Het grote spoorwegentopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 34.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ben vandaag op en neer geweest van Ede naar Amsterdam. Er vielen wat treinen uit maar ik heb op mijn bestemming kunnen komen zonder vertraging. En het is echt heerlijk als er zo'n trein voorbij raast op het station waarbij je de stuifsneeuw om de oren vliegt :9 .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
IJnte schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:49:
Er was vandaag zelfs een ICMm op Emmerich te bewonderen, getuige de onderstaande plaat:
[afbeelding]
Wat doet die daar dan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 01-06 13:20
Vervangend stel, als ICE die uitgevallen was. Op een ander perron stond een ICE stel klaar om mensen mee te nemen verder Duitsland in.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:32

DDX

Worden allemaal taxi's geregeld voor mensen die hun aansluitingen hebben gemist.
Verwachting is dat de trein nu met 3u30m vertraging aankomt op Amsterdam CS
Ik mag nu op schiphol overstappen op een taxi.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Whoa, 3,5 uur vertraging. Dat is meer dan de reis Parijs - Antwerpen zou moeten duren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

hmms hij heeft net even flink wat tijd goedgemaakt, 274km/u tussen rotterdam en schiphol
en ik maar denken dat dat deel nog niet echt hsl was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Da's wel cool; hier werd eerder gemeld dat er tussen deze 2 plaatsen voorlopig nog niet zo hard gereden zou worden. Dat klopte dus niet (gaat er ook nog een keer iets beter dan verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vertrok iets van 2:15 vanuit rotterdam en was rond 2:35 op schiphol :)

laatste m.ns.nl melding op schiphol :
D 23:34 + 184 min Amsterdam Centraal
Thalys platform 1-2

En daarna met taxi busje thuis afgezet (busje ging daarna nog wat andere plaatsen af)
Was wel iets van half uur wachten op taxi.

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 10-01-2010 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 9449 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 02:39:
Da's wel cool; hier werd eerder gemeld dat er tussen deze 2 plaatsen voorlopig nog niet zo hard gereden zou worden. Dat klopte dus niet (gaat er ook nog een keer iets beter dan verwacht).
In principe is de gehele HSL geschikt voor ERTMS L2, alleen omdat het IVW vastgesteld heeft dat onder L1 niet harder gereden mag worden dan 160km/h en de TRAXX loks toch niet harder kunnen dan dat, wordt er op het noordelijke deel gereden onder L1. De 2 toepassingsniveau's gaan niet samen op hetzelfde stuk spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe kan DDX dan tussen R'dam en Schiphol 274 km/h gereden hebben in een trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dan zou de baan op L2 gezet moeten worden door de Treindienstleider :) Omdat het al zo laat was zullen er geen andere treinen gereden hebben, en kan een omschakeling eenvoudig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/thalys-hslnoord.jpg

274 geen screenshot van omdat hij meteen al weer begon af te remmen.

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 10-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJnte schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:02:
Dan zou de baan op L2 gezet moeten worden door de Treindienstleider :) Omdat het al zo laat was zullen er geen andere treinen gereden hebben, en kan een omschakeling eenvoudig gebeuren.
OK, ik wist niet dat dit zomaar omgeschakeld kom worden. Om dan nog verder te gaan: is ook mogelijk 1 spoor L1 en 1 spoor L2 (tegelijkertijd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

voor zover ik weet niet.

trouwens, gezien de reistijd (20 min over Rtd-Shl) van DDX is er "gewoon" 160 km/h gereden, de noordelijke tak wordt niet zomaar op L2 gezet lijkt me (of er nou wel of geen Fyra rijdt). De Fyra rijdt namelijk niet in het weekend en de Thalys heeft in het weekend toch geen snellere dienstregeling dan doordeweeks, nietwaar? ;). Ik gok op een computerfoutje in de Thalys, dat lijkt me waarschijnlijker dan dat er opeens wel onder L2 kan worden gereden :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Jah het lijkt mij ook niet heel erg waarschijnlijk, maar de mogelijkheid bestaat. Ik weet niet of DXX ook nog uit het raampje heeft gekeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zegt dat "hij meteen al weer begon af te remmen" dus dus die 274 was geen statisch getal (hoogste snelheid van de rit o.i.d.). Bij een computerfoutje kan er een vast (verkeerd) getal staan (of niets), maar niet elke snelheid vermenigvuldigd worden met een factor 1,7.

Daarnaast lijkt me het verschil tussen 270 en 160 (naar buiten kijkend) duidelijk waar te nemen.

Misschien zijn ze aan het testen (en doen ze dat in reguliere ritten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nou nee dank je, testen met reizigers :+. Ze hadden ook al genoeg "getest" zonder reizigers op Rtd-Atw en tijdens de eerste dan van commerciële exploitatie ging er ook wat mis zodra een Thalys de grens overging :P.

Trouwens, wat wel klopt is dat mocht er 300 km/h straks worden gereden onder L2 dat de topsnelheid ongeveer vast te houden voor een minuutje of wat voordat er weer moet worden afgeremd...

[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 10-01-2010 13:36 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Een computerfoutje die opeens verkeerde snelheid gaat tonen lijkt me ook niet heel logisch.
Je zag het langzaam oplopen van 200 tot 270 en voor mijn gevoel kwa geluid leek het ook steeds sneller te gaan.
Maar aangezien het midden in de nacht was, viel er weinig naar buiten te kijken.

En eerder in de rit heb ik ook een 301 gezien in frankrijk:
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/thalys-301.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 10-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:24:
voor zover ik weet niet.

trouwens, gezien de reistijd (20 min over Rtd-Shl) van DDX is er "gewoon" 160 km/h gereden,
Dat klopt niet. De huidige dienst over de HSL (met vmax 160) doet er 26 of 27 minuten over. Zowel voor Fyra als Thalys. De toekomstige dienst is gepland om er 23 minuten over te doen. 20 minuten over Rotterdam-Schiphol is dus een hele snelle tijd die zeker met > 250 km/h gedaan is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ben ik de enige die het opvalt dat het kaartje niet klopt? De stop in Den Haag is er tenslotte niet meer.

274 km/h over de noordtak van de HSL is tof... is het zo makkelijk om van Level 1 naar Level 2 om te schakelen, een druk op de knop in het controlecentrum? Als er verder toch niets rijdt (geen Fyra's op level 1) kan dat dan natuurlijk zo worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

In Frankrijk hadden ze dat ook nog niet door, de displays op de perrons gaven ook nog Den Haag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Er klopt wel meer niet aan dat plaatje, hij komt daar nog bij Roosendaal NL in.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Alex) schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:40:
Ben ik de enige die het opvalt dat het kaartje niet klopt? De stop in Den Haag is er tenslotte niet meer.

274 km/h over de noordtak van de HSL is tof... is het zo makkelijk om van Level 1 naar Level 2 om te schakelen, een druk op de knop in het controlecentrum? Als er verder toch niets rijdt (geen Fyra's op level 1) kan dat dan natuurlijk zo worden gedaan.
Als je het verschil weet tussen L1 en L2 zou je weten dat er bij L2 een RBC om de hoek komt kijken. Ik zou je niet durven zeggen hoe de omschakeling van L1 naar L2 in de praktijk gebeurd, wellicht dat iemand die iets meer verstand heeft van VPT daar iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ritchie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:27:
Er klopt wel meer niet aan dat plaatje, hij komt daar nog bij Roosendaal NL in.
En dat ging ik gisteren ook omdat er na 0:45 dagelijks onderhoud is aan de HSL daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gistermorgen had ik op station Amersfoort een digitaal CTA-bord gezien welke er de brui aan gaf:

Treinaanwijzer bord
Toch best wel leuk zo'n kijkje in de keuken. Elk CTA systeem heeft een 32" monitor met dual screen (voor beide kanten één), is voorzien van een eigen IP op een intern netwerk, en rechts van het scherm was een hoop debug-informatie te vinden over de lichtsensor, backlight instelling etc..
Verder bleek de verbinding met de vertrektijden-server verbroken te zijn. Andere CTA's werkten wel overigens.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo te zien heeft degene die dat scherm heeft geschreven last van de Engelse ziekte. Wel grappig, zo'n debugscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alleen jammer dat wij zo de debugtekst niet kunnen lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op Amersfoort hangen de cta's er regelmatig zo bij.
Vooral 's avonds als er onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Commendatore schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:33:
Alleen jammer dat wij zo de debugtekst niet kunnen lezen. ;)
Dan zal ik eens een grotere foto uploaden vanavond ;).

Klik: http://i48.tinypic.com/dnc236.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hier wat interessante video-filmpjes die ik heb opgeduikeld op het internet.
Hier zie je enkele video-fragmenten vanuit NedTrain Onnen waarin je ziet wat voor storignen er voornamelijk zijn met dit winterweer,en hoe ze verholpen worden.

[ Voor 71% gewijzigd door AW_Bos op 13-01-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

De NS had ze ook al gevonden :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
Zeg, misschien dat één van jullie het weet :)

Ik stapte vanochtend op Duivendrecht in een Plan'64 naar Enkhuizen. Voorin zat zo'n fietsen/bagage coupé met dubbele schuifdeur, die ze al jaren niet meer open gooien. Echter, nu had men in die coupé een grote kast gebouwd van zo'n 2x1 meter oppervlak, met drie deuren er in. Hij blokkeerde ook één van die twee schuifdeuren in z'n geheel. De kast was volledig ongemarkeerd en zat logischerwijs op slot.

Iemand -enig- idee wat dat voor moet stellen? Schoonmoe die bij de NS werkt (kantoor Amersfoort) had er in elk geval nooit van gehoord :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zou een Sandite-installatie kunnen zijn, die in een aantal treinstellen is ingebouwd. Volgens mij zijn de enige Plan-V's die dat hebben de 884 en de 911 (toch?).

Sandite word gebruikt om vierkante wielen (de bekende 'blaadjes op de rails' problemen) te voorkomen, voor zover mogelijk.

Die installatie staat namelijk in de voormalige post-ruimte (met die dubbele schuifdeur dus), dus dat zou mijn eerste gok zijn.

Van buiten ziet dat er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Dossiers/Weer%20en%20Spoor/Herfst.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 13-01-2010 21:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mmm, als ik'm morgen weer zie zal ik eens kijken of dat aan de buitenkant hangt. Gekke is dat volgens deze site die twee '64jes in het zuiden van het land rijden, terwijl deze tussen Amsterdam en Enkhuizen rijdt. Maar je zal er vast niet ver vanaf zitten! Ik ga even verder op onderzoek. Bedankt Wildhagen :)

EDIT:
Mmm, uit een gevonden beschrijving lijkt het niet helemaal overeen te komen. Men zegt in een artikel uit 2006 dat de sandite installatie in de Plan-V achter de Bk cabine wordt geplaatst. Bedoelt men dan "direct achter" of "in de ruimte achter" :)

Ik hou'm in de gaten en let ook op het nummer. Volgens het zelfde artikel was er een derde Plan-V met sandite, als testmodel: de 934.

[ Voor 35% gewijzigd door Liegebeest op 13-01-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sandite word afaik alleen in de herfst ingezet, niet in de winter. Dan zijn er immers geen (of iig nauwelijks) blaadjes.

Ik neem aan dat de betreffende treinstellen buiten de herfst gewoon in de reguliere dienst komen, en dus overal waar Mat'64 rijd kunnen worden aangetroffen.

Weet niet of dat ding bij de wielen ook word verwijderd buiten het seizoen, zou best kunnen dat dat er weer afgehaald is nu.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

cailin_coilleach schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:39:
Mmm, als ik'm morgen weer zie zal ik eens kijken of dat aan de buitenkant hangt. Gekke is dat volgens deze site die twee '64jes in het zuiden van het land rijden, terwijl deze tussen Amsterdam en Enkhuizen rijdt. Maar je zal er vast niet ver vanaf zitten! Ik ga even verder op onderzoek. Bedankt Wildhagen :)
Ik zat dinsdag in de 911 tussen Gd en Rtd, die rijdt in de 4000 en kun je heel goed zijn tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
We gaan't zien! Helaas had ik me verslapen vanochtend, dus heb ik de desbetreffende dienst sowieso gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

Luke!

#Treinbaas
Inmiddels ook begonnen: de afvoer van het terzijdegestelde Mat '64 uit Weert. Snijbrander erin en weg ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, gemeente Weert wil geen sloopstellen meer op het rangeerterrein hebben staan. Uiterlijk 1 feb. moet alles daar leeg zijn. Dat verklaart ook de verplaatsing van diverse rijtuigen en stellen die naar Nijmegen zijn gegaan.

805, 816 en 835 zijn als het goed is gisteravond al op pad gegaan, naar het 'eind' van hun spoorlijn bij Zwolle Katwolde ;).

Bron: Somda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

AW_Bos schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:03:
Hier wat interessante video-filmpjes die ik heb opgeduikeld op het internet.
Hier zie je enkele video-fragmenten vanuit NedTrain Onnen waarin je ziet wat voor storignen er voornamelijk zijn met dit winterweer,en hoe ze verholpen worden.
Dit zijn leuke filmpjes alleen ze draaien imo wel oorzaak en gevolg om. Men heeft het er over dat de stuifsneeuw de verschillende installaties onder de trein blokkeert. Ik zou zeggen, de weersomstandigheden zijn bekend (IP54 anyone? Treinen zijn IP55 op zijn minst hoop ik) en hun installaties deugen dus niet. Terug naar de tekentafel.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

of schortbeplating bouwen. Dat zou ook wel een hoop kunnen helpen als ik het zo zie. Of de Finse FLIRT inzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Kijk, dat is dan wel weer aardig: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

&$*%#$*&^$(&^$ NSHispeed site :(

Ik wil naar Mechelen, en dat wil ik van A'dam tot A'pen over HSL doen, want 1) drie kwartier sneller dan reguliere IC, en 2) ik wil eens met 300km/u de koeien voorbij zien vliegen (en baas betaalt toch). Maar iets anders dan de reguliere Benelux aanbieden, ho maar. Daarnaast ook al geen superdagretour (op dat traject wel beschikbaar...) :X

* dion_b gaat weer eens langs Treinreiswinkel fietsen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

www.tgv-europe.com en dan via station antwerpen aangeven

[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 14-01-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het zijn eigenlijk twee reizen die je maakt, als je de directe verbinding niet neemt. Het tweede gedeelte van je reis (Antwerpen - Mechelen) is volledig van de NMBS en daar verkoopt NS Hispeed online geen tickets voor. Je kunt zo bijvoorbeeld ook geen tickets voor Parijs - Madrid boeken bij NS Hispeed.nl.

Het kan wél bij Telesales, 0900 - 9296.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, komt ook alleen met de 2u24m durende rechtstreekse rit en niet de 1u44min durende rit met Thalys van A'dam naar A'pen en dan NMBS IR naar Mechelen.

Edit:
Ah, op tgv-europe (wat trouwens barstensvol gallicismen staat - slordige text aan alle kanten) is het mogelijk een Via-station aan te geven en dan komt hij er wel uitrollen als ik via A'pen Centraal aangeef.
Alex) schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:27:
Het zijn eigenlijk twee reizen die je maakt, als je de directe verbinding niet neemt. Het tweede gedeelte van je reis (Antwerpen - Mechelen) is volledig van de NMBS en daar verkoopt NS Hispeed online geen tickets voor. Je kunt zo bijvoorbeeld ook geen tickets voor Parijs - Madrid boeken bij NS Hispeed.nl.

Het kan wél bij Telesales, 0900 - 9296.
In welk eeuw leven we ook al weer? Zelfs de Deutsche Bahn zou hem online kunnen boeken, al hebben zij helemaal niets met dat traject te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 14-01-2010 17:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

dion_b schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:28:
Ah, op tgv-europe (wat trouwens barstensvol gallicismen staat - slordige text aan alle kanten) is het mogelijk een Via-station aan te geven en dan komt hij er wel uitrollen als ik via A'pen Centraal aangeef.
Het is een franse website, vertalingen zijn gedaan door mensen die paar uurtjes les in nederlands hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
LauPro schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:24:
[...]
Dit zijn leuke filmpjes alleen ze draaien imo wel oorzaak en gevolg om. Men heeft het er over dat de stuifsneeuw de verschillende installaties onder de trein blokkeert. Ik zou zeggen, de weersomstandigheden zijn bekend (IP54 anyone? Treinen zijn IP55 op zijn minst hoop ik) en hun installaties deugen dus niet. Terug naar de tekentafel.
Ik moet zeggen dat dit mijn eerste indruk ook was. Een door de sneeuw vast lopende ventilator kan ik me nog voorstellen, maar de vochtissues?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De regeling geld-terug-bij-vertraging geldt toch voor treinreizigers die vertraging opliepen tijdens de dagen dat een negatief reisadvies gold.

Dat meldde reizigersorganisatie Rover donderdag. De Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigde dit.

De NS ziet het als goedmakertje richting reizigers die de dupe zijn geworden van de vertragingen door het winterse weer.

Mensen die op de betreffende dagen meer dan een half uur vertraging opliepen, kunnen een verzoek indienen bij de klantenservice van de NS.

Dat kan telefonisch, aan het loket of via de website. Volgens de regeling krijgen reizigers die meer dan een half uur vertraging oplopen de helft van de prijs van het kaartje terug, bij een uur of meer alles.

Reizigers die al een verzoek hebben ingediend, hoeven dat niet opnieuw te doen. Het negatieve reisadvies gold van zondag 20 december tot en met dinsdag 22 december.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Laatst online: 26-05 11:54
ProRail veroorzaakte problemen spoor
De grote problemen op het spoor van 17 december zijn deels veroorzaakt door ProRail zelf. En ProRail heeft dit niet gemeld aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dat blijkt uit interne verslagen van ProRail die in het bezit zijn van RTL Nieuws.

PRORAIL VEROORZAAKTE PROBLEMEN SPOOR

ProRail veroorzaakte problemen spoor

ProRail is de organisatie die ervoor moet zorgen dat de treinen zonder problemen kunnen rijden. Dat ging helemaal mis op 17 december. Door een slechte voorbereiding, zuinigheid en blunders van ProRail veroorzaakte het winterweer een enorme chaos op het spoor.

Zo bevroren alle wissels op Den Haag HS, omdat ProRail de wisselverwarming had uitgezet. Op de meldkaart Den Haag HS zijn alle problemen te zien die zich vanaf 14 december rond Den Haag Holland Spoor voordeden.
Niet gemeld

ProRail heeft verzuimd de reden van de problemen op Den Haag HS te melden in de rapportage van 17 december, die aan de vervoerders en aan minister Eurlings van Verkeer is gestuurd (bekijk hier het dagverslag van 17 december).

In de rapportage van 18 december (zie hier) worden de problemen wel genoemd, maar wordt enkel gesproken van strubbelingen met de wisselverwarming, die niet brandde. Waarom die wisselverwarming niet brandde - hij was door ProRail zelf uitgezet - en de moeite die het kostte om de zaak weer werkend te krijgen, halen het dagverslag niet.
Rond Utrecht CS

Ook op andere trajecten deden zich die dag problemen voor, zoals op Utrecht CS (zie meldkaart Utrecht CS). Zo stromen de perrons vol met mensen en kan er geen trein meer in en uit, waarna het treinverkeer wordt gestaakt. Daarbij is er een tekort aan personeel om alles in goede banen te leiden. Dit laatste wordt weer niet vermeld in het dagverslag (zie hier). Het verslag vermeldt evenmin dat er op gegeven moment treinen klaarstaan om de mensenmassa te vervoeren, maar dat deze niet kunnen rijden omdat er geen 'plan' is.

Het gevolg is dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat een zeer summiere constatering ontvangt van het feit dat er problemen zijn, maar niet hoe ze worden veroorzaakt en - al dan niet - worden afgehandeld.
Zie ook http://media.rtl.nl/media..._december_2009_ev.pdf.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 22:11

Fisico

by Fabian

Ik ben vooral benieuwd hoe ze:
Het gaat dan om abonnementhouders die gemotiveerd aangeven dat zij een bepaalde reis wilden maken, die ze door het negatieve reisadvies niet hebben gemaakt.
gaan regelen. Het is toch lastig om als kaarthouder aan te tonen dat je ergens heen had gewild. Ik ben zelf een aantal dagen in Amersfoort gebleven. Die dagen had ik in Groningen willen zijn. Het lijkt mij niet dat ik nu twee keer 13 euro van de NS krijg.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Blijkt dus dat vanwege onderhoud wiselverwarming uitstond op o.a. Den Haag HS.
En dit is gewoon verzwegen voor media en Min. van V&Ws.

Conclusie, ProRail... GROTE BOEVEN, maar dat wisten we al.

Verder hebben ze bijna 3!!! dagen nodig gehad om die wisselverwarming weer aan te krijgen... Wat een onkunde.

Laten ze die concessie voor het onderhoud bij ProRail maar opheffen. Echt heel schandalig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
dion_b schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:28:
In welk eeuw leven we ook al weer? Zelfs de Deutsche Bahn zou hem online kunnen boeken, al hebben zij helemaal niets met dat traject te maken.
Fout, ook DB kan dat niet. Je kunt bij Deutsche Bahn via internet alleen reizen boeken als een deel ervan in Duitsland plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand enig idee van welke SM90 nou precies een kop is achtergebleven bij de Stibans in Blerick?
Als ik zoek op Google naar "kop, SM90" dan kom ik alleen het feit tegen dat er een kop bewaard is gebleven. Ik wil graag het nummer weten als dat kan ;).

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 14-01-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Klaaz Vaak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:09:
Blijkt dus dat vanwege onderhoud wiselverwarming uitstond op o.a. Den Haag HS.
En dit is gewoon verzwegen voor media en Min. van V&Ws.

Conclusie, ProRail... GROTE BOEVEN, maar dat wisten we al.

Verder hebben ze bijna 3!!! dagen nodig gehad om die wisselverwarming weer aan te krijgen... Wat een onkunde.

Laten ze die concessie voor het onderhoud bij ProRail maar opheffen. Echt heel schandalig!!
Met opheffen schiet je niks op. Beter gaat de rijksoverheid als eigenaar eens heel hard de bezem door de organisatie halen en reorganiseren. En dan niet reorganiseren om geld te besparen, maar reorganiseren om effectiviteit te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AW_Bos schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:38:
Iemand enig idee van welke SM90 nou precies een kop is achtergebleven bij de Stibans in Blerick?
Als ik zoek op Google naar "kop, SM90" dan kom ik alleen het feit tegen dat er een kop bewaard is gebleven. Ik wil graag het nummer weten als dat kan ;).
De kop van de 2106 is bewaard, de rest is gesloopt, zoals alle SM90 (2101-2109).

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/DF20070216_0172.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 01-06 22:35

NS mag niet beweren op tijd te rijden

Ik had ook niet het idee dat iemand die reclame serieus nam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:56:
Een computerfoutje die opeens verkeerde snelheid gaat tonen lijkt me ook niet heel logisch.
Je zag het langzaam oplopen van 200 tot 270 en voor mijn gevoel kwa geluid leek het ook steeds sneller te gaan.
Maar aangezien het midden in de nacht was, viel er weinig naar buiten te kijken.
Collega die nu onderweg is naar Parijs (en daarna door naar de Alpen) heeft ook even de snelheid gekeken tussen Schiphol en Rotterdam :
Stopte op exact 160. Website en gps snelheid. Nu bij a20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat een onzinvonnis van de RCC zeg...

Iedereen met meer dan 3 functionerende hersencellen weet ook wel dat '100 procent op tijd' onmogelijk is, met elk vervoersmiddel.

Qua op tijd rijden doet de NS het gewoon zeer goed tot uitstekend, en steekt volgens mij behoorlijk boven andere vervoersvormen (zoals de auto, denk aan files, ongevallen, weersomstandigheden etc) uit.

En als meneer de Belg een kruistocht wil beginnen, zou hij eerder in eigenland, bij de NMBS, kunnen beginnen, want die scoren qua punctualiteit zwaar onder de maat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het een zeer terecht vonnis. NS maakt reclame met "met de trein was je op tijd geweest" en kan dat gewoon bij herhaling niet waarmaken. Sterker nog, zelfs op de dagen dat de helft of zelfs alle treinen geschrapt waren bleven ze deze reclame voeren.
Dat vind ik dom, want je ziet toch zelf dat het niet lukt.

En dan gaat iemand uit België, die waarschijnlijk met de Benelux, die bijna altijd vertraagd is, naar Nederland erover klagen. Terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:38
DOETINCHEM - Vervoersbedrijf Syntus bestrijdt de conclusie dat Arriva 'een robuuste overwinning' heeft gescoord in de aanbestedingsprocedure voor de concessie Achterhoek/Rivierenland.
Zie ook:
Achtduizend steunbetuigingen voor behoud Syntus

Op één van de vier onderdelen scoorde Syntus iets beter en op een ander gelijk, blijkt uit het 'proces-verbaal Concessie Achterhoek Rivierenland', waarin de provincie in grote lijnen de verschillen tussen de twee vervoerders aangeeft.

Van de vier onderdelen die werden beoordeeld, scoorde Syntus er op twee iets slechter dan Arriva.
Bron: http://www.gelderlander.n...-robuuste-overwinning.ece

Ben benieuwd hoe dit afloopt...

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 15-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NS maakt reclame met "met de trein was je op tijd geweest"
Ik stel voor dat je de reclame eerst eens gaat bekijken, want dat is daar niet gezegd.

Als iemand werkelijk verwacht dat wie dan ook 'een reis is altijd op tijd' kan garanderen vind ik zo iemand nogal oerdom en weinig intelligent, om het maar mild uit te drukken. Als er hier iemand dom is, is dat niet zozeer de NS, maar de klager die kennelijk niet in staat is zelfstandig na te denken.

Niemand, ongeacht het vervoermiddel, kan namelijk zo'n garantie afgeven (overmacht heb je altijd).

Dat heeft de RCC zelf overigens ook gezegd, dus jouw stelling is onjuist:
Uit de reclame volgt volgens de commissie niet dat de trein altijd op tijd is,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De NS wierp tegen dat de slogan niet inhoudt dat iedere trein altijd op tijd rijdt en dat de slogan niet letterlijk genomen moet worden.
Kom dan gewoon niet met zo'n slogan 8)7

Sowieso kan geen enkele slogan de imagoschade rechttrekken die in de afgelopen weken is ontstaan. Niemand denk nu: "Goh, ik laat de auto eens staan en ga met de trein, want daar kan ik op rekenen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein". Me dunkt dat daar toch een heel groot "wij rijden op tijd" gehalte aan zit.

En nee, ik vertrouw de trein niet als ik op tijd wil zijn. Ik ben vrijwel nooit afhankelijk van de trein om ergens op tijd te zijn, maar als ik het ben dan calculeer ik standaard een half uur extra in. En dat is nodig ook.
En je zou maar met zo'n hufterige slogan in de trein zitten die ergens in de pampa stil staat en je moet je vliegtuig halen/examen doen/een sollicitatie hebben. De eerste keer dat ik de slogan hoorde had ik al zo iets van "dat ga je toch niet menen!". Ik vertrouw iig niet op de trein om ergens op tijd te moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof je de op andere vormen van vervoer, zoals de auto, wel kon rekenen? Het feit dat files stonden die vele honderden kilometers lang waren, en soms pas na middernacht waren opgelost, is je niet ontgaan hopelijk? En dat was dan in een vakantieperiode, waarin het relatief rustig is. Kan je nagaan.

Alsof het weer alleen bij de NS voor problemen hebben gezorgd, of zelfs maar alleen in Nederland. In Nederland is het vergeleken met andere landen juist heel erg meegevallen.

Mensen, zet die oogkleppen eens af, en doe niet alsof het alleen op het spoor en/of in NL een chaos is geweest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Waar lees jij dat dit gerelateerd was aan dat feest in december? Als je over het hele jaar gemiddeld 90% op tijd laat rijden is zo'n uitspraak onzin. Net als RWS zou gaan promoten dat er nooit vertragingen op de weg zouden zijn.

Terechte uitspraak, in reclame moet je simpelweg niet claimen wat je 100% waar kunt maken (en da's helaas nog niet wet in NL).

En wat Maasluip zegt: als ik ergens echt op tijd moet zijn is het inderdaad standaard een trein eerder weg. Maar dat doen de snelwegkuddedieren meestal ook wel denk ik :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:52:
Alsof je de op andere vormen van vervoer, zoals de auto, wel kon rekenen? Het feit dat files stonden die vele honderden kilometers lang waren, en soms pas na middernacht waren opgelost, is je niet ontgaan hopelijk? En dat was dan in een vakantieperiode, waarin het relatief rustig is. Kan je nagaan.
Ja, maar daar maakt niemand reclame mee. Ik zeg er ook niks van dat NS niet altijd op tijd rijdt, ik zeg er wat van dat ze claimen dat je met de NS op tijd ergens bent, maar dat gewoon niet waarmaken. En nu was dit natuurlijk een uitwas, maar ook tijdens de dagelijkse praktijk maakt NS dat niet waar (gezien de klacht van die Belg).

Het is hetzelfde alsof rijkswaterstaat nu een reclamecampagne begint en zegt "onze wegen zijn altijd schoon". Dat is ook niet zo. En op het moment dat je zoiets gaat claimen moet je het juist waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Maasluip schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:50:
En je zou maar met zo'n hufterige slogan in de trein zitten die ergens in de pampa stil staat en je moet je vliegtuig halen/examen doen/een sollicitatie hebben.
Ik snap je frustratie en ergernis, maar voor dit soort belangrijke dingen heb ik geleerd (zowel van m'n ouders als ervaring) dat je te vroeg moet zijn. Vliegtuig? Ik ben twee uur van tevoren aanwezig. Examen? Eén uur. Sollicitatie? Ik zorg dat ik een uur van tevoren binnen 5km van de locatie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
Vanmorgen op Utrecht CS wel even verbaasd gestaan. Er werd omgeroepen dat de ICE naar Frankfurt tot aan Emmerich met vervangend vervoer zou rijden. Nu was dat op zich geen nieuws. Wat me wel opviel is dat er op het omgeroepen spoor maar liefst een fraai exemplaar Mat64 klaar stond.

Ik zou daar zwaar de schurft in hebben als ik een ICE kaartje had gekocht :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Daar stond ik een tijdje geleden in Arnhem ook van te kijken. Wat een ongekende luxe! Wat schort er eigenlijk aan de ICE's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Haha, klopt. Zag gister al een Mat'64 door Bunnik rijden, reeds dus door. Daarna kwam een stoptrein, dat was VIRM. Wat een contrast. :)

Wat ik me nog afvroeg. NS houdt bij hoeveel procent op tijd rijdt. Nu rijden er al een tijdje veel minder treinen (aangepaste dienstregeling). Werkt dit ook nadelig voor het percentage op tijd rijdende treinen?

[ Voor 44% gewijzigd door jelmervos op 15-01-2010 20:43 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee, een gecancelde trein is toch niet te laat? ;).

offtopic:
Geen concreet bewijs, maar cynisch zijn is niet verkeerd.... ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Boudewijn op 15-01-2010 21:06 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de reden dat Mat '64 de ICE vervangt is dat NS geen andere stellen kan missen. Danwel stuk, danwel hard nodig op andere verbindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Hoe het precies steekt met de ICE's is mij ook niet duidelijk, voor zover ik weet is er ook een hoge defectenstand bij de ICE3(M)'s, door vanaf Emmerich te rijden en niet vanaf Amsterdam bespaar je aardig wat stellen uit. Bovendien kan dan vanaf Emmerich ook een normale ICE3 in worden gezet, hoeft niet per se een ICE3M te zijn (die ze op Frankfurt-Luik veel harder nodig hebben op de HSL dunkt me)...

Bij vroegere ICE problemen reed er meestal ICM, maar gezien de hoge defectenstand lijkt me dat niet waarschijnlijk. ICL was de andere optie tot voor kort, maar dat staat dan weer aan de kant* :P

*Nou ja, stond, er is vorige week al wat ICL naar Duitsland gegaan om ze weer rijvaardig te maken, a.s. zaterdag gaat er nog een lading en dan komt er direct een lading terug, die, als alles goed gaat, zondag in dienst gaat. Vanaf maandag zou deze stam dan zijn slagen in de 3500 (Maastricht/Eindhoven-Schiphol) gaan maken :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Cool, op welke tijden rijden die rijtuigen in de 3500? Ik ivnd het heerlijke stellen en moet die kant toch op :).
Of is dat nog niet bekend?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
3526: V Maastricht 07.04, A Schiphol 09.44
3559: V Schiphol 16.14, A Maastricht 18.53

Aldus Somda.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 15-01-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Iemand plaatjes van MAT'64 op emmerich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ff googlen ;)

Plan-V 851+856 in Emmerich, 12-01-10:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4268473767_56d9876f82.jpg

Plan-V 945 met Plan-T 528 in Emmerich.11-01-10:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2626/4262063159_d4b4201064.jpg

Dezelfde combi van 945 met 528, maar nu een dag eerder op 10-01-10:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4262058321_bb6b111860.jpg

Staan er nog meer @ http://www.flickr.com/photos/rob46/

[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2010 12:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zouden ze je ook nog de ICE toeslag aftroggelen als je in zo'n vervangende trein instapt? Of zou het NS Haispiet personeel uit schaamte ook gewoon niet meer langskomen.

Ik zou me iig doodschamen om mijn ICE reizigers in zo'n trein aan te moeten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, precies, je kan beter HELEMAAL geen trein laten rijden, daar is de ICE-reiziger nog veel beter mee geholpen!

Jeetje, wat een azijnerige negatieve zwartkijkerij weer zeg. Ga bij de fabrikant van de ICE klagen dat hun spul niet deugt en er bij het minste of geringste met defecten uitvliegt ofzo. Beter Mat'64 inzetten dan helemaal géén trein inzetten, want dan komt de reiziger helemaal nergens.

Mat'64 rijd tenminste nog, i.t.t. prutzooi als de ICE enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2010 15:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waar zeg ik er iets van dat je beter helemaal niks kunt rijden? Ik heb het over wat er als vervanger wordt aangeboden.
De ICE toeslag is voor het comfort (in Nederland zeker niet voor de snelheid. Welke snelheid?) en als dat comfort niet wordt aangeboden dan kun je met geen goede wil ter wereld die toeslag verlangen. Het rijden van welke vervangende trein dan ook kwalificeert daar iig niet voor.
Als er helemaal niks rijdt dan is het tijd voor rituele zelfmoord. Maar het aanbieden van het superluxe comfort van mat'64 (op DD-AR na het ergste wat NS op dit moment te bieden heeft) i.p.v. ICE zijn excuses wel op hun plaats. Je kunt natuurlijk zeggen dat er helemaal niks aan de hand is, maar dat laten we lekker over aan Balkenende.

Overigens ga ik dan ook klagen over Nedtrain (of wie de verbouwing van de koplopers heeft geregeld), want dat is natuurlijk ook een blamage ("standaard" statische omzetters gebruiken die nog tijdens de ombouw helemaal niet zo standaard blijken te zijn).

Waarom kan NS trouwens niet gewoon een stam ICR hiervoor inzetten? Dat plan V duw je maar lekker de schrootlijn op, daar is die lijn voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 16-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Maar moet nshispeed niet gewoon treinen huren van de ns ?
En aangezien de ns ook niet echt veel spul over heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DDX schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:51:
Maar moet nshispeed niet gewoon treinen huren van de ns ?
En aangezien de ns ook niet echt veel spul over heeft....
Precies, het materieel moet er dus wel zijn, en aangezien de NS ook met behoorlijk wat defecten zat, plus materieel dat wegens de verkeersomstandigheden niet op de plek was waar het omlooptechnisch zou moeten zijn.

En een stam ICR (nou ja, de loc dan) moet weer extra kopmaken in Emmerich voor de terugreis, wat weer extra tijd (en dus vertraging) kost (en is daar de ruimte überhaupt voor in Emmerich ivm voltage bovenleiding etc?).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2010 15:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:53:
[...]

Precies, het materieel moet er dus wel zijn, en aangezien de NS ook met behoorlijk wat defecten zat, plus materieel dat wegens de verkeersomstandigheden niet op de plek was waar het omlooptechnisch zou moeten zijn.

En een stam ICR (nou ja, de loc dan) moet weer extra kopmaken in Emmerich voor de terugreis, wat weer extra tijd (en dus vertraging) kost (en is daar de ruimte überhaupt voor in Emmerich ivm voltage bovenleiding etc?).
Volgensmij moet dit wel kunnen, getuige onderstaande plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/gif/stations_emmerich_map.GIF

Zie ook: http://www.bueker.net/trainspotting/stations_emmerich.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ICR met stuurstand hoeft nog niet eens kop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Juist, en hoeveel van die BDs-en zijn er ook alweer? Moet je maar net de mazzel hebben dat je die kan missen, terwijl je toch al materieeltekort hebt door defecten.

En dan moet je dus weer op de lijn waar ze regulier ingezet worden gaan kopmaken, want als je de BDs-en weghaalt kan je dus alleen nog met loc+ICRm rijden (een 2e loc erbij zou kunnen, maar hé, er was al een materieeltekort, dan ga je niet nóg een extra loc daaraan opofferen).

Dan ga je dus de binnenlandse dienst nog verder ontregelen, en waarvoor? Ik kan geen nuttige reden bedenken om dat te doen. Als mensen niet in Mat'64 willen plaatsnemen, gaan ze maar lopen hoor, of ze nemen een taxi ofzo. Een beetje flexibiliteit en begrip voor de omstandigheden kan ook geen kwaad. En afaik heeft er niemand geklaagd of een rechtzaak aangespannen oid, dus dit is een non-discussie imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, je brengt de discussie wel erg gemakkelijk op het wel of niet rijden van NS of het lopen van de reizigers. Dat is wel een eind weg van mijn start: wordt de toeslag ook nog berekend in dit materieel.

Maar ik heb begrip voor je standpunt hoor. Mensen moeten NS-* op hun knieën danken dat er tenminste iets rijdt en hebben daarom geen enkele reden hebben om ook maar iets te zeggen. Je wordt toch vervoerd? Er is zelfs geen zitplaatsgarantie, dus dat je een ICE met potentieel 450 reizigers in 2x Plan-V met maximaal 300 zitplaatsen duwt, ach, niet zeuren. Je wordt toch vervoerd?
Het is niet alsof het de schuld van de reiziger is dat ze zo vervoerd worden, dus waarom zouden ze er iets van mogen zeggen.

Daarbij: heeft de reiziger ook maar één keuze als hij in Amsterdam met zijn ICE kaartje op het perron staat? Nee. Dus het is slikken of stikken. De opmerking "dan gaat de reiziger maar lopen of je pakt maar de taxi" mag jij gerust maken, als een NS-er dit zou doen dan zou het van totale minachting van de klant getuigen.

offtopic:
Ik ga mijn VDU kaart na 15 jaar trouwe dienst trouwens wel opzeggen. Ik ga voortaan wel liever lopen met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:34:
Juist, en hoeveel van die BDs-en zijn er ook alweer? Moet je maar net de mazzel hebben dat je die kan missen, terwijl je toch al materieeltekort hebt door defecten.

En dan moet je dus weer op de lijn waar ze regulier ingezet worden gaan kopmaken, want als je de BDs-en weghaalt kan je dus alleen nog met loc+ICRm rijden (een 2e loc erbij zou kunnen, maar hé, er was al een materieeltekort, dan ga je niet nóg een extra loc daaraan opofferen).

Dan ga je dus de binnenlandse dienst nog verder ontregelen, en waarvoor? Ik kan geen nuttige reden bedenken om dat te doen. Als mensen niet in Mat'64 willen plaatsnemen, gaan ze maar lopen hoor, of ze nemen een taxi ofzo. Een beetje flexibiliteit en begrip voor de omstandigheden kan ook geen kwaad. En afaik heeft er niemand geklaagd of een rechtzaak aangespannen oid, dus dit is een non-discussie imho.
Alle ICR stammen rijden met een BDs (nja, Prio-stammen uitgezonderd dan :P). Al het ICR is werkend op dit moment en wordt ingezet in de series waar het normaal al rijdt (1900,3500,3600) en daar is het al hard nodig om de VIRM tekorten weg te werken. Bovendien is ICRm niet toegelaten op de grenstrajecten ;). De alternatieven voor de ICE-dienst:

- VIRM: Heeft nog steeds het al bekende euvel van voorgaande jaren, stuifsneeuw die via de ventilatie in de DCM terecht komt en dus de desbetreffende tractieinstallatie sloopt (wat bij een VIRM-IV leidt tot 50% tractie en een VIRM-VI tot 66,6%, met 1 tractie installatie mag er normaal gesproken niet worden gereden, dus dat stelt een 4tje bij dit soort problemen automatisch buiten dienst).
- ICM: Heeft nog wel het meeste last van de kou (zowel de ICMm (statische omzetter/snelschakelaar) als de onverbouwde ICM-IV's, die zitten met problemen met de compressor).
- DD-AR: wil je niemand aandoen. Sowieso wil de NSR al het dubbeldeksmaterieel binnenboord houden om de wel rijdende treinen te versterken.
- DDM-1: is om diverse redenen niet praktisch (materieelbekendheid voornamelijk, zelfde argumenten als bij DD-AR)
- SGMm: Als je het over slecht comfort hebt :X. En niet toegelaten in Duitsland (want, gereviseerd materieel met een toilet zonder bioreactor)
- ICL (vorig jaar de vaste vervanging): (nog) niet inzetbaar

en wat houd je dan over? Juist, mat'64. Het heilige middel van de bijsturing van NSR, makkelijk, simpel, geen gedoe met materieelbekendheid (DDM-1/ICRm heeft dat probleem dus), en er staat altijd ergens wel een stelletje of wat om wat te regelen. En bovendien toegelaten op de grensverbindingen, SGMm/ICm/ICRm is dat niet en bij DDM-1 heb ik mijn twijfels. Ik geef toe dat het niet de beste vervanging is van een ICE stel maar wees blij dat er nog wat rijdt...

Alex) schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:44:
3526: V Maastricht 07.04, A Schiphol 09.44
3559: V Schiphol 16.14, A Maastricht 18.53

Aldus Somda.
Alweer gewijzigd: deze slag rijdt normaal met VIRM en wordt vanaf morgen (als alles goed gaat) ICRm, de benodigde stam komt uit de 1900 waar deze wordt vervangen door het ICL in 1 van de volgende omlopen (nog niet bekend welke):

1921 1932 1945 1956 1969 1980

of

1923 1934 1947 1958 1971 1982

voor tijden, zie hier

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nou, ICL in de 1900 zou mooi uitkomen, dinsdag en donderdag moet ik die hebben namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Kee, na de 'knieval' van Prorail blijkt dus net zo goed NS gekloot te hebben waardoor mede het gedoe in december veroorzaakt is... althans getuige:
Treinreizigers zullen nog weken last hebben van materieelproblemen bij de Nederlandse Spoorwegen.

De laatste zijn er al zoveel treinen uitgevallen, dat er niet volgens het normale spoorboekje gereden kan worden. Dat is opvallend, want de treinuitval door sneeuw had eenvoudig voorkomen kunnen worden. Vijf jaar geleden was er namelijk al een technische oplossing mogelijk, zo blijkt uit een intern stuk van NedTrain waar RTL Nieuws inzage in heeft gehad.

Het plaatsen van een zogenoemde cycloonfilter zou een hoop van de winterse ellende kunnen voorkomen, omdat daarmee de lucht wordt gefilterd en sneeuw buiten de trein blijft.

In het memo wordt verder gesproken van een 'onrustbarend niveau' kapotte treinen dat momenteel rondrijdt. Zo'n 700 treinstellen rijden nu met defecten in combinatie met 'goed' materieel. Treinstellen die een mankement hebben, mogen niet 'solo' rijden, zo valt te lezen.

bron
Maar ja... mocht niet meer kritisch zijn op Prorail en NS hè :X :P

En dat ze met materieel lopen te klooien: ipv sprinters tussen Enschede en Apeldoorn zie ik daar nu VIRM's rondrijden. Alle gemoderniseerde sprinters ook al kaduuk?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:54:
[...]

Alle ICR stammen rijden met een BDs (nja, Prio-stammen uitgezonderd dan :P). Al het ICR is werkend op dit moment en wordt ingezet in de series waar het normaal al rijdt (1900,3500,3600) en daar is het al hard nodig om de VIRM tekorten weg te werken. Bovendien is ICRm niet toegelaten op de grenstrajecten ;).
Oh jee. Dat is toch typisch des NS'. Nederland is een eiland en het komt absoluut nooit voor dat ons materieel ook maar ergens anders terecht zal komen. Ik lig echt in een breuk van de houding van NS tegen railvervoer. Ze denken daar echt dat dat alleen maar inhoudt dat ze treintjes moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bastien schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:07:
Kee, na de 'knieval' van Prorail blijkt dus net zo goed NS gekloot te hebben waardoor mede het gedoe in december veroorzaakt is... althans getuige:

[...]

Maar ja... mocht niet meer kritisch zijn op Prorail en NS hè :X :P

En dat ze met materieel lopen te klooien: ipv sprinters tussen Enschede en Apeldoorn zie ik daar nu VIRM's rondrijden. Alle gemoderniseerde sprinters ook al kaduuk?
rijd al weken zo, was in de vakantie verbaasd een VIRM op Enschede Centraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Weken? Maanden :X. De serie 7000 (want daar hebben het we hier over, de sprinter Enschede-Apeldoorn) reed in het verleden vooral met ICM/mat'64

Sinds de DRGL 2009 is de serie verworden tot sprinter, en moet dus ook met SGMm worden gereden. Enig probleem is dat er in die hoek zeer beperkt SGMm beschikbaar is (alleen voor 7000 Enschede-Apeldoorn en 7600 Zutphen-Nijmegen), en er nog wel eens een stelletje defect gaat (onderhoud is in Leidschendam, dus dat is ook handig) of meegaat naar het westen en er niet per se een stel terugkomt.

De vaste invaller is dan meestal ICM aangezien dat in Deventer/Hengelo in overvloed aanwezig is, echter met het huidige gebrek aan ICM is een VIRM dan niet verbazingwekkend (mat'64, ICM, DD-AR VIRM, SGMm en zelfs DM'90 is al eens gezien in die serie... :X).

Maasluip schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:57:
[...]

Oh jee. Dat is toch typisch des NS'. Nederland is een eiland en het komt absoluut nooit voor dat ons materieel ook maar ergens anders terecht zal komen. Ik lig echt in een breuk van de houding van NS tegen railvervoer. Ze denken daar echt dat dat alleen maar inhoudt dat ze treintjes moeten rijden.
nou het steekt net ietsjes anders :+. ICR is er in de binnenlandse en buitenlandse uitvoering. Zowel de binnenlandse als de buitenlandse rijtuigen zijn helaas niet toegelaten in Duitsland. Dat heeft er mee te maken dat volgens de regels nieuw of gereviseerd materieel in Duitsland een bioreactor moet hebben voor de wc's, en alleen de prio-stammen hebben dat. Ook voormalige "buitenlandse" rijtuigen die in de binnenlandse dienst zitten zijn dus niet toegelaten, want, geen bioreactor. Idem voor ICMm.

[ Voor 33% gewijzigd door SleutelMan op 16-01-2010 20:30 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanavond in Zwolle een ICM waar spontaan de generator van kapot ging. Ik stond ernaast en keek ernaar...
Waarom de deuren dan dichtgaan vind ik wel wat vreemd... Zit je in een donkere trein, wordt je ook nog 'ns opgesloten :P
Vervelende was dat het precies het middelste treinstel was dus de gehele trein reed niet.

Werd nog rondgeroepen dat de ANWB (!) spoedig het probleem komt verhelpen.
Welke conducteur zegt dat nou :P

[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 16-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Na mijn ervaringen vorige week met de thalys dacht ik toch maar eens kijken of het deze week wel goed gaat.
Maar het zit de mensen die deze week onderweg zijn ook niet mee.
http://www.thalys.com/fr/...ard_16_01&time=1263680128
Wegens een probleem met het treinverkeer in het station van Bourg St-Maurice, is het spoorverkeer sterk verstoord. Voorlopig heeft dit voorval deze gevolgen: De Thalys nr.9991 met bestemming Amsterdam Centraal rijdt niet verder dan Brussel Zuid.
Brussel Zuid Aank. 21:44 (+210)
En daar stopt die trein, vraag me af wat ze dit keer regelen voor de reizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Cheesy schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:09:
Vanavond in Zwolle een ICM waar spontaan de generator van kapot ging. Ik stond ernaast en keek ernaar...
Waarom de deuren dan dichtgaan vind ik wel wat vreemd... Zit je in een donkere trein, wordt je ook nog 'ns opgesloten :P
Vervelende was dat het precies het middelste treinstel was dus de gehele trein reed niet.

Werd nog rondgeroepen dat de ANWB (!) spoedig het probleem komt verhelpen.
Welke conducteur zegt dat nou :P
Nja van de week ook gehad, combinatie van 10 bakken ICM(m) die ter hoogte van Wd opeens verlichting en tractie verliest, en vervolgens een snelremming krijgt. Na 10 min gelukkig gefixt, bleek dus niet zo erg, de verlichting duurde iets langer. Niet dat er echt paniek uitbrak, het hele voorste stel (ICM-IV) was denk ik bezet door een man of 5 :P. Dit soort incidenten komen wel vaker voor, en wat jij beschrijft komt ook wel eens voor, alleen met de kou van het moment en het als gevolg daarvan krappe materieelbestand maken dit wel voelbaar. De deuren werken in ieder geval op perslucht, dus die werken nog wel zolang de cilinders gevuld zijn :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

DDX schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:22:
Na mijn ervaringen vorige week met de thalys dacht ik toch maar eens kijken of het deze week wel goed gaat.
Maar het zit de mensen die deze week onderweg zijn ook niet mee.
http://www.thalys.com/fr/...ard_16_01&time=1263680128

[...]

[...]

En daar stopt die trein, vraag me af wat ze dit keer regelen voor de reizigers.
Om 22.18 gaat er nog een intercity naar Amsterdam. Dus voor reizigers naar Amsterdam zou dat nog een oplossing kunnen zijn.

Deze opmerking op de thalys website slaat trouwens werkelijk alles:
We bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ongemak dat u door deze omstandigheden zou kunnen ondervinden.
Een vertraging van 210 minuten, de trein gaat niet verder dan Brussel en dan schrijven over ongemak dat je 'zou kunnen ondervinden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Anoniem: 26121 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:03:
[...]
Om 22.18 gaat er nog een intercity naar Amsterdam. Dus voor reizigers naar Amsterdam zou dat nog een oplossing kunnen zijn.
Niet echt aangezien 21:44 met +210 al ruim na middernacht is.
Ik had vorige week nog het geluk dat de trein gewoon netjes doorreed.
Deze opmerking op de thalys website slaat trouwens werkelijk alles:
Echt zo'n standaard opmerking idd.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 17-01-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

DDX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:13:
[...]

Niet echt aangezien 21:44 met +210 al ruim na middernacht is.
Ik had vorige week nog het geluk dat de trein gewoon netjes doorreed.
Oh in dacht dat die 21:44 al inclusief die vertraging was. Helemaal dramatisch dan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En we kunnen weer verder in het verse deel 19: Het grote spoorwegentopic deel 19!

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.