Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 04:14:
In zijn geval kan die voor hetzelfde geld gewoon bij een DX10 kaart blijven, de HD4870 is krachtiger en beter opgewassen tegen de spellen wat komen gaat; vergeet niet dat de HD4870 niet de DX11 features kan doen en aldus ook niet hoeft te renderen. DX11 kost performance, die last moet de HD5770 ook nog eens dragen.
Dat klopt dus niet (altijd) ;) DX11 kan juist performancewinst geven: bekijk maar eens benchmarks van battleforge in DX10 en DX11. Daar maakt de performancewinst met DX11 het prestatieverschil tussen de HD4870 en HD5770 ruimschoots goed...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:48:
[...]

Dat klopt dus niet (altijd) ;) DX11 kan juist performancewinst geven: bekijk maar eens benchmarks van battleforge in DX10 en DX11. Daar maakt de performancewinst met DX11 het prestatieverschil tussen de HD4870 en HD5770 ruimschoots goed...
Hier verliest de HD5770 anders dik van de HD4870 ;)

Snap al wat jij bedoelt; maar dat is geen vergelijking. DX11 kaarten draaien DX10 mode vaak langzamer, omdat ze voor dX11 gebouwt zijn. Dat geld niet voor DX10 kaarten; die draaien DX10 en DX9 spellen snel en blijven die snel spelen. Dankje, nog een argument om toch voor de DX10 kaart te gaan ;)

Maw: DX11 kaarten draaien DX10 mode trager en als ze DX11 mode draaien, hebben ze nog steeds een performancehit tov. van DX10 kaarten die DX10 mode draaien. Het is geen magie, DX11 kost performance, minimaal zo'n 10% als je de DX11 features gebruikt. Draait de DX11 kaart dx10 mode, gaat niet niet zo snel als een een echte DX10 kaart doet. Double Hit, altijd Hit. Dat word weer opgelost door de kaarten krachtiger te maken, dus zo'n ramp is het ook weer niet. Alleen zit je met DX10 kaarten die vaak beter presteren. dan word de leus lastiger.
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:23:
Lijkt mij gewoon handiger als iedereen die advies heeft, gewoon zijn systeempje in een tabel hier neer zet.
En met argumenten ondersteunt waarom hij/zij zijn/haar systeem beter vind.
Dat lijkt handig, maar is het niet. Er komt vaak commentaar op, commentaar wat je niet hebt voorzien en dan ook niets over gezegt hebt. Daar wil je natuurlijk wel even op reageren.

Uitenidelijk komt het erop neer dat iemand een weloverwogen keuze maakt, en weet wat de voor en nadelen zijn.
Daarvoor moet hij die wel kennen. Met zo'n discussie weet hij of zij iig precies waar die aan toe is, athans dat hoop ik.

Camacho heeft een punt, natuurlijk zijn er dingen die in het voordeel van de HD5770 werken. Net zoals er gegronde argumtent zijn voor een andere videokaart; zoals de HD4870. Wat het vergelijk tussen die twee aangaat, sta ik achter de conclusies van o.a. Anandtech. Camacho neigt meer naar de HD5770, dat kan.
Nu ligt de bal bij diegene die iets wil gaan kopen; hij mag kiezen ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 13:23 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Boven die benchmarks:
As the first DirectX11 title it’s of particular importance for the latest rendition of DirectX, although in this case we aren’t using any features that would be impacted by it.
Volgens mij gebruiken ze DX11 daar dus helemaal niet ;) (of ik lees het verkeerd)

Ik kan zo snel even geen duidelijke DX10 vs. DX11 benchmarks vinden voor de HD5770 :| maar los daarvan, de prestaties gaan bij battleforge significant vooruit met DX11 in ieder geval, dus dat DX11 performance kost klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:19:
Boven die benchmarks:

[...]

Volgens mij gebruiken ze DX11 daar dus helemaal niet ;) (of ik lees het verkeerd)

Ik kan zo snel even geen duidelijke DX10 vs. DX11 benchmarks vinden voor de HD5770 :| maar los daarvan, de prestaties gaan bij battleforge significant vooruit met DX11 in ieder geval, dus dat DX11 performance kost klopt niet.
Zal je zo de link geven, echter je draait de zaak om. De DX11 videokaart heeft een performancehit als hij dat spel in DX10 mode moet draaien, het is niet zo dat DX11 ineeens sneller werkt. DX11 werkt zoals het zou moeten op een DX11 kaart; de DX10 mode valt tegen. Zo zit het en niet anders.
Battleforge (vooral DX11)
http://www.driverheaven.n...hp?articleid=140&pageid=4
Stalker (vooral DX10/beetje dx11)
http://www.driverheaven.n...hp?articleid=140&pageid=5
Bij het DX10 spel heeft de videokaart het een stuk lastiger, min FPS is 10 FPS lager!.

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat kan natuurlijk ook :P Misschien in dit specifieke geval wel, maar DX11 kan ook voor extra performance gebruikt worden i.p.v. extra eyecandy.

[ Voor 70% gewijzigd door bwerg op 29-12-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:26:
Dat kan natuurlijk ook :P Misschien in dit specifieke geval wel, maar DX11 kan ook voor extra performance gebruikt worden i.p.v. extra eyecandy.
Ehmm, je hebt die DX11 features aan of uit. zet je ze uit, zit je naar een DX10 beeld te kijken. Wat is je punt 8)7

Btw: DX9 is het gouden ei: review

In DX9 mode tot wel 50% sneller dan DX11 mode. Dat bedoel ik nou, DX11 kost performance :+
De HD5770 weet in DX9 mode langszei de HD4870 te komen, al zetten ze er niet bij of de HD4870 nou dx10 mode of DX9 mode draait. Als het DX10 mode is, in het vergelijk niet helemaal goed. Ook de DX10 kaarten zullen de DX9 mode sneller draaien ;)

ps: Zie ook hoe goed de HD5750 in het in DX9 mode doet 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:33:
In DX9 mode tot wel 50% sneller dan DX11 mode. Dat bedoel ik nou, DX11 kost performance :+
DX11 kost geen performance het is juist sneller dan DX10, dat Dirt 2 het beter doet onder DX9 komt omdat met DX9 de instellingen helemaal omlaag worden geschroeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:
[...]

DX11 kost geen performance het is juist sneller dan DX10, dat Dirt 2 het beter doet onder DX9 komt omdat met DX9 de instellingen helemaal omlaag worden geschroeft.
Je weet echt niet wat je zegt, je zit er compleet naast. DX11 kaarten draaien lagere dx-modes niet snel genoeg, dat is het wat jij bedoelt. DX11 kost performance tov van de lagere DX versies. Lijkt me ook wel logisch, daar er meer werk moet worden verzet.

DX11 kost performance: klik!
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:
[...]

Niet de instellingen, die zijn precies hetzelfde. Alleen worden de DX10/DX11 features niet gerendert. DX9 is sneller. Minder mooi natuurlijk, maar dat is een andere zaak. Die DX10/DX11 features komen met een prijs; en die prijs is geen snellere FPS kan ik je verzekeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

DX9, ja want je koopt een moderne kaart om een verouderde api te draaien. Ten opzichte van DX10 kan DX11 sneller en of mooier.

http://www.hardocp.com/ar...chmark_dx11_tessellation/
Hey kijk maar: Mooier, ja dat kost wat. Gelijk, dan is hij sneller. :)

http://www.pcgameshardwar...rise-DX-101-support/News/
http://www.bit-tech.net/b...a-look-at-what-s-coming/1

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:26:
DX9, ja want je koopt een moderne kaart om een verouderde api te draaien. Ten opzichte van DX10 kan DX11 sneller en of mooier.

Hey kijk maar: Mooier, ja dat kost wat. Gelijk, dan is hij sneller. :)
Tessallation is een van de belangrijkste verbeteringen, het uitzetten ervan is bijna hetzelfde als terug naar DX10 gaan. Natuurlijk is DX11 mooier, dat ontken ik niet en word ook helemaal niet door mij beweerd.
De stelling dat DX11 sneller is dan DX10 klopt alleen niet, daar wijs ik op.
Als je Dx10 met alle toeters aanzet en DX11 met alle toeters aanzet, is DX10 sneller.
Daarom gaat de stelling "DX11 is sneller" niet op. Zo simpel is het, en ook weer niet omdat DX11 videokaarten de DX10 mode niet lekker draaien. Daarom ontstaan die fabeltje.

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:34:
[...]

Tessallation is een van de belangrijkste verbeteringen, het uitzetten ervan is bijna hetzelfde als terug naar DX10 gaan.
En? Hij is dan sneller. Wil je mooier dan kan dat.
Natuurlijk is DX11 mooier, dat ontken ik niet en word ook helemaal niet door mij beweerd.
De stelling dat DX11 sneller is dan DX10 klopt alleen niet, daar wijs ik op.
Als je Dx10 met alle toeters aanzet en DX11 met alle toeters aanzet, is DX10 sneller.
Daarom gaat de stelling "DX11 is sneller" niet op. Zo simpel is het.
Het is wel waar, stel je alle toeters in bij DX10 en dezelfde toeters bij DX11 is DX11 sneller. DX11 heeft meer toeters mocht je die willen gebruiken.
Daarom gaat de stelling "DX11 is sneller" niet op. Zo simpel is het, en ook weer niet omdat DX11 videokaarten de DX10 mode niet lekker draaien. Daarom ontstaan die fabeltje.
Ik draai met mijn HD4850 gewoon DX10.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:35:
[...]

En? Hij is dan sneller. Wil je mooier dan kan dat.

[...]

Het is wel waar, stel je alle toeters in bij DX10 en dezelfde toeters bij DX11 is DX11 sneller. DX11 heeft meer toeters mocht je die willen gebruiken.
Zie mijn vorige punt, Reinman. Mooier ging de discussie niet over.
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:35:
[...]
Heb je de benchmarks gezien, vraag ik me af. Je word vermoeiend. Heb het gevoel dat we langs elkaar heen praten.
Ik draai met mijn HD4850 gewoon DX10.
Geweldig 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:39:
[...]

Als het daar niet over gaat heb je al helemaal geen punt: Met dezelfde toeters, is DX11 sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:41:
[...]

Als het daar niet over gaat heb je al helemaal geen punt: Met dezelfde toeters, is DX11 sneller.
Jongen, je blaat maar een eind weg. Je kletst onzin.

Je koopt geen DX11 kaart om in dX9 of 10 mode te draaien, dat weet je zelf ook. Het kan, soms moet het omdat het niet anders kan maa rje wil natuurlijk DX11 features op je scherm.

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zie je toch duidelijk: DX11 zonder thesselation=sneller dan DX10. Met Thesselation is DX11 mooier, maar daar ging het niet om.

http://www.driverheaven.n...hp?articleid=140&pageid=4
DX11 sneller dan DX10.1 en daarbij nog mooier.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 09:07
Ik verplaats mijn post maar vanuit de 2D BBG naar dit draadje, aangezien ik hier ook een aantal 3D systemen heb langs zien komen. Tools of the trade zijn SketchUp Pro 7 icm Kerkythea en Photoshop. Ik ben een student met weinig geld, dus het geheel moet wel schappelijk blijven. Ik zat al te kijken naar Alienware maar de specs daarvan waren een beetje teleurstellend voor de basisconfiguratie van €1299.

Om te beginnen: i7 920 of 860? Na wat rondsnuffelen ben ik er niet echt over uit wat nou "beter" is. Ze beschikken allebei over hyperthreading (wat mijn renderer fijn vind) maar zoals ik al heb gehoord is de latere wat sneller maar toch zuiniger. Ik wil op minimaal 6GB gaan draaien (rendered lekker vlot), maar wil wel ruimte overhouden, zodat het enige wat ik hoef te doen voor een upgrade het halen van een extra set geheugen is. Kan ik dan beter op trichannel draaien of is dual dan al voldoende?

De videokaart wordt een Asus EAH5770; veel bang voor niet zoveel buck, deze vervangt mijn huidige Sapphire HD4830... of is dat wel nodig?

Er gaat ook een nieuwe kast komen; na 5 jaar ben ik toch wel uitgekeken op de Xpider. Mijn oog ging uit naar de Nexus Edge: lekker strak en niet teveel poespas. Dat dan gecombineerd met een RX-8500 modulaire voeding van 850 watt (ook van Nexus), maar na review heb ik gelezen dat dit niet nodig is; deze wordt dus vervangen voor een kalibertje lager, wat me dan ook weer in prijs scheelt.

Gaan we het hele lijstje in de Pricewatch gooien dan komen we uit op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A€ 138,94€ 138,94
1Asus P6T SE€ 158,-€ 158,-
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1Nexus Edge€ 120,-€ 120,-
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 102,70€ 102,70
1OCZ Intel i7 Triple Channel OCZ3X1333LV3GK€ 93,43€ 93,43
ImporterenTotaal€ 837,08

Hierin staan nog de oude voeding en dus die Nexus kast, maar alternatieven pak ik graag met beide handen aan. Tobo is nu een oude Logitech DiNovo Laptop set met als muis een G7. Die doen het (nog) en hebben dus geen prioriteit; als er meer geld is wordt het vervangen voor een DiNovo Edge met een nog onbekende muis (ik hou wel van de on-mouse DPI insteller ;)). Beeldscherm is een LG W2261V die deze zomer is aangeschaft.

Dit is wat ik in mijn hoofd heb, maar graag zie ik natuurlijk hier wat feedback op. Hoe goedkoper, hoe meer geld er overblijft voor mijn rijbewijs maar het moge duidelijk zijn dat ik niet aan kracht wil inleveren. Alvast dank :)

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:44:

Daar zie je toch duidelijk: DX11 zonder thesselation=sneller dan DX10. Met Thesselation is DX11 mooier, maar daar ging het niet om.
Omdat de DX11 kaarten de DX10mode niet lekker draaien, dat zeg ik toch :(
Je maakt dezelfde fout als anderen, je draait de zaken om. Dx11 kaarten draaien DX11 mode perfect, DX10 mode draait die ook, maar dat kost snelheid. Heeft allles te maken met de architectuur.
Jij legt het accent dan op dat DX11 sneller is, terwijl ik zeg dat DX10 mode te traag is. Het komt beide op hetzelfde neer, alleen ligt het accent anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:46:
[...]

Omdat de DX11 kaarten de DX10mode niet lekker draaien, dat zeg ik toch :(
Bron. Want je wauwelt hier wat ik niet kan controleren.
Je maakt dezelfde fout als anderen, je draait de zaken om. Dx11 kaarten draaien DX11 mode perfect, DX10 mode draait die ook, maar dat kost snelheid. Heeft allles te maken met de architectuur.
Jij legt het accent dan op dat DX11 sneller is, terwijl ik zeg dat DX10 mode te traag is. Het komt beide op hetzelfde neer, alleen ligt het accent anders.
Dat is een redenatie van niets: DX11 kaarten zijn net zo hard backwards compatible als de API zelf. Ze draaien DX10 perfect. Net zo perfect als de serie daarvoor.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:47:
[...]

Bron. Want je wauwelt hier wat ik niet kan controleren.
Als je goed kijkt, haal je het zo uit de reviews. Maar als jij het niet wil zien, daar kan ik niks aan doen.
Hoe wilde je anders verklaren dat in DX9 mode de DX11kaart draait als een speer (zie Dirt!).
Terwijl volgens jou DX11 sneller is ? Nee, het klopt wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:51:
[...]

Als je goed kijkt, haal je het zo uit de reviews. Maar als jij het niet wil zien, daar kan ik niks aan doen.
Hoe wilde je anders verklaren dat in DX9 mode de DX11kaart draait als een speer (zie Dirt!).
Omdat DX9 niet dezelfde toeters heeft. Waar wij het over hebben. Daarbij is DX9 verouderd(je koopt geen moderne game kaart om met mindere toeters en bellen te doen, althans de meeste). Je kan die vergelijking dus niet eens maken, want wij hadden het over gelijke uiterlijk.
Terwijl volgens jou DX11 sneller is ? Nee, het klopt wat ik zeg.
DX11 is sneller dan DX10. Het klopt totaal niet wat jij zegt. Elke benchmark laat dat hier zien: Gelijke toeters DX11 sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:52:
[...]

Omdat DX9 niet dezelfde toeters heeft. Waar wij het over hebben. Daarbij is DX9 verouderd(je koopt geen moderne game kaart om met mindere toeters en bellen te doen, althans de meeste). Je kan die vergelijking dus niet eens maken, want wij hadden het over gelijke uiterlijk.

[...]

DX11 is sneller dan DX10. Het klopt totaal niet wat jij zegt. Elke benchmark laat dat hier zien: Gelijke toeters DX11 sneller.
Droom verder: klik
Gelijk toeters, daar ga je weer. Daar koop je toch geen DX11 kaart voor, om met gelijke toeters als ene DX10 kaart te gamen 8)7

(Dx10 heeft ook niet dezelfde toeters als DX11, dus wat is je punt nou?)

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zie je het toch:
Through the manual configuration and DirectX 11 renderer we are able to add higher quality shadows, sun and SSAO/HDAO as well as enable tessellation.
DX11 is dus mooier. Geen gelijke toeters.
Gelijk toeters, daar ga je weer. Daar koop je toch geen DX11 kaart voor, om met gelijke toeters als ene DX10 kaart te gamen 8)7
Jij zeurt toch over lelijkere dx9 omdat dat het sneller is en het dan in eens moet bewijzen dat de DX11 kaarten daarom ongeschikter zijn voor DX10 8)7 . DX11 is mooier als je meer toeters aan zet, en sneller als het gelijk is.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
At 1920x1200 with 8X AA and 16X AF with Tessellation enabled performance falls dramatically. If this were a game, it wouldn’t be playable even on the HD 5870 at these settings.
Jammer maar helaas want ik ben wel zo'n gamer die alle toeters en bellen en AA aan wil en ik ben echt niet echt niet de enige, dus Reinman voordat je wat gaat zeggen over AA, ik weet zeker dat als mensen een nieuwe game PC kopen van 1200 euro met de nieuwste processor en videokaart, zij ook al die toeters en bellen en AA aan willen hebben dus ik ben echt niet de enige zoals je altijd beweert.

"Wie mooi moet zijn moet pijn lijden" en dat geldt hier ook, zij het DX11, AA, Tessellation of PhysX, dus die kaarten moeten gewoon sneller (of meerdere videokaarten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:58:
Daar zie je het toch:

[...]

DX11 is dus mooier. Geen gelijke toeters.
Precies. DAT is DX11. Mooier, maar het kost performance. Niks sneller, weg met onzin praat ;)

Als je die DX11 kaart DX10/DX9 features laat draaien, is het toch geen DX11 meer ?

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:00:
[...]

Jammer maar helaas want ik ben wel zo'n gamer die alle toeters en bellen en AA aan wil en ik ben echt niet echt niet de enige, dus Reinman voordat je wat gaat zeggen over AA, ik weet zeker dat als mensen een nieuwe game PC kopen van 1200 euro met de nieuwste processor en videokaart, zij ook al die toeters en bellen en AA aan willen hebben dus ik ben echt niet de enige zoals je altijd beweert.

"Wie mooi moet zijn moet pijn lijden" en dat geldt hier ook, zij het DX11, AA, Tessellation of PhysX, dus die kaarten moeten gewoon sneller (of meerdere videokaarten natuurlijk).
Je punt raakt hier kant nog wal in deze discussie maar goed. Want dat is precies wat ik zeg. Als je alles aan zet van DX11 vs DX10 is het mooier. Daarbij als je gelijkend neemt, is DX11 sneller dan DX10. DX9 laat ik buiten beschouwing omdat het verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:00:
[...]

Precies. DAT is DX11. Mooier, maar het kost performance. Niks sneller, weg met onzin praat ;)
Jah omdat ze hem dus zo hebben in gesteld 8)7. Gebruik je alleen de versnellende functies van DX11(of vooral 10.1) dan is het gewoon sneller.
Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:39:
[...]

Je hebt zelf gezegd dat het niet om mooier ging. Dus dan heb je het over gelijkend. Dan wint DX11.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:02:
[...]

Jah omdat ze hem dus zo hebben in gesteld 8)7. Gebruik je alleen de versnellende functies van DX11(of vooral 10.1) dan is het gewoon sneller.

[...]

Je hebt zelf gezegd dat het niet om mooier ging. Dus dan heb je het over gelijkend. Dan wint DX11.
Als je het vergelijkt met de prestaties van de kaart opzich, ja; maar ook maar zeer marginaal;1 a 2 fps. Vergelijk je het met echte dX10 kaarten, gaat die vlieger niet op.
DX11 sneller dan DX10
Nee, DX10 mode draait niet lekker op DX11 kaarten. DX11 lijkt dan sneller, er is een verschil. Het is echter zeer marginaal en amper de moeite van deze discussie waard; 1 a 2FPs op de zestig is hoeveel procent ?
Juist, bijna gelijk aan nul.

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:01:
[...]

Je punt raakt hier kant nog wal in deze discussie maar goed. Want dat is precies wat ik zeg. Als je alles aan zet van DX11 vs DX10 is het mooier. Daarbij als je gelijkend neemt, is DX11 sneller dan DX10. DX9 laat ik buiten beschouwing omdat het verouderd is.
Ik heb het niet over jullie discussie maar over de nieuwe features van de nieuwe ATI kaarten. Had verwacht dat ATI hiermee wat meer uit de kast zou halen zodat je dus en mooier beeld hebt en hoge frames maar niet dus. Het is gewoon hetzelfde oude liedje in een nieuw jasje: leuke nieuwe features maar als je alles aanzet, droppen je frames als bakstenen. Dus mijn punt was meer dat ik had gehoopt dat deze nieuwe generatie videokaarten juist met die mooie features dusdanig omgaan dat je en mooi beeld hebt en veel frames. Dat ze juist DX11 en Tessellation etc. en al het andere nieuwe wat erop zit, in hun voordeel nemen om mooi beeld en prestaties te krijgen en dan hardwarematig maar niet dus, het is nog steeds softwarematig en hoge frames hangt dus gewoon weer af van het fysieke vermogen van de kaart (geheugen/core/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:05:
[...]

Als je het vergelijkt met de prestaties van de kaart opzich, ja; maar ook maar zeer marginaal;1 a 2 fps. Vergelijk je het met echte dX10 kaarten, gaat die vlieger niet op.
Die vergelijking is sowieso al mank: Er zijn geen 2 dezelfde kaarten met als enige verschil DX10 vs DX11.
Nee, DX10 mode draait niet lekker op DX kaarten. DX11 lijkt dan sneller, er is een verschil. hEt is echter zeer marginaal en amper de moeite van deze discussie waard; 1 a 2FPs op de zestig is hoeveel procent ?
Juist, bijna gelijk aan nul.
Waar slaat dat op? Het draait perfect, waar je is bron dat DX10 niet goed draait op DX11 kaarten. Klopt, het verschil is niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:11:
[...]

Die vergelijking is sowieso al mank: Er zijn geen 2 dezelfde kaarten met als enige verschil DX10 vs DX11.

[...]

Waar slaat dat op? Het draait perfect, waar je is bron dat DX10 niet goed draait op DX11 kaarten. Klopt, het verschil is niet groot.
Reinman, we zeggen het allebei hetzelfde alleen anders. Weet je wat, je hebt gelijk. Dx11 mode draait lekkerder en is dus sneller dan dx10 mode op een DX11 kaart. Zal ik zo omschrijven ? Komt het nu wel door de keuring ?
Dank je :>

Als je DX11 ten volle benut, kost dat perfomance. Daar zijn we het ook over eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 29-12-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 13:42
Mensen,
Ik wil een nieuwe computer gaan kopen die ik vooral ga gebruiken voor te gamen. Ik hoef er geen randapparatuur bij, behalve een scherm. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Is een een extra geluidskaart nodig? Of is de onboard al goed genoeg?
Ik heb zelf al wat bedacht,

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 220,09€ 220,09
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 82,-€ 82,-
1Corsair TX650W€ 73,80€ 73,80
1Intel Core i5 750€ 156,50€ 156,50
1LG W2253V-PF€ 149,-€ 149,-
1MSI P55-GD65€ 124,95€ 124,95
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 94,41€ 94,41
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 17,03€ 17,03
ImporterenTotaal€ 988,63

Als jullie nog tips en/of verbeteringen hebben, graag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
-The_Mask- schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:11:
Schade met overklokken is sowieso zo goed als onmogelijk, maar met AUTO wil die echt wel de voltages zo hoog zetten dat een normaal mens niet eens durft te instellen. Maar ja ga je dan stressen dan gaat de CPU throtthlen omdat die zo hoog voltage krijgt en dus loeiheet wordt. :P
Ja oké dat kan ik allemaal nog wel volgen. Voordat ik dan ook echt ga overklokken ga ik eerst nog even alles goed opzoeken en kijken hoe ik dit het best kan aanpakken en natuurlijk goed stressen nadat ik een goede snelheid heb bereikt. Het was vooral om te weten of niet ongeveer helft/driekwart van de cpu's een overklok niet overleeft. Dan vind ik het namelijk nogal zonde van m'n geld...
Madrox schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:11:
Heb je die review wel goed bekeken dan ? Bij 1680x1050 is het verschil zo rond de 10%.
1/10de zul je bedoelen.

Het is idd wat aapje wil, hij speelt iig niet vaak en het mag op medium/low. Hij wil er ook over ene paar jr nog mee kunnen spelen. Wel, als je alleen naar dat laatste kijkt, kan niemand hem 100% garanderen dat een HD5770 dan nog snel genoeg is. Ik denk het niet en daarom beveel ik hem de goedkopere optie aan. Simpelweg omdat beide kaarten over een paar jr hopeloos verouderd zullen zijn. Een HD5850 zal dan nog aardig kunnen meekomen met de instap modellen, de HD57** kaartjes zullen daarentegen zwaar zuigen.
Ik ben even een dagje wat anders aan het doen en er is een hoop discussie welk kaartje het beste is, genoeg leesvoer ;) Een 5750 en dan later een upgrade naar iets beters. Of toch een 5770. Een 5850 is me toch nog wat te duur, vergeet niet dat ik gewend ben aan een onboard/very low kaartje 8) . Dus dit zou toch eerst al wel een verademing zijn.

Het hangt er inderdaad vanaf wat ik wil, ik denk wel even na, wat voor mij het beste uitkomt, de upgrade of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Madrox schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:15:
Reinman, we zeggen het allebei hetzelfde alleen anders. Weet je wat, je hebt gelijk. Dx11 mode draait lekkerder en is dus sneller dan dx10 mode op een DX11 kaart. Zal ik zo omschrijven ? Komt het nu wel door de keuring ?
Dank je :>

Als je DX11 ten volle benut, kost dat perfomance. Daar zijn we het ook over eens.
Ik zie alleen nergens van jou de bronnen dat een DX 10 spel op en DX11 kaart minder snel draait dan op een DX10 kaart. Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.

DX11 is een uitbreiding op DX10. Oftewel, het is DX10 met een aantal features toegevoegd. Wordt er een DX10 spel gedraaid worden de DX11 capaciteiten niet benut maar heeft het ook geen nadeel, wordt er DX11 gedraaid worden ook die capaciteiten gebruik. Er hoeft niets naar een vorige DX versie geëmuleerd te worden ofzo.

DX11 is alleen maar dat er hardwarematig een aantal dingen mogelijk zijn die dat voorheen niet waren. Juist in spellen die bijvoorbeeld nog op DX9 draaien moeten er een hoop code en functies geschreven worden die veel rekenkracht kosten, terwijl hetzelfde spel in DX11 al die functies lekker hardwarematig kan versnellen.

Een DX10 kaart heeft dus ook geen voordeel ten opzichte van een DX11 kaart, want voor zover ik weet is het altijd nog mogelijk om een spel in een oudere DX versie te draaien als de nieuwe versie je niet aanstaat. Andersom is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vb. Dirt2 in DX11 is lager fps dan dezelfde benchmark met dezelfde kaart in DX10. Denk dat ie het zo bedoelde. Een dx11 kaart in dx11 is dus lager fps dan dx10 kaart in dx10. Maar zoals altijd met lagere instellingen, dan gaat de performance omhoog; zet je dezelfde dx11 kaart maar speel je in dx10 gaat de fps omhoog en verslaat die de dx10 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Zo dan, ik ga binnenkort ook een nieuwe hoop metaal en electronica aanschaffen. Mijn minste vereiste is dat het alle bestaande games vlekkeloos moet kunnen spelen op een hoog kwaliteitsniveau, en het liefst BFBC2 ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8€ 119,-€ 119,-
1Gigabyte GA-P55-UD4€ 136,85€ 136,85
1Intel Core i7 860€ 223,60€ 223,60
1LG GH22NS30€ 20,99€ 20,99
1MSI R5870-PM2D1G€ 330,-€ 330,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 1.089,04

Beeldscherm, geluidskaart, toetsenbord, muis en speakers/headset blijven ongewijzigd (wat betreft geluidskaart, een X-FI: die haal ik dus uit mijn oude pc, die naar mijn ouders gaat ;) ).

Iemand commentaar op iets? Wat dan ook. :)

Ik ben in ieder geval nog niet erg zeker over de keuze van videokaart, deze was mij door iemand aangeraden. Liefst een kaart die wat oc-potentieel heeft, ben er niet vies van om het wat op te voeren (als dat een nieuwe koeler vereist so be it).

En het SSD verhaal wacht ik nog even af.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myrdreon schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:05:
zet je dezelfde dx11 kaart maar speel je in dx10 gaat de fps omhoog en verslaat die de dx10 kaarten.
Juist en dat vind ik nou het rare, dat zie je ook terug in de eerder geposte benchmakrs, waarom die DX11 kaart iets sneller is dan een DX10 kaart. Dan zou je denken dat het aankomt op de capaciteiten van de kaart zelf want kan me niet voorstellen dat DX10 voor een HD4870 anders is dan DX10 voor een HD5870, DX10 is DX10, toch? Dus of er is fysiek verschil in snelheid of die DX11 kaart doet dingen toch net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Myrdreon schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:05:
Vb. Dirt2 in DX11 is lager fps dan dezelfde benchmark met dezelfde kaart in DX10. Denk dat ie het zo bedoelde. Een dx11 kaart in dx11 is dus lager fps dan dx10 kaart in dx10. Maar zoals altijd met lagere instellingen, dan gaat de performance omhoog; zet je dezelfde dx11 kaart maar speel je in dx10 gaat de fps omhoog en verslaat die de dx10 kaarten.
Is ook nogal logisch natuurlijk :P Als ik op halve resolutie speel dan gaan de fps omhoog, dus als ik met DX11 in plaats van DX10 speel dan gaan de fps omlaag.
chim0 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:29:
Juist en dat vind ik nou het rare, dat zie je ook terug in de eerder geposte benchmakrs, waarom die DX11 kaart iets sneller is dan een DX10 kaart. Dan zou je denken dat het aankomt op de capaciteiten van de kaart zelf want kan me niet voorstellen dat DX10 voor een HD4870 anders is dan DX10 voor een HD5870, DX10 is DX10, toch? Dus of er is fysiek verschil in snelheid of die DX11 kaart doet dingen toch net iets anders.
De meeste kaarten zijn gewoon sneller natuurlijk, want een DX hoger betekent ook vaak een volgende generatie. Daar zullen ook iets meer optimalisaties in zitten.

Sowieso is het lastig vergelijken want zoals gezegd zijn er volgens mij geen kaarten die in DX10 only en DX11 te krijgen zijn, of DX9 only en DX10. Dan zit je toch altijd verschillende generaties te vergelijken. Een 4870 is nou eenmaal sneller dan een 5870, los van alle DXen.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-12-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:30:
[...]

Is ook nogal logisch natuurlijk :P Als ik op halve resolutie speel dan gaan de fps omhoog, dus als ik met DX11 in plaats van DX10 speel dan gaan de fps omlaag.
Nee, bij battleforge gaan je FPS dus hard omhoog :+

Maar misschien deze discussie maar laten rusten omdat zo degenen die wèl vragen over een aanschaf hebben, anders een beetje ondergesneeuwd worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:48:
Nee, bij battleforge gaan je FPS dus hard omhoog :+

Maar misschien deze discussie maar laten rusten omdat zo degenen die wèl vragen over een aanschaf hebben, anders een beetje ondergesneeuwd worden? :P
Mjah, ik zit achteraf ook te denken dat er vaak in oudere DX versies vaak veel uitgebreider gebruikt gemaakt moet worden van allerlei moeilijke code om toch maar moderne visuele effecten op het beeldscherm te krijgen. Dan is het opeens weer niet onlogisch dat de framerate dropt; dat is gewoon het resultaat van de makers die koste wat kost de eyecandy up to level willen houden. Bij DX11 zijn die effecten hardwarematig aanwezig waardoor ze een stuk minder resources kosten. Het hangt er dus een beetje vanaf wat de insteek van de makers is geweest.

Het lijkt me op zich wel een discussie die ook interessant is voor nieuwe kopers, maargoed, die moeten hier wel de meeste aandacht krijgen. Het lijkt me alleen zo zonde als mensen nu DX10 kaarten gaat kopen omdat ze het idee hebben dat DX10 games daar beter op zouden draaien dan een DX11 kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:30:
[...]

De meeste kaarten zijn gewoon sneller natuurlijk, want een DX hoger betekent ook vaak een volgende generatie. Daar zullen ook iets meer optimalisaties in zitten.
Optimalisatie voor wat? Waarom zou een DX11 kaart "anders" geoptimaliseerd zijn voor DX10 dan een DX10 kaart? Die DX blijft toch hetzelfde? Dus is de kaart fysiek gewoon sneller.
Een 4870 is nou eenmaal sneller dan een 5870, los van alle DXen.
Leg eens uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Een 4870 is nou eenmaal sneller dan een 5870, los van alle DXen.
_/-\o_

Jongens speel toch gewoon op DirectX 11, moeilijke gedoe allemaal :/

[ Voor 28% gewijzigd door Murk op 29-12-2009 18:20 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 18:18
Kerels, is het nou echt nodig om hier dooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor te blijven gaan over DX9/DX10/DX11.
Dit is toch het echt: Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009
En niet Forum » Harde waren » Videokaarten & Beeldschermen...

Voor sommigen die hier advies vragen, is de discussie wellicht interessant maar regelmatig lijkt dit onderwerp meer op een wedstrijdje verpissen dan een thread, T.net waardig.
Iedereen weet hier toch al minstens een jaartje of 10 hoe ver hij komt met zijn straaltje?
Of moet dat dag in/dag uit weer bewezen worden?
Dit soort lawines aan (grotendeels) irrelevante posts is echt killing voor geinteresseerden in het werkelijke onderwerp.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was een moeilijke post aan het typen, maar ik sluit mij aan bij Baserk. Het meeste is wel gezegd en de rest zoekt men maar op.

Zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

@Baserk: amen.

En nu graag meningen over de gepostte systemen (waaronder de mijne maar ik dring niet voor, anderen waren eerst) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 29-12-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
Mijnes misschien O-) ?
Wiebe015 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:29:
Mensen,
Ik wil een nieuwe computer gaan kopen die ik vooral ga gebruiken voor te gamen. Ik hoef er geen randapparatuur bij, behalve een scherm. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 156,50€ 156,50
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 94,41€ 94,41
ImporterenTotaal€ 988,63

Als jullie nog tips en/of verbeteringen hebben, graag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 06:58
Ik wil een upgrade gaan uitvoeren op m'n huidige systeem:

E6750
MSI P35 Neo-f
4GB 667MHz apacer
Cooler Master Elite 330
OCZ 550W Fatal1ty
XFX 8800GS met Arctic accelero twin turbo :)
2x 320gb schijven (misschien raid in de toekomst)
Conceptronic 300Mbps wireless pci card (zo een met zo'n klein pci slot)
Afbeeldingslocatie: http://static.elcheapo.nl/fotos/183x160/6/9/4/1/conceptronic-wireless-pci-express-card-5006941.jpg

Nu wil ik dit als upgrade set gaan gebruiken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Zwart€ 80,06€ 80,06
1Intel Core i5 750€ 157,50€ 157,50
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1866LV4GK€ 112,-€ 112,-
ImporterenTotaal€ 726,55

Enige wat ik hou is de voeding, nu is de vraag gaat hij deze setup trekken?
En is dit een goede setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:07:
Ik ben in ieder geval nog niet erg zeker over de keuze van videokaart, deze was mij door iemand aangeraden. Liefst een kaart die wat oc-potentieel heeft, ben er niet vies van om het wat op te voeren (als dat een nieuwe koeler vereist so be it).
Het is een heel erg leuke kaart, maar je moet je wel beseffen dat je die waarschijnlijk voor die prijs voorlopig nog niet in huis gaat hebben. Omdat er een verschrikkelijke schaarste is op het moment bieden webshops ze voor weinig aan, maar kunnen ze dan vaak vervolgens niet voor die prijs leveren. Als je dan ééntje kan kopen moet je er vaak veel meer voor betalen.

Je kan net mazzel hebben hoor, het gebeurd wel dat mensen er goedkoop en snel ééntje hebben, maar over het algemeen is het een moeilijk verhaal. Een 5850 is een beetje van hetzelfde laken een pak, al lijkt daar licht aan het eind van de tunnel te zijn. 5850's lijken wat beter leverbaar aan het worden, al zijn ze vaak nog wel onevenredig duur.

Maargoed, als ik je eisen zo zie is het een beetje onzinnig om voor een minder sterke kaart te gaan en voor een nVidia zou ik op het moment ook niet kiezen. Dus dat wordt toch misschien maar even opletten en zien waar je er één vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 18:18
Wiebe015 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:29:
Mensen,
Wat ik hier van de kenners geleerd heb is dat de onboards zeker voldoen behalve als je je (losless) muziek over een echt goed systeem draait/wil gaan draaien; bijv. FLAC bestanden over een 200 watt installatie.
Voor MP3's over 40 watt boxjes is onboard genoeg.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
En mp3's over 500 watt boxjes :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Begin hier niet over.. komt er weer een tig aantal posts over mp3 vs flac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:49:
[...]

Het is een heel erg leuke kaart, maar je moet je wel beseffen dat je die waarschijnlijk voor die prijs voorlopig nog niet in huis gaat hebben. Omdat er een verschrikkelijke schaarste is op het moment bieden webshops ze voor weinig aan, maar kunnen ze dan vaak vervolgens niet voor die prijs leveren. Als je dan ééntje kan kopen moet je er vaak veel meer voor betalen.

Je kan net mazzel hebben hoor, het gebeurd wel dat mensen er goedkoop en snel ééntje hebben, maar over het algemeen is het een moeilijk verhaal. Een 5850 is een beetje van hetzelfde laken een pak, al lijkt daar licht aan het eind van de tunnel te zijn. 5850's lijken wat beter leverbaar aan het worden, al zijn ze vaak nog wel onevenredig duur.

Maargoed, als ik je eisen zo zie is het een beetje onzinnig om voor een minder sterke kaart te gaan en voor een nVidia zou ik op het moment ook niet kiezen. Dus dat wordt toch misschien maar even opletten en zien waar je er één vandaan kan halen.
Ik zie het ja. Maar gelukkig heb ik het systeem niet meteen nodig maar kan ik nog wel wat weken wachten, dus maar eens zien hoe het er dan voor staat.

En ik heb DDR3-1600 geheugen geselecteerd bij mijn i7 860, gaat dat wel goed samenwerken? Ook rekening houdend met dat ik mijn cpu wil overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
500 Watt Trust boxen, Logitech of een echt Merk (ja Logitech kwaliteit valt ook in het niet bij echte speakers ;) )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
Ja logitech, is daar wel een aparte geluidskaart voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
Oke bedankt
Nog aanmerkingen over m'n setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 11:45
Omdat ik toch nog moet wachten tot mijn neef met geld over de brug komt, heb ik zijn (Budget Game) configuratie nog maar eens een keer aangepast:

Hij heeft een 17" scherm, dus een goede videokaart is niet nodig tot hij zijn beeldscherm upgrade.
Tegen die tijd kan hij dus beter ook een nieuwe videokaart kopen.
Geen randapparatuur in de configuratie, aangezien dat al aanwezig is.

(Madrox bedankt voor de behuizing :D)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,95€ 129,95
1AOpen A600A€ 44,95€ 44,95
1Club3D HD4650€ 50,85€ 50,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 42,50€ 42,50
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Samsung SH-S223C€ 18,25€ 18,25
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,-€ 42,-
ImporterenTotaal€ 390,25

Nog op- of aanmerkingen?
Budget: ± €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere behuizing en voeding?
Dat ding komt uit 2003, als je die vergelijkt met de kwaliteit van nu kan dat ding niet anders dan bagger zijn (en weinig vermogen op de 12 voltlijnen hebben)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebe015 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:57:
Oke bedankt
Nog aanmerkingen over m'n setup?
Zo zit je meer in de buurt van je budget:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M500€ 63,61€ 63,61
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1MSI P55-CD53€ 92,-€ 92,-
ImporterenTotaal€ 936,98

Ongeveer 1000 euro bij de goedkoopste webshop. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 11:45
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:03:
Andere behuizing en voeding?
Dat ding komt uit 2003, als je die vergelijkt met de kwaliteit van nu kan dat ding niet anders dan bagger zijn (en weinig vermogen op de 12 voltlijnen hebben)
Had ik niet eens op gelet 8)7
Dan maar zo.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,95€ 129,95
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 32,95€ 32,95
1Club3D HD4650€ 50,85€ 50,85
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 26,39€ 26,39
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 42,50€ 42,50
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,-€ 42,-
ImporterenTotaal€ 404,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:08:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M500€ 63,61€ 63,61
ImporterenTotaal€ 936,98

Ongeveer 1000 euro bij de goedkoopste webshop. :)
En die 500 watt is genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
  • Laatst online: 01-06 21:00
Beste mensen, ik ben op zoek naar een nieuw systeempje voor een beetje gamen en allround werk. Vereiste is wel dat voorlopig alle games goed zullen draaien, daarom heb ik gekozen voor een SLI opstelling i.c.m. de i7 920. De kast heb ik al staan, evenals monitor en andere randapparatuur, dus alles wat ik nodig heb staat in de tabel.

Heeft iemand suggesties wat ik zou moeten/kunnen veranderen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 87,95€ 87,95
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 131,30€ 131,30
1MSI X58 Platinum€ 200,-€ 200,-
2Point of View GeForce GTS250 1GB€ 109,-€ 218,-
1Zalman CNPS9900 LED€ 47,50€ 47,50
ImporterenTotaal€ 997,86

Ik ga er vanuit dat de 650W voeding dit fatsoenlijk moet kunnen trekken. Kan iemand dit bevestigen?
Ik twijfel nog of ik er een apart, klein en snel schijfje in wil zetten voor optimale prestaties, maar dat kan ook later nog wel.

Graag hoor ik wat jullie hier van denken _/-\o_

Waltros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 220,09€ 440,18
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 94,-€ 94,-
ImporterenTotaal€ 997,62

Verpletterd dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je nog een oude DX10 videokaart kopen als we zelf al DX10.1 en DX11 hebben.
En Zalman onderdelen zijn nog nooit goed geweest qua prijs/prestatie. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
Maar wat mij betreft wel weer wat te duur. Geheugen zit er niet bij in namelijk, komt er toch weer ruim 100 eu bij...
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:57:
Waarom zou je nog een oude DX10 videokaart kopen als we zelf al DX10.1 en DX11 hebben.
En Zalman onderdelen zijn nog nooit goed geweest qua prijs/prestatie. ;)
Ja daar heb je gelijk in, even verder kijken dus. Dank :)

Waltros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waltros schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:00:
[...]
Maar wat mij betreft wel weer wat te duur. Geheugen zit er niet bij in namelijk, komt er toch weer ruim 100 eu bij...
Is ook maar de BBG met alles verder er uit gesloopt ;). Je kan natuurlijk het zelfde geheugen gewoon weer uit kiezen wat je zelf had gekozen. Geheugen zit er wel in btw. DVD niet, die vergeet ik altijd :o.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waltros schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:00:
Ja daar heb je gelijk in, even verder kijken dus. Dank :)
Wat ga je eigenlijk allemaal met de PC doen all-round is zo niets zeggend. ;)
En wat voor beeldscherm heb je nu?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Reinman toch, tegenwoordig gebruiken we toch alleen maar USB sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HotFix schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:05:
Reinman toch, tegenwoordig gebruiken we toch alleen maar USB sticks?
Daarom vergeet ik hem ook steeds, ik gebruik mijn dvd speler 10x in het jaar denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:03:
[...]

Wat ga je eigenlijk allemaal met de PC doen all-round is zo niets zeggend. ;)
En wat voor beeldscherm heb je nu?
Gamen is toch wel de belangrijkste bezigheid waar ik een beetje prestaties voor nodig heb, aangezien surfen, tekstverwerken en presentaties in elkaar draaien niet erg veel zoden aan de dijk zet ;)

De monitor die ik nu heb is een Samsung SyncMaster 245B Plus... 24" dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 94,-€ 94,-
ImporterenTotaal€ 1.015,87

Met dvd speler er bij :). (geheugen ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
Dan zou het iets in deze buurt worden, geheugen wel aangepast naar de triple kit uit mijn vorige opstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 131,30€ 131,30
ImporterenTotaal€ 1.053,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is leuk zon tripple kit, maar die draait dan in single channel(socket 1156 =dual channel 1366= tripple channel). Nu bied tripple channel in real life en vooral in games weinig winst.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-12-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waltros schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:12:
Dan zou het iets in deze buurt worden, geheugen wel aangepast naar de triple kit uit mijn vorige opstelling:
Geheugen kan niet dual, triple of single channel zijn het is de geheugencontroller die dat bepaald en aangezien de maar max dual-channel doet heb je nu dus single-channel.

Maar dit lijkt mij wel genoeg voor jouw:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,96€ 49,96
1Sony AD-7240S€ 18,25€ 18,25
ImporterenTotaal€ 715,74

Twee HD5850's zijn nutteloos als je bedenkt dat 1 alle games ook _gemakkelijk_ draait met jouw scherm. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:14:
Is leuk zon tripple kit, maar die draait dan in single channel(socket 1156 =dual channel 1366= tripple channel). Nu bied tripple channel in real life en vooral in games weinig winst.
Ah ja sorry, moet nog even omschakelen van socket "tussen de oren" ;)
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:14:
[...]

Geheugen kan niet dual, triple of single channel zijn het is de geheugencontroller die dat bepaald en aangezien de maar max dual-channel doet heb je nu dus single-channel.

Maar dit lijkt mij wel genoeg voor jouw:

Twee HD5850's zijn nutteloos als je bedenkt dat 1 alle games ook _gemakkelijk_ draait met jouw scherm. ;)
Ik voel er weinig voor om de komende paar jaar alweer dingen te moeten vervangen. Mooi systeem maar ik heb een beetje het idee (of illusie?) dat zo'n opstelling te snel aan vervanging toe is. Terwijl ik dit typ bedenk ik dat dat eigenlijk altijd zo is.. het nieuwste van het nieuwste hebben is helaas niet altijd mogelijk ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Dilemma op 29-12-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waltros schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:16:
Ik voel er weinig voor om de komende paar jaar alweer dingen te moeten vervangen. Mooi systeem maar ik heb een beetje het idee (of illusie?) dat zo'n opstelling te snel aan vervanging toe is.
Nu kan dat idee van mij alles simpel op het hoogst spelen en dat zal de komende paar jaar niet echt snel veranderen als je bedenkt dat bijna alle games console ports zijn en dus niet zwaar kunnen zijn behalve als ze slecht geprogrammeerd zijn zoals GTA IV.

Maar je moet niet vergeten dat je nu zo'n 300 euro bespaart en met die 300 euro kun je over bijvoorbeeld 2 jaar heel wat moois meedoen. Dan kun je gewoon een vet snelle videokaart en CPU plaatsen en misschien ook nog het geheugen upgraden naar 4GB. En dan kun je bijvoorbeeld weer 2 jaar vooruit terwijl die anders maar bijvoorbeeld 3 jaar mee ging.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilemma
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:25:
[...]

Nu kan dat idee van mij alles simpel op het hoogst spelen en dat zal de komende paar jaar niet echt snel veranderen als je bedenkt dat bijna alle games console ports zijn en dus niet zwaar kunnen zijn behalve als ze slecht geprogrammeerd zijn zoals GTA IV.

Maar je moet niet vergeten dat je nu zo'n 300 euro bespaart en met die 300 euro kun je over bijvoorbeeld 2 jaar heel wat moois meedoen. Dan kun je gewoon een vet snelle videokaart en CPU plaatsen en misschien ook nog het geheugen upgraden naar 4GB. En dan kun je bijvoorbeeld weer 2 jaar vooruit terwijl die anders maar bijvoorbeeld 3 jaar mee ging.
Daar heb je gelijk in... Ik zal de boel nog eens op een rijtje zetten.. moet er nog even een mooi paneeltje bij zoeken met temps etc die ook mooi past bij de HAF 932 :)

Dank je voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

[...]

Haha lol :P

Echt waar? Ik heb namelijk nog nóóit in de geschiedenis van computers (en laten we dan vanaf de 21e eeuw en verder kijken) gehoord dat iemand met een computer van onder de 1000 euro, 2 jaar later nog steeds alles wat er uitkomt op high kan spelen. Je hebt geen zicht op hoe games zich gaan ontwikkelen en wat voor nieuwe, veeleisende technieken er bij zullen komen die weer méér van een systeem eisen. En niet alle games zijn console ports, als dat wel zo is en blijft, dan zal men het verschil met voor de pc ontwikkelde games gaan merken en zal de voorkeur (mijns inziens) daar naar uitgaan.

Al met al vind ik het argument dat games niet méér van een computer zullen gaan eisen binnen de komende jaren, dus kant noch wal raken. Maar heck, misschien heb je ook wel totaal gelijk, zoja dan hoor ik het graag :)
Een nieuwe snelle videokaart lijkt me inderdaad een haalbare oplossing. Een nieuwe cpu plaatsen misschien ook wel, en laten we dan hopen dat intel zijn sockets niet al te snel weer gaat veranderen |:(

En een 3e optie is toch zeker om een SSD schijf aan te schaffen later, om het hele zwikje een boost te geven (weliswaar niet op grafisch gebied, maar wel om de algemene snelheid te verbeteren).

En het geheugen upgraden naar 8GB (je zegt 4 maar ik denk dat je 8 bedoelt) zal hoogstwaarschijnlijk ook wel nodig zijn tegen die tijd. Steeds geavanceerdere games zullen uiteindelijk ook meer en meer geheugen gebruiken.

Kijk nou.. zomaar 4 punten die verbeterd kunnen worden... dan toch maar een nieuwe aanschaffen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ja zo makkelijk kom je er niet vanaf met die uitspraak dat een dergelijke pc 2 jaar mee kan draaien op het hoogste niveau :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Eind 2007, dus twee jaar geleden, waren de HD3870's geintroduceerd. Een daarvan kan nu nog steeds wel alle spellen op hoge resoluties draaien, dus ik denk dat The Mask wel gelijk heeft.

Ik heb nu nog steeds een HD3850 256MB en daarmee kan ik COD MW2 op Full HD, alles max en AAx4 spelen dus behalve de enkele onmogelijke spellen (Crysis en GTA 4) zullen de meeste recente spellen echt wel goed speelbaar zijn op hoge reso;s met twee jaar oude mainstream kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisva
  • Laatst online: 05-11-2021
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:20:
Zou of voor een goedkoper mobo gaan of voor bijvoorbeeld deze: pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
En misschien iets meer uitgeven aan de kast want anders wordt het wat heet in dat ding. ;)
En voeding mag ook wel iets meer Watt hebben.
Bedankt voor de voeding tip. De winkel waar ik alles wil halen had niet precies die voeding en moederbord, dus ik heb onderstaande genomen.
Dan is dit mijn complete lijst. Denk dat het zo wel goed moet zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,65€ 99,65
1Antec Three Hundred Zwart€ 44,95€ 44,95
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1Gigabyte GA-MA770T-UD3P€ 69,90€ 69,90
1OCZ Fatal1ty 550W€ 54,70€ 54,70
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 229,99€ 229,99
ImporterenTotaal€ 816,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ben ik eerlijk gezegd wel een beetje zat in dit topic: mensen die eerst iets beweren, maar als je ze dan vraagt naar hun onderbouwing roepen ze opeens dat het maar een mening of een voorbeeld was.

Kom op zeg. Als je voldoende nagedacht hebt over wat je beweert dan kan je dat fatsoenlijk onderbouwen. Soms heb je het bij het verkeerde eind en zie je dat later pas in door andere comments. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om te zeggen dat je eerste standpunt misschien niet helemaal bleek te kloppen.

Ongefundeerd dingen roepen kunnen we allemaal, maar daar is dat niet de plek voor. Dan moet je maar op Fok gaan zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisva schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:35:
Denk dat het zo wel goed moet zijn.
Dat mobo is weer duurder en de voeding is weer van iets mindere kwaliteit. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 29-12-2009 23:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:38:
[...]

Dat ben ik eerlijk gezegd wel een beetje zat in dit topic:
Ik eerder zulke reacties die nergens over gaan....

Ik bedoel ik zeg drie keer in mij replay bijvoorbeeld, simpel weg omdat ik niet 100% de toekomst kan voorspellen. Het is gewoon een feit dat zijn PC alle huidige games aan kan en dat die 300 euro beter in zijn zak kan houden omdat die er over x (zo beter?) jaar iets veel beters voor haalt en er dan weer x jaren mee kan. Waardoor je dus minder snel iets heel nieuws hoeft te kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

[...]

DIT is waar ik een argumentering bij verwachtte.
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:44:
[...]
Ik bedoel ik zeg drie keer in mij replay bijvoorbeeld, simpel weg omdat ik niet 100% de toekomst kan voorspellen. Het is gewoon een feit dat zijn PC alle huidige games aan kan en dat die 300 euro beter in zijn zak kan houden omdat die er over x (zo beter?) jaar iets veel beters voor haalt en er dan weer x jaren mee kan. Waardoor je dus minder snel iets heel nieuws hoeft te kopen.
Nee, je zei er niet bij dat het maar een voorbeeld/verwachting was, het klonk naar mijn gevoel meer alsof er een feit op tafel werd gebracht? :| Echter als je het zo brengt dat hij het geld er later weer in kan steken ja.. dan kan zijn pc inderdaad misschien wel 2 jaar lang alles op high spelen. Is echter wel wat anders dan louter de configuratie die je had samengesteld :)

Maar goed, misschien wat te snel getypt zonder er bij stil te staan, zand erover :P

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 29-12-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En dan kun je bijvoorbeeld weer 2 jaar vooruit terwijl die anders maar bijvoorbeeld 3 jaar mee ging.
Denk dat mensen eerder een compleet nieuwe PC kopen dan oude meuk upgraden, want je upgrade eigenljik niet, het wordt alleen maar duurder omdat er ondertussen nieuwe dingen uit zijn en jij met oude zooi zit. Ik heb het in het verleden 1 keer gedaan maar doe het nooit meer, had er echt spijt van dat ik niet gewoon door had gespaard en in 1 keer alle nieuwe had gekocht, nu zat ik met oude troep terwijl iedereen 3 generaties verder was. Dus ik zie het meer als dingen uitbreiden op je oude PC dan echt upgraden, qua prestaties ga je er niet echt op voorruit, je onderdelen worden alleen "meer" maar blijven hangen in het verleden omdat ze oud zijn.
Murk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:51:
[...]

het klonk naar mijn gevoel meer alsof er een feit op tafel werd gebracht?
Welkom in de BBG waar mensen een glazen bol hebben en denken te weten wat jij nodig hebt. Och man, ik heb ruzies en waarschuwingen gehad in het verleden hierom, wil je niet weten. Mensen zeggen gewoon dat 2 videokaarten voor jou teveel zijn en klaar, hun mening is feit en je moet het accepteren! Gelukkig weten sommige mensen wat goed is voor jezelf dan jij zelf. 8)7 Maar goed, je kan maar beter je mond houden en ja knikken en verder gaan anders krijg je dadelijk allemaal mooie blauwe replies. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 29-12-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik eerder zulke reacties die nergens over gaan....
Mijn reactie gaat natuurlijk wel degelijk ergens over en gedeeltelijk ook over jouw post. Geef dan gewoon duidelijk aan dat het jouw mening of gevoel is en niet daadwerkelijk ergens op gebaseerd. Als je heel stellig gaat beweren dat iets zo is dan neem ik vanzelf toch aan dat daar blijkbaar een goede onderbouwing achter zit.

Zoiets als Gamesua post is al een heel fatsoenlijke post, dat geeft blijk van het feit dat hij erover nagedacht heeft. Maar met meningen en oneliners die niet onderbouwd (lijken) valt gewoon weinig te beginnen. Daar kan je namelijk ook niet over discussiëren en dan krijg je al snel een welles nietes verhaal.

In opzet ben ik het met je eens hoor, dat hij het geld beter in z'n zak kan houden.
Ik bedoel ik zeg drie keer in mij replay bijvoorbeeld, simpel weg omdat ik niet 100% de toekomst kan voorspellen.
Zeg dan niet dat iemand zeker een paar jaar spellen op het hoogste niveau kan gaan draaien, want je geeft zelf al aan dat je dat dus helemaal niet zeker weet omdat je de toekomst niet kan voorspellen. Als je mening gebaseerd is op eigen ervaringen of die van een ander dan is het natuurlijk interessant om die met ons te delen.
chim0 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:52:
Denk dat mensen eerder een compleet nieuwe PC kopen dan oude meuk upgraden, want je upgrade eigenljik niet, het wordt alleen maar duurder omdat er ondertussen nieuwe dingen uit zijn en jij met oude zooi zit. Ik heb het in het verleden 1 keer gedaan maar doe het nooit meer, had er echt spijt van dat ik niet gewoon door had gespaard en in 1 keer alle nieuwe had gekocht, nu zat ik met oude troep terwijl iedereen 3 generaties verder was. Dus ik zie het meer als dingen uitbreiden op je oude PC dan echt upgraden, qua prestaties ga je er niet echt op voorruit, je onderdelen worden alleen "meer" maar blijven hangen in het verleden omdat ze oud zijn.
Dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af. Zo is het economisch veel interessanter om nu een 5770 of een 5850 te kopen en dan over twee jaar nog eens een vergelijkbare kaart dan nu een 5970 om daar lekker lang mee te doen. Je draait met de twee eerste kaarten heel leuk spelletjes op het moment en op het moment dat dat niet meer gaat is zo'n 5970 ook helemaal niet zo'n leuke kaart meer.

Ik denk dat het voor veel mensen heel interessant is om een PC te kopen en die dan na tussen de anderhalf en tweënhalf nog eens een upgrade te geven (meer geheugen, andere videokaart). Dat zijn relatief kleine/goedkope ingrepen maar zorgen ervoor dat je nog weer even voort kan met je kaart. Ik vind het zelf ook fijn om af en toe gewoon een nieuw systeem neer te zetten hoor, ik wil soms ook gewoon het gevoel dat ik echt vooruit ben gegaan met iets nieuws. Maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 30-12-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Murk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:51:
DIT is waar ik een argumentering bij verwachtte.
O wil ik ook wel doen. ;)
Crysis is nu dik 2 jaar oud en er is nog geen game dat er mooier uitziet en zwaarder is (behalve GTA IV, maar dit is zo'n slechte port dat het eigenlijk alleen maar een quadcore wil en 2GB videoRAM)
In de tijd na Crysis is er dus niet echt iets geweest dat meer grafische eisen stelde aan de PC en aangezien de volgende Cryengine ook niet zwaarder schijnt te worden dan de huidige (omdat die ook op consoles goed moet draaien) hoef je van Crytek ook sowieso geen lood zware spellen meer te verwachten binnen enkele jaren.

Je kunt het trouwens al jaren zien videokaarten worden steeds sterker en games worden niet zo snel zwaarder. Tegenwoordig kun je met een 'mid-end' kaartje van 150 euro alle games prima op het hoogst spelen dan hoefde je een paar jaar geleden niet te proberen.

Om het samen te vatten zolang de PS4 en volgende Xbox nog niet uit is hoef je er niet vanuit te gaan dat games veel zwaarder worden dan nu. Lees maar eens wat door het forum heen zie je dat meer mensen dat zeggen/verwachten. ;)
chim0 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:52:
dion_b in "Moederborden met alleen PCI-E 2 x16 aans..."
Als je op je mobo doelt dat was al een budget ding toen je hem kocht dus dan klopt het aardig wat je zegt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisva
  • Laatst online: 05-11-2021
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:39:
[...]

Dat mobo is weer duurder en de voeding is weer van iets mindere kwaliteit. ;)
Is dat MSI moederbord dan van goede kwaliteit? Dat scheelt dan weer €20,
Wat zijn dan de betere voedingen? Cool master en be quiet!? Is er iets waar ik op kan letten? Deze voeding stond als redelijk populair . Ik weet echt niet wat een goede voeding is. Anders haal ik die wel bij een andere winkel :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:55:
Maar met meningen en oneliners die niet onderbouwd (lijken) valt gewoon weinig te beginnen. Daar kan je namelijk ook niet over discussiëren en dan krijg je al snel een welles nietes verhaal.
Ik wil mensen niet alles voorkauwen, maar wil ze wel de juiste richting wijzen. Dat Googlen daarna kan iedereen wel. That's the idea :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:11:
Ik wil mensen niet alles voorkauwen, maar wil ze wel de juiste richting wijzen. Dat Googlen daarna kan iedereen wel. That's the idea :)
Dat vind ik een instelling die te waarderen is. Mij bekroop alleen het gevoel dat er iets geroepen werd toen iemand om onderbouwing vroeg en die niet werd gegeven. Voorkauwen is één ding natuurlijk, maar als ik al niet begrijp waar het om gaat :p

Bovenstaand verhaal over Crysis vond ik vrij helder trouwens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waltros schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:16:
[...]

Ik voel er weinig voor om de komende paar jaar alweer dingen te moeten vervangen. Mooi systeem maar ik heb een beetje het idee (of illusie?) dat zo'n opstelling te snel aan vervanging toe is. Terwijl ik dit typ bedenk ik dat dat eigenlijk altijd zo is.. het nieuwste van het nieuwste hebben is helaas niet altijd mogelijk ;)
Je hebt helemaal gelijk, met een CF setup kan je langer mee vooruit dan met een enkele kaart.
Wel zou ik iets meer investeren in koeling en een sterkere PSU. Met de Mugen kan je met gemak je CPU op 3.6Ghz of hoger draaien. Ook heb ik er cas7 geheugen bijgedaan, Lage cas hebt vooral bij de min FPS, vandaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX750W€ 114,35€ 114,35
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 1.043,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op woensdag 30 december 2009 @ 03:19:
Je hebt helemaal gelijk, met een CF setup kan je langer mee vooruit dan met een enkele kaart.
Wel zou ik iets meer investeren in koeling en een sterkere PSU. Met de Mugen kan je met gemak je CPU op 3.6Ghz of hoger draaien. Ook heb ik er cas7 geheugen bijgedaan, Lage cas hebt vooral bij de min FPS, vandaar.
Je kan langer mee, maar het lijkt me op geen enkele manier verstandig omgaan met je geld. De komende tijd had je nog prima toe gekund met één 5850. Daar gaan voorlopig nog een tijdje alle spellen zonder problemen op draaien. Dan kan je beter over twee jaar nog eens van kaart wisselen; dan kan je gelijk updaten naar dan courante technieken (wellicht een andere versie van DX, dat soort dingen).

Ik haal ook maar even dion_b in "Moederborden met alleen PCI-E 2 x16 aans..." aan, die hierboven al stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het ligt er maar aan of je in de zwaarste spellen nog net dat beetje extra AA kan missen of dat je per sè alle hoogste settings wilt. Kan je dat kleine beetje missen dan is 1 5850 echt genoeg, wil je echt niks missen dan heb je nog een CF-opstelling nodig.

Want op redelijk hoge settings gamen lukt daarmee sowieso wel de komende tijd, en dan gaat de moraal op van de discussie hierboven, dat tegen de tijd dat dat niet meer kan, er veel beter/goedkoper spul verkrijgbaar is.
aangezien de volgende Cryengine ook niet zwaarder schijnt te worden dan de huidige (omdat die ook op consoles goed moet draaien)
Ik wil weer een super-engine als in crysis :| die pas weer goed af te spelen is met een HD7870 of larrabee III

en @madrox hieronder, die quote gaat niet over pci-lanes maar over het simpele principe van 'op de toekomst kopen' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 30-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat die jongen met zijn geld wil doen mag hij zelf uitmaken. Het advies voor een enkele kaart oplossing heeft hji al, ik heb daar de CF optie aan toegevoegt en enkele wijzigigingen voorgestelt. Aan hem de keus.

Gaan we nu weer de ouwe 16 lanes koe uit de stal halen, terwijl dat keer op keer word weggewuift als we een BBG aan het samestellen zijn ? Maar goed, ik ga er verder niet op in; mijn advies is voor hem en hij mag ermee doen wat hij wil ;)

IIg is een 2x HD5850 de beste keus als je toch van plan ben een zware gameconfig aan te schaffen; verstandig of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 30-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik zie geen enkele voorstanders voor nvidia. Is de hoofdreden dat ze gemiddeld duurder zijn en meer verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:17:
Ik zie geen enkele voorstanders voor nvidia. Is de hoofdreden dat ze gemiddeld duurder zijn en meer verbruiken?
Plus dat ze al een hele tijd weinig nieuws gepresteerd hebben. Gaat vooral om de prijs/kwaliteit verhouding; voor hetzelfde geld krijg je bij Ati gewoon veel meer videokaart, met nieuwere technieken (DX11, zuiniger)

Het enige dat momenteel voor nVidia spreekt is nog PhysX, maar met de hoeveelheid spellen die daar gebruik van maakt (en dan ook nog marginaal) hoef je het daar ook niet te doen.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.