• Avye
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 22:38
Hallo,

Paar dagen geleden heb ik een nieuwe pc samengestelt. Leuk en aardig maar ik krijg er op geen enkele
manier beeld uit. Monitor geeft No Signal Input en gaat gewoon op zwart. De pc is samengestelt uit nieuwe
onderdelen en enkele hergebruikte onderdelen uit de oude pc:

Nieuwe onderdelen:
Moederbord: MSI P55-G65
Processor: Core i5 750
Geheugen: Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1333 (2x2GB)
Voeding: Cooler Master Real Power M520
DVD: Samsung SH-S223L
Kast: Cooler Master Gladiator 600

Hergebruikte onderdelen:
Videokaart: XFX Geforce 8800 GTS 320MB
Hardeschijf: WD Cavier Blue 320GB

Wat ik geprobeert heb:

Videokaart in tweede PCI-X slot,
Andere monitor en kabel,
Andere videokaart (Geforce GTX260),
Alles loskoppelen behalve mobo, proc, geheugen en videokaart

Wat wel opviel is dat de fans aangesloten op CPUFAN en SYSFAN3 wel werken maar de fans op
SYSFAN1 en 2 niet, ook geeft het moederbord geen enkele piep. Zelfs bij het opstarten zonder
videokaart en geheugen.

Ik vermoed dat het moederbord kapot is of kan het ook aan de cpu liggen? Heb helaas geen mogenlijkheid
om die uit te wisselen. Zie ik misschien iets over het hoofd?

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02 23:29
RAM geheugen echt uitgesloten?

Kan zijn dat de bios reset jumper (of schakelaar) los zit, sommige moederborden doen in dat geval helemaal niets.

Het moederbord maakt verder nergens sluiting aan de onderkant? Heb namelijk wel eens gezien bij mensen dat er een los schroefje achter was gekomen dat het hele moederbord vernachelde.

[ Voor 38% gewijzigd door donotwant op 29-10-2009 23:41 ]

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
jouw mobo heeft in de bios je geheugen niet automatisch een tandje lager gezet? en kun je in de bios komen?

alle stekkertjes zitten goed?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
hendeltje wel omhoog gehaald toen je de cpu hebt geplaatst? :+)

Verwijderd

Heb je al hier en hier gekeken?

Ik kan niet precies oordelen over jouw situatie, maar het lijkt veel op een situatie die ik en een aantal andere mensen hebben meegemaakt. Check even of je 4-pins CPU voedingskabel (P4) (goed) zit aangesloten, want dat kan nog wel eens symptomen veroorzaken die lijken op die van jou (geen piepjes, zwart beeld). Het is makkelijk die kabel te missen tijdens het installeren van een nieuw systeem en het is dan ook zeker niet gelijk duidelijk wat er precies mis is, zoals bij veel ander problemen.

• Avye
Op het moederbord zit een 8-pins cpu voeding, eerste wat ik controleerde waren de kabels.
De voeding heeft zowel een 8-pins als 4-pins kabel maar beide maakte geen verschil, beeld bleef op zwart.

@lotje1:
Kan nog geeneens in de bios komen, geen enkele reactie van monitor zo ver.

Als ik straks thuis kom van werk zal ik eens kijken naar de bios reset jumper, daar heb ik nog niet op gelet.
Denk dat ik ook alles even uitbouw en gewoon op tafel probeer te starten.

Ik neem niet aan dat het aan de voeding ligt? Zowel 4-pins als 8-pins die niet werkt? Kan eventueel de voeding uit mijn andere systeem er op testen, daarvan weet ik zeker dat de voeding werkt.

Verwijderd

Als het moederbord kapot is dan hoor je in 80% van de gevallen nog iets van een post error. Vaak is het de cpu als je helemaal niks hoort

kijk ook eens of de cpu van stroom word voorzien.Dat zijn meestal een a twee vierkante stekkertjes ( zitten vaak direct naast de cpu)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 11:40 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Heb je de kaart al in een andere pc getest om uit te sluiten dat die het probleem veroorzaakt, test ook met een andere kaart op het mobo, dan kan je kijken of je mobo kapoet is of iets anders wat er op zit.

Signature

Verwijderd

Avye schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:23:
Op het moederbord zit een 8-pins cpu voeding, eerste wat ik controleerde waren de kabels.
De voeding heeft zowel een 8-pins als 4-pins kabel maar beide maakte geen verschil, beeld bleef op zwart.

[...]

Ik neem niet aan dat het aan de voeding ligt? Zowel 4-pins als 8-pins die niet werkt? Kan eventueel de voeding uit mijn andere systeem er op testen, daarvan weet ik zeker dat de voeding werkt.
In principe heeft je moederbord maar een van de 2 aansluitingen. Of 8 pins of 4 pins. Er blijft dan altijd 1 stekker vanaf je voeding ongebruikt over. Als je een 8pins aanlsluiting hebt moet je ook de 8 pins stekker gebruiken. Ik hoop niet dat je geprobeerd hebt de 4pins stekker hierin te proppen, want dat lijkt me geen succes.

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
weet niet of je een pc speaker aangesloten hebt, ik had dit laatst ook bleek dat ik vergeten wat dat je 2 geheugen reepen wel in de juiste banken moet zitten. ik bedoel als je het bord recht voor je hebt zoals deze normaa in je kast zit je niet bank 1 en 3 moet gebruiken maar 2 en 4. dit staat op het bord. had dezelfde symptonen. kijk er eens na.

• Avye
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

In principe heeft je moederbord maar een van de 2 aansluitingen. Of 8 pins of 4 pins. Er blijft dan altijd 1 stekker vanaf je voeding ongebruikt over. Als je een 8pins aanlsluiting hebt moet je ook de 8 pins stekker gebruiken. Ik hoop niet dat je geprobeerd hebt de 4pins stekker hierin te proppen, want dat lijkt me geen succes.
Dat klopt, op het bord zit een 8-pins aansluiting maar er zit standaard een plastic kapje over de onderste 4 pins.
Zoals hier te zien is: http://www.overclockerscl...msi_p55gd65/images/24.htm

Had het kapje er af gehaalt en 8-pins aangesloten, later heb ik om te testen het kapje terug geplaatst en de 4-pins getest. Het resultaat bleef het zelfde: zwart scherm.
p33rk3 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:22:
weet niet of je een pc speaker aangesloten hebt, ik had dit laatst ook bleek dat ik vergeten wat dat je 2 geheugen reepen wel in de juiste banken moet zitten. ik bedoel als je het bord recht voor je hebt zoals deze normaa in je kast zit je niet bank 1 en 3 moet gebruiken maar 2 en 4. dit staat op het bord. had dezelfde symptonen. kijk er eens na.
Ik heb het geheugen inderdaad op bank 1 en 3 geplaatst, kan dit echt zoveel verschil maken? Dit ga ik straks zeker even proberen.

• P33R
Avye schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:25:
[...]

Ik heb het geheugen inderdaad op bank 1 en 3 geplaatst, kan dit echt zoveel verschil maken? Dit ga ik straks zeker even proberen.
ja hoor heb het zelfde systeem als jou en het zelfde probleem op deze manier opgelost.

omwisselen en yur done, topic kan een slotje op. :P

[ Voor 14% gewijzigd door P33R op 30-10-2009 15:31 ]

• P33R
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

dit zou niet uitmaken want dikwijls zit er een dopje op 4 van de 8 gaatjes, dit is fabriek af gedaan. een 8pins cpuvoeding kan aangesloten worden met een 4 pins voeding. de cpu vraagt nu meer vermogen van deze kabeltjes bij oc en kunnen de kabels warmer worden als bij het gebruik van 8 pins.
het vermogen zal slechts verdeeld worden.

op veel 775 socket borden zie je vaak 4 of 8 pins connectoren terwijl alle cpu er op ondersteund worden.

mijn e8400 draaide eerst op een bord met 8 pins cpu voeding, nu op een met een 4pins cpu voeding op het bord.

• Avye
p33rk3 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:24:
[...]

ja hoor heb het zelfde systeem als jou en het zelfde probleem op deze manier opgelost.

omwisselen en yur done, topic kan een slotje op. :P
Je had gelijk geheugen banken verplaatst en ik heb nu beeld!
Typisch geval van de manual niet goed lezen O-)

Mijn probleem is nu opgelost, iedereen bedankt voor het helpen hier mee.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Avye schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

Je had gelijk geheugen banken verplaatst en ik heb nu beeld!
Typisch geval van de manual niet goed lezen O-)

Mijn probleem is nu opgelost, iedereen bedankt voor het helpen hier mee.
Jeshua.... Als dat ook al een probleem is voor een moederbord :(

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
:) is blijkbaar geen probleem maar een instelling van het mobo...
Pagina: 1