Grappig dat je zo reageert op deze config, terwijl je bij ED's HD5970 CF en triple-monitor je mond houdt

Koeler ? Een beetje. Stiller ? Dacht het niet, of je moet een 100% passieve setup nemen. Heb hier een triplerad met drie casefans erop. Dat draait best stil, maar stiller dan 1 dikke luchtkoeler met 1 fan ? Forget it!
Wat over blijft is een eventuele hogere overklok; maar denk niet aan honderden Mhz meer; eerder in tientallen.
Dan vind ik zeer te verkopen om meer te investeren in andere zaken. Een Scythe Mugen2 kan natuurlijk ook, dat is ook een prima luchtkoeler.
Gooi desnoods de raidcontroller eruit en gebruik de onboard raid5. Vraag me alleen af of het niet verstandiger is de SSD's apart te laten draaien zodat je OS en je game/foto/video werk meer bandbreedte overhouden.
Zonde, doodzonde. Weet je hoeveel een goede RAID-controller scheelt met het onboard spul ? Ik weet het wel

Een goede raid-controller is elke cent waard, als je om snelheid geeft; zeer zeker.
Daarbij zou ik gaan voor 2x 5850; op het mobo kunnen ze op x16/x16 staan wat een betere performance zal opleveren aangezien een 5970 eigenlijk op x8/x8 loopt.
Peanuts. De verschillen zijn te verwaarlozen. Buiten dat, de HD5970 kan je ook nog lekker opklokken. Het zijn in feite HD5870 cores. Tel daarbij op dat je nu de ruimte hebt om er later een HD5970 naast te zetten. Met twee HD5850's zit je vol en ben je verplicht te gaan verkopen. Twee HD5850's kan wel natuurlijk en is iets goedkoper.
Maar beide opties heeft zijn voor en nadelen.
Ook zou ik 3 monitoren nemen. Als de driver eenmaal CF EF ondersteunt heb heerlijk gamen, en als je echt zo serieus bezig bent met foto/video werk is het gemakkelijk om meedere schermen te kunnen gebruiken om alles een beetje overzichtelijk te houden in plaats van tussen programma's te moeten springen.
Voorlopig zit je dan te beta-testen; ook hier ben je beter af door gelijk een HD5970 te nemen. Dan hoef je nergens op te wachten. Triple gaming is geinig hoor, maar ik denk vooral een hype. Zodra het "nieuwtje" eraf is, wil ik nog wel eens zien of je nog steeds zo gek ermee bent.
Maargoed, het ligt er helemaal aan wat
hij belangrijker vind. Wat jij of ik beter vind doet er niet toe.
Je kan een hoop zeggen over TN-panelen en dat het prima buisjes zijn etc. Allemaal waar, maar naast een goed S-IPs paneel, zoals bijv. deze HP zal
elk TN-paneel verbleken.
De vraag is dan ook ? wat vind hij belangrijker ? Boeit het niet zo en vind hij gaming en/of multimonitoring belangrijker; neem de TN-panelen. Hecht hij meer waarde aan beeld
kwaliteit zou ik zeker een S-IPS overwegen.
[
Voor 82% gewijzigd door
Madrox op 26-11-2009 13:19
]