Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe instaleer ik windows Xp op mijn Packad bell iextreme P4

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Windows Xp weer op mijn pc installeren maar ik krijg het niet voor elkaar.

Hoe kan dat nu zo moeilijk zijn?

Specs..
Packard bell Iextreme P4 2,5ghz 512mb ram 128mb video
originele Windows Xp CD.

Probleem.
blijf telkens hangen bij en blauw scherm met daarop linksboven in de hoek,
In het wit en de lijntjes staan dichter bij elkaar,

Windows Setup

Ik heb de hele nacht gewacht om te zien of hij dan verder ging maar helaas.
ik heb Xp wel eens eerder geinstaleerd mar weet niet meer hoe ;(

De computer draait nu op ubundu maar daar kom ik niet mee uit de voeten.
(kan een bepaald programma niet uitpakken)

Verwijderd

Vraag is al 'n aatal maal langsgeweest, je moet je MBR restoren.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 22:48
Eventjes voor de eerste 5% Killdisk draaien. Effe de ISO downloaden en op CD-R zetten. Daarmee Killdisk dus opstarten. Vervolgends kies je voor (heel belangrijk) de hele schijf (80H wordt 'ie aangeduid, als ik het me goed herinner) en dan voor 5% laten lopen.

Let wel op dat je schijf dan in princiepe helemaal leeg is, en je dus met een schone lei begint. De installatie zal nu wel netjes door moeten lopen. Snel Formatteren is voldoende. Als je het voor de volle 100% draait, is je schijf dus helemaal schoon, maar dat kan een paar uur duren, afhankelink van het type schijf.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Antwoord heb ik al eens ergens gegeven: XP Installatie blijft hangen in Setup

Cybervee zegt het ook mooi: fix die harddisk, dat is 99% zeker de fout, MBR fixen (weg met Grub!!!), partitie tabel herbouwen van scratch, en installeren.

Let wel op dat je XP schijf een officiële is, en niet een packard bell recovery disk, en vergeet vooral de drivers achteraf niet te downloaden en installeren, voordat je weer een topic maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Bedankt voor de reacties,
ok om dan maar uit de kast te komen blijkt nu dat ik een computer noob ben.

Cybervee,

Dat is heel mooi maar kan geen zinnig antwoord vinden...nergens.
wat is MBR?

Umbrah,

Heb dat stukje gezien maar helpt mij niet zover ik kan zien.
Gaat wel om hetzelfde probleem maar ik heb geen andere computers met hard discs die ik er uit kan halen tot mijn beschikking.
Hoe fix ik die hard disk?...ps ubuntu gisteren geinstaleerd en loopt zonder echte problemen.
MBR? Grub? hoe herbouw je je partitie tabel?....wat is dat eigenlijk?
ben ook wezen kijken of ik een SATA hdd heb maar kan daar ook niks over vinden in mijn bios
mijn comp heeft Amibios new setup utility-Version 3.31a
Mijn Xp is origineel (nieuw gekocht) zoals in mijn eerste post staat vermeld.

Shaggy,

Ik ben met jouw manier bezig as we speak or typen in dit geval.
ik laat wel ff weten of dat werkt,
Zo te zien op dit moment het meest bruikbare en vriendelijkste antwoord..Thx _/-\o_

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Op dit forum verwachten we stiekem toch wat eigen inzet, om te beginnen door het lezen van de FAQ's. Boven elk sub-forum staat wel een 'sticky' met daarin links en een ton van andere nuttige informatie & troubleshooters. Vooral de hangen- en opstartproblemen troubleshooters, en de harddisk FAQ's zijn nuttig voor je (en zodra het woord MBR was gevallen had je dat ook op kunnen zoeken). Dit is zeker géén 'support' forum, er word wel het een en ander aan gedaan, maar een zekere basis kennis en eigen inzet (dwz: wil om te leren) word verwacht.

Een paar links voor je die ik met mijn eigen inzet voor je heb opgezocht, allemaal vanaf links op dit forum:

How to Remove Linux and Install Windows XP
OM FAQ

Dit moet je een eind op weg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Umbrah,

Dank je wel :*)

Ik waardeer je hulp ten zeerste geld voor jullie allemaal, _/-\o_
Ik ben van gisteren 17:00 tot 02:30 am bezig geweest en vandaag van 09:00 tot nu.(zon 11 uurtjes nu)
ik ben aan het zoek en zoeken op andre forums geGoogled maar kom er maar niet uit,
en mijn hoofd begint nu te protesteren kan door de bomen het bos niet meer zien.
Je heb gelijk dat men zelf ook de moeite moet doen voordat je met vragen losbarst maar op dit moment zit echt op het einde van mijn zoeklatijn.

Bij elk antwoord kom ik weer een andere vraag tegen...een stap vooruit twee terug.

Ik kom nog terug op wat het voor mij deed...als het het deed... voor eventuele nieuwe lotgevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok volgende punt...
Ik heb geen Linux setup floppy disk,
heb het geprobeerd met de recovery disk en kan daar ook in dos komen maar dan weet ie niets van mijn harde schijf.

Geen van de beschreven comandos werkt...ik draai nu op ubundu 9,10 met geen problemen behalve dat ik dus het programma dat ik wil instaleren niet kan uitpakken...

Kan hem ook niet booten met de killdisk heb geprobeerd die rechstreeks te downloaden maar dan heb ik weer hetzelfde uitpak probleem...dit komt er te staan:

Archive: /home/jaak/Downloads/KillDiskSuiteFree-Setup.exe
[/home/jaak/Downloads/KillDiskSuiteFree-Setup.exe]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/jaak/Downloads/KillDiskSuiteFree-Setup.exe or
/home/jaak/Downloads/KillDiskSuiteFree-Setup.exe.zip, and cannot find /home/jaak/Downloads/KillDiskSuiteFree-Setup.exe.ZIP, period.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 13:04 ]

• Shaggy_NL
Jaak,

De download link in m'n eerdere post die naar het .zip bestand wees, bevat een paar bestandjes. Eén daarvan is een ISO cd-image. Na de ZIP uit gepakt te hebben moet je deze op een CD branden (Ja, die ISO is een paar MB groot... ..ehhm, klein.)

Als je een Windows PC in de buurt hebt, kan je het mini brand programma'tje gebruiken dat ook in die zelfde ZIP zit. Hoe je een ISO onder Linux brand, kan ik je niet zo even uit leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had erbij moeten vermelden dat ik BOOT-DSK ISO Datei....6,976kb
op een Phillips DVD-RW had gezet maar dat de computer na het in Bios veranderen van boot drive naar C: de CD niet herkende en doorging naar het ubundu start programma,
waar ik de keuze heb uit 4 opstartmogelijkheden heb.,
Nu probeerde ik de CD-RW weer te wissen en daarna formateren maar dat doet mijn nieuwe comp niet meer..
wissen wel formateren niet meer...pas de derde keer?

ps,
ik heb een HP Windows Vista core2 quad ernaast staan nu.
dus ik heb windows tot mijn beschikking daarop...daar heb ik ook de file gedownload en uitgepakt en op cd gebrant...tot nu toe 2x 4,7 gb DVD-R gebruikt en een DVD-RW 4,7 verbruikt..xD

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik wil op mijn ouwe comp is Flyff een computer Mporg spel installeren
meer hoeft dat ding niet te doen.
Ik had Flyff er ook op en kon dan twee x Flyff draaien op elke comp 1,
maar aangezien ik hem niet kan uitpakken gaat het feest niet door vandaar dat ik XP weer wou installeren.
de computer is mijn oude bedrijfs computer en er staat gevoelige informatie op vandaar dat ik hem eerst wou formateren ik geloof dat dat was gelukt toen ik ubundu installeerde maar nu zit ik dus vast dat ik hem niet kan draaien kan blijkbaar niet vooruit of achteruit

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Shaggy,

Bedoel je KillDiskSuiteFree-Setup...10,9 mb groot..(aplication-exe)
die op cd zetten en dan draaien bij reboot als ik c: als boot gebruik.
dus met andere woorden dat als Boot CD gebruiken?
ik wil het graag zeker weten voordat ik nog een DVD+R gebruik..
(woon in klein dorpje zon 45 min van de dichtsbijzijnde computer winkel

• Shaggy_NL
Jaak,

De ISO die je blijkbaar in eerste instantie wel goed gebrand had, is bedoeld voor een CD-R. Misschien dat hij op een DVD het minder fijn doet.

Als je de ISO (BOOT-DSK.ISO welke 6,81MB groot is) gebrand hebt, en je Boot van deze CD, dan krijg je 6 opties. De 2e daarvan is "Active@ KILLDISK [FREE]".

Als je deze vervolgends kiest wordt Killdisk zelf geladen. Ga dan met je cursor (witte balk in het menu links) staan op de Harde schijf die je leeg wilt hebben. Deze is vaak aangegeven met de naam (80h). Ga op (80h) staan en NIET op een losse partitie er onder. Druk dan op de F10 toets en volg het menu. Op deze manier maak je de schijf helemaal schoon.

Het punt waar jou XP Setup over valt, bevind zich aan het aller eerste begin van de schijf. Als je dus na 5% het "wissen" af breekt, kan je waarschijnlijk al je Windows installeren. Als je tijd te veel hebt kan je wachten tot hij de hele schijf schoon geveegd heeft.

[Edit]
Ik ga er in deze situatie overigens van uit, dat je PC nu 1 Harde schijf bevat.
[Edit2]
Het kan ook met een bootable Diskette of USB drive. Diskette werkt vaak erg goed, je moet alleen dan nog wel achter een PC zitten waar er één in zit. De bootable USB drive werkt bij mij minder vaak goed.

@ CybErvee:
Klopt... ik gok overigens dat met Killdisk je een schonere oplossing hebt en in het geval je niets behouden wilt. Als je zit met bijv. een dual-boot is het Fixen van de MBR het meest logisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Shaggy_NL op 04-11-2009 15:12 ]

Verwijderd

Als ik in Google zoek naar "remove grub" of "restore MBR after Linux install" vind je genoeg info.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja was nog steeds aan het Googlen mochten er mensen zijn die denken dat ik de moeite er niet voor doe.
weet nog niet precies wat grub of mbr is ben waarchijnlijk niet zo goed als de gemiddelde Googler
en mijn engels is ook niet fantastisch.

Hey Shaggy,

Weer bedankt.
Ja ik heb 1 hard disk en ik heb een recovery diskette 3,5 waarmee ik in dos kan komen,
alleen dan helaas niet op mijn CD rom.

Heb ook helaas niet de USB stick boot optie,
ik zal morgen wel naar de winkel gaan om een gewone CD-R te halen.

Voor nu geef ik het op en ga eten want ik raak 6 beetjes gestrest van de hele situatie.

Nogmaals Shaggy hartelijk dank voor de duidelijke informatie en de moeite die je voor mij gedaan heb.
heb nog een keer op DVD gebrand maar die doet het ook niet zoals jij beschrijft,
ik kom hier nog op terug of het gelukt is of niet.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom op GoT! Om gelijk maar met de deur in huis te vallen : Het is hier geen helpdesk, bij GoT gaan we ervan uit dat je zelf wel wat IT kennis hebt en dus ook e.e.a. hebt uitgezocht voordat je hier een topic opent.

Misschien dat je de moeite wilt nemen om de Algemene Voorwaarden, die je hebt geaccepteerd toen je hier een account aangemaakt hebt, nog eens door te nemen.

Overigens is het op GoT ook niet toegestaan om twee dezelfde topics te openen. In het Comp loopt vast met blauw scherm met daarop Windows Setup beschrijf je hetzelfde probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.