Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13

JB

Cédric roelt!

Dennis schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Die 0 KB is in ieder geval niet goed. Ik begrijp de handleiding. Ik vind het niet handig om dit soort scripts, die voor Linux bedoeld zijn, onder Windows te draaien. Ik raad je dan dus ook aan om deze commando's (easy-rsa) op zijn minst op je DD-WRT router te draaien. Dat kan met SSH. Ik neem aan dat je daarmee bekend bent. Ik weet niet of easy-rsa een package is; onder OpenWRT is het dat wel.

Maar dan... die easy-rsa scripts zou ik eigenlijk afraden. Ze gebruiken ouderwetse beveiligingsinstellingen en in potentie is je VPN dan gevaarlijk. 1024-bit SSL-certificaten en 1024-bit DH-parameters zijn gewoon onveilig. Beter is om je te verdiepen in OpenSSL. Het is niet heel gemakkelijk qua learning curve, omdat elk soort certificaat (CA, server, client) andere instellingen moet hebben. Klik hier voor een goede start.
Dank voor je uitleg! Dan ga ik hier meteen mee stoppen en me oriënteren op jouw manier. Het gaat me tenslotte om het veilige perspectief, anders kan ik net zo goed op PPTP blijven :) Zal Putty weer eens gaan afstoffen :P
[...]

Dit duidt op onvoldoende rechten. Je zegt dat je vanuit de GUI die dingen genereert maar je tutorial zegt dat je een elevated dosprompt moet gebruiken. Klopt dat?
Dat zeg ik fout inderdaad, ik run dat vanaf CMD (uitvoeren als admin)
[...]

Waar kom je hier niet uit dan? Je moet de inhoud van bestanden die je genereert hier in de velden plakken. De namen spreken redelijk voor zich. Je hebt in principe een CA-certificaat, een servercertificaat en een private key van je servercertificaat. Daarnaast de DH-parameters die je genereert.

Geef maar aan als je een specifiek veld niet begrijpt.
De velden begrijp ik prima :) Ze komen alleen niet overeen met mijn firmware versie dus ik kan sommige bestanden niet in de velden plakken omdat ik niet weet welke dat bij mij zou zijn. Bijv.het veld Public Client Cert en Private Client Key heb ik niet. Wellicht ook niet nodig omdat ik de serverzijde in wil richten of interpreteer ik dit onjuist?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
JB schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:22:
Dank voor je uitleg! Dan ga ik hier meteen mee stoppen en me oriënteren op jouw manier. Het gaat me tenslotte om het veilige perspectief, anders kan ik net zo goed op PPTP blijven :) Zal Putty weer eens gaan afstoffen :P
Goed plan! Als je ergens niet uitkomt, vraag dan gerust om hulp, dan help ik je er verder mee.
De velden begrijp ik prima :) Ze komen alleen niet overeen met mijn firmware versie dus ik kan sommige bestanden niet in de velden plakken omdat ik niet weet welke dat bij mij zou zijn. Bijv.het veld Public Client Cert en Private Client Key heb ik niet. Wellicht ook niet nodig omdat ik de serverzijde in wil richten of interpreteer ik dit onjuist?
Dit interpreteer je goed. Je hebt die niet nodig omdat je een server draait. De twee die je noemt gebruik je voor het .ovpn bestand voor je client. Op de server hoef je ze niet in te vullen. Maar ik zie ook nergens een screenshot in je tutorial met die velden aan serverzijde?

Meest makkelijk is trouwens om een composite ovpn file te maken voor je client. Daarbij plak je de certificaten en private key embedded in je config.

Als security trouwens belangrijk is, ga dan voordat je certificaten gaat maken dit doorlezen: 16 tips on OpenVPN security. Bij het maken van je certificaten moet je hier rekening mee houden, achteraf kan het niet (behalve je hele PKI opnieuw opbouwen, zoals ik ga doen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13

JB

Cédric roelt!

Dennis schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Goed plan! Als je ergens niet uitkomt, vraag dan gerust om hulp, dan help ik je er verder mee.

[...]

Dit interpreteer je goed. Je hebt die niet nodig omdat je een server draait. De twee die je noemt gebruik je voor het .ovpn bestand voor je client. Op de server hoef je ze niet in te vullen. Maar ik zie ook nergens een screenshot in je tutorial met die velden aan serverzijde?

Meest makkelijk is trouwens om een composite ovpn file te maken voor je client. Daarbij plak je de certificaten en private key embedded in je config.

Als security trouwens belangrijk is, ga dan voordat je certificaten gaat maken dit doorlezen: 16 tips on OpenVPN security. Bij het maken van je certificaten moet je hier rekening mee houden, achteraf kan het niet (behalve je hele PKI opnieuw opbouwen, zoals ik ga doen :+).
In deze screenshot zie je de benamingen. Daar liep ik dus ook vast omdat het afwijkt van mijn firmware en ik dus niet wist waar ik wat moest neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.howtogeek.com/wp-content/uploads/2011/05/650x1623xddwrtovpn8.png.pagespeed.ic.VCLjOAu2zD.png

Het is toch een behoorlijke klus om een (veilige) VPN op te zetten :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
JB schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:37:
In deze screenshot zie je de benamingen. Daar liep ik dus ook vast omdat het afwijkt van mijn firmware en ik dus niet wist waar ik wat moest neerzetten.

[afbeelding]
Ohja, daar keek ik denk ik overheen.

Kijk het zit als volgt (simplistisch uitgelegd). Je hebt een CA (certificaatautoriteit). Die is van jou en geheim. De private key daarvan moet je met je leven bewaken ;). Daarna maak je namens de CA een server en clientcertificaat. Beide hebben een private key die voor henzelf geheim zijn. Tot slot heb je nog dh-parameters. Dit is de basisvereiste, maar je kunt het nog uitbreiden met bijvoorbeeld TLS keys (zie mijn link hierboven).

Ik heb zelf mijn root en intermediate CA's op een aparte virtuele machine met een encrypted virtual drive. Dat gaat wel wat ver, maar ik gebruik het in mijn hele thuisnetwerk en heb mijn veiligheid tot topprioriteit verheven 8).
Het is toch een behoorlijke klus om een (veilige) VPN op te zetten :)
Absoluut! Als je het goed en veilig wilt doen, moet je je er toch een beetje in verdiepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Na vijf jaar vervang ik vandaag mijn twee WNDR3700's voor één (hopelijk afdoende) Asus AC-68U. Niet dat ik ontevreden was over mijn Gargoyle apparaten, maar de mix van alle opties hebben in de standaard FW van Asus spreekt me aan; Gargoyle is vlot en qua bandwith monitoring geweldig, maar ontbeert andere functies (guest network, VPN etc.).

Eerst eens kijken of ik de Asus het hele huis kan laten dekken, nu staat er op de eerste verdieping een WNDR3700 v2 die als repeater fungeert namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:35:
Na vijf jaar vervang ik vandaag mijn twee WNDR3700's voor één (hopelijk afdoende) Asus AC-68U. Niet dat ik ontevreden was over mijn Gargoyle apparaten, maar de mix van alle opties hebben in de standaard FW van Asus spreekt me aan; Gargoyle is vlot en qua bandwith monitoring geweldig, maar ontbeert andere functies (guest network, VPN etc.).

Eerst eens kijken of ik de Asus het hele huis kan laten dekken, nu staat er op de eerste verdieping een WNDR3700 v2 die als repeater fungeert namelijk.
Leuk!

Waarom draai je Gargoyle erop en niet OpenWRT? Daarin kun je ook VPN's configureren en andere zaken zoals een guest network en bandwidth monitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dennis schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Leuk!

Waarom draai je Gargoyle erop en niet OpenWRT? Daarin kun je ook VPN's configureren en andere zaken zoals een guest network en bandwidth monitoring.
Gargoyle behield de snelheid via het WLAN (met een degelijke Intel kaart tussen de 15 en 20 MB/sec op 5 GHz) en had een erg vlotte interface, dus hield die ipv de stock FW. VPN had ik inmiddels opgelost met een RRAS server dus had geen directe noodzaak...maar om het nu 's met een andere router te proberen leek me prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:19:
Gargoyle behield de snelheid via het WLAN (met een degelijke Intel kaart tussen de 15 en 20 MB/sec op 5 GHz) en had een erg vlotte interface, dus hield die ipv de stock FW. VPN had ik inmiddels opgelost met een RRAS server dus had geen directe noodzaak...maar om het nu 's met een andere router te proberen leek me prettig.
Ja ik kan me ook wel voorstellen dat je gewoon iets nieuws wilt. Ik heb zelf ook de Archer C7 in gebruik voor mijn wi-fi (overigens totdat ik mijn nieuwe Cisco WAP371 werkend heb). De WNDR3700 doet nog het routeren, firewall en basic netwerk stuff.

De WNDR3700 heeft geen ac wi-fi, jouw nieuwe modelletje wel. Die trouwens ook OpenWRT kan draaien, hoewel er nog wat kleine laatste issues zijn. Wel goed om te zien dat het aantal ondersteunde ac modellen voor OpenWRT toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dennis schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Ja ik kan me ook wel voorstellen dat je gewoon iets nieuws wilt. Ik heb zelf ook de Archer C7 in gebruik voor mijn wi-fi (overigens totdat ik mijn nieuwe Cisco WAP371 werkend heb). De WNDR3700 doet nog het routeren, firewall en basic netwerk stuff.

De WNDR3700 heeft geen ac wi-fi, jouw nieuwe modelletje wel. Die trouwens ook OpenWRT kan draaien, hoewel er nog wat kleine laatste issues zijn. Wel goed om te zien dat het aantal ondersteunde ac modellen voor OpenWRT toeneemt.
Hou in ieder geval van keuzes hebben. Zo te zien (de nieuwe is in de lucht) heb ik beter bereik en barst het van de mogelijkheden. Met zo'n 30 wireless devices die potentieel verbinding maken en rond de 100 statische adressen is een beetje vlotte router een must. Nu is de WNDR3700 daar nooit in gefaald, maar toch.

Wat ik wel merk is dat mijn Asus N751 laptop nu een stuk vlotter werkt, deze kwam voorheen niet boven de 5 MB/sec uit, nu op 12. Genoeg om de Gigabit kabel te verwijderen, te weinig om écht tevreden te zijn: maar het verschil mag er zijn. Deze tzt nog voor een goede Intel vervangen (zit nu een Atheros in) en dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 11:45
Ik heb openwrt + luci op mijn wndr3700 geïnstalleerd. Ondanks dat ik in luci 'nat loopback' kan aanvinken : helaas geen nat loopback. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Helpt dit topic?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik merk de laatste pakweg 2 weken dat de WiFi van mijn WNDR3700 enorm instabiel is. De WNDR3700 zit achter een Ziggo Ubee welke in bridge draait.
Ook bij volledig bereik 2 meter van het kastje is er regelmatig nauwelijks een internet pagina te openen. De bekabelde verbinding is prima.
Het herstarten van de WNDR3700 (en de Ziggo Ubee) lost dit helaas niet op, er is geen nieuwe firmware beschikbaar (draait op V1.0.1.14). WiFi zit op kanaal 4, andere netwerken in de buurt niet.

Komt dit voor iemand herkenbaar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:56
Hoeveel andere netwerken van buren gooien roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:09
Heb hetzelfde maar dit is al langer aan de gang, heb het ook op 5ghz.

snelheid gaat naar 120 en zakt dan langzaam terug tot onder de 90. Kan alleen nog niet ontdekken of het nou aan ziggo ligt of aan de WNDR3700.

Op sommige momenten is er niks aan de hand en een paar minuten later is het mis. Kan het bedraad niet echt controleren want heb er maar een 10/100 nic inzitten.

Ben nu aan het wachten op mijn usb3.0 to gigabit ethernet adapter om te kijken of de 120 bedraad wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De WNDR3700 stond op kanaal 4, al ongeveer 1 jaar. Heb geen nieuwe wifi netwerken in de omgeving kunnen ontdekken. Toch het kanaal aangepast naar kanaal 10, daar zit hier in de buurt geen enkele WiFi op. Helaas geen enkele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nu heb ik een 3700, wat zijn volgens jullie de grootste redenen om de firmware aan te passen? Alleen de extra opties?

Vroeger was DDWRT namelijk nog niet beschikbaar voor mijn router, dus vraag ik me af wat de alternatieven zijn.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
SalimRMAF schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:41:
wat zijn volgens jullie de grootste redenen om de firmware aan te passen?
Omdat het kan. Gewoon, voor de lol dus. Betere reden nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31
Ben al vrij snel overgegaan naar OpenWRT jaren geleden, extra opties, stabiliteit, controle en beveiliging. Nooit meer teruggekeken en zelfs geupgrade om meer performance uit mijn OpenVPN server/NAS/Bittorrent client te halen (nu een WDR4900 van TP-Link).
Aan jou de keus wat je wil ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:29:
De WNDR3700 stond op kanaal 4, al ongeveer 1 jaar. Heb geen nieuwe wifi netwerken in de omgeving kunnen ontdekken. Toch het kanaal aangepast naar kanaal 10, daar zit hier in de buurt geen enkele WiFi op. Helaas geen enkele verbetering.
Heb 'm een aantal dagen geleden naar fabrieksinstellingen terug gezet, en ingesteld op kanaal 8 (daar zit geen enkel ander netwerk op). Helaas nog steeds geen verbetering. Als ik voor de WNDR3700 sta, heb ik 100% bereik, maar slechts een deel van de tijd daadwerkelijk een (bruikbare) internetverbinding. Kan nu eigenlijk weinig meer bedenken wat te doen, behalve te concluderen dat het WiFi deel op sterven na dood is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 27-05 09:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Iemand nog tips voor handige packages voor OpenWRT op mijn WNDR3700? Ik loop nu erg te worstelen met de rules dus als daar iets voor is...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedoel je de firewall? Daar heb je toch de GUI voor?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 27-05 09:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ja maar ik worstel nog met regels die gelden voor bepaalde stations in het netwerk. Niet meer mogen internetten na 21:00 voor de kinderen bijvoorbeeld :) Ik zie nog niet zo gauw hoe ik die moet instellen in de firewall: dus o.b.v. mac-adres een rule/filter opbouwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Rincewind op 03-08-2015 20:44 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Rincewind schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:42:
Ja maar ik worstel nog met regels die gelden voor bepaalde stations in het netwerk. Niet meer mogen internetten na 21:00 voor de kinderen bijvoorbeeld :) Ik zie nog niet zo gauw hoe ik die moet instellen in de firewall: dus o.b.v. mac-adres een rule/filter opbouwen.
Het is goed om eerst even te snappen hoe het firewallsysteem werkt. Je kunt custom rules definiëren. Standaard worden er een aantal meegeleverd met OpenWRT. Als er geen passende rule wordt gevonden (met allow of deny), dan valt OpenWRT terug op zijn standaard zone forwardings.

Je kunt dus twee wegen kiezen, een expliciete allow (op tijdstippen dat je kinderen mogen internetten) of een deny (op momenten dat het niet mag). Zou je voor een allow gaan, dan betekent het dat de standaard rule deny wordt, wat het complexer maakt omdat je dan voor je eigen machines ook een allow moet maken. Eenvoudigst is dus een deny die je na 21:00 uur instelt.

Ga naar network -> firewall. Klik op het tabblad 'traffic rules'. Op de helft van de pagina zie je staan 'New forward rule'. Vul in het tekstvakje in 'Disallow-internet' (of iets wat je zelf handig vind) en laat de andere vakjes op 'LAN' respectievelijk 'WAN'. Klik dan op 'Add and edit'. In het volgende scherm staat eigenlijk alles al goed, alleen bij Source MAC address moet je de computer van je dochter kiezen.

Nu komt het. OpenWRT heeft geen optie voor tijdvakken, althans niet in de GUI. Maar op de achtergrond wordt iptables gebruikt en die ondersteunt het gewoon. Je ziet dan ook een vakje 'Extra arguments' onderaan dit scherm. Hier moet je met de tijd gaan spelen. Beste is als je even gaat Googlen, maar hier zie je bijvoorbeeld wat informatie hoe het werkt. Als je er uit bent, klik je op Save & Apply. Misschien moet je nog een paar keer het een en ander wijzigen voordat het precies werkt zoals je wilt, maar ik denk dat je er zo wel uit komt.

Succes! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis op 03-08-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:55:
[...]
Heb 'm een aantal dagen geleden naar fabrieksinstellingen terug gezet, en ingesteld op kanaal 8 (daar zit geen enkel ander netwerk op). Helaas nog steeds geen verbetering. Als ik voor de WNDR3700 sta, heb ik 100% bereik, maar slechts een deel van de tijd daadwerkelijk een (bruikbare) internetverbinding. Kan nu eigenlijk weinig meer bedenken wat te doen, behalve te concluderen dat het WiFi deel op sterven na dood is..?
Cisco modem/router van Ziggo uit bridge modus laten halen en laten fungeren als router/wifi. Problemen opgelost. WNDR3700 dus afgeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:21
Zo, alweer even geleden dat hier wat gepost is.

Na een vervelende ervaring met een Asus 'Darkknight' ben ik opzoek gegaan naar een vervangende router. Aangezien de WNDR3700 betaalbaar was, 5Ghz ondersteund + DD-WRT en goede recensies heb ik deze afgelopen weekend besteld.
Echter eenmaal thuis klaar om te upgraden en configureren kom ik er achter dat het meest recente model (v5) nog helemaal niet ondersteund wordt door OpenWRT of DD-WRT.

Mijn vraag:
Hoe realistisch is het om nog even af te wachten tot er wel stabiele firmware uit komt of kan ik m'n router maar beter terug sturen (nu kan het nog) en een alternatief te zoeken? Of is de default-firmware zo slecht nog niet?
Zo te lezen is de v5 van begin dit jaar en alle forumposts over de ontwikkeling ervan lijken dood gebloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In principe zou OpenWrt de MediaTek-versie met niet al teveel moeite moeten kunnen ondersteunen denk ik, aangezien vergelijkbare hardware al wordt ondersteund. Maar je hebt 'm nu nodig dus ik zou er niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:25
Ik heb vorige week ook een v5 binnen gekregen. Laatste firmware er op gezet, maar elke dag een of meerdere keren rebooten omdat zowel het bekabelde als niet bekabelde internet compleet verdwenen is.
Die gaat dus weer retour.

Update: Ding was inderdaad defect. Nu een TP-link WR1043ND. Draait vanuit de doos stabiel.

[ Voor 17% gewijzigd door Trichoglossus op 09-12-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds deze week een vervelend probleem.
Mijn 3700 staat op de eerste etage en dient als AP. Deze is verbonden dmv een kabel verbonden met een Netgear 4500v2. Dit is de router die achter een Ziggo Ubee modem hangt.

De snelheid via de kabel is prima, 200 Mbit, zoals opgegeven door Ziggo.
Op de 3700 is een pc aangesloten via een kabel. Via deze pc zet ik films er series op een Synology ds214play.
Het overzetten ging altijd met een snelheid van ca 73/75 MB/s. Maar sinds deze week kom ik niet hoger dan 7 MB/s.
Er is deze week niets veranderd aan de apparaten of harde schijven.

Is de 3700 aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Kan van alles zijn natuurlijk, waarom denk je dat het de 3700 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
mace schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:25:
Kan van alles zijn natuurlijk, waarom denk je dat het de 3700 is?
Gokje natuurlijk, de oudste van de 2 Netgears.
Morgen de pc rechtstreeks op de 4500 aansluiten om dit uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ncornelisse schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:43:
[...]

Gokje natuurlijk, de oudste van de 2 Netgears.
Morgen de pc rechtstreeks op de 4500 aansluiten om dit uit te sluiten.
Het was Netbalancer die de zaakjes hier ontregelde :-(
Nu gaat alles weer vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een WNDR3700V2 overgenomen omdat mijn oude router kuren begon te vertonen. Ik twijfel nu alleen welke firmware ik erop zal zetten. Als het goed is kun je uit deze 4 (5?) kiezen?
- Stock
- OpenWRT
- DD-WRT
- Gargoyle
(ik dacht nog een, maar TomatoUSB kan niet zie ik)

Ik heb niet veel eisen. Hoogstens port forwarding en gewoon een beetje veilig. En misschien OpenVPN maar ik denk niet dat ik dat via de router laat lopen maar via mijn raspberry zelf.
Ik wil wel graag een beetje (behoorlijk) stabiel. Ik kan het nu niet testen maar als het goed is heb ik hier 100/100 internet (is inbegrepen in de woning dus kan het niet opzoeken nu. Ik kan nu ook even geen speedtest draaien)
En stabiel dual band, dus zowel 2.4GHz als 5GHz. Bereik hoeft niet persé heel groot te zijn. Ik woon in een duplex woning (appartementje van 2 verdiepingen) dus grote afstanden hoeven niet overbrugt te worden

Ik zag dat Gargoyle light zou zijn en stabiel. Echter is dit pas de eerste keer dat ik van Gargoyle hoor. Ook zie ik sommige mensen klagen over Gargoyle.
Dus.. Als ik zo vrij mag zijn om het te vragen. Wat raden jullie aan i.c.m. de V2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik gebruik openwrt op mijn V1. nog nooit gecrashed. ik gebruik een user customised versie van chaos calmer. die haalt iig netjes de 100 Mb.. upgraden is vaak erg makkelijk, dus daar zit het verschil ook niet.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben heel tevreden over mijn v1, draait een eigen 15.05 build.

Gargoyle is aan de basis ook OpenWrt btw.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 15-01-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Belgar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:12:
Ik gebruik openwrt op mijn V1. nog nooit gecrashed. ik gebruik een user customised versie van chaos calmer. die haalt iig netjes de 100 Mb.. upgraden is vaak erg makkelijk, dus daar zit het verschil ook niet.
Moet ik voor de Chaos Calmer dan de ar71xx versie pakken op deze pagina?
http://downloads.openwrt.org/chaos_calmer/15.05/
Dus niet persé router specifiek? (of V2 specifiek)
Wat is er anders aan deze versie t.o.v. de standaard OpenWRT
Borromini schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:23:
Ik ben heel tevreden over mijn v1, draait een eigen 15.05 build.

Gargoyle is aan de basis ook OpenWrt btw.
Dat klopt, maar ik las dat deze meer stabiel, lightweight en gebruikersvriendelijk dan de standaard OpenWRT.
Klopt het dat het qua gebruikers gemak (en dus weinig behoefte aan uitgebreide instel mogelijkheden) het op deze volgorde gaat:
Gargoyle > DD-WRT > OpenWRT?

Of kan ik beter bij stock blijven? Hoe goed is de stock firmware? Alle routers waar ik tot nu toe mee in aanraking ben geweest liepen altijd beter op niet-stock firmware
Zoals hierboven al genoemd, ik heb weinig eisen. Graag gewoon stabiel werkend op 2.4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd en de mogelijkheid om OpenVPN te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

15.05 is de stabiele versie. Ik gebruik op geen enkele van mijn routers stock, maar ik koop dan ook op basis van OpenWrt-ondersteuning.

Ik kan geen vergelijking maken tussen de drie projecten, maar OpenWrt is 'de bron' om het zo maar te zeggen. Je zal zelf moeten uitproberen om te zien wat je 't best ligt. Zeker qua OpenVPN je een beetje inlezen hoe elk project dat implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 16:53
Heeft iemand ervaringen met de 3700v3 (broadcom versie) en openwrt? Ik had het erop gezet, maar kreeg het niet goed aan de praat. De 5Ghz wifi was niet werkend te krijgen, en bleef alleen werkzaam op 2.4GHz band. Ik kon niks vinden dat de 3700v3 + openwrt niet goed zou werken.

De geteste openwrt build:
openwrt-15.05-brcm47xx-mips74k-netgear-wndr3700-v3-squashfs.chk

Ik krijg overigens niet meer dan ca. 10MB/sec aan transfer snelheid (laptop 2m van router, met stock fw, en idem met dd-wrt). Zelfde laptop doet ca. 30MB/sec via een asus RT-AC68U die ik ook heb.
Aangezien internet vol staat dat de performance van openwrt zo goed is, wilde ik het er toch graag op hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Edit: nu lukt het toch wel. Misschien had hij mijn eerste resets niet helemaal juist gepakt

[ Voor 80% gewijzigd door Markos op 24-01-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gmj2 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:39:
Heeft iemand ervaringen met de 3700v3 (broadcom versie) en openwrt? Ik had het erop gezet, maar kreeg het niet goed aan de praat. De 5Ghz wifi was niet werkend te krijgen, en bleef alleen werkzaam op 2.4GHz band. Ik kon niks vinden dat de 3700v3 + openwrt niet goed zou werken.

De geteste openwrt build:
openwrt-15.05-brcm47xx-mips74k-netgear-wndr3700-v3-squashfs.chk

Ik krijg overigens niet meer dan ca. 10MB/sec aan transfer snelheid (laptop 2m van router, met stock fw, en idem met dd-wrt). Zelfde laptop doet ca. 30MB/sec via een asus RT-AC68U die ik ook heb.
Aangezien internet vol staat dat de performance van openwrt zo goed is, wilde ik het er toch graag op hebben...
Vuistregel: als je Broadcom draadloos hebt kan je OpenWrt beter links laten liggen. Broadcom kan het nauwelijks iets schelen of het werkt. Zeker 802.11n. Voor bepaalde 802.11ac PHYs zijn er binaire drivers (firmware blobs die eigenlijk gewoon de driver zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
ncornelisse schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:17:
Sinds deze week een vervelend probleem.
Mijn 3700 staat op de eerste etage en dient als AP. Deze is verbonden dmv een kabel verbonden met een Netgear 4500v2. Dit is de router die achter een Ziggo Ubee modem hangt.

De snelheid via de kabel is prima, 200 Mbit, zoals opgegeven door Ziggo.
Op de 3700 is een pc aangesloten via een kabel. Via deze pc zet ik films er series op een Synology ds214play.
Het overzetten ging altijd met een snelheid van ca 73/75 MB/s. Maar sinds deze week kom ik niet hoger dan 7 MB/s.
Er is deze week niets veranderd aan de apparaten of harde schijven.

Is de 3700 aan het overlijden?
Gebruik je op de 3700 de origine firmware of OpenWrt?

Ik heb hier een 3700 onder OpenWrt als accesspoint draaien achter de Fritzbox.
Op die manier hebben de wireless devices die ver van de meterkast zitten ook internet signaal.

Echter, ik kan vanaf computers die bedraad of draadloos via de 3700 verbonden zitten niet meer direct bij de Synology NAS komen die aan de Fritzbox verbonden is...

Kan in de grafische setup van OpenWrt niet de goede instelling vinden om de 3700 als bridge te laten functioneren.

Volgens de documentatie moet het wel kunnen (zie http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/bridgedap) maar zou ik dat ook kunnen instellen in de grafische setup?

[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 25-01-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hij werkt op de stock firmware, maar bij was het een stukje software, Netbalancer, wat de slechte overdracht veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu Gargoyle draaien op mijn V2. Op stock firmware merkte ik al dat 5GHz een heel stuk slechter signaalsterkte heeft dan 2.4Ghz. Maar nu ik op Gargoyle zit is het volgens mij niet echt beter. Is er nog iets waarmee ik dit kan verbeteren? Heeft 20/40MHz hier invloed op?
(ik begrijp dat het signaal bij 5GHz sowieso slechter is vanwege de hogere frequentie, maar als er verbetering mogelijk is, graag :) )

En nog een andere vraag. Onze modem heeft twee LAN aansluitingen (of WAN? weet niet wat de officiële naam hiervoor is :) ), en beide werken. Volgens mij kunnen ze beide tegelijk 100/100 leveren (ik weet niet of een officieel afgesloten hoort te zijn?) Ik las dat je soms 2 verbindingen tegelijk kunt aansluiten om internet snelheid te verhogen, kan dat ook met deze router? Of heb je daar twee WAN poorten voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 27-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In mijn nieuwe huis komt de horizonbox van ziggo helaas niet tot aan de zolder met Wifi, en op de eerste verdieping is het ook al niet 100%. Zelf heb ik nog een oude 3700v2 liggen.

Kan ik deze ook gebruiken om het wifi signaal te extenden? En dan enkel met wifi, het is niet zo makkelijk een kabel naar de eerste verdieping te leggen vanaf de horizonbox.

Dus dat ik de 3700 als ontvanger en verzender laat werken over wifi. Via google vind ik wel allerlei handleidingen om dit via utp mogelijk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TripleQ schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:52:
In mijn nieuwe huis komt de horizonbox van ziggo helaas niet tot aan de zolder met Wifi, en op de eerste verdieping is het ook al niet 100%. Zelf heb ik nog een oude 3700v2 liggen.

Kan ik deze ook gebruiken om het wifi signaal te extenden? En dan enkel met wifi, het is niet zo makkelijk een kabel naar de eerste verdieping te leggen vanaf de horizonbox.

Dus dat ik de 3700 als ontvanger en verzender laat werken over wifi. Via google vind ik wel allerlei handleidingen om dit via utp mogelijk te maken
Je zou hem halverwege kunnen zetten inderdaad. Bedenk wel het volgende:
Als je hem op de eerste verdieping zet en daar bijvoorbeeld 50% ontvangstsnelheid hebt, dan zendt hij wel weer 100% signaal uit, maar je snelheid blijft natuurlijk 50%. Het beste is om geen gewoon te 'voeden' met een kabel.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Het beste is om een kabel naar boven te trekken en de 3700V2 daar als accesspoint neer te zetten. Alle andere methodes gaan geheid ten koste van de snelheid.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Gargoyle op dit moment nog draaien op mijn V2 en werkt eigenlijk best perfect. Alleen heb ik nu VPN aangeschaft bij PIA en deze werkt niet goed samen met de Gargoyle OpenVPN. Er wordt mij aangeraden om DD-WRT te nemen.

Welke versie van DD-WRT kan ik dan het beste nemen? Gewoon die uit de wiki?
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
Ik heb altijd het idee dat hun wiki nooit up-to-date is. (al is deze 25-03-2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:19
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:29:
Welke versie van DD-WRT kan ik dan het beste nemen? Gewoon die uit de wiki?
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
Ik heb altijd het idee dat hun wiki nooit up-to-date is. (al is deze 25-03-2016)
Ik gebruikte altijd de laatste 'beta' versie (volgens mij worden alle versies van dd-wrt voor de wndr3700 beta genoemd maar vooruit). Deze zijn hier te downloaden. Via 'betas' -> '2016' -> enz. Moet er wel bij vermelden dat ik ze enkel gebruikte als access points in mijn netwerk. Maar heb er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Gister geprobeerd om mn openwrt om tezetten naar Gargoyle.

Dat ging mis, heb geflasht met upgrade bestand. Dat is het probleem denk.

-Kan niet inloggen in router als ik password intyp gebeurd er niks op web login.

-firstboot via ssh veranderd niks

Flashen via fstp lukt niet omdat ie geen verbinding krijgt met router. Power lampje knippert wel groen.

-kan wel pingen

Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
http://kb.netgear.com/app...netgear-router-using-tftp

Zo heb ik menig Netgear weer aan de praat kunnen krijgen. Ook de routers die alsnog defect bleken. Flashen is tot nu toe gelukt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Die Bruine schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:54:
http://kb.netgear.com/app...netgear-router-using-tftp

Zo heb ik menig Netgear weer aan de praat kunnen krijgen. Ook de routers die alsnog defect bleken. Flashen is tot nu toe gelukt.
Thanks hij doet het weer!!!

Alleen met gargolye kom ik niet verder dan login pagina. Vul "password" in en dan gaat ie niet verder.

Nu andere openwrt build erop dat gaat wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Kun je van een Openwrt CC build via webinterface flashen naar DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Best via TFTP of eerst Netgear-firmware erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ben verhuist en het WiFi signaal is niet meer zo denderend. Zit eraan te denken om de (naar mijn weten heb ik de V2) als access point te gebruiken. Zit te kijken naar nog zo een router. Echter wil ik ook graag streamen en de Netgear Nighthawk komt erg sterk uit de bus, maar is dat niet een beetje overkill? Ik stream bedraad. De wndr3700 kan tot 1000mbit aan. Snel zat toch?

Daarnaast zou ik willen weten hoe ik kan zien welke versie ik heb. Is dat te zien aan de Ean code? Is daar ergens een lijstje van?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
InF.Inc schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:01:
Ben verhuist en het WiFi signaal is niet meer zo denderend. Zit eraan te denken om de (naar mijn weten heb ik de V2) als access point te gebruiken. Zit te kijken naar nog zo een router. Echter wil ik ook graag streamen en de Netgear Nighthawk komt erg sterk uit de bus, maar is dat niet een beetje overkill? Ik stream bedraad. De wndr3700 kan tot 1000mbit aan. Snel zat toch?
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je wilt een access point, hebt al een WNDR3700. Wil je nou nog een tweede erbij (de Nighthawk)?

De WNDR3700 heeft gigabit ethernet, meer dan snel genoeg voor streaming. Sowieso lijkt mij dat de wifi-snelheid eerder de bottleneck is dan de ethernetsnelheid.

Maar als je deze 3700 al hebt - is dan niet het makkelijkste om het gewoon er mee te proberen?
Daarnaast zou ik willen weten hoe ik kan zien welke versie ik heb. Is dat te zien aan de Ean code? Is daar ergens een lijstje van?
Je kan het op de onderkant van het apparaat zien, staat het voor zover ik weet gewoon op aangegeven. De EAN codes zeggen niets - v1 en v2 schijnen dezelfde EAN codes te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zat te denken aan nog een Wndr3700 als access point (voor alleen de WiFi dus) en die boven neer te zetten. Een tweede inderdaad. Echter deze router is al een jaartje of 6 a 7 oud. Dus ik dacht ..misschien een nieuwe router in de meterkast en de V2 naar boven.

WiFi snelheden maken me niet zoveel uit. Moet er wel een filmpje mee kunnen kijken, maar dat moet makkelijk kunnen met max 300mbit op de router. Naar mijn weten heb ik toch geen snelheidsverlies als ik de tweede router bekabeld aansluit op de eerste. Dus ik begrijp dat een tweede Wndr3700 wel voldoet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Vraagje:

Ik heb dit modem achter een Ziggo modem hangen.
Binnen 4 meter en zonder obstakels heb ik een Netgear wnhde111 staan die een 5ghz signaal van de Netgear wndr3700 opvangt.
Ik heb het middelste abonnement van Ziggo en zou dus 150mbit moeten halen.
Toch haal ik maximaal rond de 70-80 mbit.

Ik heb met Ziggo gebeld (alle waardes zien er goed uit) en allerlei router instellingen getest, ik kan niet hoger komen. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Heb de laatste stock firmware op de router.

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 23-05-2016 12:33 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Draadloos is half duplex. Van de 300 geadverteerde Mbps blijft er de helft over (verkeer dient in twee richtingen te gaan), daarnaast heeft het 802.11 protocol ook heel wat overhead. 70-80 Mbps is in die optiek niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vanmiddag mijn oude WNDR3700 voorzien van de juiste dd wrt firmware.
Het installeren ging goed. De instellingen van het draadloos werken goed, alleen wanneer ik mijn vaste pc aansluit op de router heb ik geen verbinding.

Ben ik een setting vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02

geerttttt

Manisch positief

Ff een vraag. Ik zie nu pas dat er een draadje is voor deze router. Ik heb een Netgear WNDR3700v3.
Deze heeft nu de firmware: DD-WRT v24-sp2 (03/25/13) mini - build 21061

Als ik op de site van dd-wrt kijk lijkt dit de nieuwste, toch lees ik her en der dat bijv. build 25974 ook voor de WNDR3700v3 geschikt is (en zo wellicht nog anderen ook).

1. Is dit zo? Ben stiekem toch een beetje bang dat ik een verkeerde pak en hem brick
2. Weet iemand of er nog daadwerkelijk verbeteringen in de firmware zitten?

Opzich ben ik wel tevreden, maar ik wil de range wat opkrikken en de snelheid ook. Met de huidige settings (en TX power aanpassingen) lijkt het nog niet heel erg veel beter..

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim555
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo, fyi,

Heb sinds 2 weken een WNDR3700v5 met stock firmware ter vervanging van een WNDR3700v2 (die ik overigens ook nog gebruik). Ben er inmiddels na behoorlijk wat emails achter dat de WNDR3700v5 niet werkt met OnsBrabantNet zonder de stock firmware te downgraden naar de eerste versie (v1.0.0.17).

Zonder die downgrade gaat het mis op het moment dat de lease verloopt. De expiry gaat dan naar een enorm hoge waarde (47xxx days), internet lijkt nog aanwezig maar ik kan geen pagina's meer benaderen.Dit terwijl de WNDR3700v2 wel gewoon werkt. Die geeft aan dat de lease binnen 1 dag verloopt.

Na downgraden zelfde gedrag als de v2.

Gr.Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik probeer zojuist ff een nieuwere versie van de DD-WRT firmware te installeren. Lijkt op het oog goed te gaan, maar bij het opstarten, krijg ik gewoon weer dezelfde versie te zien. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anyone? Andere browser geprobeerd, zelfde melding dat het succesvol is verlopen, maar bij het rebooten weer dezelfde versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:02:
Anyone? Andere browser geprobeerd, zelfde melding dat het succesvol is verlopen, maar bij het rebooten weer dezelfde versie :?
Ook al via tftp geprobeerd te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Heb hier een 3700v3 die op DD-WRT draait.
Zo te zien kan deze firmware niks met IPv6.

Wil daarom aan de slag met AdvancedTomato maar ik krijg het niet voor elkaar om die image erop te zetten.
Flashen vanuit DD-WRT levert niks op want er blijft DD-WRT op staan...

Er zou een manier zijn via TFTP maar tot nu toe leveren alle stappenplannen die ik doorloop niks op.

Heeft iemand een idee hoe ik van firmware kan wisselen of hoe ik wellicht weer terug naar de stock firmware kan?

EDIT: Oplossing gevonden! Zie http://bernaerts.dyndns.o...wrt-revert-stock-firmware

En dit werkt! Router gaat in Recovery Mode en de stock image gaat erop!
En na de stock image nu eindelijk AdvancedTomato erop!

[ Voor 22% gewijzigd door Leader98 op 20-11-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Nice! Die van mij begint aan zijn einde te raken...

Factory reset en opnieuw instellen had geen resultaat. Helaas valt Wi-Fi nog wel eens weg en is die niet meer betrouwbaar. Toch maar eens kijken naar een ander maar wat heb ik veel plezier van de 3700 gehad.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een vraag over VPN i.c.m. deze WNDR3700v2 (OpenWRT, DD-WRT of Gargoyle)

Ik heb VPN van PIA en wil graag een gedeelte van mijn internet verkeer routen via PIA. Maar zo ver ik het begrijp kun je niet selectief verkeer (of poorten) laten lopen via VPN op een router met Gargoyle/OpenWRT/DD-WRT. Het is of alles of niets toch?

Mijn huis heeft echter 2 internet aansluitingen (geen idee waarom, misschien een foutje dat er eigenlijk één afgesloten moet zijn?)
Kan ik dan naast deze WNDR3700v2 ook mijn oude router hangen aan de andere internet aansluiting en op deze router het verkeer via VPN laten lopen. En dat ik bepaalde poorten op de hoofdrouter laat lopen via de oude router met vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Toch niet helemaal gelukt met de AdvancedTomato...
Na het flashen van de firmware komt de router nu op met een oranje powerled (solid).
De LAN LEDs worden groen als je een kabel aansluit en ook de WAN kabel wordt herkend maar wireless doet niks en ook DHCP geeft niet thuis.
Router is niet te pingen

Bricked?

Zijn daar nog truken voor (WNDR3700v3)?

[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 22-11-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56
stuffer schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:06:
Nice! Die van mij begint aan zijn einde te raken...

Factory reset en opnieuw instellen had geen resultaat. Helaas valt Wi-Fi nog wel eens weg en is die niet meer betrouwbaar. Toch maar eens kijken naar een ander maar wat heb ik veel plezier van de 3700 gehad.
Same here. De mijne was na 6+ jaar gebruik toch echt op zijn einde. Voornamelijk te merken aan het wegvallen van wifi ondanks dat er OpenWRT op draaide. Dat deed mij al vermoeden dat het hardwarematig einde router was.

Geen spijt van gehad dat ik deze zomer zijn grotere broertje heb gehaald. Toch merkbaar betere wifi-signaal in het huis waardoor de repeater eigenlijk niet meer nodig was.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Joarie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:12:
[...]

Same here. De mijne was na 6+ jaar gebruik toch echt op zijn einde. Voornamelijk te merken aan het wegvallen van wifi ondanks dat er OpenWRT op draaide. Dat deed mij al vermoeden dat het hardwarematig einde router was.

Geen spijt van gehad dat ik deze zomer zijn grotere broertje heb gehaald. Toch merkbaar betere wifi-signaal in het huis waardoor de repeater eigenlijk niet meer nodig was.
Welke heb je gehaald dan? Zit nog in de pricewatch te zoeken en vergelijken.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56
stuffer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:13:
[...]

Welke heb je gehaald dan? Zit nog in de pricewatch te zoeken en vergelijken.
De NETGEAR R6400. Weinig moeite gehad met de installatie. Eventjes de instellingen overgenomen en daarna de router 1-op-1 vervangen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Joarie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:00:
[...]

De NETGEAR R6400. Weinig moeite gehad met de installatie. Eventjes de instellingen overgenomen en daarna de router 1-op-1 vervangen
Grappig, die heb ik ook op mn wenslijst staan :)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Leader98 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:21:
Toch niet helemaal gelukt met de AdvancedTomato...
Na het flashen van de firmware komt de router nu op met een oranje powerled (solid).
De LAN LEDs worden groen als je een kabel aansluit en ook de WAN kabel wordt herkend maar wireless doet niks en ook DHCP geeft niet thuis.
Router is niet te pingen

Bricked?

Zijn daar nog truken voor (WNDR3700v3)?
Na veel zoeken uitgevogeld dat de 3700v3 qua layout hetzelfde is als een WNDR4000 welke is te unbricken middels het kortsluiten van twee pinnen van een van de chips.

Afbeeldingslocatie: https://www.dd-wrt.com/phpBB2/files/netgear_wndr4000_d1_505.jpg

Meteen kortsluiten na het opstarten van de router deed na tig keer proberen de job.
Powerled gaat dan groen knipperen waarna je met TFTP een nieuwe firmware (Netgear stock) kan uploaden.

Natuurlijk na wat rommelen weer AdvancedTomato erop (upgraden firmware vanuit het Netgear beheer menu) maar de powerled is weer solid oranje |:(

EDIT:
Uiteindelijk blijkt de AdvancedTomato firmware er niet werkend op te komen (oudere versies geprobeerd, verschillende manieren van flashen), dus stock Netgear firmware erop gezet.
En die voldoet vooralsnog prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Leader98 op 05-12-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik merk de laatste tijd heel erg dat de router instabiel is qua internet verbinding (zowel bedraad als draadloos). Ik draai op dit moment Gargoyle dus wil misschien even andere firmware proberen, wie gebruikt deze router nog en i.c.m. welke firmware?

edit: ik laat de router trouwens elke nacht om 6:00 rebooten en bedenk me net dat deze instabiliteit misschien rond die periode ontstaan is, of in ieder geval erger geworden. Ik zal eens gaan testen of het minder wordt wanneer ik dit weer uit zet. Maar het lijkt me niet dat het hier aan kan liggen toch? Of kan dit rebooten het systeem meer hebben "laten slijten"?

[ Voor 42% gewijzigd door Markos op 02-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruikte 'm met LEDE. Momenteel alleen nog als testrouter/backup aangezien ik nu een DIR-860L heb.

Kan je iets zien in de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:54

NSG

Je weet niks!

Ik heb een v2 met DD-WRT v24-sp2 (03/25/13) std - build 21061 draaien. Meerdere malen recentere build erop gezet, maar heb geen stabielere kunnen vinden. Build 21061 draait naar mijn inziens prima zonder reboots te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan ik deze manier ook gebruiken om de WNDR3700V2 naar stock te brengen, zodat ik DD-WRT kan installeren (heb nu gargoyle)
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=34277
1. download latest firmware for your routers (makes it easy to rename it to something simple like tplink.bin)
2. download winscp (google it its FREE)
3. reset your router to default settings with a hard reset
4. login to your router 192.168.1.1 with the SCP protocol
5. upload your firmware to the /tmp directory (do not change directory!)
6. push ctrl+t or click on commands menu than on open terminal
7. type this command in:
mtd -r write firmware.bin firmware (change firmware.bin to your bin)
*** This will install the firmware and will reboot your router and than you will get a message in winscp that you are not connected to the router this is normal and good. Once the router has been rebooted close winscp and continue
8. go back to your browser and login to your router with the stock firmware
9. IMPORTANT now use the stock firmware webgui upgrade option to rewrite the stock firmware or you can have the option to switch to another 3rd party firmware, but you MUST write the firmware again with the webgui
10. All DONE!!
Want iemand in dat topic met dezelfde router schreef dit:
I was trying to revert from openwrt back to stock firmware on my Netgear WNDR3800.
I have flashed the firmware the way you have described but after rebooting my the router the power led does not stop blinking and a can not connect to the router anymore
Maar ik weet niet of hij gewoon zelf een fout heeft gemaakt.

Want de stappen die Open-WRT zelf geven is eigenlijk toch gewoon hetzelfde?
https://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.uninstall
(onder via OpenWrt CLI)

En hiermee hoef ik niet bedraad verbonden te zijn met de router?
Of is er een betere/makkelijkere manier om terug naar stock te gaan zodat ik DD-WRT kan gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:28:
Kan ik deze manier ook gebruiken om de WNDR3700V2 naar stock te brengen, zodat ik DD-WRT kan installeren (heb nu gargoyle)
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=34277

[...]
Waarom zo moeilijk?
Andere firmware kan je altijd met tftp flashen, dit is toch veel gemakkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

mkroes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Waarom zo moeilijk?
Andere firmware kan je altijd met tftp flashen, dit is toch veel gemakkelijker?
Ik heb nu Gargoyle draaien (Open-WRT dus) dan moet je toch eerst naar stock om naar DD-WRT te kunnen flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb nu Gargoyle draaien (Open-WRT dus) dan moet je toch eerst naar stock om naar DD-WRT te kunnen flashen?
Zou niet weten waarom.
  • De resetbutton even inhouden totdat het powerlampje oranje (of groen) knippert. (kan ook andersom, hij knippert eerst de ene kleur, daarna de 'uiteindelijke').
  • Even bedraad aansluiten met je pc op een lan-poort.
  • je pc even een vast ip adres geven (192.168.1.3 bijvoorbeeld)
  • misschien even tftp onder windows installeren (Windows onderdelen in/uit schakelen)
  • en de firmware flashen: tftp -i 192.168.1.1 put IMAGENAME.img
dat moet het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 08:00
Dit is niet helemaal het juiste topic om te vragen, maar wil er ook niet een nieuw topic voor aanmaken.

Ik ben in het bezit van een WNDR3700v5, nu was ik opzoek naar een custom firmware maar deze is niet te vinden voor de router.
Ik heb nog een oude TP-link TL-WR1043NDv1 liggen, hier zou ik openwrt op kunnen draaien.
Is het een goed idee om deze als router te gebruiken en de Netgear als AP voor zowel wifi als bedraad?
Situatie wordt dan als volgt: Ziggo modem in bridge > TP-Link router > Netgear als AP > apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MyBearTibbers schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:13:
Ik ben in het bezit van een WNDR3700v5, nu was ik opzoek naar een custom firmware maar deze is niet te vinden voor de router.
Ik heb nog een oude TP-link TL-WR1043NDv1 liggen, hier zou ik openwrt op kunnen draaien.
Is het een goed idee om deze als router te gebruiken en de Netgear als AP voor zowel wifi als bedraad?
Situatie wordt dan als volgt: Ziggo modem in bridge > TP-Link router > Netgear als AP > apparaten.
Natuurlijk kan dat, daar is die WNDR3700 vast wel geschikt voor (heb zelf een v1 of v2 die ik zo gebruik), maar waarom zou je dat Ziggo modem niet gewoon als router gebruiken? Wat maakt die TP-Link zoveel beter als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 08:00
OpenWRT support, dit kan namelijk niet op de Ziggo router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wevenhuis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb een WNDR3700v2. 3 weken geleden begon mijn wifiouter raar te doen. Hij ging vaker spontaan uit. Wanneer de router uit staat, en ik doe hem weer aan, dan maakt een een haarfijn rikketik geluid, alsof er binnenin een minikortsluiting te horen is. Een paar seconden later gaan de ledlampjes uit. Mijn router hangt op de muur. Heb nu de router enkele dagen vlak uit laten liggen en opnieuw geprobeerd. Hetzelfde probleem opnieuw. Uiteindelijk na bepaalde tijd onieuw aangezet. Nu deed hij het wel. Alles aangesloten en ik had weer internet. Wel viel mij op dat internet wat trager was dan anders en videos streamen stroef liepp. Eergisteren paar dagen op werkreis geweest. Van te voren de router van het stroom gehaald. Kom vandaag terug, koppel de router weer aan het stroom en zet de router aan. De router doet het helemaal niet meer.
Hebben jullie meer ervaring hiermee? Ik heb het idee dat er in het apparaat ergens kortsluiting zit. Ik wil het apparaat openen en eens van binnen kijken. Is dit eenvoudig te repareren?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 11:45
Vreemd. Maar openmaken is gemakkelijk :
https://www.ifixit.com/Te...ar+WNDR3700+Teardown/1680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 23:12
Voeding gecheckt? Die willen ook nog wel eens kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een versie van OpenWRT die jullie aanraden voor de V2? Ik wil namelijk een printer (dymo 320) aansluiten en dat gaat volgens mij (voor zover gevonden via google) het makkelijkste met OpenWRT(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Markos schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:23:
Is er een versie van OpenWRT die jullie aanraden voor de V2? Ik wil namelijk een printer (dymo 320) aansluiten en dat gaat volgens mij (voor zover gevonden via google) het makkelijkste met OpenWRT(?)
Ik zou voor LEDE gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Er is een firmware update voor de N600/WNDR3700?

Geen idee wat de update inhoud, maar misschien heeft het te maken met de WPA2 hack.

Nieuwste versie is: Router Firmware Version
V1.0.2.86

Nog even een vraag, kan deze router de 400/40 van Ziggo aan?
40 up haal ik wel, maar down blijft op 200 haperen.
Morgen komt er een Ziggo monteur voor dit euvel, en het zou toch zonde zijn als dit aan mijn router ligt.
Een laptop bedraad op de modem haalt ook 200/40, dus ik wacht het wel af.

[ Voor 72% gewijzigd door MarElo op 16-10-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:41:
Er is een firmware update voor de N600/WNDR3700?

Geen idee wat de update inhoud, maar misschien heeft het te maken met de WPA2 hack.

Nieuwste versie is: Router Firmware Version
V1.0.2.86
Op dit moment enkel voor revisie 5?

https://kb.netgear.com/00...ome-Routers-PSV-2017-0386

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik heb V4 en was nieuwsgierig of er een update is, en ja die is er dus, ik weet niet of er voor andere versies ook een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005

SalimRMAF

SpaceX - 4K

MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:03:
[...]

Ik heb V4 en was nieuwsgierig of er een update is, en ja die is er dus, ik weet niet of er voor andere versies ook een update is.
Hardwareversie WNDR3700v2
Firmwareversie V1.0.1.14
Taalversie interface V1.0.0.67

Hier geen update

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:03:
[...]
Voor V3, V4 en V5 zijn er schijnbaar al wat eerder (eind juni, begin juli), firmware updates vrijgegeven betreffende;

Bug Fixes: Fixes security issues.

Ik neem aan dat het daarbij gaat om datgene wat een hot nieuws-item is de laatste dagen.

Voor V2 is er niets nieuws, en de vraag is, gezien de create-datum voor de andere revisies, of deze er wel gaat komen? Waarom is die update inmiddels (ruim 2 maanden later), nog niet beschikbaar gekomen dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Laatst online: 27-05 07:05
Mijn adapter van de v2 is helaas overleden. Maar het apparaat is nog goed. Universele adapters met 2.5A zijn best prijzig en kosten meer dan 20 euro. Dus maar via Marktplaats een v4 op de kop getikt voor 25 euro.

De v4 heeft idd wel de nieuwe security update en zeg maar het nieuwere fancy dashboard. Hij is zuiniger dan de v2 en kan op een 1.5A adapter.

Het mooiste was nog wel dat het importeren van mijn settings van de v2 naar de v4 probleemloos werkt!

Ik weet dat er nu betere, snellere routers zijn maar de wndr3700 is nog steeds een prima product. It just works. Ooit heeft de v2 een nieuwe firmware versie gehad die brak was (met het fancy dashboard) dus toen terug gegaan naar oudere versie met old school iframe dashboard. De v4 geeft tot nu toe nog geen problemen op de laatste firmware.

Schiet met trouwens nog te binnen dat ik wel ooit issues had met de v2 met webcams die wireless waren aangesloten, en die slecht via andere wireless apparaten benaderd konden worden (bv via mobiele telefoon).

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Er is weer een firmware update voor de WNDR3700v4

Oude versie was V1.0.2.86

Nieuwe versie is V1.0.2.88

Geen idee wat er anders aan is, nog niet naar gekeken.

edit: na de update zet hij wel de dns settings weer terug naar default, dus mocht je andere dns gebruiken, check dit.

[ Voor 26% gewijzigd door MarElo op 10-11-2017 00:38 . Reden: dns default ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Laatst online: 27-05 07:05
Ik ben toch maar overgestapt naar dd-wrt. Niet omdat het moet maar om er ervaring mee op te doen. Het enige waar ik tegenaan loop is dat het niet eenvoudig in te stellen is om het gastnetwerk aan te maken. En met een apart pw lijkt sowieso niet te kunnen.

Verder draait het nu een paar uur stabiel. Nog geen rariteiten.

Edit: gastnetwerk is gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door ttb_82 op 10-11-2017 20:56 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55
Helaas lijkt m'n trouwe WNDR3700 het te begeven.
Regelmatig vallen verbindingen weg en aanmelden op het 2.4 netwerk, zowel normaal als het gasten netwerk is soms helemaal niet meer mogelijk. Na een reboot gaat het even goed, maar problemen komen snel weer terug.

Op zoek naar een nieuwe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
quizmaster schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:42:
Regelmatig vallen verbindingen weg en aanmelden op het 2.4 netwerk, zowel normaal als het gasten netwerk is soms helemaal niet meer mogelijk. Na een reboot gaat het even goed, maar problemen komen snel weer terug.

Is meestal de voeding die het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
quizmaster schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:42:

Zelfde probleem hier (ondanks een verse voeding) Ik ben dus in blijde afwachting van een XIAOMI router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Staat inmiddels een Netgear R7800 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste