cyberrobin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:55:
Ik heb zelf een lange tijd gefotografeerd in dezelfde discotheek. Dit wil ik niet meer. Maar ik ben een beetje aan het denken hoe ik dat nu kan aanpakken. Verschillende feesten en discotheken benaderen om ze aan te bieden eens voor ze te fotograferen? Dit via een sollicitatie bij een partysite? Misschien dat ik hierin wat tips van jullie kan ontvangen..
[...]
Ik bedoelde inderdaad de Nikon AF-S DX 18-55mm f3.5-5.6
[...]
Ik heb nooit echt de volle vertrouwen gehad in 3rd party lenzen, maar ik zal hem eens bekijken. thanks. Wel heb ik nog als eerstvolgende aankoop de D700 staan. Denk je dat de 16-35 niet echt zal voldoen voor partyfotografie? Door het gemis van de 2.8?
yep maar dan toch waarom de overstap naar de 16-35 maken ?
op fullframe is dat bereik ook niet echt lekker terwijl je met de nikkor 17-55 2.8 DX in ieder geval nog een bereik hebt van 24-55 mm op je full frame zodat je nog tenminste beetje iets kan kaderen.
hele avond met extreme groothoek schieten wordt ook snel vrij saai in de beelden.
de prijsstelling is nagenoeg gelijk tussen de 16-35 4.0 en de 17-55 2.8 oftewel heel duur.
dus wat is de toegevoegde waarde van 1 stop minder en minder bereik ?
de focus is ook al retesnel van de 17-55 lijkt me stug dat de 16-35 nog veel sneller kan zijn
en ik zou als ik jou was dan eerst eens wat voor een partysite gaan schieten, je eigen kaartjes ook laten drukken met je eigen website en daarop linken naar je compilaties op de partysite en een portfolio op je eigen site opbouwen. naast de partysite kaartjes je eigen kaartjes vooral ook uitdelen aan dj's organisatoren, lokaties etc etc. als die je fotos leuk vinden dan krijg je vast wel wat vragen of je nog een keer wil langskomen. Mochten ze concrete afspraken willlen maken dan kan je ook eens het woordje 'geld' laten vallen.
van het weekend kwam ik zowaar ook iemand tegen bij nataraj die voor djguide schoot, maar ja wie die fotograaf nu is weet ik nog steeds niet aangezien het niet op het kaartje staat en zijn logo ook niet op de fotos staat. ok heb zijn naam nu eindelijk gevonden bij de fotos maar reken er niet op dat iedereen zo hard op zoek gaat. hij had ook mij nog op de foto gezet
http://www.djguide.nl/fot...cturebook=2865&idphoto=26
[
Voor 25% gewijzigd door
Verwijderd op 19-01-2011 08:50
]