Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 10:25

TvV

RappieRappie schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:58:
De HD5850 en 5870 van ASUS zijn ook weer groen daar (Alternate)... Hoe krijgen ze het toch voor elkaar?!?! Of zullen ze echt veel meer aan de leveranciers betalen dan andere shops? Het lijkt wel of alles wat beschikbaar is naar Alternate gaat.
Ja, daar zou ik ook wel wat meer over willen weten. Hoe worden die kaarten nu eigenlijk verdeeld? Zijn er paar shops (Alernate, mycom?) die goede connecties hebben met de leveranciers en krijgt de rest zo af en toe eens een handje kaarten toegeschoven om ze tevreden te houden? Of betalen die shops inderdaad veel meer aan de leverancier? Het zijn natuurlijk inderdaad commerciële bedrijven en dan is winst maken misschien toch belangrijker dan een eerlijke verdeling? Weet iemand hoe dit precies gaat?

Heb zelf bij Azerty op 27 okt. een compleet systeem met HD 5850 besteld. Heb inmiddels gekozen om tijdelijk een goedkoop kaartje erbij te kopen.

Dat wachten is inderdaad om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Als Alternate de prijzen altijd hoger houd als de concurrentie is het logisch dat zij altijd degene zijn met voorraad :P.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45
TvV schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:19:
[...]

Ja, daar zou ik ook wel wat meer over willen weten. Hoe worden die kaarten nu eigenlijk verdeeld? Zijn er paar shops (Alernate, mycom?) die goede connecties hebben met de leveranciers en krijgt de rest zo af en toe eens een handje kaarten toegeschoven om ze tevreden te houden? Of betalen die shops inderdaad veel meer aan de leverancier? Het zijn natuurlijk inderdaad commerciële bedrijven en dan is winst maken misschien toch belangrijker dan een eerlijke verdeling? Weet iemand hoe dit precies gaat?

Heb zelf bij Azerty op 27 okt. een compleet systeem met HD 5850 besteld. Heb inmiddels gekozen om tijdelijk een goedkoop kaartje erbij te kopen.

Dat wachten is inderdaad om gek van te worden.
Klopt, de wat grotere shops beschikken meestal over serieuze inkoopafdelingen en zullen zo dus sneller hun spullen weten te regelen. Veel webshops linken alleen maar wat databases door van distributeurs en nadat mensen wat bestellen gaan ze kijken waar het misschien te krijgen is. Kan ook nog zijn dat webshop A een kaart voor 250 euro aanbied (gebaseerd op inkoopsprijs van distributeur A), maar dat vervolgens distributeur B ze eerder binnen krijg en voor 260 euro te koop aanbied aan de shops. Webshop A kan ze dan niet afnemen omdat ze dan verlies gaan lijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:19
N00bi3 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:59:
[...]
ja hoor hij (Sapphire HD5850) lag netjes op me te wachten. had het op 10/11 besteld. maar 10 daagjes gewacht valt best wel mee als je kijkt hoe lang andren al op wachten.
Eind september 2 HD5850's besteld bij Salland, twee weken geleden een Asus eindelijk ontvangen.
Uiteraard een beetje rondkijken of er toevallig nog ergens een voorraadje opduikt, en ja hoor, vanochtend bij Mycom. Vanochtend dus besteld en net Sapphire HD5850 opgehaald bij Mycom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 10:25

TvV

klote kapitalisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:31
dominator schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:28:
[...]

Klopt, de wat grotere shops beschikken meestal over serieuze inkoopafdelingen en zullen zo dus sneller hun spullen weten te regelen. Veel webshops linken alleen maar wat databases door van distributeurs en nadat mensen wat bestellen gaan ze kijken waar het misschien te krijgen is. Kan ook nog zijn dat webshop A een kaart voor 250 euro aanbied (gebaseerd op inkoopsprijs van distributeur A), maar dat vervolgens distributeur B ze eerder binnen krijg en voor 260 euro te koop aanbied aan de shops. Webshop A kan ze dan niet afnemen omdat ze dan verlies gaan lijden.....
Ik denk dat het komt omdat er bij de grote webshops zoals cool-price en 4lauch, mede dankzij pricewatch, te veel te glijk is besteld en andere zoals Mycom, wat niet op de pricewatch staan niet zo veel bestellingen zijn gedaan, dus kortere wachttijden. alhoewel alternet wel op de pricewatch staat. maar die houdt ze volgens mij, zeker als je naar hun prijs stijging van afgelopen paar dagen bekijkt met opzet achter om meer winst te maken.
ik heb tbw maar 225 voor betaald bij Mycom Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mycom heeft gewoon als voordeel dat ze winkeldochter zijn van BAS distributie en dus een 'wat grotere kans' hebben om wat kaartjes toebedeeld te krijgen t.o.v. andere normale klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:31
Ik vind rond de €470 voor de 5970 wel meevallen maar ja dan duurt het vast wel een maand of langer voordat je em hebt. :/

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:05
Nog 1 HD5850 bij 4Launch op voorraad voor €276,-

https://www.4launch.nl/sh...1754#p-4-productid-081625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 19:11

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, na alle verhalen hier ben ik maar eens wat gaan bellen naar wat Mycom filialen en er is weinig uitzicht om op korte termijn twee HD5970's in huis te hebben als ik het goed begrijp. Heb Alternate mijn centjes dus maar toevertrouwd en toch een HD5970 besteld. Heb ze even gemaild en er werd mij verzekerd dat als ik vandaag de bestelling plaats dat ik begin volgende week de kaart binnen krijg.

Ik wacht weer in spanning af :) Ik hoop alleen dat er een 8-pins converter bij zit, ik heb alleen 6-pins connectors op m'n voeding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:06
KneoK schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:30:
Hmm, na alle verhalen hier ben ik maar eens wat gaan bellen naar wat Mycom filialen en er is weinig uitzicht om op korte termijn twee HD5970's in huis te hebben als ik het goed begrijp.
Ik hoop alleen dat er een 8-pins converter bij zit, ik heb alleen 6-pins connectors op m'n voeding zitten.
Koop dan gewoon meteen een degelijke voeding? Die zul je voor een 2e sowieso moeten kopen (zitten er maar 2 PCI-E aansluitingen op die voeding? }:O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik krijg hem maandag van alternate de xfx 5870 OC 399. Hij is nu al uitverkocht weer, gaat echt op een paar uur tijd. als je vandaag voor 3 uur besteld hebt. Dan gaat die nog de post op. dan krijg je vanavond iets na 20:00 uur een mail van. En dan heb je heb de volgende dag in huis. Omdat tnt op zaterdag geen rembours doet, krijg ik hem maandag. Ik zou gewoon bij alternate bestellen en dan onder rembours ben je niet een van de gelukkige zet je de bestelling stop. Zo wel dan zet je de bestelling stop bij mycom of wat dan ook en betaald je het tnt mannetje. en game maar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Paprika schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:35:
[...]

Koop dan gewoon meteen een degelijke voeding? Die zul je voor een 2e sowieso moeten kopen (zitten er maar 2 PCI-E aansluitingen op die voeding? }:O)
Ik heb een degelijke voeding anders had ik de kaart niet besteld ;) Ik twijfelde alleen of er 8-pins connectoren bij zaten maar ben nog eens gaan neuzen op zolder en ik was iets te voorbarig, er zitten er keurig twee bij, kuch enzo. Heb een modulaire voeding met 4 keer 6-pins en naar nu blijkt dus ook twee 8-pins.

Leuk is wel dat ik nu ook een 8800GTS512 kan bijplaatsen voor PhysX maar dan denk ik dat de voeding wel aardig op de proef gesteld gaat worden.

@devinjanssen >>> Zo had ik het ook in m'n hoofd inderdaad. Zodra ik de orderbevestiging van Alternate heb dan annuleer ik de bestelling bij Mycom.

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 20-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Het feit dat de 5870 voor 308,- bij mycom verkocht word is toch eigenlijk gewoon ENG!
Mycom is toch altijd wel 'behoorlijk' aan de prijs laten we zeggen normaal 20% hoger.
Daarmee zou een webshop hem vanaf 240 met winst moeten kunnen verkopen.

Zo links en rechts gaan ze gewoon voor 350,- de deur uit.
Dus dat is dan 45% bovenop de normale marge, dikke dop 3 bier dat ik hem daarvoor ga halen.
Ik begrijp wel dat er zat mensen zijn die het wel doen maar het begint wel erg exotisch te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 25-09 20:06
Nee, Mycom heeft eigenlijk gewoon voor 't eerst normale prijzen ;). Er stond al een tijdje geleden hier waarvoor bedrijven ze inkopen, dus veel minder kunnen ze niet vragen (paar euros) want anders draaien ze verlies bij 't verkopen ;).

[ Voor 58% gewijzigd door Paprika op 20-11-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, kreeg vandaag een mailtje van 4launch over de sapphire hd5850, waarin werd uitgelegd waarom het zo lang duurde met deze kaarten. het typische is alleen dat ze vandaag een aantal van deze kaarten zouden binnenkrijgen.. Ze staan ook op hun site weer op groen (leverbaar in 1-5 werkdagen), en hebben ze de prijs van (alleen) de Sapphire kaarten behoorlijk omhoog gegooid (50+ euro erbovenop ofzo).. Zou het zo zijn dat ze een aantal van deze kaarten hebben binnengekregen en inzien dat ze er veel meer winst op kunnen maken door ze gewoon voor 275 per stuk te verkopen vanwege de enorme vraag ipv ze naar de eerdere orders (voor 218 per stuk) op te sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46

Minkie

Groazers Unite.

Ik was vanmiddag bij Eurodiscount in Coevorden en zij hebben nog 1 XFX HD5850 voor 249.95 euro. Wel een demo modelletje. Hij staat niet op de site, maar dat stond die dinsdag ook niet.
Zie nu ook dat ze de Sapphire ook voor die prijs verkopen. Was afgelopen dinsag nog 226 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door Minkie op 20-11-2009 18:31 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:43:
[...]

Er wordt echt misbruik van gemaakt. En zeker als je 600 dollar omrekent naar euro's. Kom je op 400 euro schoon uit. Ik wacht al vanaf september 23 met het kopen van de HD5xxx serie. Denk dat ik gewoon voor de 5970 ga, en zeker voor Crysis met alles Very High en 8xAA en DIRT2 DX11. Dat worden mooie tijden. _/-\o_
600 dollar in de ex btw. Reken daar even shipping, opslag en btw bij, dan zit je al snel aan die 600 euro incl. verkoopprijs. Verder is het gewoon een vraag en aanbod spel, ieder product dat enigszins schaars is kost geld. Als je niet wil betalen dan wacht je tot er meer aanbod is, dan gaat de prijs vanzelf zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 25-09 08:12
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:16:
hm, kreeg vandaag een mailtje van 4launch over de sapphire hd5850, waarin werd uitgelegd waarom het zo lang duurde met deze kaarten. het typische is alleen dat ze vandaag een aantal van deze kaarten zouden binnenkrijgen.. Ze staan ook op hun site weer op groen (leverbaar in 1-5 werkdagen), en hebben ze de prijs van (alleen) de Sapphire kaarten behoorlijk omhoog gegooid (50+ euro erbovenop ofzo).. Zou het zo zijn dat ze een aantal van deze kaarten hebben binnengekregen en inzien dat ze er veel meer winst op kunnen maken door ze gewoon voor 275 per stuk te verkopen vanwege de enorme vraag ipv ze naar de eerdere orders (voor 218 per stuk) op te sturen?
Ja ik snap de actie van 4Launch eerlijk gezegd ook niet helemaal, een paar weken geleden gebeurde ook al zoiets, toen heb ik ze direct gemaild en kreeg toen als antwoord, dat ze deze bij een andere leverancier hadden ingekocht waar ze duurder waren.
Misschien is dit nu ook wel gebeurd maar geeft mij als klant wel een beetje raar gevoel, als er al tijden tegen mij gezegd wordt dat ik een goede kans maak dat ik vandaag mijn kaart zou kunnen krijgen, wat dus niet is gebeurd en vervolgens zie je eind van de dag wel de betreffende kaart te koop staan.
Vandaag werd me nog gezegd dat er helemaal niets was binnengekomen.
Ik hou het er dus maar weer op dat ik mijn kaart krijg van een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:23
Heb ook een nieuw systeem in elkaar gezet. Het enige dat nu ontbreekt is een degelijke videokaart. De 5970 klinkt leuk maar als dit zo voortduurt, neem ik wel genoegen met minder.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

nwnc schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:
Heb ook een nieuw systeem in elkaar gezet. Het enige dat nu ontbreekt is een degelijke videokaart. De 5970 klinkt leuk maar als dit zo voortduurt, neem ik wel genoegen met minder.
Heb je het over de prijs of over de levertijden ? Alternate kan namelijk de HD5970 uit voorraad leveren op het moment, ik krijg de kaart begin volgende week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:35

nFo

Op ebay staan trouwens ook wat 5850 kaarten, meestal uit hong kong.

AMD speak to Heaven Media about HD5000 shortages - DriverHeaven.net

[ Voor 71% gewijzigd door nFo op 20-11-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
nwnc schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:
Iets anders, weet je zeker dat de 5970 in je kast past? Want ik heb net ook een nieuwe pc besteld met een CM690 kast en daar past de 5970 met zijn 34,3 cm niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:56:
[...]

Iets anders, weet je zeker dat de 5970 in je kast past? Want ik heb net ook een nieuwe pc besteld met een CM690 kast en daar past de 5970 met zijn 34,3 cm niet in.
Mijn HD5770 past erin en heeft nog een goede 10 cm over. moet je maar even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Nou ik heb vanmiddag de Sapphire HD5850 besteld bij salland.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, hij krijgt ze 14dec weer binnen.
Maarja, hij had het inderdaad ook over een lijst, hij beweerd dat hij er 25 binnen krijg.
Dus ben benieuwd!

Nu is het voor mij niet zo'n probleem omdat ik van plan ben een nieuw systeem te gaan scoren op de hcc dagen.
Dus het maakt me niet uit of hij wat later komt, maarja 14 dec is wel wat laat.

Als ik hem bijvoorbeeld bij Mycom zie liggen neem ik hem mee en annuleer ik me order bij Salland Automatisering!

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
doesd00 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:40:
Nou ik heb vanmiddag de Sapphire HD5850 besteld bij salland.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, hij krijgt ze 14dec weer binnen.
Maarja, hij had het inderdaad ook over een lijst, hij beweerd dat hij er 25 binnen krijg.
Dus ben benieuwd!

Nu is het voor mij niet zo'n probleem omdat ik van plan ben een nieuw systeem te gaan scoren op de hcc dagen.
Dus het maakt me niet uit of hij wat later komt, maarja 14 dec is wel wat laat.

Als ik hem bijvoorbeeld bij Mycom zie liggen neem ik hem mee en annuleer ik me order bij Salland Automatisering!
Ik mag hopen dat je hem daar niet ziet en ook krijgt, er zijn nog een heel stel onder ons die wachten op hun bestelde kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
1 month 16 days and counting.

6 oktober besteld bij databyte, geen nieuws over wanneer ze weer van hun leverancier krijgen (verwachting maandag maar de verwachting van hun leverancier heeft al meermaals niet geklopt) en heb inmiddels de rest van mij bestelling appart laten verzenden (de volgende dag al binnen).
Klantenservice reageert snel, maar kunnen eigenlijk niets zinnigs zeggen tot hun leverancier weer kaarten doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:23
Werelds schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:11:
[...]

Ik mag hopen dat je hem daar niet ziet en ook krijgt, er zijn nog een heel stel onder ons die wachten op hun bestelde kaart ;)
Ik heb die kaart daar op 23 september besteld en wacht nog steeds. Als ik daar niet ondertussen #1 op de lijst sta, dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00bi3 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat het komt omdat er bij de grote webshops zoals cool-price en 4lauch, mede dankzij pricewatch, te veel te glijk is besteld en andere zoals Mycom, wat niet op de pricewatch staan niet zo veel bestellingen zijn gedaan, dus kortere wachttijden. alhoewel alternet wel op de pricewatch staat. maar die houdt ze volgens mij, zeker als je naar hun prijs stijging van afgelopen paar dagen bekijkt met opzet achter om meer winst te maken.
ik heb tbw maar 225 voor betaald bij Mycom Rotterdam
Een webshop met hogere omzet krijgt ook meer korting. Een webshop dat trouw bij je blijft afnemen krijgt op ten duur ook de voorkeur.

Alternate haalt niet zijn spul uit alleen NL / bas distributie, maar ook duitsland en partners.

De meeste (kleine) webshops zijn gewoon aangesloten bij bas, quote enz. Hier gelden vaak de normale tarieven terwijl alternate ze met bossen inkoopt. Kleine webshops kopen ook geen voorraden in. Als de prijs zakt zitten ze er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb hem hoor! >:)
ASUS HD5870 bij Alternate besteld.
Tot half januari wachten was mij toch echt te lang.
Nu lekker genieten van Eye-infinity en gaming ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Splinter Cell schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:13:
[...]

698 euro :P Ga toch liever voor die 718 euro versie. :')

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=572666

Dit gaat nergens meer over.
wow zo goedkoop instant buy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:42:
[...]

Een webshop met hogere omzet krijgt ook meer korting. Een webshop dat trouw bij je blijft afnemen krijgt op ten duur ook de voorkeur.

Alternate haalt niet zijn spul uit alleen NL / bas distributie, maar ook duitsland en partners.

De meeste (kleine) webshops zijn gewoon aangesloten bij bas, quote enz. Hier gelden vaak de normale tarieven terwijl alternate ze met bossen inkoopt. Kleine webshops kopen ook geen voorraden in. Als de prijs zakt zitten ze er wel mee.
Ja maar Mycom is met zijn 23 winkels en webshop zeker geen kleine jongen IMHO en zeker niet te vergelijken met alternet. de ene is een keten terwijl de andere EEN winkel. Mycom zoals hier eerder al vermeld, is altijd wat prijzen betreft aan de hogen kant maar alternet maakt het op het moment wel heel erg bont hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Tekla schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:37:
[...]

Ik heb die kaart daar op 23 september besteld en wacht nog steeds. Als ik daar niet ondertussen #1 op de lijst sta, dan weet ik het ook niet meer.
Volgens mij heeft Mycom daar min of meer schijt aan, kijk maar eens eerder in dit topic. Er zijn mensen die na jou besteld hebben en de kaart al hebben; er is zelfs iemand die naar de winkel is gegaan en hem zo mee heeft gekregen?

Tijd om weer eens contact met ze op te nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
N00bi3 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:34:
[...]

Ja maar Mycom is met zijn 23 winkels en webshop zeker geen kleine jongen IMHO en zeker niet te vergelijken met alternet. de ene is een keten terwijl de andere EEN winkel. Mycom zoals hier eerder al vermeld, is altijd wat prijzen betreft aan de hogen kant maar alternet maakt het op het moment wel heel erg bont hoor.
Waarom? Zolang mensen als wilden die kaarten blijven kopen zouden ze wel gek zijn om de prijs te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

N00bi3 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:34:
[...]

Ja maar Mycom is met zijn 23 winkels en webshop zeker geen kleine jongen IMHO en zeker niet te vergelijken met alternet. de ene is een keten terwijl de andere EEN winkel.
Ahum.

http://www.alternate.nl/html/index.html

http://www.alternate.at/html/index.html

http://www.alternate.es/html/index.html

http://www.alternate.be/html/index.html

http://www.alternate.de/html/index.html

Ik wil Alternate nu ook niet echt klein noemen met winkels in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Belgie. En dan ook nog mega grote filialen. Daarmee vergeleken is Mycom nog een kleintje denk ik qua omzet.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelis18
  • Laatst online: 06:19
Werelds schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:12:
[...]

Volgens mij heeft Mycom daar min of meer schijt aan, kijk maar eens eerder in dit topic. Er zijn mensen die na jou besteld hebben en de kaart al hebben; er is zelfs iemand die naar de winkel is gegaan en hem zo mee heeft gekregen?

Tijd om weer eens contact met ze op te nemen |:(
Wat ik gister te horen kreeg is dat alle Mycom filialen zelf de kaarten moet aanvragen via het systeem, dus in feite gewoon eigen voorraadbeheer. Gister stonden er dus een aantal in het systeem die door een enthousiaste medewerker meteen werden gereserveerd voor zijn filiaal. Ik had het geluk dat bij dat filiaal geen kaarten gereserveerd waren, waardoor ik dus de kaart direct kon reserveren en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
RappieRappie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:39:
[...]
Daarmee vergeleken is Mycom nog een kleintje denk ik qua omzet.
Qua omzet is Alternate inderdaad een veelvoud van mycom. (ja, alle fillialen tellen mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Cornelis18 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:39:
[...]

Wat ik gister te horen kreeg is dat alle Mycom filialen zelf de kaarten moet aanvragen via het systeem, dus in feite gewoon eigen voorraadbeheer. Gister stonden er dus een aantal in het systeem die door een enthousiaste medewerker meteen werden gereserveerd voor zijn filiaal. Ik had het geluk dat bij dat filiaal geen kaarten gereserveerd waren, waardoor ik dus de kaart direct kon reserveren en ophalen.
Dus met andere woorden, online bestellen dropt de order bij het filiaal dat je aangeeft, waarna dat filiaal vervolgens moet zorgen dat ze er rap genoeg bij zijn als er een levering binnenkomt? Beetje scheef systeem als dat zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van azerty geen info gekregen over een wachtlijst, maar wel op de 20.10 een sapphire 5850 besteld.
wie heeft nog bij azerty besteld (en gekregen)? dan weet ik ongeveer hoe ver ze zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
ze hoeven van my de prijzen niet te verlagen ten opzichte van origenele prijs maar ook niet verhogen op het moment dat ze wat slecht leverbaar zijn. je hoort hier dat soms de prijzen 50-150 euro in een week stijgen.
ik begrijp dat ze winst willen maken maar dit lijkt meer op misbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, geen misbruik. GEbruik.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
wel merkwaardig dat DAT niet voor alle winkels geld, vooral winkels die steeds de zelfde prijzen hanteren als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
RappieRappie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:39:
[...]

Ahum.

http://www.alternate.nl/html/index.html

http://www.alternate.at/html/index.html

http://www.alternate.es/html/index.html

http://www.alternate.be/html/index.html

http://www.alternate.de/html/index.html

Ik wil Alternate nu ook niet echt klein noemen met winkels in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Belgie. En dan ook nog mega grote filialen. Daarmee vergeleken is Mycom nog een kleintje denk ik qua omzet.
ok dat had ik even gemist maar dan zou je juist van zon grote keten verwachten dat ze iets meer terughoudend zouden zijn met rijsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
N00bi3 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:45:
ze hoeven van my de prijzen niet te verlagen ten opzichte van origenele prijs maar ook niet verhogen op het moment dat ze wat slecht leverbaar zijn. je hoort hier dat soms de prijzen 50-150 euro in een week stijgen.
ik begrijp dat ze winst willen maken maar dit lijkt meer op misbruik
Dat prijs verlagen gebeurd automatisch wel als de schaarste weg is, als er 10 aanbieders met hetzelfde product zijn koopt toch iedereen bij de goedkoopste. Zodra er maar 1 is die de producten heeft, zal deze vrij spel hebben om de prijs te bepalen. (tot op zekere hoogte natuurlijk) Uiteraard is dit gewoon het gevolg van het vraag en aanbod spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CD Romland heeft ook weer wat XFX HD5870 XXX kaarten op voorraad:

http://www.cdromland.nl/?...winfo=TRUE&prodnum=173415

Lekker goedkoop ook weer... Rennen!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:58:

Helemaal waar!

Ik heb er zojuist 1 besteld en ze hebben er nog een 10-tal liggen!

Nu snel Azerty bellen dat ze die van mij eraf kunnen schrappen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43
Kreeg net een mailtje van salland dat ze de Sapphire HD5970 pas op 4 januari 2010 kunnen leveren. Had ik ook wel verwacht gezien hun strakke prijs van 499,50, dus ik denk dat ik maar annuleer. Met één HD5870 lopen alle games behalve GTA IV echt volledig soepel op mijn systeem.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
399 euro :/ voor de 5870 dan had ik echt gewacht tot de 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
thx RappieRappie

besteld bij cd romland. Hopelijk maandag of dinsdag in huis.

wel iets duurder maar wel af fabriek iets overclocked.
Laat denk ik mijn bestelling voor de Sapphire ook uit staan dan probeer ik die wel te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door LeonNL op 21-11-2009 16:35 ]

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
na de mijne nog 9 op voorraad. Nu nog maar 5

http://www.hardware.info/..._5870_XXX_1GB_HD587AZND9/

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
RappieRappie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:58:

Bedankt voor de headsup! Dinsdag krijg ik de rest van mijn bestelde pc en dan kan ik daar nu ook een XFX HD5870 aan toevoegen. =D Hoef ik niet te bakkeleien met een 9800GT maar kan ik meteen full frontal blazen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Ze verkopen dus toch nog wel voor zo'n dikke prijs, toch wel logisch van de shops om de hoofdprijs proberen te vangen...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26

Apoca

Array Technology Industry

Sorry maar dat zijn toch geen fatsoenlijke prijzen meer zeg... :/

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
helaas wekt teveel vraag dit nu eenmaal op

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 25-09 08:12
Apoca schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:02:
Sorry maar dat zijn toch geen fatsoenlijke prijzen meer zeg... :/
Ja dat vind ik ook, dat is iemand een poot uit draaien, ik weiger daar aan mee te werken.
Maar goed je ziet het er zijn toch mensen die hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26

Apoca

Array Technology Industry

I know, maar als je ziet dat bij de toeleveranciers de prijzen gewoon bijna gelijk zijn gebleven sinds de release. Dan weet je wel wie hier zijn zakken zit te vullen. Maar goed als je niet wilt wachten, tja dan zul je moeten bloeden voor je GPU :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43
Apoca schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:34:
I know, maar als je ziet dat bij de toeleveranciers de prijzen gewoon bijna gelijk zijn gebleven sinds de release. Dan weet je wel wie hier zijn zakken zit te vullen. Maar goed als je niet wilt wachten, tja dan zul je moeten bloeden voor je GPU :)
Het begint nu zelfs interessant te worden voor mensen die nu een HD5870 bezitten om die weer te verkopen en tijdelijk met een andere videokaart te werken... :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hmm, helaas kon Alternate z'n beloftes ook niet waarmaken. Gisteren gemaild of ik uit voorraad kon bestellen, geen probleem, ze hadden de Asus HD5970 op voorraad en als ik bestelde via de site zou ik 'm begin volgende week hebben, nu krijg ik de orderbevestiging waarin staat dat de kaart niet uit voorraad leverbaar is.

Na wat heen en weer gemail blijkt dat ze voor de Asus geen levertijd kunnen geven maar de verwachting is dat ze de Sapphire met een dag of twee à drie (werkdagen neem ik aan) binnen zouden krijgen, onder voorbehoud uiteraard. Als de kaart binnen was bij ze dan zou ik wel een van de eerste zijn die de kaart opgestuurd krijgt. De order maar weer laten aanpassen, prijs is gelijk gebleven.

Ben benieuwd of ik nog wat van Mycom ga horen, we wachten weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
markmart33 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:28:
[...]

Ja dat vind ik ook, dat is iemand een poot uit draaien, ik weiger daar aan mee te werken.
Maar goed je ziet het er zijn toch mensen die hem kopen.
Tis een vrij land, je hoeft hem niet te kopen. :) Er zijn er nog maar 2 als ik de HWI prijsvergelijker mag geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Modbreak:Dat mag in V&A

[ Voor 122% gewijzigd door TERW_DAN op 22-11-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan welke spellen je erop hebt gespeeld!
En wat voor tweaking er heeft plaatsgevonden...
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:05
RappieRappie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:29:
Iemand mijn Sapphire HD5870 kopen als die 2 bij CD Romland verkocht zijn?

Voor 450 euro stuur ik hem op met een strikje erom, in mooi glimmend sinterklaaspapier. >:)

Echt spotgoedkoop man! Nérgens te krijgen!!! :> En; hij is al ingegamed, dus draait nog beter dan een nieuwe.

_O-
Ligt aan het pakpapier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 oktoberbestelling gemaakt ....

"Beste,

U heeft een XFX Videokaart PCI-e Radeon HD5850 1GB DVI/HDMI/DP Game in bestelling staan.
Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven onbekend. Dit betekend dat het nog tot enkele weken kan duren voordat hij geleverd gaat worden. Helaas kunnen wij hierover op het moment niet specifieker zijn.
Wenst u de bestelling ongewijzigd te laten?

Met vriendelijke groet,
"
:'(
Ik cancel de boel en ga er 1 in januari bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Iemand mijn Sapphire HD5870 kopen als die 2 bij CD Romland verkocht zijn?

Voor 450 euro stuur ik hem op met een strikje erom, in mooi glimmend sinterklaaspapier. >:)

Echt spotgoedkoop man! Nérgens te krijgen!!! :> En; hij is al ingegamed, dus draait nog beter dan een nieuwe.

_O-
Nee bedankt, voor die prijs koop ik liever twee 4870X2 kaarten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 01:31
Ik wacht wel mooi op een 2GB model van de 5870 en dan koop ik die eerst en dan het andere PC spul want anders heb ik dat binnen en dan zit ik tot Sint-juttemis op men videokaart te wachten. |:(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2020
Ik heb mijn 5870 besteld bij Azerty op 10 november. levertijd was 3 weken. ze hebben vanaf vandaag nog 3 dagen om dat waar te maken:P
Maarja, daarna zal ik nog wel een weekje wachten voordat ik echt iets anders ga proberen. Rest van het systeem is al bij hun binnen. dus alleen vidoekaart nog, owja en nog de dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:21:

"Beste,

U heeft een XFX Videokaart PCI-e Radeon HD5850 1GB DVI/HDMI/DP Game in bestelling staan.
Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven onbekend. Dit betekend dat het nog tot enkele weken kan duren voordat hij geleverd gaat worden. Helaas kunnen wij hierover op het moment niet specifieker zijn.

Met vriendelijke groet,
"
Was dat een copy-paste van het ontvangen bericht? Dan vind ik het wel slordig dat er spelfouten staan in bedrijfscommunicatie, maargoed, helaas ze je dat bij webshops wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:44:
ik heb van azerty geen info gekregen over een wachtlijst, maar wel op de 20.10 een sapphire 5850 besteld.
wie heeft nog bij azerty besteld (en gekregen)? dan weet ik ongeveer hoe ver ze zijn....
Ik heb ook een sapphire HD 5850 daar in bestelling staan. Iets later dan jou besteld geloof ik . De medewerker met wie ik mail wil niet zeggen op welke plaats ik in de wachtlijst sta. Ik zit serieus te overwegen om de HD 5850 toch ergens anders te bestellen wat dit duurt me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Toch apart dat alleen de Sapphire's goed leverbaar straks worden. Een site als Komplett verwacht gewoon 175 stuks van 5850, 97 stuks van de Vapor-X, nog eens 54 voor de normale 5870 en 140 stuks voor de 5970.

De rest is beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch echt dat er zo snel mogelijk wat Sapphire HD5850 kaarten bij Azerty binnen komen. Ik wacht nu al bijna een maand...

Hoezo worden alleen de Sapphire's goed leverbaar ? Ik ben er wel blij mee als dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Splinter Cell schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:59:
Toch apart dat alleen de Sapphire's goed leverbaar straks worden. Een site als Komplett verwacht gewoon 175 stuks van 5850, 97 stuks van de Vapor-X, nog eens 54 voor de normale 5870 en 140 stuks voor de 5970.

De rest is beduidend minder.
Verwachten en krijgen zijn 2 heel aparte dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[modbreak]
Dat mag in V&A
[/modbreak]
Weet niet hoor, was volgens mij niet al te serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

4launch heeft er nog 1x 5850 liggen, wel veel te duur. :/

http://www.4launch.nl/sho...xdvi-hdmi-dp/hardwareinfo

is weg

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 22-11-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Dat sapphire er meer krijgt is niet zo gek! De referentie kaarten van vrijwel alle fabrikanten komen van sapphire maar dan met een ander stikkertje

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 01:34:
[...]

Weet niet hoor, was volgens mij niet al te serieus bedoeld.
Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Gister een mailtje van Salland dat de verwachte levertijd van mijn Sapphire HD5850, 14 dec is!
Hoeveel winst geeft een crossfire setup? dus 2 HD5850 kaarten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien een tip tussen door maar ik had al redelijk snel mijn 5870 door gewoon even te vragen welk merk binnenkort levert.

Zo had ik mijn pc besteld bij bedrijf X en die vertelde me dat ze de 10 Asus kaarten een dag later binnenkregen en dat niemand deze in bestelling had staan. Toen heb ik er gelijk 1 besteld. En daar draai ik nu fijn mee. (- de driver problemen maar goed)

Op e-mail krijg je denk ik toch alleen maar standaard antwoorden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doesd00 schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:33:
Gister een mailtje van Salland dat de verwachte levertijd van mijn Sapphire HD5850, 14 dec is!
Hoeveel winst geeft een crossfire setup? dus 2 HD5850 kaarten??
Je kan natuurlijk ook zelf even Googlen, kost je minder tijd dan je berichtje typen ;)

Tweede hit op Google: http://www.guru3d.com/art...-5850-review-crossfire/17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:21:

"Beste,

Met vriendelijke groet,
"
:'(
Ik cancel de boel en ga er 1 in januari bestellen.....
Ik heb dezelfde mail van 4Launch gekregen over mijn Sapphire 5850... Overigens heb ik nu gehoord hoe het zit met de "voorraad" aan 5850's van 4Launch: Ze hebben bij een leverancier een voorraadje kaarten voor die hogere prijs. Ze bieden de eerste zoveel mensen van de wachtlijst de mogelijkheid om tegen bijbetaling deze kaarten te kopen, en anders blijf je gewoon op de lijst staan totdat de kaarten bij de leverancier die hem voor je originele prijs aanbood beschikbaar worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb je dat alleen gehoord, of ook bij hun geverifieerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 22-11-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Apoca schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:34:
op een of andere manier geloof ik dat niet helemaal.

Alle dure sites leveren wel met enige regelmaat kaarten uit terwijl degene die op adviesprijs leveren geen kaarten krijgen.

Of is het zo : toeleverancier -> groothandel-> winkel.

want het zijn niet alleen de winkels die de prijs omhoog doen, want dan kan je ze gewoon voor een normale prijs aankomen.

Maar komplet krijgt wel 100 kaarten terwijl andere er 0 krijgen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:35:
op een of andere manier geloof ik dat niet helemaal.

Alle dure sites leveren wel met enige regelmaat kaarten uit terwijl degene die op adviesprijs leveren geen kaarten krijgen.

Of is het zo : toeleverancier -> groothandel-> winkel.

want het zijn niet alleen de winkels die de prijs omhoog doen, want dan kan je ze gewoon voor een normale prijs aankomen.

Maar komplet krijgt wel 100 kaarten terwijl andere er 0 krijgen.
Ik geloof nooit dat Ati de prijzen drastisch verhoogd heeft omdat ze slecht kunnen leveren, dat zou een rel van jewelste opleveren. Maar er zitten along the way zeker wat mensen hun zakken te vullen, dat is wel duidelijk.

Maargoed, dat is marktwerking. Moet je ook maar niet het nieuwste van het nieuwste willen :9 Als leverancier zou ik het nu ook wel weten, blijkbaar zijn sommige mensen min of meer bereid er voor neer te leggen wat er voor gevraagd wordt. Dat is ook wel eens leuk in een branche waar normaal met minimale marges gewerkt wordt. Eén zo'n kaart kan misschien wel tien of twintig keer de winst van een ander product opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:42:
[...]

Ik geloof nooit dat Ati de prijzen drastisch verhoogd heeft omdat ze slecht kunnen leveren, dat zou een rel van jewelste opleveren. Maar er zitten along the way zeker wat mensen hun zakken te vullen, dat is wel duidelijk.

Maargoed, dat is marktwerking. Moet je ook maar niet het nieuwste van het nieuwste willen :9 Als leverancier zou ik het nu ook wel weten, blijkbaar zijn sommige mensen min of meer bereid er voor neer te leggen wat er voor gevraagd wordt. Dat is ook wel eens leuk in een branche waar normaal met minimale marges gewerkt wordt. Eén zo'n kaart kan misschien wel tien of twintig keer de winst van een ander product opleveren.
Ik ook niet, maar ik denk dat het toch de leverancier is die "omgekocht" wordt door de winkels die gewoon extra betalen en niet leveren aan andere winkels die het voor de "normale" prijs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:27:
[...]

Ik ook niet, maar ik denk dat het toch de leverancier is die "omgekocht" wordt door de winkels die gewoon extra betalen en niet leveren aan andere winkels die het voor de "normale" prijs verkopen.
Ja, tuurlijk. Die is ook niet gek, daar geldt hetzelfde verhaal voor natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar mijn HD5850 verwissel voor een HD5770 of HD4890. Ik wacht nu al een maand op de HD5850. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:29:
Ik denk dat ik toch maar mijn HD5850 verwissel voor een HD5770 of HD4890. Ik wacht nu al een maand op de HD5850. Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon even wachten, maargoed, ik ga altijd voor de lange termijn met dit soort dingen. Een HD4890 is nu leuk maar als er mooie DX11 spellen uitkomen sla je jezelf voor je hoofd (tesselation!). Een 5770 zou nog een optie zijn, maar die moet je waarschijnlijk weer eerder vervangen.

Geduld hebben kan knap lastig zijn, maar ik denk wel dat het loont in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik wel mijn order laat splitsen , dan kan ik in ieder geval mijn kast in elkaar zetten.
Ik denk dat ik ook maar gewoon blijf wachten op de HD5850. Bedankt voor je advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:50:
[...]
Ja, tuurlijk. Die is ook niet gek, daar geldt hetzelfde verhaal voor natuurlijk :)
Nou ja ik kan me vanuit ATI/AMD goed voorstellen dat je niet wil dat de leveranciers aan winkels bepaalde winkels voorrang geven omdat die de leverancier meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:40:
Ik denk dat ik wel mijn order laat splitsen , dan kan ik in ieder geval mijn kast in elkaar zetten.
Ik denk dat ik ook maar gewoon blijf wachten op de HD5850. Bedankt voor je advies ;)
Soms weet je zelf eigenlijk wel wat het beste is, maar heb je even iemand anders nodig om het tegen je te zeggen (met name bij consequenties die je eigenlijk anders zou willen hebben) ;)
Kevinp schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:42:
Nou ja ik kan me vanuit ATI/AMD goed voorstellen dat je niet wil dat de leveranciers aan winkels bepaalde winkels voorrang geven omdat die de leverancier meer betalen.
Ik denk dat Ati daar weinig over te zeggen heeft. Ja, ze kunnen levering weigeren, maar dan krijg je weer allemaal contractueel gezeur. Daarnaast willen ze dat natuurlijk ook niet allemaal in de gaten houden.

Ik denk dat wanneer ze daar moeilijk over gaan doen die leveranciers zeggen dat ze dan maar gewoon genoeg producten moeten uitleveren. Want zo is het natuurlijk eigenlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevinp schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:42:
[...]

ATi/AMD leverd geen videokaarten aan leveranciers. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:01:
Ghe, ben niet zo scherp op het moment, te kort geslapen en gister te veel gezopen.

Denk dat Ati er daardoor inderdaad helemaal weinig over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:52:
[...]

Ik heb ook een sapphire HD 5850 daar in bestelling staan. Iets later dan jou besteld geloof ik . De medewerker met wie ik mail wil niet zeggen op welke plaats ik in de wachtlijst sta. Ik zit serieus te overwegen om de HD 5850 toch ergens anders te bestellen wat dit duurt me te lang.
Same here. Ik heb daar ook regelmatig contact met iemand met betrekking tot de levertijd tot een 5850. De reactie is dat ze niet kunnen zeggen waar ik ergens in de wachtlijst sta. Dat lijkt me sterk dus ze willen het niet zeggen. Hun verwachting is dat mijn kaart besteld op 23 okt. binnen is begin januari 2010.
Mailtje wordt daarna overigens afgesloten met een standaard reply over de leverproblemen.

De order heb ik maar geannuleerd en bestel in februari wel een 5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:45:
[...]

Soms weet je zelf eigenlijk wel wat het beste is, maar heb je even iemand anders nodig om het tegen je te zeggen (met name bij consequenties die je eigenlijk anders zou willen hebben) ;)
Klopt helemaal :P
-The_Mask- schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:01:
[...]

ATi/AMD levert toch aan bv. Sapphire? Sapphire is de leverancier en levert aan de webshops ? Of zitten daar nog distributeurs tussen ? Want een grote webshop kan net zo goed zijn eigen distributeur zijn en dus levert ATi wel aan leveranciers. Of klopt hier niks van :o :P
Picaroon schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:15:
[...]

Same here. Ik heb daar ook regelmatig contact met iemand met betrekking tot de levertijd tot een 5850. De reactie is dat ze niet kunnen zeggen waar ik ergens in de wachtlijst sta. Dat lijkt me sterk dus ze willen het niet zeggen. Hun verwachting is dat mijn kaart besteld op 23 okt. binnen is begin januari 2010.
Mailtje wordt daarna overigens afgesloten met een standaard reply over de leverproblemen.

De order heb ik maar geannuleerd en bestel in februari wel een 5870.
Ik ga morgen gewoon bellen naar Azerty. Het slaat nergens op dat ze me dat niet kunnen vertellen want er moet wel een wachtlijst zijn. Ze sturen die kaarten die ze binnenkrijgen toch naar de eerste die hem besteld heeft?
Het lijkt me sterk dat ze willekeurig mensen uitkiezen.
Ik wacht wel gewoon op mijn HD5850.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:16:
Ik ga morgen gewoon bellen naar Azerty. Het slaat nergens op dat ze me dat niet kunnen vertellen want er moet wel een wachtlijst zijn. Ze sturen die kaarten die ze binnenkrijgen toch naar de eerste die hem besteld heeft?
Het lijkt me sterk dat ze willekeurig mensen uitkiezen.
Ik wacht wel gewoon op mijn HD5850.
Ze zijn denk ik bang dat mensen gaan wachtlijstshoppen. 'Daar ben ik nummer 12 en daar ben ik nummer 32, dus ik ga wel naar die.' Vergeten mensen vaak wel even dat verschillende webshops ook verschillende aantallen krijgen, dus eigenlijk zegt je plaats op die lijst vrij weinig (tenzij je nummer 1043 bent natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:28:
[...]

Ze zijn denk ik bang dat mensen gaan wachtlijstshoppen. 'Daar ben ik nummer 12 en daar ben ik nummer 32, dus ik ga wel naar die.' Vergeten mensen vaak wel even dat verschillende webshops ook verschillende aantallen krijgen, dus eigenlijk zegt je plaats op die lijst vrij weinig (tenzij je nummer 1043 bent natuurlijk ;))
Nou ik heb alles al betaald enzo dus ik ga niet overal mijn bestelling plaatsen en dan maar wachten waar ik het snelst ben. Ik wil het gewoon weten maar ik krijg morgen wel te horen waarom ze dat niet gewoon in de mail zeggen. Er is sowieso een wachtlijst , dat moet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ze houden je we aan het lijntje, 4launch meld wel netjes waneer er een levering komt, maar ze kunnen geen voorspelling doen of er iets voor mij bij zit. Ik heb de rest van mn computer al gebouwd en getest met andermans kaart, maar die staat nu te verstoffen, doodzonde! Kan ik nu beter voor 35 euro een kaartje kopen die ik daarna weg moet doen omdat ik er niks aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Ik ga morgen mij order bij Salland wijzigen, heb een Sapphire 5850 besteld en al betaald, maar ik wil hem wijzigen zodat ik onder rembours betaal.
Dan krijg ik het geld weer op me rekening en ga ik kijken bij de HCC.
Als hij daar ligt neem ik hem mee en annuleer ik me order bij Salland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 19:56
Ik heb bij 4 launch de Sapphire 5850 in bestelling, te horen gekregen dat ik nummer 35 ben..... Ik heb zelf al geschat dat het nog anderhalve maand zal duren, zeker met de kerstdagen die erbij komen. Gezien de extreme levertijd heb ik tevens twee 5770's besteld bij een andere winkel, een stukje duurder maar hopelijk sneller geleverd......

Het is begrijpelijk dat mensen het bij meerdere winkels gaan proberen, logisch natuurlijk als er zoveel verdachte acties door winkels plaatsvinden. Het zal nog wel een tijd duren voordat er ook maar iets zal arriveren maar goed dan maar wachten, 50 euro extra betalen voor een videokaart die spontaan bij een andere leverancier vandaan komt dat doe ik niet.

Probeer als consument maar eens te bewijzen dat ze zich niet aan de wachtrij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 24-09 16:22
Heeft er iemand in de afgelopen 3 weken eigenlijk al een 5850 (en dan met name de club3d, maar andere merken is ook interessant) mogen ontvangen van cool-prices?

Ik hoor dat veel mensen daar bestellen maar heb nog helemaal niet zien reageren dat ze ook maar 1 kaart hebben uitgeleverd.
Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.