Toon posts:

Welke kaart? (Heeft nu GForce 9500 GT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik denk dat deze vraag al een paar keer is langs gekomen maar ik zou graag willen weten wat een goede kaart is. Ik ben geen computer leek, alleen het software gedeelte (programmeren enzo.) gaat mij wat beter af dan het hardware gedeelte.

Ik ben dus op zoek naar een kaart en beschik over een PC met deze specs:
Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66 Ghz
4 GB Werkgeheugen
Aparte geluidskaart
Ik weet niet wat mijn voeding is helaas
Foxconn nVidia GeForce 9500 GT videokaart

En ik wil dus een nieuwe videokaart omdat ik een FullHD monitor met 2 HDMI slots heb gekocht, mijn PC is nu nog op een DVI slot aangesloten en mijn videokaart kan die hoge resolutie niet zo goed aan. Ik wil graag lekker gamen en goed meekomen met de nieuwe games, niet alles hoeft op full te staan zolang het maar lekker loopt.

Ik heb een budget van 150 euro wat volgens mij niet al te veel is, maar ja ik ben ook maar een arme scholier. Ik weet niet hoeveel slots ik beschikbaar heb maar ik denk wel dat het voor mij het handigst is als hij met ventilatoren gekoeld is.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet echt niet wat nou een goede kaart is en wat nou een slechte kaart is vergeleken met mijn kaart en met mijn doelen.

Alvast bedankt,
Risc12

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 13:57

silitek

Tubes Only

Lees eens wat reviews en benchmarks over videokaarten...een pasklare antwoord is niet te doen.
;)

Hier b.v.
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 29% gewijzigd door silitek op 27-10-2009 07:13 ]

Tubes....It's what make music music!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En reviews kijken van nieuwe kaarten die iets minder dan 150 euro kosten bijvoorbeeld. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door bwerg op 26-10-2009 21:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hallo en welkom! :W
Je mede-users hierboven zeggen het eigenlijk helemaal. Op GoT is het best toegestaan om om aankoopadvies te vragen, maar dan verwachten we iets meer dan je nu doet. Lees reviews en benchmarks, met name met toepassingen die jij zelf gebruikt. Kijk in de pricewatch of je die kaarten kunt bestellen bij de shop van je keuze. Als je er dan nog niet uit komt, dan kun je met je specifieke vragen hier terecht.

Ik gooi je topic nog niet dicht, omdat je nu de kans hebt die info op te zoeken en verder aan de slag te gaan.

Succes! :)

Verwijderd

Ik weet niet wat mijn voeding is helaas
En dat is nou juist erg belangrijk om te weten. ;)

Verwijderd

Je kan kijken voor een ati 4850
Dingen worden nu lekker goedkoop
En zijn snel zat om je game te spelen .

Ook kan je kijken voor een gebruikte hier op got met garantie (vergeet de bon niet te vragen)
Dan kan je zelfs een 4870 oc kopen voor 100euro.

De maffen ;) tweakers hier kopen toch wel weer de 5000serie.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Is deze kaart (ati 4850) dan beter als mijn geforce 9500GT? En waar moet ik op letten als ik een kaart wil om te gamen? Op het aantal Mhz, de hoeveelheid geheugen?

Ik verwachte ook helemaal niet dat jullie zeiden van: 'deze moet je doen', dat stond ook in die sticky.
Ik had gehoopt op iets van 'Je moet dan vooral letten op ...'
Want ik wil natuurlijk een HDMI uitgang, en lekker vlot gamen. Dus waar moet ik dan vooral op letten? En nog een vraagje: Hoe doet mijn huidige kaart het rond deze tijd? Loopt hij erg achter? Want de meeste games doen het nog wel.

EDIT: Die ATI Radeon HD 4850 is idd niet al te duur, maar wanneer is die ongeveer uit gekomen? Ik wil namelijk liever niet een bagger kaartje kopen he :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 13:48 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:44:
Hmm.. Is deze kaart (ati 4850) dan beter als mijn geforce 9500GT? En waar moet ik op letten als ik een kaart wil om te gamen? Op het aantal Mhz, de hoeveelheid geheugen?

Ik verwachte ook helemaal niet dat jullie zeiden van: 'deze moet je doen', dat stond ook in die sticky.
Ik had gehoopt op iets van 'Je moet dan vooral letten op ...'
Want ik wil natuurlijk een HDMI uitgang, en lekker vlot gamen. Dus waar moet ik dan vooral op letten? En nog een vraagje: Hoe doet mijn huidige kaart het rond deze tijd? Loopt hij erg achter? Want de meeste games doen het nog wel.
De meeste games zullen het uiteraard gewoon doen, alleen de vraag is met welke instellingen en fps?
Een 4850 is een stuk sneller dan je huidige kaart, zie daar de benchmarks maar voor. De 4XXX en 5XXX sersie van ATI kunnen audio en video uitsturen via HDMI doormiddel van een dongle.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vooropgesteld: die 4850 is stukken beter dan jouw 9500GT. Maar ik loop vooruit op de muziek...

De beste manier om het uit te zoeken is ongeveer als volgt:
- Je bedenkt wat voor spellen je precies wil gaan spelen
- Je beschrijft je overige eisen (resolutie, aansluitingen, verbruik, etc.)
- Je stelt je budget vast
- Je gaat in de pricewatch op zoek naar kaarten die binnen je budget en eisenpakket vallen (daar zijn die mooie filters aan de zijkant voor)
- De gevonden kaarten zoek je op in reviews van goede, bekende sites (tweakers, anandtech, toms hardware, x-bitlabs, HardOCP, etc). In die reviews kijk je niet alleen naar de grafiekjes, maar je leest ze helemaal.

Zo kom je uiteindelijk tot een aantal geschikte kaarten en maak je je beslissing. Het is echt van belang dat je jezelf goed informeert, omdat re best veel te koop is. Als je dan nog met specifieke vragen zit, dan stel je die hier. Of wellicht heb je twee of drie kaarten waar je echt niet meer tussen kan kiezen, nadat je een aantal reviews hebt gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb even zitten kijken maar ik vraag mij dan af wat is "Geheugen bandbreedte" en waarin merk ik het verschil? Welke card-interface moet ik kiezen? Wat is een redelijke hoeveelheid videogeheugen? En wat is DRM-ondersteuning? Want 2 kaarten die mij wel redelijk lijken: Asus EAH5770 en XFX HD 5770, beide met 1 GB geheugen, GDDR5 geheugen, 850Mhz GPU Snelheid.

Hmm, heb even deze site opgesnord: http://www.hardwarecanuck...0-1gb-gddr5-review-2.html Maar daarvan krijg ik weer een vraag, wat betekent het aantal nm.?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 15:06 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
Je kijkt teveel naar specificaties... Zoals eerder gezegd, bekijk gewoon de reviews ;) specs zeggen lang niet altijd alles.

Ik zou zelf voor de 5770 serie van ATI gaan bij een budget van 150 euro. Rond de 100 euro kun je, in V&A, heel goed nog een 4870 vinden, die qua prestaties gelijk ligt aan een 5770, maar net wat extra futures mist. DX11 en stroomverbruik zijn de belangrijkste.

Daarnaast moet je ook kijken wat voor voeding je hebt, dat is ook een essentieel onderdeel en wordt vaak onderschat.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:56:
Hmm, heb even deze site opgesnord: http://www.hardwarecanuck...0-1gb-gddr5-review-2.html Maar daarvan krijg ik weer een vraag, wat betekent het aantal nm.?
Dat is de grootte van de chip. Over het algemeen is het zo, hoe kleiner hoe beter, maar wederom zegt dit niet alles over de prestaties. nVidia heeft bijvoorbeeld 40nm chips die low budget zijn, ze kosten ook 50-60 euro maar ze kunnen bij lange na niet mee met de op 40nm geproduceerde 5xxx serie van AMD.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:11:
Is er mischien een programma waar ik mee kan kijken wel voeding ik heb?
Het beste kun je een schroevendraaier pakken en je kast open schroeven. Op de voeding staat eigenlijk altijd het merk en het type. Mocht het er niet op staan, dan staat er nog altijd iets over de 12V lijnen. Het is dan belangrijk hoeveel ampère de voeding kan leveren door de 12 volt lijnen ;)
_O- +2

[ Voor 59% gewijzigd door Stefanovic45 op 27-10-2009 15:15 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Is er mischien een programma waar ik mee kan kijken wel voeding ik heb?

Ik twijfel nu tussen deze 3 kaarten: http://tinyurl.com/yhmglcb Of tenminste, dat zijn de kaarten die ik uit m'n test krijg, wat zijn nou de verschillen tussen deze kaarten? Want als ik op revieuws druk zijn er dus geen meningen :| .

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 15:16 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schroevedraaier.exe

Je moet gewoon even je case open maken en het stickertje bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Owjah xD Ga ik zo even doen, uhmm heb nog even een vraagje, ik zie wel eens een programma langskomen, iets van Greenwood o.i.d en daarmee kun je allemaal gegevens over je PC zien. Zijn jullie bekend met dit programma? Ik weet niet de precieze naam meer.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Everest?

Daar kan je nog steeds niet mee zien wat voor voeding je hebt! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet maar ik het leek me gewoon een cool programma :P
Maar iig, ik heb dus een voeding met een max. output van 350 Watt, een ISO-450PP, is dat redelijk? Ik lees op internet namelijk van alles over 500/600 watt :o . En hoe kan ik zien hoeveel watt mijn kaartje nodig heeft??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 15:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:41:
Nee, dat niet maar ik het leek me gewoon een cool programma :P
Maar iig, ik heb dus een voeding met een max. output van 350 Watt, een ISO-450PP, is dat redelijk? Ik lees op internet namelijk van alles over 500/600 watt :o . En hoe kan ik zien hoeveel watt mijn kaartje nodig heeft??
Foxconn of niet?
Maar heb je ook een foto van de zijkant van de voeding? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens mij Foxconn, nee geen foto. Te slechte kwaliteit camera, wel foto van m'n mobo, want ik weet namelijk niet precies wat nou m'n PCI en PCI-E slots zijn (Dat ding bovenin in het beeld is mn videokaart):
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/0/pujphsj.jpg

Dit staat er op mijn stikkertje (,, staat voor onleesbaar vanwege aluminium plaatje)

,, input: 230V, 4A, 47-63HZ
,, Output: +3.3V <raarteken>20.0 A (ORG), +5V <Raarteken>32.0A (READ),+12V<raarteken>16.0A(YEL)
+5Vsb <raarteken>2.0A(Purp),-5V <raarteken>0.5A(WHITE),-12V <raarteken>0.5A(Blue)
,,se Rating:5A, 250V~ (+3.3V +5V = 200W Max)
Max. OUTPUT POWER: 350W, (+12V,+5V&3.3V TOTAL)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:17 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
Je pci-slots zijn die lange witte. Dat klein bovenste slotje is een PCI-E X1. Waar je 9500 gt nu inzit, dat is je PCI-E X16 slot. Je hebt 16 ampère op de 12V. Dat is voor een ATI 4850 denk ik te weinig.

edit: videokaart veranderd voor 4850

[ Voor 37% gewijzigd door skelleniels op 27-10-2009 16:25 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

16A op de 12V lijn en heel veel op de 3,3V en 5V. Is die voeding toevallig ouder dan drie jaar?

Verwijderd

Topicstarter
Oww okej! Dank je wel! Dus als ik 2 slots nodig zou hebben zou dat makkelijk kunnen? Die pc heb ik net een jaar geleden gekocht ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:24 ]

• skelleniels
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:22:
Oww okej! Dank je wel! Dus als ik 2 slots nodig zou hebben zou dat makkelijk kunnen?
Waarom zou je 2 slots moeten hebben? Je gaat die 9500 gt dan toch niet meer gebruiken? Nogmaals, met die voeding moet je zeker geen te zware videokaart hebben. Welk merk is dat overigens? Ik heb hier op een pc nog een 8800 gt gedraaid voor een half jaar op een 350 watt enermax. Die kreeg het echter zeer warm(met niet zo stabiele voltages) en is dan ook vervangen voor een 450 watt antec.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:22:
Oww okej! Dank je wel! Dus als ik 2 slots nodig zou hebben zou dat makkelijk kunnen?
Jep. Zoek vanavond nog wel even op wat de voeding max aan kan voor videokaart. :p

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik zien wat te zwaar is als ik op zoek ben naar een videokaart? En nee, natuurlijk ga ik die GT9500 niet meer gebruiken :P maar sommige videokaarten hebben toch 2 sloten nodig?

• skelleniels
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:26:
Maar hoe kan ik zien wat te zwaar is als ik op zoek ben naar een videokaart? En nee, natuurlijk ga ik die GT9500 niet meer gebruiken :P maar sommige videokaarten hebben toch 2 sloten nodig?
Ja 1 pci-e slot, maar het slot eronder moet dan vrij zijn.

Met jouw voeding denk ik maximum een ATI 4670. ATI raadt een 400 watt voeding aan, maar volgens mij lukt dat wel zolang je geen andere zware hardware hebt zitten(zoals 6 harde schijven ofzo). Wat is het merk van voeding dat je hebt, dat kan ik nergens uit afleiden?

[ Voor 27% gewijzigd door skelleniels op 27-10-2009 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow okej :+
Maar is een XFX HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E te zwaar voor m'n voeding?

Echt super bedankt trouwens voor al jullie hulp _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm ik heb zelf ook geen idee welk merk, ik kan dat namelijk niet vinden op de sticker, er staat heel groot ISO, en 2 keer in het klein een tekentje met RU ofzo. Ik heb trouwens een SAMSUNG HD753LJ 750 GB schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:41 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:26:
2 sloten in formaat, niet in echt sloten. Dit omdat de koeler zo groot is. De kaart zelf heeft maar één PCI-E x16 2.0 aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

2 sloten in formaat, niet in echt sloten. Dit omdat de koeler zo groot is. De kaart zelf heeft maar één PCI-E x16 2.0 aansluiting.
Ow okej, dat wist ik niet :p

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Twee links waar je iniedergeval even de startposts van moet doornemen:
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 108
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40

edit:
Ik stel voor dat TS eerst eens de gegeven adviezen opvolgt en gaat kijken wat hij graag voor kaart zou willen (en waarom). Wellicht dat The_Mask dan in de loop van de avond met zekerheid over die voeding kan posten.

Modbreak:en dat is een bindend advies })

[ Voor 38% gewijzigd door Edmin op 27-10-2009 16:48 ]

• skelleniels
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:36:
Ow okej :+
Maar is een XFX HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E te zwaar voor m'n voeding?

Echt super bedankt trouwens voor al jullie hulp _/-\o_
Dat zal al veel te zwaar zijn voor een waarschijnlijk no name voeding. Beste is investeren in een leuke voeding van een A-merk en dan kun je kijken naar de betere kaarten. De 4670 die ik noemde is ongeveer dubbel zo snel als wat je nu hebt zitten volgens de benchmarks.

Verwijderd

Topicstarter
Wie is TS? Ik heb iig even de startposts doorgenomen maar ik was al niet van plan een GeForce te kopen aangezien die mij te prijzig zijn :P Nja, ik ben iig geïntereseerd in een XFX HD5770 1GB GDDR5 PCI-E, want daar zitten HDMI aansluitingen in en dat vind ik wel lekker voor mn beeldscherm. Ook zit daar DX11 in want ik toch wel handig vindt. Maar aangezien zo'n beetje iedereen zegt dat dat niet gaat werken met mn voeding ga ik denk toch maar voor de 4670 omdat ik nog geen zin heb om te investeren in een nieuwe voeding. Ik moet morgen even naar mn computerboer toe (inverband met S.M.A.R.T error). Meteen maar even wat advies vragen daar, ik weet nu iig een beetje welke richting ik op wil! Ik wacht trouwens alsnog even The-Mask 's berichtje af...

_/-\o_

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TopicStarter, c.q. jij ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:58:
Wie is TS? Ik heb iig even de startposts doorgenomen maar ik was al niet van plan een GeForce te kopen aangezien die mij te prijzig zijn :P Nja, ik ben iig geïntereseerd in een XFX HD5770 1GB GDDR5 PCI-E, want daar zitten HDMI aansluitingen in en dat vind ik wel lekker voor mn beeldscherm. Ook zit daar DX11 in want ik toch wel handig vindt. Maar aangezien zo'n beetje iedereen zegt dat dat niet gaat werken met mn voeding ga ik denk toch maar voor de 4670 omdat ik nog geen zin heb om te investeren in een nieuwe voeding. Ik moet morgen even naar mn computerboer toe (inverband met S.M.A.R.T error). Meteen maar even wat advies vragen daar, ik weet nu iig een beetje welke richting ik op wil! Ik wacht trouwens alsnog even The-Mask 's berichtje af...

_/-\o_
Ik denk dat een HD4770 op jouw voeding ook nog wel lukt, die gebruikt volgensmij niet/weinig meer dan een HD4670, en is toch weer een stukkie sneller ;).
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

Dat zal al veel te zwaar zijn voor een waarschijnlijk no name voeding. Beste is investeren in een leuke voeding van een A-merk en dan kun je kijken naar de betere kaarten. De 4670 die ik noemde is ongeveer dubbel zo snel als wat je nu hebt zitten volgens de benchmarks.
De HD4770 kan ook, zelfde stroomverbruik:
Afbeeldingslocatie: http://xbitlabs.com/images/video/radeon-hd4770/other/rhd4770_power.png

[ Voor 20% gewijzigd door AlexV op 27-10-2009 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow :o Sorry :+
Meestal zit ik op iets kleinere forums (vbib.net), daar zijn niet zulke strenge regels ( Al zijn ze op zo'n groot forum natuurlijk wel logisch ;) )

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat een HD4770 op jouw voeding ook nog wel lukt, die gebruikt volgensmij niet/weinig meer dan een HD4670, en is toch weer een stukkie sneller ;).
Okej, ik ga het morgen wel even aan m'n computerboer vragen.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

[afbeelding]
En hoeveel watt levert mijn voeding dan?

• skelleniels

[afbeelding]
Als die grafiek klopt, dan zal het inderdaad allemaal loslopen met die voeding. Waarom heeft de 4770 dan een extra PCI-e power connector nodig?

• AlexV
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Als die grafiek klopt, dan zal het inderdaad allemaal loslopen met die voeding. Waarom heeft de 4770 dan een extra PCI-e power connector nodig?
Vanwege het theoretische maximale verbruik van 80Watt bij stresstests zoals Furmark.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

En hoeveel watt levert mijn voeding dan?
12x16=192 Watt.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Eerst F5, dan posten :+

[ Voor 92% gewijzigd door Depep op 27-10-2009 17:28 ]

specs

• skelleniels
AlexV schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:24:
[...]

Vanwege het theoretische maximale verbruik van 80Watt bij stresstests zoals Furmark.
De 4670 heeft echter geen extra powerconnector nodig en toch verbruikt die volgens jouw grafiek maar 2 watt minder. Ik blijf het toch maar op het randje vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar in de grafiek staat 47.1? Mijn voeding levert 192 Watt. Dan nemen mijn HD, RAM, Processor dus wel heel veel wat Watt in beslag?

• AlexV
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:27:
[...]

De 4670 heeft echter geen extra powerconnector nodig en toch verbruikt die volgens jouw grafiek maar 2 watt minder. Ik blijf het toch maar op het randje vinden.
Jep, das dan het verschil tussen 55nm en 40nm ;). Die HD4670 heeft ook minder transistors, maar is 55nm, dus verbruikt net zoveel stroom als de HD4770, welke meer transistors heeft, maar 40 nm is.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:28:
Maar in de grafiek staat 47.1? Mijn voeding levert 192 Watt. Dan nemen mijn HD, RAM, Processor dus wel heel veel wat Watt in beslag?
Dat gaat over het verbruik van de HD4770 alleen. En al het vermogen van je voeding hoeft niet per sé gebruikt te worden, je kan ook gewoon ongebruikt vermogen hebben :).

• skelleniels
Op Tomshardware vind ik toch een verschil van 20 watt ipv de 2 watt die jij noemde. Dit icm een nog steeds no name voeding, vind ik het niet verantwoord om daar een 4770 op te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan moet ik dus aan EN een nieuwe voeding EN een nieuwe kaart? Nja, ik ga morgen tog naar de PC-boer. Mischien even een special price? xD

• AlexV
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:36:
Hmm, dan moet ik dus aan EN een nieuwe voeding EN een nieuwe kaart? Nja, ik ga morgen tog naar de PC-boer. Mischien even een special price? xD
Wat is nou het merk van die voeding? Dat bepaalt of je een nieuwe nodig hebt of niet, als het een B-merk is moet je inderdaad even naar een nieuwe gaan kijken, maar bij een A-merk gaat het met gemak.
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:34:
Op Tomshardware vind ik toch een verschil van 20 watt ipv de 2 watt die jij noemde. Dit icm een nog steeds no name voeding, vind ik het niet verantwoord om daar een 4770 op te draaien.
Ja, maar daar is waarschijnlijk met Furmark gestresst, om het maximale gebruik te halen, maar dat zal je in de praktijk nooit halen zonder Furmark.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Misschien is het voor de TS ook interessant om een kijkje te nemen op het welke voeding heb ik nodig? topic.

Verder als ik zo de foto's van de kast zie denk ik dat het ook loont om rekening te houden met de lengte van kaarten (ik niet weet hoe lang de 5770 is, maar een snelle blik op foto's geeft aan dat deze zeker groter zal zijn dan een 9500 GT ).

• skelleniels
AlexV schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:40:

Ja, maar daar is waarschijnlijk met Furmark gestresst, om het maximale gebruik te halen, maar dat zal je in de praktijk nooit halen zonder Furmark.
Er wordt dan nog steeds een 450 watt voeding aangeraden voor een 4770 en 400 voor een 4670. Dat zal echt niet komen van 2 watt verschil.

• AlexV
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Er wordt dan nog steeds een 450 watt voeding aangeraden voor een 4770 en 400 voor een 4670. Dat zal echt niet komen van 2 watt verschil.
Waarbij er een dikke marge opzit, aangezien veel mensen een crappy Sweex/noname voeding in hun PC hebben, en dan heb je inderdaad een 450 Watt voeding nodig, aangezien zo'n B-merk voeding vaak maar 70% van zijn opgegeven vermogen kan leveren, en 70% van 450 is 315Watt. Ook zit die marge er op zodat mensen niet kunnen zeggen dat ATI hen verkeerd advies heeft gegeven, en dat de boel daardoor kapot is.

Ook hebben veel 400Watt voedingen geen 6 pins PCI-e aansluiting, welke 450Watt voedingen wel hebben.

Een HD4770 zal zelfs nog lopen op een degelijke voeding van 300Watt, icm deze PC, zolang het maar een A-merk is ;).

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Er is ook een extra powerconnector nodig voor een 4770. Wat voor 99,9% van de gebruikers onzin is. Het is gewoon dat ze die dingen in categoriën indelen, als ie meer dan 50W verbruikt raden ze een 450W aan en daaronder een 400W bijvoorbeeld. Dan zit de 4770 nèt over de 50 en de 4670 er nèt onder. (zie ook het verbruik van de processoren, heeft de ene een TDP van 95W, is er ééntje 200MHz hoger geklokt dan is het ineens 125W)

Verwijderd

Topicstarter
Yes! M'n rekening terug gevonden! Ik heb dus een voeding en kast in 1 volgens mij:
Foxcon TLM-566 Micro ATX Tower 350 Watt zwart/stil. Maar dan kan ik dus niet die videokaart trekken :'( Want dit is toch niet noname? Foxconn? En dan heb ik 400 Watt nodig ;(
Dus wat zeggen jullie?? :?

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 19:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:17:
Want dit is toch niet noname? Foxconn?
Foxconn noname. _O- Foxconn is _het_ grootste merk in het produceren van mobo's videokaarten, en alle andere kleine prulletjes zoals sockets/PS2 connectors/USB connectors en ga zo maar door.
En dan heb ik 400 Watt nodig ;(
400 Watt zegt niks. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zegt niks? Maar ik kan dus wel een XFX HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E erin doen? Of gaat ie dat niet trekken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:
Zegt niks? Maar ik kan dus wel een XFX HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E erin doen? Of gaat ie dat niet trekken?
Een HD4770 moet sowieso wel werken en waarschijnlijk een HD5750 ook nog wel.
Maar beide kaarten zijn sowieso al veel sneller dan de 9500GT. :)

Verwijderd

Topicstarter
HD5750 :D Dat klinkt best goed toch xD Kan ik daarmee GTA IV 1920 x 1080 soepel spelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:02:
Kan ik daarmee GTA IV 1920 x 1080 soepel spelen?
Niet op het hoogst, maar dat heeft andere oorzaken. ;)
Maar op iets mindere instellingen moet het zeker goed speelbaar zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze dan in m'n pc stoppen? pricewatch: XFX HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, maar al die 5750's zijn zo ongeveer hetzelfde. Neem gewoon de goedkoopste met een fatsoenlijke levertijd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de levertijd is niet echt belangrijk. Voor mijn part is het 2 weken :p
Toch uit niewschierigheid dan hé, waarin verschillen ze dan ongeveer?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 20:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:06:
Oke, de levertijd is niet echt belangrijk. Voor mijn part is het 2 weken :p
Zou zo maar kunnen dat het veel langer is hoor. ;)
Toch uit niewschierigheid dan hé, waarin verschillen ze dan ongeveer?
Stickertje, accessoires, iets anders vorm gegeven koeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 20:09 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kan bijvoorbeeld zijn in garantie of meegeleverde accessoires

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 16:06
-

[ Voor 126% gewijzigd door ViktorC op 10-06-2014 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:08:
Zou zo maar kunnen dat het veel langer is hoor. ;)
Zolang het maar voor de kerstvakantie is, ik moet dus morgen naar de computerwinkel (S.M.A.R.T error B8 "End-To-End error" in m'n Samsung) ik vraag hem even of hij die kaart ook heeft liggen. (de pricewatch: Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E wordt het denk). Zoniet, dan thuis maar bestellen. Ik ben echt SUPER blij met jullie hulp! Echt bedankt _/-\o_
Ik laat jullie wel weten of en wanneer ik hem ga kopen.
Echt bedankt! Ik blijf hier nog wel even hangen op deze site, ik hoop dat ik ook nog mensen kan helpen ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus uiteindelijk een HD4730 erin laten zetten, maar deze geeft alleen fatsoenlijk beeld op 1680x1050. Ga er maar mee terug...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:00:
Ik heb dus uiteindelijk een HD4730 erin laten zetten, maar deze geeft alleen fatsoenlijk beeld op 1680x1050. Ga er maar mee terug...
Waarom een HD4730? Niet alleen slurpt die veel meer, het is ook 'maar' een DX10.1 kaart en stukkie langzamer. ;) Overigens denk ik niet dat die alleen een fatsoenlijk beeld op 1680x1050 geeft aan de videokaart ligt. Heb je misschien pics? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even de DVI kabel erin gedaan en nu is het wel weer haarscherp, m'n vader neemt even contact op met de comuterman. De andere kaart die ik wou kon niet, mijn kast was te klein :S. Welke kaart raden jullie mij anders aan dan?

• ViktorC
  • Laatst online: 04-05 16:06
-

[ Voor 100% gewijzigd door ViktorC op 10-06-2014 18:38 ]

• M4gick
  • Laatst online: 25-10-2025
Echt meteen die 4730 terug sturen naar de winkel! Je kan helemaal niks met dat ding vergeleken met een 5750, die is sneller, zuiniger en heeft DirectX 11..
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:07:
ik heb even de DVI kabel erin gedaan en nu is het wel weer haarscherp, m'n vader neemt even contact op met de comuterman. De andere kaart die ik wou kon niet, mijn kast was te klein :S. Welke kaart raden jullie mij anders aan dan?
Onmogelijk lijkt mij, de 5750 is volgens mij echt een mini ding..

[ Voor 216% gewijzigd door M4gick op 03-11-2009 18:09 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gezien die foto van je kast past dat echt makkelijk. Hij is wel wat nieuw en nog niet zo goed leverbaar dus misschien dat de computermeneer hem niet kon leveren en naar een smoesje zocht ;) of hij verwarde die kaart met de 5870, die is inderdaad lomp groot.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Te klein?! Lijkt me sterk, maar je hebt nu waarschijnlijk al meer kennis dan de lokale computerboer. Voorbeeldje: De xfx 5750 afmetingen zijn (google): Dimensions (WxDxH), 18.4 cm x 11 cm x 3.8 cm. Dus bij twijfel, zelf schroevedraaier.exe en meetlint.ini toepassen ;)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat ik schroevedraaier.exe met meetlint.ini plug-in nauwelijks nodig heb, als ik m'n kast aan de buitenkant opneem en ik neem een marge van ongeveer 5 cm. ... Ik ga deze kaart denk terug brengen.

breedte van m'n pc is slechts 17 cm ...

PS: die 5750 vind ik eigenlijk toch iets te veel geld, m'n ouders zijn het niet zo eens met m'n budget... Ik zoek denk een kaart van rond de 100 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door Edmin op 04-11-2009 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de edit-knop!

[ Voor 77% gewijzigd door Edmin op 04-11-2009 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de edit-knop!....alweer!

[ Voor 89% gewijzigd door Edmin op 04-11-2009 19:48 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De lijkt 4870 me dan de beste. Mocht die ook te veel zijn is een 4770 in ieder geval niet te duur. :)

Verwijderd

Topicstarter
En die past in mijn systeem? Kan daar namenlijk geen gegevens erover vinden, en deze kaart is veel beter dan de kaart die ik er nu in heb laten zetten?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je geen gegevens kan vinden over de HD4870, dan zoek je niet goed. Terug naar de google-lessen risc12! ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, was het woord 'dimensions' even kwijt :S

220x100x33 mm dan neem ik aan 22 cm in de lengte? 10 cm in de breedte? Dat moet mijn kast toch zeker wel lukken?

Vraagje, zitten er wel HDMI-uitgangen of DVI uitgangen op? Zie alleen HDTV uitgang en S-Video...
PS deze kaart heeft ook alleen Direct X 10.1 :o

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 22:16 ]

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 17:35
Met jouw voeding denk ik maximum een ATI 4670. ATI raadt een 400 watt voeding aan, maar volgens mij lukt dat wel zolang je geen andere zware hardware hebt zitten(zoals 6 harde schijven ofzo). Wat is het merk van voeding dat je hebt, dat kan ik nergens uit afleiden?
Hoezo? Die 5770 zal toch maximaal niet meer dan 150 Watt nodig hebben?

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Er zitten 2 dvi uitgangen op (en een s-video) met koppelstukjes er bij om VGA of HDMI (met geluid!) aan te sluiten.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:06

Nikeo

Jawelles

Als je bij je computerboer bent voor een voeding kun je hem gelijk ook wel advies vragen over de videokaart.

succes
Post nuttig en behulpzaam of post niet

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 05-11-2009 09:48 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tip over het vinden van aansluitingen en specificaties van kaarten: gewoon in de pricewatch kijken ;) (verschillende merken/modellen van de HD4870 hebben trouwens ook verschillende aansluitingen, er zijn er genoeg te vinden met HDMI/DVI. Afmetingen staan er helaas niet in)

Over het niet hebben van DX11: Klopt, dat is een 'nadeel' van de HD4870. Nadeel tussen aanhalingstekens, omdat DX11 gloedjenieuw is en DX10.1 dus echt niet oud is ;) Sterker nog, de 5750 is op dit moment de goedkoopste DX11-kaart. De 4870 heeft echter betere prestaties voor minder geld (in niet-DX11 in ieder geval). 98% van de mensen met een game-pc heeft waarschijnlijk nog DX10(.1) dus ach...

Het zal nog even duren voordat de DX11-kaartjes een betere prijs/prestatie-verhouding krijgen dan de iets minder nieuwe DX10.1-kaartjes dus als je echt DX11 wilt moet je er meer voor betalen of een paar maandjes wachten ;)

• M4gick
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:20:
sorry, was het woord 'dimensions' even kwijt :S

220x100x33 mm dan neem ik aan 22 cm in de lengte? 10 cm in de breedte? Dat moet mijn kast toch zeker wel lukken?

Vraagje, zitten er wel HDMI-uitgangen of DVI uitgangen op? Zie alleen HDTV uitgang en S-Video...
PS deze kaart heeft ook alleen Direct X 10.1 :o
Ik zou je ouders wel proberen over te halen voor die 5750 of 5770, want die slurpt minder stroom, gaat langer mee voordat je weer een nieuwe nodig hebt, en dat voor 20-30 euro meer, als je dat even goed uitlegt denk ik dat elke ouder daar wel voordeel in ziet.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, maar er moet wel gezegd worden dat de 5000-kaartjes in enkele dagen/weken behoorlijk in prijs gestegen zijn. Als je prijs/prestatie hoog in het vaandel hebt (en dat is uiteraard zo) is de 4870 inmiddels behoorlijk wat beter. Alleen het stroomverbruik is opzich een sterk argument voor de 5750/5770, in idle verbruiken die zo 20-30W minder. Als je uitrekent uur je je pc aan zult hebben staan en hoeveel dat extra verbruik kost, en je komt op 30 euro uit... ;) (maar daar kom je no-way aan helaas :P)

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 05-11-2009 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
De asus ati 5750 is toch wel goed?
Pagina: 1