Nee, daar woon ik al lang niet meer. Ik doelde meer die lui op Tweakers die ervoor zorgen dat ik steeds maar aan het reloaden blijfInfinitytron schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:02:
[...]
Die lui zijn je ouders ofzo?
Maar ik blijf leuk wachten op mijn pc'tje en dan lekker bouwen (1e keer dat ik het zelf doe...:D)
Hoe zat het nu ookalweer met de lanes op het Asrock P55M Pro? Het waren geen 2 x16 slots, toch? Maar 2 x8 slots? En als je er maar eentje gebruikte was het wel een x16 slots? Nu ben ik de weg kwijt

Hoort hier: Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 3HotFix schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:26:
Veel meer valt er niet over te vertellen eigenlijk. Zou iemand mij de gunst kunnen doen hem te taxeren, als dat al mag? (zou niet weten waarom niet)
Alleen is dat topic dicht en zie geen nieuw deel.
Misschien even een DM sturen naar TERW_DAN ik kan dat niet.
Het mobo heeft twee PCIe sloten, waarvan de bovenste een PCIe 2.0 x16 slot is en de onderste een PCIe x16 slot met maar 4 lanes die ook nog eens via het chipset en de DMI interface moeten. Dus CrossFire met dat mobo is een dikke fail (kan gewoon dat een tweede videokaart ervoor zorgt dat de games die redelijk speelbaar waren met één kaart, onspeelbaar worden met een tweede door bandbreedte tekort)HotFix schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:55:
Hoe zat het nu ookalweer met de lanes op het Asrock P55M Pro? Het waren geen 2 x16 slots, toch? Maar 2 x8 slots? En als je er maar eentje gebruikte was het wel een x16 slots? Nu ben ik de weg kwijt
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 26-11-2009 20:11 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Serieus niet? Immersiveness, omdat je gebruik maakt van je peripheral vision. Wikipedia: Peripheral visionBtM909 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:07:
[...]
Ik snap dat niet... Heb nu al een tijdje rondgegoogled, maar wat zou dit zo specialer maken (bijv. een 3-display setup) omdat het Eyefinity is
Verwijderd
Typisch één van die dingen die je niet mist als je ze nooit gezien hebt. Ik had nooit het idee dat 4:3 monitoren enig probleem hadden. De laatste tijd zit ik nu regelmatiger achter breedbeeldmonitoren en ik moet zeggen dat ik nu af en toe wel vind dat ik de randjes mis. Of beter misschien, dat het natuurlijker voelt met extra randjes. (Het is dat ik van mijzelf geen nieuwe monitor mag kopen nu ik nog een perfect werkende CRT heb. Daarnaast switcht het zo lekker van resolutie zodat een dikke videokaart ook geen vereiste is. Was SED er maar geweest. Fucking patentencrap.)Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:06:
[...]
Serieus niet? Immersiveness, omdat je gebruik maakt van je peripheral vision. Wikipedia: Peripheral vision
Spellen gaan volgens mij allemaal om de ervaring en ik kan me voorstellen dat drie schermen daar nog een beetje aan toe kunnen voegen. Het raampje waardoor je naar de gamewereld kijkt gaat steeds minder opvallen en het is steeds meer of je er bent. Het is ook geen verbetering van drie keer ten opzichte van één scherm maar dat het helpt kan ik me goed voorstellen (ondanks dat ik geen ervaring heb met eyefinity). Daarom is het ook echt een luxe, de meeste mensen zijn al blij met één zo'n scherm
Net zoals tesselation en goede physics een boel doen voor de/mijn spelbeleving. Je moet niet steeds het gevoel hebben naar polygonen te zitten kijken, je moet opgaan in die wereld.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 21:51 ]
vraagje:
de dvd-speler die ik in eerste instantie had besteld voor mijn systeem was deze:
pricewatch: Samsung SH-S223L
vond ik wel leuk en die lightscribe leek me wel wat. maar net hebben ze me gemaild dat die brander pas 5 januari leverbaar is. terwijl ik 3 november had besteld en er toen een levertijd van 3 weken erbij stond.
Dus maar een andere brander kiezen. ik twijfel tussen deze 2:
1. pricewatch: Samsung SH-S223B
&
2. pricewatch: Sony AD-7240S
1. heeft als voordeel dat het SATA-300 is.
2. voordeel van hogere DVD-write snelheid. Wat in mijn ogen de hoogste prioriteit heeft want dat duurt over het algemeen lang en die paar seconden dat het langer duurt om een dvd te lezen maakt denk ik niet zoveel uit.
beide worden vaak gekozen en aangeraden
de dvd-speler die ik in eerste instantie had besteld voor mijn systeem was deze:
vond ik wel leuk en die lightscribe leek me wel wat. maar net hebben ze me gemaild dat die brander pas 5 januari leverbaar is. terwijl ik 3 november had besteld en er toen een levertijd van 3 weken erbij stond.
&
2. voordeel van hogere DVD-write snelheid. Wat in mijn ogen de hoogste prioriteit heeft want dat duurt over het algemeen lang en die paar seconden dat het langer duurt om een dvd te lezen maakt denk ik niet zoveel uit.
Maakt niks uit welke je neemt, maar je bent er wel van bewust dat de specificaties in de pricewatch vaak niet kloppen.
AMD Nieuwsdiscussie
kloppen die niet?
Zijn er ook andere tweakers die mij een keuze kunnen laten maken op basis van een goed argument? de 2 zijn namelijk wel verschillend en ik weet niet wat beter is.
Zijn er ook andere tweakers die mij een keuze kunnen laten maken op basis van een goed argument? de 2 zijn namelijk wel verschillend en ik weet niet wat beter is.
Verwijderd
Soms is anders niet per se beter of slechter. Pak de specs van de websites van de fabrikant erbij en leg die naast elkaar. Probeer vast te stellen of de één of de ander zich onderscheidt met dingen die jij belangrijk vindt. Zo ja weet je welke je wil nemen, zo niet maakt het dus niet uit en kan je goedkoopste/best leverbare nemen.
Soms maakt het ook weinig uit. In mijn pc komt misschien één keer in de week een CD'tje en ik brand een keer in de drie maanden dus als het dan een keer 10 seconden langer duurt zou me dat niet uit maken. Dus ik zou de goedkoopste nemen.
Maar goed, misschien ben je wel vaker dan ik CD'tjes aan het swappen en dan is wat extra afwegen wel goed natuurlijk maar even om aan te geven dat het bij DVD-brandertjes minder nou komt dan bij bijvoorbeeld de videokaart
Maar goed, misschien ben je wel vaker dan ik CD'tjes aan het swappen en dan is wat extra afwegen wel goed natuurlijk maar even om aan te geven dat het bij DVD-brandertjes minder nou komt dan bij bijvoorbeeld de videokaart
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Leuke suggestie, maar een gevoel dat Asrock minder spul levert is natuurlijk onzin. Ik wil ook geen acerspul omdat het bij voelt dat dat minder spul is. Ik zou zeggen neem het merk waarbij je je fijn voelt*fanboyisme*Infinitytron schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:08:
Ik heb persoonlijk altijd het gevoel dat het minder spul is van Asrock![]()
Daarom zeg ik ook dat het een suggestie is en persoonlijk
Als ik dit topic zo'n beetje doorlees is volgens mij de HD5770 wel een leuk midrange kaartje? Ik heb geen interesse om m'n complete systeem te upgraden (op dit moment een Q6600, net nieuwe p5q deluxe en 2 gig geheugen) alleen m'n videokaart is zwaar oud, een x1950 pro.
Als ik zo wat reviews bekijk is dat best een leuk kaartje die nog wel aardig wat fps uit kan persen op niet al te hoge resoluties.
Ik ben geen fanatieke gamer oid maar ik zou MW2 bijv. wel graag op de PC gaan spelen. M'n 2 19" monitoren komen ook niet boven de 1280x1024 dus dat scheelt al.
Zou een 5770 dan een goede aankoop zijn?
hoop dat deze simpele upgrade vraag hier gestelt kan worden, ik zie alleen maar complete systemen voorbij komen
Als ik zo wat reviews bekijk is dat best een leuk kaartje die nog wel aardig wat fps uit kan persen op niet al te hoge resoluties.
Ik ben geen fanatieke gamer oid maar ik zou MW2 bijv. wel graag op de PC gaan spelen. M'n 2 19" monitoren komen ook niet boven de 1280x1024 dus dat scheelt al.
hoop dat deze simpele upgrade vraag hier gestelt kan worden, ik zie alleen maar complete systemen voorbij komen
Ik heb zelf ook voor de HD5770 gekozen, omdat ik toch niet heel erg veel game op dit moment, maar toch niet helemaal een budget kaartje wilde hebben. Ik gebruik nu veel Lightroom, en gebruikt de HDMI uitgang ook veelvuldigdiabyte schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:37:
Als ik dit topic zo'n beetje doorlees is volgens mij de HD5770 wel een leuk midrange kaartje? Ik heb geen interesse om m'n complete systeem te upgraden (op dit moment een Q6600, net nieuwe p5q deluxe en 2 gig geheugen) alleen m'n videokaart is zwaar oud, een x1950 pro.
hoop dat deze simpele upgrade vraag hier gestelt kan worden, ik zie alleen maar complete systemen voorbij komen![]()
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Misschien een oplossing van niets, maar waarom niet allebei? Ik heb ook 2 branders in mijn pc zitten.Maldar schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:28:
vraagje:
&
Maar goed, ik heb zelf de AD-5240S aangezien de 7240s volgens sommige reviewers erg traag las.
Die bevalt prima, alleen hij gaat echt met een noodgang open en dicht! Dat was ff wennen
It's not the dying but the living that scares me to death
Kan iemand mij vertellen of ik het ga redden (qua vermogen) met deze setup in combinatie met een Thermaltake Purepower TWV480 PSU?
Ik vind het zo nutteloos om een nieuwe kast / voeding te kopen terwijl deze nog perfect zijn..
Ik vind het zo nutteloos om een nieuwe kast / voeding te kopen terwijl deze nog perfect zijn..
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus EN8800 GTS/HTDP/320M | € 219,99 | € 219,99 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 14,51 | € 14,51 |
1 | Intel Core i7 860 | € 222,72 | € 222,72 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
1 | MSI P55-GD65 | € 127,- | € 127,- |
Importeren | Totaal | € 669,12 |
Ik zou idd eerder kijken naar een HD5850 of als je echt Nvidia wilt, een GTX275 voor dat geld. De 8800GTS is gewoon verouderd. De voeding redt het makkelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:47:
Ik hoop niet dat je die videokaart gaat kopen
Niet? Waarom niet?Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:47:
Ik hoop niet dat je die videokaart gaat kopen. Ik denk dat hij het wel moet redden.
Nee, die heb ik nog in mijn huidige systeem. De videokaart upgrade is nog niet nodig. Er komt over een tijdje een 5800 of 5900 serie in denk ik.
Maar hij gaat het dus redden, blij toe
Nou, ik lees hier en daar wat reviews en dit is al een wat oudere voeding, misschien goed voor 5 jaar geleden maar niet voor de huidge hardware, hij heeft bijv. geen PCI-e aansluitingen voor de huidige videokaarten. Ook de 12V lijn is niet super, wat van belang is voor wat zwaardere videokaarten. Je kan het natuurlijk altijd proberen op een HD58xx/HD59xx, hooguit start je PC niet op. Dus de voeding is op zich prima maar simpelweg verouderd dus wellicht toch naar een nieuwe kijken?
http://www.slcentral.com/...ower-twv480-psu/page4.php
nou kijk, ik vind schijfjes in het algemeen gewoon verouderd. en ik haat die dingen. dus ik gebruik ze nauwelijks. Maar ik heb 2x een film geprobeerd om op zo'n dvd'tje te zetten en dat duurt een hele nacht. het prijsverschil bij azerty is 4 euro. dat op de totaalprijs van 1650 niet echt er toe doet. dus ik wil liever gewoon een goede. ook al gebruik ik het nauwelijks.AnderNeo schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:34:
[...]
Misschien een oplossing van niets, maar waarom niet allebei? Ik heb ook 2 branders in mijn pc zitten.
Maar goed, ik heb zelf de AD-5240S aangezien de 7240s volgens sommige reviewers erg traag las.
Die bevalt prima, alleen hij gaat echt met een noodgang open en dicht! Dat was ff wennen
Dan doe iets goed verkeertnou kijk, ik vind schijfjes in het algemeen gewoon verouderd. en ik haat die dingen. dus ik gebruik ze nauwelijks. Maar ik heb 2x een film geprobeerd om op zo'n dvd'tje te zetten en dat duurt een hele nacht
Beste tweakers,
Ik zit al ruim een maand BBG te volgen en ben tot conclusie gekomen.
Overigens is mijn geld binnen dus wil zo snel mogelijk bestellen.
Het moet een game pc voorstellen waar ook films op worden bekeken.
Wil de komende 3-4 jaar gewoon alles op max kunnen spelen.
Mijn budget is 1000 euro met scherm, boxen en assemblage. ( toetsenbord+muis heb ik net nieuw gekregen )
Echter zit ik iets eroverheen maar daarvoor heb ik wel mooie spullen.
Zelf had ik er nog enkele vragen
1. Ik heb altijd voor de SH-S223B gekozen die 19 euro kost, helaas is die bij cool-prices opeens met de prijs verdubbeld. Wat is de alternatief ervoor in dezelfde prijsklasse? Want je hebt de s223A, B, C, L etc.
2. Ik zou nog 2 tientjes op de voeding kunnen besparen en de bequit 520 nemen, is dat verstandig?
3. Omdat de 5850 slecht lerverbaar is ga ik ervan uit dat ik mijn systeem op zijn vroegst begin januari kan verwachte, is het dan verstandig om even te wachten met bestellen aangezien in de voorjaar 2010 nieuwe producten op de markt gaan komen, dus de oude automatisch met prijs worden verlaagd?
4. Is mijn keuze perfect geweest m.b.t all componenten samen?
De bestelling wordt geplaatst bij cool-prices.
Alvast bedankt
Ik zit al ruim een maand BBG te volgen en ben tot conclusie gekomen.
Overigens is mijn geld binnen dus wil zo snel mogelijk bestellen.
Het moet een game pc voorstellen waar ook films op worden bekeken.
Mijn budget is 1000 euro met scherm, boxen en assemblage. ( toetsenbord+muis heb ik net nieuw gekregen )
Zelf had ik er nog enkele vragen
1. Ik heb altijd voor de SH-S223B gekozen die 19 euro kost, helaas is die bij cool-prices opeens met de prijs verdubbeld. Wat is de alternatief ervoor in dezelfde prijsklasse? Want je hebt de s223A, B, C, L etc.
2. Ik zou nog 2 tientjes op de voeding kunnen besparen en de bequit 520 nemen, is dat verstandig?
3. Omdat de 5850 slecht lerverbaar is ga ik ervan uit dat ik mijn systeem op zijn vroegst begin januari kan verwachte, is het dan verstandig om even te wachten met bestellen aangezien in de voorjaar 2010 nieuwe producten op de markt gaan komen, dus de oude automatisch met prijs worden verlaagd?
4. Is mijn keuze perfect geweest m.b.t all componenten samen?
De bestelling wordt geplaatst bij cool-prices.
Alvast bedankt
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 129,- | € 129,- |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 45,35 | € 45,35 |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 72,95 | € 72,95 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 70,45 | € 70,45 |
1 | LG W2253V-PF | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Logitech X-540 | € 69,99 | € 69,99 |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 94,50 | € 94,50 |
1 | Samsung SH-S223L | € 24,47 | € 24,47 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 66,26 | € 66,26 |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) | € 224,27 | € 224,27 |
Importeren | Totaal | € 967,14 |
Apple
Als ik de verhalen lees in het levertijden topic, denk ik dat ik maar even wacht met bestellen. Zo hard nodig heb ik dat ding nou ook weer niet dat ik een tijdelijk kaartje koop, dus ik ga niet naar de rest van de spullen kijken terwijl ze in waarde dalen.Blueberry33 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:48
Doen, is een mooie set up!
Ik neem aan dat je met "bequit 520" de Be Quiet! Pure Power 530 bedoeld (BQ heeft geen 520 Watts voedingen). Switchen zou ik zeker niet want ik geloof dat die voeding niet modulair is (en de Cooler Master die je er nu in hebt zitten wel).
Ik neem aan dat je met "bequit 520" de Be Quiet! Pure Power 530 bedoeld (BQ heeft geen 520 Watts voedingen). Switchen zou ik zeker niet want ik geloof dat die voeding niet modulair is (en de Cooler Master die je er nu in hebt zitten wel).
[ Voor 7% gewijzigd door i7x op 27-11-2009 17:03 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Ja die bedoel ik inderdaad, oke daar dus niks meer aandoen!i7x schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:02:
Doen, is een mooie set up!
Wat moet ik eigenlijk met de brander doen? Jullie kiezen altijd de S223B die nou niet op voorraad is bij cool-prices, wat is daarvoor een alternatief?
Apple
Een zwarte S-ATA DVD brander die wel leverbaar is?Blueberry33 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:30:
Wat moet ik eigenlijk met de brander doen? Jullie kiezen altijd de S223B die nou niet op voorraad is bij cool-prices, wat is daarvoor een alternatief?
Mag ik je reden weten waarom je dat denkt? Want volgens mij wordt het wel heeel erg krap....Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:47:
Ik denk dat hij het wel moet redden.
Iig ik zou in Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 eens kijken.
[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 17:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Belangrijkste verschil vind ik de brandkwaliteit; die van de 7240 is een stuk beterMaldar schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:47:
[...]
nou kijk, ik vind schijfjes in het algemeen gewoon verouderd. en ik haat die dingen. dus ik gebruik ze nauwelijks. Maar ik heb 2x een film geprobeerd om op zo'n dvd'tje te zetten en dat duurt een hele nacht. het prijsverschil bij azerty is 4 euro. dat op de totaalprijs van 1650 niet echt er toe doet. dus ik wil liever gewoon een goede. ook al gebruik ik het nauwelijks.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
hoi
ik wil de kerstvakantie gebruiken om een volledig nieuw systeem in elkaar te zetten. Het doel van dit systeem wordt puur en alleen maar gamen. Ik koop er gelijk een nieuw scherm bij met een resolutie van 1920x1200 en wil natuurlijk dat alles hierop vloeiend te zien is en dat dat zo voor de komende jaren blijft. Overclocken ben ik alleen van plan zodra het systeem het niet meer trekt. Crossfire/sli wil ik niet gaan doen.
ik heb me al zoveel mogelijk ingelezen, maar ik blijf met vragen zitten.
- Ik weet niet goed wat ik moet doen met harde schijven. Of ik 1x 1TB schijf erin zet of 2x 500GB, of misschien zelfs wel een SSD met een 500 Gb schijf ?. Maar die laatste optie vind ik eerlijk gezegd best prijzig.
- en of de voeding misschien overkill is, dat ik beter de 650 kan nemen ?
- en hij staat niet in de lijst , maar kwa geluidsset of een logitech x-530 voldoende is ? Ben hier niet echt mee thuis en ik zie ook setjes staan voor honderden euro's ?
Deze lijst bevat enkel de basisonderdelen de randapparaten heb ik al , of weet ik al wat ik ga kiezen.
ik wil de kerstvakantie gebruiken om een volledig nieuw systeem in elkaar te zetten. Het doel van dit systeem wordt puur en alleen maar gamen. Ik koop er gelijk een nieuw scherm bij met een resolutie van 1920x1200 en wil natuurlijk dat alles hierop vloeiend te zien is en dat dat zo voor de komende jaren blijft. Overclocken ben ik alleen van plan zodra het systeem het niet meer trekt. Crossfire/sli wil ik niet gaan doen.
ik heb me al zoveel mogelijk ingelezen, maar ik blijf met vragen zitten.
- Ik weet niet goed wat ik moet doen met harde schijven. Of ik 1x 1TB schijf erin zet of 2x 500GB, of misschien zelfs wel een SSD met een 500 Gb schijf ?. Maar die laatste optie vind ik eerlijk gezegd best prijzig.
- en of de voeding misschien overkill is, dat ik beter de 650 kan nemen ?
- en hij staat niet in de lijst , maar kwa geluidsset of een logitech x-530 voldoende is ? Ben hier niet echt mee thuis en ik zie ook setjes staan voor honderden euro's ?
Deze lijst bevat enkel de basisonderdelen de randapparaten heb ik al , of weet ik al wat ik ga kiezen.
1 | Cooler Master HAF 932 | € 119,- | € 119,- |
1 | Corsair HX750W | € 110,88 | € 110,88 |
1 | Creative X-Fi Titanium | € 59,71 | € 59,71 |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 92,75 | € 92,75 |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 42,- | € 84,- |
1 | Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) | € 298,50 | € 298,50 |
1 | Scythe Mugen 2 | € 28,95 | € 28,95 |
Importeren | Totaal | € 1.143,51 |
Verwijderd
Heb nu de i5 op Sinterklaas lijstje staan, alleen is het dan niet verstandiger om een 860 te pakken want die heeft nl. wel Hyperthreading... en de Phenom x4 955 trouwens ook
Ja hoor, maar dan heb je echt niks aan de geluidskaart, verschil ga je toch niet horen.Skybullet schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:24:
- en hij staat niet in de lijst , maar kwa geluidsset of een logitech x-530 voldoende is ?
Waarom niet zo:
1 | Asus P7P55-M | € 85,01 | € 85,01 |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,94 | € 49,94 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,19 | € 22,19 |
1 | Kingston SSDNow V+ Series SATA2 2.5 64GB | € 145,- | € 145,- |
Importeren | Totaal | € 1.101,37 |
Als je HT gaat gebruiken dan is het wel handig ja.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:32:
Heb nu de i5 op Sinterklaas lijstje staan, alleen is het dan niet verstandiger om een 860 te pakken want die heeft nl. wel Hyperthreading...
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 19:36 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Voor videobewerkingAls je HT gaat gebruiken dan is het wel handig ja.
Verwijderd
Ik weet wel wat HT is, maar heeft het veel zin om het te hebben (maakt het verschil voor allround/gamen/photoshoppen?)-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:36:
[...]
Ja hoor, maar dan heb je echt niks aan de geluidskaart, verschil ga je toch niet horen.
Waarom niet zo:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P7P55-M € 85,01 € 85,01 1 be quiet! L7 530W € 49,94 € 49,94 1 Cooler Master HAF 932 € 119,- € 119,- 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 22,19 € 22,19 1 Intel Core i7 860 € 222,72 € 222,72 1 Kingston SSDNow V+ Series SATA2 2.5 64GB € 145,- € 145,- 1 OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK € 92,75 € 92,75 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 66,26 € 66,26 1 Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) € 298,50 € 298,50 Importeren Totaal € 1.101,37
[...]
Als je HT gaat gebruiken dan is het wel handig ja.
Nee.Ik weet wel wat HT is, maar heeft het veel zin om het te hebben (maakt het verschil voor allround/gamen/photoshoppen?)
Afhankelijk van wat je wilt doen moet je kiezen voor de schijven. Wil je ze in Raid zetten? Dan zijn twee dezelfde schijven een must. Zo niet, dan koop je de 1TB uitvoering van de F3, en partitioneert hem. Ik zou dan gaan voor 1TB, dat scheelt je toch 20 euro.
Jouw laatste opslag-optie is niet echt nodig. Hoewel het wel leuk is enkele programma's snel op te starten, heeft het verder niet ontzettend veel meerwaarde. Of je moet natuurlijk met gigantische 3D-tekeningen werken, of film bewerken, of [insert veel-vragende hobby hier], want dan is snel lezen en schrijven best praktisch.
Je voeding is inderdaad wel overkill, dus je kan beter gaan voor een goedkopere 650W variant. Of je moet natuurlijk tóch willen upgraden naar Crossfire, maar dan weet ik niet of je moederbord daarvoor geschikt is.
Met geluidssetjes heb ik (nog) niet veel ervaring, maar ik weet wel dat een 5.1 set eigenlijk alleen leuk is als je ze echt om je heen plaatst. Zelf heb ik er nu eentje van Creative, maar die staan allemaal op 1 rij vanwege het gebrek aan ruimte. Als je dat niet van plan bent raad ik je aan een betere 2.1-setje te kopen
En jij hebt je zeker ingelezen in de review van T.net, aangezien je hebt gekozen voor een van de tot nu toe beste koelers
@karstnl
Wel een beetje erg kort door de bocht vind je niet? Bij 'echte' multicore programma's heeft het wel degelijk nut. Het probleem van games is dat die dat vaak niet zijn, en de schaling is daardoor slecht. Als je dus verkeerd de lading schaald over 4 fysieke en 4 softwarematige(?) cores, en het grootste gedeelte op due HT-cores komt, ben je langzamer uit. Als je dus als gebruiker veel gamet, maar verder niet hardcore photoshopt (hoewel je ook kan photosoepen met een P4, for all I care, is daar uberhaupt een gigantische quad-core voor nodig?), dan is de i7 860 niet nodig. Dan kan je misschien zelfs beter voor de i5 750 gaan, dat scheelt je geld en zelfs warmteontwikkeling en verbruikt (HT-cores zijn duur in verbruik, lager in performance en gewoon minder als 'echte' cores).
Jouw laatste opslag-optie is niet echt nodig. Hoewel het wel leuk is enkele programma's snel op te starten, heeft het verder niet ontzettend veel meerwaarde. Of je moet natuurlijk met gigantische 3D-tekeningen werken, of film bewerken, of [insert veel-vragende hobby hier], want dan is snel lezen en schrijven best praktisch.
Je voeding is inderdaad wel overkill, dus je kan beter gaan voor een goedkopere 650W variant. Of je moet natuurlijk tóch willen upgraden naar Crossfire, maar dan weet ik niet of je moederbord daarvoor geschikt is.
Met geluidssetjes heb ik (nog) niet veel ervaring, maar ik weet wel dat een 5.1 set eigenlijk alleen leuk is als je ze echt om je heen plaatst. Zelf heb ik er nu eentje van Creative, maar die staan allemaal op 1 rij vanwege het gebrek aan ruimte. Als je dat niet van plan bent raad ik je aan een betere 2.1-setje te kopen
En jij hebt je zeker ingelezen in de review van T.net, aangezien je hebt gekozen voor een van de tot nu toe beste koelers
@karstnl
Wel een beetje erg kort door de bocht vind je niet? Bij 'echte' multicore programma's heeft het wel degelijk nut. Het probleem van games is dat die dat vaak niet zijn, en de schaling is daardoor slecht. Als je dus verkeerd de lading schaald over 4 fysieke en 4 softwarematige(?) cores, en het grootste gedeelte op due HT-cores komt, ben je langzamer uit. Als je dus als gebruiker veel gamet, maar verder niet hardcore photoshopt (hoewel je ook kan photosoepen met een P4, for all I care, is daar uberhaupt een gigantische quad-core voor nodig?), dan is de i7 860 niet nodig. Dan kan je misschien zelfs beter voor de i5 750 gaan, dat scheelt je geld en zelfs warmteontwikkeling en verbruikt (HT-cores zijn duur in verbruik, lager in performance en gewoon minder als 'echte' cores).
[ Voor 23% gewijzigd door HotFix op 27-11-2009 19:47 ]
Beter gezegt nog niet echt veel.
AMD Nieuwsdiscussie
Nog sig. weinig, het is het geld voor allround niet waard. Al merk je het echt wel tijdens HD filmbewerking.
Verwijderd
Ik heb nog (geen) HD camera duskarstnl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:44:
[...]
Nog sig. weinig, het is het geld voor allround niet waard. Al merk je het echt wel tijdens HD filmbewerking.
Nee, kun je veel beter steken/besparen voor een videokaart.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:46:
[...]
Ik heb nog (geen) HD camera dusmaar dan niet doen zeker? 60 euro = 60 euro, kan je veel leuke dingen van doen
EDIT
Je zegt bij echte multicore programma's, maar laten daar nou barweinig van zijn die je als allrounder gebruikt;) Games zijn nog helemaal niet optimaal, dat weet ik ook wel netzo als PS, volgens mij is nog steeds single of misschien ondertussen dual thread. Ik zou liever later als je werkelijk 8 cores hebt zo'n eentje kopen.@karstnl
[ Voor 64% gewijzigd door karstnl op 27-11-2009 19:53 ]
Verwijderd
Was al van plan om een 5850 te kopen en daar wel een tijdje zoet mee denk ikkarstnl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:49:
[...]
Nee, kun je veel beter steken/besparen voor een videokaart.
Echt wel:) i5 + HD5850 is een mooie combinatie.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:50:
[...]
Was al van plan om een 5850 te kopen en daar wel een tijdje zoet mee denk ik
Verwijderd
Hehehekarstnl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:53:
[...]
Echt wel:) i5 + HD5850 is een mooie combinatie.
hmm, dat gaat em niet worden. ik denk dat je over 4 jaar met een budget van 1000 euro op moment niet alles op max. kan spelen. laat staan nu, want crysis op max. wordt em niet met een hd5850. Misschien met lage fps wel.Blueberry33 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:48:Het moet een game pc voorstellen waar ook films op worden bekeken.
Dit is wel inclusief alles enzo. dus met bijv. DVD maker van windows en dat ie dan begint. volgens mij moet ie ook nog converten naar een dvd-formaat. En dat ligt denk ik aan de CPU. wat met de i7860 wel opgelost wordt denk ik.
Maar maakt het verschil tussen SATA-150 en SATA-300 niet ook wat uit. of is dat verwaarloosbaar?Madrox schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:54:
[...] Belangrijkste verschil vind ik de brandkwaliteit; die van de 7240 is een stuk beter
Anders neem ik de 7240.
Vier jaar geleden hadden we de x800xtpeBlueberry33 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:48:
Drie jaar geleden hadden we de X1900XTX (en net aan de 8800GTX)
Met die kaarten kun je nu niet meer op maximale instellingen gamen. Dat gaat je over 3-4 jaar met een 5970 dus waarschijnlijk ook niet lukken.
Ik had zelf ook de S223B voor mijn aan te schaffen systeem, maar die is inderdaad niet/moeilijk leverbaar bij Cool-prices.Blueberry33 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:30:
[...]
Ik heb de pricewatch: Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart daar voor in de plaats genomen.
En de 7240 is ook nog eens behoorlijk stil voor een DVD fikkert (hoorde hem vandaag voor het eerst live).Madrox schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:54:
[...]
Belangrijkste verschil vind ik de brandkwaliteit; die van de 7240 is een stuk beter
1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 128,12 | € 128,12 |
1 | Intel Core i5 750 | € 154,49 | € 154,49 |
1 | MSI P55-CD53 | € 92,- | € 92,- |
Importeren | Totaal | € 533,62 |
Dit samengesteld, wil dit ook snel bestellen.
Vinden jullie dit een goede samenstelling? en kan ik op een LG 19" breedbeeld (geen dvi of hdmi aansluiting) leuk spelen? games op hoog? Betekent dus dat ik een converter gebruik (van vga naar dvi)
Ja, dat kan. Ik vind wel dat je een wat zware CPU hebt voor die resolutie. Je zou ook prima af kunnen met een PhenomII en weer wat geld overhouden om van naar de kroeg te gaan.
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 129,- | € 129,- |
1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 128,12 | € 128,12 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 61,73 | € 61,73 |
Importeren | Totaal | € 477,86 |
[ Voor 84% gewijzigd door Edmin op 28-11-2009 00:02 ]
DVD x1 = 1318kiByte/s = 10.296875 Mibit/s = 10.544Mbit/sMaldar schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:44:
[...]
Maar maakt het verschil tussen SATA-150 en SATA-300 niet ook wat uit. of is dat verwaarloosbaar?
Anders neem ik de 7240.
Dus een 22x DVD = 22 * 10.544 = 231.968Mbit/s (is iets minder dan 29MByte/s).
Sata 150 kan 5x zoveel MB aan, Sata 300 10x. Je DVD zal in beide gevallen op zijn max. draaien, ze zijn dus allebei even snel!
Verwijderd
Hee tweakers,
De prijzen van mijn boxjes zijn met nu 60€ geworden (pricewatch: Creative Inspire T6100). Ik had eentje gezien van Logitech die beter was, ook voor 60€. Weet iemand hoe die heet?
De prijzen van mijn boxjes zijn met nu 60€ geworden (pricewatch: Creative Inspire T6100). Ik had eentje gezien van Logitech die beter was, ook voor 60€. Weet iemand hoe die heet?
Bedankt voor de reactie, maar ik ben toch van plan om later een beter scherm te halen. dus dit is een goede config voor later om weer uit te breiden?Edmin schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:01:
Ja, dat kan. Ik vind wel dat je een wat zware CPU hebt voor die resolutie. Je zou ook prima af kunnen met een PhenomII en weer wat geld overhouden om van naar de kroeg te gaan.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 129,- € 129,- 1 Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E € 128,12 € 128,12 1 MSI 785GM-E51 € 61,73 € 61,73 1 OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK € 92,75 € 92,75 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 66,26 € 66,26 Importeren Totaal € 477,86
Op een hogere resolutie ga je met een i5 niet ineens meer frames uitspugen. Ik zou die X4 kopen, zodat je sneller het geld bijelkaar hebt voor een mooi scherm.
Precies, neem de PhemII en een iets sterkere videokaart.Edmin schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:04:
Op een hogere resolutie ga je met een i5 niet ineens meer frames uitspugen. Ik zou die X4 kopen, zodat je sneller het geld bijelkaar hebt voor een mooi scherm.
okj, bedankt, dan neem ik de 7240.Madrox schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:55:
[...]
DVD x1 = 1318kiByte/s = 10.296875 Mibit/s = 10.544Mbit/s
Dus een 22x DVD = 22 * 10.544 = 231.968Mbit/s (is iets minder dan 29MByte/s).
Sata 150 kan 5x zoveel MB aan, Sata 300 10x. Je DVD zal in beide gevallen op zijn max. draaien, ze zijn dus allebei even snel!
kan ik azerty weer blij maken met een veranderde bestelling
Iemand nog aanmerkingen op mijn systeempje? Het idee is een nieuwe i5 bak met Windows 7 x64 die ik vooral gebruik voor muziekproductie (dus veel realtime berekeningen en veel geheugengebruik). Ik wil ook wel een beetje gamen op mijn 24" beeldscherm en wil eigenlijk een HD 5850, maar door de geringe beschikbaarheid prop ik er voorlopig maar even een goedkope basic kaart in.
Ik vind stilte erg belangrijk omdat ik in mijn kamer ook opneem - iemand op dit gebied nog tips? Ik ben ook van plan een lichte overklok toe te passen (zeg 24/7 draaien op zo'n 3,2 GHz), vandaar een betere koeler. Ik hoor niet heel veel over de Xigmateks, maar zo'n Scythe van 1 kg vind ik wat eng.
Mijn eerste keus voor een voeding was eigenlijk de HX520 van Corsair, maar die lijkt op het moment niet zo goed beschikbaar te zijn (ik wil gaan bestellen bij Azerty). Budget is zoals te zien ongeveer €700 - €750.
Dank voor uw aandacht!
Ik vind stilte erg belangrijk omdat ik in mijn kamer ook opneem - iemand op dit gebied nog tips? Ik ben ook van plan een lichte overklok toe te passen (zeg 24/7 draaien op zo'n 3,2 GHz), vandaar een betere koeler. Ik hoor niet heel veel over de Xigmateks, maar zo'n Scythe van 1 kg vind ik wat eng.
Mijn eerste keus voor een voeding was eigenlijk de HX520 van Corsair, maar die lijkt op het moment niet zo goed beschikbaar te zijn (ik wil gaan bestellen bij Azerty). Budget is zoals te zien ongeveer €700 - €750.
1 | Antec Performance One P183 Zwart | € 110,04 | € 110,04 |
1 | Arctic Cooling MX-3 | € 7,50 | € 7,50 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 76,20 | € 76,20 |
1 | LG GH22NS30 | € 20,99 | € 20,99 |
2 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 5,90 | € 11,80 |
1 | Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI | € 24,- | € 24,- |
1 | Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB | € 45,99 | € 45,99 |
1 | Xigmatek Balder SD1283 | € 37,77 | € 37,77 |
Importeren | Totaal | € 700,68 |
Dank voor uw aandacht!
Zo kan het ook:
1 | be quiet! Straight Power E7 480W | € 72,15 | € 72,15 |
1 | MSI P55-CD53 | € 92,- | € 92,- |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
Importeren | Totaal | € 656,92 |
[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2009 18:28 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Is een L7 530 ook niet voldoende? Alleen niet modulair.Zo kan het ook:
Ja wel.
Daarom juist zo.Alleen niet modulair.
AMD Nieuwsdiscussie
Is het niet een beetje weinig, die 480W? Als hij een efficiëntie heeft van 85% dan is dat net iets meer dan 400W, en met de CPU van 100W en een GPU van ~160W zit je al over de helft. Daarnaast nog alle andere apparatuur, en je zit er misschien al overheen. Mij lijkt 530W een betere optie (Als -The_Mask- het had over de computer van Descendant, tenminste)
Verwijderd
Dat mag je me uit leggen.HotFix schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:27:
Is het niet een beetje weinig, die 480W? Als hij een efficiëntie heeft van 85% dan is dat net iets meer dan 400W
Ik dacht dat 80+ efficiëntie betekende dat er in elk geval 80% van de hoeveelheid W daadwerkelijk naar de rest van de computer gestuurd wordt. Ik neem dan aan, in het geval van de Straight Power E7 480W, dat die in elk geval 85% efficiëntie heeft, en dus 85% van de 480W benut wordt.
Correct me if I'm wrong.
Correct me if I'm wrong.
Volgens mij begrijp jij niet echt de werking van een voeding.HotFix schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:27:
Als hij een efficiëntie heeft van 85% dan is dat net iets meer dan 400W
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Correcting imminent:HotFix schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:42:
Ik dacht dat 80+ efficiëntie betekende dat er in elk geval 80% van de hoeveelheid W daadwerkelijk naar de rest van de computer gestuurd wordt. Ik neem dan aan, in het geval van de Straight Power E7 480W, dat die in elk geval 85% efficiëntie heeft, en dus 85% van de 480W benut wordt.
Correct me if I'm wrong.
Nee, hij kan daadwerkelijk 480 watt continue leveren(*niet helemaal waar, je pc haalt het meeste van de 12v lijn). Hij kan zelfs meer als piek leveren. 85% efficiëntie word berekend over wat hij totaal opneemt. Stel je computer heeft 400 watt nodig van de PSU dan haalt jij 400 watt + inefficiëntie uit het stroom net(Dus 400 watt + 15% = 460 watt uit het stopcontact). Het heeft dus niets en dan ook niets met je totale vermogen te maken. Behalve dat je efficiëntie inzakt naar mate je aan de max zit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 19:50 ]
@The_Mask: Ik begrijp de basiswerking 
Hmm, dus als ik het goed begrijp, dan haalt een computer die 480 watt nodig heeft van de PSU, 480W + inefficiëntie uit de muur? *Ofwel 480W + 15% = 552W?
En hoe bedoel je de PC haalt het meeste uit de 12V lijn? Heeft dat verdere invloed op het verhaal?

Hmm, dus als ik het goed begrijp, dan haalt een computer die 480 watt nodig heeft van de PSU, 480W + inefficiëntie uit de muur? *Ofwel 480W + 15% = 552W?
En hoe bedoel je de PC haalt het meeste uit de 12V lijn? Heeft dat verdere invloed op het verhaal?
[ Voor 4% gewijzigd door HotFix op 28-11-2009 19:55 ]
Verwijderd
Nee, je pc heeft een X hoeveelheid stroom nodig. Die vraag aan de PSU ik heb zoveel stroom nodig. Die lever zo veel stroom aan de componenten, maar is niet 100% efficiënt, dus hij verbruikt meer dan dat hij aan de componenten levert. Stel in idle vraagt je pc 100 watt aan de PSU en hij is dan 90% efficiënt, dan haalt hij 110 watt uit het stopcontact. Bij load heeft hij 200 watt nodig en is hij 85% efficiënt dan haalt hij 230 watt uit het stopcontact.
Een voeding en ook de pc zijn verdeelt met verschillende lijnen. Een 3 volt, een 5 volt en 12 volt lijnen. Een moderne PC trekt het meeste van zijn stroom over de 12 volt lijn. De 3 en 5 worden steeds minder gebruikt. Daarom heeft een moderne voeding ook een sterkere 12 volt lijn dan zijn oudere broeders.
Edit: Nu je dit hopelijk snapt, dan snap je ook waarom een 480 watt voeding met ~400 watt op de 12 volt lijnen voldoende is: Link je van totale systeem verbruik.. Dit is dus gemeten aan het stopcontact. De echte vraag van de componenten is dus onder load lager dan 300 watt.
Edit2: Meer lees voer: http://www.silentpcreview.com/article994-page4.html voorbeeld van de efficiëntie van een voeding. Let op de: AC in DC out
.
Een voeding en ook de pc zijn verdeelt met verschillende lijnen. Een 3 volt, een 5 volt en 12 volt lijnen. Een moderne PC trekt het meeste van zijn stroom over de 12 volt lijn. De 3 en 5 worden steeds minder gebruikt. Daarom heeft een moderne voeding ook een sterkere 12 volt lijn dan zijn oudere broeders.
Edit: Nu je dit hopelijk snapt, dan snap je ook waarom een 480 watt voeding met ~400 watt op de 12 volt lijnen voldoende is: Link je van totale systeem verbruik.. Dit is dus gemeten aan het stopcontact. De echte vraag van de componenten is dus onder load lager dan 300 watt.
Edit2: Meer lees voer: http://www.silentpcreview.com/article994-page4.html voorbeeld van de efficiëntie van een voeding. Let op de: AC in DC out
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 20:04 ]
Modulair is misschien handig maar voor zo'n prijsje niet

Die is 72 euro bij Azerty en niet meer leverbaar, dus dat lijkt mij niet echt een alternatief.karstnl schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:14:
[...]
Modulair is misschien handig maar voor zo'n prijsje niet. Neem dan de Corsair 450^^, modulair en 7 jaar garantie.
AMD Nieuwsdiscussie
Die Scythe's worden veel gebruikt en ik hoor zelden dat er iets afbreektDescendant schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:14:
Mocht je er toch eentje willen overwegen, de Mugen2 doet het gewoon goed en heeft gelijk een stille koeler erbij.
1 | Antec TruePower TP-650 | € 89,40 | € 89,40 |
1 | Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2 | € 26,14 | € 26,14 |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB | € 41,11 | € 41,11 |
1 | Sony AD-7240S | € 18,25 | € 18,25 |
Importeren | Totaal | € 652,33 |
Geheugen > paar euro duurder, maar incl. heatspreaders + cas7 ipv cas 9. Mij die paar extra euro wel waard.
Moederbord > De Asus ipv de MSI, toch weer een paar euro goedkoper en ik zie de meerwaarde van de MSI niet.
PSU > toch een onderdeel wat je best mee kan nemen in een volgende config, daarom deze Antec 650watter; hij is goed, krachtig en ook geschikt voor niet te zware CF/SLI setups.
Ik heb zelf de CoolerMaster Hyper Z600 passief (zijn additionele fans verkrijgbaar) in mijn PC hangen, vanwege dezelfde reden... stilte.Descendant schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:14:
Heb de PC meermaals verplaatst en het zaakje hangt er nog steeds aan
Maar om eerlijk te zijn, ik vond het eerst ook eng toen ik de omvang van de koeler zag. Nu hij ingebouwd is past hij maar net in mijn kast O_o
Als in, hij komt net niet tegen de deur aan, of de zijkanten.
Heb nog zo'n goede maar al lang gedateerde Antec PlusView 1000AMG kast.
Success met het still koelen van je Ferrari... eh, PC
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Verwijderd
Kleine correctie:HotFix schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:53:
480W bij 85% geeft 480 x 100/85 = 565W
Zou eerder kijken naar een i7 860 of 920 processor voor al die zware toepassingen.Descendant schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:14:
Iemand nog aanmerkingen op mijn systeempje?
1 | Asrock P55 Pro | € 92,58 | € 92,58 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 61,20 | € 61,20 |
2 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 6,80 | € 13,60 |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
Importeren | Totaal | € 716,58 |
Moet die kast zo duur trouwens? En die extra fans en processor koeler? Als je dat allemaal weg laat, kan je misschien extra geheugen halen of een extra harde schijf, is wel handig voor bewerken, voor mij althans een betere investering dan fans en koelers.
[ Voor 89% gewijzigd door chim0 op 29-11-2009 08:40 ]
Hey mensen, mijn (5jaar oude) pc is zo goed als stuk. De voeding heeft nu een interne koeler achter z'n uitgang geplakt want z'n eige werkt niet meer. Mijn Geforce 7600 GT kaart is sinds gisteren kapoet en heb ik maar vervangen met mijn oude Geforce 6200LE 
Ik moet dus duidelijk een nieuw systeem hebben en het liefst meteen een lekkere game bak waar ik voorlopig mee vooruit kan. En die goed upgrade-baar is. Overclocken is niet echt mijn ding, maar als ik in de toekomst tegen mijn limiet loop dan ben ik daar wel toe bereid. Ik ben op het volgende systeem gekomen:
(Geluidsysteem, muis, tobo, heb ik allemaal al dus niet nodig. CPU koeler staat ook al vast want die ziet er bruut uit, heeft goede prestaties en is makkelijk te onderhouden.)
Wat denken jullie ervan? Ik twijfel of ik eigenlijk niet al genoeg heb aan een enkele Radeon 5850 om in de toekomst uit te breiden naar crossfire voor weinig geld. Dat kan met deze 5870 natuurlijk ook maar deze is op het huidige moment wel een stuk duurder.
Ik ben van plan games als STALKER, Company of Heroes, RA3, Modern Warfare 2 en in de toekomst Diablo 3 te gaan spelen. Meeste games zijn wat ouderwets maar ik loop dan ook wat achter door mijn huidige PC
Nog tips voor me?
thanks!
Ik moet dus duidelijk een nieuw systeem hebben en het liefst meteen een lekkere game bak waar ik voorlopig mee vooruit kan. En die goed upgrade-baar is. Overclocken is niet echt mijn ding, maar als ik in de toekomst tegen mijn limiet loop dan ben ik daar wel toe bereid. Ik ben op het volgende systeem gekomen:
1 | Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP) | € 297,- | € 297,- |
1 | Cooler Master HAF 922 Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Corsair HX650W | € 93,69 | € 93,69 |
1 | Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Notebook bundle) 64GB | € 106,22 | € 106,22 |
1 | MSI P55-GD65 | € 125,45 | € 125,45 |
1 | Samsung Syncmaster 2433BW | € 219,- | € 219,- |
1 | Scythe Twin Mounter 2.5" | € 3,27 | € 3,27 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart | € 18,06 | € 18,06 |
1 | Thermaltake SpinQ VT | € 35,76 | € 35,76 |
Importeren | Totaal | € 1.366,28 |
(Geluidsysteem, muis, tobo, heb ik allemaal al dus niet nodig. CPU koeler staat ook al vast want die ziet er bruut uit, heeft goede prestaties en is makkelijk te onderhouden.)
Wat denken jullie ervan? Ik twijfel of ik eigenlijk niet al genoeg heb aan een enkele Radeon 5850 om in de toekomst uit te breiden naar crossfire voor weinig geld. Dat kan met deze 5870 natuurlijk ook maar deze is op het huidige moment wel een stuk duurder.
Ik ben van plan games als STALKER, Company of Heroes, RA3, Modern Warfare 2 en in de toekomst Diablo 3 te gaan spelen. Meeste games zijn wat ouderwets maar ik loop dan ook wat achter door mijn huidige PC
Nog tips voor me?
Verschil ga je niet merken en de heatspreaders die daar op zitten helpen niet zijn namelijk van plastic.Madrox schreef op zondag 29 november 2009 @ 01:37:
Geheugen > paar euro duurder, maar incl. heatspreaders + cas7 ipv cas 9. Mij die paar extra euro wel waard.
Ik wel want jouw PC is niet leverbaar bij Azerty, waar hij hem wil halen.Moederbord > De Asus ipv de MSI, toch weer een paar euro goedkoper en ik zie de meerwaarde van de MSI niet.
CrossFire/SLi? Dan moet er eerst maar een ander mobo komen, maar dan nog het is geen upgrade pad.PSU > toch een onderdeel wat je best mee kan nemen in een volgende config, daarom deze Antec 650watter; hij is goed, krachtig en ook geschikt voor niet te zware CF/SLI setups.
Goede prestaties heeft die niet, je moet hem alleen nemen omdat je hem er leuk uit vind zien.Therapy777 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:40:
CPU koeler staat ook al vast want die ziet er bruut uit, heeft goede prestaties en is makkelijk te onderhouden.)
De HD5850 heeft idd een veel betere prijs/prestatie.Wat denken jullie ervan? Ik twijfel of ik eigenlijk niet al genoeg heb aan een enkele Radeon 5850 om in de toekomst uit te breiden naar crossfire voor weinig geld. Dat kan met deze 5870 natuurlijk ook maar deze is op het huidige moment wel een stuk duurder.
Neem deze: pricewatch: Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 64GB SSD dan hoef je volgens mij de pricewatch: Scythe Twin Mounter 2.5" ook niet te gebruiken.Nog tips voor me?thanks!
Voor de rest lijkt het mij prima.
[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 29-11-2009 13:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
een i7 860, is in mijn ogen voor de toepassingen die u bent van plan te doen, niet echt zinnig. Het zal voor de levensduur ook niet veel uitmaken, aangezien het 4 virtuele cores zijn en die ook langzamer zijn dan 8(in totaal) echte cores. Bespaar dat geld en neem een i5 750, of wil je makkelijk HD video's willen bewerken?Nog tips voor me?thanks!
Nouja hij is toch ook niet slecht?[...]
Goede prestaties heeft die niet, je moet hem alleen nemen omdat je hem er leuk uit vind zien.
Ja dat is helemaal waar. Maar denk je dat ik met een enkele 5850 voorlopig vooruit kan dan?[...]
De HD5850 heeft idd een veel betere prijs/prestatie.
Oh oeps, ik had mijn versie gewoon uit de best buy gekopieerd[...]
Neem deze: pricewatch: Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 64GB SSD dan hoef je volgens mij de pricewatch: Scythe Twin Mounter 2.5" ook niet te gebruiken.
Voor de rest lijkt het mij prima.
Bedankt voor je input in ieder geval
Video's bewerken dat was ik niet van plan. HD video's naar mijn TV streamen welkarstnl schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:57:
[...]
een i7 860, is in mijn ogen voor de toepassingen die u bent van plan te doen, niet echt zinnig. Het zal voor de levensduur ook niet veel uitmaken, aangezien het 4 virtuele cores zijn en die ook langzamer zijn dan 8(in totaal) echte cores. Bespaar dat geld en neem een i5 750, of wil je makkelijk HD video's willen bewerken?
[ Voor 22% gewijzigd door Therapy777 op 29-11-2009 14:07 ]
Dat lijkt mij wel ja.Therapy777 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:04:
[...]
Nouja hij is toch ook niet slecht?Iig beter dan de stock cooler (neem ik aan)
Nee niet echt als die nu 100 jaar of 99 jaar mee gaat dat maakt niet echt uit lijkt mij.en dat is toch weer iets beter voor de houdbaarheid van de processor lijkt me
Ja verschil in prestaties tussen een HD5850 en HD5870 is maar klein als je een HD5850 neemt en over een paar jaar denkt hij wordt nu echt te traag en je drukt er dan een HD5870 in dan is die ook te traag.Ja dat is helemaal waar. Maar denk je dat ik met een enkele 5850 voorlopig vooruit kan dan?
Zeg maar niks over deze BBG.Oh oeps, ik had mijn versie gewoon uit de best buy gekopieerdbeetje raar dat de desktop versie daar niet in staat dan?

Dat is nu niet echt CPU intensief.Video's bewerken dat was ik niet van plan. HD video's naar mijn TV streamen wel
Games moeten steeds meer multithreaded worden, dus nu zal je weinig verschil merken, maar in de toekomst zal dat vast anders zijn.Thanks voor je input, zal nog even over de core nadenken. Misschien dat er meer mensen zijn die daar iets over kunnen zeggen?
AMD Nieuwsdiscussie
Het is wel sneller en het scheelt slechts een paar euro. Als ze van plastic zijn (wist ik niet, wat dom-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:38:
[...]
Verschil ga je niet merken en de heatspreaders die daar op zitten helpen niet zijn namelijk van plastic.

Het is mijn pc niet en als Azerty het niet heeft snap ik dat hij iets anders neemt.Ik wel want jouw PC is niet leverbaar bij Azerty, waar hij hem wil halen.
De voeding heeft meer kans op een plekje in een future upgrade dan een lichter exemplaar, zo is het.CrossFire/SLi? Dan moet er eerst maar een ander mobo komen, maar dan nog het is geen upgrade pad.
Mijn voeding (620watt) heeft ondertussen 3 upgrades overleeft en waarschijnlijk komt er nog een vierde. Was ik met een 450watter begonnen had ik nu al een probleem gehad.
Bedankt voor de replies!
Ik twijfel nu vooral nog over de voeding, het geheugen en de CPU koeler.
Op zich lijkt de Mugen 2 me inderdaad een mooie koeler.
Ik heb getwijfeld tussen enkele MSI en Asus borden en ik hoor over allebei vrij goede verhalen eigenlijk. Wel wil ik 'out-of-the-box' FireWire support op m'n moederbord. Het enige nadeel is dat de MSI plank geen redundant BIOS backup-systeem heeft.
De Antec TruePowers had ik ook nog niet echt in overweging genomen, ik lees er gemengde verhalen over (wat betreft de geluidsproductie althans).

Ik wil inderdaad een goede, stille, grote kast die lang meegaat. De koeling is gebaseerd op mijn wens voor een stil systeem, in mijn ogen die paar tientjes zeker waard. Ik heb hier nog een andere identieke WD6400AAKS liggen, dus dat wordt mijn opslagschijf.
Als in de toekomst de prijzen dalen koop ik er nog wel eens een SSD bij. Ook RAM kan altijd bijgeprikt worden mocht ik ooit tegen de grenzen aanlopen.
Hmm, die Be Quiets zien er wel interessant uit. Ben ze eigenlijk in geen enkele review/benchmark tegengekomen!-The_Mask- schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:28:
Zo kan het ook
Haha, ja klopt ook wel. Vraag me alleen af of het niet overkill is. En een fan kan je altijd vervangen, hoewel die S1283 wel redelijk stil is volgens de reviews. Verder is dit eigenlijk de eerste PC die ik from scratch in elkaar ga zetten, vandaar mijn angst.Madrox schreef op zondag 29 november 2009 @ 01:37:
[...]
Die Scythe's worden veel gebruikt en ik hoor zelden dat er iets afbreekt![]()
Mocht je er toch eentje willen overwegen, de Mugen2 doet het gewoon goed en heeft gelijk een stille koeler erbij.
Die OCZ reepjes heb ik inderdaad nog overwogen. Ik zat te twijfelen omdat alles boven 1,5 volt eigenlijk buiten de specs valt, hoewel 1,65 volt volgens veel mensen geen probleem is (ik ben een beetje een 1156-newbie, iemand hier iets zinnigs over te zeggen?). Verder maakt een heatspreader en een klein cas verschil niet zo veel uit natuurlijk, hoewel ik het voor die paar euro's inderdaad niet zou laten.Geheugen > paar euro duurder, maar incl. heatspreaders + cas7 ipv cas 9. Mij die paar extra euro wel waard.
Moederbord > De Asus ipv de MSI, toch weer een paar euro goedkoper en ik zie de meerwaarde van de MSI niet.
PSU > toch een onderdeel wat je best mee kan nemen in een volgende config, daarom deze Antec 650watter; hij is goed, krachtig en ook geschikt voor niet te zware CF/SLI setups.
Ik heb getwijfeld tussen enkele MSI en Asus borden en ik hoor over allebei vrij goede verhalen eigenlijk. Wel wil ik 'out-of-the-box' FireWire support op m'n moederbord. Het enige nadeel is dat de MSI plank geen redundant BIOS backup-systeem heeft.
De Antec TruePowers had ik ook nog niet echt in overweging genomen, ik lees er gemengde verhalen over (wat betreft de geluidsproductie althans).
Dat is ook een bakbeest zeg, zal ongetwijfeld goede resultaten geven.LogiForce schreef op zondag 29 november 2009 @ 02:17:
Ik heb zelf de CoolerMaster Hyper Z600 passief (zijn additionele fans verkrijgbaar) in mijn PC hangen, vanwege dezelfde reden... stilte.
Heb de PC meermaals verplaatst en het zaakje hangt er nog steeds aan
Success met het still koelen van je Ferrari... eh, PC
Ik vind de meerprijs van een i7 860 het niet waard gezien de overclockbaarheid van dit platform. Een 1366 systeem wordt weer een stuk duurder.chim0 schreef op zondag 29 november 2009 @ 08:11:
[...]
Zou eerder kijken naar een i7 860 of 920 processor voor al die zware toepassingen.
*knip*
Moet die kast zo duur trouwens? En die extra fans en processor koeler? Als je dat allemaal weg laat, kan je misschien extra geheugen halen of een extra harde schijf, is wel handig voor bewerken, voor mij althans een betere investering dan fans en koelers.
Ik wil inderdaad een goede, stille, grote kast die lang meegaat. De koeling is gebaseerd op mijn wens voor een stil systeem, in mijn ogen die paar tientjes zeker waard. Ik heb hier nog een andere identieke WD6400AAKS liggen, dus dat wordt mijn opslagschijf.
Oh je gaat overklokken. Mja, heb ik ook gedaan, is leuk om even te zien maar heb liever dat die PC 24/7 stabiel draait, ik doe veel dingen tegelijk en belast m'n PC constant. Bovendien is de hardware van tegenwoordig standaard al snel genoeg. Ik zie de meerwaarde van een betere processor wel maar het is uiteindelijk jouw PC.Descendant schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:46:
Ik vind de meerprijs van een i7 860 het niet waard gezien de overclockbaarheid van dit platform.
Wat heeft overklokken met een niet stabiele PC nodig dan?chim0 schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:10:
Mja, heb ik ook gedaan, is leuk om even te zien maar heb liever dat die PC 24/7 stabiel draait,
Met overklokken kun je zelf een zuinigere PC krijgen en/of een koelere CPU en kun je dus de levensduur verlengen al gaat een CPU normaal gesproken nooit kapot in de tijd dat je hem gebruikt.
AMD Nieuwsdiscussie
Het zal vast werken maar heb liever alles standaard maar nogmaals, dat is mijn mening. Het ging meer om zijn PC en dat ik vind dat ie beter in een betere processor kan investeren dan in koeling en overklokken maar dat is wederom mijn mening en ik geef een alternatief systeem, zoals ieder ander hier.-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:18:
[...]
Wat heeft overklokken met een niet stabiele PC nodig dan?
Aiai dit alles brengt me toch aan het twijfelen.
Core i7 860 vs Core i5 750
en
Radon HD5850 vs HD 5870
Goedkoopste optie scheelt al wel gauw 150!! euro's. In principe ben ik wel overtuigd om de 5850 te nemen tov de 5870 maar de cores vind ik een moeilijke keuze. Voor de huidige games is de i5 prima lijkt me. Maar voor de toekomst is de 860 beter? (Hyperthreading?) Maar is de 860 in de toekomst ook niet een stuk goedkoper?
FYI: Wat ik doe met mijn pc:
Gamen (voornamelijk
)
Internetten
Muziek luisteren
Studie related stuff (matlab, maple, etc.)
Ohja en ik heb geen verstand van overclocken, lijkt me ook een relevant stuk informatie
En dan nog dit:
Ik heb nog veel te leren blijkt al weer
Core i7 860 vs Core i5 750
en
Radon HD5850 vs HD 5870
Goedkoopste optie scheelt al wel gauw 150!! euro's. In principe ben ik wel overtuigd om de 5850 te nemen tov de 5870 maar de cores vind ik een moeilijke keuze. Voor de huidige games is de i5 prima lijkt me. Maar voor de toekomst is de 860 beter? (Hyperthreading?) Maar is de 860 in de toekomst ook niet een stuk goedkoper?
FYI: Wat ik doe met mijn pc:
Gamen (voornamelijk
Internetten
Muziek luisteren
Studie related stuff (matlab, maple, etc.)
Ohja en ik heb geen verstand van overclocken, lijkt me ook een relevant stuk informatie
En dan nog dit:
Gaan die dingen echt vrijwel onbeperkt mee?[...]
Nee niet echt als die nu 100 jaar of 99 jaar mee gaat dat maakt niet echt uit lijkt mij.
Ik heb nog veel te leren blijkt al weer
[ Voor 7% gewijzigd door Therapy777 op 29-11-2009 15:34 ]
Nee, maar als ze kapot gaan dan ligt het zo goed als altijd ergens anders aan. (een mobo niet de juiste spanning gaf of bijvoorbeeld een koeling die niet deugt)Therapy777 schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:27:
Gaan die dingen echt vrijwel onbeperkt mee?
AMD Nieuwsdiscussie
Tja iedereen zal zeggen i5 + 5850 vanwege prijs/kwaliteit verhouding maar als je niet naar geld kijkt, is een i7 + 5870 natuurlijk sneller omdat het gewoon fysiek snellere producten zijn. Nogmaals, ik heb het hier puur over de eigenschappen van de producten zelf, niet over wat het beste is qua BBG of overklokken of wat dan ook. Het zou ook niet logisch zijn dat ze duurder zijn maar langzamer zijn.
Voor Gamen is een i5 sneller.
Voor Videobewerking een i7.
Voor Videobewerking een i7.
Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4
Een i5 750 is nooit sneller dan een i7 860.SgtBlackEyes schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:42:
Voor Gamen is een i5 sneller.
Dat een i5 wel eens beter wil presteren is iets anders.
AMD Nieuwsdiscussie
Als je twijfelt tussen de i7 en de i5, dan moet je bedenken voor hoelang je de processor wilt gebruiken. Is dit ongeveer voor 5+ jaar, dan loont het zeker om 70 euro meer neer te leggen. Maar als je snel weer overstapt op een nieuwe processor, dan zou ik een i5 nemen, want nu merk je nog niet echt verschil tussen de i7 en i5. Later (over 1 a 2 jaar) in games wel, al hangt het natuurlijk samen met je gekozen videokaart e.d.-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:46:
[...]
Een i5 750 is nooit sneller dan een i7 860.
Verwijderd
Hey, ik heb een paar pagina's gelezen over een gaming pc, momenteel heb ik nood nodig aan een nieuwe en wil max 1000 € uitgegeven, binnen half jaar ofzo wel upgraden maar momenteel geen geld voor. daarom dit probleem, zijn er dingen die verlaagt kunnen worden in prijs waardoor ik nadien nog kan upgraden zonder te veel problemen.
De bedoeling is om CoD4 te kunnen spelen en moviemaking te doen (gaming gaat voor)
beeldscherm/muis etc is niet nodig. wel heb ik nog een tv kaart nodig, waar ik beetj in problemen zit voor welke want degene die ik wil vind ik niet. (het geld voor de tv kaart moet niet bij de pc bijgerekend worden)
Degene die ik zocht was: PINNACLE PC/TV PRO
Bedankt op voorhand.
De bedoeling is om CoD4 te kunnen spelen en moviemaking te doen (gaming gaat voor)
beeldscherm/muis etc is niet nodig. wel heb ik nog een tv kaart nodig, waar ik beetj in problemen zit voor welke want degene die ik wil vind ik niet. (het geld voor de tv kaart moet niet bij de pc bijgerekend worden)
Degene die ik zocht was: PINNACLE PC/TV PRO
Bedankt op voorhand.
1 | Kingston SSDNow V+ Series SATA2 2.5 64GB | € 145,05 | € 145,05 |
Importeren | Totaal | € 1.102,57 |
En wat voor beeldscherm heb je?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
ik denk dat je mij bedoelt?-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:04:
En wat voor beeldscherm heb je?
euhm momenteel 19inch van LG, welke juist weet ik ni (niet thuis atm)
maar krijg een widescreen 22inch voor me verjaardag dacht ik da ze lieten vallen ^^
Dan denk ik dat je met zoiets ook nog heel lang vooruit kunt:
Blijf je ook onder de 1000 euro.
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 217,71 | € 217,71 |
1 | Cooler Master HAF 922 Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Kingston SSDNow V+ Series SATA2 2.5 64GB | € 145,05 | € 145,05 |
Importeren | Totaal | € 910,50 |
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat gaat geen problemen dan?-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:10:
Dan denk ik dat je met zoiets ook nog heel lang vooruit kunt:
wss domme vraag maar is er ergens waar ik het kan laten samenstellen want daar heb ik zelf geen verstand van dan.
Verwijderd
dat gaat geen problemen geven dan?
ik zie da je er een aantal dingen tog hebt weggenomen.
Het is niet dat ik binnen de 3maanden iets moet bijkopen ofzo.
Op mijn beeldscherm zie ik dat The-Mask alleen de videokaart heeft gewijzigd en dus niks heeft weggelaten
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Heb alleen een paar dingen gewisseld in producten die amper langzamer voor wat jij er mee doet, maar wel heel veel goedkoper.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:31:
ik zie da je er een aantal dingen tog hebt weggenomen.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee als ik een PC koop dan is het meestal meteen voor een langere tijd. Althans wel wat de processor betreft. Een videokaart verwisselen is natuurlijk zo gepieptkarstnl schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:25:
[...]
Als je twijfelt tussen de i7 en de i5, dan moet je bedenken voor hoelang je de processor wilt gebruiken. Is dit ongeveer voor 5+ jaar, dan loont het zeker om 70 euro meer neer te leggen. Maar als je snel weer overstapt op een nieuwe processor, dan zou ik een i5 nemen, want nu merk je nog niet echt verschil tussen de i7 en i5. Later (over 1 a 2 jaar) in games wel, al hangt het natuurlijk samen met je gekozen videokaart e.d.
Wil je hier mee zeggen dat de core i5 750 beter presteert met gamen?-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:46:
[...]
Een i5 750 is nooit sneller dan een i7 860.
[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 29-11-2009 18:37 ]
Verwijderd
hehe ok bedankt-The_Mask- schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:34:
[...]
Heb alleen een paar dingen gewisseld in producten die amper langzamer voor wat jij er mee doet, maar wel heel veel goedkoper.
ik zal eens rondzien waar ik die dingen allemaal kan bestellen en dan euhm, enig idee of ik da gwn bij de pc winkel kan binnendoen die onderdelen want kdenk niet dat het mij gaat lukken of ja iets te veel geld om er als een beginneling eraan te beginnen
Dit topic is gesloten.