Iemand enig idee hoe ik het wifi bereik van mijn WNDR3700 V1 kan verbeteren? Een andere software erop? Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Gewoon, op de standaard zaken letten:turkeyhakan schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:46:
Iemand enig idee hoe ik het wifi bereik van mijn WNDR3700 V1 kan verbeteren? Een andere software erop? Maar daar heb ik geen ervaring mee.
- stel je router in op US
- controleer welk kanaal het minst bezet is in jouw omgeving
- gebruik 2,4 GHz band (daarvan is het bereik beter)
Ikzelf draai OpenWRT, maar ga er niet van uit dat je bereik vergroot door een alternatieve firmware.
Weet je zeker dat je niet een hardware probleem hebt?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Op mijn iPhone heb ik soms wel vol bereik als ik op zolder zit. Maar bijvoorbeeld met mijn laptop heb ik 2-3 streepjes van de 5-6. Is het verstandig om 5 GHz uit te zetten? Die gebruik ik niet.
Hoe kan ik controleren welk kanaal het minst bezet is?
Als je de 5GHz band helemaal niet gebruikt kan je hem het beste uit zetten, al is het alleen uit kostenbesparing. Controle van kanalen kan met een heleboel tools, veel gebruikt is inSSIDer (voor in ieder geval het Windows platform).turkeyhakan schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:57:
Op mijn iPhone heb ik soms wel vol bereik als ik op zolder zit. Maar bijvoorbeeld met mijn laptop heb ik 2-3 streepjes van de 5-6. Is het verstandig om 5 GHz uit te zetten? Die gebruik ik niet.
Als je een iPhone hebt: download Wifi Analyzer. Gewoon uitzetten als je het toch niet gebruikt, scheelt je stroom en maybe wel processing power in de Netgear.
Check daarnaast ook de manual, de plaatsing van je AP is ook van belang...
Check daarnaast ook de manual, de plaatsing van je AP is ook van belang...
Amen! Meeste mensen interesseert zich dit niets, maar je kan mij niet vertellen dat al die straling geen invloed heeft op het menselijke lichaam, maar dat gesprek hoort in een ander topic thuis denk ikwoekele schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:39:
Wordt nog leuk als toch blijkt dat deze straling van invloed is op gezondheid.

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 20-09-2011 09:57 ]
Vandaag mijn WNDR3700V1 binnengebied zat in een V2 doos, en volgens de nummers is het ook een V2.
Maar gelukkig zag ik bij routerstatus gewoon een WNDR3700 staan
Heb hem tweedehands gekocht.
Zijn er mensen die de WNDR3700 gebruiken in combinatie met een ATA zoals de Linksys PAP2T? Want die ga ik gebruiken voor VoIP
Maar gelukkig zag ik bij routerstatus gewoon een WNDR3700 staan
Zijn er mensen die de WNDR3700 gebruiken in combinatie met een ATA zoals de Linksys PAP2T? Want die ga ik gebruiken voor VoIP
US heeft het bereik een heel stuk geholpen! Dat is mooi. Thanks!lier schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:27:
[...]
Gewoon, op de standaard zaken letten:
- stel je router in op US
- controleer welk kanaal het minst bezet is in jouw omgeving
- gebruik 2,4 GHz band (daarvan is het bereik beter)
Ikzelf draai OpenWRT, maar ga er niet van uit dat je bereik vergroot door een alternatieve firmware.
Weet je zeker dat je niet een hardware probleem hebt?
Ik ga even met mijn laptop kijken welke kanalen het minst bezet zijn. In de router staat die nu op automatisch, is dat ook goed?
Mijn ervaring is dat je het beste een vast kanaal kan instellen...is ook leuk om mee te tweakenturkeyhakan schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:36:
Ik ga even met mijn laptop kijken welke kanalen het minst bezet zijn. In de router staat die nu op automatisch, is dat ook goed?
Dat is een snelle reactie
Wat bedoel je precies? Waarom is het leuk om er mee te "tweaken"
Wat bedoel je precies? Waarom is het leuk om er mee te "tweaken"
Ik heb er een Siemens Gigaset S685IP achter hangen en een 3CX VOIP server. Werkt prima.Zenix schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:50:
Als gesprekken na ongeveer 1 minuut afgebroken worden moet je SIP ALG even uitzetten.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ja, van SIP ALG weet ik. Maar dat is mooi! dan weet ik in ieder geval dat de SIP ALG implentatie goed is.elsinga schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:37:
[...]
Ik heb er een Siemens Gigaset S685IP achter hangen en een 3CX VOIP server. Werkt prima.
Als gesprekken na ongeveer 1 minuut afgebroken worden moet je SIP ALG even uitzetten.
Ik kan ook DD-WRT afraden. Ik was altijd een fan van DD-WRT in combinatie met 2 WRT54GLs. Heb een ervan nu vervangen door een WNDR3700 van iBood en er zijn 2 grote problemen mee.Mensen, aub... stop met DD-WRT. Enige wat ze doen is op Wifi concentreren ,verder bijna niet.
OpenWRT is veel beter voor deze routers, en herstellen nog makkelijker.
Om te beginnen ervaar ik het fameuze Stuck Beacon probleem. Na verloop van tijd is het 2.4GHz netwerk niet meer zichtbaar en disconnecten de wireless clients. 5GHz gaat wel nog. Heb dan wel de watchdog-workaround geïmplementeerd maar dat betekent nog altijd dat connection-based services (zoals VPN) gaan disconnecten.
Bovendien vond ik het bereik stukken minder dan vroeger. Heb dan terug stock firmware erop gezet en daarmee is het bereik wel weer veel beter.
Ik zal nu misschien ook wel eens OpenWRT proberen... al lijkt me die niet zo gebruiksvriendelijk als DD-WRT (ook minder goede documentatie en zo).
Ik heb een probleem met QoS in combinatie met mijn 100/100 verbinding en als ik snelheid testen uitvoer zoals bijv op speedtest.net. Bij mijn upload gaat ie gewoon supersnel naar 50Mbit, maar dan gaat ie terug naar 6Mbit en gaat ie max tot 20, average zit dan op 20-40. Doe ik QoS uit haal ik gewoon max 85/100. Ook met testen via FTP merkte ik dat verschijnsel, uiteindelijk komt ie na langere FTP test wel op de gewone snelheid maar het gaat een stuk trager.
Heb als enigste rule voor mijn voip kastje hoogste prioriteit ingesteld, ook hoog geprobeerd maar dat maakte niet uit. Meer mensen die dit probleem hebben? En is er een firmware die beter hiermee werkt? WNDR3700v1
Heb als enigste rule voor mijn voip kastje hoogste prioriteit ingesteld, ook hoog geprobeerd maar dat maakte niet uit. Meer mensen die dit probleem hebben? En is er een firmware die beter hiermee werkt? WNDR3700v1
[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 25-09-2011 20:41 ]
iK heb de upgrade naar V1.0.0.10 gedaan, alle instellingen zijn behouden en het probleem van weergave van aangesloten apparaten is opgelost in kan nu alles zien.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Zat er al een hele tijd aan te komen:
Is ook geen Atheros meer maar Broadcom.Rayures schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:08:
zag net dit op de Netgear website:
http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/19278
WNDR3700 V3
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
heb eens gekeken maar zou wel eens willen weten wat het verschil is.Borromini schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:13:
Zat er al een hele tijd aan te komen:
[...]
Is ook geen Atheros meer maar Broadcom.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Een ander hardwareplatform betekent andere firmware. Atheros heeft een heel goede naam in de opensourcegemeenschap, Broadcom is hard aan de weg aan het timmeren, maar dat is nieuw, want daarvoor hebben ze jarenlang de opensourcegemeenschap (en specifiek Linux) genegeerd.
Misschien dat DD-WRT wel ondersteuning zal bieden voor de V3, maar OpenWrt lijkt me weinig waarschijnlijk.
Misschien dat DD-WRT wel ondersteuning zal bieden voor de V3, maar OpenWrt lijkt me weinig waarschijnlijk.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Zoals ik een paar pagina's hiervoor had geschreven, had ik een probleem. Het is nu een stuk minder erg geworden. Een groot probleem was het dat ik beide netwerken, 2.4GHz en 5GHz, met dezelfde naam uitzond. Ik wist namelijk niet in het begin dat die 2 netwerken uitzond.
Ben nogal noob met routers, daarom
Voor de rest hier en daar lagspikjes, maar moet nog keer gaan tweaken met kanaalkeuze.
Ben nogal noob met routers, daarom
Ik heb ook maar is geüpgraded naar V1.0.0.10, vreemd genoeg zag de update-zoeker van V1.0.0.8 niet dat er een nieuwe versie was. Inderdaad kan ik mijn "attached devices" weer zien. Het schoonheidsfoutje van de 2 niet werkende supportlinks is nog niet verholpen (Knowledge Base en Documentation)dj.verhulst schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:48:
iK heb de upgrade naar V1.0.0.10 gedaan, alle instellingen zijn behouden en het probleem van weergave van aangesloten apparaten is opgelost in kan nu alles zien.
/dev/null
Ik heb sinds 2009 deze router, blikbaar zijn er ook verschillende versies van tegenwoordig?
ik draai met firmware V1.0.7.98
Het probleem wat ik tegenwoordig heb is dat ik vind dat de pagina's lang moeten laden in de setup van de router. Het begint al bij het aanmelden op de router zelf. Wanneer ik eenmaal ben aangemeld dan duurt het ook nog ff voordat hij de basisinstelling weergeeft. Wanneer ik dan op bijvoorbeeld WAN instellen klik, dan duurt het ook gewoon weer lang voordat dat scherm weergegeven wordt.
Voor de rest heb ik geen problemen met internet, dat gaat allemaal wel snel. Het probleem heb ik gewoon op mijn bedrade pc. de router ook al meermaals uit en weer aangezet.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
ik draai met firmware V1.0.7.98
Het probleem wat ik tegenwoordig heb is dat ik vind dat de pagina's lang moeten laden in de setup van de router. Het begint al bij het aanmelden op de router zelf. Wanneer ik eenmaal ben aangemeld dan duurt het ook nog ff voordat hij de basisinstelling weergeeft. Wanneer ik dan op bijvoorbeeld WAN instellen klik, dan duurt het ook gewoon weer lang voordat dat scherm weergegeven wordt.
Voor de rest heb ik geen problemen met internet, dat gaat allemaal wel snel. Het probleem heb ik gewoon op mijn bedrade pc. de router ook al meermaals uit en weer aangezet.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ja, de V1, V2 en V3 inmiddels.Ik heb sinds 2009 deze router, blikbaar zijn er ook verschillende versies van tegenwoordig?
Dat de pagina met de WAN-instellingen er lang over doet om te laden heb ik al sinds het begin (V2 gebruiker).
De webserver van het apparaat is nou ook niet zo spectaculair, de hoofdtaken van het apparaat zijn NAT, DHCP en Wi-Fi, niet het serveren van webpagina's. Als je een snelle, fancy webinterface met grafiekjes wil kun je beginnen met DD-WRT of zelf een router bouwen met PfSense
De webserver staat op een heel laag pitje, dit om de 64Mb ram en 680Mhz processorkracht te sparen voor de hoofdtaken.
[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 02-10-2011 16:04 ]
/dev/null
ik heb het niet over een webserver he? Ik heb het puur over de webinterface van de router. om daarin te switchen van instellingen (per instelling een andere pagina) daar doet ie lang over... dat had ik nooit
De webinterface van de router wordt geserveerd door een webserver in de router firmware. Sinds de laatste firmware is het iets sneller geworden, maar echt snel is het nooit geweest, zo'n ramp is dat nou ook weer niet. Je kunt er niets aan doen.
[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 02-10-2011 16:43 ]
/dev/null
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Als ik vanuit mijn PC een backup maak naar mijn DS211j, kapt de router (V1) er naar verloop van tijd (variabel) mee. Ik kan hem dan niet meer pingen en niet meer benaderen via de webinterface. Alleen het aan- en uitzetten van de router wil dan nog helpen, maarja, dan kan ik mijn initiele backup weer opnieuw beginnen. PC is via 100 mbit aangesloten, DS211j staat op 1 Gbit. Wisselen van poorten helpt niet, bekabeling is goed.
Ow ??donny007 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:42:
De webinterface van de router wordt geserveerd door een webserver in de router firmware. Sinds de laatste firmware is het iets sneller geworden, maar echt snel is het nooit geweest, zo'n ramp is dat nou ook weer niet. Je kunt er niets aan doen.
In het begin was deze router echt een drama met de webinterface. Sinds een tijdje loopt dit echter goed en snel ?
Wanneer de beveiling is aangevinkt, krijg ik geen internet op mijn PSP. Wel herkend de PSP de router maar geeft aan: SSID Netgear, Beveiliging Niet Ondersteund, Signaalsterkte 100% Zodra ik de beveiliging uitschakel van de router heb ik internet op de PSP. Hoe moet de instelling staan op de router om beveiligd te kunnen internetten op de PSP, wie helpt mij even. Thnx
PSP ondersteunt geen WPA2/AES. Zeggen van wel, maar ik heb het op geen enkele router aan de praat gekregen. Probeer WPA2/TKIP+AES, dat zou moeten werken. En anders je Guest netwerk configureren voor dit soort apparaten. Simpel WPA.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
WPA2/TKIP+AES ook daar werkt de psp niet op, Dan ga ik jou optie 2 Guest netwerk eens proberen en
anders maar even zonder beveiling [zo af en toe] De nieuwste psp'en ondersteunen WPA2?AES ook niet?
anders maar even zonder beveiling [zo af en toe] De nieuwste psp'en ondersteunen WPA2?AES ook niet?
WPA werkt wel, WPA2 niet... Nieuwere PSP's geen idee, maar lijkt me sterk dat de VITA daar niet mee om zou kunnen gaan.
Welk gastnetwerk moet ik hebben, a/n of b/g/n? En WPA-PSK [TKIP] zie ik staan, niet enkel WPA. Bedankt alvast.
b/g/n en WPA-TKIP is ok.
Voor de Nintendo DS heb ik ook een gast netwerk ingesteld. Daarbij is het zelfs zo erg dat alleen WEP beveiliging werkt. Voordeel van gast netwerk is dat je hele overige netwerk is afgesloten en je dus een makkelijke sleutel kunt gebruiken die je tijdens feestjes e.d. aan alle kinderen met hun DS kunt vertellen. Ze kunnen je router niet in, en ook de printers/servers/gedeelde mappen e.d. zijn niet zichtbaar. Enige nadeel ze kunnen je complete bandbreedte in beslag nemen, al hoewel je ook dat kunt beperken wanneer je een snelle verbinding hebt en je gast netwerk alleen op WiFi-G zet.
Desnoods zet je na de NDS (iPad/GSM-internet/...) sessie van de kinderen/visite weer een nieuw wachtwoord op je gast netwerk.
Desnoods zet je na de NDS (iPad/GSM-internet/...) sessie van de kinderen/visite weer een nieuw wachtwoord op je gast netwerk.
Don't rely on their truth alone
Kun je niet beveiligen a.d.h.v. mac adressen of vloek ik nu in de kerk?
there's no tweak without the tweaker
Dat kan. Maar een guest network is makkelijker. Anders moet je de MAC adressen van alle wireless clients toevoegen. En echt veiliger wordt het er niet van (makkelijk te sniffen).virtualJac schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:23:
MAC filtering is geen beveiliging.virtualJac schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:23:
Oké excuses, ik dacht dat filteren op MAC adres ook redelijk veilig was.
Ik heb heel het weekend tot vervelends aan toe, geprobeerd om FTP aan de praat te krijgen. Ik heb een Thecus N4200ECO NAS, daar heb ik FTP op port 443 gestopt. In de router heb ik sowieso een vast ipadres voor de nas gereseveerd. Daar bij portforwarding ook 443 neer gezet. Maar ik krijg maar met geen mogelijkheid FTP aan de praat. Als ik via Filezilla ga connecten via mijn interne ipadres van de nas, dan connect ie en haalt ie de mappen op van de nas, doe ik het via mijn externe ipadres dan connect ie ook maar dan gooit ie hem weer eruit en geeft ie de melding dat hij de mappen niet kan weergeven. Ook met een test vanaf de buurman gaat het niet, ik snap dus ook echt niet meer waar het aan kan liggen. Iemand een idee, wat ik over het hoofd zie en wat ik eventueel ook nog moet instellen op de router?
Ik heb ook nog port 2023 en 2024 (in en out) geprobeert maar dan zelfde issue.
Komt een man bij een domme uitsmijter en laat een sticker op zijn borst zien met een nummer, uitsmijter kijkt in zijn lijst en laat de man door aangezien het nummer op de lijst staat. Andere man heeft dit nummer op de borst gezien en gebruikt het ook (is immers gewoon een simpel niet uniek/versleuteld nummer, copy-paste), uitsmijter laat ook die door, staat immers op de lijst. Geen wireless beveiliging natuurlijk en bovendien moet de lijst worden nagekeken, beheerd en zorgt alleen maar voor problemen als de juiste sticker ontbreekt.virtualJac schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:23:
Oké excuses, ik dacht dat filteren op MAC adres ook redelijk veilig was.
Toch is het één van de beveiligingslagen die je kunt aanbrengen.
Dus i.c.m. (!) de andere voorzorgsmaatregelen gewoon inschakelen als je weet hoe het werkt.
Dus i.c.m. (!) de andere voorzorgsmaatregelen gewoon inschakelen als je weet hoe het werkt.
Poort 443 lijkt me nogal ongelukkig, dat is de standaard HTTPS poort.vwtune schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:02:
Ik heb heel het weekend tot vervelends aan toe, geprobeerd om FTP aan de praat te krijgen. Ik heb een Thecus N4200ECO NAS, daar heb ik FTP op port 443 gestopt. In de router heb ik sowieso een vast ipadres voor de nas gereseveerd. Daar bij portforwarding ook 443 neer gezet. Maar ik krijg maar met geen mogelijkheid FTP aan de praat. Als ik via Filezilla ga connecten via mijn interne ipadres van de nas, dan connect ie en haalt ie de mappen op van de nas, doe ik het via mijn externe ipadres dan connect ie ook maar dan gooit ie hem weer eruit en geeft ie de melding dat hij de mappen niet kan weergeven. Ook met een test vanaf de buurman gaat het niet, ik snap dus ook echt niet meer waar het aan kan liggen. Iemand een idee, wat ik over het hoofd zie en wat ik eventueel ook nog moet instellen op de router?
Verder heb je naast deze poort (21) ook een passieve range van poorten nodig om het werkend te krijgen. Deze range staat op je NAS gedefinieerd.
Ja inderdaad, als jij je veiliger voelt in een extra zachte stoel terwijl je 180 km/h rijdt. Straks ga je ook nog zeggen dat een Hidden SSID een beveiliging is (klik). Je verwart een complex systeem er van maken voor de eindgebruiker met beveiliging tegen inbrekers. Voor een wireless inbreker is er geen enkele extra stap nodig, niet bij MAC filtering en niet bij hidden SSID. Probeer het uit zou ik zeggen: Backtrack.nobleone schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:58:
Toch is het één van de beveiligingslagen die je kunt aanbrengen.
De enige echte wireless beveiliging (voor thuis) is WPA2-PSK met AES en een uniek(er) SSID. WEP en WPA-TKIP spreek ik niet eens meer over die gaan sowieso exit. De rest is allemaal lekker lastig en moeilijk doen met zeer weinig beveiliging als resultaat.
Klopt, ik heb ook andere poorten geprobeert maar dat mocht ook niet baten.lier schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:14:
[...]
Poort 443 lijkt me nogal ongelukkig, dat is de standaard HTTPS poort.
Verder heb je naast deze poort (21) ook een passieve range van poorten nodig om het werkend te krijgen. Deze range staat op je NAS gedefinieerd.
ik vind het ook gewoon vreemd dat het via het interne ipadres wel werkt en via het externe adres niet (ik krijg wel connectie maar klapt erweer uit...kan mappen niet ophalen oid)
Maar het gaat erom wat ik in de router moet instellen toch? dus ik moet op de netgear begin en eind poort instellen en daarbij het ipadres van de nas. Dan zou het toch moeten werken?
Staat niet toevallig de https beheer mogelijkheid op de WNDR3700 nog aan? Die claimt dan poort 443 namelijk.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
maar dat zou toch geen invloed moeten hebben als ik bijvoorbeeld poorten 20 en 21 gebruik?
@ Nivk
Bedankt voor de mooie Jip & Janneke uitleg
Bedankt voor de mooie Jip & Janneke uitleg
vwtune, het werkt niet omdat FTP (in passive mode) nog een poort gebruikt. Bij de meeste FTP servers kun je instellen in welke range deze poort wordt gekozen (zal bij elke client en/of connectie anders zijn) en die hele range moet je dan ook portmappen naar je NAS. Zie ook de wiki pagina van FTP, het gedeelte "protocol overview".
Edit: te vroeg gejuicht. Nog steeds Stuck Beacon.Twixie schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:37:
[...]
Om te beginnen ervaar ik het fameuze Stuck Beacon probleem. Na verloop van tijd is het 2.4GHz netwerk niet meer zichtbaar en disconnecten de wireless clients.
[ Voor 52% gewijzigd door Twixie op 17-10-2011 21:04 ]
Zijn er hier mensen die een fix hebben (gevonden) voor het feit dat de Macbook Air geen connectie kan maken met de 5GHz band? In het Macbook Air topic kwam ik erachter dat ik niet de enige was met deze problemen.
Ik krijg de 5GHz band soms te zien, maar als ik wil connecten krijg ik een Connection Timeout error. Connecten met de 2.4GHz band is geen probleem. Mn oudere Macbook Pro had er geen problemen mee.
WNDR3700v2 met laatste originele firmware.
Macbook Air 13" 2011 met laatste versie OSX Lion
-Kanalen wisselen geen effect
-Wachtwoord veranderen geen effect
-SSID veranderen geen effect
-WPA2 Personal met AES PSK
Ik krijg de 5GHz band soms te zien, maar als ik wil connecten krijg ik een Connection Timeout error. Connecten met de 2.4GHz band is geen probleem. Mn oudere Macbook Pro had er geen problemen mee.
WNDR3700v2 met laatste originele firmware.
Macbook Air 13" 2011 met laatste versie OSX Lion
-Kanalen wisselen geen effect
-Wachtwoord veranderen geen effect
-SSID veranderen geen effect
-WPA2 Personal met AES PSK
[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 17-10-2011 13:39 ]
Verwijderd
Tikkie offtopic 
Mijn WNDR3700 heeft het begeven en ik moet aan een nieuwe router en twijfel tussen een nieuwe WNDR3700 of een WNDR3800? Welke zouden jullie doen of hebben jullie een tip voor een ander merk
Binnenkort een server waarbij ik port-forwarding, WOL en VPN ga gebruiken. Gigabit netwerk en maak redelijk vaak gebruik va Wifi
Mijn WNDR3700 heeft het begeven en ik moet aan een nieuwe router en twijfel tussen een nieuwe WNDR3700 of een WNDR3800? Welke zouden jullie doen of hebben jullie een tip voor een ander merk
Binnenkort een server waarbij ik port-forwarding, WOL en VPN ga gebruiken. Gigabit netwerk en maak redelijk vaak gebruik va Wifi
De 3700 ondersteunt in elk geval VPN forwarding van buiten naar binnen niet, wel van binnen naar buiten.
Dat zal heel erg afhangen van het gebruikte protocol. Als de juiste poorten geforward staan en er geen exotisch protocol gebruikt wordt, kan VPN van buiten naar binnen ook wel. Met Openwrt kan het sowieso.elsinga schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:37:
De 3700 ondersteunt in elk geval VPN forwarding van buiten naar binnen niet, wel van binnen naar buiten.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Wat zijn momenteel de beste primaire en secundaire DNS server adressen die je kunt invullen binnen deze router?
Ik heb als primaire de ziggo server ingevuld en als secundaire de algemene google secundaire DNS server,maar mn internet werkt niet optimaal,duurt soms erg lang voordat pagina's openen,en soms openen pagina's maar half.
Vandaar mijn vraag welke DNS servers ik moet invoeren voor optimaal surfen op het i net.
Wat zijn momenteel de beste primaire en secundaire DNS server adressen die je kunt invullen binnen deze router?
Ik heb als primaire de ziggo server ingevuld en als secundaire de algemene google secundaire DNS server,maar mn internet werkt niet optimaal,duurt soms erg lang voordat pagina's openen,en soms openen pagina's maar half.
Vandaar mijn vraag welke DNS servers ik moet invoeren voor optimaal surfen op het i net.
Och, een SSL VPN via poort 22 lukt nog wel, maar een LTP of IPSEC VPN gaat niet lukken. Daarvoor moeten andere protocollen dan IPv4 of IPv6 worden doorgelaten (protocollen 50 en 51 voor IPSEC bijvoorbeeld) en dat is in de 3700 (met stock firmware) gewoonweg niet in te stellen.woekele schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:54:
[...]
Dat zal heel erg afhangen van het gebruikte protocol. Als de juiste poorten geforward staan en er geen exotisch protocol gebruikt wordt, kan VPN van buiten naar binnen ook wel. Met Openwrt kan het sowieso.
Waarom denk je dat het een DNS probleem is? Pagina's half laden duidt op een ander probleem.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:24:
Hallo allemaal,
@dollarbill Ik gebruik de primaire en secundaire DNS van Google, respectievelijk 8.8.8.8. en 8.8.4.4.
@dollarbill: zelf gebruik ik de servers van OpenDNS. Maar het lijkt me verstandig om eerst uit te sluiten dat het hier om gaat (door bijvoorbeeld een nslookup naar verschillende sites te doen).
Vergeet niet als je de DNS servers in DHCP aanpast om de client een renew van zijn IP adres te laten doen.
Vergeet niet als je de DNS servers in DHCP aanpast om de client een renew van zijn IP adres te laten doen.
Check welke de snelste reageren door een ping te doen en die even te laten lopen. Voor mij reageerden de DNS servers van OpenDNS sneller dan die van Google. Daarnaast is het aan te raden (keer gelezen) om tenminste 1 DNS server van je provider te gebruiken (ik heb bijv geen last van problemen met de DNS servers van Ziggo).
Check ook of er geen processen lopen die je verbinding voltrekken qua connecties en bandbreedte, zoals uTorrent en SabNZBD+.
Kan ook de moeite lonen om Qos correct in te stellen, zo heeft FTP + Usenet + Torrent verkeer lage prio, Webverkeer normale prio en Skype/IM verkeer hoogste prio ivm time critical.
Check ook of er geen processen lopen die je verbinding voltrekken qua connecties en bandbreedte, zoals uTorrent en SabNZBD+.
Kan ook de moeite lonen om Qos correct in te stellen, zo heeft FTP + Usenet + Torrent verkeer lage prio, Webverkeer normale prio en Skype/IM verkeer hoogste prio ivm time critical.
Verwijderd
Ik heb een probleem en het lijkt aan de router te liggen. De situatie is als volgt: ik heb een WNDR3700 en een gigabit switch. Mijn computer is aangesloten op de gigabit switch. De switch is aangesloten op de router. Op een van de ethernetpoorten van de router, heb ik een all-in-one aangesloten. Deze krijgt een IP en ik kan het apparaat ook pingen, maar ik kan niet printen en scannen.
Sluit ik de all-in-one aan op de switch, kan ik wel printen en scannen. Kan dit aan de router liggen?
En als ik de computer via wifi met de router verbind, kan ik ook scannen en printen.
Sluit ik de all-in-one aan op de switch, kan ik wel printen en scannen. Kan dit aan de router liggen?
En als ik de computer via wifi met de router verbind, kan ik ook scannen en printen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 21:26 ]
Netgear heeft een Beta (1.0.16.98) software versie uitgebracht, naast de standaard 1.0.16.98, http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19565. Iemand enig idee waarom?
[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 26-10-2011 20:20 ]
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=70213turkeyhakan schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:20:
Netgear heeft een Beta (1.0.16.98) software versie uitgebracht, naast de standaard 1.0.16.98, http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19565. Iemand enig idee waarom?
iets met DNS te maken.
Hallo,
Vandaag deze router gekocht en zojuist aangesloten. Ben via wifi verbonden, maar ben nog niet helemaal tevreden over het signaal/de snelheid, daarom even wat dingetjes bekeken. Wat mij op viel is dat mijn PC het IP adres '192.168.1.142' toegediend krijgt (zie screenshot hieronder). Waarom is dit niet gewoon opvolgend, dus '192.168.1.102'? Voor de duidelijkheid, de adapter instelling staan op 'automatisch ip-adres laten toewijzen'.

Daarnaast zag ik netwerk apparatuur (2 routers) die totaal niet in mijn netwerk hangen of ooit hebben gehangen, zie hieronder, weet iemand wat dit betekend?
Vandaag deze router gekocht en zojuist aangesloten. Ben via wifi verbonden, maar ben nog niet helemaal tevreden over het signaal/de snelheid, daarom even wat dingetjes bekeken. Wat mij op viel is dat mijn PC het IP adres '192.168.1.142' toegediend krijgt (zie screenshot hieronder). Waarom is dit niet gewoon opvolgend, dus '192.168.1.102'? Voor de duidelijkheid, de adapter instelling staan op 'automatisch ip-adres laten toewijzen'.

Daarnaast zag ik netwerk apparatuur (2 routers) die totaal niet in mijn netwerk hangen of ooit hebben gehangen, zie hieronder, weet iemand wat dit betekend?

[ Voor 20% gewijzigd door 3E3A37 op 26-10-2011 21:57 . Reden: Verkeerde screenshot ]
Iemand?
[ Voor 20% gewijzigd door 3E3A37 op 28-10-2011 17:19 ]
Ik zie ook wel eens 'vreemde' apparaten in dat scherm. Zijn volgens mij apparaten van de buren. Als het goed is, gebruikt hij ze verder niet. Ziet ze alleen.
Mijn 3700 ziet al maanden een: "Sweex Wireless 300N Router" Modelnummer LW310V2. Die zit hier niet op het netwerk, heeft er nooit op gezeten, en ook niks wat qua chips daarop zou kunnen lijken. Eveneens hebben de buren aan beide kanten niet zo'n router (voor beide kanten heb ik het geïnstalleerd).
Kijk ik in inSSIDer 2.0 dan zie ik dat iemand in de buurt inderdaad deze router gebruikt, deze persoon moet hem dan aardig geboost hebben qua signaal, want hij komt sterker binnen dan de routers van de buren.
Kijk ik in inSSIDer 2.0 dan zie ik dat iemand in de buurt inderdaad deze router gebruikt, deze persoon moet hem dan aardig geboost hebben qua signaal, want hij komt sterker binnen dan de routers van de buren.
[ Voor 27% gewijzigd door LessRam op 29-10-2011 13:43 ]
Don't rely on their truth alone
Na anderhalf jaar probleemloos deze router gebruikt te hebben had ik vandaag toch een raar (en vervelend) probleem. De router kreeg geen IP van de kabelmodem (Telenet, Motorola SURFboad SBV6120E).
Zowel kabelmodem als router (Firmware V1.0.7.98) zonder stroom gezet. Dan de kabelmodem volledig laten opstarten en dan de de router weer aangezet. Nog steeds niets. De router nog eens uit en aangezet. Nog niets.
Laptop rechtstreeks op de kabelmodem en onmiddellijk een IP...
Veel zin in een factory reset had ik niet dus ik heb eerst geprobeerd de basic setup eens opnieuw te doorlopen. Dit maakte niets uit.
Ik zag dat bij basic setup het MAC adres van de router werd gebruikt ('Use Default Address'). Dit bracht me op een idee. Ik heb die instelling gewijzigd naar 'Use Computer MAC Address'. De instelling werd toegepast en zowat onmiddellijk ging het WAN lampje van oranje naar groen knipperend. Dit werd bevestigd door het opvragen van de connection status.
Iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan? Of iemand hier ook al zoiets meegemaakt?
Zowel kabelmodem als router (Firmware V1.0.7.98) zonder stroom gezet. Dan de kabelmodem volledig laten opstarten en dan de de router weer aangezet. Nog steeds niets. De router nog eens uit en aangezet. Nog niets.
Laptop rechtstreeks op de kabelmodem en onmiddellijk een IP...
Veel zin in een factory reset had ik niet dus ik heb eerst geprobeerd de basic setup eens opnieuw te doorlopen. Dit maakte niets uit.
Ik zag dat bij basic setup het MAC adres van de router werd gebruikt ('Use Default Address'). Dit bracht me op een idee. Ik heb die instelling gewijzigd naar 'Use Computer MAC Address'. De instelling werd toegepast en zowat onmiddellijk ging het WAN lampje van oranje naar groen knipperend. Dit werd bevestigd door het opvragen van de connection status.
Iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan? Of iemand hier ook al zoiets meegemaakt?
Weet ik, maar het heeft anderhalf jaar perfect gewerkt?
[ Voor 3% gewijzigd door bertalizer op 07-11-2011 23:40 ]
Ik heb twee of drie jaar Telenet gehad thuis, en af en toe had ik ook zo van die vage problemen. M'n ma heeft ook Telenet, en de modem daar vertoonde dezelfde kuren. Is een tijdje zo geweest, nu al maanden niks abnormaals meer.
de 3800 heb ik zelf geen ervaring mee maar met de 3700 maak ik gebruik van extern WOL om mn ftp server aan te zetten die natuurlijk met prt 21 geforward is en maak regelmatig gebruik van PPTP naar de 3700. OpenVPN heb ik nog niet geprobeerd maar zit er wel in.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:28:
Tikkie offtopic
Nu een vraag aan jullie:
Wireless schedule met cron wil maar niet werken op de dd-wrt netgear 3700....beetje jammer dat het ook niet in de web-interface zit.
nu vraag ik me af of het aan mij ligt of heeft iemand het hier wel voor elkaar?
mn code is:
0 6 * * 0-6 stopservice cron && startservice cron
0 02 * * 0-6 /sbin/ifconfig ath0 down
0 23 * * 0-4 /sbin/ifconfig ath0 down
0 07 * * * /sbin/ifconfig ath0 up
Wie durft?
[ Voor 0% gewijzigd door stuffer op 13-11-2011 15:53 . Reden: typo ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Draait cron überhaupt wel (controleren met ps)?stuffer schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:51:
[...]
Wireless schedule met cron wil maar niet werken op de dd-wrt netgear 3700....beetje jammer dat het ook niet in de web-interface zit.
Ik heb zelf een simpele cron-job om elke nacht een backup te maken en die werkt goed maar: ik moet na een reboot wel eenmalig zelf handmatig een
code:
1
| stopservice cron && startservice cron |
doen om cron überhaupt op te starten.
.
Wat doet trouwens deze regel bij jou in de cron configuratie
code:
1
| 0 6 * * 0-6 stopservice cron && startservice cron |
Vertel je hier niet cron dat hij moet stoppen terwijl hij draait? Is hij vast niet blij mee.
Wat bedoel je met PS?joppybt schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:17:
[...]
Draait cron überhaupt wel (controleren met ps)?
Als ik middels telnet: "startservice cron" geef krijg ik verder geen output. Alleen een volgende commandregel. Dus neem aan dat ie dat pikt. Ik zou verder niet weten hoe ik de service fysiek kan checken...
Waarom zet je de: "stopservice cron && startservice cron" niet in het startup script? Dan hoef je hem niet meer zelf uit te voeren.
Heb je gelijk in.Wat doet trouwens deze regel bij jou in de cron configuratie

----Edit----
voor de volledigheid:
het is een 3700V1 met Firmware: DD-WRT v24-sp2 (06/14/11) std
NTP service staat aan en loopt op de seconde gelijk.
als ik /sbin/ifconfig ath0 down in de command geef doet ie het.....
[ Voor 15% gewijzigd door stuffer op 13-11-2011 16:35 ]
*** NIKS ***
ps is een commando dat een lijst van processon dat op dit moment draait weergeeft. Dus probeer 'ns `ps | grep cron`.
Thanx voor de uitleg, ben niet zo thuis in linux.R_W schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:21:
ps is een commando dat een lijst van processon dat op dit moment draait weergeeft. Dus probeer 'ns `ps | grep cron`.
de output is dan:
1503 root 652 S cron
1744 root 1072 S grep cron
Ik kwam ook nog middels google de tip tegen dat ath01 wel de naam is van de draadloze kaart maar als je ifconfig doet in telnet dat ie dan: wifi0 heet. bij het downbrengen van de interface ath01 of wifi0 is het resultaat in telnet het zelfde.
Ik heb voor de test nog maar eens de code in cron aangepast naar:
0 18 * * 6 /sbin/ifconfig ath0 down
0 18 * * 6 /sbin/ifconfig wifi0 down
Eens kijken wat ie doet....
---------------------------------------------
helemaal niks.........
[ Voor 4% gewijzigd door stuffer op 13-11-2011 19:33 ]
*** NIKS ***
Uit http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/CRON:
Overigens staat je 6 voor zaterdag, zondag is 0. Vandaag zal er dus weinig gebeuren.
Probeer dus eensIt is important that you include "root" before the command,
code:
1
2
| 0 18 * * 6 root /sbin/ifconfig ath0 down 0 18 * * 6 root /sbin/ifconfig wifi0 down |
Overigens staat je 6 voor zaterdag, zondag is 0. Vandaag zal er dus weinig gebeuren.
De root voor het commando was het emjoppybt schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:54:
Uit http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/CRON:
[...]
Probeer dus eens
code:
1 2 0 18 * * 6 root /sbin/ifconfig ath0 down 0 18 * * 6 root /sbin/ifconfig wifi0 down
Wat me overigens nu pas op viel is dat de tijd wel goed staan vanaf een ntp server maar dat hij de cron job 2 minuten eerder uitvoert....
ik hield het volgende schema aan:
* * * * * command to be executed
┬ ┬ ┬ ┬ ┬
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ └───── day of week (0 - 7) (Sunday=0 or 7)
│ │ │ └────────── month (1 - 12)
│ │ └─────────────── day of month (1 - 31)
│ └──────────────────── hour (0 - 23)
└───────────────────────── min (0 - 59)
(bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Cron)
Maar daarbij teste ik het op een gegeven moment per minuut...dan gaat het dus niet werken.
Ook heb ik daarbij de service elke keer herstart middels: stopservice cron && startservice cron na het veranderen van de waardes.
Thanx allemaal!
---Edit----
Het lag aan mij dus.stuffer schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:51:
[...]
nu vraag ik me af of het aan mij ligt of heeft iemand het hier wel voor elkaar?
[ Voor 5% gewijzigd door stuffer op 13-11-2011 20:54 ]
*** NIKS ***
Zie net dat firmware V1.0.0.12 uit is.
WNDR3700v2/WNDR37AVv2 Firmware Version 1.0.0.12Note. Please remember to do factory default after firmware upgrade if you upgrade this firmware from v1.0.0.6. Enter “Backup Settings” in the web GUI and click “Erase” button of “Revert to factory default settings”.
New Features & Bug Fixes:
Fixed “TCP DNS hang” issue.
Known Issues:
NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is much slower than read no matter using samba or FTP. FTP read is 5 times faster than write. Samba (ie. access network drive via windows) read is 2 times faster than write.
Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
Traffic meter – Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in “Mbytes before the monthly limit is reached” in the traffic control.
WNDR3700v2/WNDR37AVv2 Firmware Version 1.0.0.12Note. Please remember to do factory default after firmware upgrade if you upgrade this firmware from v1.0.0.6. Enter “Backup Settings” in the web GUI and click “Erase” button of “Revert to factory default settings”.
New Features & Bug Fixes:
Fixed “TCP DNS hang” issue.
Known Issues:
NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is much slower than read no matter using samba or FTP. FTP read is 5 times faster than write. Samba (ie. access network drive via windows) read is 2 times faster than write.
Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
Traffic meter – Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in “Mbytes before the monthly limit is reached” in the traffic control.
[ Voor 94% gewijzigd door mach2 op 29-11-2011 19:13 ]
Hallo
Mijn Netgear leek dood te gaan dus ik dacht zet ik er openwrt maar op.
Maar ik vraag me af in luci hoe ik een complete port range kan forwarden bij Network > Firewall > Traffic redirection. Als ik bijv 5060 invul gaat het prima maar ik kan nergens een range invullen en als ik bijv doe 5060:5061 of 5060-5061 krijg ik een error.
Maar ik vraag me af in luci hoe ik een complete port range kan forwarden bij Network > Firewall > Traffic redirection. Als ik bijv 5060 invul gaat het prima maar ik kan nergens een range invullen en als ik bijv doe 5060:5061 of 5060-5061 krijg ik een error.
Ik heb sinds vandaag ook deze geweldige router, echter ik heb een probleem.
Hoe kan ik in godsnaam een portforwarding maken van b.v. 8080 naar intern 5000? Is dat uberhaupt wel mogelijk? Zonee, dat is dat zwaar balen....
Hoe kan ik in godsnaam een portforwarding maken van b.v. 8080 naar intern 5000? Is dat uberhaupt wel mogelijk? Zonee, dat is dat zwaar balen....
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
DD-WRT als firmware er op zetten? Daar kan dat in elk geval wel mee...Pedr0 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:10:
OpenWRT weet ik niet, maar ook dat kan zonder problemen bij DD-WRT...Zenix schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:26:
Maar ik vraag me af in luci hoe ik een complete port range kan forwarden bij Network > Firewall > Traffic redirection.
Ik kan nu niet voor je kijken of het via LuCi kan en hoe dat zou moeten, want ik zit niet thuis. Maar zelf gebruik ik LuCi voor configuratie zelden, de text files zijn imo vaak makkelijker als je weet waar je moet kijken. Voor de firewall is dat een enkele file, dus lijkt me geen groot obstakel om in te duiken.Zenix schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:26:
Bekijk zeker even OpenWRT Wiki - Firewall
Hier staat vanalles uitgelegd en er staan zelfs voorbeelden bij
[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 08-12-2011 19:34 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Bedankt, had ik al gelezen, maar ben meer iemand van de GUI. Single port forwards gaan prima maar ik ga geen honderd forwards invoeren als ik het makkelijker kan via een range.Ultraman schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:32:
[...]
Ik kan nu niet voor je kijken of het via LuCi kan en hoe dat zou moeten, want ik zit niet thuis. Maar zelf gebruik ik LuCi voor configuratie zelden, de text files zijn imo vaak makkelijker als je weet waar je moet kijken. Voor de firewall is dat een enkele file, dus lijkt me geen groot obstakel om in te duiken.
Bekijk zeker even OpenWRT Wiki - Firewall
Hier staat vanalles uitgelegd en er staan zelfs voorbeelden bij
Heb via SSH de config file open gekregen met vi, maar daar heb ik nooit eerder mee gewerkt dus dat gaat niet lekker. UCI heb ik ook al wat over gelezen en dat lijkt me wel wat maar snap het nog niet helemaal hoe ik bijv onderstaande forward het makkelijkste kan invoeren. En kan je ook bij option proto tcp/udp doen of moet je daar weer een aparte rule voor maken?
config redirect
option src wan
option src_dport 5060:5061
option proto tcp
option dest_ip 192.168.1.10
Als je op tcp en udp wil matchen moet je bij proto "tcpudp" invullen. Hier staan alle opties voor redirect uitgelegd.
Startrange-endrange moet overigens gewoon werken in de GUI. "dan krijg ik een error" zou sowieso een verboden uitspraak moeten zijn.
Startrange-endrange moet overigens gewoon werken in de GUI. "dan krijg ik een error" zou sowieso een verboden uitspraak moeten zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door R_W op 08-12-2011 21:51 ]
Ja dat weet ik, maar DD-WRT is geen optie voor mij. Beviel me niet en teveel bugs, of dingen die niet goed werkte.vanaalten schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:24:
OpenWRT weet ik niet, maar ook dat kan zonder problemen bij DD-WRT...
Waarom zou het verboden moeten zijn als het zo is? Ik krijg geen uitgebreid error report, luci geeft aan dat het niet kan. Hetzelfde doet ie bijv met letters wat logisch is, maar het is vreemd dat je gewoon via de CLi wel de range normaal kan opgeven maar via GUI niet, en ik ben door de hele GUI verder heen geweest.R_W schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:12:
Als je op tcp en udp wil matchen moet je bij proto "tcpudp" invullen. Hier staan alle opties voor redirect uitgelegd.
En als het hoort te werken in de GUI dan wil ik graag horen hoe, en wat ik fout doe.
[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 08-12-2011 21:48 ]
Wat ik bedoelde met die laatste zin is dat je de exacte error niet vertelde, enkel "ik krijg een error". Vandaar de nadruk op 'een'.
Bij mij werkt het maar ik heb misschien een andere versie dan jij. Ik zou gewoon even kijken in de Javascript code wat toegestane waardes zijn.
Dit vind ik:
Bij mij werkt het maar ik heb misschien een andere versie dan jij. Ik zou gewoon even kijken in de Javascript code wat toegestane waardes zijn.
Dit vind ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 'portrange': function(v) { if( v.match(/^(\d+)-(\d+)$/) ) { var p1 = RegExp.$1; var p2 = RegExp.$2; return cbi_validators.port(p1) && cbi_validators.port(p2) && (parseInt(p1) <= parseInt(p2)) ; } else { return cbi_validators.port(v); } } |
Kijk eens na of jouw exemplaar wel voorzien is van de recentste firmware. Wat jij wil was aanvankelijk niet mogelijk maar werd later wel als feature toegevoegd.Pedr0 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:10:
Zal er nog naar kijken, maar heb nu de makkelijkste manier gevonden voor mij om de config files aan te passen via een GUI.R_W schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:53:
Wat ik bedoelde met die laatste zin is dat je de exacte error niet vertelde, enkel "ik krijg een error". Vandaar de nadruk op 'een'.
Dit vind ik:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 'portrange': function(v) { if( v.match(/^(\d+)-(\d+)$/) ) { var p1 = RegExp.$1; var p2 = RegExp.$2; return cbi_validators.port(p1) && cbi_validators.port(p2) && (parseInt(p1) <= parseInt(p2)) ; } else { return cbi_validators.port(v); } }
Connecten met winscp naar de router en dan kan ik de config files simpel aan zonder vi te gebruiken of commandline of luci. Achteraf deed ik veel te moeilijk met vi te gebruiken via ssh. Nu heb ik al aantal forwards erin staan. Hopelijk leeft mijn netgear weer met de openwrt, en anders weet ik voor de volgende keer hoe ik openwrt moet gebruiken.
Vi moet je gewoon even kennen. Het is een editor waarin je verschillende modi hebt, de twee die jij wilt kennen: Command mode en Edit mode.
Als je een file opent krijg je de inhoud voor je neus en zit je in de command mode.
Druk op i , je komt nu in de Insert mode. En dan werkt het net als simpele editor, zoals nano of MS-edit, kun je met pijltjes toetsen je ding doen.
Pas de inhoud nu naar wens aan.
Ben je klaar? Druk op Esc, hiermee spring je uit Insert mode terug naar Command mode.
Druk nu :
Onderaan verschijnt een : , je mag nu een commano ingeven.
Voer een w en een q , welke staan voor Write en Quit.
Enter, en klaar.
Kijken of het goed is gelukt?
cat <filenaam> , zonder de < >
Als je een file opent krijg je de inhoud voor je neus en zit je in de command mode.
Druk op i , je komt nu in de Insert mode. En dan werkt het net als simpele editor, zoals nano of MS-edit, kun je met pijltjes toetsen je ding doen.
Ben je klaar? Druk op Esc, hiermee spring je uit Insert mode terug naar Command mode.
Druk nu :
Enter, en klaar.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb gekeken, maar kan dat javascript niet zo vinden. Gebruik wel Attitude Adjustment (r29341) dus een zeer recente. Maar de poort range die ik heb ingesteld via uci werkt gewoon. Maar als ik hem zou willen aanpassen via luci, laat hij de range van de config wel zien maar geeft aan dat het niet kan. Dus dat ligt echt aan luci, waarschijnlijk aan mijn versie dan. Het maakt me verder nu ook niet meer uit, want het werkt en daar gaat het om.R_W schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:53:
Dit vind ik:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 'portrange': function(v) { if( v.match(/^(\d+)-(\d+)$/) ) { var p1 = RegExp.$1; var p2 = RegExp.$2; return cbi_validators.port(p1) && cbi_validators.port(p2) && (parseInt(p1) <= parseInt(p2)) ; } else { return cbi_validators.port(v); } }
Bedankt voor de informatie, daar kan ik wat mee!Ultraman schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:09:
Vi moet je gewoon even kennen. Het is een editor waarin je verschillende modi hebt, de twee die jij wilt kennen: Command mode en Edit mode.
Druk nu :
Enter, en klaar.
Immidels werkt mijn netgear weer goed met openwrt. Heb alle forwards er van te voren ingesteld en static DHCP doormiddel van MAC adressen vast te leggen in config ook van te voren ingesteld en alles op mijn server werkte gelijk perfect. Het was wel even afwachten of mijn Linksys PAP2T( voip ) goed ging werken maar dat deed het ook gelijk zonder forwards, moet wel even kijken of dat goed blijft werken en ook met lange gesprekken.
Het is wel vreemd dat mijn netgear het opeens voor geen meter meer deed met de stock firmware, als ik utorrent ging opstarten gingen mijn pings naar 300~600 ( zelfs met 300 connecties ) nu blijven ze gewoon rond de 0-20 op nederlandse servers met 2000 connecties, heb 100/100 glasvezel.
[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 10-12-2011 16:07 ]
Het werkt nog steeds goed 2 dagen uptime nu en voip ook, maar ik wil graag bij aantal van mijn forwards een maximum aantal connecties instellen. Volgens de http://wiki.openwrt.org/doc/uci/firewall kan ik daar eventueel limit voor gebruiken of niet? Het is ter preventie van een maximaal aantal connecties op een aantal gameservers aangezien ik daar in verleden kleine ddos aanvallen heb gehad om de gameservers te laten laggen.
Of is uci daarvoor te beperkt en moet ik met iptables gaan werken?
Of is uci daarvoor te beperkt en moet ik met iptables gaan werken?
Is er iemand die met succes een harddisk aan deze router heeft gehangen? Ik probeer een 2.5" Samsung schijf van 1 TB eraan te hangen, hij displayt ook correct het type (kan hem ook ontkoppelen via de web interface), maar alle knoppen om shares en zo te maken, blijven grijs (dus niet in te drukken). Ik kan geen "readyshare" aanmaken.
Welk filesystem gebruik je op de disk?PageFault schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:12:
Is er iemand die met succes een harddisk aan deze router heeft gehangen?
Ik gebruik NTFS, dat zou hij moeten ondersteunen volgens mij.
Ik heb hetzelfde euvel met een Western Digital Passport 160 GB
In tegenstelling tot wat ik eerder zei kun je hem niet ontkoppelen met Safely remove USB device. Die knop is ook niet in te drukken bij beide.
Ik heb alleen SMB enabled, maar als ik FTP of HTTP aanvink, verandert er niks. Beide schijven herkent de router wel, dat is zo vreemd. Als er nou die Western Digital Smartware op zou staan, zou ik het nog begrijpen, maar dat is niet het geval
Ik heb verder met only approved USB devices geprobeerd en de setting dat hij alles accepteert. Ook dat maakt geen verschil.
Als ik de schijf eraf haal, dan vervallen de settings for SMB, HTTP(S) en (S)FTP in het overzicht bij USB Storage (basic settings), dus hij herkent de drives wel en ook dat ze niet meer aanwezig zijn. Ook de capaciteit klopt.
De schijven die ik heb geprobeerd zijn:
U Drive (931.51 GB) Samsung M2 Portable 931.51 GB
U Drive (149.04 GB) WD 1600BEV External 149.04 GB
Updatetje: de USB stick SanDisk U3 Cruzer Micro 1.91 GB werkt bij mij ook niet. Hij ziet hem wel, maar network folders maken of safely removen gaat niet
Ik heb hetzelfde euvel met een Western Digital Passport 160 GB
In tegenstelling tot wat ik eerder zei kun je hem niet ontkoppelen met Safely remove USB device. Die knop is ook niet in te drukken bij beide.
Ik heb alleen SMB enabled, maar als ik FTP of HTTP aanvink, verandert er niks. Beide schijven herkent de router wel, dat is zo vreemd. Als er nou die Western Digital Smartware op zou staan, zou ik het nog begrijpen, maar dat is niet het geval
Ik heb verder met only approved USB devices geprobeerd en de setting dat hij alles accepteert. Ook dat maakt geen verschil.
Als ik de schijf eraf haal, dan vervallen de settings for SMB, HTTP(S) en (S)FTP in het overzicht bij USB Storage (basic settings), dus hij herkent de drives wel en ook dat ze niet meer aanwezig zijn. Ook de capaciteit klopt.
De schijven die ik heb geprobeerd zijn:
U Drive (931.51 GB) Samsung M2 Portable 931.51 GB
U Drive (149.04 GB) WD 1600BEV External 149.04 GB
Updatetje: de USB stick SanDisk U3 Cruzer Micro 1.91 GB werkt bij mij ook niet. Hij ziet hem wel, maar network folders maken of safely removen gaat niet
[ Voor 7% gewijzigd door PageFault op 14-12-2011 22:02 ]
Heb deze router al enige tijd, maar heb nu toch maar eens OpenWRT geïnstalleerd. Was toch even "prutten" om het wifi aan de praat te krijgen, maar het werkt!
Het is wel een vooruitgang, dan die gare webinterface van Netgear.
Nog interessante pakketten in opkg, die iemand aanraad?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Als de enige vooruitgang voor jou de webinterface isAnkh schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:52:

Welke paketten heb je nodig/welke functionaliteit mis je?
Ik heb een vreemd probleem: ik kan de admin-interface wel via wireless openen maar niet via een wired verbinding. Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Beide pc's zitten in hetzelfde netwerk, krijgen een ip binnen dezelfde dhcp-range en het gaat hier niet over externe toegang. Wat zou dit kunnen zijn ?
[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 19-12-2011 10:23 . Reden: typo ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
@Rincewind: welke firmware draai je?
De laatste: V1.0.0.12. (geloof ik: kan een nulletje missen :-) )lier schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:40:
@Rincewind: welke firmware draai je?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees