KleineAap schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:24:
Het probleem met partyfotografie zijn de droplulletjes die zichzelf heel goed vinden, beetje stoer willen doen en die je ook maar een maand in dit wereldje tegenkomt (helaas zijn er op deze regel ook teveel uitzonderingen).
Daar moeten (en kunnen) we iets aan doen!
• Van die mensen die heel de dag naast de DJ staan om "net dat moment te pakken".
Daar stoor ik me ook aan, maar tevens stoor ik me dan ook aan een slechte stage-manager.
• Van die mensen die prominenter op stages staan als de danseresjes, om een foto onder hun rokjes te maken.
Nog niet echt gezien, maar ik kan sowieso niet tegen mensen die overtreden op vrouwen geilen.
• Van die mensen die met medium foto's helemaal trots zijn en denken dat ze top of the iceberg zijn.
"Onze" standaard ligt misschien te hoog voor de gemiddelde fotograaf. Tis niet erg als mensen trots zijn op hun werk, hell, ik kan het niet eens. Meteen denken dat ze ubermensch zijn, tja....
• Van die mensen die meer tijd backstage bij de koelkast staan dan achter de lens.
Die onnodig backstage hangen: IRRITANT! Nou moet ik zeggen dat ik dat zelf ook doe, maar ik ben meestal maar een uurtje op een festival, dus dan mag het

• Van die mensen die zelf samen met artiesten op de foto moeten en ze overdreven pretenderen te kennen.
Dat is juist grappig, mensen zijn dan onzeker over zichzelf en proberen dat gevoel weg te werken door met een succesvol iemand op de foto te gaan.
• Van die mensen die met omnibounces rondlopen in de open lucht.
ARGH! Dat is echt mijn grootste irritatie ever! Maar dat heeft iedereen in "
de video" kunnen zien volgens mij.
• Van die mensen die denken je te kennen omdat ze je wel eens op een forum gezien hebben.
Doel je op mij? Pffff, ik zal je nog eens aanspreken op het strand. Of nee wacht, jij sprak mij aan!

• Van die mensen die heel de dag hun foto's aan je willen laten zien op de achterkant van hun camera om te laten zien dat ze ook een keer een redelijke foto hebben gemaakt.
Heb ik ook nog niet zoveel gemerkt. Misschien moet jij gewoon meer afstand bewaren en arroganter rondlopen, dan zullen ze niet zo snel naar je toekomen

Organisaties zouden accreditatie moeten geven op basis van portfolio. Wat een rust zou dat geven.
Daar ben ik het helemaal 100% volledig compleet mee eens. Vooral bij concert-achtige evenementen is dat erg. Als je dat vraagt waar die mensen voor fotograferen, dan hoor je maar al te vaak "Tja, voor mezelf, voor m'n website". Of wat ik eigenlijk nog zieliger vind "Ik schiet freelance, ga vanavond proberen de foto's te verkopen".
Anyway, genoeg irritaties, maar dat zal bij elk beroep wel zo zijn. Geef mij een lijstje van vervelende fotografen en partysites, en dan doe ik deze zomer wel een "
Partyfotografen: Droplulletjes" special. Ik schaam me nergens voor en heb toch niets te verliezen