Ervaringen partyfotografie deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 134.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Wat hij zegt :P

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee!
Spiegelreflex is inderdaad erg mooi maar ik ben niet de enige die de camera bediend want wil er zelf ook wel eens op en daar is het me dan toch echt te duur voor :)

Ik begrijp dat ik jullie kwaliteit nooit kan krijgen met een compact ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[x] dito :+

eh thanks paltenurg, bij 6 jammer dat die hand er doorheen komt maar buiten dat nog vrij ver van de actie af.
bij 8 had je het kunnen voorkomen, weet niet hoe spontaan die actie was maar een stapje naar links gemaakt en het licht had al achter haar hoofd gezeten op het moment dat je de foto maakte.

hmm ik heb kennelijk opeens iets met witte fotos :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-09-power-to-the-pussy/thumb2/image27.jpg

hier nog wat van power to the pussy in de westerunie afgelopen zaterdag :+
http://thehospages.com/pi...er-to-the-pussy/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Power to the pussy...... is dat wat ik denk dat het is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Die met die wolven(?)kop is vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alweer bijna een week geleden dat ik in de Matrixx was @ Happy Hardcore.

Hoe gaat jullie weekend er uitzien.
Nog mensen die op pad gaan om foto's te schieten?

1.
Afbeeldingslocatie: http://assets3.betribes.com/a/photos/qw/83/uf/08/fits_within_499x1000.jpg?1286736448

2.
Afbeeldingslocatie: http://assets2.betribes.com/a/photos/uj/55/xl/88/fits_within_499x1000.jpg?1286736053

3.
Afbeeldingslocatie: http://assets2.betribes.com/a/photos/un/21/co/34/fits_within_499x1000.jpg?1286736472

4.
Afbeeldingslocatie: http://assets2.betribes.com/a/photos/ou/93/od/68/fits_within_499x1000.jpg?1286736487

5.
Afbeeldingslocatie: http://assets4.betribes.com/a/photos/jt/99/kj/64/fits_within_499x1000.jpg?1286736492

6.
Afbeeldingslocatie: http://assets1.betribes.com/a/photos/nb/69/jw/01/fits_within_499x1000.jpg?1286735674

7.
Afbeeldingslocatie: http://assets1.betribes.com/a/photos/qb/40/ga/86/fits_within_499x1000.jpg?1286736557

8.
Afbeeldingslocatie: http://assets1.betribes.com/a/photos/zy/27/oi/66/fits_within_499x1000.jpg?1286736455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow rdrukker 6 is wel mooi moment :)

planning voor het weekend
vanavond : OWAP
morgenavond: malle pietje en the bimbos in kraakpand schijnheilig en daarna trancefeestje in een klimhal

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:02:
wow rdrukker 6 is wel mooi moment :)

planning voor het weekend
vanavond : OWAP
morgenavond: malle pietje en the bimbos in kraakpand schijnheilig en daarna trancefeestje in een klimhal

*O* *O* *O*
Ja dat vindt ik ook!

Ik ga mijn spullen inpakken voor zometeen @Festyland

Suc6 vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier een paar van owap

1 daar gaan we weerrrrrrr !!!
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image12.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image17.jpg

3 mojitotje iemand ?? :w
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image20.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image60.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image69.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image70.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-15-owap-gashouder/thumb2/image88.jpg

de rest
http://thehospages.com/pi...-owap-gashouder/index.php

zo en nu geestelijk voorbereiden op malle pietje en de bimbos en aux raus *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

@hos: Lekkere platen man, vooral 4 is echt goed!

Nog mensen die ergens gaan fotograferen tijdens ADE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, en met ADE weet ik nog niet. misschien heb ik nog een opdrachtje maar dat is nog niet bevestigd.

anders misschien nog
http://www.facebook.com/event.php?eid=151511034882547

en heb voor de rest nog geeneens gekeken waar ik naar toe zou willen.
Click schijnt ook wel goeie line up te hebben en is ook al uitverkocht dus misschien dat ik daar een kijkje ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Markofnikoff schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:33:
Nog mensen die ergens gaan fotograferen tijdens ADE?
Tijdens de ADE moet je niet fotograferen maar netwerken. Uiteindelijk levert dat op dat je DAARNA heel veel mag fotograferen (en meer omzet draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de noob vragen maar ik tast een beetje in het duister hier. Ik ben gevraagd om vanavond foto's te maken op een groot feest (+/- 4000 bezoekers, grote hal). Ik heb in eerste instantie nee gezegd omdat ik gewoon nul komma nul ervaring heb met dit soort fotografie, maar uiteindelijk toen ze me verzekerden dat de kwaliteit echt niet top hoeft te zijn en ze niemand anders meer konden vinden toch maar schoorvoetend ja gezegd.

De camera wordt door hun beschikbaar gesteld ivm verzekering en er is me verzekerd dat het een canon DSLR is met een redelijk nieuwe externe flitser ook van canon met TTL en bovendien een lichtsterke groothoek lens. Ik neem dus aan dat het me de apparatuur wel goed zit.

Nu mijn vraag. Heeft iemand alsjeblieft wat richtlijnen voor me qua diafragma, sluitertijd en ISO waarde? De flitser laat ik op TTL staan lees ik in de OP?

Ik ben niet nieuw qua fotografie, ik doe al jaren aan modelfotografie, maar dat is toch echt een hele andere tak van fotografie en kan ik in de studio mooi vertrouwen op mijn flitsers en hoef ik me niet druk te maken om ambient licht :P

Het is overigens een 90's disco feest mocht dat wat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:59:
Sorry voor de noob vragen maar ik tast een beetje in het duister hier. Ik ben gevraagd om vanavond foto's te maken op een groot feest (+/- 4000 bezoekers, grote hal). Ik heb in eerste instantie nee gezegd omdat ik gewoon nul komma nul ervaring heb met dit soort fotografie, maar uiteindelijk toen ze me verzekerden dat de kwaliteit echt niet top hoeft te zijn en ze niemand anders meer konden vinden toch maar schoorvoetend ja gezegd.

De camera wordt door hun beschikbaar gesteld ivm verzekering en er is me verzekerd dat het een canon DSLR is met een redelijk nieuwe externe flitser ook van canon met TTL en bovendien een lichtsterke groothoek lens. Ik neem dus aan dat het me de apparatuur wel goed zit.

Nu mijn vraag. Heeft iemand alsjeblieft wat richtlijnen voor me qua diafragma, sluitertijd en ISO waarde? De flitser laat ik op TTL staan lees ik in de OP?

Ik ben niet nieuw qua fotografie, ik doe al jaren aan modelfotografie, maar dat is toch echt een hele andere tak van fotografie en kan ik in de studio mooi vertrouwen op mijn flitsers en hoef ik me niet druk te maken om ambient licht :P

heb je de startpost al eens doorgenomen ?, daar staat bijna alles al in wat je vraagt :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger

Voordat anderen het gaan zeggen: Heb je het topic en de vorige delen doorgenomen?

Je geeft aan dat je niet "nieuw" bent qua fotografie, dus je hebt basiskennis? Heb je in de OP de stukjes doorgelezen over "Basiskennis Licht" en "Basiskennis Camera Techniek" ?

Tis heel simpel namelijk, je wil zoveel mogelijk licht op je sensor krijgen. Dat doe je dus met :
Diafragma + ISO + Sluitertijd.

Want er is GEEN vaste instelling. Goed nadenken over de hoeveelheid licht die aanwezig is en UITPROBEREN :)

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarbij komt nog natuurlijk dat je met zoiets als iso ook afhankelijk bent van welke camera je mee schiet.
als je een nikon d40 hebt wil je echt niet hoger gaan dan iso 400 vanwege de ruis. als je een d700 hebt kan je ook gerust iso3200 gebruiken. met mijn fuji ga ik zelden boven de iso 1000 aangezien dan de dynamic range het niet meer doet, de iso keuze wordt dan ook sterk beinvloed door de camera die je bedient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:50:
[...]

Tijdens de ADE moet je niet fotograferen maar netwerken. Uiteindelijk levert dat op dat je DAARNA heel veel mag fotograferen (en meer omzet draait)
Vooral de borrel in de Duif is daar heel geschikt voor op donderdagavond geloof ik. weet niet of die elk jaar daar is maar ik ga weer eventjes kijken of ik me er ook naar binnen kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 11:54

Jongens help deze jonge nou even..

Als ik één instelling moest kiezen voor de hele avond:

- iso: 400 of 800
- Av modus, en dan het diafragma op maximaal
- gewone Ev compensatie zet je op -1 (of -2 als je veel last hebt van t ambient licht, of als je de sluitertijden te lang vind)
- flitscompensatie houd je op 0

Bij de flitser hangt het er een beetje van af:
- Heb je een omnibounce (ja ze zijn evil, ik weet het, maar ik verkies het wel boven kaal frontaal flitsen), dan zet je die er op en wijs je de flash naar boven.
- Heeft de flitser een whitecard, en heeft de zaal een beeetje een laag plafond: trek whitecard uit, en wijs flits naar boven.
Niets van dat alles? Dan maar gewoon flitser naar voren wijzen.

Verder kies ik er altijd voor om raw te fotograferen, zodat ik later de belichting nog kan finetunen, maar dat moet je zelf maar weten.

@ andere forumleden: kritiek hierop is oke, maar dan wel met hoe jij het beter zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55

samo

yo/wassup

Nou ja, uiteindelijk ligt het helemaal aan de omstandigheden en wat voor foto je wilt. Ik denk zelf dat de techniek aan ondergeschikt belang is van het beeld. Pas als je het beeld goed hebt - de kadering, timing, compositie, communicatie - kan je de juiste instellingen bij het moment zoeken. Maar iets algemeens? Nee, dat is erg persoons-, stijl- en omgevingsafhankelijk.
Ik heb regelmatig gefotografeerd op iso200 f/2.8 met mijn D40. Ging prima, past bij de locatie. Net als met alle fotografie is partyfotografie een samenspel van de instellingen in je camera en jouw houding ter plekke. Als je voldoende begrip hebt over de instellingen en de gevolgen kan je de juiste keuzes maken. Mijn advies is dus eerst kijken naar het beeld dat je wilt, vervolgens nadenken hoe je dat het beste kan benaderen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
paltenburg schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Jongens help deze jonge nou even..
Wie zegt dat het een jongen is? Laten we eerst jou eens helpen.....
Als ik één instelling moest kiezen voor de hele avond:

- iso: 400 of 800
Ik schiet amper op ISO 400, meestal zit ik rond de 800 tot 3200. Maar nogmaals, hier is GEEN vaste waarde voor.
- Av modus, en dan het diafragma op maximaal
Uh huh, met maximaal bedoel je het diafragma helemaal open (bijv. 2.8)? Dan gaat het goed fout met groepsfoto's. Ook afhankelijk van je focallength.

Ennuh, Av (aperture priority) ? Dat kan goed fout gaan want het licht verandert continu in het uitgaansleven. Dus op het ene moment meet je camera een waarde. 1/2 seconde later druk je door en dan is het weer helemaal anders. Manual lijkt me toch handiger, ZEKER als je gaat flitsen zoals de persoon in kwestie zelf aangeeft.
- gewone Ev compensatie zet je op -1 (of -2 als je veel last hebt van t ambient licht, of als je de sluitertijden
te lang vind)
Je hebt het over Ev in Av mode? Dan wordt heel je foto donkerder. Daar zie ik het nu niet zo van in. Dan kan je beter in M fotograferen zoals ik al aangaf.
- flitscompensatie houd je op 0
Nee juist niet, dat is iets waar je juist mee moet spelen.
Bij de flitser hangt het er een beetje van af:
- Heb je een omnibounce (ja ze zijn evil, ik weet het, maar ik verkies het wel boven kaal frontaal flitsen), dan zet je die er op en wijs je de flash naar boven.
OMG! |:(
- Heeft de flitser een whitecard, en heeft de zaal een beeetje een laag plafond: trek whitecard uit, en wijs flits naar boven.
Niets van dat alles? Dan maar gewoon flitser naar voren wijzen.
Mee eens, mits het plafond wit is.
Verder kies ik er altijd voor om raw te fotograferen, zodat ik later de belichting nog kan finetunen, maar dat moet je zelf maar weten.
Belichting finetunen in RAW? Dat vind ik knap. Jij kan in je RAW bestand bepaalde lichten feller zetten of verplaatsen? Je doelt waarschijnlijk op de exposure/brightness.
@ andere forumleden: kritiek hierop is oke, maar dan wel met hoe jij het beter zou doen.
Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Av stand?:P

ik zit nog niet zo heel lang in de fotografie wereld maar av gebruiken bij partyfoto's is het domste wat je kunt doen.

op de locatie waar ik altijd foto's maak varieert mijn instelling van iso 1600 f/2.8 1/20e bij paar personen. tot iso 1600 f/4.0 1/15e bij groeps foto's. maar alleen bij portret foto's. objecten of overzicht foto's zul je helemaal zelf moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Overigens doen nikon en canon de av-stand helemaal anders. Als er te weinig licht is, zet nikon in de av-stand de sluiter vast op 1/60 (tenzij je die instelt op wat anders, maar dat is enkel beschikbaar op de meer pro-bodies), terwijl canon dan gaat naar een invluflitsmodus. Het resultaat is dus totaal anders. Neemt niet weg dat M the way to go is.

[ Voor 47% gewijzigd door Teun_2 op 17-10-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep standje M is toch wel redelijk aan te raden maar voor de rest gaat het natuurlijk ook om dat je als fotograaf ook je display beetje kan intrepeteren en of je daar tevreden mee bent. mis je nog kleur ga je met de sluitertijd omlaag of met iso omhoog, mis je scherpte ga je met je diafragma van 2.8 naar 4 of 5.6 en verander je iso of sluitertijd overeenkomstig.

flits instellingen veranderen ook regelmatig en staat zelden of nooit op 0 bij mij.

pffff nu nog de fototjes uitzoeken van malle pietje met aux raus, wat een bonk energie is dat ook op het podium en in de zaal *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
Mijn god :) maargoed was dat nou zo moeilijk om dit haar (sorry!!) direct te zeggen? :)

en M voor iemand die nul komma nul ervaring heeft met dit soort fotografie?

anyway, de instellingen uit m'n vorige post zijn dus zoals ik mijn camera in zou stellen als ik hem aan een vriend zou geven die vraagt of ie n rondje foto's mag doen op een feestje en ik zelf ff geen zin heb om foto's te maken. Gaat best goed vaak. Zo heb je niet te veel last van ambient licht, maar neem je het wel mee.

en specifiek vraagje @ GH:
"quote:
"Bij de flitser hangt het er een beetje van af:
- Heb je een omnibounce (ja ze zijn evil, ik weet het, maar ik verkies het wel boven kaal frontaal flitsen), dan zet je die er op en wijs je de flash naar boven."
OMG!"
Omnibounce met flitser rechtomhoog of beetje schuin vind ik inderdaad beter dan zonder omni en recht vooruit, is dit zo vreemd?
- De lichtbron staat hoger, dus minder 'recht van voren'.
- Je hoopt dat je wat indirect licht op je onderwerp krijgt.
Nogmaals, omnibounce vind ik ook niet optimaal, maar begrijp ik het goed dat jij liever frontaal flitst zonder iets (een ander soort diffuser of modifier) op je flitskop?

"Diafragma op 2.8. Dan gaat het goed fout met groepsfoto's."
Valt heus mee:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_RfIgL8uZ5pg/TLIKLX6mX8I/AAAAAAAAWL4/tvTQTXcFUS4/s640/2010-10-07-studentbeats-0050.JPG
(ja ik zie dat zij links niet goed scherp is, ik zeg ook alleen maar dat het wel wat meevalt, en als zij er niet op gestaan had was het alweer wat anders)

[ Voor 13% gewijzigd door paltenburg op 17-10-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
paltenburg schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:34:
Mijn god :) maargoed was dat nou zo moeilijk om dit haar (sorry!!) direct te zeggen? :)
We hebben haar niets meer verteld dan dat er al was gebeurd (in de OP). Sterker nog, ik geef grotendeels aan waarom jouw (vaste) instellingen niet altijd werken.
en M voor iemand die nul komma nul ervaring heeft met dit soort fotografie?
Want "M" staat voor "Master" en daar mogen beginners niet aankomen? De poster geeft zelf aan al kennis van fotografie te hebben.
anyway, de instellingen uit m'n vorige post zijn dus zoals ik mijn camera in zou stellen als ik hem aan een vriend zou geven die vraagt of ie n rondje foto's mag doen op een feestje en ik zelf ff geen zin heb om foto's te maken. Gaat best goed vaak. Zo heb je niet te veel last van ambient licht, maar neem je het wel mee.
Zet je camera dan in "P", dan gaat het altijd goed. Of je het gewenste resultaat krijgt is een tweede, maarja daar moet jij voor zorgen, niet een vriend.
en specifiek vraagje @ GH:
Omnibounce met flitser rechtomhoog of beetje schuin vind ik inderdaad beter dan zonder omni en recht vooruit, is dit zo vreemd?
- De lichtbron staat hoger, dus minder 'recht van voren'.
- Je hoopt dat je wat indirect licht op je onderwerp krijgt.
Nogmaals, omnibounce vind ik ook niet optimaal, maar begrijp ik het goed dat jij liever frontaal flitst zonder iets (een ander soort diffuser of modifier) op je flitskop?
Euh, wat staat precies hoger dan? Het scheelt misschien 10cm. Je licht gaat ALLE kanten op, je hebt geen controle over het licht. En hopen op indirect licht... tja.... Jij hoopt dus ook maar dat je foto's goed zijn, maar eigenlijk weet je niet wat je doet?

Het licht wordt echt niet zachter van een omnibounce zonder dat hij bounced. Sterker nog, er zijn maar weinig gevallen waarbij een omnibounce handig is in partyfotografie.

Dan ben ik meer voorstander van offshoe flitsen, zoals Hos dat onder andere doet, daar bereik je een groter/mooier verschil mee.
"Diafragma op 2.8. Dan gaat het goed fout met groepsfoto's."
Valt heus mee:
[afbeelding]
(ja ik zie dat zij links niet goed scherp is, ik zeg ook alleen maar dat het wel wat meevalt, en als zij er niet op gestaan had was het alweer wat anders)
1) Lekker duidelijk te zien op een foto die zo klein is. Het verkleinen van een foto maakt alles altijd scherper
2) Is natuurlijk afhankelijk van je sensor. Op FF is het effect erger dan op 1.6x crop.
3) Staan de mensen in de groep op dezelfde lijn of staan sommige dichter of verder van de camera

Maar de kans op onscherpte is groter bij 2.8 dan 5.6, logisch!
Je diafragma helemaal open is leuk om objecten te isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
We hebben het over tips voor een beginner he?

Ik doe zelf ook liever off-shoe flitsen, maar daar gaat nu niet om. En op deze manier heb je simpelweg meer bounce-licht dan zonder. Bounce licht komt in het algemeen van grote oppervlakten en is dus lekker zacht, itt frontaal flits-puntlicht.

(en nog linkje naar die groepsfoto.)

"Zet je camera dan in "P", dan gaat het altijd goed."
Nou nee, dan heb je nl. niet die combi van flits- en omgevingslicht die op feestjes met sfeerlichten vaak goed werkt.

En verder:
"Want "M" staat voor "Master" en daar mogen beginners niet aankomen?"
Dat zeg ik niet

"2) Is natuurlijk afhankelijk van je sensor. Op FF is het effect erger dan op 1.6x crop."
"3) Staan de mensen in de groep op dezelfde lijn of staan sommige dichter of verder van de camera"
"Maar de kans op onscherpte is groter bij 2.8 dan 5.6, logisch!"
Ja ik zeg ook niet dat het niet overal van afhangt en dat het niet fout kan gaan. Alleen om te zeggen "Dan gaat het goed fout" is overdreven.

[ Voor 29% gewijzigd door paltenburg op 17-10-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
paltenburg schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:52:
We hebben het over tips voor een beginner he?
Precies, en beginners moet je op het JUISTE pad helpen... en niet meteen beginnen met omnibounces etc.
Ik doe zelf ook liever off-shoe flitsen, maar daar gaat nu niet om. En op deze manier heb je simpelweg meer bounce-licht dan zonder. Bounce licht komt in het algemeen van grote oppervlakten en is dus lekker zacht, itt frontaal flits-puntlicht.
En waar bounce je tegenaan dan? Je eigen hoofd? - Mittnick (c) 2010
In 9 van de 10 clubs/evenementen is er niets om tegenaan te bouncen.
(en nog linkje naar die groepsfoto.)
Als je iets wilt bewijzen, doe dan eens het origineel... RAW of JPEG...
"Zet je camera dan in "P", dan gaat het altijd goed."
Nou nee, dan heb je nl. niet die combi van flits- en omgevingslicht die op feestjes met sfeerlichten vaak goed werkt.
En met Av wel? Dat is net zo automatisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[begin offshoe reclameblok]
oh helemaal vergeten die fameuze tegen je eigen hoofd bouncen. :+ maar ik moet zeggen dat zelfs in de open lucht naar achteren bouncen toch wel enig effect heeft gehad tov helemaal niet flitsen. helaas heb ik toen het ongeflitste exemplaar verwijderd dus kan niet de vergelijking laten zien

maar deze is dus compleet naar 45 graden naar achteren geflitst niet offshoe op adm
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-05-23-damoclash/thumb2/image053.jpg

en de rest van die dag
http://thehospages.com/pi...ies/2009-05-23-damoclash/

en offshoe vind ik ook het prettigst maar dat hangt ook helemaal van de situatie af, zoals gisteren met malle pietje en de bimbos moet je er niet aan denken dat je een flitser vast op je camera hebt zitten terwijl je in een nogal ruige menigte je ding aan het doen bent. ook in die gevallen is off shoe prettig dat je apparatuur niet bij het minste of geringste aan gruzelementen is doordat het vast aan elkaar zit.

in dit soort situaties moet je er echt niet aan denken dat je een voet tegen je flitser aankrijgt
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-16-schijnheilig-malle-pietje/thumb2/image46.jpg :N :N :N
zie
http://thehospages.com/pi...ig-malle-pietje/index.php
voor de rest van de avond maar die is beetje off topic hier :w

en met offshoe kan je je flitser lekker op de ogen richten terwijl je camera een ander perspectief heeft :)
zoals bv hier heel duidelijk is
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-04-12-1+1=3/thumb2/image06.jpg

En ik had medelijden met je gehad als je op een feesie zoals OWAP terecht was gekomen en met iets anders als standje M fotos zou staan maken. ;)

[/einde offshoe reclameblok]

:+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
Off-shoe is goed. Ik vind het alleen ERG jammer dat Canon niet zoiets heeft:
Afbeeldingslocatie: http://fotocapito.com/images/equipment/nikon_SC_29_flash_synchro_cable.gif
Dus AF-illuminator op het punt waar die aan de camera zit.

@Hos en andere off-shoe flitsers: Hoe pakken jullie dat aan (indien je bovenstaande niet hebt)? Gewoon toch maar een focuspunt zoeken zonder af-illuminator (wil vaak ook wel daar niet van)?
Ik heb zelf de neiging om m'n 420ex te modden, en het flash hoofd met een stuk draad te verlengen zodat de af-lamp en de batterijhouder gewoon op de camera kan blijven zitten.

en:
"En ik had medelijden met je gehad als je op een feesie zoals OWAP terecht was gekomen en met iets anders als standje M fotos zou staan maken."
*zucht* ik ZEG niet dat ik nooit M gebruik! :F :)

@GH: Sorry maar ik vind dat je een beetje begint te zeuren (of ben ik daarin de enige?)

[ Voor 36% gewijzigd door paltenburg op 18-10-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
paltenburg schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:24:
@Hos en andere off-shoe flitsers: Hoe pakken jullie dat aan (indien je bovenstaande niet hebt)? Gewoon toch maar een focuspunt zoeken zonder af-illuminator (wil vaak ook wel daar niet van)?
Sluiterknop half ingedrukt houden en dan beetje bewegen met je flitser tot je toestel focus lockt en dan schieten.
Oftewel kan je gewoon een ST-E2 kopen, dat is het handigst vind ik. Met kabel ben je maar heel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feestje in Hamme (België)

1. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5089061253_35d26cf035.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5089690630_10881b28f7.jpg

3.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/5089080391_267c6586d4.jpg

Beetje met het contrast geknoeid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
@GH: Sorry maar ik vind dat je een beetje begint te zeuren (of ben ik daarin de enige?)
Dat kan jij wel vinden, maar GH heeft er wel gelijk in. Of kan je gewoon slecht tegen kritiek?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"En ik had medelijden met je gehad als je op een feesie zoals OWAP terecht was gekomen en met iets anders als standje M fotos zou staan maken."
*zucht* ik ZEG niet dat ik nooit M gebruik! :F :)
Het ging ook niet of je het wel of niet weet te gebruiken maar dat je dat als advies durfde te geven ;)

En voor de canon heb je ook een STe2 remote commander, enige nadeel is dat je beperkingen hebt hoe je je flits kan vasthouden zodat die nog bereikt wordt. Anders pocket wizards of iets dergelijks die radiografisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik heb zelf de neiging om m'n 420ex te modden, en het flash hoofd met een stuk draad te verlengen zodat de af-lamp en de batterijhouder gewoon op de camera kan blijven zitten.
Toen ik dat kabeltje niet had pakte ik het alsvolgt aan:
Hos; mag ik jouw kabeltje even lenen?
Dat werkte vaak toch prima.
Verder werk ik ook nog wel eens met 2 flitsers waarvan 1 op wireless master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

dodge_911 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:39:
[...]

Dat kan jij wel vinden, maar GH heeft er wel gelijk in. Of kan je gewoon slecht tegen kritiek?
Nou nou, ik denk dat paltenburg meestal kritiek goed opneemt, dus nu moeten we niet weer in dat zelfde riedeltje terug vallen waar het een hele tijd geleden ook over ging, dat mensen hier te hard zijn of zo.
Anyways, ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat er legio manieren zijn om goede foto's te maken en dat niet iedereen de manier van iemand anders de beste zal vinden. Laten we gewoon weer vet cwoele foto's gaan maken, en dan kunnen we die afkraken becommentariëren op bouwende kritiek op geven. Ik zal vrijdag wat foto's plaatsen van Intuition @ ADE en dan mag iedereen daarop los gaan :+

@Offshoe discussie..... Tssk zelfs mijn noobie SONY heeft een remote voor de flits te besturen.....

[ Voor 5% gewijzigd door Markofnikoff op 18-10-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vimo
Bij 1 is het jammer dat zn hand net overbelicht is waardoor de duim wegvalt, vergalt zijn contact met de camera een beetje. Was misschien met wat lokaal contrast nog wel te redden.

Bij 2 is de vloer wel erg duidelijk leeg aan de onderkant, met anders croppen had dit een lekkere laserplaat geweest. Leegt valt erg op door de lampen die op de grond zichtbaar zijn.

Toning bij 3 is op zich wel cool, maar van die aparte kleuren werken vaak toch beter als het een momentfoto in plaats van een foto waarin de DJ recht in de camera kijkt, vind hem ook net wat te geel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:15:
@Vimo
Bij 1 is het jammer dat zn hand net overbelicht is waardoor de duim wegvalt, vergalt zijn contact met de camera een beetje. Was misschien met wat lokaal contrast nog wel te redden.

Bij 2 is de vloer wel erg duidelijk leeg aan de onderkant, met anders croppen had dit een lekkere laserplaat geweest. Leegt valt erg op door de lampen die op de grond zichtbaar zijn.

Toning bij 3 is op zich wel cool, maar van die aparte kleuren werken vaak toch beter als het een momentfoto in plaats van een foto waarin de DJ recht in de camera kijkt, vind hem ook net wat te geel eigenlijk.
Thanx voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
in dit soort situaties moet je er echt niet aan denken dat je een voet tegen je flitser aankrijgt
[afbeelding] :N :N :N
Maar een voet tegen je lens, mwoah dat kan wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@ vimo

Discobar Galaxie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Gister/vannacht Intuition Sessions 2 Release Party @ Escape Studio Amsterdam. Gezellig evenement, goeie muziek, intiem en daardoor ook veel kleiner dan ik had gedacht :P 3 tal foto's, C&C welkom :)

1. Lasertjes
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4085/5104956990_6a0377be44_z.jpg
2. Crowd
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5104956690_01d399d18c_z.jpg
3. Menno de Jong
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1418/5104362061_e74fffb91b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier nog wat van de rave infaders in de korsakoff
had in het begin alleen vreemde problemen met mijn flitser die later opeens verdwenen waren echt heel maf 8)7

1# leuke posters
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image01.jpg

2#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image16.jpg

3#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image52.jpg

4# hmmm bodypaint :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image20.jpg

5# the invaders oftewel draagbaar soundsysteem met draadloze verbinding met de dj
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image41.jpg

6#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-21-raveinfaders/thumb2/image46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hos

Foto 2 vindt ik heerlijk om naar te kijken.
Het zien van deze mensen die plezier en positieve energie uitstralen.
Dat ene moment, puur en niet gemaakt.
Ja mooi!

De volgende foto's heb ik vannacht tijdens ADE Synergy gemaakt.

Zie hier foto's van o.a Ferry Corsten, Roger Shah en Dj Jean.

1.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs786.snc4/66671_112779395451403_100001580295900_91467_2628391_n.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs828.snc4/68893_112779882118021_100001580295900_91484_3582607_n.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs780.snc4/66011_112779835451359_100001580295900_91482_8257506_n.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs810.snc4/69001_112779348784741_100001580295900_91466_2746866_n.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs395.ash2/67298_112779538784722_100001580295900_91473_1137469_n.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs894.snc4/72791_112779788784697_100001580295900_91481_4003934_n.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs011.ash2/33931_112779568784719_100001580295900_91474_213242_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, en yep de energie aldaar van de luitjes is gewoon ongecompliceerd genieten heel fijn ook :)

Wat een contrast was het ook voor de rest van het weekend toen ik nog eerst naar rishis was gegaan (beetje spiritueel feesie ) en daarna nog eventjes naar click ben geweest in de westerunie en gisteren bij 12inchcity was in odeon. pfff wat een vreemd publiek zeg, totaal geen pit in om een leuk feesie te hebben maar alleen komen om zo flink mogelijk te zuipen (oh en natuurlijk half bezopen op de foto willen 8)7 )
ligt denk ik ook totaal niet aan de organisatoren van het feest maar meer op de aantrekkingskracht van ADE op luitjes vanuit heel Nederland.
De kelder van Odeon was te gek met Aiken en Dickson, wow wat een heerlijke maffe muziekstijl hebben die. *O* *O* *O*

is nog wel overgang van zo'n feesie
http://thehospages.com/pi...shis-westergoud/index.php
naar zo 1

http://thehospages.com/pi...esterunie-click/index.php
op 100 meter van elkaar gelegen :+

pfff heb wel te doen hoor met degene alhier die dat soort publiek als standaard hebben.
zat er al aan te denken om een 'no portrait' sign op te doen of zoiets :+

Ik denk dat als organisaties me volgende keer willen inhuren dat ik een aparte ADE toeslag ga vragen :Y)

ps R Drukker de overzichtjes 5 en 7 vind ik wel vet, ps waar was dit ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:55:
ps R Drukker de overzichtjes 5 en 7 vind ik wel vet, ps waar was dit ?
Passenger Terminal Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow vette lokatie, nog nooit geweest met een feest zowaar. maar ja ik zit natuurlijk ook niet in die mega feesten scene :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:56:
wow vette lokatie, nog nooit geweest met een feest zowaar. maar ja ik zit natuurlijk ook niet in die mega feesten scene :F
Vind jouw feestjes er vaak mega veel vetter uitzien dan de meeste mega (commerciele) feesten. Dus. Ik was dit weekend even in de Panama*, Martin Solveig was heel vet maar wat een hoop buitenlandse bezoekers & het OhOhCherso publiek heeft ADE ook ontdekt. Moest bijna mijn witbalans aanpassen op die zonnebanktintjes. Bah!

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rdrukker ziet er weer lekker uit, maar 2 lijkt bijna wel een aquarel ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:22:
[...]

Vind jouw feestjes er vaak mega veel vetter uitzien dan de meeste mega (commerciele) feesten. Dus. Ik was dit weekend even in de Panama*, Martin Solveig was heel vet maar wat een hoop buitenlandse bezoekers & het OhOhCherso publiek heeft ADE ook ontdekt. Moest bijna mijn witbalans aanpassen op die zonnebanktintjes. Bah!
Ach ja ik voel me dan ook zeker niet aangetrokken voor het feest an sich maar het fotografisch oog wil ook wel eens wat anders, en grote ruimtes zoals de passenger terminal zijn dan natuurlijk wel cool :)

laatste feesie in een echt grote ruimte is alweer mei 2009 met het allerlaatste feest op de donauweg :')
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-05-09-the-last-party/thumb2/image32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kleine aap mocht je dit weekend niks te doen hebben dan weet ik nog wel maf feesie op maffe lokatie ergens rond amsterdam ;)

zo rijkshemelvaart was lekker knus en westerunie was heel erg creatief met de outfits. hoop dat de prijs voor beste outfit naar de avatars gaan. fotos volgen later, nu weer snel door naar volgende shoot :)

en hier een paar van ex porn star in de WesterUnie
1#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image02.jpg

2# de linker schijnt ergens bekend van te zijn :?
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image05.jpg

3# ze hadden ook maar meteen een spookhuis neergezet :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image06.jpg

4# double exposure :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image28.jpg

5# oei opeens een roedel van die gemene avatars :o
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image44.jpg

6# maar gelukkig was Jiska de avatar killer vlakbij *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image43.jpg

7# alleen moest ik er later ook aan geloven ;w
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-10-30-halloween-westerunie/thumb2/image64.jpg

de rest ;)
http://thehospages.com/pi...ween-westerunie/index.php

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hos

Wederom mooie platen.
Nr 1 is mijn favoriet.

Hier onder heb ik vier foto's van Thrillogy 2010 toegevoegt.

1.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs927.snc4/74076_114927978569878_100001580295900_101184_745_n.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs469.ash2/74292_114928001903209_100001580295900_101185_7614682_n.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs917.snc4/73001_114928475236495_100001580295900_101197_4897918_n.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs903.snc4/71614_114928215236521_100001580295900_101194_5233520_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

hos: die nummer 3 kan vrij OK zingen schijnt. Iets met TV enzo :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Hos: Als ik eens een keer in de buurt van Amsterdam ben laat ik het zeker weten! Dan zou ik graag een keer achter je aan hobbelen... Dat goed? :P

@Rdrukker: Gebruik je de clarity slider in Lightroom stiekem? Het zijn goede platen, maar ik zie iets erin wat me niet aanspreekt, maar weet niet precies zeker of het wel dat "clarity" effect is...

Dan nog twee plaatjes van de feesten die ik afgelopen tijd bezocht heb:

Deze week een weekendje helemaal niks, er is in het zuiden niet zo heel veel spannends te doen de laatste tijd (of ik ben verwend)... Weekend erna I Love Techno, daar zullen wel wat mooie foto's te schieten zijn. Meer mensen van hier die naar Gent afreizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:08:
@Hos: Als ik eens een keer in de buurt van Amsterdam ben laat ik het zeker weten! Dan zou ik graag een keer achter je aan hobbelen... Dat goed? :P
Prima :Y)

pfff gisteren 4 feesies op 1 avond, eerst verjaarsfeesie en daarna met 2 studentes op stap die een stuk gaan schrijven over het creatieve uitgaan waarbij het niet alleen gaat om dansen maar er ook andere aspecten aan de avond worden toegevoegd, daarna nog daan modern in joods historisch museum en daarna nog cirque excentrique in de schouwburg. was wel lekker volgepland avondje kan ik zeggen :+

K met peren
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-k-met-peren-studio-k/thumb2/image15.jpg

je eigen cakejes versieren
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-k-met-peren-studio-k/thumb2/image21.jpg

Daan Modern in jhm
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-daan-modern-jhm/thumb2/image16.jpg

en toen cirque excentrique in de schouwburg
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-cirque-excentrique/thumb2/image01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-cirque-excentrique/thumb2/image13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-cirque-excentrique/thumb2/image27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-06-cirque-excentrique/thumb2/image31.jpg

de rest
http://thehospages.com/pi...11-06-cirque-excentrique/

ps ik upload tegenwoordig nu ook zelf mijn fotos in een facebook album. Hoe gaan jullie ermee om als luitjes fotos gaan downloaden en op facebook zetten ? vind je dat leuk, vervelend, maakt niet uit zolang ze maar je naam erbij zetten ? of beveilig je nu je site zodat downloaden van fotos onmogelijk is ?
In mijn geval wordt het logo en tekst bijna onleesbaar als ze een foto van mijn website downloaden en uploaden dus ik zet nu boven aan mijn paginas maar meteen de verwijzing naar het facebook album.

zie bv
http://www.facebook.com/a...80c088&id=135996089748784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Soms kom je op feestjes, waar je denkt: 'Wa is déés?' (denk de antwerpse klank er even bij). Het jaarlijks feestje van de lokale café-voetbalploeg gisteren was er zo één:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1150.snc4/149295_461462811824_703131824_5908808_3380462_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1121.snc4/148352_461465326824_703131824_5908911_5819945_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs942.snc4/73589_461464251824_703131824_5908881_2952225_n.jpg

Geen flatterende foto's, maar hey, die waren gisteren nogal moeilijk te nemen :X :+

@Hos: zelfs als je ze op facebook zet, worden ze vaak nog overgenomen in andere albums, al dan niet 'verbeterd' met hartjes en rare kleurtjes enzo. 8)7

Veel hangt ook af van de doelgroep van het feestje in kwestie.

[ Voor 27% gewijzigd door Teun_2 op 07-11-2010 23:47 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08

Chiron

Moderator Discord
Hos> Alleen als de foto echt heel erg verminkt wordt kunnen ze een berichtje/mailtje verwachten. Verder is het altijd prettig als het watermerk ook overgenomen wordt. Link naar het facebook album erbij zetten is wel handig, maar je houdt het nooit tegen dat mensen dan alsnog foto's in een eigen album online gaan zetten, al dan niet 'gepimpt'.

Teun_2> ik vind ze heel vet, flatterend of niet! Lekker recht voor zn raap, mooie kleurtjes. Geeft de sfeer in ieder geval goed weer, erg geslaagd :)

Vorig weekend weer in het donkere gat van de Flexbar gedoken op Ichi One (drum 'n bass feestje), voornamelijk wat dj shots gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1343/5162497538_72f6f561ce.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/5161892631_2992a74faf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5161896871_c127091704.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Teun_2
Thx! Ik ben sinds kort terug begonnen mijn toestel wat meer mee te nemen, na een lange tijd gestopt te zijn omdat ik het een tijd niet leuk meer vond. De pauze nemen was goed, ik doe het nu terug met plezier, al merk ik wel dat ik er weer wat moet 'inkomen'. Shot to shot tijd ligt nog wat hoog op het ogenblik en ik smijt terug heel wat meer beelden weg.

Ik vind jouw 2de mooi. Bij de eerste vind ik dat de scherpte imho beter op het gezich had kunnen liggen dan op zijn hand, al dan niet ingeflitst. De derde vind ik ook mooi, maar ik had het leuker gevonden als zijn ogen zichtbaar hadden geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 11-11-2010 12:52 ]

Verwijderd

Teun_2 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:32:
Soms kom je op feestjes, waar je denkt: 'Wa is déés?' (denk de antwerpse klank er even bij). Het jaarlijks feestje van de lokale café-voetbalploeg gisteren was er zo één:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen flatterende foto's, maar hey, die waren gisteren nogal moeilijk te nemen :X :+

@Hos: zelfs als je ze op facebook zet, worden ze vaak nog overgenomen in andere albums, al dan niet 'verbeterd' met hartjes en rare kleurtjes enzo. 8)7

Veel hangt ook af van de doelgroep van het feestje in kwestie.
2e vind ik wel leuke actie, maar misschien op dat soort feesies wat vroeger komen als iedereen nog niet straalbezopen is zoals op foto 3 ;)

• Teun_2
Mja, 't probleem is een beetje dat ik zo iedereen ken daar en ervoor nog een ander feestje had, waardoor ik niet meteen vroeg kon komen. Dat feestje was een beetje een sociale verplichting, dus niet gaan was ook niet meteen een optie. Het grappige is dat ook op de derde foto op facebook iedereen getagd is en dat de tags nog steeds niet verdwenen zijn. :) de mensen op foto 2 waren er erger aan toe dan die op foto 3 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisteren nog illegaal techno feesie meegemaakt, heerlijk fris publiek zeg en ook rete snel aanwezig. om 10 uur ging de deur open en om 11 uur moesten ze al VOL op de deur hangen.

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-12-emmaII/thumb3/image21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
In tegenstelling tot Hos was ik dit weekend op een legaal techno feestje. Alhoewel, ik zeg techno maar het werd toch ook wel in grote mate gekenmerkt door electro. Daar hoor je me overigens niet over klagen, de lineup was bomvol grote namen en gratis parkeren & garderobe zie je ook niet veel in Nederland (alhoewel, als fotograaf eigenlijk altijd...). Ik heb het over I ♥ Techno in Gent. Hoop foto's; heb maar even snel wat crowd shots gepakt. Mochten mensen hier graag wat people shots laat maar weten, misschien is dat voor hier zelfs wel leerzamer.

@hos: Ik mis wat light trails door de foto! Dit is nog niet hos genoeg, alleen maar een beetje ghosting ;). Wel fijn dat er überhaupt licht was natuurlijk, dat schijnt ook nog wel eens anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:45:

@hos: Ik mis wat light trails door de foto! Dit is nog niet hos genoeg, alleen maar een beetje ghosting ;). Wel fijn dat er überhaupt licht was natuurlijk, dat schijnt ook nog wel eens anders te zijn.
De stroboscoop is toch ook wel behoorlijke lightrail, maar zal volgende keer wel wat meer stroboflitsen meenemen op jouw verzoek. pfff gisteren weer de nachtspelen, wat een vrolijk gekkenhuis blijft dat met de hoogste mafheidsfactor per kubieke meter ondanks dat bnn er ook was met spuiten en slikken.
Was ook wel iets te druk nu waardoor ik veels te veel fisheye heb gebruikt dan dat ik zou willen maar ach volgende keer beter.
En ook wel opvallend dat op zo'n groot feest (3500 man) geen enkele fotograaf te zien was van djguide, clubjudge, linktoparty etc etc. welgeteld nu 3 fotografen gezien waarvan 2 een paar fototjes nodig hadden voor een blad en de 3e voor bnn bezig was.

en kleine aap die laatste contrastfoto met die handjes is wel heel gaaf :)

oh en bij 1 heb ik zoiets van, was er op afgelopen met een vette fisheye of wideangle en de foto had veel meer dynamiek gehad. je lijkt hier een beetje mensenschuw ;)
ik zou boven op die crowd barrier zijn gesprongen voor een foto als ik er had gestaan ;)

ps voor iedereen alhier die naar de flexbar toegaat of westerunie of wherever op westerpark en zin heeft om te meeten, ik woon er 200 meter vandaan :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Even iets compleet anders, partyfotografie met een polaroid camera. Het is jammer dat je maar 8 shots per pakje krijgt, en elk pakje kost €18,- exclusief verzendkosten. Dus ik denk niet dat het een hoge vlucht zal krijgen ;)

Feestje was Smack. Schijnt vrij populair te zijn voor 16 jarigen. Verder was ik niet aan het werk als fotograaf, maar als licht technicus, dus meer foto's heb ik niet :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1304/5177522917_29887b87b9.jpg
Foto zoals deze uit de camera en daarna scanner kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even spelen met de regels van partyfotografie ;) Deze is van een compleet uit de klauwen gelopen verjaardag bij iemand thuis.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.146/1158150001-1158200000/1158184801-1158184900/1158184894_5_vTMg.jpeg

@wolfensteijn Dat Polaroid geintje is wel cool, heb er ook wel eens over nagedacht, maar om het proces snel en een makkelijke koppeling naar online te maken (Waar eigenlijk alle PF's wel mee bezig zijn) is het te complex. Over de foto zelf ga ik trouwens maar geen commentaar geven, want dat is er technisch en inhoudelijk een die linea recta het digitaal-rond-archief in zou verdwijnen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KleineAap

Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen, op de 3 crowd shots.

VET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier dan nog een paar van de nachtspelen

aangezien er een recordpoging op stapel stond van dansen in rood ondergoed waren er gratis onderbroeken af te halen

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image003.jpg

presentatrice van spuiten en slikken geloof ik
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image054.jpg

uiteraard de vlaggenparade met hier het team japanse ijsberen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image065.jpg

recordpoging met meeste mensen dansend in rood ondergoed :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image076.jpg

en natuurlijk de bere zware competitie die daarna kon beginnen met alhier het wakvissen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image101.jpg

hier nog een leuke uitdaging, het was zo heet in deze apres ski hut dat je lens direct besloeg bij binnenkomst, hier dus van buiten snel door raampje naar binnen gestoken en foto gemaakt. gedeeltelijk beslaan was niet te voorkomen hierbij
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-13-denachtspelen/thumb2/image225.jpg

oh en de rest van de 250 fotos
http://thehospages.com/pi...2010-11-13-denachtspelen/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow zat net even op de gzg facebook te kijken, ook echt heftige foto van feesie afgelopen feest.
als ik niet naar de nachtspelen was geweest dan had ik hier wel rondgestuiterd :)
gzg = gasten zonder grenzen, oftewel leuk collectief dat als enige legale organisatie toch het underground gevoel en beleving kan geven op een feest.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1199.snc4/155173_10150089403892994_288482562993_7188547_4045103_n.jpg

foto van http://www.white-room.nl/

huppelt die hier per ongeluk ook rond of compleet onbekende ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:56
Waar blijven de foto's van Qlimax heren? :)

@Mittnick: was de fruitsalade lekker tijdens Brennan Heart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja beetje rustig hier in het topic laatste weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier dan nog van mij maar 1tje, afgelopen weekend heerlijk cultureel bezig geweest. zaterdag een modeshow van de oude azart crew en zondag een benefiet veiling van museum of the bohemian om het museum in de lucht te kunnen houden.
ik had ook een foto gedoneerd die maar liefst 105 euro heeft opgebracht voor het museum *O* *O* *O*
en later toen de presentatrices ook nog geveild werden mocht ik ze voor 85 euro meenemen :+
(oftewel die gaan mij een keer mee op stap nemen of iets dergelijks, dat merk ik nog wel)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-11-28-benefiet-bohemian-kunst-veiling/thumb2/image40.jpg

hier de rest
http://thehospages.com/pi...n-kunst-veiling/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Eentje dan :)

100% crop, 1600ISO, 400mm, ±80m afstand

Jep kwaliteit is shit, beeld is niet prachtig, achtergrond is suf, DJ kijkt suf en nog meer van dat. Maarja dit is letterlijk het enige dat ik op dit moment nog op de disk heb staan van de foto's van Qlimax 2010 :)

[ Voor 54% gewijzigd door Floor-is op 02-12-2010 21:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
want? vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ik heb ook nog de cover gehaald van het studentenblad havana met een foto :+
(krijg ik uiteraard ook centjes voor :) )

http://www.havanaweb.nl/archief/jaargang_16/havana15_16.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag was echt weer eens een ouderwets dikke avond in Brothers, dus ik mag lekker cliché weer eens mn huis van thuis showen vind ik:

#1 Lady Bee en La Fuente rocken de tent:
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/plaatje.php?plaatje=images%2Fgallery%2F82%2FLa_Fuente_-_IMG_5182-border.jpg&width=800&height=800

#2 De zaal feest er lekker op los:
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/plaatje.php?plaatje=images%2Fgallery%2F82%2FLa_Fuente_-_IMG_5612-border.jpg&width=800&height=800&menu=brothers

#3 Lady Bee in een twist (Volgende keer beter inflitsen om Lady Bee te bevriezen)
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/plaatje.php?plaatje=images%2Fgallery%2F82%2FLa_Fuente_-_IMG_5155-border.jpg&width=800&height=800&menu=brothers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm beetje vaag en onduidelijk bouncing tom (jeetje dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :+ )

ps wat gaat iedereen met oud en nieuw doen ?
[ ] gezellie thuis blijven
[ ] lekker fotograferen op een plek die ik leuk vind
[ ] ingehuurd worden voor een goed bedrag

zit elk jaar weer eventjes in dubio ermee.
op zich veel leuke feesies maar weinig die echt normaal willen betalen. had altijd de indruk dat iedereen altijd dubbel verdiende met oud en nieuw maar kennelijk gaat dat niet op voor fotografen ? :?
Heb al wel paar vragen gehad van organisaties die ik nog niet kende maar dat moet je niet serieus gaan omrekenen naar een uurtarief dan ga je gewoon huilen :'(

wat is nu normaal tarief voor nieuwjaar ?

en ook nog wheeeeeee :'( :'( :'( :'( :'( :'(
http://www.parool.nl/paro...raakpand-Kerkstraat.dhtml
oftewel societeit de sauna alwaar je nog echt Vage cultuur met een hoofdletter V kon meemaken :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:04:
hmmm beetje vaag en onduidelijk bouncing tom (jeetje dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :+ )

ps wat gaat iedereen met oud en nieuw doen ?
[ ] gezellie thuis blijven
[x] lekker fotograferen op een plek die ik leuk vind
[] ingehuurd worden voor een goed bedrag
Ik vier het dit jaar in Moskou; ik ga voor de gezelligheid met een klant mee die daar een optreden heeft. Levert niet veel op, 500 euro om precies te zijn, maar ik vlieg wel business class en ik heb een goede smoes om niet iedereen te hoeven spreken om 00:00 uur ;)
op zich veel leuke feesies maar weinig die echt normaal willen betalen. had altijd de indruk dat iedereen altijd dubbel verdiende met oud en nieuw maar kennelijk gaat dat niet op voor fotografen ? :?
Feestjes liggen nu min of meer voor het oprapen, maar jij zit dan ook wel in een vreemde hoek van de fotografie ;) Probeer je volgend jaar iets meer te richten op de bedrijfsborrels/bedrijfsfeesten, daar zit meer budget. Of als je echt hoeruh-fotograaf bent (redactie: fotograaf die alles aanneemt voor het geld) : Roep in je omgeving dat je voor 100 euro wel een leuke kerstkaartfoto wil maken. 1 portret per uur, keer 20 kennissen/vrienden en je hebt een leuke kerstbonus.
Heb al wel paar vragen gehad van organisaties die ik nog niet kende maar dat moet je niet serieus gaan omrekenen naar een uurtarief dan ga je gewoon huilen :'(
Dat is altijd om te huilen: vaak verdien je dan evenveel als de vakkenvuller van de AH om de hoek.
2 a 3x je normale tarief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:53
Oke ik heb nog een vraagje voor vanavond.

Ik ga vanavond voor het eerst op een feestje (lees: kerstgala van school) foto's maken. Dit ga ik doen met een 50D + 430EXII. Maar nu zit ik toch een beetje te twijfelen over bepaalde dingen. Kan ik het beste in JPG of RAW schieten, ik heb een 16GB kaartje, dus ongeveer 300 RAW's of 999+ JPEG's weet dus niet zo goed hoeveel je schiet op 1 avond.

En een vraagje voor het geval het antwoord JPG is, hoe krijg ik dan het beste een goede kleurbalans? Gewoon op Auto WB laten of toch een andere doen?

Alvast bedankt :)

EDIT: heb trouwens maar 1 accu, dus dat is wel wat minder. Tijd is trouwens van 20:00 - 24:00 dus denk dat ik geen 1000 foto's schiet in die 4 uur :P

[ Voor 11% gewijzigd door Dartlink op 15-12-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
16 gieg maar 300 RAW's? hoe groot zijn die 50D RAW's dan wel niet? Of schiet je RAW+jpeg?
Doe zelf met een 40D er zo'n 600 (13mb RAWs) op een 8GB kaartje namelijk..

Ik zou RAW schieten, zeker als je het voor 't eerst doet zul je bij wat minder belichte foto's die extra werkruimte willen hebben.. Aan de andere kant, het zal toch behoorlijk opnieuw proberen zijn, dus in hoeverre RAW dan echt noodzakelijk is moet je natuurlijk altijd nog zelf weten...

Accu en batterijen goed opladen, evt een extra geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
In de handleiding staat zo ongeveer 20,2MB, maar volgens mij was het inderdaad RAW+JPEG waar ik die 300 over had. Heb trouwens 8GB, was even met mijn SDHC kaartje in de war.

Dus als ik even redeneer dat hij ongeveer 7,7Gb is = 7700MB / 20MB

Is dus ongeveer 400RAW's

Maar bij RAW is er ook al enorm veel nabewerking en aangezien ik het ook vrijwillig doe, heb ik er ook nietzoveel zin in om zoveel afterwork te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Wil je wel half werk afleveren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Natuurlijk niet...

Maar als ik wel JPG ga schieten hoe kan ik dan het beste de Witbalans instellen? Gewoon op auto laten of een custum witbalans kiezen (Voor het laatse, hoe kan ik dit het beste doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon jpeg, auto WB en knallen. Tenzij het licht constant hetzelfde is heb je toch niet zoveel aan de WB correctie mogelijkheden en kan je camera het prima zelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Haha ook nog zeker op de Auto modus :-P (Just joking :P)

Denk niet dat het licht constant hetzelfde is, want heb gisteren 2 vrachtwagens gezien voor het feets die helemaal vol waren met lampen ed.

Achja, ik vind ook dat de 1ste keer niet "perfect" hoeft te zijn, maar tips zijn altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Kan je niet in sRAW trekken ofzo ?
1 originele accu bij 50D gaat toch zeker 600 shots mee.
Tegenwoordig kan je goedkoop namaak batterij kopen op Ebay.
Beter toch in RAW trekken hoor. Ik weet niet wat je opdrachtgever verwacht, maar waarschijnlijk veel people shots, dus zo moeilijk is dat niet hoor.
Gewoon zorgen dat de mensen in de schaduw staan (en allemaal naast mekaar) en de lampen achter hen (indien dat niet zo is dan moet je hen dirigeren). Dan settings manueel, beetje hoge iso, wat spelen met sluitertijd en diafragma bijna volledig open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WB en focus zijn eigenlijk het enige wat bij mij op auto staat tijdens een feest, verder gewoon lekker spelen. Als de organisatie weet wat ze aan je hebben, en jij weet wat je aan de organisatie hebt ben je al een heel end.

Vooral dat lekker spelen is belangrijk, omdat je bij PF bijna alle spelregeltjes die je kent van standaard fotografie over boord mag gooien en op nieuw mag leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Haha die accu staat dus op mijn lijstje voor de kerstman :)

Aan de tip voor het dirigeren heb ik wel wat, dus gewoon zorgen dat de lampen achter de mensen staan. Manuel schiet ik bijna altijd al dus dat word niet probleem, 50D is ook wel lekker op hoge iso (1600+) vind ik zelf.

Ik kan trouwens ook JPEG + sRaw schieten, ach ik kijk wel straks als ik thuis ben wat de beste optie is (Hoeveel foto's nog te maken zijn in die stand)

[ Voor 21% gewijzigd door Dartlink op 15-12-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
sRAW is goed zat, tenzij je heel hoog in de ISO moet en door het verkleinen ruis wil verminderen. Ik werk met een 50D en als ik evenementen schiet (a 8 uur werk) dan schiet ik alles sRAW behalve de band die ik zelf helemaal tegek vindt voor mijn portfolio en evt. meer mee wil doen naderhand. De organisatie boeit dat niet, tenzij je expliciet voor een doel (persfoto's, ed..) schiet. Ik heb een 8 GB kaartje en kom daar goed mee uit. Maar moet wel toegeven dat ik geen burst-shooter ben. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ik weet niet wat de organisatie graag wil voor een resolutie, maar denk dat JPEG en sRaw wel goed is. Moet me ook nog erg ontwikkelen kwa fotografie, heb nu alleen nog in het bos hierbij gedaan en een keer een voetbalwedstrijd voor een vriend (dat geen pretje was met een Kitlens :P)

Ach ik doet gewoon wat ze hier zeggen: Kieken wat 't wordt. Denk dat ik van het weekend wel een paar laat zien. Toch bedankt voor alle tips hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Want ik had op dat moment enkel een screenshot en kon even niet bij de rest van de foto's, had vooral geen zin om het op te gaan zoeken :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:04:

Het normale tarief is voor mij op dit moment "je kunt me nooit genoeg betalen om oud&nieuw voor je te fotograferen omdat ik dan 9 van de 10 afgelopen jaren op een feestje heb doorgebracht in plaats van met vrienden".

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja al mijn goeie vrienden wonen zo ver uit elkaar en zie ik wel op andere tijden. met nieuwjaar zit ik meestal toch al op een feesie ook al voor mijn fotografie begon.

hier nog een paar van het benefietfeest in schijnheilig voor museum of the bohemians wat afgelopen week is afgebrand in de kerkstraat

het feest was begin van de avond nogal opgedeeld in 2 ruimtes :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-12-18-benefiet-museum-of-the-bohemian/thumb2/image03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-12-18-benefiet-museum-of-the-bohemian/thumb2/image04.jpg

oh en hier de rest
http://thehospages.com/pi...of-the-bohemian/index.php
was de eerste avond uit met de d7000 die ik die middag net had gekocht :)

Wel even wennen hoor en qua kleuren moet ik nog heel wat zien te fixen in dat ding om het een beetje nog naast mijn fuji te kunnen gebruiken 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje wat rustig hier zeg, nou iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat het fotografisch maar weer allemaal mag lukken.

1 van mijn s5 bodies heeft het begeven tijdens antifesto maar de d7000 heeft de taak waardig op zich genomen :)

thema was ANTI oftewel demonsteren maar tegen alles wat je tegenstaat. grootste betoging ging dan ook over het feit dat het feesie was verplaatst van paradiso naar de gashouder .

1#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image005.jpg

2#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image009.jpg

3#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image013.jpg

4# oei ME versus lieve kaasmeisjes :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image019.jpg

5#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image038.jpg

6#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image079.jpg

7# modeshow
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image116.jpg

8#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-29-antifesto-gashouder/thumb2/image172.jpg

pfff kijk hier maar voor de rest en wie weet tot het nieuwe jaar :)
http://thehospages.com/pi...festo-gashouder/index.php

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Jij ook nog de beste wensen ook aan alle andere PFG's hier (als die nog eens hier rond kijken).
Het is inderdaad rustig hier, jammer. Zelf helaas ook niks meer aan PF gedaan, februari weer voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier nog wel de meest originele djs van nederland die tijdens oud en nieuw tijdens het neerzetten van een fantastische set ook nog tussendoor pannenkoeken gingen bakken :+ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-12-31-apenkooi/thumb2/image075.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Is er ook iemand hier die met de Nikon 16-35 f/4 VR of 14-24 f/2.8 schiet op feesten? Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik snap dat 14-24 de 16-35 overtreft, zeker in donkere situaties waar je snel wilt kunnen focussen, maar als de 16-35 toch erg goed bruikbaar is en goede foto's oplevert, ben ik hier wel naar benieuwd. De 14-24 is toch behoorlijk zwaar en is kwetsbaarder dan de 16-35. Niet te vergeten de 500 euro in meerprijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Dat ligt natuurlijk erg aan hoe je zelf fotografeert en wat voor foto's je zoekt. Houdt je van hard ingeflitste contrasten kan je met een kitlens al af (oorzaak of gevolg?). Houdt je van subtiel ingeflitste foto's kan je de extra diafragmaopening goed gebruiken.
Zelf heb ik de Tokina 12-24 f/4. Vanwege de groothoek moet ik toch al dichtbij komen, maar ik merk wel snel dat het een donkerdere lens is dan mn 18-50 f/2.8. Maargoed, beide lenzen hebben hun eigen sterktes en zwaktes.

Van t weekend ga ik weer eens een feestje fotograferen. Is alweer een tijdje geleden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Die 14-24 heeft zo een uitstulpend frontelement en er kan geen filter op. ik zou het eerlijk gezegd niet riskeren. De 17-35 f/2.8 misschien als tussenoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Teun_2 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:54:
Die 14-24 heeft zo een uitstulpend frontelement en er kan geen filter op. ik zou het eerlijk gezegd niet riskeren. De 17-35 f/2.8 misschien als tussenoplossing?
Gebruik zelf al een hele tijd de Sigma 15-30 EX 3.5- 4.5 (voorbeeld plaatje), deze heeft eenzelfde soort probleem. 2 jaar ongeveer 20 studenten themafeesten vastgelegd zonder één krasje. Daarnaast ook normaal gebruik en wat andere opdrachten.

Het is een kwestie van hoe je het gebruikt :). Als je loopt de lens naar jou toe draaien (zodat deze langs je borstkas loopt bv) kan een hoop schelen... Afijn een filter ervoor zou beter zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 13:53

the mod man

iets van beeldmaker

even kleine crosspost uit het community topic.

Ik fotografeer vrijwillig voor een poppodium en daar is eurosonic binnenkort. Nou ben ik door een bedrijf benaderd of zij mijn foto's mogen gebruiken voor een verslag. Ik dacht best, beetje geld voor iets wat ik toch al zou doen. Na wat mailen stond er in een mailtje van hun:
Voor ons zou het fijn zijn om alvast een kleine goede selectie de volgende dag te ontvangen en daarna het liefst zo snel mogelijk de rest om het aan de pers beschikbaar te stellen en zelf een verslag te maken zolang het actueel is.
Ze hebben al een kleine vergoeding toegezegd, maar wat nou als er een foto in de pers komt? hoe pak ik het goed aan dat er niet straks een foto van mij rondgaat zonder dat ik er ook maar iets voor terug krijg (of zelfs maar een naamsvermelding)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the mod man schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:59:
even kleine crosspost uit het community topic.

Ik fotografeer vrijwillig voor een poppodium en daar is eurosonic binnenkort. Nou ben ik door een bedrijf benaderd of zij mijn foto's mogen gebruiken voor een verslag. Ik dacht best, beetje geld voor iets wat ik toch al zou doen. Na wat mailen stond er in een mailtje van hun:

[...]

Ze hebben al een kleine vergoeding toegezegd, maar wat nou als er een foto in de pers komt? hoe pak ik het goed aan dat er niet straks een foto van mij rondgaat zonder dat ik er ook maar iets voor terug krijg (of zelfs maar een naamsvermelding)
In je voorwaarden naar hun toe kan je duidelijk maken dat naamsvermelding verplicht is in elke publicatie.
als ze daarvan willen afwijken dat er dan een apart tarief afgesproken kan worden. (ps ook geen colofon vermelding accepteren die leest toch geen hond en ook expliciet vermelden dat je naam altijd bij de foto moet staan cq op dezelfde pagina)
zie bv mijn voorbeeld van copyright
http://thehospages.com/pictures/copyright.php

maar wat is dat dan voor bedrijf ? is het eurosonic of een ander bedrijf ?
zou het ook even met het podium overleggen of je dit wel zou moeten accepteren.
wel vreemd dat als het niet eurosonic is dat ze zich dan ook als intermediar naar de pers toe willen opstellen.

Voor een bescheiden vergoeding (wat is voor jou kleine vergoeding ? ) zou ik alleen de fotos op webformaat aanleveren en nooit in origineel formaat zodat die ook niet door reguliere pers gebruikt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 13:53

the mod man

iets van beeldmaker

Ik maak in eerste instantie foto's voor het podium, dat doe ik daar vaker voor hun (gratis). Via het podium heeft het bedrijf ik kwestie (welke wel connecties heeft met eurosonic) mij gecontacteerd.

In principe wil ik natuurlijk wel in de krant komen met een foto, maar als het kan zou ik er wel wat voor terug willen zien. (geld hard nodig als student en fotograaf) Na nog een mailtje te hebben gestuurd kreeg ik dit terug:
Wie gaan er vanuit dat we jullie foto kunnen gebruiken voor:

- onze eigen site
- onze mediapartners
- op aanvraag bij media specifiek voor eurosonic noorderslag (dus niet algemeen [insert bedrijf])

overal wordt jullie naam vermeld.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@the mod man: wat zou jij zelf willen? Maak dat het uitgangspunt. Maargoed, zaken doen is afhankelijk van meer dan gewoon het feit dat iemand foto's wilt. Het heeft ook te maken met jouw kwaliteiten, hoe hij aanwezig bent, jouw uitstraling, de foto's enz. Dus een algemeen antwoord hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden.

Ik ben afgelopen weekend weer eens op pad geweest, met een leerling. Was erg gezellig.
#1 Om te beginnen met de verplichte portretjes
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5001/5339137624_4c3b059628.jpg
#2 En een DJ-shotje
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5161/5338527441_ce9b881c36.jpg
#3 ... en nóg een dj-shot
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5002/5339140878_09112981b7.jpg
#4 Dan nog maar eens een portretje
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5088/5338532163_4e3d63bd87.jpg[/url]
#5 Maar ik kom natuurlijk voor de actie!
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5244/5339150708_60a03ba5fc.jpg
Hele set staat op cmns.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.