagt worden ook die rechten ingetrokken (aka, een ban).
Dat leek me duidelijk, maar beide (DM en post) zijn vanaf het begin als nieuwe user beschikbaar, de posts direct terug te vinden in diens posthistory maar die DM's die gestuurd worden vallen maar door een paar mensen te controleren.
NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:35:
De eerste gemodbreakte pic was van gistermiddag. Daar is redelijk direct op gereageerd. En tieten zijn niet tegen de policy.
* Wiethoofd kan dat nog bevestigen nog ontkennen of controleren. En ik weet niet eens of en welke reacties van mij getrashed/mbr'd zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 05-11-2009 16:37 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MueR schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:31:
Dus omdat er laat is ingegrepen (mods hebben schijnbaar geen leven, die moeten 3000 posts maar even doorlezen, wat nou vrije tijd?), hadden ze het helemaal niet moeten doen?
ELKE pagina werden wel 1 a 2 pics gepost met discutabele content. Wat betekent 1 blik op de thread en je had het geweten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wiethoofd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:32:
Dat de beleidsvoering in DM's beter gehandhaafd wordt, ook door de mods zelf, en mochten er mods meelezen dat deze dan ook ingrijpen.
Nou, mooi. De MED die vanmiddag is gepost lijkt me dan ook duidelijk.
Verder vind ik dat de manier waarop ik nu m'n DM-rechten (overigens terecht) ontnomen ben wel anders had gekund. Zo had er zoals gezegd eerder ingegrepen kunnen worden, er een persoonlijke DM van een meelezende mod om te sturen, een PM met een OW of gewoon een mailtje dat het even anders moet.
Ja, inderdaad. Je had ook gewoon de echte ban kunnen krijgen. Je mag nu (tijdelijk) niet meer DMen. Boehoehoehoehoe! De wereld komt ten einde.
Je kunt filteren op een set woorden dat er een mailtje naar een mod/admin gaat die er even naar kan kijken.
Ja fijn, nog meer werk voor de mods maken. En de admins. Maak jij vast een lijstje met alle variaties op het woord 'tieten', including t13t3n enzo? Plus de rest? Dat is gewoon niet realistisch.
Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:37:
ELKE pagina werden wel 1 a 2 pics gepost met discutabele content. Wat betekent 1 blik op de thread en je had het geweten.
Dat zegt dan iets over de mensen in die thread denk ik. Ik weet in ieder geval wel dat als ik plotseling aan dat draadje was toegevoegd (als moderator) ik ook gewoon op ignore zou rossen. Ik heb wel iets beters te doen dan 3000 posts nalezen.

[ Voor 18% gewijzigd door MueR op 05-11-2009 16:40 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Stel je passeert een politie controle met hoge snelheid, je wordt niet gepakt en ontvangt geen prent.
Vervolgens wordt je 2jr later aangehouden, en toevallig herkend die politie man jou en jouw auto, als de snelheids duivel van 2007. Waarna je een prent ontvangt.
Ja de bestuurder is verkeerd geweest, maar men had 'm toen direct (when in crime) op de fout moeten wijzen, en niet achteraf [...]

Het is imho compleete bullshit door te zeggen de mods hadden de draad op ignore staan. Op (bijna) iedere pagina stonden wel fotos/filmpjes die discutabel zijn geweest. 1 blik ... van 5sec. had men direct gezien dat het niet pluis was.

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 05-11-2009 16:41 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

MueR schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:38:
Dat zegt dan iets over de mensen in die thread denk ik. Ik weet in ieder geval wel dat als ik plotseling aan dat draadje was toegevoegd (als moderator) ik ook gewoon op ignore zou rossen. Ik heb wel iets beters te doen dan 3000 posts nalezen.
Scannen op chan4chan is genoeg ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:24:
Blijft erbij dat er pas belachelijk laat is ingegrepen. Het ging qua pics al veel eerder fout. Dat terwijl er modjes wisten wat wij postte (ja die hebben ook gepost) Op een begeven moment gaat de normale grens gewoon weg. Is menselijk gedraag en daar had imho gewoon passend bezwaar op moeten gemaakt worden.
Was er rond post 3000 a 4000 bezwaar gemaakt(ook al vrij ver heen :X) dan was het nooit op deze manier geëscaleerd :)
Gudsemuk. Jij constateert achteraf dat je xK post eerder al zag dat het mis ging en wijst vervolgens naar de crew dat die veel eerder in had moeten grijpen. Dan wijs ik jou ook even op de mogelijkheid die je hebt om in SEM zaken aan te kaarten. Ik heb atm weinig trek en behoefte om duizenden posts door te bladeren, maar als het om dezelfde kansloosheid gaat was de reactie toen hetzelfde geweest en dikke kans dat er nog een paar mensen tijdelijk hun DM rechten verliezen. Het feit dat we laat ingrijpen zegt niet dat we dan maar helemaal niet meer moeten ingrijpen.

Maar granted: crewleden zijn die bekend zijn met ongewenste inhoud van een Dm-draad hadden en hebben net zo goed de verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken. Dat is ook gebeurt, en daarna ging het uitermate snel, kan ik je vertellen. :P

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

himlims_ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:40:
Stel je passeert een politie controle met hoge snelheid, je wordt niet gepakt en ontvangt geen prent.
Vervolgens wordt je 2jr later aangehouden, en toevallig herkend die politie man jou en jouw auto, als de snelheids duivel van 2007. Waarna je een prent ontvangt.
Ja de bestuurder is verkeerd geweest, maar men had 'm toen direct (when in crime) op de fout moeten wijzen, en niet achteraf [...]

Het is imho compleete bullshit door te zeggen de mods hadden de draad op ignore staan. Op (bijna) iedere pagina stonden wel fotos/filmpjes die discutabel zijn geweest. 1 blik ... van 5sec. had men direct gezien dat het niet pluis was.
de vergelijking loopt natuurlijk mank omdat je snelheidsovertreding niet meer te bewijzen valt. Maar reken maar dat de politie je na een jaar arresteert als ze een inbraak, overval of moordzaak oplossen. Of moet dat ook op het moment dat dat gebeurt? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

himlims_ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:40:
Ja de bestuurder is verkeerd geweest, maar men had 'm toen direct (when in crime) op de fout moeten wijzen, en niet achteraf
Achteraf is relatief. Je krijgt die boete ook pas een week later. 2 jaar is inderdaad belachelijk, maar daar hebben we het nu niet over. Nu lopen er wat mensen spastisch te doen over een DM thread die duidelijk enorm hard over de policy heen ging. Dan kan je gaan klagen dat ze te laat zijn, maar dat is aan de crew om te beslissen. Zelfregulatie is een mooi woord, zoek het eens op.
Net als dat het complete bullshit is door te zeggen dat niemand in dat DM draadje iets had van "goh, gaat dit niet wat ver?". Er wordt werd gewoon keihard pr0n gepost. Dit vingertje naar de crew wijzen schiet je niks mee op. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je acties.
Boeit niet. Dan komen er 30 soortgelijke sites. Users dienen zich te gedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 05-11-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lustucru schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:41:
[...]

Gudsemuk. Jij constateert achteraf dat je xK post eerder al zag dat het mis ging en wijst vervolgens naar de crew dat die veel eerder in had moeten grijpen. Dan wijs ik jou ook even op de mogelijkheid die je hebt om in SEM zaken aan te kaarten. Ik heb atm weinig trek en behoefte om duizenden posts door te bladeren, maar als het om dezelfde kansloosheid gaat was de reactie toen hetzelfde geweest en dikke kans dat er nog een paar mensen tijdelijk hun DM rechten verliezen. Het feit dat we laat ingrijpen zegt niet dat we dan maar helemaal niet meer moeten ingrijpen.
Waarom zou ik moeten ingrijpen met iets wat ik zelf niet erg vind en vrolijk ook aan mee postte? Als jij iets leuks doet wat niet mag ga jij de politie bellen of niet?

Het feit dat ingegrepen had moeten worden dat is waar, maar de manier waarop is behoorlijk overtrokken. Voor de users was opzich een eerste direct waarschuwing waarin uitgelegd werd wat de gevolgen waren ook net zo effectief geweest. 1 Post in het thread zelf met dat erbij en mensen gaan op elkaar letten. Als er niet word ingegrepen verdwijnen de grenzen en gaat alles gebeuren. Kleine anarchie.
Maar granted: crewleden zijn die bekend zijn met ongewenste inhoud van een Dm-draad hadden en hebben net zo goed de verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken. Dat is ook gebeurt, en daarna ging het uitermate snel, kan ik je vertellen. :P
Maar dat is alsnog niet zo snel gebeurd. Meer dan 1 blik was niet nodig. Als je direct denkt van aah dit zal wel zoiets zijn en op ignore klikken is imho niet een goeie modjes mentalieteit :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LuNaTiC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:46:
[...]

de vergelijking loopt natuurlijk mank omdat je snelheidsovertreding niet meer te bewijzen valt. Maar reken maar dat de politie je na een jaar arresteert als ze een inbraak, overval of moordzaak oplossen. Of moet dat ook op het moment dat dat gebeurt? :P
De vergelijking gaat heel ergens anders mank. We hebben mensen aangepakt op overtredingen die ze gisteren begaan hebben. Een goeie vergelijking met snelheidsboetes zou zijn: je rijdt al 20 jaar structureel elke dag 50km/u te hard en wordt nooit gepakt. Vervolgens word je uiteindelijk aangehouden door de politie, die je een boete wil geven, waarop je bezwaar maakt omdat ze dan jaaaaaren eerder al wat hadden moeten zeggen.

Ik denk niet dat je daarmee je boete ontloopt. ;)
Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:49:
[...]

Maar dat is alsnog niet zo snel gebeurd. Meer dan 1 blik was niet nodig.
Ik heb zojuist die DM-thread eens open geklikt om die opmerking te staven. Willekeurige pagina (119, FYI) open geklikt. Daar zag ik, als enige plaatje op die pagina, toch een schokkende foto van twee potje pindakaas!
Als je direct denkt van aah dit zal wel zoiets zijn en op ignore klikken is imho niet een goeie modjes mentalieteit :$
Ja hallo, we modden onze eigen fora. DM's zijn gebaseerd op zelfregulatie. We gaan echt niet als een politieagentje alle DM-threads die onder onze ogen komen scannen op dingen die iemand fout doet. We hebben wel meer te doen...

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 05-11-2009 16:52 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

MueR schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:49:
Net als dat het complete bullshit is door te zeggen dat niemand in dat DM draadje iets had van "goh, gaat dit niet wat ver?". Er wordt gewoon keihard pr0n gepost. Dit vingertje naar de crew wijzen schiet je niks mee op. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je acties.
Er zijn wel degelijk mensen geweest die aangegeven hebben dat wat gepost werd niet geaccepteerd werd. Dat ze er dan niet mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:50:
Er zijn wel degelijk mensen geweest die aangegeven hebben dat wat gepost werd niet geaccepteerd werd. Dat ze er dan niet mee doen...
En nu doen ze het wel, en zijn ze fout omdat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

MueR schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:51:
En nu doen ze het wel, en zijn ze fout omdat...?
Ik zeg helemaal niet dat ze fout zijn, ik zeg alleen dat de mensen die zich er aan stoorden eerder aan de bel hadden moeten trekken en niet achteraf met hun vingertje zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vrij kansloos naar mijn mening om hier tegen op te treden, kom op jongens het is een forum en een gezellige discussie een beetje moet toch mogelijk zijn, het is niet zo dat alles op straat ligt ofzo en dat iedereen er bij kan, alleen de mensen die invite worden. Wil je het niet zien dan haal je je er maar weer uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:51
Ik heb vanaf eind pagina 2 niet meer gelezen, maar ik wil wel even reageren op het feit dat men het raar vind dat er niet is ingegrepen door de users zelf.

Zelf heb ik hem een tijd op ignore gezet, en af en toe wat gekeken. Ik kwam dan ook dingen tegen waarvan ik zeker wist dat dat niet kon. Maar omdat er ook een aantal moderators bijzaten, had ik zoiets: Ach, het loopt wel los, ik neem aan dat ze zelf wel ingrijpen als zij dat nodig vinden.

Ik zie mijzelf niet de aangewezen persoon om er iets van te zeggen. Ik bedacht me natuurlijk wel dat men hem op Ignore kon zetten, maar dan alsnog, wie ben ik om een moderator een berichtje te sturen?

Persoonlijk heb ik geen last van die plaatjes, ignore en je merkt er niets van.

Wat ik een minder prettig idee vind, is het feit dat ik die DM Thread heb gestart met hele andere bedoelingen, gewoon als een echte DM. We hebben toen met z'n 8en (?) nog 50 (?) pagina's gevuld, totdat de hele zooi erbij kwam. Sindsdien is de boel uit de hand gelopen en heb ik er verder niet naar gekeken. Nadeel is nu dus wel, dat mijn naam voor een aantal mensen misschien als 'minder fatsoenlijk' te boek staat, en daar ben ik zelf wat minder blij mee ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

@ phyxion: Je schrijft dat als er iets gebeurt op onze servers wat we overduidelijk niet willen dat we dan maar de andere kant op moeten kijken? Ik dacht het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 05-11-2009 17:14 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Killzone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:13:
Wat ik een minder prettig idee vind, is het feit dat ik die DM Thread heb gestart met hele andere bedoelingen, gewoon als een echte DM. We hebben toen met z'n 8en (?) nog 50 (?) pagina's gevuld, totdat de hele zooi erbij kwam. Sindsdien is de boel uit de hand gelopen en heb ik er verder niet naar gekeken. Nadeel is nu dus wel, dat mijn naam voor een aantal mensen misschien als 'minder fatsoenlijk' te boek staat, en daar ben ik zelf wat minder blij mee ;) .
Dat valt wel mee want door de aanpassingen in de database staat jouw naam niet eens meer als eerste. Nieuwe mensen zouden dus de hele draad moeten lezen voor ze zien dat jij die gestart hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Het eerste bericht selecteren is al genoeg ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Over het waarom niet eerder "anderen" iets hebben aangegeven: het "gedeelde verantwoordelijkheid" fenomeen. "Als het echt erg is had er vast wel iemand iets gedaan." Er gebeurt iets wat niet kan/hoort, en hoe meer omstanders zijn, hoe kleiner de kans dat er ook daadwerkelijk iemand ingrijpt. Klassieke voorbeelden: er verdrinkt iemand terwijl er 20 man staat te kijken, er wordt gevochten en niemand grijpt in.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind dit toch wel anders hoor, want als ik de enige persoon in de DM was had ik ook niet ingegrepen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het verschil is dat er in een DM niemand doodgaat of pijn heeft. Met op ignore zetten verpest je het niet voor de mensen die er wel lol aan hebben. Net zoals dat je in een topic wat niet jou interesse heeft gaat melden dat het jou niet interesseert.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:50:
[...]

De vergelijking gaat heel ergens anders mank. We hebben mensen aangepakt op overtredingen die ze gisteren begaan hebben. Een goeie vergelijking met snelheidsboetes zou zijn: je rijdt al 20 jaar structureel elke dag 50km/u te hard en wordt nooit gepakt. Vervolgens word je uiteindelijk aangehouden door de politie, die je een boete wil geven, waarop je bezwaar maakt omdat ze dan jaaaaaren eerder al wat hadden moeten zeggen.

Ik denk niet dat je daarmee je boete ontloopt. ;)
Is inderdaad een veel betere vergelijking, maar ik wilde alleen maar even aangeven dat het een beetje naief is om te denken dat er niet mag ingegrepen worden omdat het ooit eens een keer gebeurd is maar er nooit iets mee gedaan is :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 16:18
Bij deze valt het mij uberhaupt op dat er blijkbaar gebruik of misbruik gemaakt kan worden van de DM functionaliteit om soortement van threads the starten. Nu ben ik van mening dat mensen best een stuk privaat mogen hebben op een plek op een forum, maar dat threads toch echt in het relatief publieke forum terecht horen te komen.

Misschien dus ook een idee voor de devvers om het aantal geadresseerde in DM's te limiteren voor gewone users, zodat er geen misbruik gemaakt kan worden.

Daarnaast, alhoewel ik de DM niet gezien heb, vind ik wel dat er de kanttekening gemaakt moet worden dat er blijkbaar wel een behoefte is aan een beslotener forum dan de HK, maar een die minder besloten is dan crew of Area 51 (oid). Op die manier zou er ook een beter toezicht plaats kunnen vinden door moderators dan dat hier DM's voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alex3305 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:47:
Bij deze valt het mij uberhaupt op dat er blijkbaar gebruik of misbruik gemaakt kan worden van de DM functionaliteit om soortement van threads the starten. Nu ben ik van mening dat mensen best een stuk privaat mogen hebben op een plek op een forum, maar dat threads toch echt in het relatief publieke forum terecht horen te komen.
Eigenlijk kunnen er maar een x aantal mensen (20?) in een DM-discussie meedoen als je die opent. Door een bug in React (die crisp gefixt heeft) kun je laterna nog mensen toevoegen aan de DM-thread en daarmee dat aantal overstijgen. Dat is dus binnenkort niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 15:40
NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:55:
[...]

Eigenlijk kunnen er maar een x aantal mensen (20?) in een DM-discussie meedoen als je die opent. Door een bug in React (die crisp gefixt heeft) kun je laterna nog mensen toevoegen aan de DM-thread en daarmee dat aantal overstijgen. Dat is dus binnenkort niet meer mogelijk.
Dat is érg jammer. Want zo kun je met een select groepje onzin uitkramen. Dat kan straks niet meer (of met een wel érg select groepje). Vind het persoonlijk nogal met een kanon op een mug schieten: Een enkel berichtje met jongens dat mag niet was denk ik wel genoeg geweest :X

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 05-11-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Dat is wel jammer, uiteraard ook dat het misbruikt is, maar de huidige manier van "straffen" vind ik niet terecht. Een PM naar de betreffende users en in de Thread een waarschuwing was al meer dan genoeg geweest. Wat word de nieuwe limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:35:
Ik zal vanaf vandaag even dagelijks kijken of jij nog nieuwe DM's hebt, zodat ik meteen kan ingrijpen als ik iets lees dat niet door de beugel kan.
Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat sommige dingen gewoon niet wenselijk zijn.
als jij daar behoefte aan hebt leef je uit, heb niets te verbergen. Maar de vergelijking klopt alleen niet.

Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:37:

zooo waar, er zaten zo veel users in. Als het als storend werd ervaren kan die persoon aan de bel trekken (niemand?) of de draad op ignore gooien.
wel jammer als dat gelimiteerd wordt; veroorzaakt het (technische?) problemen indien dat aantal hoger ligt?
Hooglander1 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:35:
Het verschil is dat er in een DM niemand doodgaat of pijn heeft. Met op ignore zetten verpest je het niet voor de mensen die er wel lol aan hebben. Net zoals dat je in een topic wat niet jou interesse heeft gaat melden dat het jou niet interesseert.
hoewel wij 't niet altijd eens zijn, heb je wel een erg sterk punt. Helaas blijft het wel; policy geld algemeen .. ook achter de schermen. Maar juist achter de schermen werd een oogje dicht geknepen (het nederlandse gedoogd beleid) .. en vervolgens komt men daar achteraf op terug wat consequenties heeft (standaard denhaag verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

himlims_ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:31:
hoewel wij 't niet altijd eens zijn, heb je wel een erg sterk punt. Helaas blijft het wel; policy geld algemeen .. ook achter de schermen. Maar juist achter de schermen werd een oogje dicht geknepen (het nederlandse gedoogd beleid) .. en vervolgens komt men daar achteraf op terug wat consequenties heeft (standaard denhaag verhaal)
Gezien de begane overtredingen word er nog steeds een oogje dichtgeknepen, want er zijn alleen maar DM-bans uitgedeeld, kom je er nog best goed mee weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

zooo waar, er zaten zo veel users in. Als het als storend werd ervaren kan die persoon aan de bel trekken (niemand?) of de draad op ignore gooien.
Waar haal jij het idee vandaan dat de maatstaf voor ingrijpen ligt bij de irritatiefactor van medethreadgenoten? Het is je eigen verantwoordelijheid om geen dingen te plaatsen die niet door de beugel kunnen. Dat men wat meer vrijheid wordt gegeven wil niet zeggen dat men het als vrijbrief moet aangrijpen om het tot het extreme door te trekken. Daarmee verspeel je het privilege. Je beschaamd het vertrouwen dat je is gegeven.

Het is heel goed dat nu mooi duidelijk wordt dat de grens in principe dezelfde is als voor de publieke / besloten fora. Zie het maar als een dorpje 's nachts. Een rood stoplicht bij een kruising. Je kunt door rood rijden en niemand die het ziet en ws. ook geen agent die je gaat bekeuren. Maar dat wil niet zeggen dat het nu ineens is toegestaan om door rood te rijden. Dat is nog steeds verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:33:
[...]

Gezien de begane overtredingen word er nog steeds een oogje dichtgeknepen, want er zijn alleen maar DM-bans uitgedeeld, kom je er nog best goed mee weg hoor.
Mensen hebben DMbans gekregen voor hun acties. Andere mensen die geen verkeerde pics gepost hebben niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:45:
Mensen hebben DMbans gekregen voor hun acties. Andere mensen die geen verkeerde pics gepost hebben niet ;)
Je zou het toch ook niet anders willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Killzone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:13:
Zelf heb ik hem een tijd op ignore gezet, en af en toe wat gekeken. Ik kwam dan ook dingen tegen waarvan ik zeker wist dat dat niet kon. Maar omdat er ook een aantal moderators bijzaten, had ik zoiets: Ach, het loopt wel los, ik neem aan dat ze zelf wel ingrijpen als zij dat nodig vinden.
Dat was dus ook een beetje mijn idee :)

De grens werd steeds verder verlegd, maar ondertussen waren er toch modjes die postten en mee leken te kijken. Dat ze misschien minder vaak meekeken, daar denk je niet echt aan als je wat verder gaat.

Krijgen alle mensen die onbehoorlijke links hebben geplaatst een (tijdelijke) ban of moet je daar perse meer dan 1 onbehoorlijke link voor hebben gepost? O-)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lustucru schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:14:
@ phyxion: Je schrijft dat als er iets gebeurt op onze servers wat we overduidelijk niet willen dat we dan maar de andere kant op moeten kijken? Ik dacht het niet.
Niemand ziet dat toch? Ik snap het beleid aan de ene kant wel (Voor GoT dan) maar de stugheid totaal niet. Ik bedoel, het is niet alsof iemand er last van heeft en het is nou ook niet dat er compleet misbruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:15:
[...]

Dat is wel jammer, uiteraard ook dat het misbruikt is, maar de huidige manier van "straffen" vind ik niet terecht. Een PM naar de betreffende users en in de Thread een waarschuwing was al meer dan genoeg geweest. Wat word de nieuwe limiet?
Hoezo zou de huidige manier niet terecht zijn? Er is al lang een limiet, alleen zat daar een bugje in.
En de betreffende users hebben geloof ik geen DMrechten meer.
De normale gebruiker zal hier dus niets van merken als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:10:
De normale gebruiker zal hier dus niets van merken als ik het zo lees.
De normale gebruiker had ook al geen last van de DM-thread :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wiethoofd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:12:
[...]

En de normale burger heeft ook geen last van een bankoveral en toch mag het niet.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T.Net bepaalt welke diensten worden aangeboden en onder welke voorwaarden. Period ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, ik krijg nu toch echt de neiging tot:

PICS or it didn't happen.

:P

(joepie, pics _O- )

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 05-11-2009 19:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Atlas schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:19:
[...]

En de normale burger heeft ook geen last van een bankoveral en toch mag het niet.
Een bankoverval is tegen de wet, porno is niet verboden per wet. Dat warez in DM's niet worden toegestaan is prima, dat is illegaal, porno zou in DM's eigenlijk toegestaan kunnen worden (mits iedere deelnemer 16+ is, maar dat is enigszins lastig te controleren, wat waarschijnlijk ook het punt is om het op GoT zelf te verbieden).

Maar dat is aan de crew om te bepalen natuurlijk, maar scheve vergelijkingen helpen daar niet bij ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Dat is een andere discussie.

Punt is, er is misbruik gemaakt van het DMsysteem, met dingen die klaarblijkelijk niet door de beugel kunnen. Daar hoeven we niet over te discussieren.
Daaruit komen een aantal maatregelen. Een paar users kunnen blijkbaar niet meer DMen en een bugje dat in de DM code zat die ervoor zorgde dat er teveel mensen in een discussie konden is gefixed.

Een user die normaliter een DM wilde versturen aan meer mensen kan dit nu nog steeds als vanouds doen. Touchdomex vraagt zich af wat dit nu gaat betekenen voor mensen en wat de nieuwe limiet wordt.
Ik heb nog nergens iets gelezen van een nieuwe limiet, behalve een bug die gefixed wordt. Normale users hebben hier dus geen last van, maar dat staat dus compleet los wat voor ongein er uitgehaald is met deze DM, het is gewoon een bugfix. Niets meer en niets minder.
Mute schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:26:
[...]

Een bankoverval is tegen de wet, porno is niet verboden per wet. Dat warez in DM's niet worden toegestaan is prima, dat is illegaal, porno zou in DM's eigenlijk toegestaan kunnen worden
Een bankoverval is tegen de wet, maar porno is tegen de policy. En dat zijn de regels waar we ons hier aan moeten houden. Dus de vergelijking die Atlas maakt gaat prima op wmb.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 05-11-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

@Mute

T.net bepaald hier de wet (de algemene voorwaarden)

Ben je het er niet mee eens, jammer voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 05-11-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:15:
[...]

De limiet is niet veranderd, die is en was altijd al ergens rond de 20-25. Alleen wordt die straks/nu dus ook bij het toevoegen van mensen gehanteerd en niet alleen bij het aanmaken van een thread. Dat heeft verder niks met deze kwestie te maken maar was een bugfix in de software.
[...]

Blijkbaar vond iemand het toch storend, want anders had het draadje nu nog gewoon op die voet doorgelopen. ;)
wel jammer als dat gelimiteerd wordt; veroorzaakt het (technische?) problemen indien dat aantal hoger ligt?
Het wordt niet gelimiteerd, het is altijd al gelimiteerd geweest. Alleen was daar dus door een foutje omheen te werken. Er zijn geen technische redenen voor die limiet, maar praktische. We zijn een publiek discussieplatform. Als we het mensen te makkelijk maken om maar "privétopics" te maken, dan gaan mensen wel in hun eigen privétopics lullen, zonder moderatie en zonder enig nut voor mensen die de search gebruiken.
Ach, lees toch eens wat ik (en vele anderen) al vanaf pagina 1 zeg: er is geen beleid veranderd. Dit beleid is al van kracht sinds DM-functionaliteit is toegevoegd en er is daadwerkelijk héél goed over nagedacht én gecommuniceerd. Bovendien is het in de Algemene Voorwaarden opgenomen dat ons algehele beleid daar onverminderd geldt. Het is nooit gedoogd dat er porno is gepost in dat ranzige draadje van jullie, het is alleen nooit iemand opgevallen dat er zo zwaar over de grens van wat er mag op het forum heen gegaan werd. Als je dat gedogen noemt, dan mag ik dus ook te hard rijden, want dat doe ik ook al een paar jaar, maar ik heb nog nooit een boete gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:47

Ibex

^^ met stom.

Het draadje was inderdaad epic en leuk, en het was wel leuk dat er op zich een oogje werd toegeknepen in de zin van een bosje haar dat bijvoorbeeld ergens zichtbaar werd, maargoed, na een tijd werd er meer en meer gepost en dan *voel* je gewoon dat het aan het ontsporen is.

Ik heb het draadje dan verder ook op ignore gezet aangezien het eerder ranzig dan gezellig werd en ik een sterk vermoeden heb dat er zaken gepost gingen worden die over de schreef zouden gaan. Ochja, het is zoals vaak, het begint leuk en dan begint het fout te gaan door users die altijd net iets verder willen gaan dan de vorige. Erg jammer in feite.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 18:50

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Geen technische problemen, hooguit praktische. Als je meer mensen wilt laten meedoen aan een DM-thread dan moet je zorgen dat je voordat je over de limiet gaat een mod toevoegd, die kan boven de limiet nog mensen toevoegen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zijn die rechten dan ook op aanvraag verkrijgbaar. Ik ken namelijk wel een praktisch en legaal iets waarbij 20 deelnemers max erg vervelend gaat worden namelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
In dat geval zou ik alsnog gewoon die mod toevoegen na het er met de betreffende mod over gehad te hebben of deze hiertoe bereid is, dan heb je meteen de controle die in die epic dm thread ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hooglander1 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:55:
Zijn die rechten dan ook op aanvraag verkrijgbaar. Ik ken namelijk wel een praktisch en legaal iets waarbij 20 deelnemers max erg vervelend gaat worden namelijk :X
^^^ eens is :) Er zijn ook gewoon normale dm's waar max 20 man een probleem vormt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Noem eens een voorbeeld, inclusief reden waarom dat niet via een normaal topic kan? Of, als dat niet kan: waarom het via de forumsoftware moet?

DM's zijn bedoeld om even snel wat ideeën of commentaar te kunnen uitwisselen, niet om complete, 1000 pagina's tellende topics te onderhouden. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door NMe op 06-11-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het spelletje trukz, daar wil je met een beperkt aantal mensen overleggen over acties die je gaat ondernemen.

Je wilt het niet public gooien, aangezien anderen (niet-gotters) daar best interesse in hebben. Iets met concurrentie en niet ál teveel stemmen.

Via IRC werkt ook wel grotendeels, maar lang niet iedereen is altijd on-line en dat maakt het erg lastig.

Nu gaat het nu nog met onder de 20 man, maar dat duurt niet lang meer of we gaan erop en erover denk ik.

En ja, waarom via forumsoftware.... Waarom niet als die mogelijkheid er heel goed is en er geen technische beperking is? Een eigen forum beginnen is een optie, maar teveel moeite voor de gelegenheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 06-11-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In zo'n incidenteel geval als dat kun je toch altijd een modje lief aankijken? Het lijkt me ook niet dat dit dagelijks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:10:
Het spelletje trukz, daar wil je met een beperkt aantal mensen overleggen over acties die je gaat ondernemen.

Je wilt het niet public gooien, aangezien anderen (niet-gotters) daar best interesse in hebben. Iets met concurrentie en niet ál teveel stemmen.

Via IRC werkt ook wel grotendeels, maar lang niet iedereen is altijd on-line en dat maakt het erg lastig.

Nu gaat het nu nog met onder de 20 man, maar dat duurt niet lang meer of we gaan erop en erover denk ik.

En ja, waarom via forumsoftware.... Waarom niet als die mogelijkheid er heel goed is en er geen technische beperking is? Een eigen forum beginnen is een optie, maar teveel moeite voor de gelegenheid.
Wat T_D zegt. Neem in zo'n geval even contact met ons op en we regelen het. Wees niet boos op ons, _wij_ zijn niet de mensen die de zaak voor anderen verpest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:01:
[...]

Wat T_D zegt. Neem in zo'n geval even contact met ons op en we regelen het. Wees niet boos op ons, _wij_ zijn niet de mensen die de zaak voor anderen verpest hebben.
Los daarvan heeft deze beperking niks met dit voorval te maken. Je wíl helemaal geen verborgen topics hebben waar honderden geselecteerde mensen mee kunnen lezen. Je wil als forum de discussies publiek hebben, zodat anderen er ook nog iets aan hebben. Als wat je in zo'n DM wil bespreken niet persoonlijk genoeg is voor een één op één bericht, maar tegelijkertijd ook weer zo storend is voor andere forumgebruikers dat het niet in een echt topic hoort, waarom wil je het dan in godsnaam op dit forum bespreken? Maak dan een mailinglist, start gezamenlijk MSN/IRC/ICQ/whatever op. Of ga lekker twitteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:52:
[...]

Los daarvan heeft deze beperking niks met dit voorval te maken. Je wíl helemaal geen verborgen topics hebben waar honderden geselecteerde mensen mee kunnen lezen. Je wil als forum de discussies publiek hebben, zodat anderen er ook nog iets aan hebben. Als wat je in zo'n DM wil bespreken niet persoonlijk genoeg is voor een één op één bericht, maar tegelijkertijd ook weer zo storend is voor andere forumgebruikers dat het niet in een echt topic hoort, waarom wil je het dan in godsnaam op dit forum bespreken? Maak dan een mailinglist, start gezamenlijk MSN/IRC/ICQ/whatever op. Of ga lekker twitteren. ;)
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, als je de mogelijkheid biedt om een discussie te starten en vervolgens te zeggen van eigenlijk is het niet de bedoeling dat je het gebruikt sloop het er dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:11:
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, als je de mogelijkheid biedt om een discussie te starten en vervolgens te zeggen van eigenlijk is het niet de bedoeling dat je het gebruikt sloop het er dan uit.
"Eén rotte appel in de mand, maakt al het gave fruit te schand."

Nu waren er in dit specifieke geval meerdere mensen die non policy-proof afbeeldingen/linkjes/video's plaatste, maar je moet de rest niet straffen met één geëscaleerd draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:11:
[...]

Dat is toch precies wat er hier gedaan is?
Omdat het niet de bedoeling is om met een onbeperkt aantal mensen in een DM thread te zitten is dat 'eruit gesloopt' (zit een limiet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TERW_DAN schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:27:
Dat is toch precies wat er hier gedaan is?
Omdat het niet de bedoeling is om met een onbeperkt aantal mensen in een DM thread te zitten is dat 'eruit gesloopt' (zit een limiet op).
Nee, het had nooit mogelijk moeten zijn, maar was dat wel vanwege een bug in de code. Die bug is nu gefixed.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:10:
...
Zoveel moeite is het niet als je maar met een aantal man bent: http://www.forum2go.nl/ :)
(er zijn trouwens nog meer dergelijke gratis fora)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 10:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:37:
[...]

Zoveel moeite is het niet als je maar met een aantal man bent: http://www.forum2go.nl/ :)
iedere (?) tweaker kan zo'n service eenvoudig opzetten. Waar beetje om draait is; de behoefte zit bij tweakers, de usertjes ken je via tweakers, men lult met elkaar via tweakers .... dat gaat noooit werken als dat door een 3th party wordt geïnitialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

moto-moi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:22:
[...]

Nee, het had nooit mogelijk moeten zijn, maar was dat wel vanwege een bug in de code. Die bug is nu gefixed.
Dat bedoelde ik ook.

Bij het ontwerpen van deze functionaliteit is dit er al uitgesloopt. Dat er een bug inzat maakt het design van de DMfunctionaliteit niet anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

himlims_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:39:
iedere (?) tweaker kan zo'n service eenvoudig opzetten. Waar beetje om draait is; de behoefte zit bij tweakers, de usertjes ken je via tweakers, men lult met elkaar via tweakers .... dat gaat noooit werken als dat door een 3th party wordt geïnitialiseerd.
Je kan je afvragen in hoeverre tweakers.net daarmee te maken heeft. Waarom zouden zij een praatgroep moeten faciliteren, omdat jij een spelletje wil spelen. Klinkt in mijn oren een beetje krom.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:37:
(er zijn trouwens nog meer dergelijke gratis fora)
Ik vind het een beetje raar om users weg te sturen omdat wij voor onze eigen users zoiets niet willen faciliteren :) Het lijkt me een stuk logischer om te kijken of we niet een goede tussengrens kunnen vinden voor zoiets, waarbij er geen toffe content achter de schermen verdwijnt, en we toch een stukje privacy kunnen bieden voor overleg van bijv. dat Truckerspelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]
Ik heb genoeg voorbeelden gezien en weet zo uit mijn hoofd Ikariam en Erepublik. Het is gewoonlijk juist handiger, omdat je de gedeeltes & topics kunt indelen op onderwerp en voor een nieuwe user daar is het duidelijker dan een lange DM draad.

Maar ik gaf gewoon maar een voorbeeld, want ik vind het een beetje een vreemde reden dat je hiervoor 20+ mensen in een DM draad wilt hebben.
moto-moi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:03:
[...]

Ik vind het een beetje raar om users weg te sturen omdat wij voor onze eigen users zoiets niet willen faciliteren :) Het lijkt me een stuk logischer om te kijken of we niet een goede tussengrens kunnen vinden voor zoiets, waarbij er geen toffe content achter de schermen verdwijnt, en we toch een stukje privacy kunnen bieden voor overleg van bijv. dat Truckerspelletje.
Als jij usergroepen wilt maken die door users beheerd kunnen worden dan vind ik dat goed, maar op dit moment vind ik het dus raar om dit als argument voor DM discussies te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 11:06 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55

rob_erwt

What does this button do?

[...]

Het feit dat die behoefte er bestaat, wil nog niet zeggen dat wij die ook persé moeten faciliteren. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_the_crow_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:48:
[...]
Je kan je afvragen in hoeverre tweakers.net daarmee te maken heeft. Waarom zouden zij een praatgroep moeten faciliteren, omdat jij een spelletje wil spelen. Klinkt in mijn oren een beetje krom.
Dat is wel erg kort door de bocht he. Dan kan je heel subforum Spielerij wel opdoeken als je zo gaat redeneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:07:
Dat is wel erg kort door de bocht he. Dan kan je heel subforum Spielerij wel opdoeken als je zo gaat redeneren...
Als het gaat om simpel overleg vind ik persoonlijk niet dat tweakers.net dat moet faciliteren. Als het over een constructieve discussie over een spel gaat, is het een totaal ander verhaal. Dus ik begrijp ook niet dat je nu ineens het hele subforum Spielerij erbij haalt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:07:
U vraagt, wij draaien 8)7

Wat is dit nu weer voor kul. Ik heb ook genoeg DM-conversaties met leden, die ik nooit zou voeren in een publieke draad.

Als je zo gaat redeneren kan ook de HK wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Kixtart schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:04:
Als jij usergroepen wilt maken die door users beheerd kunnen worden dan vind ik dat goed, maar op dit moment vind ik het dus raar om dit als argument voor DM discussies te gebruiken.
Ik ga geen uitspraken doen over een eventuele technische oplossing die er (op dit moment) nog niet is of uberhaupt onder de aandacht is bij de devvers. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het stom is om users naar een eigen forum weg te jagen als wij dat soort dingen zelf al aanbieden, en er in principe geen probleem mee hebben als ze dat op onze machines uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even los van de hele game discussie, wil ik jullie toch mijn bijdrage niet onthouden:

-ik ben van mening dat de users die een DM ban hebben gehad mazzel hebben gehad.
-ik ben van mening dat users moeten weten dat ten alle tijden de AV van tweakers.net geldt
-ik vind het een zwak argument door te stellen dat ergens behoefte aan is dat tweakers dat dan maar zou moeten faciliteren. Voor zover mij bekend hebben we hier een gezamelijke/hobby interesse en zijn er andere fora/sites voor andere interesses
-ik vind dat er niet zoveel aandacht geschonken moet worden aan het feit dat er mods in de draad stonden. Zoals al vaker gezegd is het aantal berichten in die draad bij benadering oneindig, hetgeen dus lastig is bij te houden èn bestaat de mogelijkheid dat iemand de draad op ignore heeft staan. Daarnaast is deze hele storm ontstaan na klachten van de crew...
-ik ben van mening dat we helemaal niet moeten spreken over een oogje dichtknijpen. Als user moet je er maar vanuit gaan dat we strikt de policy naleven (hoeveel oogjes moeten we anders dichtknijpen; denk je rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat we de vorige keer een oogje hebben dicht geknepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:24:
Even los van de hele game discussie, wil ik jullie toch mijn bijdrage niet onthouden:

-ik ben van mening dat de users die een DM ban hebben gehad mazzel hebben gehad.
-ik ben van mening dat users moeten weten dat ten alle tijden de AV van tweakers.net geldt
-ik vind het een zwak argument door te stellen dat ergens behoefte aan is dat tweakers dat dan maar zou moeten faciliteren. Voor zover mij bekend hebben we hier een gezamelijke/hobby interesse en zijn er andere fora/sites voor andere interesses
-ik vind dat er niet zoveel aandacht geschonken moet worden aan het feit dat er mods in de draad stonden. Zoals al vaker gezegd is het aantal berichten in die draad bij benadering oneindig, hetgeen dus lastig is bij te houden èn bestaat de mogelijkheid dat iemand de draad op ignore heeft staan. Daarnaast is deze hele storm ontstaan na klachten van de crew...
-ik ben van mening dat we helemaal niet moeten spreken over een oogje dichtknijpen. Als user moet je er maar vanuit gaan dat we strikt de policy naleven (hoeveel oogjes moeten we anders dichtknijpen; denk je rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat we de vorige keer een oogje hebben dicht geknepen?)
Tweakers heeft de faciliteiten al het gaat puur om de uitvoering ervan. Door allemaal restricties op te leggen kan je er net zo goed mee ophouden als door zo'n manier het onmogelijk wordt om het te gebruiken op de manier waarop dat nu gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:06:

Tweakers heeft de faciliteiten al het gaat puur om de uitvoering ervan. Door allemaal restricties op te leggen kan je er net zo goed mee ophouden als door zo'n manier het onmogelijk wordt om het te gebruiken op de manier waarop dat nu gedaan wordt.
Je weet dat je op de verkeerde site zit als je het niet eens bent met de AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Phyxion, ik snap je punt niet. Jij zegt dat je beter helemaal geen regels neer kan zetten want dan hebben de gebruikers meer vrijheid?

Het is wel duidelijk dat sommige mensen niet met de vrijheid kunnen omgaan die hun is gegeven. Het is erg jammer, maar natuurlijk wel te verwachten. Er is niet voor niets een AV. Af en toe een oogje dicht moet kunnen, maar het gaat van kwaad tot erger.

Je mag 120 op de snelweg, jij rijd 130. Oom agent houd je aan en geeft je een bekeuring voor te hard rijden. Jij zegt tegen die agent: Aaah kom op! Het was maar 10 km/h te hard!
Als oom agent dan zegt: 'Dat is waar, rij maar door', heeft hij een probleem. De volgende zegt dan doodleuk: Maar ik reed maar 5 km/h harder dan degene daarnet!!

Het moet ergens stoppen, en je begrijpt denk ik zelf wel dat er op een gegeven moment een grens moet zijn, anders loopt het gewoon uit de hand.

Daarbij komt dat een AV ook bij de faciliteiten hoort. Denk je dat je met alleen deze software zonder regels tot hetzelfde GoT zou komen? Dacht het niet ;) .

EDIT:
Neem Vimeo als voorbeeld. Zei hebben de duidelijke regel: Alleen je eigen materiaal mag je uploaden. Wanneer ze die regel niet hanteren, zou het gewoon een 2e youtube worden ipv een website waar videografen hun werk kwijt kunnen :) .

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 06-11-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:15:
Je weet dat je op de verkeerde site zit als je het niet eens bent met de AV?
Ja alle perverselingen weg, we motten jullie reclame of abbo inkomsten niet.
Hier mogen alleen rechtgeaarde modvrezende users komen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ga niet alles lezen, vind het niet bijster interessant eerlijk gezegd en ben hier opgehouden:
Falcon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:09:
Kan dit niet via een aparte DM met al die mensen die van de "epicdmthread" "lid" waren worden besproken. Wat heeft de andere 90% van GoT eraan dat dit hier besproken word?
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:12:
Je hoeft dit niet te lezen natuurlijk als je vindt dat het je niet aangaat.
Dit is beleid, en iedereen die iets met DM's doet dient te weten wat wel en niet kan :)
Toch is het niet echt reclame voor Tweakers.net..

Zelf heb ik 650 gemiste berichten in die thread, ben er niet zo mee bezig..
Pr0n vind je op Google / Usenet meer dan zat, ging me meer om grappen en dollen met andere Tweakers.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55

rob_erwt

What does this button do?

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:32:
Bijna: hier mogen users komen die zich houden aan de AV. Net zoals je alleen aan het verkeer deel mag nemen als je je aan de verkeersregels houdt en je alleen naar een concert of festival mag als je je aan de toegangsregels (bijv. geen glaswerk mee naar binnen) houdt.

En dat hoef je niet te doen omdat je de modjes vreest (of de politie, of de paarse security jasjes), maar omdat dat de regels zijn waarbinnen wij onze community runnen en het merendeel van onze users zich hier prettig genoeg bij voelt om (gelukkig) veel langs te komen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zo is het maar net, de letter van de AV is belangrijker dan de gedachte erachter of het resultaat.
Zolang je geen lijn trekt wordt het een rommeltje.

Ik hoorde dat er sprake was van vrijwillig intiem samenzijn notabene in de missionarispositie.
Iets smerigers kun je bijna niet bedenken.
Het was dan wel buiten het zicht van ongenodigden, maar er hing gelukkig wel een big brother scherm.

Nu de betrokkenen zijn voorzien van een kuisheidsgordel en publiekelijk ten toon zijn gesteld kunnen we weer over tot de orde van de dag.

We kunnen gerustgesteld zijn dat onze naam niet langer besmeurd wordt door deze figuren met hun onkuise bezigheden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:33:
Zo is het maar net, de letter van de AV is belangrijker dan de gedachte erachter of het resultaat.
Zolang je geen lijn trekt wordt het een rommeltje.

Ik hoorde dat er sprake was van vrijwillig intiem samenzijn notabene in de missionarispositie.
Iets smerigers kun je bijna niet bedenken.
Het was dan wel buiten het zicht van ongenodigden, maar er hing gelukkig wel een big brother scherm.

Nu de betrokkenen zijn voorzien van een kuisheidsgordel en publiekelijk ten toon zijn gesteld kunnen we weer over tot de orde van de dag.

We kunnen gerustgesteld zijn dat onze naam niet langer besmeurd wordt door deze figuren met hun onkuise bezigheden.
offtopic:
Met alle respect, maar als je een bepaald standpunt duidelijk wilt maken, kan het ook zonder sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

_the_crow_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:35:
offtopic:
Met alle respect, maar als je een bepaald standpunt duidelijk wilt maken, kan het ook zonder sarcasme.
Mag ik me nu ook niet meer vermaken? :'(
Misschien ben ik niet helemaal up to date met de nieuwste AV.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:39:
Mag ik me nu ook niet meer vermaken? :'(
Misschien ben ik niet helemaal up to date met de nieuwste AV.
offtopic:
Grapjas! :P
Je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justmental schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:32:

Ja alle perverselingen weg, we motten jullie reclame of abbo inkomsten niet.
Wat een kleinzerige reactie :|
CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:38:

Zelf heb ik 650 gemiste berichten in die thread, ben er niet zo mee bezig..
Pr0n vind je op Google / Usenet meer dan zat, ging me meer om grappen en dollen met andere Tweakers.
Serieus? 650 gemiste berichten? Mijn goeie god, volgens mij is het uberhaupt gewoon slimmer om een ander medium te zoeken... Daarnaast is het -voor normale gebruikers- natuurlijk ook gewoon mogelijk om jezelf binnen de regels van de policy te vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:09:
Kan dit niet via een aparte DM met al die mensen die van de "epicdmthread" "lid" waren worden besproken. Wat heeft de andere 90% van GoT eraan dat dit hier besproken word?
Goed idee, laten we dat via DM doen. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:10:
[...]

Wat een kleinzerige reactie :|

[...]

Serieus? 650 gemiste berichten? Mijn goeie god, volgens mij is het uberhaupt gewoon slimmer om een ander medium te zoeken... Daarnaast is het -voor normale gebruikers- natuurlijk ook gewoon mogelijk om jezelf binnen de regels van de policy te vermaken!
Tjah je wil een epic DM threadje hebben of niet :+ Moet je wel goed je best doen uiteraard :>

Maar nu zonder gekheid, het gaat denk ik voor de users allang niet meer om het feit dat het over de schreef ging. Dat is gebeurd en men is gestraft. Misschien in mijn ogen iets te heftig (laat reageren en de betreffende users hadden met een Pushmessage en een bericht in het topic OOK zonder bans hetzelfde effect gehad)

Meer om het feit dat er eindelijk een plek binnen tweakers waar het losser en hechter aantoe ging. Aardige groep met mensen die grof uit elkaar gehaald is. Ik heb ondertussen 2 mensen aan mijn MSNlijst toegevoegd en communiceer daar ook mee. Krijg zin in meetings met deze mensen en meer van dat soort ongein.

Er is blijkbaar gewoon behoefte aan een plek waar de mensen die weten hoe het moet met losse regels om kan gaan, waar men gewoon rond kan dartelen zonder keihard gestraft te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

....

Hoe vaak wil je het nog horen? Moet ik het nóg eens zeggen, of lees je het deze keer wéér gewoon niet?

Verder: die plek waar jullie kunnen lullen is er nog steeds. Je kan daar nog steeds lekker los met elkaar omgaan, voor mijn part spam je het compleet vol. Maar niet met porno, warez of andere dingen die niet door de beugel kunnen volgens onze algemene voorwaarden!

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 06-11-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:51:
[...]

....

Hoe vaak wil je het nog horen? Moet ik het nóg eens zeggen, of lees je het deze keer wéér gewoon niet?
Als dat het enige is waar jij over wilt vallen. Dat is hoe IK erover denk. IK vind dat er te laat is gereageerd. Simpel

Nou snap ik jullie argumenten en redenen en snap ze ook. Maar om het hele beeld dan in 1 keer in jullie ogen te gaan zien. Nee dat doe ik niet :/ Mijn mening is mijn mening en die mag ik geven :)Mocht ik het verkeerd hebben neergezet sorry. Ik bedoel het als mijn menig :X
Verder: die plek waar jullie kunnen lullen is er nog steeds. Je kan daar nog steeds lekker los met elkaar omgaan, voor mijn part spam je het compleet vol. Maar niet met porno, warez of andere dingen die niet door de beugel kunnen volgens onze algemene voorwaarden!
HK bedoel je? Volgens mij is die plek ondertussen er ook al niet meer zoals hij er was toen ik toegang kreeg. In 3 jaar is er veel veranderd daar. Strengere modjes, strenger beleid en zeikende users onderling.

Pr0n en Warez hoeven van mij ook niet. Heb ik mijn eigen forum wel voor. Maar de andere dingen die er gezegd en gepost werden. Die maakte het echt gezellig en hecht en dat is deels op deze manier teniet gedaan!

[ Voor 35% gewijzigd door Touchdomex op 06-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:10:
Ik vermaakte me wel hoor, 3x tieten neergegooid, 3x een punani, 4 YT-filmpjes..
En iedereen vond het lachen en best, evenals de users, evenals de moderators. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:54:
[...]

Als dat het enige is waar jij over wilt vallen. Dat is hoe IK erover denk. IK vind dat er te laat is gereageerd. Simpel

Nou snap ik jullie argumenten en redenen en snap ze ook. Maar om het hele beeld dan in 1 keer in jullie ogen te gaan zien. Nee dat doe ik niet :/ Mijn mening is mijn mening en die mag ik geven :)Mocht ik het verkeerd hebben neergezet sorry. Ik bedoel het als mijn menig :X
Jouw mening is dus dat wij eerder hadden moeten reageren? Als in: voordat we het constateren? We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
HK bedoel je?
Je kan nog steeds lullen in een DM-thread....het enige wat niet mag is porno en warez posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:10:
[...]

Jouw mening is dus dat wij eerder hadden moeten reageren? Als in: voordat we het constateren? We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
Er is meer content gepost die niet door de normale policy kon... Veelvuldig en steeds vaker. Nogmaals de grens is vervaagd geraakt. Users zien het zelf dan ook niet meer. Hoeveel zelfregulatie je ook hebt.
[...]

Je kan nog steeds lullen in een DM-thread....het enige wat niet mag is porno en warez posten...
True ;) Doe het zelf ook niet, ook nooit gedaan :> Ik blijf wel vrolijk doorposten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:17:
[...]

Er is meer content gepost die niet door de normale policy kon... Veelvuldig en steeds vaker. Nogmaals de grens is vervaagd geraakt. Users zien het zelf dan ook niet meer. Hoeveel zelfregulatie je ook hebt.
Dat de grens vervaagt en er eens wat schaamhaar voorbij komt, prima, kan ik best inkomen. Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan. En als dat niet zo is, dan kan diegene dus niet met het DM-voorrecht omgaan en kan hij het een tijdje zonder stellen. Precies wat er nu gebeurd is dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:17:
Oneens. Er is imo nog altijd een groot verschil tussen het posten van vrouwelijk schoon in de vorm van full nudity (wat niet mag op GoT maar waar we in een DM niet meteen moeilijk over deden), en harde porno en ranzigheid. Dat heeft weinig met vervagen te maken, maar alles met moedwillig de grenzen blijven oprekken. Als er 100 posts per uur zijn en binnen een paar 100 posts is het van naakt naar pr0n gegaan, dan hoef je imo niet te verwachten dat dat voldoende tijd is om mensen tot de orde te roepen. Moderators hebben ook een leven en zijn niet 24/7 die DM's aan het lezen. Sterker nog: de meesten hebben de draad al snel op ignore gezet omdat het én een kansloze thread was, én verdomd irritant is om als mod steeds de melding te krijgen dat er nieuwe berichten zijn. Wij sturen nogal wat PM's en krijgen vaak DM's terug. Die ontgaan je als je bij elke F5 de mededeling krijgt dat er nieuwe berichten zijn.

Als je nou werkelijk van mening bent dat zelfregulatie niet mogelijk is, dan ben je blijkbaar ook van mening dat de DM-functionaliteit alleen onder toezicht gebruikt kan worden.

FYI: ik heb in die thread in het begin, na commentaar van iemand die crew toevoegde om te laten zien wat hij bedoelde, duidelijk gezegd dat dat gegleuf moest minderen. En toch is het daarna langzaam weer die kant op gegaan. Je weet dat er wat van is gezegd, en toch worden dat soort plaatjes weer gepost. Dan moet je imo niet zeuren dat 'men niet wist' wat mocht, want dat is al een keer duidelijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:10:
We hebben het geconstateerd en meteen gereageerd. Sneller dan dat kan niet.
Overtreding geconstateerd en meteen de overtreders de mogelijkheid ontnomen de genomen maatregelen te laten lezen....
NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:24:
Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan.
iirc zijn er geen DP's gepost. Verder ging het dinsdag al fout met een penetratiepost waarop geen reactie kwam vanuit de mods, woensdag ging het inderdaad van kwaad tot erger. Volgens mij zijn veel maatregelen genomen puur op individuele posts, in de context viel het allemaal heel erg mee, al blijven de foto's idd in overtreding met de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:30:
[...]

Overtreding geconstateerd en meteen de overtreders de mogelijkheid ontnomen de genomen maatregelen te laten lezen....
Verwachtte je dan echt dat als je hardcore porno ging posten je hier geen sanctie voor opgelegd kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:24:
[...]

Dat de grens vervaagt en er eens wat schaamhaar voorbij komt, prima, kan ik best inkomen. Maar de cumshots, dubbele penetraties en vrouwelijke bierglashouders zouden toch stiekem wel een belletje moeten laten rinkelen bij de poster daarvan. En als dat niet zo is, dan kan diegene dus niet met het DM-voorrecht omgaan en kan hij het een tijdje zonder stellen. Precies wat er nu gebeurd is dus. :)
Mooi dat je dit even meldt dan zou het wel nice zijn als je mijn DM ban even ongedaan maakt k thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:56:
[...]

Mooi dat je dit even meldt dan zou het wel nice zijn als je mijn DM ban even ongedaan maakt k thnx.
Penetratie is geen schammhaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:48:
Verwachtte je dan echt dat als je hardcore porno ging posten je hier geen sanctie voor opgelegd kreeg?
* Wiethoofd postte geen hardcore porno, maar voor de overige pics is de sanctie terecht. Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Phyxion, je bent duidelijk over de grens gegaan, en je wist dondersgoed dat het niet goedgekeurd zou worden. Toch ga je door, en uiteindelijk heb je je (imo) verdiende loon gekregen.

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:58:
[...]

* Wiethoofd postte geen hardcore porno, maar voor de overige pics is de sanctie terecht. Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.
...en dat heeft zin omdat...? :) Je bent op de hoogte gesteld binnen 5 minuten. Het had ook andersom gekund (eerst PM, dan ban) maar het resultaat was hetzelfde geweest, en dit is in mijn ervaring net iets praktischer. Als je het andersom doet stuur je namelijk wel de mail maar zit de kans erin dat je vergeet de ban te zetten. ;)

Verder ben ik benieuwd naar jij definitie van "hardcore porno". Ik heb een paar van je posts gezien en als dát al geen hardcore is, dan denk ik niet dat ik porno volgens jouw definitie hoef te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Killzone schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:03:
Phyxion, je bent duidelijk over de grens gegaan, en je wist dondersgoed dat het niet goedgekeurd zou worden. Toch ga je door, en uiteindelijk heb je je (imo) verdiende loon gekregen.

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten ;) .
Jij zat er ook bij dus je zou wel beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nadat het topic de verkeerde weg insloeg heb ik hem op ignore gezet en er verder niet meer naar gekeken, en wou ik er ook niet meer in kijken, zeker als ik zo de verhalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Killzone schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:10:
Nadat het topic de verkeerde weg insloeg heb ik hem op ignore gezet en er verder niet meer naar gekeken, en wou ik er ook niet meer in kijken, zeker als ik zo de verhalen hoor.
Ach, je zou hem nu weer 'veilig' kunnen bekijken, de pics die een DM-ban hebben opgeleverd zijn keurig getrashed/uit de database verwijderd/gemodbreakt en wat allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:30:
Verder ging het dinsdag al fout met een penetratiepost waarop geen reactie kwam vanuit de mods, woensdag ging het inderdaad van kwaad tot erger.
Dus:
1:) het gaat op dinsdag fout en door het uitblijven van een crewreactie in een ongemodereerd medium loopt het op woensdag finaal uit de klauwen.
2:)Als we op woensdag ingrijpen dan reageren we te laat.
en
3:) Het is fijn dat er een medium is zonder modtoezicht

Volgens mij is 1,2 en 3 met elkaar in tegenspraak?
in de context viel het allemaal heel erg mee
Daar schrik ik dan toch echt van.

We kunnen er kort en lang over kletsen: het was inderdaad prettiger/beter geweest als de signalen dat het niet goed ging in sommige DM-draadjes eerder dat deel van de crew hadden bereikt dat kan handelen op direct messages. Dat zijn er maar een handvol.

In de situatie zoals ik die woensdagavond aantrof was er weinig andere keuze dan direct in te grijpen. Op het forum stuur je inderdaad anders. Kleinere dingen laat je lopen, stuurt een keer een Pm of je maakt een opmerking, en als dat goed wordt opgepakt is dat voor iedereen prettiger. Wordt dat niet opgepakt dan is er altijd nog ruim de tijd om je gereedschap van stal te halen.

Wat er in die Dm-draad gebeurde was nu juist dat er wel degelijk door de gebruikersgroep zélf opmerkingen werden gemaakt dat gepost materiaal NSFW en tegen de policy was. Hulde voor de groep als geheel daarvoor _O_ maar desondanks ging het van kwaad tot erger. Het is het risico met elk medium wat steunt op zelfregulatie, als het mis gaat, dan gaat het goed mis. Jammer imo, voor alle partijen. Echter, de verantwoordelijkheid voor wat er gepost wordt ligt -en hoort ook te liggen- bij de poster.

Wat we intern wél hebben afgesproken dat als crewleden signalen krijgen dat in DM-draadjes dingen misgaan t.a.v. de policy dat ze direct aan de bel trekken bij hun admin. En het liefst zou ik diezelfde afspraak maken met de de hele usergroep: als je dingen tegenkomt die volgens jou niet door de beugel kunnen: meldt het even. We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het verloop van de site. :)

Maar in plaats van in de thread mee te delen dat er maatregelen genomen gaan worden, dat je dat nog kunt lezen en vervolgens je DM-rechten kwijt bent nadat je de Push Message gelezen hebt is wat anders dan: F5, huh geen thread, 3 minuten later: PM.
Ten eerste kon ik in die draad niet posten en ten tweede vind ik het juist *niet* kies om sancties publiek aan te kondigen. We zijn fok! niet met zijn 'hall of shame' :X.

Je zegt zelf steeds opnieuw dat de ban terecht is. Accepteer de maatregel dan ook of teken beroep aan via de normale kanalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2009 20:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.