Men vind ze te duur voor wat ze kunnen vergeleken met de huidige ATI's en ze hebben geen DX11. Maar ik vind het een beetje krom want je moet ze vergelijken met de HD4xxx serie, HD5xxx serie is nieuw en heeft nog geen "tegenstander" maar hopenlijk komt die volgend jaar.Murk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:17:
Is de hoofdreden dat ze gemiddeld duurder zijn en meer verbruiken?
Beste mensen,
Ik wil in januari een nieuwe PC gaan bestellen. Mijn huidige PC nadert de 5 jarige leeftijd en is dringend aan vervanging toe. Ik gebruik mijn PC voor de dagelijkse huis-, tuin- en keukenactiviteiten en daarnaast vind ik mooie nieuwe games spelen ook mooi
Belangrijk is ook dat ik er een tijdje me vooruit kan, maar waarschijnlijk ligt dat gewoon aan hoeveel geld ik er tegenaan wil gooien. Het budget was in eerste instantie rond de € 800,- Nu heb ik de afgelopen maand de hele BBG doorgelezen en het volgende uitgekozen:
Volgens mij stond deze build al eerder in dit topic, maar voor de zekerheid nog een aantal vragen:
1. Klopt het dat alles compatibel met elkaar is?
2. Ik heb een tijdje terug al een ander beeldscherm gekocht: Acer V233HB. Volgens mij niet het meest briljante scherm, maar gaat dat hier wel een beetje mee werken?
3. Ik ben niet van plan om te OC, is de keuze voor de i5 dan nog wel interessant ten opzichte van de AMD variant?
4. Er zit nu geen extra koeling/fan bij, maar er zijn zat mensen die er wel eentje bij zetten in builds. Is dit noodzakelijk of alleen bij OC?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik wil in januari een nieuwe PC gaan bestellen. Mijn huidige PC nadert de 5 jarige leeftijd en is dringend aan vervanging toe. Ik gebruik mijn PC voor de dagelijkse huis-, tuin- en keukenactiviteiten en daarnaast vind ik mooie nieuwe games spelen ook mooi
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,96 | € 49,96 |
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 59,- | € 59,- |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 83,30 | € 83,30 |
1 | Intel Core i5 750 | € 157,50 | € 157,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 78,- | € 78,- |
1 | Samsung SH-S223C | € 18,25 | € 18,25 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 70,85 | € 70,85 |
Importeren | Totaal | € 821,85 |
Volgens mij stond deze build al eerder in dit topic, maar voor de zekerheid nog een aantal vragen:
2. Ik heb een tijdje terug al een ander beeldscherm gekocht: Acer V233HB. Volgens mij niet het meest briljante scherm, maar gaat dat hier wel een beetje mee werken?
3. Ik ben niet van plan om te OC, is de keuze voor de i5 dan nog wel interessant ten opzichte van de AMD variant?
4. Er zit nu geen extra koeling/fan bij, maar er zijn zat mensen die er wel eentje bij zetten in builds. Is dit noodzakelijk of alleen bij OC?
Anoniem: 134818
Oke, dan wil ik nu de nieuwe kaart kopen van nividia.chim0 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:37:
[...]
Men vind ze te duur voor wat ze kunnen vergeleken met de huidige ATI's en ze hebben geen DX11. Maar ik vind het een beetje krom want je moet ze vergelijken met de HD4xxx serie, HD5xxx serie is nieuw en heeft nog geen "tegenstander" maar hopenlijk komt die volgend jaar.
Yep, en daarbij nog geen DX11 (oeps) ondersteunen.Murk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:17:
Ik zie geen enkele voorstanders voor nvidia. Is de hoofdreden dat ze gemiddeld duurder zijn en meer verbruiken?
Ati heeft op dit moment de beste 'FPS per €'-verhouding GPU's.
(als we de magere beschikbaarheid en daardoor iets hogere prijs buiten beschouwing laten, de 5850 is bijv. zo'n 5-10% hoger in prijs dan 'normaal').
(notitie aan mezelf; veel sneller posten baserk)
[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 30-12-2009 13:22 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Anoniem: 293994
Hallo,
Dit is mijn update voor de computer.
Maar nou is mijn vraag, past de voeding (er wordt aangegeven dat het een ATX voeding is) wel met de stekker op mijn moederbord (micro ATX)? Voor de rest ben ik hier al geholpen en wordt eenieder die een bijdrage heeft geleverd vriendelijk bedankt
Dit is mijn update voor de computer.
1 | Corsair VX450W | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 83,30 | € 83,30 |
1 | Intel Core i5 750 | € 157,50 | € 157,50 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition) | € 133,30 | € 133,30 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart | € 17,03 | € 17,03 |
Importeren | Totaal | € 530,98 |
Maar nou is mijn vraag, past de voeding (er wordt aangegeven dat het een ATX voeding is) wel met de stekker op mijn moederbord (micro ATX)? Voor de rest ben ik hier al geholpen en wordt eenieder die een bijdrage heeft geleverd vriendelijk bedankt
1. Jaslydornia schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:58:
2. Ja
3. nee, met een AMd setup ben je goedkoper uit en zie 4
4. Niet noodzakelijk, maar vooral de boxed cooler bij de Intet zijn herrieschoppers, een aparte koeler zoals de Coolermaster TX3 od 212 is aanbevolen. Doe je dat icm een AMD setup kost het ook niet meer.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Anoniem: 172410
Het gaat er toch om wat nu een betere keus is? Het zal mensen aan hun reet roesten van welke generatie welke kaart is, het meeste waar voor hun geld willen ze. Dat ligt over het algemeen nu in de 5xxx serie, uitzonderingen onderin zoals ee 4650/4670 daargelaten.chim0 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:37:
Men vind ze te duur voor wat ze kunnen vergeleken met de huidige ATI's en ze hebben geen DX11. Maar ik vind het een beetje krom want je moet ze vergelijken met de HD4xxx serie, HD5xxx serie is nieuw en heeft nog geen "tegenstander" maar hopenlijk komt die volgend jaar.
Ik verbaas me soms over jouw denkwereld
Het is geen toernooi waarin je verschillende deelnemers tegen elkaar zet. Er is slechts een markt, met de fabrikanten NVidia en Ati, hun producten, en consumenten. De consument wil nù een kaart. Wat heeft NVidia te bieden: GF2xx. Wat heeft Ati te bieden: HD5xxx. Dus staan die twee voor de consument tegenover elkaar. Dat de GTX380 nog komt is nu helemaal niet relevant, dat verandert de markt over een paar maandjes pas.chim0 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:37:
[...]
Maar ik vind het een beetje krom want je moet ze vergelijken met de HD4xxx serie, HD5xxx serie is nieuw en heeft nog geen "tegenstander" maar hopenlijk komt die volgend jaar.
En anders, als fermi straks komt, en de HD5970 vermorzeld, zeg ik: te laat! Nu moet fermi tegen de HD6000-serie
[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 30-12-2009 13:51 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het doet me denken aan nVidia die zo mooi de GT240 introduceerde als zogenaamde tegenhanger van de HD4670. Leuk om dat marketingtechnisch te roepen, maar als je een kaart hebt die net zo veel kost als een 4770 vind ik het heel sterk om te zeggen dat 'ie moet concurreren met een 4670. Ja, qua prestaties misschien, maar je bent natuurlijk helemaal achterlijk als je een kaart gaat kopen die de prijs van een snellere kaart heeft maar de prestaties van een goedkopere kaart. Niets geen concurrentie, een ondermaats product zullen ze bedoelen.bwerg schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:48:
Het is geen toernooi waarin je verschillende deelnemers tegen elkaar zet. Er is slechts een markt, met de fabrikanten NVidia en Ati, hun producten, en consumenten. De consument wil nù een kaart. Wat heeft NVidia te bieden: GF2xx. Wat heeft Ati te bieden: HD5xxx. Dus staan die twee voor de consument tegenover elkaar. Dat de GTX380 nog komt is nu helemaal niet relevant, dat verandert de markt over een paar maandjes pas.
Misschien dat OEMS erin trappen ofzo, ik weet het niet.
Anoniem: 220263
Ze zijn duurder en ze lopen achter op prestaties. De GTX200 serie was een antwoord op de HD4000 serie, wat beter presteerde maar ook duurder was. Nu de HD5000 serie uit is is dat een veel betere keuze dan nVidia: het presteert veel beter, is goedkoper en ook zuiniger in idle.Murk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:17:
Ik zie geen enkele voorstanders voor nvidia. Is de hoofdreden dat ze gemiddeld duurder zijn en meer verbruiken?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 220263 op 30-12-2009 14:40 ]
Hallo Tweakers,
Ik heb op forum van computer idee hulp gekregen bij het aanschaffen van een gaming desktop met een budget rond de 800 euro. Zelf denk ik dat het een aardig goede samenstelling is. Alleen weet ik niet heel veel van alle onderdelen en ben nog niet 100% zeker ervan, dus vroeg me af of hier mensen zijn die het wel weten.
https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/11923
Het is voor mij de eerste keer dat ik een gaming desktop ga samenstellen dus wilde wel wat zekerheid.
Alvast bedankt.
Ik heb op forum van computer idee hulp gekregen bij het aanschaffen van een gaming desktop met een budget rond de 800 euro. Zelf denk ik dat het een aardig goede samenstelling is. Alleen weet ik niet heel veel van alle onderdelen en ben nog niet 100% zeker ervan, dus vroeg me af of hier mensen zijn die het wel weten.
https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/11923
Het is voor mij de eerste keer dat ik een gaming desktop ga samenstellen dus wilde wel wat zekerheid.
Alvast bedankt.
2 kleine verbeterpuntjes: volgens mij is die voeding wat oud, en je kan best af met wat minder dan 650W (aangezien je toch niet meerdere videokaarten neemt, aan je moederbord te zien). Een goede 450W-voeding is prima (be quiet! of corsair bijvoorbeeld). Ook heb je een WD caviar green harde schijf, die zijn wat minder snel met hun 5400RPM, je kunt beter een 7200RPm-schijf nemen. (black, of samsung F3)
Voor de rest lijkt het me prima (al ken ik de kast niet)
Voor de rest lijkt het me prima (al ken ik de kast niet)
[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 30-12-2009 16:37 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Op advies van velen hier gegaan voor de mugen 2 rev b. Mounten lukt me eigenlijk wel aardig en is mi niet zo moeilijk, maar ik stuit op iets vreemds.
Bij de eerdere mugen 2 moest je de oude backplate verwijderen en een nieuwe plaatsen. Bij de nieuwe mugen 2 revB wordt geen sleuteltje meegeleverd en staat ook niets in de handleiding over het verwijderen van de originele backplate van mobo. Moet ik de originele backplate nu gewoon laten zitten en daarover de mugen 2 revb backplate monteren?
Edit: al gevonden. Origineel moet blijven
Bij de eerdere mugen 2 moest je de oude backplate verwijderen en een nieuwe plaatsen. Bij de nieuwe mugen 2 revB wordt geen sleuteltje meegeleverd en staat ook niets in de handleiding over het verwijderen van de originele backplate van mobo. Moet ik de originele backplate nu gewoon laten zitten en daarover de mugen 2 revb backplate monteren?
Edit: al gevonden. Origineel moet blijven
[ Voor 4% gewijzigd door reinsaddict op 30-12-2009 18:01 ]
Beste mensen,
ThuisPC (oude van m'n pa) zou ik graag willen upgraden. Gezien mijn bepekte budget leek mij het verstandig om te kijken welke onderdelen ik zeker zou moeten upgraden en waar ik daarbij op moet letten.
Hierbij zou ik graag jullie hulp bij willen hebben.
Uit SiSoftware Sandra:
Kingston 2 GB erbij
Grafische kaart, maar welke en trekt mijn voeding het?
Alvast bedankt
ThuisPC (oude van m'n pa) zou ik graag willen upgraden. Gezien mijn bepekte budget leek mij het verstandig om te kijken welke onderdelen ik zeker zou moeten upgraden en waar ik daarbij op moet letten.
Hierbij zou ik graag jullie hulp bij willen hebben.
Uit SiSoftware Sandra:
- Processor, Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.40GHz - Dual-Core
- Mainboard : Dell 0FJ030
- BIOS : Dell A07 01/08/2007
- Bus(es) : X-Bus PCI PCIe IMB USB i2c/SMBus
- Chipset: Dell 82945G/GZ/P/PL Processor to I/O Controller
- Front Side Bus Speed : 4x 200MHz (800MHz) - Total Memory : 2GB DIMM DDR2 -Memory Bus Speed : 2x 267MHz (534MHz) Memory Module(s): 2x Kingston KC6844-ELG37 1GB DIMM DDR2 en 2x Open Slots
- NVIDIA GeForce 7900 GS (20 PS3.0, 7 VS3.0 468MHz, 256MB, PCIe 1.00 x16)
- Hard Disk (C:) : 298GB (NTFS) @ ST3320633AS (320GB, SATA300, 3.5", NCQ, 16MB
- Windows System : Microsoft Windows XP Professional Media Center 5.01.2600 (Service Pack 3)
- DVD-ROM en DVDRW
- Voeding: 375W
- Kast is de Dell Dimension 9150
- Scherm Dell 2407WFP (Digital)
Kingston 2 GB erbij
Grafische kaart, maar welke en trekt mijn voeding het?
Alvast bedankt
Wat is je budget? En wat wordt er met de PC gedaan? Heb je trouwens nog wel twee geheugensloten vrij?
[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 30-12-2009 20:42 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Inderdaad wel handig voor jullie om te weten. Budget = ongeveer 300,- Vooral gamen en er zijn er nog 2 geheugensloten vrij.-The_Mask- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:34:
Wat is je budget? En wat wordt er met de PC gedaan? Heb je trouwens nog wel twee geheugensloten vrij?
[ Voor 16% gewijzigd door ozothebozo op 30-12-2009 20:53 ]
1 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G | € 40,23 | € 40,23 |
1 | XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC | € 82,95 | € 82,95 |
Importeren | Totaal | € 201,18 |
2x1GB DDR2 dus
HD4770 zuinig en een stuk sneller voeding moet het ook aan kunnen en niet te snel voor je oude Pentium D.
64 bits OS voor het kunnen gebruiken van al het geheugen, tenminste als het mobo ook meewerkt. Anders is het vrij nutteloos.
AMD Nieuwsdiscussie
In het basis game-systeem staat dit geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G. Nu zie ik het ergens staan met NON-ECC. Geen probleem verder toch?
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
NON-ECC = geen ECC, dus prima. 
Al is geheugen met ECC ook geen probleem, want de ECC chip wordt dan simpel weg niet gebruikt.
Al is geheugen met ECC ook geen probleem, want de ECC chip wordt dan simpel weg niet gebruikt.
AMD Nieuwsdiscussie
Is het niet een beetje zonde om voor die 0,8 GB extra die je kan gebruiken 80 euro uit te geven aan Windows 7? Want met een 32-bits OS kan je als het goed is tot 3,2 GB adresseren. Tenzij herr_toll een Photoshopper is denk ik niet dat hij die 4 GB heel volop gaat gebruiken, dan kan je die 80 euro beter in je zak houden.
Tenzij hij toch wel aan de Windows 7 wil natuurlijk, want dat kan ook. Het is natuurlijk om meer redenen interessant dan alleen 4 GB kunnen gebruiken. Hou er wel rekening mee dat 7 meer resources kost dan XP, dat was voor mij de reden om voorlopig nog XP te draaien (wel XP x64). tot er een nieuwe PC komt over x jaar.
Ik gebruik trouwens nu een 4770 in cominatie met een P4 3,2 GHz (een vergelijkbare CPU, maar dan singlecore) en ik moet zeggen dat daarbij de kaart en de CPU redelijk in balans zijn als je een beetje AA gebruikt. In de meeste spellen kan ik 4xAA 16xAF gebruiken op 1600x1200 en dan wordt ik nog gecapt door mijn processor. Pas bij 8xAA gaat de GPU op 100%. Een veel dikkere videokaart is overkill voor deze processor, mocht je toch meer willen zijn bijvoorbeeld een 4870 of een 5750 aardige opties (al lijkt mij een 4770 een heel goede keus).
Tenzij hij toch wel aan de Windows 7 wil natuurlijk, want dat kan ook. Het is natuurlijk om meer redenen interessant dan alleen 4 GB kunnen gebruiken. Hou er wel rekening mee dat 7 meer resources kost dan XP, dat was voor mij de reden om voorlopig nog XP te draaien (wel XP x64). tot er een nieuwe PC komt over x jaar.
Ik gebruik trouwens nu een 4770 in cominatie met een P4 3,2 GHz (een vergelijkbare CPU, maar dan singlecore) en ik moet zeggen dat daarbij de kaart en de CPU redelijk in balans zijn als je een beetje AA gebruikt. In de meeste spellen kan ik 4xAA 16xAF gebruiken op 1600x1200 en dan wordt ik nog gecapt door mijn processor. Pas bij 8xAA gaat de GPU op 100%. Een veel dikkere videokaart is overkill voor deze processor, mocht je toch meer willen zijn bijvoorbeeld een 4870 of een 5750 aardige opties (al lijkt mij een 4770 een heel goede keus).
Dat is niet goed: 32bit kan tot 4GB aan geheugen adressen maken zonder PAE. Van die 4GB gaan dus nog adressen af voor de videokaart etc. Ja, de meeste mensen zitten op 3,2-3,6 GB.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:08:
Want met een 32-bits OS kan je als het goed is tot 3,2 GB adresseren.
Dat bedoel ik natuurlijk, het gaat om wat je effectief overhoudt, niet om wat je kan adresseren. Zoals ik het er heb neergezet was dat misschien niet helemaal duidelijk. Je kan 4 GB adresseren, maar ~3,2 gebruiken.Anoniem: 134818 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:15:
Dat is niet goed: 32bit kan tot 4GB aan geheugen adressen maken zonder PAE. Van die 4GB gaan dus nog adressen af voor de videokaart etc. Ja, de meeste mensen zitten op 3,2-3,6 GB.
Voor wie meer wil weten: Abbadon in "RAM FAQ"
Ikzelf kan om onduidelijke redenen dan weer maar 2,75 GB gebruiken, daarom dat ik ook zei als het goed is. Een gebrek aan adresruimte is het niet aangezien ik met een videokaartupgrade (256 MB naar 512 MB) niet nog eens 256 MB aan bruikbaar geheugen kwijtraakte. Wat het wel is is me tot op heden onduidelijk.
Lees voer: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3124
. (Je antwoord staat er in
).
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 30-12-2009 22:32 ]
Mijn post werd wat ondergesneeuwd door het heen-en-weer gegooi over DX11 een paar pagina's terug dus bij deze nog maar een keer 
BorgMan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:45:
Ik verplaats mijn post maar vanuit de 2D BBG naar dit draadje, aangezien ik hier ook een aantal 3D systemen heb langs zien komen. Tools of the trade zijn SketchUp Pro 7 icm Kerkythea en Photoshop. Ik ben een student met weinig geld, dus het geheel moet wel schappelijk blijven. Ik zat al te kijken naar Alienware maar de specs daarvan waren een beetje teleurstellend voor de basisconfiguratie van €1299.
Om te beginnen: i7 920 of 860? Na wat rondsnuffelen ben ik er niet echt over uit wat nou "beter" is. Ze beschikken allebei over hyperthreading (wat mijn renderer fijn vind) maar zoals ik al heb gehoord is de latere wat sneller maar toch zuiniger. Ik wil op minimaal 6GB gaan draaien (rendered lekker vlot), maar wil wel ruimte overhouden, zodat het enige wat ik hoef te doen voor een upgrade het halen van een extra set geheugen is. Kan ik dan beter op trichannel draaien of is dual dan al voldoende?
De videokaart wordt een Asus EAH5770; veel bang voor niet zoveel buck, deze vervangt mijn huidige Sapphire HD4830... of is dat wel nodig?
Er gaat ook een nieuwe kast komen; na 5 jaar ben ik toch wel uitgekeken op de Xpider. Mijn oog ging uit naar de Nexus Edge: lekker strak en niet teveel poespas. Dat dan gecombineerd met een RX-8500 modulaire voeding van 850 watt (ook van Nexus), maar na review heb ik gelezen dat dit niet nodig is; deze wordt dus vervangen voor een kalibertje lager, wat me dan ook weer in prijs scheelt.
Gaan we het hele lijstje in de Pricewatch gooien dan komen we uit op:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A € 138,94 € 138,94 1 Asus P6T SE € 158,- € 158,- 1 Intel Core i7 920 € 224,01 € 224,01 1 Nexus Edge € 120,- € 120,- 1 Nexus Tranquillity RX-8500 € 102,70 € 102,70 1 OCZ Intel i7 Triple Channel OCZ3X1333LV3GK € 93,43 € 93,43 Importeren Totaal € 837,08
Hierin staan nog de oude voeding en dus die Nexus kast, maar alternatieven pak ik graag met beide handen aan. Tobo is nu een oude Logitech DiNovo Laptop set met als muis een G7. Die doen het (nog) en hebben dus geen prioriteit; als er meer geld is wordt het vervangen voor een DiNovo Edge met een nog onbekende muis (ik hou wel van de on-mouse DPI insteller). Beeldscherm is een LG W2261V die deze zomer is aangeschaft.
Dit is wat ik in mijn hoofd heb, maar graag zie ik natuurlijk hier wat feedback op. Hoe goedkoper, hoe meer geld er overblijft voor mijn rijbewijs maar het moge duidelijk zijn dat ik niet aan kracht wil inleveren. Alvast dank
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Triplechannel gaat je amper/niet winst opleveren, de s1156 cpu's hebben een argressievere turbo boost, dat ga je wel duidelijk merken. Zou bij de S1156 blijven.BorgMan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:45:
Om te beginnen: i7 920 of 860? Na wat rondsnuffelen ben ik er niet echt over uit wat nou "beter" is. Ze beschikken allebei over hyperthreading (wat mijn renderer fijn vind) maar zoals ik al heb gehoord is de latere wat sneller maar toch zuiniger. Ik wil op minimaal 6GB gaan draaien (rendered lekker vlot), maar wil wel ruimte overhouden, zodat het enige wat ik hoef te doen voor een upgrade het halen van een extra set geheugen is. Kan ik dan beter op trichannel draaien of is dual dan al voldoende?
Volgens mij niet nodig, en als je echt een bang for your buck wil, zit je met de Hd5750 512mb versie beter. Maar ik denk dat je met de HD4830 nog wel even vooruit kan.De videokaart wordt een Asus EAH5770; veel bang voor niet zoveel buck, deze vervangt mijn huidige Sapphire HD4830... of is dat wel nodig?
Een kalibertje lager ? Zeg maar gerus een hele berg minderEr gaat ook een nieuwe kast komen; na 5 jaar ben ik toch wel uitgekeken op de Xpider. Mijn oog ging uit naar de Nexus Edge: lekker strak en niet teveel poespas. Dat dan gecombineerd met een RX-8500 modulaire voeding van 850 watt (ook van Nexus), maar na review heb ik gelezen dat dit niet nodig is; deze wordt dus vervangen voor een kalibertje lager, wat me dan ook weer in prijs scheelt.
Dit had ik in gedachten:
1 | Antec New Solution NSK6580B Zwart | € 88,75 | € 88,75 |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 85,03 | € 85,03 |
1 | Intel Xeon X3440 | € 184,63 | € 184,63 |
2 | OCZ Reaper HPC OCZ3RPR16004GK | € 117,38 | € 234,76 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
Importeren | Totaal | € 625,12 |
Met 8GB 1600mhz geheugen op een lage cas, lage cas helpt meer dan hogere FSB. Snel geheugen helpt met overklokken. De Intel Xeon genomen, die prima gaat werken op s1156 en ietwat goedkoper is dan de i7 860.
Met een goede luchtkoeler haal je met gemak 3.6Ghz of hoger.
200 euro goedkoper, doe je het daarvoor ?
Budget 300 euro en dan vooral gamen, ik zou voor een Playstation 3 Slim gaanozothebozo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:51:
[...]
Inderdaad wel handig voor jullie om te weten. Budget = ongeveer 300,- Vooral gamen en er zijn er nog 2 geheugensloten vrij.
Oi, da's een flink ander lijstje! Wat is nou precies het verschil tussen de 860 en de Xeon? Naast het feit dat de Xeon stock een lagere clock heeft dan... Kom er trouwens net achter dat ik geen harde schijf heb meegerekend; mss wel handig 
Dit is een systeem waar ik mee kan leven, hoewel ik nog steeds een beetje twijfel over het geheugen. Ik heb er nu twee 4GB reepjes in gegooid in plaats van 4 2GB reepjes, dat om in lijn te blijven met mijn eerdere eis om het systeem simpel te kunnen upgraden door middel van bijprikken van geheugen. Daarnaast heb ik de iets langzamere Xeon voor nu vervangen voor een i7 860, tenzij iemand me een duidelijke reden kan geven waarom ik beter voor de Xeon kan gaan. Zit nu inclusief harde schijven op een basisprijs onder de €800 en vindt dat best wel schappelijk; dr zal ongeveer €50 aan verzendkosten bij komen oid? Ben in ieder geval tevreden met wat ik nu zie
1 | Antec New Solution NSK6580B Zwart | € 88,75 | € 88,75 |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 85,03 | € 85,03 |
1 | Intel Core i7 860 | € 223,60 | € 223,60 |
1 | Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB | € 77,99 | € 77,99 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9SK2/8G | € 198,50 | € 198,50 |
1 | Seagate Barracuda LP ST31500541AS | € 88,90 | € 88,90 |
Importeren | Totaal | € 794,72 |
Dit is een systeem waar ik mee kan leven, hoewel ik nog steeds een beetje twijfel over het geheugen. Ik heb er nu twee 4GB reepjes in gegooid in plaats van 4 2GB reepjes, dat om in lijn te blijven met mijn eerdere eis om het systeem simpel te kunnen upgraden door middel van bijprikken van geheugen. Daarnaast heb ik de iets langzamere Xeon voor nu vervangen voor een i7 860, tenzij iemand me een duidelijke reden kan geven waarom ik beter voor de Xeon kan gaan. Zit nu inclusief harde schijven op een basisprijs onder de €800 en vindt dat best wel schappelijk; dr zal ongeveer €50 aan verzendkosten bij komen oid? Ben in ieder geval tevreden met wat ik nu zie
[ Voor 5% gewijzigd door BorgMan op 31-12-2009 09:44 . Reden: Verzendkosten... D'oh! ]
Dit is mijn beoogde nieuwe systeem. Moet een machientje van alles worden, met name gebruikt voor wetenschappelijke simulaties in Matlab, RAW-foto's ordenen en bewerken, video's converteren en muziek produceren en luisteren (er komt nog een high-end geluidskaart bij). Af en toe een spelletje is leuk, maar daar heb ik mijn console al voor.
Al met al dus meer gericht op CPU dan grafische kracht. Ik wil dat hij snel in algemeen gebruik is, vandaar SSD, USB 3.0 en 8 GB geheugen. Daarnaast liefst een redelijk stil systeem.
Mijn twijfelpunten:
1 | Antec Nine Hundred Two Zwart | € 94,35 | € 94,35 |
1 | be quiet! Straight Power E7 550W | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD3 | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Intel Core i7 860 | € 223,60 | € 223,60 |
1 | Intel X25-M SSDSA2MH080G2R5 | € 196,81 | € 196,81 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
2 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK | € 99,90 | € 199,80 |
1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 18,52 | € 18,52 |
1 | XFX Radeon HD4670 1GB GDDR2 (XFX HD-467X-ZDQ2) | € 53,90 | € 53,90 |
Importeren | Totaal | € 1.163,63 |
Al met al dus meer gericht op CPU dan grafische kracht. Ik wil dat hij snel in algemeen gebruik is, vandaar SSD, USB 3.0 en 8 GB geheugen. Daarnaast liefst een redelijk stil systeem.
Mijn twijfelpunten:
- Past de voeding bij dit systeem?
- Is 8GB geheugen overkill?
- Is de SSD zijn hoge prijs waard?
- Is er een goedkopere case+voeding combinatie die net zo stil is en ook van goede kwaliteit?
Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
Als je echt veel een grote foto's bewerkt (RAW 20MB files enzovoort) en als je hardcore muziek produceert is dit een goede PC, en heb je misschien wel wat aan die 8GB. Maar eigenlijk zie ik het nut er niet helemaal van in. Als je maar als hobbyist foto's bewerkt, en gewoon 'wat' muziek maakt is 4GB voldoende.
De SSD is de beste van het moment, en zijn geld waard (je moet wel letten op de beschikbaarheid, of is dat nu niet meer zo?)
Ik heb zelf het gevoel dat je voeding op het randje zit, maar daar moet iemand anders naar kijken.
Qua casing kan je misschien 30-40 euro besparen door een Antec Three Hundred te kopen
De SSD is de beste van het moment, en zijn geld waard (je moet wel letten op de beschikbaarheid, of is dat nu niet meer zo?)
Ik heb zelf het gevoel dat je voeding op het randje zit, maar daar moet iemand anders naar kijken.
Qua casing kan je misschien 30-40 euro besparen door een Antec Three Hundred te kopen
Goedkoper.BorgMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:41:
Oi, da's een flink ander lijstje! Wat is nou precies het verschil tussen de 860 en de Xeon? Naast het feit dat de Xeon stock een lagere clock heeft dan...
AMD Nieuwsdiscussie
Aangezien je gamen duidelijk geen nadruk geeft; ga dan voor de 920. Die is veel beter met applicaties. Wat betreft de SSD - ga voor de 40gb kingston! Opstartschijven zijn voornamelijk lezen en daar is het verschil niet echt merkbaar met de intel. Wel merkbaar is het verschil in prijs van 80e of bijna 200e en het installeren van windows/drivers duurt misschien iets langer (alsof dat zo vaak gebeurt)...Def_Os schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:04:
Dit is mijn beoogde nieuwe systeem. Moet een machientje van alles worden, met name gebruikt voor wetenschappelijke simulaties in Matlab, RAW-foto's ordenen en bewerken, video's converteren en muziek produceren en luisteren (er komt nog een high-end geluidskaart bij). Af en toe een spelletje is leuk, maar daar heb ik mijn console al voor.
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Nine Hundred Two Zwart € 94,35 € 94,35 1 be quiet! Straight Power E7 550W € 75,95 € 75,95 1 Gigabyte GA-P55A-UD3 € 112,90 € 112,90 1 Intel Core i7 860 € 223,60 € 223,60 1 Intel X25-M SSDSA2MH080G2R5 € 196,81 € 196,81 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit) € 85,- € 85,- 2 OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK € 99,90 € 199,80 1 Samsung SH-S223B/BEBE € 18,52 € 18,52 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 70,85 € 70,85 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 31,95 € 31,95 1 XFX Radeon HD4670 1GB GDDR2 (XFX HD-467X-ZDQ2) € 53,90 € 53,90 Importeren Totaal € 1.163,63
Mijn twijfelpunten:Graag jullie feedback!
- Past de voeding bij dit systeem?
- Is 8GB geheugen overkill?
- Is de SSD zijn hoge prijs waard?
- Is er een goedkopere case+voeding combinatie die net zo stil is en ook van goede kwaliteit?
Wat betreft case; er zijn zat fatsoenlijke cases. Tegenwoordig telt het uiterlijk veel meer mee; geluid/prestatie liggen te dicht bij elkaar om doorslaggevend te zijn. Maar op zich moet iets als een antec 300 voldoende zijn.
Al met al scheelt dit je bijna 150,- en je applicaties zullen er zelfs sneller van lopen ook.
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Asus P6T SE | € 159,25 | € 159,25 |
1 | be quiet! Straight Power E7 550W | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Intel Core i7 920 | € 224,01 | € 224,01 |
1 | Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB | € 77,99 | € 77,99 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
1 | OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK | € 149,95 | € 149,95 |
1 | Sony AD-7240S | € 18,25 | € 18,25 |
1 | XFX Radeon HD4670 1GB GDDR2 (XFX HD-467X-ZDQ2) | € 53,90 | € 53,90 |
Importeren | Totaal | € 992,05 |
Weet trouwens niet of je wilt overklokken. Zo niet dan is 1333/c9 geheugen en ook een goedkopere koeler (aangezien het dan alleen voor geluid is) voldoende.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen 1333, 1600 en 1866 Mhz geheugen is?
De snelheid? Daar uit vloeiende bandbreedte, lagere latency in milliseconden door de hogere klok?Wiebe015 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:51:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen 1333, 1600 en 1866 Mhz geheugen is?
En is het dus beter om hoger te nemen?Anoniem: 134818 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:02:
[...]
De snelheid? Daar uit vloeiende bandbreedte, lagere latency in milliseconden door de hogere klok?
Nee, tenzij je te kort hebt aan bandbreedte.Wiebe015 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:08:
[...]
En is het dus beter om hoger te nemen?
Hallo allen,
Ik heb nu een aantal onderdelen binnen voor mijn nieuwe pc.
Ik heb dit ook al deels in elkaar gezet, maar zit nu met het lastige, waar plaats ik de koeler voor de cpu?
(zie onderstaande foto)
http://i218.photobucket.c...M009-2007/31122009017.jpg
Ik krijg er een hd5850 bij, dus de mugen heb ik zo geplaatst.
ps. weet niet zeker of dit het juiste topic ervoor is, maar om een nieuwe ervoor aan te maken vind ik ook zo......
Ik heb dit ook al deels in elkaar gezet, maar zit nu met het lastige, waar plaats ik de koeler voor de cpu?
(zie onderstaande foto)
http://i218.photobucket.c...M009-2007/31122009017.jpg
Ik krijg er een hd5850 bij, dus de mugen heb ik zo geplaatst.
ps. weet niet zeker of dit het juiste topic ervoor is, maar om een nieuwe ervoor aan te maken vind ik ook zo......
[ Voor 40% gewijzigd door M009 op 31-12-2009 13:53 ]
Ik zou zeggen op de rechterkant van de Mugen, zodat deze lucht zuigt vanaf de HDD zijde en deze weer door de Mugen blaast.M009 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:48:
Hallo allen,
Lastig, want je pakt zo niet de breedte natuurlijk/is zeker niet ideaal.
edit: Je ram uberhaupt kunnen plaatsen is natuurlijk ook wel handig...
[ Voor 15% gewijzigd door Baserk op 31-12-2009 14:29 ]
Games zijn gek op low-latency, dat merk je vooral in de min-fps. Wat je wil is zo'n laag mogelijke cas, 6 of 7 is erg goed voor DDR3. Daar kan je beter op letten bij je keusWiebe015 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:08:
[...]
En is het dus beter om hoger te nemen?
Welke applicaties doel je op ? Denk nml. dat je schomelijk overdrijft. Zie in de reviews de i7 860 vaak beter presteren dan de i7 920, hoe kom je aan die conclusies als ik vragen magMyrdreon schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:49:
[...]
Aangezien je gamen duidelijk geen nadruk geeft; ga dan voor de 920. Die is veel beter met applicaties.
No shit Sherlock
Wat betreft geheugen:
Sneller heeft eigenlijk geen nut tenzij je gaat overklokken.. das gewoon bottleneck theorie. Als je ram sneller is dan je cpu/moederbord word er weinig gebruik van gemaakt omdat je cpu het niet kan bijhouden. In principe is meer dan 1333 dus niet nodig.
Lagere cas is wel lekker en altijd merkbaar voor de snelheid (overklok of niet), maar dan moet je je afvragen of andere investeringen (betere grafische kaart, cpu of koeler voor overklokken) je niet meer winst geven.
Sneller heeft eigenlijk geen nut tenzij je gaat overklokken.. das gewoon bottleneck theorie. Als je ram sneller is dan je cpu/moederbord word er weinig gebruik van gemaakt omdat je cpu het niet kan bijhouden. In principe is meer dan 1333 dus niet nodig.
Lagere cas is wel lekker en altijd merkbaar voor de snelheid (overklok of niet), maar dan moet je je afvragen of andere investeringen (betere grafische kaart, cpu of koeler voor overklokken) je niet meer winst geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 31-12-2009 15:47 ]
Omdat de een server processor is en de andere een desktop processor. Zou niet weten wat je thuis moet met een server processor.BorgMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:46:
[...]
Waarom heet de 1 een Xeon en is de ander een i7?
Goh, waarom stoppen bedrijven Xeon procesoren in workstations dan? Dat zijn geen servers, maar sterke, normale computers. Hey, wij doen precies het zelfde OMG NEE. Daarbij is het gewoon een lynnfield kern, precies dezelfde die in de Core i5 750 en in de Core i7 8X0 zit.chim0 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:58:
[...]
Omdat de een server processor is en de andere een desktop processor. Zou niet weten wat je thuis moet met een server processor.
Technisch? Niets. Product technisch? Op Xeons zit strakkere screening en klokken daarom gemiddeld beter over.BorgMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:46:
[...]
No shit SherlockIk doel meer op de manier van werken tussen dd twee. Waarom heet de 1 een Xeon en is de ander een i7? Vroegah wist je dat een Celeron op dezelfde clock als een Pentium toch trager was. Hoe verhoudt dat zich tussen deze twee?
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 31-12-2009 16:07 ]
Cas7 geheugen is zo'n 10 a 20 euro duurder, daar koop je niet veel meer GPU mee. Natuurlijk ga je niet inleveren op de cpu koeling, zeker niet als je wil gaan overklokken.Myrdreon schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:46:
Dan is je kennis vrij beperktchim0 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:58:
[...]
Omdat de een server processor is en de andere een desktop processor. Zou niet weten wat je thuis moet met een server processor.

Xeon's klokken vaak beter over bij een lagere Vcore, net als de Opteron's van AMD dat doen.
Als je dan ook nog voor praktisch dezelfde prijs kan bemachtigen, heb je een serieuse kandidaat voor je desktop-pc.
[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 31-12-2009 16:50 ]
Anoniem: 337765
Ik ga een nieuwe pc laten bouwen
en laat dit er in zetten wat dachten jullie er van ?
ik ga hem gebruiken voor gamen en school.
# Behuizing - ANTEC THREE HUNDERD (zie foto)
# Voeding - 550W Ultra stille Power Supply
# Processor - AMD Phenom II X4 955 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.2 Ghz, boxed)
# Moederbord - Asus M3A76-CM (ondersteunt 8GB werkgeheugen)
# Videokaart - ATI RADEON HD5770 1024mb Gddr5, DirectX 11, HDMI-out (zie foto)
# Hardeschijf - Samsung 500GB SATA II 7200RPM
# Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1333MHZ--> levenslang garantie!!!!! <--
# Geluid - 7.1 HIGH DEFINITION Level Audio
# USB aansluitingen - 2x voor, 10x achter
# 1x microfoon aansluiting voor
# 1x koptelefoon aansluitig voor
# Netwerkkaart - Gigabit LAN 10/100/100 Mb/s
# DVD Brander - Samsung dual layer 22x
mijn buget is 500-650 euro
# Behuizing - ANTEC THREE HUNDERD (zie foto)
# Voeding - 550W Ultra stille Power Supply
# Processor - AMD Phenom II X4 955 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.2 Ghz, boxed)
# Moederbord - Asus M3A76-CM (ondersteunt 8GB werkgeheugen)
# Videokaart - ATI RADEON HD5770 1024mb Gddr5, DirectX 11, HDMI-out (zie foto)
# Hardeschijf - Samsung 500GB SATA II 7200RPM
# Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1333MHZ--> levenslang garantie!!!!! <--
# Geluid - 7.1 HIGH DEFINITION Level Audio
# USB aansluitingen - 2x voor, 10x achter
# 1x microfoon aansluiting voor
# 1x koptelefoon aansluitig voor
# Netwerkkaart - Gigabit LAN 10/100/100 Mb/s
# DVD Brander - Samsung dual layer 22x
mijn buget is 500-650 euro
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 42,99 | € 42,99 |
1 | Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2 | € 126,90 | € 126,90 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 61,75 | € 61,75 |
1 | Samsung SH-S223C | € 17,74 | € 17,74 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 42,95 | € 42,95 |
Importeren | Totaal | € 552,14 |
584,- bij Cool-prices
edit: Je kan er zelfs een 1TB schijf in doen als je tot 650,- kan gaan.
Ik ben heel benieuwd wat de volgende BBG zal zijn
hopelijk staat die er morgen op?
Goede jaarwisseling in ieder geval iedereen!
Goede jaarwisseling in ieder geval iedereen!
Stuk minder ook nog wel hoor, 1 TB kost niet zo heel veel meer.
1 | Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2 | € 126,90 | € 126,90 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 61,75 | € 61,75 |
Importeren | Totaal | € 580,04 |
Geheugen is wel te plaatsen op deze manier, wordt alleen een beetje moeilijk. Dus ik heb goed gekeken naar het plaatje van de hd5850 die ik binnen krijg, en heb daarom mijn Mugen anders geplaatst. Nu meer ruimte aan geheugenkant. En ik kan de koeler aan de zijde plaatsen die jij noemt. Dus heb nu de breedte van de Mugen.Baserk schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:13:
[...]
Ik zou zeggen op de rechterkant van de Mugen, zodat deze lucht zuigt vanaf de HDD zijde en deze weer door de Mugen blaast.
Lastig, want je pakt zo niet de breedte natuurlijk/is zeker niet ideaal.
edit: Je ram uberhaupt kunnen plaatsen is natuurlijk ook wel handig...
Bedankt voor je reactie.
JAAHAAA ALS IE TOT 650 KAN GAAN !!!!Anoniem: 172410 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:32:
Stuk minder ook nog wel hoor, 1 TB kost niet zo heel veel meer.
Hij hoeft niet precies 650 op te maken..

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 31-12-2009 18:47 ]
Mooi, je hebt de Mugen een kwart slag kunnen draaien?M009 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:35:
[...]
Geheugen is wel te plaatsen op deze manier, wordt alleen een beetje moeilijk. Dus ik heb goed gekeken naar het plaatje van de hd5850 die ik binnen krijg, en heb daarom mijn Mugen anders geplaatst. Nu meer ruimte aan geheugenkant. En ik kan de koeler aan de zijde plaatsen die jij noemt. Dus heb nu de breedte van de Mugen.
Bedankt voor je reactie.
Helemaal perfect. Nu kan je inderdaad maximaal koelen..
Wat verwacht je dan? Op dit moment is "hot" een i5 750 + HD5850 + Kingston 4GB + Samsung F3 1TBTherapy777 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:28:
Ik ben heel benieuwd wat de volgende BBG zal zijnhopelijk staat die er morgen op?

Anoniem: 287428
Ik vroeg me af of dit systeem goed compatibel met elkaar is, bijvoorbeeld past de videokaart goed in het moederbord zonder alle sata poorten te blokkeren?
Zitten de kabels meestal bij de onderdelen of moeten die los erbij?
Ik hoop nog te horen!
Zitten de kabels meestal bij de onderdelen of moeten die los erbij?
Ik hoop nog te horen!
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Cooler Master Elite 334 Zwart | € 29,51 | € 29,51 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 12,80 | € 12,80 |
1 | Gigabyte GA-MA785GT-UD3H | € 76,70 | € 76,70 |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 94,- | € 94,- |
1 | OCZ StealthXStream 500W | € 46,72 | € 46,72 |
1 | OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 227,- | € 227,- |
1 | Sony AD-7240S | € 18,61 | € 18,61 |
Importeren | Totaal | € 1.101,23 |
Kan hij niet beter voor de Kingston SSD gaan? Stuk goedkoper en ook nog meer ruimte. De cijfers van die OCZ lijken beter maar als ik me de review correct herinner deed de Kingston het effectief beter.
Of zie ik nou wat over het hoofd?
pricewatch: Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB
Edit: niet waar trouwens, de OCZ laat vaak goede of betere performance zien, maar gezien het prijsverschil is het misschien het overwegen waard.
reviews: Kingston SSDNow V 40GB
Edit: niet waar trouwens, de OCZ laat vaak goede of betere performance zien, maar gezien het prijsverschil is het misschien het overwegen waard.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 31-12-2009 19:20 ]
Lees je eens in ipv zomaar wat te roepen. Heb ik ook gedaan en er is genoeg over te vinden. Xeon is erg interessant voor desktop als je gaat overklokken.chim0 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:58:
[...]
fascinating. Dus advies is eigenlijk voor Xeon te gaan en dan over te clocken (op lucht) naar de 2.8? Heb je op dat moment dan nog steeds die aggro turbo naar 3.5 ofzo? Trekt die Mugen koeler de 4.0 (ook al is het maar tijdelijk)? Goh... Weer wat geleerd, en dat nog wel op oudejaarsaaf
Dat kan, je kunt het ook uitzetten.BorgMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:44:
fascinating. Dus advies is eigenlijk voor Xeon te gaan en dan over te clocken (op lucht) naar de 2.8? Heb je op dat moment dan nog steeds die aggro turbo naar 3.5 ofzo?
4GHz moet wel te doen zijn, 4GHz stabiel dat zal vooral aan de CPU liggen, de ene heeft namelijk meer voltage nodig dan de ander.Trekt die Mugen koeler de 4.0 (ook al is het maar tijdelijk)?
AMD Nieuwsdiscussie
Wie maakt de BBG trouwens? Alleen 'officials' als Reinman, of is er ook nog ruimte voor menselijke (
) input, naast de rest van deze draad.

[ Voor 13% gewijzigd door HotFix op 31-12-2009 22:16 ]
Anoniem: 321068
Zit nu te denken, als ik een Antec 900/902 neem, daar zit geen gat in voor de koeler (op het mobo-tray). Kan mijn cooler (de Scytge Muggen Rev.
erop gemonteerd worden (Gigabyte P55M-UD2, Core i5...) op beide kasten?
Als je dit draadje vanaf het begin leest zie je dat er ook ruimte is voor "menselijke" input. BBG wordt dit keer gedaan door Ed_LHotFix schreef op donderdag 31 december 2009 @ 22:15:
Wie maakt de BBG trouwens? Alleen 'officials' als Reinman, of is er ook nog ruimte voor menselijke () input, naast de rest van deze draad.
Zal je een hint geven; de TS heeft een dikke vinger in de papHotFix schreef op donderdag 31 december 2009 @ 22:15:
Wie maakt de BBG trouwens? Alleen 'officials' als Reinman, of is er ook nog ruimte voor menselijke () input, naast de rest van deze draad.
Monitor en toebehoren heb je al ?Anoniem: 337765 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:12:
Ik ga een nieuwe pc laten bouwen
Dichter tegen de 500 euro, he bje hier een leuke pc:
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 61,72 | € 61,72 |
1 | Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2 | € 127,- | € 127,- |
1 | Corsair CX400W | € 41,95 | € 41,95 |
1 | MSI 770-C45 | € 49,70 | € 49,70 |
Importeren | Totaal | € 496,85 |
Wat heeft iedereen trouwens met die 785G chipset? Met een losse videokaart heb je dat helemaal niet nodig

Je kan leuk gamen hoor met zo'n HD4200. Ik kan het al met een Nvidia 8200 en die HD4200 is nog sneller en DX 10(.1?)Madrox schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:04:
[...]
Wat heeft iedereen trouwens met die 785G chipset?
Anoniem: 337765
Bedankt voor jullie recatie's dus hij is geschikt voor gamen en alles past bij elkaar?
zou ik cod6 alles aankunnen zetten?+antiailissing 2x
zou ik cod6 alles aankunnen zetten?+antiailissing 2x
Ja en ja.Anoniem: 337765 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:26:
Bedankt voor jullie recatie's dus hij is geschikt voor gamen en alles past bij elkaar?
Zou kunnen maar dan moet je je resolutie laag zetten als je nog een beetje fatsoenlijke frames wil. Je kan het beste wat reviews en benchmarks opzoeken.zou ik cod6 alles aankunnen zetten?+antiailissing 2x
[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 01-01-2010 12:57 ]
Ik heb geen benchmarks gedraaid, maar met mijn 9600GT kan ik Modern Warfare 2 draaien op 1920x1080. Alleen geen anti-aliasing en dergelijke.
Anoniem: 287428
die kingston zat er eerst bij, alleen wat me ervan weerhoudt om die te kopen is dat hij geen trim functie heeft.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:18:
Kan hij niet beter voor de Kingston SSD gaan? Stuk goedkoper en ook nog meer ruimte. De cijfers van die OCZ lijken beter maar als ik me de review correct herinner deed de Kingston het effectief beter.
De OCZ heeft dat volgens mij wel, op zich zou ik ook voor die kingston kunnen gaan en dan wat geheugen 'blokkeren' zodat er minder performance loss optreedt. Maar ik hou me aanbevolen voor SSD opties!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 01-01-2010 14:22 ]
Bedankt! en een gelukkig nieuwjaar-The_Mask- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:58:
# Product Prijs Subtotaal 1 Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G € 40,23 € 40,23 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 78,- € 78,- 1 XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC € 82,95 € 82,95 Importeren Totaal € 201,18
2x1GB DDR2 dus
HD4770 zuinig en een stuk sneller voeding moet het ook aan kunnen en niet te snel voor je oude Pentium D.
64 bits OS voor het kunnen gebruiken van al het geheugen, tenminste als het mobo ook meewerkt. Anders is het vrij nutteloos.
De nieuwe BBG is uit, wat betekent dat we ook een nieuw topic starten. Je kunt voortaan hier terecht: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010.
Mocht je nog vragen open hebben staan in dit topic, schroom niet om de tekst even te kopieren in het nieuwe topic!
* Edmin doet slotje
Mocht je nog vragen open hebben staan in dit topic, schroom niet om de tekst even te kopieren in het nieuwe topic!
* Edmin doet slotje
Dit topic is gesloten.