Veel voorzorgsmaatregelen die ik lees (extra proviand, jassen, schepjes, etc.) werpen bij mij de vraag op: zijn jullie zo pessimistisch?
Ik rijd (nog wel) zonder winterbanden, ik ben ook erg van de improvisatie, maar je kunt toch niet altijd met elke calamiteit rekening houden.
Ik heb extra sproeivloeistof bij me, een goed gevulde tank en mijn auto slurpt geen olie, hetgeen is af en toe (max. 4x per jaar) zelf even confirmeer waarna ik eventueel kleine hoeveelheden bijvul, en meestal pas bij de APK-grote beurt is het tijd voor nieuwe...
Ik heb hesjes, de gebruikelijke gereedschapsset, reservelampjes, krabbers, startkabel, zaklantaarn(s) en een goede reserveband. That's it.
Ik ben wel van plan om bij mij volgende auto direct (2
e hands, ik koop geen nieuwe auto's) winterbanden aan te schaffen. Dat gebruik ik wel als wisselgeld bij de aanschaf. Het lijkt me namelijk wel eens leuk om met het hele gezin naar Oostenrijk te tuffen voor de wintersport (en dan gaan ook kettingen mee

).
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan