partitie-label FAT 32 beschadigd: is mijn HD nu echt dood?

Pagina: 1
Acties:

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:28
Als fotograaf gebuik ik mijn kleine externe HD enorm veel. Steeds dwalen er bestanden op die werkelijk mijn brood betekenen. En af en toe kan mijn back-uppen niet zo up-to-date door het vaak onderweg zijn. Binnenkort ga ik dan ook kijken naar nieuwe Hardware hiervoor, maar eerste het volgende probleem oplossen:

Door wat files te sharen met een linux-computer kwam ik echter tot een héél raar probleem. In eerste instantie stond mijn HD op read-ony, en nu kan ik hem zelfs niet vinden. Niet via Mac OSx Snow Leopard, niet via Kubuntu Linux. In systeemprofielen komt hij terug. Je kan hem zien in Disk Utility, of Drive Genius als lege, formateerbare HD, en een vriend bekeek het op via linux en kreeg de volgende melding: FAT 32 partitie-label beschadigd. Onherstelbaar.

Maar ik wil mijn data van een dikke maand fotografie-werk niet kwijt. Help! Wat moet ik doen?
Ik heb eender welk besturingssysteem voor handen. Maar als het er is, welke applicatie kan m helpen

ik heb reeds op OSX geprobeerd:
Drive genius
Disk Warior
Disk Utility (schijfbeheer)

[ Voor 7% gewijzigd door ottovds op 03-11-2009 11:05 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Probeer http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec om je foto's terug te halen. Daarna de disk opnieuw partitioneren & formatteren.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Zoek even in onze search naar Data Recovery. Dan kom je een heleboel tooltjes tegen.
Zelf vind ik Restoration wel handig (Windows).

En voortaan vaker backuppen natuurlijk ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Thematopic: Datarecovery door te nemen.
Genoeg tools waar je een eind mee kan komen.

En daarnaast is het raadzaam Thematopic: Backups misschien eens door te nemen, een maand aan data kwijt zijn voor iets waar je je brood mee verdient is op z'n zachtst gezegd niet handig.