Heb me die Club3D besteld bij Databyte. Echter met bankoverschrijving, dus hoop dat ze dat exemplaar in stock dan wel degelijk voor mij reserveren (na mijn bestelling is stock nu 0).
Inderdaad, ik heb net de bevestiging gekregen en dan heb ik het stel zo goed als zeker morgen in huis.Sahib_kiran schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:53:
@Morgion
Thx, vrijwel zeker dat jij die van jou ook opgestuurd krijgt.
Olie op het vuur!
Prijzen 5 tot 10% omhoog, schaarste houdt aan tot ~ mei.
http://www.techreport.com/discussions.x/18530
Prijzen 5 tot 10% omhoog, schaarste houdt aan tot ~ mei.
http://www.techreport.com/discussions.x/18530
D3 armory: DeGrand-2382
En toen was ik blij dat ik toch maar alvast een tijdelijke kaart heb aangeschaft.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Met de wet koop of afstand kan je natuurlijk binnen 7 dagen een product terugsturen en je geld terugkrijgen.
Maar ik vroeg me af of dit ook geldt als je de producten ophaalt?
Kan je bijvoorbeeld bij meerdere webshops een videokaart bestellen, er voor kiezen deze af te halen en dan zodra 1 van de webshops de kaart kan leveren, de rest annuleren?
Aangezien de 5850 nogal moeilijk leverbaar is op het moment.
Maar ik vroeg me af of dit ook geldt als je de producten ophaalt?
Kan je bijvoorbeeld bij meerdere webshops een videokaart bestellen, er voor kiezen deze af te halen en dan zodra 1 van de webshops de kaart kan leveren, de rest annuleren?
Aangezien de 5850 nogal moeilijk leverbaar is op het moment.
Asus HD5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/nl/product/10175
Asus HD5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/nl/product/10164
Asus HD5870 op voorraad
Mooie prijzen ook, zo'n 50/60 euro boven de prijzen die ze normaliter zouden kosten als ik het goed heb +-20 a 25% erop dus
Maar goed als je ze wilt hebben tja je moet er iets voor over hebben, ik wacht nog wel even af tot mei/juni
Geduld is een schone zaak;)
Maar goed als je ze wilt hebben tja je moet er iets voor over hebben, ik wacht nog wel even af tot mei/juni
Geduld is een schone zaak;)
Liefhebber van Tweakers
269 en 359 zijn momenteel erg strakke prijzen om ergens uit voorraad een HD58x0 kaart te kunnen kopen. De dollar doet momenteel weinig goeds, schaarste is allang niet meer het enige component wat de prijzen de laatste tijd opdrijft.
Had inmiddels wel verwacht dat het wel weer zou dalen, maar nee. Had de Asus 5850 begin februari gekocht voor €279,- incl. en was toen al van mening dat dit de topprijs zou zijn voor een stock 5850. Maar als ik het zo bekijk worden ze alleen maar hoger en hoger.
@ Xaphod:
Die grappenmakers bij MyCom zijn echt niet te geloven. Helaas ben je niet de enige, maar vind het echt belachelijk dat ze de klanten zo behandelen.
@ Xaphod:
Die grappenmakers bij MyCom zijn echt niet te geloven. Helaas ben je niet de enige, maar vind het echt belachelijk dat ze de klanten zo behandelen.
Het ligt ook meer aan dat er geen concurrentie is en natuurlijk als je bekijkt dat er nog wel eens hogere prijzen worden gehanteerd voor kaarten die op voorraad zijn tja dit zijn dan koopjes dat staat vastdominator schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:10:
269 en 359 zijn momenteel erg strakke prijzen om ergens uit voorraad een HD58x0 kaart te kunnen kopen. De dollar doet momenteel weinig goeds, schaarste is allang niet meer het enige component wat de prijzen de laatste tijd opdrijft.
De wisselkoers tja omgerekend zou een 5850 bv +-220 euro kosten want in amerika koop je hem rond de 300 dollar, er komt dan van alles boven op dus je hebt wel zeker een punt dat het ook hier deels aan ligt
Dat de chipbakker ook nog steeds niet alles op orde heeft helpt ook niet mee. Denk dat het meer een samenloop is van verschillende redenen
Maar goed ik ga er niet in mee, dat webwinkels nu flink willen cashen begrijp ik ook goed daar niet van:)!
[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 04-03-2010 10:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Kreeg gisteren de volgende mail van Azerty:
Ik denk dat ik ga vragen om de hardware die wel op voorraad is alvast te sturen, en dan ga ik wel met een oude videokaart (heb ergens nog een 9800Pro liggen) van start. Niet ideaal, maar ik ben mijn huidige PC meer dan zat.
15/2 besteld, 17/2 bevestiging gekregen dat de betaling binnen was (ook voor een zooi andere hardware, iets meer dan 1000e). In mijn geval gaat het om de Club3D 5850.U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie. Helaas zijn er productieproblemen geweest bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren. Hierdoor werden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten. Gezien de populariteit van deze kaart loopt de levertijd erg op. Op dit moment is er dus weinig te zeggen over een verwachte leverdatum. Omdat het hier om de nieuwste kaarten gaat is er geen gelijkwaardig alternatief die beter leverbaar is.
Ik denk dat ik ga vragen om de hardware die wel op voorraad is alvast te sturen, en dan ga ik wel met een oude videokaart (heb ergens nog een 9800Pro liggen) van start. Niet ideaal, maar ik ben mijn huidige PC meer dan zat.
een 9800pro...zijn die er in pci-e?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Goed punt, zal ik moeten checken. Anders moet ik de 7900GT uit mijn huidige PC halen, maar dat is niet direct heel praktisch. We'll see.superwashandje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:38:
Owh pas twee weken. Ik wacht al meer dan 4 maanden op mijn 5970 van salland.....Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:32:
[...]
15/2 besteld, 17/2 bevestiging gekregen dat de betaling binnen was (ook voor een zooi andere hardware, iets meer dan 1000e). In mijn geval gaat het om de Club3D 5850.
Ik weet wel zeker van nietsuperwashandje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:38:
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 04-03-2010 11:09 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
hehe, zoiets leek mij ook. vandaar dat ik hem er ff op wees 
van de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk in eerste instantie gewoon veel te veel vragen...
hah, eigenlijk zou er een regeling moeten zijn die stelt dat elke week na oorspronkelijk beloofde levertijd er een paar euro vanaf gaat. spoort de winkels tenminste aan om er moeite voor te doen.Owh pas twee weken. Ik wacht al meer dan 4 maanden op mijn 5970 van salland.....
van de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk in eerste instantie gewoon veel te veel vragen...
[ Voor 76% gewijzigd door superwashandje op 04-03-2010 11:24 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Op mn werk ligt al wekenlang een 5870 op voorraad van asus maar in dat is in een klein dorpje waar je zo'n dure kaart niet gemakkelijk weet te slijten
Twijfel nog of ik hem zelf maar een keer meeneem.
Twijfel nog of ik hem zelf maar een keer meeneem.
@Astenu
Als ik jou was zou ik gewoon de webwinkels blijven volgen, zoals iemand in dit topic al eerder heeft aangegeven heeft volgens mij Salland als een van de weinige winkels geen 58/9xx serie kaarten geleverd. (ik kan het natuurlijk ook mis hebben ;p)
Als ik jou was zou ik gewoon de webwinkels blijven volgen, zoals iemand in dit topic al eerder heeft aangegeven heeft volgens mij Salland als een van de weinige winkels geen 58/9xx serie kaarten geleverd. (ik kan het natuurlijk ook mis hebben ;p)
Ik heb geen haastSahib_kiran schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:29:
@Astenu
Maar ik heb die 5970 voor een mooie prijs besteld. En daarvoor wil ik em ook hebben. 600 euro is me te duur. En hij zou eind deze maand binnen komen..... ik geloof er niets van maar als dat wel zo is is dat heel mooi
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Sapphire 5850 1GB Toxic bij MaxICT
https://maxict.nl/product...GB_GDDR5_TOXIC?btwview=in
Nog 24 op voorraad, toen ik bestelde op maandag waren er nog 27.
Ik had gebeld, en toen liep de werknemer even naar het magazijn en bevestigde de voorraad.
Dit van mij is gister verzonden en komt vandaag binnen
Volgens deze review is hij even snel als een stock 5870 als je hem overclocked:
www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd5850_toxic/
Nog 24 op voorraad, toen ik bestelde op maandag waren er nog 27.
Ik had gebeld, en toen liep de werknemer even naar het magazijn en bevestigde de voorraad.
Dit van mij is gister verzonden en komt vandaag binnen
Volgens deze review is hij even snel als een stock 5870 als je hem overclocked:
www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd5850_toxic/
morgen komt er zowaar 1X msi 5850 binnen
staan al 25 5000 series kaarten in de backorder bij levernaciers
staan al 25 5000 series kaarten in de backorder bij levernaciers
In België van hetzelfde, als er een winkel ze in stock heeft dan gaan ze voor 280 euro over de toonbank. Is mij net iets te veel aangezien ik mijn eerste 5850 voor 249 euro gekocht heb. Zit momenteel te wachten op een Powercolor aangezien mijn voorkeur daar naaruit gaat of mss ASUS. Powercolors zouden goed overclocken (op vlak van BIOS)
Wat is eigenlijk het normale prijsniveau van de HD5850, wanneer alle schaarste voorbij is?
Heb net een nieuwe pc gebouwd, maar wegens de slechte leverbaarheid besloten nog maar even met m'n 8800GT door te tuffen.
Heb net een nieuwe pc gebouwd, maar wegens de slechte leverbaarheid besloten nog maar even met m'n 8800GT door te tuffen.
hoi
voorlopig zal de prijs niet noemenswaardig dalen, de yields zijn nog steeds slecht. Ook komt fermi pas over een half jaar uit. Het duurt dus nog denk ik minstens driekwart jaar voordat de prijs gaat dalen
Digitique wijziging order statusDharion schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:05:
Asus HD5850 op voorraad
Asus HD5870 op voorraad
Uw pakket is verstuurd met de barcode
(5850)
Azerty order maar even geannuleerd.
Danku:)
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
release date van fermi is als het goed is 26 of 27 maart. uiteraard een dikke vette paperlaunch, maar 6maanden is wel een heel lange tijd. mag toch aannemen dat er wel wat in stock zijn daarvoor. of ze zijn dan al uitverkocht...
Verwijderd
Ik volg dit topic nu al een maand of 4 en ik verbaasde mij telkens weer dat er zoveel mis gaat, er is AMPER of NIET aan kaarten te komen , reden om voor mij pas de rest te gaan kopen als ik de Vid Kaart zou hebben ...
ik heb zelf ook slechte ervaringen met verschillende winkels , met info over die producten ( in mijn geval gaat t om de Radeon 5970, die soms wel op voorraad aangeeft maar niet te bestellen ivm zogenaamd uitleveren aan eerdere bestellingen ......waardeloos, zelfs een prijsstijging van 75 Euro op t moment van op voorraad is niet te geloven .....
nee
ik heb zelf ook slechte ervaringen met verschillende winkels , met info over die producten ( in mijn geval gaat t om de Radeon 5970, die soms wel op voorraad aangeeft maar niet te bestellen ivm zogenaamd uitleveren aan eerdere bestellingen ......waardeloos, zelfs een prijsstijging van 75 Euro op t moment van op voorraad is niet te geloven .....
nee
[ Voor 48% gewijzigd door Edmin op 05-03-2010 13:26 ]
Jij blij!
En een hoop mensen hier jaloers!
*excl. me 
Edit: de goedkoopste in de PW is de Sapphire (zie bovenaan pagina) van 504 euro

Edit: de goedkoopste in de PW is de Sapphire (zie bovenaan pagina) van 504 euro
[ Voor 40% gewijzigd door Fid3lity op 05-03-2010 13:18 ]
In je mailboxVerwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:19:
Hi Ed_L,
zal misschien heel stom klinken maar waar vind ik "de mail" kan t ook niet op de FAQ's vinden , snap al waar t over gaat, sorry had de regels niet goed gelezenmaar wilde m toch even lezen ... !? thanx !

Mijn Sapphire 5850 Toxic is binnengekomen van MaxICT.nl
ze hebben er nog 22.
295,- incl btw
ze hebben er nog 22.
295,- incl btw
Ik zie die prijzen zo voorbij komen in dit topic, waar niet voor 4 a 5 tientjes meer een HD5870 ipv een HD5850?
Omdat een 5850 gemakkelijk tot 5870 snelheden geclockt kan worden.
maar is dan alsnog niet even snel, er zit wel meer verschil tussen een 5850 en 5870 behalve de clock snelheden.
euh. ze zijn goed te krijgen hoor alleen betaal je wat meer. De launch prijs was gewoon te laag.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:13:
Ik volg dit topic nu al een maand of 4 en ik verbaasde mij telkens weer dat er zoveel mis gaat, er is AMPER of NIET aan kaarten te komen , reden om voor mij pas de rest te gaan kopen als ik de Vid Kaart zou hebben ...
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Plus dat de euro aardig in waarde is gezakt. Dus import van dit soort kaarten relatief gezien duurder geworden.brilsmurfffje schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:29:
voorlopig zal de prijs niet noemenswaardig dalen, de yields zijn nog steeds slecht. Ook komt fermi pas over een half jaar uit. Het duurt dus nog denk ik minstens driekwart jaar voordat de prijs gaat dalen
Ook net besteld. Die prijs die je noemt was tot een uur geleden. Hij is nu €299, gister trouwens €289 Dat is nog eens up-to-date marktwerkingbrilsmurfffje schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:35:
ze hebben er nog 22.
295,- incl btw
Ze bezorgen heel netjes bij maxict.nl
Ze zijn ook heel aardig, ik heb ze zowat iedere dag gebeld want die order status op de website zegt niet zoveel
Het is echt een mooie kaart, alleen jammer dat de PCB blauw is
Ik ga hem van het weekend inbouwen.
Ze zijn ook heel aardig, ik heb ze zowat iedere dag gebeld want die order status op de website zegt niet zoveel

Ik ga hem van het weekend inbouwen.
Verwijderd
De waarheid van de "juiste"prijs zal ongetwijfeld in t midden liggen ...al zijn de verschillen best wel groot ..., maar mijn inziens heeft t geen zin om een "laagste Prijs" te melden als je toch niet kan leveren ... al levert je dat als 'winkel' wel de top positie op in de pw ( zal vast wel een strategie achter zitten ) , en op t moment dat ie dan toch voorradig komt ..., rammen ze de prijs ineens omhoog ..hmmmm...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 17:58 ]
er zijn weer een aantal 5970 onderweg
MSI R5970-P2D2G ATI performance PCI-E 2.0 2048MB GDDR5 512bit 2xDVI
word 12.03.10*
CLUB3D ATI HD 5970 Hemlock 2048MB GDDR5 PCI-E 2.0 2xDVI/1xDisplay port 256Bit Retail
19.03.10 verwacht
word 12.03.10*
CLUB3D ATI HD 5970 Hemlock 2048MB GDDR5 PCI-E 2.0 2xDVI/1xDisplay port 256Bit Retail
19.03.10 verwacht
Verwijderd
Wat is een aantal? 10? 100? 1000? en hoeveel staan er nog in backorder?qonstant schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:46:
word 12.03.10*
19.03.10 verwacht
Hoop dat iedereen zijn langverwachte kaartje snel in ontvangst kan nemen.
Maar lijkt me dat mensen die er vandaag 1 bestellen nog wel even kunnen wachten.
Ik krijg gelukkig wo/do mijn nieuwe kaartje welke ik via Patwo heb gekocht
Verwijderd
Volgens mij kwam er 1 MSI binnen? En heb deze gister avond maar gelijk bij jou gereserveerd qonstant.qonstant schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:46:
word 12.03.10*
19.03.10 verwacht
Zat ondertussen al meer dan een maand te wachten op een 5970 bij meerdere shops en dat schoot van geen kant op.
dat klopt maar er is meer onderweg dan 1 stuk order is opgeschaaltVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Volgens mij kwam er 1 MSI binnen? En heb deze gister avond maar gelijk bij jou gereserveerd qonstant.
Zat ondertussen al meer dan een maand te wachten op een 5970 bij meerdere shops en dat schoot van geen kant op.
Bij welke shop is dit?qonstant schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:46:
word 12.03.10*
19.03.10 verwacht
Verwijderd
JOEPIE!!! Heb mijn HD5970 binnen! 
Patwo heeft hem supernetjes verpakt verzonden!
Morgen is als het goed is de overige hardware ook binnen dus van het weekend flink aan de slag!
Tot in het Ati5x ervaringen topic :+>
Patwo heeft hem supernetjes verpakt verzonden!
Morgen is als het goed is de overige hardware ook binnen dus van het weekend flink aan de slag!
Tot in het Ati5x ervaringen topic :+>
hummm ineens zie je aardig wat mensen die een 5970 geleverd hebben gekregen. Ik ben benieuwd of ik mijn Gigabyte kaart dan ook nog ga krijgen. Zal salland weer eens mailen
Volgens mij is levering 5970 nog steeds sporadisch.Astennu schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:32:
hummm ineens zie je aardig wat mensen die een 5970 geleverd hebben gekregen. Ik ben benieuwd of ik mijn Gigabyte kaart dan ook nog ga krijgen. Zal salland weer eens mailen
Heb mijn MSI 5970 al "lang" binnen maar ik heb nog een Sapphire in bestelling staan bij Mycom, deze had al een maand binnen moeten zijn!
Ben benieuwd wanneer hij hier echt binnen komt..
Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader
vreemd, je bent zelf immers ook blauwbrilsmurfffje schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:11:
Simplicity is de bom...
Vorige week vrjdag besteld voor dezelf prijs, nog niet geleverdbrilsmurfffje schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:35:
ze hebben er nog 22.
295,- incl btw
zijn er nu nog 4 en de prijs is omhoog geschoten...
Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 TOXIC PCI-E DP DUAL DVI-I HDMI DX11 IN
Fabrikant Sapphire
Fabrikantnr. 11162-05-40R
Levertijd 1-3 werkdagen
EAN-code 4895106250093
Voorraad 4 VERNIEUW NU
Aantal
PRIJS 428 euro

https://maxict.nl/product...N_HD_5850_1GB_GDDR5_TOXIC
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
hoe lang is de 5850 eigenlijk, mijn 4870 zit nu al bijna tegen me hdd rack aan. weet iemand zo hoe lang de kaart in cm is ?
Ik heb hem niet kunnen vergelijken met mijn oude 4870 1GB, maar hij is op het gezicht niet groter.
http://www.digitique.nl/n...or-hd5870-1gb-gddd5-pci-e
Powercolor HD5870
- oops dubbelpost
Powercolor HD5870
- oops dubbelpost
[ Voor 5% gewijzigd door Dharion op 11-03-2010 14:24 ]
Salland reageert niet snel de MSI Lightning zou eind volgende week voor het eerst binnen moeten komen. Ik ben benieuwd....johnnyvd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:59:
[...]
Volgens mij is levering 5970 nog steeds sporadisch.
Heb mijn MSI 5970 al "lang" binnen maar ik heb nog een Sapphire in bestelling staan bij Mycom, deze had al een maand binnen moeten zijn!
Hier hetzelfde, was toen nog 22 voorraad. Zaterdag wel mail gehad "verwerkt en verzonden". Anders vanmiddag maar eens bellen. Hoop niet dat het een lokkertje was. Ik ga echt geen geld toeleggen.ninoxps schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:18:
Vorige week vrjdag besteld voor dezelf prijs, nog niet geleverd
Ik heb inmiddels een verzonden bericht gehad + een track en trace nummerMaranello schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:55:
[...]
Hier hetzelfde, was toen nog 22 voorraad. Zaterdag wel mail gehad "verwerkt en verzonden". Anders vanmiddag maar eens bellen. Hoop niet dat het een lokkertje was. Ik ga echt geen geld toeleggen.
Prijs is wel weer aangepast naar een ''normale'' prijs
evengoed is die wel 10 euro duurder dan dat ik hem vorige week heb aangeschaft
En bezorging is ook erg traag bij max ict bij mij, Vrijdag besteld, zaterdag was de order van het magazijn ontvangen en verwerkt. En vandaag pas verstuurt....
Mijn HD5850 die ik bij databyte had besteld was veel sneller verwerkt en bezorgd
[ Voor 5% gewijzigd door ninoxps op 11-03-2010 22:39 ]
Voor de liefhebbers, er zijn er nog 2 voor 277euro (weer hebben ze de prijs gewijzigd)
Nu is jullie kans!
Voor de liefhebbers, er zijn er nog 2 voor 277euro (weer hebben ze de prijs gewijzigd)
Nu is jullie kans!
Voor mensen die ze goedkoop willen, in de UK kan je ze voor leuke prijzen krijgen:
http://www.overclockers.c...duct.php?prodid=GX-215-AS
(240 euro)
.
(240 euro)

Powercolor schijnt wel leverbaar te zijn :johnnyvd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:59:
[...]
Volgens mij is levering 5970 nog steeds sporadisch.
pricewatch: Powercolor HD5970 2GB GDDR5 PCI-E
Verwijderd
Heb dinsdag de 'overige' spullen uit de bestelling ontvangen, krijg nu net een bevestiging dat de videokaart verzonden is. Nou goed, misschien komt ie morgen binnen, kan ik toch nog de hele zooi in 1x in elkaar laten zetten. Maar Azerty heeft dus blijkbaar weer wat voorraad binnen gehad.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:32:
[...]
15/2 besteld, 17/2 bevestiging gekregen dat de betaling binnen was (ook voor een zooi andere hardware, iets meer dan 1000e). In mijn geval gaat het om de Club3D 5850.
Heb er vandaag 1 besteld... 233 euro (excl. BTW)ninoxps schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:18:
[...]
Vorige week vrjdag besteld voor dezelf prijs, nog niet geleverd
zijn er nu nog 4 en de prijs is omhoog geschoten...
Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 TOXIC PCI-E DP DUAL DVI-I HDMI DX11 IN
Fabrikant Sapphire
Fabrikantnr. 11162-05-40R
Levertijd 1-3 werkdagen
EAN-code 4895106250093
Voorraad 4 VERNIEUW NU
Aantal
PRIJS 428 euro![]()
https://maxict.nl/product...N_HD_5850_1GB_GDDR5_TOXIC
Nu nog de rest van de nieuwe PC bestellen
Club 3D HD5850 besteld bij 4launch, toen ik bestelde in begin november stond er tot 10 werkdagen levertijd. Na de bestelling stond er plotseling langer dan 10 werkdagen. 4lauch is in het gebied met feedback super slecht, ik ga er verder niks meer komen naar mijn mening. Ik moet steeds overal zelf achterna. Na 2weken belde ik op en vroeg hoe het zat met mijn videokaart, en mij werkt verteld dat ze achter lagen met de productie, dat ze dat dan niet ff kunnen mailen.
SFE 5G
4launch lult maar wat, het zullen wss problemen met productie zijn, maar hun weten net zo veel als jou, die ETA's van distri's worden ook met de dag verlengd, dus hun kunnen ook moeilijk een indicatie geven.
* thijszor hoopt dat de lightning snel naar NL komt, heeft een pre-order bij azerty lopen voor 340EU!
* thijszor hoopt dat de lightning snel naar NL komt, heeft een pre-order bij azerty lopen voor 340EU!
Een winkel kan moeilijk al haar klanten persoonlijk benaderen, kost gewoon teveel tijd en geld en het levert niks op. Je hebt gewoon een backorder, accepteer dat en wacht geduldig af.tintilla schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:44:
Ik moet steeds overal zelf achterna.
Ze hebben veel mensen allemaal in hun database staan hoe moeilijk is het om die aan te vinken en te zeggen dat hun productie achter loopt? Of ze hadden het eerder op de webshop moeten zetten en niet 2maanden laterchim0 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:23:
[...]
Een winkel kan moeilijk al haar klanten persoonlijk benaderen, kost gewoon teveel tijd en geld en het levert niks op. Je hebt gewoon een backorder, accepteer dat en wacht geduldig af.
SFE 5G
Dit begint serieus mijn voeten uit te hangen. Sinds eind november besteld nu nog altijd nix.Beste,
U heeft een Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD5870 1GB VaporX HDMI/DP in bestelling staan.
Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven onbekend. Dit betekend dat het tot enkele weken kan duren voordat hij geleverd kan gaan worden. Op het moment kunnen wij hierover niet specifieker zijn.
Wellicht is het verstandig als u naar een alternatief artikel kijkt?
Als alternate het kan tegen €429 met hun leverancier waarom kan het bij 4launch niet tegen €360?
Alternate haalt het volgens mij gewoon recht van de fabrikant af, ipv distributeurs. alternate is een vrij grote organisatie, weet jij wat voor voordelen hun allemaal hebben?
Hoe staan de zaken er nu voor in de factory's?
Wil de mijne gaan bestellen rond Juni.
Maar vraag me af of ze tegen die tijd wel goed leverbaar zijn, en of ze ook de prijzen laten dalen.
Het zal wel niet zo zijn dat als ze op voorraad liggen, meteen weer voor de introductieprijs te halen zijn..
Maar vraag me af of ze tegen die tijd wel goed leverbaar zijn, en of ze ook de prijzen laten dalen.
Het zal wel niet zo zijn dat als ze op voorraad liggen, meteen weer voor de introductieprijs te halen zijn..
ze zijn vrij goed te leveren, alleen betaal je nog de hoofdprijs.H0lyGra1l schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:52:
Hoe staan de zaken er nu voor in de factory's?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Als iedereen gewoon ff vergeet wat de introductie prijzen zijn en accepteert wat ze nu zijn, daar bespaar je jezelf een hoop frustratie en irritatie mee. Beter gaat het voorlopig echt niet worden, wil je een dikke GPU dan moet je gewoon keihard er voor betalen en accepteren dat het zo is.
Ik heb ook aardig in de buidel moeten tasten voor mijn Sapphire HD5870 en heb er geen seconde spijt van gehad!
Ik heb ook aardig in de buidel moeten tasten voor mijn Sapphire HD5870 en heb er geen seconde spijt van gehad!
Ik accepteer het ook wel dat jij er de volle mik voor betaalt.
Maar ik haal me systeem pas over 3 maanden. En vroeg me gewoon af of het aanbod meer is ingespeeld op de vraag , en de prijzen er weer op zullen spelen. Of deze kunstmatig hoog zullen houden.
Het is geen punt 280 ervoor te betalen. Maar dan moet ik nog n maandje wachten
Of wellicht overseas
Maar ik haal me systeem pas over 3 maanden. En vroeg me gewoon af of het aanbod meer is ingespeeld op de vraag , en de prijzen er weer op zullen spelen. Of deze kunstmatig hoog zullen houden.
Het is geen punt 280 ervoor te betalen. Maar dan moet ik nog n maandje wachten
Of wellicht overseas
Voor mensen die ze goedkoop willen, in de UK kan je ze voor leuke prijzen krijgen:
(240 euro) .
Sja, het is op het moment gewoon niet anders, Nvidia maakt het ATi ook lekker makkelijk natuurlijk zo zonder echte concurrentie.
Over drie maanden heb je wel een HD5870 voor 275 euro gok ik... Dus als je kan wachten
Maar misschien is het aanbod van nV dan al heel verleidelijk
Het lijkt mij echt apegeil dat waar ATi maanden nodig heeft om de levering fatsoenlijk op gang te krijgen, Nvidia binnen een paar weken na introductie hun kaarten volop kunnen leveren
Zou wel goed zijn natuurlijk, maar zie het niet gebeuren eigenlijk.

Zou wel goed zijn natuurlijk, maar zie het niet gebeuren eigenlijk.
Al maanden volg ik dit topic en ik vind het buitengewoon schandalig dat een topfabrikant onder de videokaarten na maarliefst 6 maanden de productie van 1 specieke kaart (ATi 5850) nogsteeds niet op gang heeft. Het bedrijf diskwalificeert zichzelf hiermee volledig, hun videokaarten kunnen dan nog zo goed zijn, ATi kan gewoon niet meer serieus genomen worden. Een videokaart technisch ontwerpen en ontwikkelen is 1, het weten te produceren is 2 en op dat laatste punt falen ze dramatisch, terwijl dat juist voor de consument het belangrijkste is natuurlijk.
Verwijderd
Jammer dat Ati daar bar weinig aan kan doen omdat het 40nm proces bij TSMC gewoonweg niet wil lukken. Dat betekent niet dat ze geheel niet verantwoordelijk zijn, uiteindelijk laten zij de klanten nu zitten, maar het is te makkelijk om Ati nu alleen de schuld te geven.
nVidia laat z'n klanten nog veel meer zitten door elke keer dezelfde kaart met een ander typenummer uit te geven met minieme verbeteringen. Het is ook niet zo gek dan nVidia geen problemen heeft met en 40 nm proces, omdat ze gewoonweg geen high end kaarten hebben (dus complexere chips) die kunnen mislukken in dat segment. Ze wachten eerst tot Ati de problemen opgelost heeft en brengen dan Fermi uit, waarvan we maar moeten afwachten of het überhaupt wel wat voorstelt en wat dat dan gaat kosten (gezien de die size). Ik wil nVidia alle credits geven die het toekomt, maar momenteel is dat gewoon bar weinig.
Ondertussen heeft Ati wel al een een paar miljoen GPU's uitgeleverd en laat nVidia alleen maar demo's met sleetjes zien
Een slecht leverbare kaart is voorlopig nog stukken beter dan geen kaart.
Ik had eerlijk gezegd wel verbetering verwacht van de leveringstijd eind januari/begin februari, maar dat valt toch vies tegen.
nVidia laat z'n klanten nog veel meer zitten door elke keer dezelfde kaart met een ander typenummer uit te geven met minieme verbeteringen. Het is ook niet zo gek dan nVidia geen problemen heeft met en 40 nm proces, omdat ze gewoonweg geen high end kaarten hebben (dus complexere chips) die kunnen mislukken in dat segment. Ze wachten eerst tot Ati de problemen opgelost heeft en brengen dan Fermi uit, waarvan we maar moeten afwachten of het überhaupt wel wat voorstelt en wat dat dan gaat kosten (gezien de die size). Ik wil nVidia alle credits geven die het toekomt, maar momenteel is dat gewoon bar weinig.
Ondertussen heeft Ati wel al een een paar miljoen GPU's uitgeleverd en laat nVidia alleen maar demo's met sleetjes zien
Ik had eerlijk gezegd wel verbetering verwacht van de leveringstijd eind januari/begin februari, maar dat valt toch vies tegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 02:56 ]
Ze wachten echt niet hoor, het liefst brachten ze Fermi gister al uit, maar door de in mens grote die van Fermi en het slechte 40nm fabricatieproces bij TMSC kunnen ze het gewoon niet.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 02:48:
Ze wachten eerst tot Ati de problemen opgelost heeft en brengen dan Fermi uit
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een 5850 besteld bij overclockers.co.uk. De shopreview hier zag er redelijk uit, en wat googelen leek ook aan te geven dat de service ok is. Zaterdag een vraag gesteld via hun site over shipping naar NL, en ik had vanochtend (maandag) al voor 10'en antwoord.Paprika schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:41:
Omgerekend kost de hele grap 242GBP = ~267,- euro. Niet goedkoop, maar hopelijk wel vlot. Shop-review volgt als ik de handel binnen heb

van de 5830 zijn er weer enkele stuks op stock
De HD5830 is eigenlijk gewoon best wel goed leverbaar.
AMD Nieuwsdiscussie
Kan je beter 2 HD 5770 in je bak proppen, de HD5830 is tot nu toe marginaal sneller dan een enkele HD 5770. Misschien omdat de drivers nog niet optimaal zijn voor de HD5830.-The_Mask- schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:46:
De HD5830 is eigenlijk gewoon best wel goed leverbaar.
De prijs van de HD5830 is idd te hoog.Bintzak schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Kan je beter 2 HD 5770 in je bak proppen, de HD5830 is tot nu toe marginaal sneller dan een enkele HD 5770.
De zullen vast nog wel beter worden, maar de HD5830 heeft gewoon weinig rops (helft van de HD5850/70, evenveel als de HD5770), dat nekt vooral erg de prestaties.Misschien omdat de drivers nog niet optimaal zijn voor de HD5830.
AMD Nieuwsdiscussie
De MSI 5870 Lightning wordt bij Azerty schijnbaar begin april geleverd. Nog even geduld, maar dan heb ik ook wat :-)
Verwijderd
19 februari had ik oa een Sapphire hd5850 besteld bij MaxICT en heb alles zeer snel geleverd gekregen behalve uiteraard de kaart.
Vorige week laten weten dat ik ipv mijn oorspronkelijke order wel de Toxic zou willen omdat die op voorraad was en de normale Sapphire hd5850 niet meer, dus vandaag te horen gekregen dat er toch geen voorraad meer is...
Ik zie dat Alternate na lange periodes van 'levertijd onbekend' de beschikbaarheid voor de Sapphire hd5850 (en Toxic) heeft veranderd in 'leverbaar binnen 2 werkdagen'. Hopelijk krijgen zij dus nog wat binnen en misschien is dit een signaal dat er wat geproduceerd is in de fabriek? of het is gewoon een foutje op de site.
Bij informatique is er nog steeds niks leverbaar en is zijn de levertijden onbekend, behalve de hd5850 van Club3D die er zelfs in de aanbieding is en ruim op voorraad is in de winkel (maar niet bij de leverancier).
Moeten we nu echt tot mei wachten totdat er weer iets leverbaar is of is er kans dat de productie al eerder op gang zal komen? ik heb de beschikbaarheid in januari en februari gevolgd en toen was het nogal sporadisch maar toch wel iedere week een levering a een paar stuks, maar dit slaat echt alles. Als ze die chip zo moeilijk kunnen maken, dan vraag ik me af of de kwaliteit ervan goed zal zijn en wat er mis is gegaan dat ze hem eerst wel okay konden maken en nu opeens niet meer.
Maar goed, er zit niks anders op dan te wachten. Gelukkig kan ik tijdelijk een oude kaart gebruiken.
Vorige week laten weten dat ik ipv mijn oorspronkelijke order wel de Toxic zou willen omdat die op voorraad was en de normale Sapphire hd5850 niet meer, dus vandaag te horen gekregen dat er toch geen voorraad meer is...
Ik zie dat Alternate na lange periodes van 'levertijd onbekend' de beschikbaarheid voor de Sapphire hd5850 (en Toxic) heeft veranderd in 'leverbaar binnen 2 werkdagen'. Hopelijk krijgen zij dus nog wat binnen en misschien is dit een signaal dat er wat geproduceerd is in de fabriek? of het is gewoon een foutje op de site.
Bij informatique is er nog steeds niks leverbaar en is zijn de levertijden onbekend, behalve de hd5850 van Club3D die er zelfs in de aanbieding is en ruim op voorraad is in de winkel (maar niet bij de leverancier).
Moeten we nu echt tot mei wachten totdat er weer iets leverbaar is of is er kans dat de productie al eerder op gang zal komen? ik heb de beschikbaarheid in januari en februari gevolgd en toen was het nogal sporadisch maar toch wel iedere week een levering a een paar stuks, maar dit slaat echt alles. Als ze die chip zo moeilijk kunnen maken, dan vraag ik me af of de kwaliteit ervan goed zal zijn en wat er mis is gegaan dat ze hem eerst wel okay konden maken en nu opeens niet meer.
Maar goed, er zit niks anders op dan te wachten. Gelukkig kan ik tijdelijk een oude kaart gebruiken.
ik heb net al mijn backorder naar lopen kijkenVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:04:
19 februari had ik oa een Sapphire hd5850 besteld bij MaxICT en heb alles zeer snel geleverd gekregen behalve uiteraard de kaart.
de meeste HD5xxx kaarten komen naar verwachting rond begin april/eind maart
5870 lightnings zijn pas vanaf volgende week te bestellen bij de leverancier
Verwijderd
Al weer een tijdje geleden dat ijk hier gepost heb :
Zijn de levertijd problemen nóg niet opgelost?
Zijn de levertijd problemen nóg niet opgelost?
Als je boven je leest zie je zat voorbeelden en dus antwoorden op je vraag.
Jammer...feday schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:31:
[...]
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een 5850 besteld bij overclockers.co.uk. De shopreview hier zag er redelijk uit, en wat googelen leek ook aan te geven dat de service ok is. Zaterdag een vraag gesteld via hun site over shipping naar NL, en ik had vanochtend (maandag) al voor 10'en antwoord.
Omgerekend kost de hele grap 242GBP = ~267,- euro. Niet goedkoop, maar hopelijk wel vlot. Shop-review volgt als ik de handel binnen heb
http://www.databyte.nl/R5850-PM2D1G-OC
Zullen ook helaas al weer uitverkocht zijn voor de 23e +/-, anders kon ik eindelijk voor een redelijk bedrag en zonder insane lange wachttijd crossfire gaan draaien voor eyefinity.
[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 15-03-2010 21:21 ]
Heb maar ff heel snel die HD5850 bij Databyte besteld, Hoop dat deze ook daadwerkelijk direct leverbaar is.
Na verschillende draadjes te hebben gelezen over Nvidia's Fermi vond ik het wachten niet waard, ook al was een upgrade voor mij niet noodzakelijk (8800GT). Ben wel benieuwd naar wat Nividia er van gaat maken.

Na verschillende draadjes te hebben gelezen over Nvidia's Fermi vond ik het wachten niet waard, ook al was een upgrade voor mij niet noodzakelijk (8800GT). Ben wel benieuwd naar wat Nividia er van gaat maken.
hoi
Verwijderd
Onvrijwillig wachten is ook wachten toch-The_Mask- schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:36:
Ze wachten echt niet hoor, het liefst brachten ze Fermi gister al uit, maar door de in mens grote die van Fermi en het slechte 40nm fabricatieproces bij TMSC kunnen ze het gewoon niet.
http://www.digitique.nl/n...-asus-eah5870-2dis-1gd5-a
http://www.digitique.nl/n...or-hd5870-1gb-gddr5-pci-e
Asus HD5870 weer op voorraad, alsmede voor de Powercolor HD5870
- Edit, Asus HD5870 weer uitverkocht
http://www.digitique.nl/n...or-hd5870-1gb-gddr5-pci-e
Asus HD5870 weer op voorraad, alsmede voor de Powercolor HD5870
- Edit, Asus HD5870 weer uitverkocht
[ Voor 5% gewijzigd door Dharion op 16-03-2010 13:19 ]
Ging dus om de Sapphire 5850 Toxic...Dweebus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:41:
[...]
Heb er vandaag 1 besteld... 233 euro (excl. BTW)
Nu nog de rest van de nieuwe PC bestellen
Krijg hem net thuis afgeleverd. Blijkt het een Club 3d 5850 te zijn
Nu kiezen:
- Geld terug en wachten op een nieuwe...
- Kaart houden en verschil en verzendkosten terug ontvangen...
[ Voor 19% gewijzigd door Dweebus op 16-03-2010 14:27 ]
Verwijderd
edit: voorraad bleek een foutje te zijn in hun voorraadsysteem?!
4Launch geeft ook aan 3 kaarten te hebben en wel voor een redelijke prijsbij Max ICT is de Sapphire toxic op voorraad!! 3 stuks maar, maar ik had hem al besteld vorige week en krijg hem hopelijk snel binnen yippie
Informatique krijgt hem als het goed is ook snel binnen, want ze zeggen dat ie ruim voorradig is bij hun leverancier. Hoeveel dat er zijn weet ik niet.
edit: na telcontact ==> voorraad bleek een foutje te zijn in hun voorraadsysteem?!
4Launch geeft ook aan 3 kaarten te hebben en wel voor een redelijke prijs
4Launch geeft ook aan 3 kaarten te hebben en wel voor een redelijke prijsbij Max ICT is de Sapphire toxic op voorraad!! 3 stuks maar, maar ik had hem al besteld vorige week en krijg hem hopelijk snel binnen yippie
Informatique krijgt hem als het goed is ook snel binnen, want ze zeggen dat ie ruim voorradig is bij hun leverancier. Hoeveel dat er zijn weet ik niet.
edit: na telcontact ==> voorraad bleek een foutje te zijn in hun voorraadsysteem?!
4Launch geeft ook aan 3 kaarten te hebben en wel voor een redelijke prijs
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:56 ]
Ja dat had ik ook. De 12e besteld. Maar kreeg dus de standaard Club3d.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:31:
bij MaxiCT is de Sapphire toxic op voorraad!! 3 stuks maar, maar ik had hem al besteld vorige week en krijg hem hopelijk snel binnen yippie
Ze konden hem ook niet meteen vervangen, aangezien de Toxics op waren...
Verwijderd
hhmmz dat is wel vreemd als ze het zo hebben gedaan, want er staat toch duidelijk voorraad bij de Toxic. hopelijk halen ze dat niet nog een keer uit, want er is duidelijk verschil in prijsDweebus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:35:
[...]
Ja dat had ik ook. De 12e besteld. Maar kreeg dus de standaard Club3d.
Ze konden hem ook niet meteen vervangen, aangezien de Toxics op waren...
btw, er zijn ook 5 Sapphire Vapor's binnen gekomen
edit 16:47: net met ze gesproken, en er is voor 100% gegarandeerd dat ik een Sapphire krijg, en hem overmorgen binnen krijg. ze zeiden idd dat er iemand was die per ongeluk een Club3D heeft gekregen, maar dat zou komen door een 'bugje' in hun systeem en dat zou inmiddels opgelost zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:47 ]
Dit topic is gesloten.